Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

@rocket mislio sam da je @igor0511 lepo objasniio i iz svog primera i licnog isksutva sto sa pomenutom deonicom, sto sa razlicitim autima, a bacio sam oko i na svoj originalni post, mozda nije bas najjasnije, ali da preciziram, dakle 160-170+ brzina je bila kroz srbiju do grcke, dakle sigurno 400 i neki kilometar, jer sam sticajem okolnosti zbog bebe stajao pre svake naplatne rampe, sto mi je obaralo prosecnu brzinu pa se nisam bojao kazne.

 

To je verovatno podiglo potrosnju, inace da sam vijao sto manju potrosnju gasio bih auto na svakom stajanju i vozio sporije.

 

Kroz MK se vozi sporije u pravcu ka GR, nego nazad, tako da se i to izravna nekako, ali generalno se i kroz grcku vozi sporije nego kod nas, tj. do soluna i moze skoro kao kod nas, ali od soluna ka sitoniji je ogranicenje 90kmh, a tu sam vozio 110kmh, tako da sam uglavnom preko vozio +20kmh u prekoracenju cak.

 

Sto se tice trenutne potrosnje na 130kmh ona je nepunih 5l, 4.7-4.9 uglavnom osciluje, a motor je tada u 8oj brzini malo ispod 2000rpm, recimo 1850-1900rpm.

Na nizim brzinama je tek ekonomican, da te ne krenem kopkati sa tim tek :D  

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/23/2021 at 12:35 PM, shakalkv said:

Molim admina da uredi slike i post.

Elem moja potrosnja Kv-Np-Ro-Pg-Bd . U povratku preko BP-ZL-ČA

 

Klimatizacija je radila 30% puta. Auto dupke pun, gume 225/45/17 Conti EcoContact 5, gorivo obican benzin NIS.

Prilikom vise kracih pauza auto je konstantno radio u mestu tako da se i to malo odrazilo na prosecnu brzinu. Za gabaritnu Deltu i 1.4 turbaka odlicna potrosnja.

P.S. Vise puta testitan bord po metodi 'Licno sipanje do cepa' i definitivno smanjuje za 0.2.

 

11.thumb.jpg.506602fae89e6924c0f8a5f0167178d9.jpg 12.thumb.jpg.04ea152ba16a6161e6f850d911733da9.jpg 13.thumb.jpg.944c71c775acd8f7f2f060aa7b46ff3a.jpg 14.thumb.jpg.350b39590a818f48bcd539ca8a78f338.jpg

 

 

Pazite ovako, ista relacija Kraljevo-Becici-Kraljevo.

Ista tezina kao u junu kada sam isao, tada je prosek potrosnje bio 6.1l sa delimicnom upotrebom klime.

Sada u septembru 6.4 bez klime, s tim sto je prosecna brzina sada bila 4kmh veca a gorivo 100 oktana.

Nije neka drasticna razlika ali moj utisak je da malo vise trosi sa ovom vrstom goriva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoguće je očitavanjem "trenutne potrošnje" (pri bilo kojoj brzini kretanja ) doći do pouzdanog zaključka o "prosečnoj potrošnji" ( "po bordu" ).

Nakon što postignete željenu brzinu ( pri čemu svaki "cajger" laže i o brzini ), treba resetovati bord i automobil treba da vozite barem 4-5 km tom konstatnom brzinom, ša da vidite šta je "blesimetar" zebeležio.

Pa onda to isto treba da izmerite i u kontra smeru (ako je moguće, na istoj deonici, npr. u BG, za to je idealan auto put na potezu od ZMAJ-a do Aerodroma, pa samo "vrtite krugove" na toj deonici ).

I vidite šta je neka srednja ( "prikazana" ) vrednost ( pri čemu i svami blesimetar laže) .

Sve drugo je samo (teško) laganje, samog sebe.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam merio cep-cep preko 50kkm da bih dosao do zakljucka da kod mene bord laze mrvu ispod 0.2l/100km manje. Tako da u racunicama dodam tih 0.2 i imam prilicno tacnu vrednost.

 

A i mrsko mi da i dalje da pratim na aplikaciji grafik kako cene rastu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mada odavno slabo gledam šta mi "blesimetar" na 500L pokazuje o potrošnji u gradskoj vožnji, jutros sam namerno ( u isto vreme, u istom saobraćajnom špicu) prešao istih oko 12 km "po gradu" ( od N.BG do Centra i do Delte, i opet "do mene", bez upotrebe auto puta, jednom Brankov, drugi put stari Savski most ).

Blesimetar je pokazao 6,8 ( dizela).

A sa Jazz-om hibridom sam to isto prošao sa 3,2.

Naravno, ne mogu da garantujem da su bili identični uslovi, ali, imam utisak da hibrid troši "nešto manje" po gradu od dizela :) Ne mogu sada da nadjem tu sliku sa gradskih 3,2, ali, imam za njega jednu drugu, takodje gradsku (ali, večernju, a ne jutarnju).

 

1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za ozbiljno prihvatam samo zakon velikih brojeva, uz cep-cep metodu... Ovo od po par km, trenutna potrosnja, sipanje za crvenu, do paljenja lampice ili gledanje u board (sem ako nije detaljno istestirano koliko laze, sto Igor rece) mi je apsolutno neozbiljno.

A nema razloga da ne verujem ljudima koje dugo znam, da se moderni motori vrte u ovakvim opsezima obrtaja i potrosnje, normalnom i tecnom (racionalnom) voznjom na otvorenom. A poredeci sa onim sto sam i sam sve imao priliku da vozim.

Posto pominjemo i Stilo, npr. 1.9 80 je sa C510.5 imao prenosni odnos u 5. brzini preko 0.9. Znaci, maltene direktan prenos, 1:1 :o (kao svojevremeno 147-ice TwinS Park :lol: koje su se dernjale na autoputu kao blesave). Verzije 115 (Getrag u 5.) i 140 (C530.6 u 6. brzini) su bile bolje sa oko 0.7. A da ne idemo u moderne tehnologije samih motora (gasenje cilindara kod Vagenovih benzinaca i sl.).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa 147 jtdm +, BG ,- Kv - Vrnjaćka B., i nazad, Ibarskom mag., 4,3 l/100km, i nazad. Grad (BG), prosečna oko21- 22kmh, skoro 8 l/100kmh. Grad je ubica potrošnje, prethodni, takođe nasvirani Punto, manje trošio u gradu 1,5 -2 litra. Board besprekorno tačan na oba auta. Počinjem da razmišljam da tačno pokazuje tek kada se remapira.

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Naravno da je zakon velikih brojeva zakon velikih brojeva, ali, to što imamo podatak koliko nam je vozilo u proseku trošilo na 10 ili 100 hiljada kilometara apsolutno ništa ne znači u odnosu na ono pitanje koje je neko gore postavio ( "koliko vam troši pri 130 km/h" ). Mislim da samo naivan čovek ( koji želi sebe da laže ) će do odgovora na to pitanje doći tako što će pri 130 km/h (ili pri bilo kojoj drugoj brzini kretanja ) gledati samo trenutnu potrošnju i njene eventualne oscilacije. To je neozbiljno. Ali, svako ima pravo na to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Identicno razmisljam, ta trenutna potrosnja moze da bude samo okvirni pokazatelj koliko nesto varira u razlicitim uslovima, a ne da je zaista toliko. A i daleko mi je merodavniji podatak koji covek lepo napisa - toliko stotina km autoputem/magistralom, tolika prosecna brzina i tolika potrosnja po cepu.

Davno sam kacio sta mi maltene uvek izbacuje board, na prdavcu od malog 140 turbo benzinca:

On 8/7/2018 at 4:03 PM, Ivan said:

- 80 km/h - 1800 rpm - 4.7 l

- 100 km/h - 2100 rpm - 5.2 l

- 120 km/h - 2500 rpm - 5.8 l

- 130 km/h - 2700 rpm - 6.3 l

- 140 km/h - 3000 rpm - 7 l

I sad bih ja trebao da verujem u ove brojke 100% :D , plus brzinomer laze? Ali je (pisah X puta), potrosnja do Istanbula i nazad, 2000 km, skoro sve autoput, uz vrlo malo magistrale (tada izlaz iz Srbije, ulazak u Bugarsku i obilaznica oko Sofije) i carigradske guzve bila po cepu okruglo 6.43 l, prosecna brzina nepunih 100 km/h (a gro autoput).

Poenta - zasto ne bih verovao da moderan dizel trosi 1+ litar manje, racionalnom voznjom? Pogotovo imajuci iskustva sa svojim i sluzbenim dizelima. Zakon velikih brojki vrlo lepo pegla sve nepravilnosti malih uzoraka i "blesimetra" od board compa, kako ga zove @moron, odlican naziv.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, moron said:

Nemoguće je očitavanjem "trenutne potrošnje" (pri bilo kojoj brzini kretanja ) doći do pouzdanog zaključka o "prosečnoj potrošnji" ( "po bordu" ).

Nakon što postignete željenu brzinu ( pri čemu svaki "cajger" laže i o brzini ), treba resetovati bord i automobil treba da vozite barem 4-5 km tom konstatnom brzinom, ša da vidite šta je "blesimetar" zebeležio.

Pa onda to isto treba da izmerite i u kontra smeru (ako je moguće, na istoj deonici, npr. u BG, za to je idealan auto put na potezu od ZMAJ-a do Aerodroma, pa samo "vrtite krugove" na toj deonici ).

I vidite šta je neka srednja ( "prikazana" ) vrednost ( pri čemu i svami blesimetar laže) .

Sve drugo je samo (teško) laganje, samog sebe.

 

 

Resetovan board. 860km u oba pravca. Prikazana prosecna potrosnja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I šta kaže WLTP, za taj tačno model, koliko on troši u "WLTP veoma visok režim" ( tu je efektivna prosečna brzina 94 km/h )? Pitam, jer tebi piše prosečna 97 km/h. Ako znaš za onaj WLTP podatak.

p.s. sliku vozila sam video, ali, ona mi ne kazuje motor, menjač, godište :) Zato sam te pitao

 

Edited by Ivan
Skinut citat posle Edita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam za taj podatak
Passat B8 2,0 tdi 240ks DSG 7 brzina karavan 2015 godiste  makedonski dizel
Nisam ga mnogo gazio posto sam bio dobro umoran

Edited by clockwork_orange

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, rocket said:

Meni ide od 6,3 do 6,5l

U 5.toj (tj koliko i imam) tako i trosi (1.9 8v). Zato mi je optimum ~110km/h gde je potrosnja oko 5.0-5.3 zavisno od vetra i drugih uticaja. Osetno se povecava potrosnja kada se bije 130 po GPSu

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, clockwork_orange said:

Ne znam za taj podatak
Passat B8 2,0 tdi 240ks DSG 7 brzina karavan 2015 godiste  makedonski dizel
Nisam ga mnogo gazio posto sam bio dobro umoran

Hvala. Mislim da je za njega i nemoguće naći taj podatak, jer on (obzirom na godište ) nikada nije testiran po WLTP proceduri.

Koliko god su NEDC deklaracije "promašene" ( apsolutno nerealne i neostvarive ), WLTP je zaista čista suprotnost ( i ostvariv, za sve WLTP testne režime ). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, andreja.micovic said:

@Zvezdo ajd baci pogled
IMG_20190731_171743-3456x2592.jpg.a8f15b2fbc80d409e60bbb74c4935b5c.jpg

 

Identicne je tezine kao B8 karavan 1430-1440kg, samo sto je 2.0mjet, jedino je passat jedno 20cm duzi. 

Kod novijih automobila nije problem ap i otvoren put, daj da vidimo potrosnju po gradu na nekih 17-21km/h gde je treca brzina maksimum. Tu tipujem na 8.5+l

Tako mi i kažu kolege koji imaju takve motore i kola približne veličine za gradsku potrošnju. Mada je i to napredak. Sećam se da mi je nekad Mečka dizel 200D (W123) po gradu išla oko 10, a vukla je mnogo slabije. Težina isto tu negde oko 1400.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, ISV_01 said:

U 5.toj (tj koliko i imam) tako i trosi (1.9 8v). Zato mi je optimum ~110km/h gde je potrosnja oko 5.0-5.3 zavisno od vetra i drugih uticaja. Osetno se povecava potrosnja kada se bije 130 po GPSu

 

Znci ista prica kao i sa Stilom, brzina vise bas nedostaje :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...