Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

Ja sam pre desetak dana uzeo 500L 1,3MJ.

I posle 200 km gradske vožnje po N. Sadu bord pokazuje 5,7 l/100 km. I time sam veoma prijatno iznenađen...

Jer posle BMW (E46) 320d/150 KS i 10 l po gradu, Brava II 1,9/120 KS i 9 l, i Alfe 159 1,9/120 KS i 10 l, ovo je super mala potrošnja.

Još kad se setim da je napr. skuter Peugeot Speedfight 50 znao toliko da posrče mešavine... ovih 5,7 l/100 km - mi deluje nestvarno malo.

5,7 l_100 km.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovonedeljni "Festival radara" veoma blagotvorno deluje na potrošnju goriva... :) 

Juče od Beograda do Herceg Novog ( preko Tjentišta ) sa CRV-om 1,5T. Prosek brzine je bio samo 60 km/h, a što je i ok u svetlu pojačane radarske kontrole i činjenice da je dobar deo puta padala veoma jaka kiša i noć.

viber_image_2022-08-14_12-25-30-830.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, knezevic76 said:

Da ne kukate stalno kako se kače samo kratke relacije

Ne kukamo mi nista :D ... Sto veci uzorak kilometraze (najbolje par stotina km, jer sve ispod varira i na sitne promene)+merenje po cepu+prosecna brzina, jedino mogu da daju koliko toliko realnu sliku. Da bi se uopste bar uzelo za ozbiljno, izuzetak je ako je ponovljeno XX ovakvih iteracija, pa se otprilike zna koliko board laze. Ljudi su merili od par dl pa do cak 1.5l "laganja", poredeci board sa realnom potrosnjom. A ovde sam vidjao da kace potrosnju i na par kilometara sa boarda :D - pa ko to moze da smatra za iole validno? Na toliko malom uzorku, stani samo minut duze u koloni, pa vidi koliko ce se drasticno promeniti. Sto veci uzorak, to manji uticaj varijacije bilo kog od parametara i tacnija slika - vazi za gomilu stvari, ne samo za ovu tematiku.

On 8/14/2022 at 12:33 PM, moron said:

Ovonedeljni "Festival radara" veoma blagotvorno deluje na potrošnju goriva... :) 

Juče od Beograda do Herceg Novog ( preko Tjentišta ) sa CRV-om 1,5T. Prosek brzine je bio samo 60 km/h

Otprilike tacno tako, bas blagotvorno i umirujuce za dzep, ali stresno po zivce :D .

Inace je cca 60 km/h prosecne brzine upravo i neka norma za opustenu voznju magistralom tu negde oko ili u toleranciji ogranicenja. Sto se kaze, da ne zentas i ako te zaustave.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se. Suviše stresno za živce je bilo sa "Festivalom radara". Nije problem ni sa prosekom brzine od samo 60 km/h, jer zavisno od uslova, znao sam na toj deonici voziti i agresivnije,  a imati i slabiji prosek brzine ili "voziti kao baba" pa imati i prosek brzine od preko 70 km/h.

Džaba policiji j ušteda goriva tih nedelju dana, kad živce nema ko da mi plati :) 

Kao što si u pravu da je dugoročno potpuno nebitan neki posebno dobar ili neki ekstremno loš rezultat potrošnje goriva između dva točenja ( npr. točenje pre toga je prosek magistralne potrošnje bio skoro 2 litra više ).  Za statistiku je bitan samo zakon velikih brojeva. I tu je krajnji rezultat sve teže promeniti kako vreme teče. Ako je više i on uopšte bitan u opštem ludilu cena svega i svačega. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/12/2022 at 1:49 PM, Ivan said:

Usput na autoputu na 4 mesta videh upaljene rotacije, na parkiralistima sa strane

Tako je vec oko godinu dana na auto putu BG-NI. Parkiraju po vozilo na ja mislim svakom parkingu i pumpi na auto putu. Celu noc stoje parkirani sa rotacijom. Neretko i voze po auto putu sa "rotacijom", ali bez sirene pa naprave kolonu iza sebe jer se turci i sl plase da preteknu. Sada u nedelju sam uredno sacekao da zavrsi preticanje i vrati se u desnu traku i preteknem je koliko znam ne krsim nikakav zakon. On se krece 120 Kmh konstatno, ja idem 130. Gde treba da ga propustim, propustio bih ga. Duzni smo da se sklonimo vozilima pod pratnjom tj crveno plavoj rotaciji, a samo plava rotacija je vozilo sa pravom prvenstva prolaza... 
Izvininite za digresiju na temu potrosnja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam završio prvo merenje potrošnje. Na mom Tipu 1,4 sedan posle skoro 2300 km bord je pokazivao 8,8, a plajvaz 9,3. Isključivo grad (prosek brzine 18 km/h), veći deo sa uključenim klimom. Zadovoljan sam. 

Juče sam ga poništio jer krenuli smo malo na put pa ću vam javiti sledeće nedelje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jes' da nije Fiat ovog puta ali ajde da se uključimo i ja.
Golf Plus, 1.6 8v (MPI) sa fabričkim plinom, od Kraljeva do Nei Pori, sa klimom, 2.5 sata na granicama i 2 sata kreni-stani oko Soluna (uhvatio me špic i radovi), potrošnja sa nas 4 u kolima i pun stvari naravno, 10.6 litara TNG.
Dizne i komp za plin od pre mesec dana više nisu fabrički već je stavljen STAG. Smeša je uštelovana da ne bude lenj na gasu.

Možda bi moglo i nešto manje da se prešteluje, šta znam.

Pre promene dizni (sa fabričkim u totalu je trošio od 7.5 do 10 litara, zavisno od vožnje).

Послато са M2007J3SG помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

24 minutes ago, nesa 169 said:

Ja sam završio prvo merenje potrošnje. Na mom Tipu 1,4 sedan posle skoro 2300 km bord je pokazivao 8,8, a plajvaz 9,3.

To je ocekivana razlika od cca 1.5l, fabrika je deklarisala bajku od 7.7l gradske.

Mozda i tebi i ostalim brojnim vlasnicima 1.4 Tipa bude interesantno da pogledate sta oko potrosnje kazu dugogodisnji vlasnici na SpritMonitoru.

Danas sam tankovao, pa unosio upravo za sebe. Stoji mi otvoreno, pa učukah pretragu za Tipo.

Znaci FIRE atmosferac, svi oblici karoserije (sedan, HB, MW) - ukupno tacno 80 korisnika. Prosecna kombinovana po cepu skoro pa okruglo 7l :

 

Untitled.thumb.png.fc2f67633e558cc52f2a3683f2e24c04.png

 

Pojedinacni rezultati se krecu od 5.5 do 10.71, naravno par najnizih i najvisih ekstrema se u nekoj licnoj analizi komotno mogu odbaciti.

Po histogramu koji je ispod, vidi se koji su najcesci rasponi, evo i samo to izdvojeno:

 

Untitled1.png.3482f45ddfbb027f95d8a3dfe62be398.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Ivan said:

 

To je ocekivana razlika od cca 1.5l, fabrika je deklarisala bajku od 7.7l gradske.- 

Mislim da bi u gradu u mom slučaju moglo da padne bez klime na 8,5 do 9 stvarnih, manje ne. Zavisi i koji grad i koje vreme. Recimo kolega mi se kune da mu ne prelazi 8 i ja mu verujem jer on radi samo noću. U Beogradu mislim da ne bih mogao ispod 10 danju. Dobro, i u NS je sad gust saobraćaj, ali ne još toliko. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW golf plus, 1,6 benzinac sa dodatim CNG sistemom. Nekih 3000km, pokazuje 8L potrošnju. Lagana vožnja, nešto po gradu, i većinom magistralni put.

 

Potrošnja CNGa, otprlike upola potrošnje BMBa.

 

od 3,8 do 4,5 L CNGa, svakako najpovoljnija vožnja, s obzirom da je CNG - 115Din/kg

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, srdjos said:

@shuxx koliki je rezervar za CNG tj koliko predjes sa punim?

Meni su 2 boce od po 5 kg,al stane 9kg?Sa tih 9kg u rezimu dostave hrane predje 160km,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leti 9kg, zimi 10 kg. Vazna je spoljnja temp.

Taj rezim voznje je ono, najoptereceniji uslovi. Moja voznja je uglavnom otvoren put.

Sutra mi ne gine nekih 400km. Ali ce prosecna brzina biti oko 60kmh. Rasterecen motor, verujem ispod 4kg potrosnja...

 

 

Tvoja potrosnja od 6kg/100km, je kao 3.3 L dizela... dzabaleska..

 

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiglo se sa mora pa redovan izveštaj. NS - Baošići preko Jabuke, malo do Trebinja, pa kasnije par dana Žabljak i nazad za NS. Pun auto + krovni kofer. 

Pre polaska, auto natankan na Molu i onda prvo čepovanje u Trebinju (taman potrošnja u putu ka moru)
PXL_20220811_094757271.thumb.jpg.3b1278c08ffb3729c5833394e7e3f257.jpg

Posle opet natankan u Pljevljima i potrošnja u povratku kao i ukupna:

PXL_20220824_215004884.thumb.jpg.a6fe801809eb9cb17fdb29b39c63e284.jpg

PXL_20220824_214914685.thumb.jpg.9600e662221876801f174853ff6a9ddc.jpg

 

A aplikacija kaže (da ne računam ručno)
IMG_20220825_131454.thumb.jpg.ffabd1ba588d781bcee7d631631fc46b.jpg

 

U NS stigao sa 3/4 rezervoara

PXL_20220824_215013540.thumb.jpg.d0fd1f558035afc75fec35cfb48aa461.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj bije 7.5 na oko 100 na sat ali zato 8-9 110 -130 km/h ali zato puca 1600 16v 97mo 76kw benzin vremenska masina zimi pali iz prve , maksimalna brzina 200 i jace sa jednim clanom posade i ne umire :D sad kad je utisana trosice vise za 0.2 - 0.5l :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/13/2022 at 2:16 PM, Ivan said:

pa penjanje na Rudnik (640 mnm), Topola, Mladenovac..

U ovom smeru više je spuštanje niz Rudnik jer pravo penjanje je u smeru iz Topole. Svakako u oba smera se mora popeti na Rudnik pa spuštati ali konfiguracija terena je ipak drugačija u jednom i drugom smeru. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako vec picajzli*es ;) , penjanje je pocelo sa 240 mnm, dok je Topola na nekih 270 mnm. Tako da je visinska razlika koju treba savladati veca, jedino sto je rastegnutija na vecoj kilometrazi, tj. uspon je blazi i konstantniji.

Cak je i iz smera Topole koji pominjes, vecim delom uspon sa vrlo malim nagibom sve do Jarmenovaca i novog mosta koji su uradili, mozda samo 40-ak mnm razlike u odnosu na Topolu.

A pravi uspon je samo onih zadnjih par km pred vrh Rudnika, kada se predje preko onog mostica u "S" krivini (dolazeci sa tvoje strane). I ubedljivo najlepsi deo te rute za gazenje i uzbrdo i nizbrdo :D , tj. iz bilo kog smera da dolazis.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...