Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

Šalim se malo, nama iz tih krajeva, majka mi je iz sela Zagrađe preko Rudnika ka Ostrvci, iz Jarmenovaca je uz Rudnik, a suprotno niz Rudnik :) ovo dugo kontatno se ne računa :) mada svakako su to jaki usponi i prvac pravca Milanovca i iz Ljiga, ali ipak strana od Jarmenovaca je dosta snežnija i ako ćete negde uhvatiti neočekivan sneg to je onda uz Rudnik :) 

Koja S krivina, ono je sve samo ne krivina, da ni malo ne zavije put pre i posle mostića, nego put ide jednom putanjom pod uglom u odnosu na reku a most drugom najraćom putanjom... novi most su dobro ispravili, pre toga je bio isto rizičan, sećam se jednog plesanja po lapavici... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, djole81ar said:

Koja S krivina, ono je sve samo ne krivina

Zavisi kojom brzinom prilazis :D .

Nije toliko oštra, nego vise kao šikana, čisto da te malo uspori :D, zato je i krstih sa "S". Uglavnom, razumemo se, znas na sta mislim ;) .

Poznajem tu deonicu vrlo dobro, sto se kaze "u krivinu", drago mi je da su je renovirali jer ima sta da se vidi - prelepa priroda, krivine, uzbrdo/nizbrdo, bas za uzivanje u voznji.

Da, za sneg mi je reklo vise njih, tako da jedino kada je bas kijamet obilazim. Inace, uvek kada putujem na tu stranu (Zapadna Srbija, CG, BiH) a ne zurim, idem upravo tuda kroz tvoj kraj, a autoput i Ibarsku zaobilazim u sirokom luku. Secas se kada sam ti nudio da ti kupim i ponesem zadnju maglenku za Tipisu pa da se nadjemo oko AR, to ti je ta ruta :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno!  Renoviranim tim putem i obilaznicom oko Čačka baš se uživa deonicom, do Zlatibora se npr. ne oseti... nadam se da zbog auto puta neće zamreti taj pravac, ipak je sad življe kako je bilo, prometno, rade kafane... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se vratimo u temu, Do CG i nazad, preko Rudnika, obilaznicom oko Čačka, i novim AP u CG, sa veoma malo vožnje po lokalu, 5.3 po bordu, vreme i brzina vožnje standardna, ko po google, bez štednje koliko put zahteva i može, po čepu (izmerih i ja kao prvi put, mada nije baš 100% precizno) oko 5.6-5.7 nije baš neki uzorak da bi bilo precizno, vozio sam malo i po lokalu pre mora,  1l gore dole promeni,... videću da dolijem ovde ponovo da li će se nešto promeniti. Sipao u Bijelom Polju kad sam se vraćao tad je imalo oko 1/4 rezervoara i stalo je 36l tj. 50eur koliko sam namenio al ne znam da li bi još mnogo stalo da sam sipao dok ne izbaci... i od Bijelog Polja do kuće 260km nije mogao potrošiti više od 14-15l, tako da sve ukupno dođe negde oko 50l za 884 km, nije loše... Benzin G Drive 100ka da malo pričistimo dizne, u povratku u cg sipan 98 1,39 eur/l.

 

U povratku hteo sam da učestvujem u ovom takmičenju min potrošnje pošto su se posle pauze na zlatiboru deca spremala za spavanje, malo sam se i umorio pa nisam žurio, a i izduvao sam uz penjanje uz Zlatibor,  ali nisam imao baš idealane uslove, pošto je pred Užicem bilo neko zagušenje zbog nevremena pa sam otišao u neka brda za lokalcima u ''obilaznicu'' oko užica, pa je bilo i kiše, kolona... tako da sam na kraju izgurao 4.7 po bordu od Borove Glave do Ar, 158km 54kmh brzina. 

 

Bord 1.jpg Bord 2.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, djole81ar said:

Do CG i nazad, preko Rudnika

Znaci prvo uz, pa niz Rudnik :P ? Eto, nesto sam i ja naucio ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

KŠ-Nei Pori, 550km ravno, voznja po ogranicenjima, metoda čep-čep 5,8l, bord pokazuje 6,2 uglavnom mi je bord na kolima pokazivao manje dok je u ovom slucaju obrnuto, povratak nisam merio jer je bilo vise zadrzavanja na granicama i rad u mestu kao i brza voznja kroz Srbiju a i vozikanje po Grckoj uglavnom magistrala lagana voznja, bord pokazuje 6,6 znaci tu je negde 6,2 realno. Svakako sam zadovoljan je sam ocekivao vecu potrosnju obzirom da po gradu nema sanse ispod 10ke.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni po gradu u poslednjih oko 1000 km ide 8,5 - 9 benzina. Malo je radila klima. 

Još koji dan, pa butan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki dan mi je Honda "okrenula" prvih 30.000 km.

Po aplikaciji ( i stravno usutom gorivu ) CRV 1,5 T je ostvario prosek potrošnje 6,40.

Po bordu, životni prosek brzine je 60 km/h i sve to je maltene sa 99% vangradska vožnja i uglavnom bez forsiranja, jer to nisu kola za jurcanje, već za defanzivno uživanje i krstarenje ( bar ih ja tako doživljavam ).

Onako ugrubo, 1/3 sam prešao na relaciji BG-CG, oko 1/3 BG-Fruška gora i oko 1/3 "drugde" ( "sankanje", neka putovanja po Srbiji i sl. ).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi službeni Yaris 1,5 od 125 ks, prema podacima aplikacije "My Toyota", na prvih 1.800 km uz prosek brzine od 65 km/h ( 99,9% vangradska vožnja, sa dosta auto puta ) je ostvario prosečnu potrošnju od 5,7.

 

Ali, recimo kada sam nedavno sa njim za svoju dušu otišao na Frušku goru, u ritmu kako inače vozim, je imao prosek potrošnje od 5,0 od BG do Hotela "Norcev" na FG ( 500 mnv ) i prosek 4,2 na povratku. Ali, tu je auto put možda bio samo pola (ili i manje, sve zavisno kako posmatramo deo puta do Aerodroma Beograd, gde su česte gužve ).

 

Inače, aplikacija "My Toyota" je fantastična. I istovremeno zastrašujuća. Neverovatan je broj različitih statistika i podataka koje ona pruža. A i dobar je GPS lokator. I kada "dam" ta kola nekom "kilncu", sve znam ( mada to i ne želim ). I gde je tačno i kako kočio i gde je i kako jako gas dodao, kada su mu kola "ostavljena" otključana, kada je na kratko "stao na 4 migavca". Sve... "Veliki brat" nije ravan toj aplikaciji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U bre, odma otvaraj temu za My Toyota app... da se malo edukujemo.

Fakat je da pazljivo vozis, za razliku od kolega.

Meni dali sluzbeni auto na metan, i rekli da moze da se predje 150 km sa jednim punjenjem. Ja prelazim oko 270 do 300km, max punjenje 12.5kg metana.

Mada, njihove informacije su od strogo gradske voznje, a ja imam 90% van grada.

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, shuxx said:

U bre, odma otvaraj temu za My Toyota app... da se malo edukujemo.

Fakat je da pazljivo vozis, za razliku od kolega.

Meni dali sluzbeni auto na metan, i rekli da moze da se predje 150 km sa jednim punjenjem. Ja prelazim oko 270 do 300km, max punjenje 12.5kg metana.

Mada, njihove informacije su od strogo gradske voznje, a ja imam 90% van grada.

Sent from my SM-A536B using Tapatalk
 

 

O aplikaciji "My Toyota" imaš bliže na sajtu Toyote.

Imaš je na svom mobilnom telefonu (ako si u sistemu Toyote registrovan kao vlasnik tog vozila, tako da kupac polovne Toyote, ako želi da sebi aktivira tu aplikaciju, mora u ovl. servisu da dokumentuje kasniju promenu/ sticanje vlasništva ).

Cena usluge aplikacije ( uključujući sav ostvareni prenos podataka  ) je uključena u cenu vozila za period od 10 godina ( a za prenos podataka koristi SIM karticu u SOS modulu vozila i to plaća Toyota prvih 10 godina, ai posle  - ako produžiš uslugu ).

A od podataka ta aplikacija nudi "sve", pa i detaljnu statistiku svake vožnje (ili po danima, nedeljama, mesecima, godišnje), u smislu dužine rute, trajanja putovanja, prosečne brzine, potrošnje, broj jakih kočenja ili ubrzanja ( sa detaljnim prikazom na mapi tačne lokacije gde je to bilo ), imaš mape/rute realizovanog putovanja, tačnu lokaciju gde se vozilo u tom trenutku nalazi (pa i da li je u pokretu ili nije ), koliko goriva ima u rezervoaru, stanje na odometru. Imaš sve o servisiranju ( pa i zakazivanje ).

Imaš razna trenutna upozorenja ( nisi zaključao kola i sl. ), pa i objašnjenje svake signalne sijalice ...

Nema šta nema.

Sa jedne strane, fantastična aplikacija.

Ali, baš zato što ta aplikacija izigrava "velikog brata", kada su saznali za njene mogućnosti, većina kolega u kancelariji kao da je počela da zaobilazi tog yarisa ( ako je u prilici ) I više vole onog starog yarisa, koga "ne pratimo" :)

 

Što se tiče stila vožnje i potrošnje, ta aplikacija bez greške kaže da u odnosu na kolege ja za neka (naša češća) "putovanja" ostvarujem znatno nižu prosečnu potrošnju, ali uz znatno veću prosečnu brzinu. Jer, ako si "biciklista" , onda znaš šta znači voziti "brzo, a razumno", tj. na način da se nepotrebno ne rasipa energija na sumanut način ( sem ako je neka situacija koja od tebe traži tako nešto ili prosto tako želiš). Ova aplikacija My Toyota kaže da neki od kolega, pak, očito kao da vole često i veoma jako da stiskaju i gas ( ali i kočnicu ). I tada ova aplikacija pokaže da neko uspe sa super laganim yarisom da na nekoj ruti koji znam kao svoj džep da ostvari veću potrošnju nego ja sa CRV-om uz sličnu prosečnu brznu. On uspe da "na otvorenom" ostvari za oko litar veću prosečnu potrošnju nego taj yaris troši pri 130. Ali, to je zato jer taj tog yarisa (ili bilo koja druga kola koja u firmi korstimo ) doživljava kao klasično službeno ( tudje) vozilo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saglasni smo da je voznja bicikle, odlicna skola za ekonomicnu voznju auta. Kad naucis da menjas brzine na bajsu, i nekih 250W snage, ima bato da vozis racionano svako vozilo.

Ponekad dok ganjam bajs, pozelim da na autu imam npr 24 brzine, pa da mogu da izadjem i uz masnu banderu u prvoj brz, a i na autoputu da vozim na npr 1000rpm... u najvecem prenosu...

Pusti snovi bicikliste

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, mislim da je redovna rekreativna vožnja bicikla istovremeno odlična i za „nesvesnu energetsku efikasnost“ pri vožnji automobila.

Jer, navike su navike, stil je stil, ma šta da voziš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle tankanja u PG pa do UL i tamo sa dosta lokala i klime. 

Zaboravio slikati BG-PG ali znam da je stukao malo preko 1/2 rezervoara i da je sipano ~30L jer sam pre toga sipao dizel iz kante koji je malo duze stajao i potrosnja je i bila primetno veca. 

 

IMG_20220907_183729.thumb.jpg.d4d1a762140d494e4d1745605c122bda.jpg IMG_20220907_183736.thumb.jpg.acfda8cd36ee43c7c5c2d8f61b884622.jpg

 

I ceo komletan put nakon tankanja kod Mateseva, bez ponovnog tankanja, jos se trosi gorivo. 

Dobar im je dizel. 

 

IMG_20220907_183804.thumb.jpg.e0372efcd9e5911386f221933a8c6dcc.jpg IMG_20220907_183808.thumb.jpg.fbeaed3a9bd1637e722365495aa4e33b.jpg IMG_20220907_183812.thumb.jpg.8ca2253c77ca565d1a29821d28179e3a.jpg

 

U odlasku ukupno 45 min za oba granicna prelaza, u povratku maltene sami, bez cekanja. 

Oba puta putovali uvece zbog malog. 

 

IMG_20220907_183742.jpg IMG_20220907_183742.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike i format

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/29/2022 at 3:53 PM, djole81ar said:

Do CG i nazad, preko Rudnika, obilaznicom oko Čačka, i novim AP u CG, sa veoma malo vožnje po lokalu, 5.3 po bordu,

Što bi se reklo dal sam ja lud il šta li je, ali često mi se čini velika neobjektivnost članova foruma, kad treba da se opljuje 1.4 atmo u karoseriji 500l ili Tipa tu se onda svi uključuju, kad pitaš nešto konkrento oko vožnje 1.4 u Tipu neke iskusnije članove koji su ga vozili oni prećute, a kad okačim da je po bordu do CG i nazad potrošnja 5.3 što je po meni skor skroz dobro onda niko ništa ne komentariše, naopako da se kaže da je nešto dobro.  Ja sam više puta dolazio u nesporazume i vraćao se sa nadom neke realne komunikacije i razmene iskustava ali slaba vajda... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaš kako ... "Ljudi smo", a veoma "ljudski" je (nekada?  biti zao :) Prsoto, to je deo ljudske prirode, koju uglavnom skriva :) A onde ovde "oplete", kao da je bez ikakvog smisla svako vozilo koje ima više od 5 kg po jednoj konjskoj snazi :) Pri čemu zaboravljamo ( posebno mi stariji ) šta smo nekada davno vozili ( peglice, fiće i jugiće 45 ) i sa time bili srećni kao mala deca ...

 

Šalim se, a i ne šalim se... Ne zameri.

 

Što se tiče same potrošnje koju si okačio, meni to deluje jako, jako korektno, za tu klasu vozila, posebno za period sumanutih letnjih gužvi na putevima i granicama.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

NS - CG more, 2x more - Podgorica - NS, ukupno 1.500 km

Potrošnja po pištolju: 4,95 l/100 km. Ne bih rekao da sam previše pažljivo vozio, ali nisam ganjao ni max brzinu na autoputu.

 

500L.jpg

 

@djole81ar

Iznenađen sam tom tvojom postignutom potrošnjom. Stvarno mala potrošnja za jednog benzinca.

Ma, ja sam iznenađen i ovom mojoj potrošnjom jednog malog dizela.

Edited by Grafit

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, nesa 169 said:

Sa plinom je snimak borda bezvredan. 

Kao i u vecini drugih slucajeva :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, Nikola031 said:

Punto Evo 1.4 MultiAir Turbo, 135ks. Ukupna prosecna potrosnja je 7.04l/100km :)

U "bocu" šinko :D , takodje u celokupnom vlasnistvu, iskljucivo po cepu.

Slicna MA motorizacija (+5 KS, +25 Nm/+55 Nm Sport mode), tezi auto, sa brzinom vise:

 

Untitled.thumb.png.2ab8afa29ffd01724279d1def6bee906.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...