Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

14 hours ago, debelizmaj said:

Onda nemas te opcije :( Moja teorija za Cactus je da je taj auto toloko spartanski da su morali neke opcije kroz app da ponude :)

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
 

Jes bolje aplikacija, nego otvaranje zadnjih stakala! :P

Izvini, moro sam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nego mene zanima gde je na Cactusu obrtaljka? :D

Uzeo je drugar C4 Cactus pre skoro 2god i generalno bas lep autic, ali ne kontam to za obrtaljku. Sta ako bas hocu da saltam na 2/4/6k rpm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nismo, ali sta cu kad volim da gledam obrtaljku :D

 

Nasao sam negde racun za mog starog Yuga, oko 8000dm je kostao. Pamtim i da je nov neke 2006-7 bio oko 3000e. 
Koliko je nov auto danas i koliko je tehnologija uznapredovala? Valjda zasluzujemo taj luksuz obrtaljke :D

 

Znam da je 100 ljudi 100 cudi, ali bas ne volim te robote-kola. Jedno od najgorih vozackih iskustava mi je Toyota CH-R sa CVT-om. Nema brzine, nema obrtaje, a ponekad ni motor :D

 

ajd’ da ne bude totalni off, trosila je oko 8l na autoputu, elektromotor nista nije pomogao jer radi samo do 60-70km/h

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, igor0511 said:

Jedno od najgorih vozackih iskustava mi je Toyota CH-R sa CVT-om. Nema brzine, nema obrtaje, a ponekad ni motor :D

Koj je to CRVonja? Moj ima i pokazivač temperature  :)

Što se tiče obrtomera, nisam ga imao na renou 12, volvu 244 (vozio sam i pre toga zastavu 750, fiata 126P), a prvo vozilo sa obrtomerom mi je bila lada niva 1600 sa 4MT. I moram da priznam da sam uglavnom blejao u obrtomer  :) Dok nisam postao "sluhista", jer je lada niva (dok nisam stavio normalne gume) bila najprijatnija za vožnju sa antifonima na ušima ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazalost jesmo razmazeni.

Kola bez podizaca i serva prakticno vise ne postoje. Klima je takodje obaveza.

 

Ja vec hvatam sebe kako me nerviraju kola koja nemaju automatsku klimu i hill holder, a u zadnje vreme me i menjac zamara. Da ne pominjem automatske brisace i farove jer je tesko pomeriti prste :D 

 

Ali ovo za obrtaljku bas ne kontam zasto ici nasuprot trzista. Ili barem da se stavi LED cajger pa sa izabere ko sta voli. Jos se secam Megana da digitalnim cajgerom kako me je iznervirao kada sam ga preuzeo u eco modu i nije imao obrtaljku :D 

 

Inace, Toyota je CH-R sa njihovim automatikom sa kontinualnim prenosom (CVT). Malo daje cudan osecaj jer ocekujes promenu brzine, a nema je

Share this post


Link to post
Share on other sites

To su osnovni parametri. Bez obrtaljke se i može al temperature, obavezno.

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u autu moram da imam obrtaljku,servo, ručni menjač i ABS...ostala oprema baška

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad sam išao AP - Markovac (po felne u Kušiljevo) malo sam eksperimentisao sa tempomatom i nekom brzinom gde je "dovoljno dato i solidno dobijeno" sa aspekta ekonomičnosti i brzine. 

Tempomat, pošto uzima gomilu parametara u opticaj da bi adekvatno održavao brzinu, je povećavao potrošnju po bordu (Ic consumption) za oko 0,2-0,4 l/100km na određenom delu puta gde sam "tempo-nogom" imao nižu. U 5b pri oko 2.300 rpm je po GPS-u oko 110-125km/h (zavisno od deonice puta, nagiba) sa potrošnjom oko 4,5-5,2 l/100 sa istim gasom. Za par deonica sam "malo produvao" Bravka čisto da se uverim da nema nekih "dimnih tegoba". 

 

Za realnih GPS 130km/h (+/- 2), gde je cajger negde na podeoku oko 145km/h, tu je potrošnja oko 5,6-6L zavisno od deonice, nagiba, vetra i sl. 

Sumarum: Natankao oko 12L i verujem da sam istu količinu spržio tamo i nazad, a prosečnu potrošnju koju vuče na neku raniju sumu od oko 700km je računao 5,5 L/100km. U grad (umeren saobraćaj) 2-3x mesečno, ne pamtim kada sam zapao u kreni-stani kolonu (možda jednom kada nisam znao da su toliko opteretili sa radovima kod BG buvljaka). 

 

Sad ćemo put Zlatibora, pa ide full-tank i čep metoda. 

 

Koliko vetar može da utiče, možda ne se oseti toliko na autu ovog aero-profila, ali na Nivi je umelo da bude kao da udaram u zid s vremena na vreme. O penjanju uzbrdo pri tako jakom vetru, ne bih komentarisao. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, moron said:

Moj ima i pokazivač temperature  :)

Mislio sam na Cactus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj stari bravic 1.6 2000 god trosi na 101 km 9l benzina. Od tih 101km 60 je bio autoput 41 grad. Mislim da bi trebale dizne malo da se ciste ultrazvucnom metodom :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruska novinska agencija RIA Novosti je priredila zanimljiv pregled u kom se navode rezultati preračuna racio odnosa između prosečne neto zarade individue i cene litra benzina u pojedinim nacionalnim ekonomijama. Analiza dole prikazane tabele je možda najbrži put kako bi se uočila razlika između reči “jeftin” i “pristupačan”, i kako bi se moglo brzo zaključiti da, iako na prvi pogled tako ne deluje, u pitanju nisu sinonimi.
Neke zemlje su na ovoj tabeli vrlo loše plasirane iako je cena goriva u njima među najnižima u Evropi, pa kao primer možemo navesti Belorusiju, sa čijih smo informativnih portala i pročitali ovaj izveštaj. Eto ortodoksnog primera kako jeftin benzin nije ujedno i “priuštiv” lokalnom stanovništvu blagoslovenom čvrstom rukom lidera.

Prema navedenim izvorima, najveći broj litara se može kupiti prosečnom zaradom jednog Luksemburžanina. Tamo je, em gorivo jeftino, em su primanja stanovništva izuzetno visoka, to jest među najvišim su na Starom kontinentu. Najlošije plasirana na donjoj tabeli jeste Ukrajina gde su niske cene goriva ukombinovane s lošim prosečnim zaradama.

Što se Srbije i komšiluka tiče, možemo zaključti da je poslednja objavljena prosečna zarada u našoj državi bila ona za novembar 2020. kada je iznosila 60.926 dinara. Najpribližnija cena goriva EP BMB 95 koju smo “na brzinu mogli da iščačkamo” sa sajta Auto-moto saveza Srbije, jeste ona od 6. januara 2021. godine, i iznosila je 135,40 dinara po litru. Tako dobijamo cifru od nepunih 450 litara za prosečnu zaradu građanina Srbije, što reflektuje premoćan standard u odnosu (samo) na Ukrajince
https://autorepublika.com/2021/02/02/rang-lista-koliko-litara-goriva-dobijes-za-prosecnu-platu-po-drzavama/

 

d41ab9388e9f6dd68db8ef5b94b5017d-768x1310.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tu zaostajemo. Ako neko uzima na Mol-u, neka obrati pažnju, na računu za firmu, 4700 rsd je račun, PDV je 940 rsd a akciza 1840 rsd.
Pola njima !!! Bezobrazluk.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...