Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

To je to. Meni je Stilo prvo lagao, pokazivao pola litre manje nego što troši, pa onda jedno godinu dana pokazivao tačno, a sada pokazuje 3 deci manje. Inače prošli mesec na 800km prosečna brzina je bila 31,potrošnja po bordu 5,9, čep metodom 6,2l. Pola otvoren put, pola grad. Ako pančevački put koji ima na svojih 12 km bar 10 semafora može da se smatra nekom magistralom? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lokal Odžaci Novi Sad i obrnuto,nisam ga baš štedeo ,bilo puno kamiona

3DB3DC6E-4639-4665-B999-B841F9233875.jpeg

E7C0E630-5788-44ED-ABA9-3F23BB7B601E.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, rocket said:

To je to. Meni je Stilo prvo lagao, pokazivao pola litre manje nego što troši, pa onda jedno godinu dana pokazivao tačno, a sada pokazuje 3 deci manje. Inače prošli mesec na 800km prosečna brzina je bila 31,potrošnja po bordu 5,9, čep metodom 6,2l.

Posto i ti i Vicent pricate o 1.9 8v... Puna decenija vlasnistva, summa summarum iskljucivo po cepu kada je prodat: 6.1 l .

Slazem se da je to to :) , za tu masinu, Compact klasu i BG auto lepo produvan na otvorenom. Motaj kablove ;) ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni taj 1.9 8v ne laze isto. Laze zena da je sipala 30L pa okrivi skalu za gorivo da je netacna :cry:

Obrni okreni, po njenoj racunici, trosi 9L u mestu na pumpi dok stoji, ko Nivu dok sam vozio... 

 

Vreme da menjam zen, ovaj, kola... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni 1.9 8v pokazuje 7.4, 7.5 na bordu, a sve relacije su mi u lokalu, Rakovica-Vozdovac. 

Racunica cep-cep pokazuje izmedju 8 i 8.5l na 100km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postavio sam.slike zbog laganja board kompa. Svaki moj jtd-jtdm je pokazivao potpuno tačno, kolege kažu da laže. Možda ima veze što je svaki bio remap. Razlike ili nema ili u 0,1lit.

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, ISV_01 said:

Obrni okreni, po njenoj racunici, trosi 9L u mestu na pumpi dok stoji, ko Nivu dok sam vozio... 

Uh, vozio sam dosta ladu nivu. Kako ja to kažem "nivu prve generacije" ( sa 4MT) Privatno. Jednom sam je van grada terao "kao bez duše" i ostao bez goriva posle oko 270 km :) Ali je i imala neki problem sa "oduškom" rezervoara i nije moglo da joj se naspe više od 36-37 litara.

Realno, van grada (magistralno) je trošila 10-12, po gradu 14-16, a samo jednom sam je uspeo spustiti na oko 8,5 ( kada sam se vozio dolinom Neretve, nizvodno ).

 

One kasnije generacije ( sa 5MT ) su bile revolucionarno ekonomične (kao da nisu bile Niva), ugladjene (bez vibracija) i dosta tiše.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/16/2022 at 11:39 PM, moron said:

Koliko iznosi maksimalno merenje, 1.000 radnih časova ?

evo potrošnje od čepa do čepa-jutros sipao do kraja,išao na redovan servis u Kg,resetovao komp-trip b-i ovako je pokazao/ 8,4 prosek,a čep Vaš kao 9,ali da ne zanemarimo brzinu/od Pojata do Batočine 145 km/h,a do Kg od 50-160 na momente,a tako i na povratku,uglavnom sam ga gazio dobro i još je klima radila-potrošnja je u granicama očekivanog-dobro je:D:unworthy:

jeep_22_012.jpg

jeep_22_010.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

243 km, (Bg -V.banja) 73km/h prosek, 4.9L/100km po bordu, 90% bez klime (otvoreni prozori). Neki radovi na APu i dobar deo od Kraljeva do V.banje ali moguca voznja kao magistralom bez problema (80-90km/h).

Auto dupke pun gepek (maltene i daska malo skocila), klinjo & draga.

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot 308 SW, 1.6 eHDi 112ks: Na predjenih 48.350 km, prosečna stvarna potrošnja je 6.17 l/100km

Libra SW 1.9 JTD, svojevremeno: Na pređenih 44.550 km, prosečna stvarna potrošnja je 6.10 l/100km.

 

Pežo je imao više vožnji po autoputu i u Beogradu. 

Evo i zanimljiv grafik: prosečna potrošnja vs prosečna brzina 

Pežo - plavo

Libra - Crveno-belo

image.thumb.png.7211a264f392af9d8a1a024b8a0f1bf7.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isao sam bg leskovac i nazad.Cetvro u autu prosecna brzina 110 km nisam ga stedeo oko 5lit.Grande punto 1,3 90hp

Mada sam primetio da na niskim obrtajima malo losije radi i da tada vise trosi ali na konstantnoj brzini radi super.Vrvt su dizne nacete posto mu ler nije sjajan pogotovo  dok se ugreje menjao egr nije do njega.VRvt nekadizna zeza jer kad sam merio povracaj goriva na diznama sve menzure su se razlicito punile.Korekcije dizni ssu ok a kompu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bord laže do 2 dcl.

Merenje borda B mi na oko 18.600 km pokazuje 5,2 (uz prosek brzine 39), a aplikacija kaže da je u tom periodu realna potrošnja bila 5,37.

Nije ovaj 1,6 MJ nešto preterano ekonomičan za dizele te snage i zapremine ( posebno, ne u gradu ), ali, u svetlu toga kako on može slatko da ide van grada, posebno brdskim putevima, i kako "ispaljuje" pri preticanju, imao bi "puno moralno pravo" da troši i znatno više. Jer, toliko i užitka pruža, znaš i sam  :)

Sada, nikada po gradu neće ni u teoriji moći trošiti kao neki hibrid, ali, niko nije savršen :)

 

IMG-4fdde52b2d2c9c62c27cd8a711c4ffed-V.jpg

IMG-9a135174fac64e34a756a292e53cb0cc-V.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, moron said:

ali, u svetlu toga kako on može slatko da ide van grada, posebno brdskim putevima, i kako "ispaljuje" pri preticanju, imao bi "puno moralno pravo" da troši i znatno više.

Zasto ;) ? Pa sa 1.9 i UniJet tehnologijom od pre 2.5 decenije, svojevremeno sam u slicnim uslovima (recimo do jadranske obale) opusteno spustao potrosnju i trunku ispod 4.5l.

Po cepu, naravno, provereno ko zna koliko puta. Auto slicne tezine, ruku na srce sa boljom aerodinamikom.

Hocu da kazem, tamo od 2008. nista posebno u praksi nisu doneli ni 1.6 ni 2.0 (sto se potrosnje i performansi tice). A sve to uz vise "glavobolje", sitne bubice, a pogotovo od Euro 5 verzija - problematiku sa diznama, DPF, itd...

Licni ukus, ali od Fiatovih dizelasa, motor koji ni je najvise legao pre svega voznjom, "reskoscu", ponasanjem i u niskim obrtajima, relativno jednostavnom tehnikom, robusnoscu, pouzdanoscu, potrosnjom... - od svih pomenutih je 1.9 16v sa metalnom granom i bez klapnica usisa.

Tj. 1.9 MultiJet verzije od 140 KS i prve serije od 150 KS (sa EDC16C8). Za mene ubedljivo najbolji dizeli koje su napravili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh, kakav si :)

500L je sa svojih 165 cm visine kao orman na točkovima i to u vezi ostvarene ( va gradske) potrošnje mora da se ima u vidu ako ga porediš sa nekim vozilom C segmenta, koje je uobičajeno oko 145 cm (retka su viša vozila u tom segmentu).

Zbog svoje visine ( koja jeste prednost za komfor ) 500L je u deficitu sa potrošnjom pri većim putnim brzinama. Pri čemu zaista ne mislim da je i sam motor baš čudo ekonomičnosti. Bar ne u odnosu na 1,6 HDI 110 koji sam vozio.

I naravno da postoje mnogo potentniji motori od 1,6MJ od 105 ks. Ima ih k'o blata.

Ali, eto, meni je dobar i ovaj. Radi posao  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam naravno mislio nista lose ;), a upravo sam kao prvu stavku naveo razliku u aerodinamici, uz slicnu tezinu. 

Nego se cisto odnosilo na recenicu "da bi imao pravo da trosi znatno vise". A zapitao sam se zasto, jer je dve generacije starija tehnologija imala slicne performanse i potrosnju. Jesu u pitanju bile jace verzije, ali sa malo manjim obrtnim. Ali i sa malo boljim rasporedom istog tog obrtnog, nego sto je to bilo na papiru za novije (kojima je u praksi pik torque pomeren u desno, u vise obrtaje). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/2/2022 at 9:54 PM, moron said:

Od BG do HN preko Tjentišta. "Miloš Veliki" 120-130, posle kako je gde moglo. 

20220702_131354.jpg

Ista destinacija, istim putem vozeno, samo kontra smer (HN -BG), 3 putnika, gepek pun max, vrucina, klima, cekanje na granicnim prelazima.

1.9 tdi, 105ks.

Prosecna brzina 53km/h, nesto preko 11h je motor radio, prosecna potrosnja 4.7L. nisam pratio citavim putem, ali primetio sam da je bila i 4.5L.

 

 

Screenshot_20220704-143124_Gallery.jpgScreenshot_20220704-143119_Gallery.jpgScreenshot_20220704-143115_Gallery.jpg

 

Inace dugorocna potrosnja po aplikaciji Fuelio je 6.05L, uneto svako sipanje od prvog dana od kad je auto kod mene.

 

Screenshot_20220704-143854_Fuelio.jpg

Edited by Ivan BG
Dopuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Zatvorih krug" danas :)

U zbiru BG-HN-BG, 1.032 km, prosek brzine 70 km/h, a potrošnje "po blesimetru" 4,4 ( po aplikaciji 4,52 ), ukupno 14 sati i 50 minuta rada motora ( na svim granicama danas samo po jedno vozilo ispred mene).

bord BG-HN-BG.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali uzorak po boardu (kao sto je ovde postalo moderno).

Potrosnja u skladu sa nedeljom pojacane radarske kontrole :D. A i velikom vecinom su ostali vozili mirno, pa sam i ja kulirao uz laganu muzikicu i terao na vr' gasa.

Prvo 102 km magistralom, uz penjanje/spustanje na 640 mnm i malo krivina:

 

IMG_20220811_212930_resized_20220812_083409759.thumb.jpg.62243e696a5e199944cc47b9b4d0f912.jpg   IMG_20220811_213712_resized_20220812_083410101.thumb.jpg.bba03d30dc3e1c73df1b98c5127fe687.jpg

 

I jos 40-ak km autoputem:

 

IMG_20220811_220446_resized_20220812_083409927.thumb.jpg.ef26a9e5f697ebb91997dd41768fa5cb.jpg 

 

Bravo Sport 1.4 MultiAir Turbo 140 je u pitanju.

 

PS: Juce je bilo prilicno patrola tamo gde ih nikad nisam vidjao. Na AP posle Bubanj Potoka, sa dve strane hvataju posle rampe i merenja prosecne brzine.

Usput na autoputu na 4 mesta videh upaljene rotacije, na parkiralistima sa strane. Tako da polako, posto predstoji i petak uvece i vikend, a akcija traje do kraja ove nedelje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka cast, nisam nikad ni po boardu uspeo da spustim ovoliko :D Koliko se secam najniza po boardu mi je bila 5.4 (Uzice - Kragujevac) a prakticno je isti motor u pitanju (Punto Evo MultiAir 135), jedino se menjac razlikuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usao sam u dusu MultiAir-u za 5 godina :D . Pa sad kad sta zatreba, izvlacim po potrebi.

Naravno da potrosnja nije bukvalno ta kao na slici - nego se zaje*avam malo, apropo ove forumske "mode" u zadnje vreme... Da se kace slike potrosnje sa boarda, na par desetina km.

I naravno da ga znam u sraf, jer na svim kolima merim iskljucivo "cep" metodom, na bar par stotina ili hiljada km. Sto sam deceniju i kusur unazad uvek samo i navodio kao relevantno ovde, a konkretno board na Bravu laze 0.3-0.4 dl.

Kao sto se i vidi iz prilozenog, svakako je jedino u idealnim uslovima na magistrali, apsolutno izvodljivo prici fabrickoj bajci od 4.8 l za otvoren put. Ova ruta je bila delimicno iz tvog kraja, pa penjanje na Rudnik (640 mnm), Topola, Mladenovac... Znaci ni blizu ravnom putu, ali opet laganom voznjom moze da se svuce na fabriku. Ovo je bio izuzetak, jer sam vozio kao i ostali lagano po ogranicenjima, zbog pojacane radarske kontrole. Pa reko' da okacim kao ekstrem, kada sam se vec potrudio da izdrzim sa zivcima :D.

U svim ostalim uslovima, normalnom i dinamicnijom voznjom a pogotovo po gradu, fabricke specifikacije naravno nemaju veze sa mozgom. I pogotovo na benzincima, ako se da oduska. Pisah vec da je ukupna kombinovana trenutno okruglo 7.02 l po cepu za 5 godina (dve godine pre Corone se drzala na lepih 6.7l), a u odnosu na fabricki deklarisanih 5.7l kombinovane. Zato i kazem da za turbo benzince treba racunati na minimalno 1-1.5l plusa u odnosu na fabriku, a to mi se opet gadja i sa iskustvima vlasnika na SpritMonitoru za prilicno modela i motorizacija.

Apropo tvog poredjenja, Bravo je tezi, ali kao sto si rekao, iako ima samo +5 KS vise (140 KS), dolazi  sa C635 menjacem sa 6 brzina (na Evu je sa C510 petobrzincem).

Tako da je MA Turbo u Bravu na 1800 rpm pri 80 km/h, na 2100 rpm pri 100 km/h, na 2700 rpm na 130 km/h... Prilicno znaci i da ima oko +30 Njutna vise obrtnog (u Sport modu blizu +60 Nm, tj. cca 260 Nm). Uz poprilicno lagan benzinski motor u nosu, vrlo lepo nosi karoseriju te tezine, uz sasvim korektnu potrosnju.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...