Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

22 hours ago, knezevic76 said:

Evo jednog malog testa, vožnja po BGu danas, ugašen start stop sistem, vozilo se baš žustro je gde god je moglo, šaltanje iznad 3000 obrtaja, gas od semafora do semafora,retko 4 brzina, jedno stajanje u mestu 10 minuta sa upaljenim motorom, vidi se po ukupnom vremenu da je trebalo 45 minuta za 25km ali je prosečna brzina 31km/h a vidi se i potrošnja.

Da sam ga vozio kao svaki dan, normalno, opušteno ispod 6 litara.

 

49093097e70f63eacaf272b340d16239.thumb.jpg.f5a4673a800b940d60900de163b9f7a9.jpg

 

Po kom kraju bg-a voziš? Po ibarskoj magistrali? Bg-Pančevo i obrnuto, prosek brzine 31kmh, a često idem preko 150kmh na jednoj deonici od oko 7 km. 

Share this post


Link to post
Share on other sites



Po kom kraju bg-a voziš? Po ibarskoj magistrali? Bg-Pančevo i obrnuto, prosek brzine 31kmh, a često idem preko 150kmh na jednoj deonici od oko 7 km. 


Taj prosek brzine je jer sam ga gazio pošteno i uspevao da uhvatim po neki zeleni talas. Za tvoj info je bila relacija Borča-trg republike-dorćol i nazad. Vreme kraja vožnje se vidi, oko pola jedan popodne.

Sinoć, nedelja, vožnja po ograničenjima, Borča-Karaburma-Borča, šaltanje i u petu, nisam prelazio 3000 obrtaja, prosečna potrošnja 5.4 litra.

Od Borče do Pančeva mi je potrošnja ispod 5litara, kad ga vozim do 100 zbog radara.
Prosečna a brzina varira, ako vozim kao penzos, po ograničenjima jedna relacija može da bude prosek 20km/h a ako ga gazim do patosa onda ta ista bude 30 i više, logično zar ne?
Nije isto voziti od semafora do semafora 40 i 80.


Sent from my DN2103 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, knezevic76 said:

Nije isto voziti od semafora do semafora 40 i 80.

Normalno da nije. Samo što tad ne gledam potrošnju nego slušam dragu mi ženu sa zadnje klupe kako baca drvlje i kamenje i preti da ostajem bez ručka dok se potežem sa audijem. Za to vreme klinja guče sa oduševljenjem žabarske G sile :D 

 

Ahm, da, meni prosek na 2600km 6,5L, prosečna brzina je nešto smešno tipa 28-26.....u realnosti verujem da cepa 6,8-7L (relacije do 10-15km, ređe :censored: na AP).

Juče BG-Borča-BG, tempomat na 85, lagani kruz sa IC 3,6-,3,8L/100

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, rocket said:

Bg-Pančevo i obrnuto, prosek brzine 31kmh

Prosek od 31 km/h je za BG vec bukvalno bez ikakve guzve. I ovo iznad sto kolega navodi je nedelja, pa jos za praznike, izlazio sam i nigde nikoga juce po gradu. Ako je jos i auto radio u mestu 10 min (od 45 min merenja), prosek brzine bi bio sigurno blizu 40 km/h. Mali je uzorak i mereno boardom, ali apsolutno ostvariv prosek, doduse u graCkoj voznji.

Imam benefit i da vozim prilicno van spica (klizno radno vreme), i da mogu da koristim deo gradskog autoputa u kontra smeru od svakodnevne guzve, pa prosek (ako ne izlazim na otvoren put) opet bude uglavnom oko 24-27 km/h. I to da budem srecan i da kazem da nemam guzve, a i takvim uslovima ce svaki benzinac opet da sprzi min 8.5 l (vozim i nove sluzbene turbo i jedan SkyActiv atmo). Dosta drugara hvata proseke ispod 20 km/h, cak i po 17-18 km/h, ali kaci ih standardni BG krkljanac, ulazak u spic 8-9h i 16-17h radnim danima. Tu je potrosnju suvisno i gledati, vise imaju litara na sat, kao radne masine.

Sada tokom Corone je jos i "dobro" sto se saobracaja tice, dosta su manje guzve, prilicno ljudi radi od kuce... Izuzimajuci jedino onaj period oko NG. Sa ovakvim enormnim povecanjem novogradnje/nadgradnje, a decenijskim neprosirivanjem infrastrukture, verujem da bi se u normalnoj situaciji kao pre 3-4 godine, pojedini delovi grada bukvalno zacepili sa ovakvim prilivom vozila. Parking je vec odavno problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akcenat mog pisanja je bio na tome da sam auto vozio dosta agresivno, bilo je saobraćaja ali ne kao u špicu, dovoljno je reći da na Pančevcu nisam mogao više od 50 da vozim, a Pančevac je skoro 2 km dužine.
Evo, za skoro 10 meseci posedovanja auta, nikad nisam imao 100% čiste gradske vožnje u špicu, al oni koji poznaju BG i okolinu znaju da je svuda gužva, jebeni izlazak iz Borče može da traje i 20 minuta za 2-3 km, zrenjaninac kad zaglavi u špicu, 6km se prelazi kao večnost a noću za 10 minuta.

Što se tiče borda kod mene, odstupanje je 1-2dl , mereno čepom, za sad. Trudim se da pišem onako kako jeste, bez ulepšavanja itd, iz prostog razloga da neko koga interesuje potrošnja ovog modela Tipa ne dođe u neku zabludu sutra kad bude hteo ovaj motor.
Ovo je auto u mom vlasništvu, benzinac, sa najmanjim potrošnjom, koji sam imao do sad, pobednik je Alfa GT sa minimalnih 16litara benzina.

O samoj potrošnji i nekim mojim zapažanjima, leto/zima ću u mojoj temi o Tipu.

Žao mi je što slabo vidim nove vlasnike Tipa , fiata uopšte, što slabo pišu impresije o svojim automobilima i potrošnji.


Sent from my DN2103 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno kada je Fiatista sve manje, zato moze da se procita detaljno o potrosnji za Francuze, Nemce, itd. :D

Salu na stranu, koliko sam pratio SpritMonitor (a za mene je vrlo merodavan jer sami korisnici unose svoje potrosnje po cepu), deluje da su sa MultiAir sistemom vec u prve 2 generacije "iscedili" koliko je moglo sto se potrosnje tice. Tj. nekih -15 do -20% potrosnje u odnosu na T-Jet.

Npr. korisnici su za 1.0 FireFly u 500X (originalni od 120 KS), sa MultiAir 3. generacije, prijavljivali prosek (kombinovanu potrosnju) od 7.6l . Sto se uklapa u teoriju iz moje prakse za moderne benzince, tj. oko +1.5l na fabricku kombinovanu (koja je za 500X bajka od 6.0 l). Trunku vise prijavljuju za verzije 150 KS, znaci otprilike kao i MultiAir i MultiAir II motori u ranijim modelima slicne tezine i snage.

500X ima vec prilicno uzorka sa FireFly motorizacijama za ovih 6 godina, Tipo je svez sa 1.0 ustinutim na 100 KS. Tako da ih je tek par komada na SpritMonitoru i kombinovana im se vrti oko 7l (fabrika kaze 5.4l, sto se opet uklapa u onu moju teoriju od +1.5l u praksi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nažalost Tipo sa 1.0 T3 motorom je redak zver na ovim prostorima. Vrednosti na blesimetru koje sam postavljao generalno mogu biti samo veće za čisto gradske uslove. No potrošnju koju @knezevic76 ispostavlja ovde atmosferac ni u ludilu ne može da postigne. Inače nemam baš laku nogu na gasu. Jednostavno prednost moderne konstrukcije je prevelika da bi se to moglo porediti, Nekom mojom grubom šacometrijom na 10000 pređenih kilometara gosn Knežević će uštedeti celo bure (praktično ceo barel) benzina u odnosu na mene. Malo li je?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Zakeralo said:

Jednostavno prednost moderne konstrukcije je prevelika da bi se to moglo porediti

Pratim Fiatove i dizelske i benzinske motore jos od 90-ih, pa verujem da ce ti biti interesantno da procitas nesto sto ce te sigurno iznenaditi :) .

Ako pricamo o Tipu, poprilican "srki" je stari T-Jet 120 - turbak konstrukcijski iz pretprosle decenije. Prilican potrosac za danasnje standarde, s druge strane izuzetno jednostavan i pouzdan motor sa solidnim perfromansama. Kombinovanu potrosnju koju prijavljuje skoro 100 vlasnika zaokruzio sam u gornjem desnom uglu, ispod je i histogram (sve karoserijske izvedbe Tipa):

 

Untitled2.thumb.png.40aac2134e77fb788872464e9c3b6590.png

 

Jos veci potrosac bila je T-Jet verzija 150, koja je zbog toga zakljucno sa Euro 4 i izbacena iz produkcije 2010. godine.

Iza T-Jet stizu MultiAir i MultiAir II Turbo motori (140-170 KS), koji su doneli oko 10-15% veci obrtni (250 Nm) i na papiru za otprilike toliko manju potrosnju. Nisu ugradjivani u Tipo, evo recimo primer u Bravu slicne tezine, slabija verzija od 140 KS:

 

Untitledm1.thumb.png.c0fa30251c4d86f9714c4a738304be4c.png

 

Kao 3. generacija MultiAir tehnologije sa direktnim ubrizgavanjem stizu potpuno novi FireFly T3 120 i T4 150 motori.

Primeri potrosnje na "propetijem" 500X - levo 1.0 T3 120 trocilindarka, desno T4 150 KS verzija:

 

Untitled1.thumb.png.83d5da7e6c11950178340798a619822c.png Untitledc.thumb.png.68e7768a231d28529aa4ca6a85a23a06.png

 

Tipo je sa 1.0 T3 100 zastupljen sa jos uvek samo 3 primerka tako da nije bas merodavno, ali vrti se na trunku ispod 7l.

 

I tako polako dolazimo do najstarije FIRE tehnologije, jednostavan i provereni atmosferac, kazes trosi kao tenk...

Na stranu sad performanse, ali za potrosnju 75 vlasnika prijavljuje sledece :D :

 

Untitled.thumb.png.c0dc1e63b6693d0ccec36ff048b9719f.png

 

Kao potvrda tome, skoro 70% ih je u zoni oko 7l. Cisto tema za caskanje, nista ne tvrdim, podatke unose korisnici dobrovoljno, po cepu... Tako prate i svoju potrosnju, istovremeno ucestvujuci u generalnoj statistici za model i motorizaciju. Opet, razliciti su i uslovi voznje, kvalitet goriva, prava stvar bi bila da uz potrosnju izbaci i prosecnu brzinu (kada se vec unosi)...

Nekome se poklapalo manje-vise, meni maltene "u sraf" sta god sam vozio u vec trecoj deceniji vozackog staza. Na histogramu odbacis par najnizih i najvisih ekstrema i dobijes neki realan raspon potrosnje koji mozes da ocekujes za model koji te zanima, a meni se uvek vrti tu blizu njihovog izracunatog proseka.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

I tako polako dolazimo do najstarije FIRE tehnologije, jednostavan i provereni atmosferac, kazes trosi kao tenk...

Ne toši kao tenk sigurno, ali gradska potrošnja je na strani T3 sigurno. Čep-čep metod je siguran i tu se grad kreće između 8.8 i 9.2. 9.2 vrednost je rezrvisana za temperature ispod nule i sneg na putu. E a što se tiče špiritus monitora na osnovu uzorka od cela 3 (tri)  :D T3 korisnika situacija je sledeća:

 

tc.thumb.PNG.09b54d3636686b196ab7ee528bd681f7.PNG

 

Generalno trudim se da pokažem što realnije rezultate niti da kukam, daleko bilo, ali ne ni da postavljam neke nerealne hvalospeve. Inače kada se gospodža dohvati auta tada iz nekih nejasnih kosmičkih razloga dolazi do naglog skoka potrošnje. :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, Zakeralo said:

Čep-čep metod je siguran i tu se grad kreće između 8.8 i 9.2

Fabrika deklarise 7.7, a za T3 1.0 oko litar manje u gradskoj. Tako da po BG "normalnoj" guzvi npr., verujem da tesko i on moze ispod 8.5 l. Evo i kolega iznad navodi 7l u nedelju, za praznik (prosek 30 i kusur km/h, citaj nigde nikog).

Kod mene je MultiAir 140 deklarisan na 7.2 l gradske :lol:, a bije opusteno i po 2l vise u lokalu. Kombinovana deklarisana na 5.7, po cepu mi je to okruglo 7.04 l za 4 godine.

Tako da nemoj da mislis da su moderniji turbo benzinci neke stedise. Razlika neosporno jeste u performansama i lakoci voznje u odnosu na atmo motore, ali po potrosnji su tu negde.

Razlika u potrosnji je kod njih mnogo vise primetna u odnosu na turbo benzince starijih generacija.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo još ovo i da vas ne davim više, moja svakodnevna ruta do posla i nazad, jeste mali uzorak, al sam baš izmerio u detalje sve jer ste me zainteresovali nekim statistikama, večeras sam na putu do posla merio tačno, 14.5km, 8km magistrala, voženo 80 i ostalo regularno gradska sa semaforima, uhvatila me 3 komada od 6 , čisto da stvorite sliku.
Auto je bio hladan, dakle nakon 2 km je dostigao radnu temperaturu vode, u tom momentu ulje je bilo na pola do radne.
Evo i prosek i potrošnja, vreme i spoljna temp se vidi na slici.
Kad su temperature ispod nule, duže mu treba da se ugreje, plus zimske gume, kao i sad, plus sve i svašta jer sporiji je saobraćaj, i onda mi je na ovoj deonici prosek oko 6.

Inače , kad je spoljna temperatura preko 14,potrošnja je još niža, znam da leti bude 4.8-5.2l, (ovo je i po bordu i po čepu) a i po novčaniku.

Meni prosek na dugoročnom merenju više kvari AP gde je potrošnja oko 7litara pri 140.

Izvinjavam se ako sam smorio09d05efaae393256c92942d32131ffad.jpg

Sent from my DN2103 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ja jutros do posla izmerio, 8km magistrale, 6km grada, inace na istoj deonici ako ide oko 7 ujutru ili posle mi treba nekad skoro i duplo vise vremena.

20220222_062103.jpg

Послато са SM-A528B помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj da se i ja uključim iako sam trenutno u drugom taboru...
U pitanju je VW Golf Plus, 2008.god, motor 1.6 8V, benzin+TNG, atmosferac, 102KS.
Prosečna potrošnja izmedju 8 i 9 litara TNG.
Otvoren put, magistrala, brzina izmedju 60 i 100 km/h, troši izmedju 6,5 i 8 lit TNG, zavisno od odnosa brzina, uslova na putu, itd...
Gradska vožnja, kreni-stani, prva-druga, u KV 8-9 litara TNG. Isto to u BGD 10-11 lit TNG.
Auto put, brzina izmedju 100 i 130 km/h, oko 10 lit TNG. Sve preko ove brzine na auto putu ne prija ni njemu ni meni kao vozaču i podiže potrošnju.

Potrošnja benzina je okvirno 1 lit manja...

Послато са SM-N970F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ovo je čista gradska vožnja i gradska potrošnja vozila koje nema start&stop sistem ... Danas, od Kineskog mosta do lakat krivine ... Jedan gradski bus je bio u kvaru i malo je usporio saobraćaj.

Yaris.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve odlasci na posao, uz proseke preko od 50 km/h. To bre vise ne spada ni u graCku voznju :stuart: .

Za promenu, evo pravog i zestokog gradskog krkljanca, prosecna brzina ekvivalentna mom dzogingu na 10 km sa 4+ banke :D .

1332 ccm T4 FireFly od 150 KS je u pitanju, u Ficku 500X Sport:

 

IMG_2270.thumb.jpg.baff3c8e510594b3bd012401969de5f4.jpg

 

@Zakeralo

Sta kazes na ovu modernu tehnologiju ;) ? Kad je guzva, moze da bude moderan koliko hoces...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, vagenovac said:

Nije burek, ali jesu cevapi :D
@moron kako te ne mrzi da palis auto za 1000m, brze bi peske stigao :)

Послато са SM-A528B помоћу Тапатока
 

 

Nisam išao rutu od samo 1 km, već oko 13 km (od "Auto Nene" do Sremske), ali, onako je bilo posle prvog kilometra :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

QQ i leleee, šalu na stranu nažalost ovo je surova realnost u krkljancu. Nažalost po gužvama u špicu NS je kao BG samo sa manjim rastojanjima sa kraja na kraj grada, Kao da je Srbin rođen da i najnoviju tehnologiju ubije u mali mozak (čitaj ingeniozna saobraćajna rešena i planiranje redovnih i vanrednih radova).

raz_006.thumb.gif.e50d48cae2c12c45a84c8c64c8b2a9bf.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je prosek koji sam naveo u Pančevu. U Beogradu mi se desi da za 4 km koliko imam od mosta do posla ili 6km od početka mosta do posla vozim 45 minuta. Vozim po Pančevu normalno, a čak i da ga gazim do daske, semafor je na 300 metara. Minut voziš 50kmh jer neko davi ispred, a minut stojiš na semaforu! Ma ne voziš ni minut! Da ne pominjem čuveni semafor u Takovskoj koji drži 100 sekundi i kada upali zeleno, prođu 4 auta, pa opet 100 sekundi dok teraš cigane koji hoće da ti peru šoferku. Dalje u Takovskoj, ako ideš 50kmh, proći ćeš semafor kod botaničke bašte, ali uvek neki lik vozi 40 pa te i taj semafor uhvati na crveno. 31kmh mi je prosek mešovite vožnje, a pičim onih 7 km novog puta minimum 150! Moj prosek od 12kmh je isključivo po Pančevu, a po Beogradu tu gde ja prolazim neće da bude 30 i u 3 ujutru! Likovi izbace gradsku vožnju noću po 50kmh! Pa gde si ti vozio care? Ako voziš 100 kmh jedan minut i minut stojiš na semaforu, to je 50! Znači lik je vozio 2km 100 na sat pa je naišao na semafor? Gde to ima? U Pančevu nema, a nema ni u Beogradu! Plus ako voziš 100 na sat hvata te svako crveno u Bg-u! Ako voziš 60, uhvatićeš zeleni talas, ali 2,3 semafora. Nema do kraja! Tako da... Da nr kenjam dalje. 

4 hours ago, MS PK said:

Ja 14km/h ne prelazim emoji3.png

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 

Realnost u gradu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...