Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

Treba mi pomoć  vezano za Tipo HB 95ks :)

 

Merila sam potrošnju goriva do GR i nazad. Sipala do vrha pred polazak i svako sledeće sipanje do vrha. Potrošnja na autoputu prosek 6.2 L a mešana vožnja deo autoputa i posle deset dana po ostrvu 8.5 L. Sve mi je to OK ali mi bord pokazuje potrošnju 15.6 litara?

 

Resetovala sam trip A i B pred put i sada stoji katastrofalnih 15.6 L sto je nerealno i za traktor

:(

 

Da li ima jos nesto sto treba da obrisem ili podesim?  

Share this post


Link to post
Share on other sites

BG - Tjentište - HN. Bajs na krovu. Gužva u saobraćaju, posebno na obilaznici oko Čačka. Oko sat vremena čekanja na granici SRB i BiH ( bez ikakve gužve između BiH i CG). Loš prosek potrošnje i brzine (kako sve to zna nekada da bude), ali, prosto, tako je juce bilo.

20210807_193503.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/8/2021 at 7:51 PM, Mračko said:
Treba mi pomoć  vezano za Tipo HB 95ks 

 

Merila sam potrošnju goriva do GR i nazad. Sipala do vrha pred polazak i svako sledeće sipanje do vrha. Potrošnja na autoputu prosek 6.2 L a mešana vožnja deo autoputa i posle deset dana po ostrvu 8.5 L. Sve mi je to OK ali mi bord pokazuje potrošnju 15.6 litara?

 

Resetovala sam trip A i B pred put i sada stoji katastrofalnih 15.6 L sto je nerealno i za traktor

 

Da li ima jos nesto sto treba da obrisem ili podesim?  

U podešavanju tripa imaš dve varijante za potrošnju. Jedna je sa jednim litrom-pređeno km. Verovatno je tako podešeno i to je OK. Imaš drugu opciju, litara na 100km. Prebaci, ako te ovo buni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrošnja koju pokazuje putni računar nije potpuno tačna

 

216799-potrosnja.jpg

 

Među stvarima koje frustriraju vozače je kazaljka koja pokazuje koliko nam je goriva ostalo na raspolaganju, kao i digitalni pokazatelj preostale kilometraže. Međutim, broj kilometara koji možemo da pređemo je retko kada tačan podatak, jer je precizna kalibracija gotovo nemoguća.

 

Po Američkoj automobilskoj asocijaciji, preciznost varira u većoj meri tokom kratkih distanci, jer senzori i softver koji upravljaju pokazivačem preostalog dometa su veoma osetljivi na nekonsistentna ubrzanja. AAA kaže da 74% vozača koristi displej koji pokazuje preostalu kilometražu prilikom odlučivanja kada treba dosuti gorivo. Slučajnost ili ne, ovi vozači možda preuzimaju nepotreban rizik oslanjajući se isključivo na očitavanje koje pruža putni računar.

 

Američka neprofitna organizacija preporučuje vozačima da dospu gorivo kada kazaljka pokaže da je na raspolaganju preostala četvrtina rezervoara. Naravno, to je najracionalniji savet jer vožnja automobila kada se upali crveno svakako nije dobra, budući da benzinska para može habati i na kraju oštetiti pumpu goriva. Ni motor ne voli dotična isparenja, a postoji i problem sa prljavštinom u rezervoaru. Vožnja na rezervi je najbolji način da se mulj koji se nataložio na dnu rezervoara nađe u sistemu ubrizgavanja goriva i motoru. Ta ''neprijatna'' supstanca dolazi iz benzinskih pumpi kod kojih je nivo benzina u njenim rezervoarima pri kraju. Najlakši način za identifikaciju benzinske pumpe koja toči poslednje zalihe je analiza stope protoka goriva. Ukoliko benzin teče sporije nego inače, vrlo je verovatno da ćete u rezervoar vozila ubaciti neželjenu supstancu.

 

U saradnji sa Automobilskim istraživačkim centrom Automobilskog kluba južne Kalifornije, AAA je iskoristila dinamometar na koji je stavila odabrana vozila kroz simulirane scenarije vožnje.

U proseku, potrošnja testiranih vozila je pokazivala grešku od 2.3% u poređenju sa vrednostima na dinamometru. Greške vezane za individualna vozila su u velikoj meri varirale, od minus 6.4% do plus 2.8%. Preciznije, kod prvog testiranog automobila ekonomičnost je bila precenjena za 6.4%, dok je kod drugog bila potcenjena za 2.8%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto nas hibridi (ovakvi ili onakvi) prosto napadaju sa svih strana i kupac novih kola će maltene sve manje imati prilike da ih potpuno izbegne, možda će ovo biti interesantno, da se vidi da li su oni u svakom režimu vožnje korak ka nižoj potrošnji, nižoj emisiji i većem spasu Planete...

 

Pogledah na raznim sajtovima Honde podatke o WLTP potrošnji za običan i hibridni CRV.

I naidjem na jedan čudan uporedni podatak.

U sada važećem WLT testu, poslednja faza testa ( "Extra High") je najbrža ( ta faza traje nešto preko 8 km i preko 5 minuta, kreće se iz stanja mirovanja, kombinacija 6-7 ubrzanja i usporavanja, na kraju zaustavljanje, maksimalna brzina 131 km/h, prosečna brzina 94 km/h ).

I ono što je meni bilo malo apsurdno (jer promena ritma hibridu omogućava punjenje baterija regenerativnim kočenjem), u tom ritmu (toj fazi WLTP testa ) hibridni CRV troši više od CRVa sa 6MT ( 9 litara u odnosu na 8,4 litra ).

Bar ako je verovati podacima iz kataloga sa sajta Honda Slovenija, gde su ne samo dati uporedno i NEDC i WLTP podaci, već su WLTP deklaracije detaljno "razbijene" za sve faze testa, pa i za "Extra High" fazu. Dok je u Nemačkoj za WLTP napisana samo "kombinovana vrednost", valjda da se narod ne plaši spoznajom o mogućoj realnoj potrošnji pri iole većim brzinama. 

Eto koliko je "to" korak napred u potrošnji.

 

catalogue-19-crv-hybrid.pdf (honda.si) 

CR-V_Hybrid_Broschuere_2020-11.pdf (honda.de)

 

https://www.transportpolicy.net/standard/international-light-duty-worldwide-harmonized-light-vehicles-test-procedure-wltp/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve se svodi na rezim voznje. I ovi hibridi su zedni, cak i vise zbog vece tezine u ostrijem rezimu voznje od istog auta sa istim motorom. Sa druge strane, M3 u tom videu sa Top Gear-om je na ne znam kom % svoje znage u odnosu na % snage za gazenje priusa. 

 

Taj 1.5vvt-i Valvematic kod Tojote je isto atmosferac? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna poznanica kupila nov Rav4 2.5 hybrid pre mesec dana. Kaže da je otišla do CG i nazad za 8000 din. Bord joj za gradsku vožnju pokazuje nešto preko 6 litara. Živi na Dorćolu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je to km presla za tih 50l goriva? Meni bar to uopste ne zvuci interesantno za suvu magistralu :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa imaš i ap, nije samo magistrala. A koliko kilometara... pa barem 1000.
I ne zaebavaj da (ukoliko je zaista tačno) to nije super rezultat za tu karoseriju i tu masu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, ISV_01 said:

Taj 1.5vvt-i Valvematic kod Tojote je isto atmosferac? 

Toyota ima samo 1.2 turbak! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aktuelna Corolla u sedanu koristi atmosferski 3-cilindraš 1,5 iz Yarisa, a u HB i TS samo 1,2T ( ako je nehibrid verzija ).

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, bane1321 said:

Toyota ima samo 1.2 turbak! 

Nisam precizirao, mislio sam na sedan. Znam da su rekli, bar oni koje sam pitao kada sam zagledao novu Corolu, da je troma pa mi bilo cudno.. A ono trocilindras atmosferac.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, ISV_01 said:

Sve se svodi na rezim voznje. I ovi hibridi su zedni, cak i vise zbog vece tezine u ostrijem rezimu voznje od istog auta sa istim motorom. Sa druge strane, M3 u tom videu sa Top Gear-om je na ne znam kom % svoje znage u odnosu na % snage za gazenje priusa. 

 

Taj 1.5vvt-i Valvematic kod Tojote je isto atmosferac? 

Evo, iz kataloga Corolle sedan se takodje vidi da u najbržem WLTP režimu ( "veoma velika brzina" ) zavisno od paketa opreme, hibrid 1,8 troši više od 1,5 atmosferca ( do 6,5, u odnosu do 6,1 ), kao i da je u tom reežimu veća emisija CO2 kod hibrida ( do 139 grama, u odnosu na do 137 grama ).

Očito da u smislu potrošnje hibridima ne mora nužno da prija taj brži režim.

katalog_corolla.pdf (toyotaadria.com)

 

Kod HB i karavana, za 1,2 T i hibride nisu navedeni WLTP podaci (već samo NEDC ), pa je nemoguće povući paralelu za taj brzi režim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logično, hibridi kao i EV, najveću prednost imaju u gradu, jer im je niska prosečna brzina benefit, a stani kreni ne košta puno kao kod SUS vozila. Što više raste prosečna brzina, njihova prednost se smanjuje.

Mild hibridi u nekoj budućoj iteraciji će verovatno da potisnu sasvim SUS, dovoljno je da svako kočenje sačuvaju za naredni polazak, što će gradske potrošnje i zagađenje drastično da redukuje. Imaćete magistralne potrošnje na takvim kolima na rutama u centru Bgd.

Autoput ostaje i dalje teritorija većih dizela.

Sent from my M2007J3SY using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

MHEV se nikada ne pokreće (ili kreće) samo angažovanjem elektromotora (za razliku od HEV, koji to može ( kratkotrajno i ako gas nije "potopljen") ali samo ukoliko su mu regenerativno kočenje ili SUS prethodno napunili bateriju.

Tako da MHEV ne može u gradu da troši manje od HEV-a.

Pogledah malo pre na sajtu Honda Slovenija WLTP podatke potrosnje za "veoma visoku brzinu" za Hondu Civic 1,5T, a i ona (kao i obična atmosferska corrola sedan 1,5) troši u tom režimu malo manje od te corolle sa 1,8 hibridom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije svaki MHEV isti. Evo FCA i PSA u odvojenim projektima skroz preskaču 48V BSG MHEV kod FWD vozila kakve nudi VAG i odmah idu na P2 MHEV rješenje. FCA vozila kasnije ove godine i rano sljedeće sa 1.5 turbo P2 MHEV. PSA projekt sa Kinezima jako kasni.

 

Nije ni svaki HEV isti. Neki HEV P2 tipa nisu ništa bolji nego moderni MHEV koji je isto P2 tipa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro neće ni praviti više hibride. Biće muzejski eksponati prelaska sa fosilnih goriva na struju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nema šanse, jer da bi se prešlo masovno na elektriku, potrebno je mnogo, ne mnogo nego nenormalno mnogo, dugogidišnjih ulaganja u elektrosistem i proizvodnju električne energije.

Uzmi neki prosečan parking na pr u beogradu izbroj vozila, punjači su od 30kW do 200kW pa će ti biti jasno da je to nemoguće postići sa ovom infrastrukturom i proizvodnim kapacitetima bilo gde u svetu, zapalio bi se lokalni trafo, elektrovodovi, osigurači u 21h kad se svi uštekaju.

Apsolutno nemoguće, i nisu mi jasni oni koji to pričaju i zagovaraju, i veruju da je to moguće, jer ako to bude 95% nas običnih voziće bicikl na pedale ne električni, jednostavno neće biti u mogućnosti kupiti auto. Kao da niko nije ni u srednju školu išao pa nije prelistao ni tu osnovnu fiziku ili elektrotehniku.

 Sve to lepo zvuči ali je apsolutno nemoguće a da svima ostane komfor individualnog putovanja.

Što bi se najprostije reklo, preko takvih ideja i zelenog pokreta urušiće se život običnih ljudi takozvanom svojom voljom, jer će glasati za takvu opciju koja če biti vrlo radikalna u donošenju "zelenih" propisa u "našu" korist.

 tek kada donesu propise, onda će početi objašnjavanje da eto ne mogu svi da voze i pune elektroautomobile jer to sistem ne može da podnese i tražiće da budemo solidarni sa onih 1% koji će da ih vozaju.

 Onda če nekima uši da porastu ali biće kasno.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uskoro neće ni praviti više hibride. Biće muzejski eksponati prelaska sa fosilnih goriva na struju. 
Sasvim suprotno, sve će biti hibridi ili EV.

Sent from my M2007J3SY using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma brate, mogu oni da izmisle stagod kada jedan hibridni auto u A segmentu kosta 11k u ne znam ti kojoj opremi (Ignis hybrid) sa subvencijom, kod nas. Za vece da ni ne spominjem. Prvo, ako hoce da iole predjemo (mi, konkretno u ovoj drzavi) te subvencije moraju biti mnogo vece sa konacnom cenom vozila nizom ili bar neznatno vecom od istog vozila bez hibridnog pogona, jerbo... Sto bih isiti kupio ako je mnogi skuplji a imam isti takav sa nekim turbo motorom? mislim, za nekog bogatog snoba to je stvar prestiza, al i taj bogati snob ce pre kupiti Porshea ili M3 i hibrid nece ni gledati, realno. 

 

A o ifrastrukturi kod nas necu ni pricati kada se trafoi zapale cim se prikljuci neka novogradnja, bilo legalna il ne.

Ps

Ako su toliko privrzeni ekoloskom svetu i toboze nekoj potrosnji i emisiji izduvnih gasova, nek malo pogledaju zemlju koju boli cose u vezi toga a i dalje imaju Diessel Day gde jedan dzip na turazi izbaci toliko dima koliko ni Stilo sa neispravnim protokomerom ne izbaci za svoga zivota.

O toj potrosnji bolje da ne govorimo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...