Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

To je to :) Mislim da mi je i bord pokazivao oko 7 litara (to ne mogu sad da proverim jer od kako je presao 11000 kilometara trip B pokazuje 50l/100km dok se ne resetuje :D).

 

Generalno ima varijacije u tome kako se sipa "do cepa". Nekad sam sipam na pumpi a nekad sipaju ljudi koji tamo rade. Varijacije u odnosu na bord znaju da budu bezmalo od -1 do +1 litar. Neko sipa dok prvi put ne klikne, a neki do cepa u bukvalnom smislu :D).

 

Screenshot_20220910-002521.thumb.png.c37295a55ec241166a2c9a444e0bb834.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, Nikola031 said:

a nekad sipaju ljudi koji tamo rade

Izbegavam da mi pumpadzije sipaju gorivo (tacnije ne dam :D, samo se ljubazno zahvalim), a pogotovo da peru stakla.

Posle par iskustava koje sam i cuo, a i sam doziveo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1410km pređeno, potrošnja 6.7l običnog benzina (namerno nisam sipao aditivirani) , mereno čep metodom. Bilo je po najviše gradske i kratkih relacija po kraju, nešto magistrale i malo AP. Čisto da napomenem da je klima radila skoro 90% vremena, sem kad sam išao po kraju 1-2km.

Najveća potrošnja mi je bila na AP kad sam ga vozio 160+, najmanja na magistrali, što je logično.

Prosek potrošnje je otprilike sledeći (gledano bord nakon završene vožnje)

Gradska vožnja (ako ne računamo noćnu) 6-8l i da napomenem da ne živim u centru BG pa da čim izađem iz garaže upadnem u gužvu.

Auto put po ograničenju 6.5-7.5l

Magistrala po ograničenju 4.5-5.5l

Klima ume da digne do 1litar potrošnju.

Eto nekih konkretnih cifri i zaključaka, po mom stilu vožnje.

 

Tipo Cross, 1.0 T3 FireFly, 100 HP.

 

Edited by Ivan
Dodat model i tacna motorizacija

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Ivan said:

Kao i u vecini drugih slucajeva :D .

Da, zapravo sećam se da je isto tako bilo i kad su testirali Tpa s fabričkim plinom. Čini mi se da samnegde video i u fabričkoj klnjižici da su u opcijama napisali. Pokazuje mi otprilike kao i kad sam vozio na benzin. Može biti korisno jedino ukoliko se po tome značajno poveća ono što piše da nešto nije u redu, pa da proverim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uglavnom se oslanjam na merače nivoa goriva, jednog ili drugog, kako bih znao kada je vreme za dopunu.

Bez obzira, gledam i ostale parametre i nikada nisam imao situaciju da su velike razlike između realne i potrošnje koju pokazuje računar.

Već smo i raspravljali na tu temu i sada se ponavljam ali, itekako se može pratiti i trenutna potrošnja gasa na tabli pored ostalih opcija.

Tako je uvek bilo kod mene.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne gledam nista samo potopim papucicu pa kolko potrosi :D treba da vidim trosi 15 a onda da pustim da gas, pa nije to bas za mene mora uvek u brzini da bude masina. Ler nizbrdo a? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, nemanja84bg said:

Ler nizbrdo a?

Tada trosi nekoliko dl/h :D , em akas kocnice, em najbitnije je sto je nebezbedno. A pri kocenju motorom potrosnja je nularica :) , em se vozi kako treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glavna "fora", dok sam vozio auto bez bord komp, je bila da izbacim u ler na nizbrdici. Verovao da se stedi gorivo. Posle su mi rekli da gresim.
Ali od kad se vozi auto sa bord komp, cesto mi je trenutna potrosnja na kompu, i lepo se vidi da na nizbrdici, u leru trosi nesto, a u max brzini npr 5 oj, ne trosi nista. Tako da je nacin voznje u leru, potpuno izbacen iz upotrebe.

Povremeno kad se vozm s nekim, primetim da izbace u ler, nekome i prenesem iskustvo, nekima nema pomoci, jednostavno to im je debelo uslo u naviku.

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, shuxx said:

Glavna "fora", dok sam vozio auto bez bord komp, je bila da izbacim u ler na nizbrdici. Verovao da se stedi gorivo. Posle su mi rekli da gresim.

Prvo, najveca greska je sto je nebezbedno, inercija nizbrdo, kontrola vozila u krivini... Drugo, bespotrebno se akaju kocnice. Trece, vidim da masa njih na dugim nizbrdicama drze non-stop pritisnutu kocnicu. A po pravilu se na nizbrdici auto umiri kocnicom na trenutak, pa pusti krace vreme da se kocnice ohlade i tako u krug. Posle se cude kada konstantnim kocenjem na duzoj nizbrdici "spale" diskove (koji poplave) ili ulete u kisu/baru, pa se diskovi pokrive (a i oni su sve goreg kvaliteta).

Cetvrto, ako se gleda "skolski", auto se spusta stepenom prenosa kojim bi se i peo uzbrdo (naravno, uz izuzetke). Peto i najmanje bitno - kocenjem motorom se na kraju i stedi gorivo jer je tada potrosnja 0.0 l.

Voznja u leru bukvalno nema ni jedne jedine prednosti. Licno samo kada sporo prilazim raskrsnici, neki put "iskotrljam" na leru, da ne spustam bespotrebno kroz brzine i ne akam kvacilo, kada vec milim. A "skolski" gledano, cak ni to ne bi trebalo da se radi.

37 minutes ago, Mijailović P. said:

Svakome ko je prošao pravu obuku i polaganje to ne treba posebno naglašavati.

Ili neznanje ili losa navika koja se kasnije stekne. Za mene to predstavlja i neko odsustvo osecaja za voznju, jer je sve suprotno zdravoj logici - ponasanje vozila, bezbednost, akanje kocnica, potrosnja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja niz Bubanj potok ubacim u treću u pustim gas :) Tako sam radio i sa dizel pežoom, sada Fiatom, a tako radim i Hondom. U treću, pa posle se desi i po kočnici kada obrtaji pridju kraju ... A negde pred ulazak ili na početku poslednje desne krivine prešaltam odmah u šestu :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan ajde to bas pred semafor normalno izbacis iz brzine, valja i cesce koristiti rucnu u toj varijanti da malo ravnomerno potrosi zadnje plocice zagreje diskove i sl. malo da se razradi da ne izubi elasticnost ;)

@shuxx automobili imaju zatvoren sistem dovoda goriva u same cilindre , dolazno i odlazno crevo i sad kad pustis gas on zatvori elektroventile (brizgaljke) a sistem kruzi i tako je potrosnja bukvalno 0 e sad i kad stoji mora malo da ispari i gorivo bude onako aljkavo ustajalo ukoliko je benzin naravno, a ukoliko je dizel on zacepi dole i pre ce zacepiti kad ne cirkulise i ne prolazi kroz filtere i vazi za oba goriva.

Zato momci, pun gas da pevaju cilindri :D

Inace uvek me zanimalo jel moze dok radi abs odnosno prilikom kocenja kad drlja onako , na ledu/snegu  a u brzini je da pokrivi ventile motor i sl. dakle na manuelnom u brzini i koci se na finoj nizbrdici ...

Ja sam imao srece da me obucavao bivsi trkac mislim da je vozio motore ali nisam siguran uglavnom bio je neki u tome.

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, totti said:

Eh, sad... Kako da 1.4 atmo spuštaju drugom brzinom niz Bubanj potok? Ne ide to baš tako emoji2.png

Pošto je drugi stepen tu veoma kratak ne verujem da to neko radi jer bi auto išao veoma sporo. Tu je stvar kompromisa. S jedne strane auto svakako treba na nizbrdici da bude u nekom stepenu prenosa. ali ne treba da bude ni prenizak jer ni forsirano kočenje samo motorom nije baš sretna kombinacija. Dosta se naprežu kvačilo i menjač. Najčešće zato koristim 1 stepen više nego što bih pri penjanju, mada stoji i ono staro pravilo koje je Ivan pomenuo. Onda dalje to zavisi i od situacije u samom automobilu. Nije isto kad je pun ili prazan, a recimo sigurno ste primetili i da je sa uključenim klima uređajem motorsko kočenje primetno jače. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh pa odlicna mu je potrosnja , zamisli kad bi moglo 3litre tolko ni vw lupo sdi/tdi nije mogao da izgura a u to vreme kao najmanji potrosac proglasen kolko mi se cini

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam taj motor skoro punu deceniju u 3v Stilu. Nije toliko do same cifre, ima i stedljivijih. Nego sto sam uvek voleo da kazem - nesrazmerno je mala razlika u potrosnji izmedju ludacke i ludacki stedljive voznje :) . Sta god da mu radis na magistrali, vrti se oko te cifre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo sa 15'' zimskim, 16'', 17'' - nisam primecivao neku veliku razliku, za sve te godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo 1.4 TJET 150KS 800km uzorak autoput BG-Pirot i penjanje na staru planinu i voznja do Dimitrovgrada, sa 4 osobe u autu i prtljaznik (400kg ravno) prosek 12l plina, autoput 140-150, uspon na planinu druga treca pun gas, nije bilo stednje na gasu. Bas mu ne prija 400 kila opterecenja

Edited by Branislav

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Branislav said:

autoput 140-150

Šta učini ispravni ABS od čoveka, divlja po autoputu :D U sred krize 15L plina, ćuti ćuti, nemo te čuje vođa, istankaće ti iz rezervoara preko noći :D 

 

To je dosta veliko opterećenje za Bravo, max nosivost mu je mislim oko 500 kg po uputstvu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa vidi ima ugradjen plin, to mu daje na tezini, pola rez benzina, pun plina i 400kila opterecenost, vec kod Bubanj Potoka sam video da ce to biti zalogaj za njega velik ali se  malisa gicao do kraja ja sam ocekivao 12-13l to sam i dobio.

 

U povratku sam imao 2 osobe manje medjutim aktiviram ja BlaBlaCar i povezem 2 studenta i otplatim 70% goriva za nazad. Iovako je navikao na 4 osobe

 

 

Edited by Branislav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...