Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

da to jeste sa tempomatom je veca potrosnja i realno i po bordu,

inace meni za zadnji 700 i nesto km,po bordu pise 3.9L,a realno je oko4.5L,a sve je po lokalu i nesto po novom BG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje da li je tempomatom ipak za nijansu veći prosek brzine na kraju, da li je to neko proveravao?

Takode imam nizu potrošnju kad ne koristim tempomat, ali nikad nisam precizno analizirao da li mi je u stvari tempo slabiji zbog veće defanzive.


Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sa tempomatom auto obično više potroši nego kada istu brzinu, na istoj dužini relacije, održavaš nogom na gasu.  
Pisalo se o tome na Forumu, npr.:
https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/38285-kolika-vam-je-potrošnja-goriva/&do=findComment&comment=940369
U principu ti nekako dodje na isto, i kad ovako auto naidje na uzbrdicu, logicno je da ce ili auto ici manjom brzinom uz isti gas ili ces ti gasirati odrzavajuci slicnu/istu brzinu koju si imao pre uspona ili povrh svega, patosirati da sto pre predjes uzbrdicu (poslednje je manje verovatno, ali nije iskljuceno kao opcija).
Ono sto me cudi malo, sagledavajuci ranije postove o tempomatu i potrosnji je, da on vise trosi naravno zavisno od konfiguracije terena, vremenskih uslova i opterecenosti auta, ali tako gledano zar ne bi iovako trosio slicno/vise..

Ofc da je za ravno tempomat dobar, prezirem ravan put i rado bih menjao takve deonice gde moze da opadne paznja sa vise krivina.

Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeste malo veci,bas sam proveravao na 100 na sat,sa ukljucenim i iskljucenim tempom i sa ukljucenim je malo veca potrosnja,al nista spec,a ,mislio sam suprotno dok ga nisam ugradio,al mnogo znaci,nezalim ni dinara za ugradnju

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minutes ago, nidza said:

Pitanje da li je tempomatom ipak za nijansu veći prosek brzine na kraju, da li je to neko proveravao?

Takode imam nizu potrošnju kad ne koristim tempomat, ali nikad nisam precizno analizirao da li mi je u stvari tempo slabiji zbog veće defanzive.


Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
 

Posto vozim bas dosta na otvorenom i eksperimentisao sam, rekao bih da noviji auti trose manje sa tempomatom, verovatno bolji napredniji sistemi.

 

Npr. passat b5.5 je trosio malo vise sa tempomatom, auta 2005-2010 trosi isto recimo, a ove zadnje generacije cak i malo manje rekao bih.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/18/2019 at 2:54 PM, vagenovac said:

Napredak, pa i kod dizela je slicno, tako recimo astre 1.7cdti 80ks trosi kao 320d 190ks.

Pocetkom 2000tih su 3.0 dizeli imali 184ks, a 2.8 benzinci 192ks.

 

 

Napravili smo 2600km sa 244l goriva. Voznja uglavnom autoput, Ceska sa radovima na puti, Nemacka do Dresdena, nekoliko puta postizano 250-260kmh, dosta puta do 200-220, često kocenje i ubrzavanje, gradska voznja po Pragu i Drezdenu, kolaps u Budimpesti. Ako mene pitas, skroz ok potrosnja, 2l dizel od 180-200ks sa takvom voznjom ne bi mnogo manje gutao, a mozda bi i crkao. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da bi dizel od 190ks trosio osetno manje, makar jedno 30%, a verovatno i vise i naravno da ne bi crkao, ne bi mogao da navuce 260.

Cak 530d xdrive provereno trosi jedno litru manje od gtia u svim uslovima.

 

Svaki auto ako je ispravan i nije razgazena lesina mora da moze da se vozi pun gas na autoputu koliko god konja imao.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napravili smo 2600km sa 244l goriva. Voznja uglavnom autoput, Ceska sa radovima na puti, Nemacka do Dresdena, nekoliko puta postizano 250-260kmh, dosta puta do 200-220, često kocenje i ubrzavanje, gradska voznja po Pragu i Drezdenu, kolaps u Budimpesti. Ako mene pitas, skroz ok potrosnja, 2l dizel od 180-200ks sa takvom voznjom ne bi mnogo manje gutao, a mozda bi i crkao. 
Zašto bi dizel crkao? Nema veze tip goriva, motor je ili zdrav ili ne. Ekvivalent tog TSI je neki 3.0 zeldi, 250 - 300KS i to može da se burgija pun gas do prekosutra.

Iskreno govoreći, ja bih se pre kladio 6 cilindara u ovom slučaju.

Ne vidim zašto ni 2.0 zeldi ne bi mogao da se pegla. Mi ih peglamo nemilo po autoputu do DE i nazad redovno i svi živi. Prodajemo na 300.000 pa naviše.

Njakanje po gradu zlopati motor, otvoreno mu je odmor.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešto ne vidim bitnu razliku da li pomenuti motori troše ovoliko ili onoliko sa tempomatom ili bez... 

 

Svakako sa tempomatom troši malko više. Bilo sa elektronskim ili mehaničkim, ali u oba slučaja nije neka bitna razlika.

 

Dok se ne vozi nešto poput 2000. GMC Jimmy 4.3 V6. E, tada, razlika od skoro 5 litara postaje bitna.

IMAG0042.thumb.jpg.bf7aa0102b4a5ce3b505fb4c505e99a9.jpgIMAG0041.thumb.jpg.fb05f813cd5306d30fab11f014061408.jpgIMAG0040.thumb.jpg.affc7431c82dd30c925ed8521e7e169f.jpgIMAG0039.thumb.jpg.3ac893424d38aedea29c92161c0f5f15.jpgIMAG0038.thumb.jpg.909ccb8d7b762d73f799a97cb598f9de.jpgIMAG0036.thumb.jpg.0d0cc8b74c5c15c99beb5abcb592faec.jpg

Edited by OmenVeritas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ja sam danas obrnuo prvu hiljadarku(1000 km) sa svojim jeep compasom 1.4 multiair motor 140ks.podesio tempomat na 135km sa sve klimom, au au toput do Smedereva, pa u Pančevo, nazad na auto put pa do Kš potrošnja prosečna 7,9litara:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bmw e46 320d 150ks prosecna brzina 50kmh,sipao pun,presao 970km ,otisao na pumpu stalo 53l goriva.Vecina predjenog puta je bila pod klimom,sto mu dodje negde oko 5.5l.

Bord kaze 4.1l :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozes da pregledas dizne, protokomer, senzor raila ako hoces da sredis laganje borda, mozda recimo dizne nisu ukodirane itd.

 

Mada pitanje je koliko investicija ima smisla sa obzirom da pali radi ide sto je najbitnije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad je to verovatno najkvalitetniji dizel motor, neunistiva mrcina, ogromne tolerancije, moze da radi sa velikim odstupanjima.

 

To sto je laganje borda cesto posle 15+ godina i vise stotina hiljada km je jedna stvar, kao i sto nema ekonomske racunice cackati mecku i praviti od babe devojku da se dotera sve u idealno stanje, ali da tako treba, ne treba.

 

Kao sto nije normalno da je na autu ugasen dpf i egr recimo, a na svakom drugom je ugaseno i prckano po kompjuteru, a stvarno stanje je da je na svakom drugom ugasen dpf i egr i prepravljan fabricki softver.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne postoji e46 koji fabricki ne laze, nije do stanja dizni i auta tako je setovan bord. Ono sto sam cuo je da ima neka varijanta da se softverski “otkljuca” prava potrosnja i onda se bord priblizi pravim vrednostima ali ne znam da li je rekla kazala. Presao je i moj e60 par stotina hiljada i ima 15 godina pa je tacan u 0, jednostavno su promenili bord kod e60/90 u odnosu na e46/39.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice dizni,protokomera i svih live parametara ,provaravao sam 2 puta,sve je ok.Nekako mi deluje kao da je namerno setovano da laze.Dellas bas cu da pitam mehanicara za otkljucavanje prave potrosnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klima , kreni , stani, automatik... meni je petica u tim uslovima uzimala preko 13, doduse imala je oko 220 konja za utehu. 20km/h na automatiku je smrt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da, tipično za automatik i 1600 kg težak automobil, koji se očigledno vozi po užem centru BGa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...