Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

1 hour ago, vagenovac said:

Ako trenutna potrosnja nije relevantna onda nije ni prosecna, ako laze bord za jedan parametar, slagace i za drugi, prosecna potrosnja je jelte prosek trenutnih :) 

Pa zato i potenciramo merenje po cepu, koje je priblizno najtacnije. Ili da si bar malo duze vremena vlasnik, pa da znas koliko board laze u odnosu na cep i da po tome znas da procenis.

1 hour ago, vagenovac said:

ali ko ne uziva nimalo u voznji autoputem on uglavnom ne voli nikakvu voznju, da ne kazem mrzi.

Evo ja sam prvi koji bukvalno obozava voznju, vec trecu deceniju aktivnog staza. Mogu da "guslam" koliko hoces, ako mi je put zanimljiv ili tehnicki zahtevniji. Krivine, odsecanja, preticanja, brdo, priprema, saltanja - sto entuzijasti kazu, kada su covek i masina jedno :D . Jednostavno mi to drzi interesovanje, paznju i adrenalin.

Autoput mi je jos kao klincu bio nezanimljiv - ubacis u najvisu brzinu, ciglu na gas, pazi na retrovizore, pridrzavaj volan, dovoljna tehnika domacice :D . Kod nas si do skoro mogao opusteno malo da produvas auto, 'aj da kazes eto da se desi bar nesto, tu se slazem. Ali kako su uveli ovo merenje prosecne brzine, uz najavljeno segmentno merenje, presretace - slaba vajda i od toga.

100 ljudi, 100 cudi :) , a kao sto rekoh, ni u jednom trenutku ne poricem prednosti i bezbednost autoputa, naprotiv.

Sto se tice lokala i voznje po BG - bar za mene se, sa ovolikim povecanjem brojem vozila u zadnjoj deceniji, bahatih, onih koji se slabo snalaze, nesnosnim guzvama i manjkom parking mesta - polako sve vise pretvara od uzivanja, u iskljucivo bezbedan transfer od A do B.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosečna potrošnja mnogo zavisi od načina vožnje. 

Kada sam prešao iz dizela u benzinca, prosek mi je bio oko 8 litara, nešto malo preko, mešovite vožnje. Posle par hiljada i "uigravanja" prosek je pao na ispod 7,5. To je sve čep metoda.

Međutim, sada sam se vratio na dizel i to auto, koje je trošilo 6,5 litara, sad mi pokazuje preko 8.

Nije ništa neispravno, nego, jednostavno, vozim ga neuravnoteženo, kako sam ga vozio ranije, tačnije, vrtim ga često, kao benzinca iako za tim nema potrebe, ali, jbg , navika.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podvukoh danas "crtu" i sračunah potrošnju za CRVa 1,5T.

Za prethodnih 235 "radnih sati" prešao sam 13.890 km, uz prosek brzine 59 km/h i potrošnje 6,35.

Što kažu - "Kako se nadala, dobro se udala" :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BG-Valjevo-BG
Po ograničenjima sem na AP Miloš Veliki gde se vozilo od 130-180, prosek 6.4l dizela.
Inače pri 180 se vrti na 3000 obrtaja
A pri 100 oko 1800 obrtaja.
Sad kad je otoplilo potrošnja je pala, vrlo brzo se zagreje i na magistrali pri 90 je oko5l ±0.5l.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

To "ravno" bas ume da prevari inace, kao i vetar. Ista deonica tamo i nazad (odmah) sa tempomatom (iako hoce da trosi vise tako, ipak drzi brzinu) i eto izmerene potrosnje.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno, to su nijanse, I realno uvek može koji deci litar gore dole, to me ne interesuje realno.

Kad odem BG, Golubac i nazad, malo AP, malo magistrale itd, na čepu izmerim 5.7litara prosek, a sad dal je vetar, gume, kiša nije mi bitno.

 

Na ovim snimcima gore znam da su zimske gume, a dal je vetar, uragan, u leđa, to nisam knapirao niti zvao RHMZ.

 

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sam viđao kod drugara na hdi pežou isto.

Jebiga, ovaj moj em 160ks em 15g star.

Po gradu zimus u špicevima je prosek bio 8-9l, leti je to oko litar manje, da ne ispadne da ne troši ništa. Al da sam hteo auto za grad, ne bih prodao Modusa i neprikosnoveni dci.

Da se nadovežem, pri 200km/h mi bord pokazuje oko 9 litara

 

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bord - prosecna potrosnja 6.5L sa kombinovanim relacijama tipa 40% NBG bez velike guzve, 40% AP i 20% grad spic. Od ukupnih voznji, bar 50% je do 12-14km do posla, pa je i zato veca prosecna. Cep metoda nije mogla da se primeni iz vise razloga. 

 

Medjutim, obradovao auto pred put u Pirot... 

IMG_20210427_115609.thumb.jpg.a491dec3c0c2c0c4b7c6c91419c21054.jpg

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo "zakon velikih brojeva" priznajem :)

500L 1,6 MJ na 1.000 radnih časova prosek potrošnje 5,6 i po bordu, a i po čep metodu ( nešto preko 36 hiljada km uz prosek brzine oko 36 km/h ).

Mešoviti režim upotrebe, malo više gradske od vangradske vožnje (to kaže prosek brzine ).

viber_image_2021-04-27_10-11-46.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je prosečna brzina 31kmh, a malo više imam otvorenog nego grada. Kako sa 36 kmh brzinom imaš malo više grada? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrlo jednostavno pretpostavljam udeo gradske i vangardske. Jer, sa drugim vozilom koje 99% vozim samo van grada, imam prosek brzine 59. Sa prethodnim ("drugim") vozilom koje sam skoro 5 godina vozio samo van grada, imao sam oko 60.

A znam koliki mi je uobičajen prosek brzine gradske vožnje na distancama kojima seuobičajeno krećem sa nekim kolima koje vozim poslovno, a kod kojih se bord automatski resetuje posle starta motora, kao što nekada i ovog fiata i po nedelju dve vozim samo po gradu.

Dakle, samo pretpostavljam, ali, na bazi iskustva za par godina, za moje uslove upotrebe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A3 1.5 150ks mild hibrid

PG-BG

U 6 krenuo, u 12 bio u BG-u, uz povremena stajanja.. 

A BG-PG mi je bila 6.5 jer se nisam bas upoznao sa autom a i bilo je bas dosta guzve. 

Uz gasenje 2 cilindra, gasenje kompletnog motora na nizbrdici, regenerativno kocenje, moze fino da se ustedi..

20210505_123639.jpg

20210504_171103.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopadala mi se ideja tih blagih hibrida sve dok pre par dana nisam pročitao da Li-On baterija od 12V za Fiat 500 1,0 MHEV košta 660 evra ... Upitah se koliko li koštaju baterije od 48V za neki MHEV motor, kao što je taj MHEV 1,5 TSI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam vozio taj mild hibrid pre 2 godine. Roding-Minhen pun gas, gde svaki dizel zavrsi sa 8l prosekom i benzin sa 10l. Sve van tog opsega mi je bilo iznenadjenje, naravno kada nema guzve i mada moze lepo da se gazi.

 

A3 limo je imao prosek mrvu ispod 8l kao i 2.0tdi. A rekao bih da ide bolje od mog Leona, makar po pitanju krajnje brzine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravio da resetujem board pre puta, podatak sa aplikacije skinut. 71dc6c20fdf56d29f78eb0ad1ea4ca90.jpg

Sent from my 3310 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, djomla said:

Zaboravio da resetujem board pre puta, podatak sa aplikacije skinut. 71dc6c20fdf56d29f78eb0ad1ea4ca90.jpg
 

Neki od nas znamo ko i kako upada u makazice, ulazi u pogresnu traku pa je ova potrošnja odlična. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo se skitalo i odmaralo prethodne 2 nedelje. Nisam se odavno dopisivao u temi, pa evo par update-a apropo potrosnje, na ulasku u 4. godinu vlasnistva auta.

Cepovanje na pocetku puta, imao sam inicijalnih cca 800 km graCke voznje (2 dopune), a onda 200 km magistrale na pocetku putovanja:

-ukupno 1036 km, prosecna brzina 34 km/h, board je rekao 6.7 l, cep metoda 7.15 l.

 

Zbog prilicno guzve na putevima za vreme praznika, par prelazaka granice, ogromnih kolona i prilicno cekanja - prosecna brzina je bila primetno manja od uobicajene. Maltene sve magistrala, bez klime, prvo cepovanje je reklo ovako:

-ukupno 701.5 km, prosecna brzina samo 52 km/h, board 4.9 l, cep metoda 5.3 l :

 

IMG_20210509_202447.thumb.jpg.a1e5c7229ca383413a633d256779127c.jpg  IMG_20210509_202512.thumb.jpg.8a62ef2be105bc157e268125d7c6e6d7.jpg  IMG_20210509_202455.thumb.jpg.1f2f88cee5f99c62c5672d97d80b4ccf.jpg  

 

Jos jedno cepovanje sinoc po povratku u BG, opet slicni uslovi, prosecna brzina i potrosnja, zbog prilicne guzve i zastoja.

-ukupno 490 km, prosecna brzina 55 km/h, board je rekao 4.8 l, cep metoda 5.2 l :

 

IMG_20210509_192745.thumb.jpg.d7757108e25aedcf3e5f615b303357e1.jpg  IMG_20210509_192759.thumb.jpg.c506f0473544bededad3db05b4cc42fd.jpg  IMG_20210509_192752.thumb.jpg.f03926cc899267a8e01b3f8f90a99bb3.jpg

 

Ukupnoj potrosnji ni na ulasku u 4. godinu vlasnistva jos uvek ne dam da predje sedmicu :D . Salu na stranu, trenutno je na okruglo 6.99 l. Pisah ranije da se pre Corone, dok se vise putovalo, opusteno drzala na 6.7 l.

Bravo Sport 1.4 MultiAir Turbo 140 je u pitanju:

 

p1.png.1f0cc28a77e95c506b7e7f355cb51e56.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...