Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

Zbog Mice ili zbog potrosnje :D ?

Vise godina sam ostavljao potrosnje do mora sa Stilom JTD, maltene cista magistrala ali poprilicno zahtevna (samo par desetina km autoputa) - sve se vrtelo oko 4.5-4.7l . A na staroj temi o Mambi je bilo i sa sve putopisima, kilometrazama, racunima :) ... Cep-cep podrazumevam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno pitanje za vas starije ''dizelaše'' :D Da li ima neke veće razlike u dizel gorivu? Obzirom da sam nov u dizel svetu nije mi baš najjasniji taj deo. Do ovog automobila vozio sam benzince sa plinom i tu znam svaku caku i td. Sad me zanima oko dizela...

 

Upravo sam se vratio sa puta...okooo 1300km Fiat 500L, 1.3 MTJ, 2013god.

 

BG-Bijeljina-Zvornik-Foča-Trebinje, povratak Trebinje-Bileća-Foča-Višegrad-Bg, vožnja je klasika za Bosnu...gore, dole, uz brdo,niz brdo, kamioni, bosanski golfovi II :Dograničenja brzine i td.

Naš deo sam koristio pola pola (autoput i magistrala) sipao sam gorivo na nekoliko različitih pumpi (NIS, HIFA, i neki meni nepoznati) nisam primetio nikakvu razliku u snazi niti je bilo bilo kakvih problema osim cene goriva gde za 20KM(9.5e) kupiš 11l dizela.

 

Potrošnja po bordu je 4,6l, koliko sam uspeo da ispratim...recimo od Trebinja sam krenuo sa punim rezervoarom do Višegrada, 244km dopunio sam rezervoar do vrha. stalo je tačno 10l...tako da bord komp ne maši nešto preterano.

 

Dakle, da li ima neke velike razlike u recimo euro 5 dizel gorivu različitih snabdevača?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/10/2020 at 9:37 PM, milandjbg said:

Ljudi da malo ozivim temy,danas sam presao okruglo 500 km,od Beograda do Petrovca,i ostvario potrosnju goriva od 3.9 po bordu,a 4.1 po cepu..cena evrodizeoa u Crnoj Gori,1 evro,sto znaci da za 500 din sam prelazio 100 km..ja mislim da to ni plin ne moze,pogotovo nd na ovoj slozicete se zahtevnijoj relaciji.Grande punto 1.3 90 hp

Plin moze i niže :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mick

Sa dizelom ti je generalno isto, koji god sipao i na kojoj pumpi jer mahom svi oni kupuju na istom mestu. Moze da se desi u extremnom slucaju ako naletis negde na neki bas los dizel da odstupi i potrosnja ali ti je to najmanja briga u tom momentu :D Sa benzinom slicno, dok ja sto sam video kada je plin u pitanju, tu potrosnja zavisi od pumpe, pistolja, vremena napolju, mesecevih mena i ko zna cega jos :D

Pa bre @Quadrifoglio Verde znamo mi, sa turbo benzina tvoj grad tesko da moze ispod 15

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehhh paaa obzirom da sam skorooo 20 godina korisnik plina u kolima mogu ti reći da to više nije toliki slučaj, počeo sam sa karburator sistemom :D.

 

Sad je najveći problem sa markerima u plinu koji su u suštini neka vrsta smole koja lepo sredi raspršivač. Tad dolazi do veće potrošnje jer ta smola (marker u gorivu) zalepi ventil koji se zatvara po gašenju auta i sprečava da plin curka napolje ili ga zalepi da ne može da se otvori pa dolazi do problema sa smešom i tad naravno ide veća potrošnja ili slabija snaga.

Prošli auto mi je bio Peugeot 407 sa plinom i uz ok održavanje plinskog uređaja trošio mi je 800 din plina na 100km.

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Quadrifoglio Verde said:

@Ivan zbog potrošnje...

Stvarno je tako, sigurno nismo klinci, pa da ovde baronisemo. To je neka normalna potrosnja za tu tezinu auta sa tom motorizacijom. Da vozis magistralom normalnim tempom (u toleranciji preko ogranicenja), sa preticanjima... Pisao sam za taj auto punih 10 godina unazad. Turbo benzinjara je vec malo drugacija prica, zbog prilicnog obrtnog moze i on da se vozi vrlo lepo i racionalno na nizim obrtajima. Ali jednostavno mami da se vrti i potera, a tada naravno i potrosnja ide fino uvis.

@mick

Dok sam vozio dizela (do pre neku godinu), kod nas sam sipao skoro iskljucivo na MOL. Ili Euro5 ED ili onaj njihov aditivirani Evo dizel. Iz vise izvora imao sam informacije da im dizel stize direkt iz rafinerija u Madjarskoj. Za punu deceniju ni jedna zamerka, problem, ne daj Boze voda u gorivu, potrosnja i performanse iste u istim uslovima. Ne znam koliko se promenilo od tada, a kada bih ponekad sipao i na drugom mestu iskreno nisam primecivao neke bitnije razlike. Sto si i sam konstatovao, mada stari JTD je bio posebna klasa :D.

Za benzin je drugacija prica, sto rece Mica kazu da je sve to odavno slicno. Cisto iz navike (posto imam vise njihovih pumpi blizu kuce), sa Loyalty karticom rokam uglavnom na NIS vec 3. godinu (G-Drive 100 ili BMB95).

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, MS PK said:

Pa bre @Quadrifoglio Verde znamo mi, sa turbo benzina tvoj grad tesko da moze ispod 15 emoji23.png

Heh... Tolko je bilo u početku dok smo se još upoznavali... Nagađaću, ali mislim da sada bije prema 17 u gradu s obzirom da smo mnogo opušteniji. Nisam resetovao bord par meseci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licno volim da zbog sebe vodim evidenciju, inzenjer sam po struci... Nikada me nije mrzelo da u rokovnik (pored ostalog) dopisem jedan red sa cepovanjem i pratim kako se auto ponasa u mom vlasnistvu. Zadnjih godina imamo i elektronske dnevnike sa gomilom statistika, takodje volim da procitam i tudja iskustva. A racunam da smo ozbiljan forum i da vecina ljudi pise realne podatke.

U ovom slucaju, bespredmetno je da uopste poredimo laganiji CR dizel u idealnim uslovima na magistrali. Sa primetno tezim autom, sa 1750 ccm benzinkom od 200 konja, u uslovima gde ga potrosnja kao i svaki auto najvise kolje, tj. u gradu ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi moderniji motori su prilicno optimizovani po tom pitanju, turbaci pogotovo... Pitanje samo sta si vozio pre toga i sa cim poredis.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/10/2020 at 11:56 PM, Quadrifoglio Verde said:

Ma sve je jasno. Mada, ja kad bih se dočepao tog jadnička od 1.3 izvadio bih mu i to malo duše što ima i sumnjam da bi mi bila potrošnja bila tako simbolična. :D

Troši taj kad se potera i više nego 1.9 JTD u karavanu. 

Mali dizelaši samo po gradu i magistrale. AP nije njihovo dvorište. 

 

 

Vezano za potrošnju dizel kao gorivo je kaloričnije a CR dizel energetski efikasniji.

Kad se doda da benzinski motor kad je opterećen  ubrizgava veću količinu goriva kako bi ohladio komoru za sagorevanje inače ode mast u propast ipa igori čelo klipa i koksira ulje u uljnoj kartici. Zato benzinci kad se opterete idu sa potrošnjom u nebesa dok dizel i dalje čangrlja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima nas raznih ovde, jedni kriju tablice, drugi kilometrazu, treci cela kola...i tako Svakako , ukapirali smo iz prilozenog da je skoro na 300hkm, mozda je on i na 270 ali posto je zamuceno racunacemo na 300 'iljada. E sad, posto je skoro uvezen i garantovano vracena kilometraza, racunacemo da ima bar 500 'iljada

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...