Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

56 minutes ago, dekirs said:

Znaci ~9L na neku prosecnu brzinu od 23-27kmh, kolika je vecini ljudi koji se voze u Beogradu :D 

Opet nije toliko lose.

Otprilike, zavisi naravno dosta i od rute po BG. Svakodnevna mi nije bas banja (sljaka na Vracaru), ali opet nije ni neka teska kreni-stani. Kako zna da bude na pojedinim deonicama po gradu, ne zalim se.

Najvise sto sam video od cep-cep metode je 8.62l prosle zime (vidi se i na grafikonu), prosek bas taj koji pominjes, 27 km/h. I po tome se vidi da to nije neka kreni-stani voznja (npr. na Stilu mi je i posle 10 godina u vlasnistvu ostalo fabricko kvacilo i zamajac). 

S obzirom da za kombinovanu potrosnju iz moje prakse sa MA lazu cca 20% - kada isto to dodas na fabricku bajku po gradu od 7.2l - otprilike se dodje na cifre kojima ovde baratamo. Naravno, ko i ma neki svakodnevni kreni-stani cep, to je vec druga prica, ovo su moji svakodnevni uslovi voznje. Kako stvari trenutno stoje Stilo JTD vs Bravo MA - 6.1l vs 6.9l trenutno, iste rute, slicna tezina. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, moron said:

Nemoguće je imati takav prosek brzine po BG. Meni je često i ispod 20 km/h.

Pa vidis da je moguce. 

Meni je sada 23kmh, ispod toga nisam isao. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01

Da, sve je to relativno, sa prosečnom brzinom po BG. Meni je veoma često samo 14-17 km/h, jer "to" najčešće podrazumeva "krug dvojke" u baš zlo vreme ( a tamo je zlo vreme "uvek" ). Nekada znam da od garaže u Balkanskoj, do Kneza Miloša ( kroz K.Natalije ) idem i po 15 minuta ... Dok uspem da izadjem u K. Miloša, uglavnom zaboravim već i kuda sam i zašto krenuo ...

6 minutes ago, dekirs said:

Pa vidis da je moguce. 

Meni je sada 23kmh, ispod toga nisam isao. 

Naravno da je sve moguće. Ali, "gradskom" vožnjom svi mi nazivamo uslove vožnje koji često uopšte nisu ni slični. Ni uporedivi. Pa, nekada čak ni onda kada se ostvari isti prosek brzine.

Inače, koliko mi je poznat NEDC protokol, na testnoj ruti koju su oni nazivali "gradskom" ( i za nju deklarisali potrošnju u "gradskim uslovima"), prosečna brzina je 19 km/h.

Pardon, pogreših, na NEDC testu, nije prosečna brzina 19 km/h, već 18,35 km/h  :)

 

When the engine starts, the car pauses for 11 s - if equipped with a manual gearbox, 6 s in neutral (with clutch engaged) and 5 s in the 1st gear (with clutch disengaged) - then slowly accelerates to 15 km/h in 4 s, cruises at constant speed for 8 s, brakes to a full stop in 5 s (manual: last 3 s with clutch disengaged), then stops for 21 s (manual: 16 s in neutral, then 5 s in the 1st gear).

At 49 s, the car slowly accelerates to 32 km/h in 12 s (manual: 5 s in 1st gear, 2 s gear change, then 5 s in the 2nd gear), cruises for 24 s, slowly brakes to a full stop in 11 s (manual: last 3 s with clutch disengaged), then pauses for another 21 s (manual: 16 s in neutral, 5 s in the 1st gear).

At 117 s, the car slowly accelerates to 50 km/h in 26 s (manual: 5 s, 9 s and 8 s in the 1st, 2nd and 3rd gears, with additional 2 × 2 s for gear changes), cruises for 12 s, decelerates to 35 km/h in 8 s, cruises for another 13 s, brakes to a full stop in 12 s (manual: 2 s change to the 2nd gear, 7 s in the 2nd gear, last 3 s with clutch disengaged), then pauses for 7 s (manual: in neutral with clutch engaged).

The cycle ends on 195 s after a theoretical distance of 994.03 meters, then it repeats four consecutive times. Total duration is 780 s (13 minutes) over a theoretical distance of 3976.1 meters, with an average speed of 18.35 km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

U pravu si naravno, za BG to bas zna da bude varijabilno, u zavisnosti od svakodnevnih relacija. Zato uvek i insistiramo da se za bilo kakvu relevantnu pricu dopise prosecna brzina, struktura voznje i potrosnja po cepu. Najjace mi je kad ljudi dodju i samo tresnu prosek procitan sa boarda, u koji 100% veruju bez ikave provere.

A i prosecna brzina generalno zna da zavara. Mozes da imas AP + guzvu po gradu i da ti prosecna brzina bude kao neka lagana voznja magistralom. A potrosnja u jednom i drugom slucaju du*e i glava, sa istom tom prosecnom brzinom.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da samo sto mnogi ne kontaju i da prosecna brzina nije ona kojom maksimalno najvecim delom idu :D Ja kazem drugu od SU do BP mi je najbolji prosek koji sam ja gledao bio 66km/h i onda on meni kaze kako on drzi prosek do CG od 80-90km/h :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, YUgisa said:

Ja kazem drugu od SU do BP mi je najbolji prosek koji sam ja gledao bio 66km/h

Ova vrednost je neka prosecna pri voznji magistralom, normalnom voznjom. Da drzis svoj ritam, sa preticanjima, a da opet ne divljas po putu :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja zimus "podesio tempomat" na 130 km/h na put od skoro 1.300 km ( oko 50 km je "planinskog", bez auto puta, sa prosekom od jedva 30 km/h ) i na kraju putovanja imao prosek brzine od samo 101 km/h.

Dok ti staneš na bezbroj naplatnih rampi i na neku granicu, a i da malo odmoriš, ode prosek brzine u tri lepe ...

IMG_20200208_234626.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

3 hours ago, Ivan said:
U pravu si naravno, za BG to bas zna da bude varijabilno, u zavisnosti od svakodnevnih relacija. 

Ne samo za BG u globalu, nego i za NBG zna da varira u zavisnosti od relacije.
Ja sam na prošlom poslu imao prosek 31 km/h, sad jedva navučem 21 km/h.

 

20200203_163207.jpg
 

Edited by Ivan
Sredjena slika i format

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minutes ago, totti said:

 

Ne samo za BG u globalu, nego i za NBG zna da varira u zavisnosti od relacije.
Ja sam na prošlom poslu imao prosek 31 km/h, sad jedva navučem 21 km/h.

 

20200203_163207.jpg
 

U jbt... Pa to troši skoro ko 159-ka 1.9 jtdm! :blink:

Dal je realno da troši ovoliko? Kolko je težak auto?

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minutes ago, Quadrifoglio Verde said:

U jbt... Pa to troši skoro ko 159-ka 1.9 jtdm! :blink:

Dal je realno da troši ovoliko? Kolko je težak auto?

Doduše, ovo je i zimska potrošnja.

Na prošlim relacijama sam imao od 0-2 semafora, vožnju delom auto-putem, bez traženja parking mesta i tad se prosek vrteo 6.1-6.3

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u poslednje vreme pustim jedno minut ili dva da radi u mestu jer ne stigne da se zagreje do prvog stajanja.Čini mi se da mu odgovara a i manje troši.Kod mene je najveći problem kod potrošnje gradska vožnja i kratke relacije


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

159 opasno pije po gradu, imao sam nju i 147 paralelno sa istim motorom mjet 16v, i dok je na otvorenom skoro pa ista potrosnja, po gradu minimum 2l razlike, pa i do 3l.

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...