Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

@moron

Odlicna potrosnja.

15 hours ago, mudri said:

Bas mala potrosnja, verovatno nisi prelazio 2500 obtaja :D

Nisam naravno,lagano skroz oko 2000 obrtaja brzina 90 toga samse drzao,bez naglih ubrzavanja i preticanja...

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, milandjbg said:

  Upravo ostvarena fabricka potrosnja na relaciji Beograd-Sopot...

Sa laganom nogom na gasu,i bez naglix ubrzavanja...

Fiat grande 1.3 90 hp 6 brzina

IMG_20200817_222819.jpg

Taj mali dizel je odličan motor u svakom smislu.

Dugotrajan, lepo vuče, malo troši, za automobile tipa korsa, punto, savršen.

Ima dve mane, ako se to može reći. Vrlo je bučan, obzirom na veličinu motora i druga mana je što kad je hladan, neće da ide nikako. Kada se razgreje, radi vrhunski.


Moj je na 300 000 km sređena glava, dihtung glave, gumice ventila, razvod i prateći delovi, tj oni zatezači kaiša, očišćeni usisi, maf i sva ona creva, evo ga na 350 000 ništa mu ne fali, pali, radi, ide, ne troši ulje, ne dimi, ništa. A čak, čini mi se da za razliku od drugih dizel motora, nema mnogo zamerki ako se zavrti povremeno. Da li je to zbog dimenzija klipova, balansa ili nečeg trećeg, pojima nemam, znam samo da mi je taj motor ostao u mnogo lepom sećanju.

 

I još jedna bitna stvar, obzirom da nije mnogo snažan, ne trpe ni ostali sklopovi, nosači motora, plivajući zamajac, menjač... Verovatno nije ni mnogo težak... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 brzina je majka za potrošnju

 

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

 

 

Pa... zavisi. 1.6 Hdi 92 ks sa 5 brzina ni u jednom "normalnom" režimu nije trošio više od 1.6 Hdi 114 ks sa 6 brzina, čak često i obrnuto. Kad kažem normalnom režimu, mislim na normalne putne brzine, auto-put do 140-150 km/h, magistrala, grad pogotovo.

Pritom je još i tiši u radu, drugačije dizne ima.

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije sve u potrošnji. Taj jači ima "lepši menjač", prijatniji za rukovanje (onaj 5MT ima duže hodove, manje precizne, rikverc im nije na istoj poziciji, meni je prijatniji rikverc "napred levo" i sa prstenom na ručici (bez obzira na brend)), motor veći obrtni moment, a zbog više stepeni prenosa se redje nadješ "u lošim obrtajima". Mislim da se 6MT (uz slabiju verziju) pojavio tek uz onaj od 102 ks (99ks je i dalje bio 5MT). Ali i meni deluje logično da je slabija verzija trajnija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbg, ja "ne volim" menjače kod kojih je rikverc u poziciji ručice "desno, pa pozadi", a "Bog me kaznio" pa su mi neka privatno-poslovna vozila takva ili su bila takva (takav je bio HDI sa 5MT, takav mi je yaris, a čak mi i Honda ima tako i svaki put tužno uzdahnem kada ubacujem u rikverc). Više volim ručice menjača "sa prstenom"i sa rikvercom koji podrazumeva poziciju ručice "levo, pa napred", kao što je kod 500L 1,6MJ ili kod 1,6 HDI 5MT ... Stvar ukusa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, moron said:

Jbg, ja "ne volim" menjače kod kojih je rikverc u poziciji ručice "desno, pa pozadi", 

Slazem se apsolutno,i meni mnogo vise odgovara gde je rikverc napred,mada je stvar ukusa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/18/2020 at 10:11 AM, ortakov said:

Taj mali dizel je odličan motor u svakom smislu.

Dugotrajan, lepo vuče, malo troši, za automobile tipa korsa, punto, savršen.

Ima dve mane, ako se to može reći. Vrlo je bučan, obzirom na veličinu motora i druga mana je što kad je hladan, neće da ide nikako. Kada se razgreje, radi vrhunski.


Moj je na 300 000 km sređena glava, dihtung glave, gumice ventila, razvod i prateći delovi, tj oni zatezači kaiša, očišćeni usisi, maf i sva ona creva, evo ga na 350 000 ništa mu ne fali, pali, radi, ide, ne troši ulje, ne dimi, ništa. 

 

Moj je na 190 000.Jako lepo radi,da kazem ne pokazuje ni jedan znak istrosenosti,a i potrosnja je dobar pokazatelj.Prvi put se srecem sa ovim motorom,ali vidim da ga dosta ljudi hvali.Sto se tice mene zadovoljava sve moje potrebe trenutno.

Share this post


Link to post
Share on other sites



Nije sve u potrošnji. Taj jači ima "lepši menjač", prijatniji za rukovanje (onaj 5MT ima duže hodove, manje precizne, rikverc im nije na istoj poziciji, meni je prijatniji rikverc "napred levo" i sa prstenom na ručici (bez obzira na brend)


Meni lično je većina menjača iz PSA đubre, samo se postavlja pitanje koje je manje
Jedini sa kojim se kolju po tom pitanju je 5MT iz Renoa.

Inače, slažem se da je nekako najkomfornija varijanta rikverca sa prstenom i levo-napred.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije uobičajena potrošnja, niti zbog spoljnih faktora, mada svakako nije velik potrošač s obzirom na performanse, masu i kako se vozi. Moglo mi se juče da vozim lagano.22834e2faca3267e1ef9a409b12d6258.jpg

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
 

Edited by nidza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne shvati pogrešno, ja mislim da se i istom vozilu pandan benzinci nikada potrošnjom ne mogu približiti pandan dizelima (iako je razlika manja nego ikada). Naravno, ne mislim da je mala potrošnja smisao vozila, niti da je baš preovladjujući kriterijum za njegov izbor ( osim ako je neko baš "na točkovima" ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvarim temu, ali, nedavno idem sa jednim klijentom, nov, prelep Tiguan, 2,0 TDI DSG R-Line, čovek ga stiska auto putem, vozi na način koji mi je kao suvozaču čak iritantan, dobijam maltene mučninu, stalna promena ritma (ne vozi pod tempomatom), stalno "menja" brzinu u rasponu 130-140-150, ja pogledam onaj bord, meni nestvarni podaci za takav "agresivan" stil vožnje. Ali, to je dizel i on (potrošnjom) "ne kažnjava" tako surovo tu "agresiju". Kada bih ja tako "agresivno" vozio CRV 1,5T, mislim da ne bih daleko stigao. Ostao bih bez goriva  :) A kao za maler, čovek me nagovori da ja malo ja vozim. I ubrzo "platih kaznu", radar :) Samo zato jer sam kod Tiguana stiskao gas slično onome kako ga uobičajeno stišćem na Hondi. Jer, sa istim "stilom stiskanja", Tiguan TDI je, čini mi se, mnogo "nervozniji". Ali, i manje žedan  :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je potpuno tačno.

 

Što je veće opterećenje, tu je dizel u većoj prednosti, ali kad se izmešaju karte, stvarno ekvivalentna vozila, a na to mislim slične karoserije i performanse (ne kubikaža), stvarno su razlike postale male kad se na kraju meseca podvuče crta. 

 

Na primer:

Škoda Octavia 150KS 2016to godište i mlađe, izvor spritmonitor:

TSI 

Count Fuel type min Ø max
535 Gasoline 3,65 6,50 9,17

 

TDI

Count Fuel type min Ø max
421 Diesel 4,43 5,90 8,90

 

Ovde su sve karoserije, manuelac, DSG, na gomili, ukupno skoro 1000 automobila. Razlika je stvarno smešna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, slažem se i ja sa tobom. "Na kraju balade" (kada zakon velikih brojeva odradi svoje), razlike prosečne potrošnje savremenih dizela i benzinca su razumno zanemarive (ako neko nije stalno "na točkovima"), pogotovo ako se na godišnjem nivou gleda trošak goriva za nekih 20-ak kkm u odnosu na godišnji iznos amortizacije nekog novijeg vozila i ostalih troškova posedovanja vozila. Inače, Spritmonitor.de je odličan sajt za sticanje iole razumne spoznaje o mogućoj prosečnoj potrošnji - ako su uzorci zaista reprezentativni, jer su za neke modele baš skromni. I ja sam baš zbog malog uzorka u odnosu na CRVa bio jako skeptičan u ono što piše na Spritmonitor.de za 6MT verziju, ali, "uklopio" sam se, za sada.

Count Fuel type      min   Ø   max
16 Gasoline     6,20  7,30 8,96

Ali sam i video da im je CVT potencijalno žedniji u odnosu na 6MT

Count Fuel type      min  Ø max
12 Gasoline    7,61   8,72  10,02

Inače, pošto me mnogo "interesovao" i focus 1,5 Ecoboost 150 6MT, podaci na Spritmonitor.de su mi potencijalno bili "malo čudni".

Count Fuel type     min  Ø    max
152 Gasoline   4,69   7,17  9,53

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I iz svog iskustva se slazem sa vama, sve ste rekli... Kada se uzme sve u obzir, potrosnja goriva, niza cena benzina (za razliku od inostranstva gde je uglavnom obrnuto) - sve mu to dodje na vrlo slicno. A poredeci sa drugim troskovima, maltene zanemarivo, bukvalno se svodi na to ko sta vise voli. Za iduci auto bih opusteno razmatrao i turbo benzin i dizel, pa sta mi vise legne performansama i sta naleti u boljem stanju i opremi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako gledaš u ekvivalentu jeste.

Ako ideš na performanse, više će da troši benzin. Odnos potrošnji 2.0 TDI i 2.0 TSI u našoj kući je nekad i do 3 litre (bez ekstremno brze vožnje, autoput 140-150 npr).

Nema i jare i pare. TDI (150KS) bi sa onakvom vožnjom imao ispod 4l. Možda i 3.5.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi da malo ozivim temy,danas sam presao okruglo 500 km,od Beograda do Petrovca,i ostvario potrosnju goriva od 3.9 po bordu,a 4.1 po cepu..cena evrodizeoa u Crnoj Gori,1 evro,sto znaci da za 500 din sam prelazio 100 km..ja mislim da to ni plin ne moze,pogotovo nd na ovoj slozicete se zahtevnijoj relaciji.Grande punto 1.3 90 hp

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosecnom voznjom, JTD toliko trosi magistralom, gde god da si krenuo :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...