Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

21 minutes ago, rocket said:

Hoćeš da kažeš da od Beograda do mora tebi prosek bude 4,5l? To mi deluje malo preterano. Toliki prosek je moguć ako voziš po vojvodini i to ne autoputem. 

Meni od NS do HN, vožnja tamo i nazad bila po čepu oko 5l, bord pokazivao 4.6l

 

 

Nije bilo autoputa nigde, a vožnja po Vojvodini minimalna, čak preko Fruške gore. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoćeš da kažeš da od Beograda do mora tebi prosek bude 4,5l? To mi deluje malo preterano. Toliki prosek je moguć ako voziš po vojvodini i to ne autoputem. 
Prokuplje, Kopaonik, Novi Pazar...

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, rocket said:

Hoćeš da kažeš da od Beograda do mora tebi prosek bude 4,5l? To mi deluje malo preterano. Toliki prosek je moguć ako voziš po vojvodini i to ne autoputem. 

Jes' da si pisao Mici ;) , ali posto sam se prvi ubacio u pricu i naveo da mi je puno pomenutih 5.9 l... Cisto da ne ostanem nedorecen, posto se trudim da ovde komuniciramo tehnicki i cinjenicama - nije me mrzelo da izvucem iz svoje stare teme o mom bivsem JTD Stilu. Tri puta sam isao do Dalmacije (Makarska, Hvar, Brac, Korcula), a posto ne volim autoput isao sam preko BiH, znaci konfiguracija cak i zahtevnija nego do CG, uz par desetina km autoputa. Potrosnja uvek izrazena iskljucivo po cepu (samo to i smatram za relevantno).

2015:

On 8/27/2015 at 5:09 PM, Ivan said:

Struktura puta je najvecim delom magistrala, nesto malo losijeg puta kroz Srbiju i dalmatinsko zaledje, ali generalno OK. Isprobao sam i deonicu autoputa kroz Bosnu, od Sarajeva do Tarcina (deo buduceg A1 autoputa koji ce povezivati Madjarsku sa Jadranskim morem, preko Doboja, Zenice, Sarajeva i dolinom Neretve preko Mostara).

Ruta kojom sam ja isao je malo preko 600 km (BG, Preljina, Uzice, Visegrad, Sarajevo, Konjic, Jablanica, Mostar, Citluk, Ljubuski, Vrgorac, Makarska).

Prosecna potrosnja odlicnih 4,504 l , uz normalnu voznju i preticanja.

 2017:

On 9/6/2017 at 12:19 PM, Ivan said:

Da u svoju temu dopisem i evidentiranu ovogodisnju "morsku" potrosnju. Po mom misljenju najracionalnija ruta: BG - Sabac - GP Zvornik - Milici - Vlasenica - Kladanj (kroz novi tunel do Olova) - Sarajevo (ukljucenje na novi autoput do Tarcina) - Konjic - Mostar - Ljubuski - GP Crveni Grm - Vrgorac - Makarska. Ukupno 520 km, uglavnom odlicne magistrale i oko 80 km autoputa. Cetvrtina puta pod klimom, vrlo malo cekanja na granicama, uglavnom racionalna voznja nesto preko ogranicenja. Po cepu je na najzahtevnijem delu puta od Vlasenice (gde sam u oba smera sipao gorivo) do mora i nazad (nekih 310 km x 2 + malo lokala) potrosnja bila 4.7 l. Uglavnom ravnicarska deonica od Beograda do Vlasenice 4.2 i 4.1 l, u oba smera. Kod nas standardno sipao na "Mol", u Bosni Q-Max na "Petrolu" za 0.95 EUR. Ukupno trunku ispod 4.5l po cepu za ceo put, koji je ruku na srce skoro idealan za potrosnju JTD.

Znaci, maltene u desetu isto :) , apsolutno normalnom voznjom, sa preticanjima i drzanjem ritma nesto preko ogranicenja. A sto je bilo jos bolje kod JTD i uvek sam voleo da kazem - da je razlika u potrosnji bila nesrazmerno mala izmedju ludacki stedljive i ludacke voznje. Sto je totalno drugacije sada, sa turbo benzincem.

A sa njim mi je 2018. potrosnja bila 5.2l na slicnoj deonici (da ne ostavljam citate i za to), slicna tezina auta, slicno opterecenje, slican stil voznje. Pa uporedi sa tih 5.9 l na dizelu magistralom ;) i zasto ti par dugogodisnjih vlasnika JTD sugerise da je poprilicno. Ili teraj tako i veruj onima koji pominju ribolovacke price, a da taj motor verovatno nikada nisu ni cepovali, a kamoli detaljnije testirali.

PS: Jos jedna stvar - ukupan prosek potrosnje (BG+otvoreno), od 2007. kada sam kupio Stila, do trenutka prodaje - 6.1l po cepu (takodje uporedi sa pomenutom potrosnjom).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugar juče sa Yaris Versom ( motor 1,3 od mislim 82-83 ks ), na relaciji Kotor - Tjentište - Beograd.

Prosek 5,9.

Vozilo puno putnika i stvari.

Verso je, inače, visok oko 168-170 cm ( dug 388, širok 166). Što bi moj drug rekao - "Trafika na točkovima"  :)

Vozio sam ta kola. Jako mi se dopadaju. Lepo ide. Za moj ukus. A vozilo me oduševljava modularnošću ( kako sve ona sedišta mogu da se preklope i potope, ono je neverovatno ).

A kada sednem pozadi, mislim da iznad moje glave ima mesta još za rukometnu loptu  :)

Jako mi je žao da ovakvih vozila odavno nema više u ponudi.

đenka 1.jpg

đenka 2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/13/2021 at 10:43 PM, Ivan said:

Jes' da si pisao Mici ;) , ali posto sam se prvi ubacio u pricu i naveo da mi je puno pomenutih 5.9 l... Cisto da ne ostanem nedorecen, posto se trudim da ovde komuniciramo tehnicki i cinjenicama - nije me mrzelo da izvucem iz svoje stare teme o mom bivsem JTD Stilu. Tri puta sam isao do Dalmacije (Makarska, Hvar, Brac, Korcula), a posto ne volim autoput isao sam preko BiH, znaci konfiguracija cak i zahtevnija nego do CG, uz par desetina km autoputa. Potrosnja uvek izrazena iskljucivo po cepu (samo to i smatram za relevantno).

2015:

 2017:

Znaci, maltene u desetu isto :) , apsolutno normalnom voznjom, sa preticanjima i drzanjem ritma nesto preko ogranicenja. A sto je bilo jos bolje kod JTD i uvek sam voleo da kazem - da je razlika u potrosnji bila nesrazmerno mala izmedju ludacki stedljive i ludacke voznje. Sto je totalno drugacije sada, sa turbo benzincem.

A sa njim mi je 2018. potrosnja bila 5.2l na slicnoj deonici (da ne ostavljam citate i za to), slicna tezina auta, slicno opterecenje, slican stil voznje. Pa uporedi sa tih 5.9 l na dizelu magistralom ;) i zasto ti par dugogodisnjih vlasnika JTD sugerise da je poprilicno. Ili teraj tako i veruj onima koji pominju ribolovacke price, a da taj motor verovatno nikada nisu ni cepovali, a kamoli detaljnije testirali.

PS: Jos jedna stvar - ukupan prosek potrosnje (BG+otvoreno), od 2007. kada sam kupio Stila, do trenutka prodaje - 6.1l po cepu (takodje uporedi sa pomenutom potrosnjom).

 

Meni je na grande 1.3.mjtd 90 hp.5.5lit prosecna  Beograd plus otvoreno.Dve godine unazad.Cisto radi nekog poredjenja.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto-put opet, skoro ista razdaljina i vreme kao prošli put. Sada prosečna brzina nešto viša, 88km/h ali je pak potrošnja nešto niža za 0,3 l/100 km.

 

IMG_20210722_143935.thumb.jpg.6b49a7e49b023f52d4c242054a43fd4e.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pun rezervoar u tiguanu, krece voznja: BG-CU-DE-CU-UE-Zlatibor-UE-BG i onda onda par dana po BG cisto gradske. Taman dosao do rezerve, sipao 60 litara, opet do cepa. Presao 730Km, prosek 8.2 po bordu 7.8. 
Auto put tempomat 130Kmh, ostatak magistrala i lokal po okolini Despotovca i Zlatibora, brzina koliko uslovi puta dozvoljavaju. Cuprija-Despotovac preko Lisina put je pun krivina, klisura, uzbrdica i nizbrdica, a slicno i Uzice-Zlatibor preko Vrela i Bele Zemlje. Dosta nevremena i puno vode na putu koji su malo podigli potrosnju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Borča-Natalinci-Borča, pređenih 212 km od čega je oko 40% auto puta, vožen oko 100km/h, ostali deo puta 70-80 zavisno od gužve. Malo gužve oko Ikee gde su radovi i klasika Arena-Gazela-Auto komanda. Prosečna brzina 62.8,  po bordu prosečna potrošnja 22.2 km na 1 L ili 4.5 L na 100km.

 

viber_image_2021-07-24_12-40-44-498.jpg viber_image_2021-07-24_12-40-44-925.jpg viber_image_2021-07-24_12-40-45-013.jpg viber_image_2021-07-24_12-40-45-076.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

BG - Tjentište - HN i obrnuto prošle nedelje.

Isti prosek potrošnje u oba smera ( 6,2 ) i sve u granicama najboljeg i najlošijeg rezultata na toj deonici ( 5,9 i 6,7 ), kao i blizu ukupnog proseka potrošnje vozila "po aplikaciji" na dosadašnjih oko 19.000 km ( 6,43 )

 

1.jpg 2.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/12/2021 at 2:02 PM, Ivan said:

Svi apsurdi naseg saobracaja - obilazis obilaznice.

Na naplatnoj rampi, obzirom da sam baš dosta vozio prethodni mesec, desilo mi se 2 - 3 puta da se zadržim duže na ENP nego ovi što stanu da plate !? Bolesno uređen sistem.

 

A što se tiče obilaznica, ja imam fobiju skretanja sa puta :) veliki sam protivnik navigacije, zaglupljuje, kao i ostale zezalice (postalo mi je problematično da parkiram unazad auto koji nema kameru i senzore :( ) i tako sam par puta, pogrešim isključenje i onda kreće žurka :) 

 

Na otvorenom putu, kako god da ga vozim, nikada mi nije potrošnja po bordu pokazivala više od 7.5 l 

Na magistrali, prethodnog vikenda, uz vožnju po "Milošu Velikom" i cepanju na uzbrdicama :) kada sam se vratio u Bg, prosek 6.7 l  (po bordu + 0.5l )

 

Inače, put, do HN, a preko RS, je odličan za vožnju. Ja tu stazu vozim BG, Va, BB, Tara, pa dalje ka Tjentištu, Sutjeska, Bileća, Trebinje .... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj podvarijanta od BG do HN ( preko Valjeva, Debelog brda, Bajine Bašte i Tare ), jeste kraća i vremenski brža od one preko Čačka i Požege i meni je kao vozaču sasvim ok, ali, tuda putnici "dosta pate" ( mislim na put preko Debelog Brda ). A kada vidim da njima nije dobro, onda ni za mene tuda nema nekog posebnog užitka. Osim ako vozim "kao baba", tada putnici tim putem "ne stenju", ali, onda meni "nije dobro", jer me pretiče maltene svaki traktor :)

Kada idem sam, to je "neka druga priča", ali, kola puna putnika, nije mi baš neki san tuda ići.

A pošto je naslov teme "potrošnja goriva", mislim i da je ta deonica "energetski dosta zahtevnija"  :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, moron said:

A pošto je naslov teme "potrošnja goriva", mislim i da je ta deonica "energetski dosta zahtevnija"

 

Nije ništa posebno veća potrošnja :) uvek je pravilo, koliko se penješ, toliko se i spuštaš :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ortakov @moron

Kada vec malo offujete - da iskoristim priliku da pitam kakav je put od Foce pa na dalje? Nisam prolazio odavno, zadnji put pre par godina, bio sam u Mlinima (ispod Dubrovnika) i obisao drugara sa faksa u Trebinju. Pre toga sam jedne godine zakacio i onu nesrecnu klaj-klaj obilaznicu dok se radilo Cemerno, jesu li sredili ono brujanje oko Bileckog jezera (kada sam prvi put tuda isao, stajao sam da vidim da mi nije otisla guma :D). Kotroman-Ustipraca prolazim s vremena na vreme poslom, tako da sam dotle u toku, hvala!

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Suviše često prolazim tuda da bih obraćap više pažnju na te detalje ( 4 ili 8 puta u poslednja oko dva meseca, zavisi kako brojim) :) 

Znam da su oko Bilećkog jezera poslednjih mesec dana nešto presvlačili asfaltom, par km, ali, nisam siguran da li taj "zvučni deo".

Deo puta od Foče ka Tjentištu je na dosta mesta baš denivelisan. Nikada nije taj deo puta bio dobar, ali, sada je ... u tri lepe :) Ali, za SUV idealan, skačeš kao jare  :)

Kao i pre, treba se čuvati radara u zoni kantona Goražde. "Love" iz parkiranih civilnih vozila ( a upozoren sam na benz. pumpii da ima dosta presretača) i mene su (van naselja) "snimili" negde posle Osanice, a zaustavili u Ustikolini. Ali, topla ljudska reč je čudo  :)

U Hercegovini ima manje radara (nego ranije), čini mi se. Svakako Avtovac oprez.

Dugo ih drugde nisam video, mada sam u tim krajevima prethodnih godina bio "zaustavljen" na barem 20 raznih lokacija. Dakle, može da ih bude svuda. Bukvalno. Nema mesta gde nisam "fasovao" prethodnih 10-ak godina (pa i često van naselja ).

Ali, od kada vozim do oko +20 km/h, najčešće mi oproste ...

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, ortakov said:

 

Nije ništa posebno veća potrošnja :) uvek je pravilo, koliko se penješ, toliko se i spuštaš :) 

Ne bih se složio. Nisam "tehničko" lice da bih to objasnio "stručno", ali, iskustveno, rekao bih da se pri kretanju jednolikom brzinom brzinom "Y" manje goriva potroši na putu dužine "X" - ako je on bez uspona i nizbrdica, nego ako je pola dužine tog puta uspon, a pola nizbrdica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, moron said:

Taj podvarijanta od BG do HN ( preko Valjeva, Debelog brda, Bajine Bašte i Tare ), jeste kraća i vremenski brža od one preko Čačka i Požege i meni je kao vozaču sasvim ok, ali, tuda putnici "dosta pate" ( mislim na put preko Debelog Brda ). A kada vidim da njima nije dobro, onda ni za mene tuda nema nekog posebnog užitka. Osim ako vozim "kao baba", tada putnici tim putem "ne stenju", ali, onda meni "nije dobro", jer me pretiče maltene svaki traktor :)

Kada idem sam, to je "neka druga priča", ali, kola puna putnika, nije mi baš neki san tuda ići.

Upravo tako! Ja sam jedini put isao preko Debelog brda i to bez dece, uzivao u krivinama do pred vrh brda. Detelji u predstavljanju mog auta... :D 
Svakako je bolje porodicno sto vise auto putem, pogotova kada ides na dug put. Vikend zezanja po krivinama su ok, ali ako ides na put od 700-1000Km, bolje je drzati se sigurice. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, moron said:

Ne bih se složio. Nisam "tehničko" lice da bih to objasnio "stručno", ali, iskustveno, rekao bih da se pri kretanju jednolikom brzinom brzinom "Y" manje goriva potroši na putu dužine "X" - ako je on bez uspona i nizbrdica, nego ako je pola dužine tog puta uspon, a pola nizbrdica.

Verovatno da nije isto, ali nije ni daleko od logike :) 

I po ravnom putu, ako imaš nepovoljan vetar, u oba pravca, može da se podigne potrošnja, ovde ne pričamo o idealnim uslovima.

Ja nisam primetio značajno uvećanu potrošnju kada se vozim preko brda, posebno u krajevima o kojima smo pričali, gde na jako kratkim deonicama brzina može da ide na 100 + km/h Isto tako, ako se vozi "oštrije", onda se brže menjaju brzine, češće je motor u optimalnom broju obrtaja te to svakako utiče na potrošnju. 

Ono što je problem kod takvih - brdskih puteva jesu malo mesta za preticanje, pesak/šljunak po putu koji voda nanosi sa sporednih puteva, lišće i voda kada dođe jesen, zimi sneg, mučnina ostalih putnika .... ali potrošnja, može da bude gotovo idealna, ako se obrati malo pažnja, pri svemu tome, da vožnja bude baš zanimljiva. 

Podrazumeva se spust sa menjačem u brzini i to, po nekom, nepisanom pravilu, u stepenu prenosa kojim bi se tuda i penjao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ides istom brzinom kao po ravnom, nema trika da potrosis manje goriva.

 

Ali, ako davis uzbrdo i laganije vozis, a nizbrdo ides maksimalno da koristis cut off, moze malo da se pristedi. Doduse to je bas cinculairanje i cesto je naporno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozeći za mene mormalno i slično, ja sam išao par puta od BG do Tare i nazad "normalno" ( preko Čačka ) i "takodje normalno" ( preko Debelog brda ). Empirijski, ja bih "ruku u vatru stavio" da sa benzincem preko Debelog brda potrošim 10-15% više goriva. Dizel to nije to toliko osetio. Bar se meni tako čini. Ne bih garantovao :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isao danas do Zlatibora Beograd-Rudnik-Zlatibor nas četvoro u kolima realno 3(jedno je beba) pun gepek nazad sam i prazan putem Užice-Kosijerić-Valjevo-Beograd po sipanju 6.4 

IMG_20210801_153818.jpg

IMG_20210801_153822.jpg

IMG_20210801_153824.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...