Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

On 9/10/2021 at 8:27 AM, vagenovac said:

@rocket mislio sam da je @igor0511 lepo objasniio i iz svog primera i licnog isksutva sto sa pomenutom deonicom, sto sa razlicitim autima, a bacio sam oko i na svoj originalni post, mozda nije bas najjasnije, ali da preciziram, dakle 160-170+ brzina je bila kroz srbiju do grcke, dakle sigurno 400 i neki kilometar, jer sam sticajem okolnosti zbog bebe stajao pre svake naplatne rampe, sto mi je obaralo prosecnu brzinu pa se nisam bojao kazne.

 

To je verovatno podiglo potrosnju, inace da sam vijao sto manju potrosnju gasio bih auto na svakom stajanju i vozio sporije.

 

Kroz MK se vozi sporije u pravcu ka GR, nego nazad, tako da se i to izravna nekako, ali generalno se i kroz grcku vozi sporije nego kod nas, tj. do soluna i moze skoro kao kod nas, ali od soluna ka sitoniji je ogranicenje 90kmh, a tu sam vozio 110kmh, tako da sam uglavnom preko vozio +20kmh u prekoracenju cak.

 

Sto se tice trenutne potrosnje na 130kmh ona je nepunih 5l, 4.7-4.9 uglavnom osciluje, a motor je tada u 8oj brzini malo ispod 2000rpm, recimo 1850-1900rpm.

Na nizim brzinama je tek ekonomican, da te ne krenem kopkati sa tim tek :D  

 

 

Meni je na 130 između 6,3 i 6,5

I još jednu zanimljivost da dodam. Zadnja 3 meseca bord mi pokazuje tačnu potrošnju. Ranije je pokazivao manje 0,5l Uvek ga čepujem. Šta se to desilo, pojma nemam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo normalnije voznje i otvorenog puta, uslovi voznje kao pre Corone, tako da se vec na par zadnjih sipanja to primeti.

Poslednjih 1628 km su miks gradske voznje i delom magistrale, vrlo malo auto-puta. Svane mi kada zadnjih meseci ne vidim pocetnu cifru 2 :) , prosecna brzina je ovoga puta 35 km/h.

Board se lomio izmedju 6.3-6.4 l (naravno laze par dl), dok zbir sipanja kaze 111 l, a prosecna potrosnja po cepu iznosi 6.82 l :

 

IMG_20210914_173243.thumb.jpg.90ba37d75e74193829c0be951ca157d4.jpg

 

Ukupna potrosnja za oko 2 godine vlasnistva se opusteno drzala na 6.7 l, da bi za vreme Corone malo skocila (zbog velikog procenta gradske voznje). Sada opet lagano pada, trenutno MultiAir i ja lomimo ruke na 7 l :D . Salu na stranu, sa ovim tocenjem je na okruglih 7.0 l u cetvrtoj godini vlasnistva, pa cisto zato i okacih ako nekome bude bilo interesantno za tu motorizaciju. U nastavku je i prikaz kako se u mojim uslovima voznje krecu najcesci proseci. Pisem naravno samo cepovanja, pa je broj tocenja bar 2-3 puta veci, ali vidi se poenta.

U pitanju je 1.4 MultiAir Turbo 140, u Bravo Sportu, sa fabricki deklarisanom kombinovanom potrosnjom od 5.7 l. Koja se kod mene vrtela od +1 do +1.4 l na tu fabricki deklarisanu:

 

Untitled.png.44327c6643b0f5866b20442eaf6147ef.png

 

Untitled1.png.ad16f3630b71a8fe52f2c38ae7f99234.png 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljivo, meni je za razliku od tebe korona spustila potrošnju. Prošlo leto sam imao i koji deci ispod 10 po gradu, a sad trenutno 11,5 - 12 otprilike. Videću sa još par sipanja da tačno svedem bilans, ali mislim da neće biti izvan tih granica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni je korona veoma pozitvno uticala na prosečnu potrošnju, jer su mi izostala neka povremena ( ali uobičajena) putovanja van Srbije, sa dosta auto puta, a po magistralama (kuda sada uobičajeno vozim), sve i da hoćeš, značajnijeg divljanja nema ( zbog sumanutih gužvi i bolesnih ograničenja). A sve to veoma blagotvorno deluje na potrošnju.

 

CR-V 1,5 T (koji vozim 99,9% van grada) je tako na oko 20.000 km imao prosek potrošnje od samo 6,43 ( i prosek brzine oko 60 km/h ), malo manje nego WLTP kaže za takav ritam ( deklarisano je 6,7 za "WLTP visoki režim", što je za njihov ciklus vangradskog testa uz efektivni prosek brzine od 60,8 km/h ). Da ima prilike da se češće i više vozi auto putem, bilo bi to možda i litar više.

 

500L 1,6 MJ 105 se posle više od 6 godina ( i samo oko 45.000 km mešovite vožnje, uz prosek brzine od oko 37-38 km/h), ustalio sa potrošnjom na oko 5,56. 

 

X.jpg Y.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron Meni je samo malo veca potrosnja sa 1.4tsi 160KS na magistrali, ali ja bas biram sto vise auto put. Da li mozda imas informaciju koliko trosi na tempomatu na 130Kmh ili na nekoj drugoj brzini? Ja npr resetujem bord kada izadjem na auto put kod BGa, ukljucim tempomat i proverim prosek kada recimo stignem u CU pre nego izadjem sa auto puta. To je malo manje od 150Km. Odmah u povraktu uradim isto da bih eliminisao npr razliku u nadm visini ili vetar i sl pa izmerim jos jednom. Neretko odem i vratim se u toku dana pa imam uzorak od skoro 300 Km u oba smera sa istim gorivom i slicnim vremenskim uslovima.  Interesuje me tvoje iskustvo jer su automobili poredivi tj ista klasa i takodje slicne kubikaze i snage. 
Hvala!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pri 130 km/h je negde oko 8,2, na 110 je oko 6,7, a na 90 je oko 5,5.

Išao sam zimus jedno 4-5 puta do Kopaonika i nazad, auto putem ( do Pojata ) idem 130, "tamo" u nastavku magistralno kako može, "na vrhu"  (posle oko 280 km ) prosek bude obično ispod 9 (najviše zavisi od količine i vrste snega na putu od Brzeća,ali i od jačine i smera vetra na auto putu ), a kada se vratim "nizbrdo" u BG, na kraju obično ispadne u zbiru oko 7,5 ( +/- 2 dcl ).

Letos otišao 5 puta od BG do HN i nazad, i kretalo se u rasponu 5,9 do 6,7.

Generalno, magistralno jako malo troši - ako se ne divlja ( ne vozim brže po magistrali od 100-110 ) i ako se vozi "tečno" (izbegavaju jaka ubrzanja i kočenja ), a ako imam putnike u kolima - maksimalno izbegavam da ih "mućkam". Tako da najveće potrošnje ostvarim kada idem - sam :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala! Meni je malo veca od toga. Sam auto put i tempomat na 130 mi je isao od 8 do 9 litra. Mislim da najvise zavisi od goriva. Vise nego od spoljasnje temp i opterecenosti cini mi se. Mozda bi manje trosio sa drugacijim gumama, ali to necu da menjam dok  ne budem morao jer sam ga kupio sa odlicnim Miselin CC 235/55/17
Jedan vlasnik CRV-a mi je rekao da njegov  2.0 atmosferac slicno trosi u svim rezimima kao i moj auto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo koliko troši službeni doblo 1.6mjet 105ks

 

IMG_20210916_072612.jpg IMG_20210916_072619.jpg IMG_20210916_083101.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to baš i nije malo, prosečna brzina govori da ima i vangradskih kilometara, znači samo grad bi bilo još i više. Dobro, njemu na putu smeta visoka karoserija i zbog toga velik otpor vazduha. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo današnji prosek potrošnje mladenovac-rudnik doblo 1.6mjt

 

IMG_20210916_083041.jpg IMG_20210916_083042.jpg IMG_20210916_083051.jpg

 

A sad sam sa GP abarth om išao za crnu goru i prešao ukupno 2100km prosek 6.5 nas četvoro u kolima i kofer od 460litara na krovu

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat doblo Danas je vozio nas dvojcu 150kg i još oko 200kg. Najčešće vozi dvojcu i oko 50kg tereta

Edited by Bule

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suva gradska vožnja mahom na kraćim i kratkim relacijama, skoro 793 pređena kilometra, dva vozača i letnje gume, 8,7 l/100km.

 

 

IMG_20211022_075736.thumb.jpg.559caa12d1f5905635387044f2481f3d.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je prosek 11 km/h. Ali kad trckaram :D .

Hvala Bogu, pa ne zivim u nekom krkljancu i nemam takve rute autom. Je*e mi se za gorivo, mislim da bih pogubio zivce.

Mislim da na boardu nikad nisam video manje od 23-24 km/h proseka kada cepujem. A i to bas retko.

Nevezano za to, uvek imam lep procenat otvorenog puta, sto utice na to da je i auto produvan i potrosnja malo niza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E da napisem interesantnu obzervaciju sa svog poslednjeg puta, koju sam spomenuo i u svojoj temi, ali vise je za ovu.

 

Krenuo sam na put u Sloveniju preko Madjarske, sa skoro praznim rezervoarom i odmah u Madjarskoj sam tocio Mol 100 oktana, a potom sam i u Sloveniji isto 100 oktana, na Petrol pumpi. Presao sam ukupno oko 1800 km i prosek mi je bio oko 0.5-1L manji nego sto ga imam po Srbiji i BiH, u slicnim uslovima (autoput i magistrale). Tokom noci auto je bio parkiran na otvorenom, temperatura se spustala i do 0, i hladan start je bio meksi nego inace.

 

Koliko god slusam zadnje vreme price o tome da nema vise razlike u gorivu (izmedju nasih pumpi i EU), eto po mom iskustvu - ima itekako. Bar sto se tice premium bezolovnih. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, horvat said:

Koliko god slusam zadnje vreme price o tome da nema vise razlike u gorivu (izmedju nasih pumpi i EU), eto po mom iskustvu - ima itekako.

How yes no :) . Pisao sam nedavno da mi se auto pre neki mesec maltene vukao, kao da je atmo 1.4, a ne turbo. Sipao na izuzetno prometnim pumpama, na tri mesta, sve tri velike i poznate kompanije kod nas.

Posto imam digitalnu cukicu za pritisak turba na tabli, na njoj sam video da turbo radi dobro, ali da puni mnogo brze nego ranije na isti pritisak papucice gasa, pa sam posumnjao na gorivo. To je bio prvi i jedini put od kupovine i inicijalnog sredjivanja do sada (4. godina), da mi je benzinac imao bilo kakav problem. Toliko je to bilo izrazeno, da sam jedno jutro skoknuo do Gorana, covek nakacio dijagnostiku, testni krug... Pogledali zajedno logove, turbo u mm prati zadate parametre, rece mi da prospem djubre od goriva iz rezervoara. Nasuo novu turu aditivirane 100-ke, auto bukvalno polete. Da sam sipao na nekoj zabitoj pumpi nekog levog prodavca ili iz necije kante - nego na udarnim mestima najpoznatijih. Gde sam pokupio tu furdu, pojma nemam. Posto za benzin kod nas kazu da stize uglavnom sa istog mesta, ne bi me zacudilo da je bila neka losa tura generalno. Toliko o "uskladjenosti" sa EU gorivom.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisao sam detaljno na temi o kvalitetu goriva:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/37737-kvalitet-goriva-tng-pumpe-za-izbegavanje/&do=findComment&comment=1615655

Sipao identicno kao ko zna koliko puta i pre i posle toga.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hrvatski benzin sa INA pumpe je po meni najbolji u okruženju, bukvalno se auto transformiše...Manje troši,miran rad,lakši start...čak sam i potpisao Punto dva puta

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po dugoročnom zapisu "blesimetra", na poslednjih skoro 10 hiljada km prosek potrošnje kod 500L 1,6 MJ od 105 ks je 5,3, uz prosek brzine od 41 km/h ( rekao bih, ovaj put možda malo više vangradske, nego gradske ).

 

Po prethodnom dugoročnom zapisu istog "blesimetra", na oko 38 hiljada km bilo je zapisano oko 5,6 i prosek brzine 37 km/h ( to je bilo oko pola-pola grad/van grada).

 

U realnosti, stvarni životni prosek potrošnje na nešto preko 48 hiljada km je 5,55 (a životni prosek brzine je možda 38-39 ).

 

Van grada ga je lako držati na 4-4,5 (baš ga treba "stiskati" da bi došao do oko 5 ili to prebacio), ali, po gradu, ako je hladno, a dosta hladnih startova i baš kratkih relacija, lako to skače na 7,5-8 ( uz prosek gradske brzine od 17-18 km/h ). Naravno, kako eventualno skače prosek gradske brzine (ili se voze duže gradske relacije ili sa manje baš hladnih startova), tako pada i gradska potrošnja :) Tako da u (meni) idealnim "gradskim uslovima" (za BG) može da bude i oko 6,5.

 

 

1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...