Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

Ja kad bi kao penzos vozio scenica prosjecno bi trosio 5.5 ali ga ja gazim pa trosi 6-6.5

Mislio sam kao i ti da cu se smiriti kad uzmem 1.5 kao i ti ideu ali nidje veze. Sad mi je pik passat 2009-2010 sa DSGom pa koliko trosi da trosi.

Послато са SM-N960F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 120 ks - posle ~4.000 km, ustalio mi se neki prosek od 9.2L/100 km.

 

Pretezno je gradska voznja, sa puno stani-kreni situacija, u spicevima (odlazak i dolazak sa posla). Bude i poneka voznja po autoputu, medjutim 130 km/h bas i nije neki jako ekonomican rezim, koji puno obara potrosnju. Uz sve to, cesto bude i stiskanja, jurnjave, preticanja, ali ne mogu reci da stalno tako vozim... Skoro sve vreme je u N modu, jako retko prebacujem u D, jer mi volan pretezak :D 


Nisam merio ~4.000 km od cepa do cepa, ali sam merio par tankova tako, i ispada da mi bord ne laze apsolutno nista. Sto mi je iznenadjujuce, ali eto, tako se pokazalo. 

 

Sve u svemu, potrosnja je malo iznad mojih ocekivanja, ja sam racunao da ce mi biti oko 8.5L (po iskustvu sa prethodnim autima, i vozackim navikama), ali s druge strane i nije tako puno preko toga. 

 

Takodje treba uzeti u obzir, da na ustrb goriva 'stedim' neke druge stvari - start/stop je konstantno iskljucen, nakon hladnog starta nikad ne krecem dok se obrtaji ne spuste ispod 1000 rpm, posle svake 'jace' voznje po otvorenom ostavljam auto 2-3 minuta da radi u leru i hladi turbo. 

 

Ja mislim da je to skroz prihvatljiva potrosnja, s obzirom na rezim upotrebe, ali svakako ne bih auto nazvao 'ekonomicnim' :) 

 

Ko vise pazi na ekonomicnost, svakako bolje da ide na Fiat-a, koji je drugacije podesen, ima duzi prenos, mozda je i mapa malo drugacija... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogrešno je što greješ auto u mestu. Treba da kreneš što pre, što ti vrlo verovatno stoji i u uputstvu, uz nežnu do umerenu vožnju.

Praktikujem slično dok ulje ne prebaci 70 stepeni. Rashladna tečnost se na benzincu baš brzo ugreje, dok ulje dosta kasni.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, horvat said:

Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 120 ks - posle ~4.000 km, ustalio mi se neki prosek od 9.2L/100 km.

Onda 1.4MA 170ks nema leba ispod 10?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po specifikaciji bi taj motor trebalo da trosi manje od mog, u svim rezimima, osim u rezimu 'punog gasa' (kada trosi vise, jer logicno ima vise snage). E sad, sudeci po nekim pisanijama sa arcs foruma, kazu ljudi da u praksi to ispadne isto kao Tjet, odnosno isto kao moj. Tako da - ima sanse za ispod 10 :) 

 

edit: ali naravno ne bih ista da tvrdim na osnovu bilo cijih pisanija. Ono sto sam prvo napisao je licno iskustvo, bez ikakvog 'prilagodjavanja' forumu, 'zaokruzivanja', hvalisanja itd... 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, nidza said:

Pogrešno je što greješ auto u mestu. Treba da kreneš što pre, što ti vrlo verovatno stoji i u uputstvu, uz nežnu do umerenu vožnju.

Praktikujem slično dok ulje ne prebaci 70 stepeni. Rashladna tečnost se na benzincu baš brzo ugreje, dok ulje dosta kasni.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
 

Ne cekam da dodje na radnu temperaturu, nego samo da padnu obrtaji na ispod 1000 rpm, sto traje otprilike 15-30 sekundi, eventualno minut, ako je stajao na bas nekom debelom minusu. I onda ga vozim, i u tom trenutku je temperatura zakucana na minimum, pa se dize polako tokom voznje. 

 

Sto se tice temperature ulje vs rashladne tecnosti, moja iskustva su nesto malo drugacija. Mislim da sam jednom pratio preko MES-a, mada ne na ovoj Alfi, da ulje prvo pocinje da se zagreva, ali ide sporije, i onda ga u nekom trenutku rashladna tecnost prestigne, dodje do radne, i tek posle i ulje dodje do svoje neke radne temperature. Sto ima i smisla, s obzirom da je ulje, iako losiji provodnik toplote, ipak mnogo blizi 'vatri' od antifriza. 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, horvat said:

Po specifikaciji bi taj motor trebalo da trosi manje od mog, u svim rezimima, osim u rezimu 'punog gasa' (kada trosi vise, jer logicno ima vise snage). E sad, sudeci po nekim pisanijama sa arcs foruma, kazu ljudi da u praksi to ispadne isto kao Tjet, odnosno isto kao moj. Tako da - ima sanse za ispod 10 :) 

Pa oko 9 za BG špic je u svakom slučaju prihvatljivo. mislim, ako,  lupam sad, punto 1.2 troši 8l sasvim je realno da ovo troši do 10.. Mada, realno ekonomiju koju imam sada sa bravom teško da mogu da dobijem sa sledećim autom (bilo da je veći dizel, ili manji turbo benzin), al to će da se pokrije kroz neke druge stvari..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da sam pisao to vec po nekim drugim temama, cak i kad su sa identicnim motorom, obicno Fiat bude ekonomicniji od Alfe. Kad se zadje malo u detalje, vidi se i zasto, ja sam to poredio na primeru Tipo HB 1.4 tjet vs Giulietta 1.4 tb, i Tipo recimo fabricki dodje na 'eco' gumama, Alfa ne, Tipo ima za nijansu duzi prenosni odnos (te stoga minimalno slabije ubrzanje), i manju potrosnju na otvorenom, zatim verovatno i u samoj mapi ima nekih minimalnih razlika. Na sve to ide jos i standardna razlika benz-dizel (kod tebe), koja u nekom generalizovanom slucaju bude ~2L (moze da bude naravno i manje i vise, ali malo generalizujem), i tako se dodje do tih ~9l, sto je sasvim razumno. Da li druge stvari opravdavaju tu razliku - mislim da je individualno pitanje. Meni licno - apsolutno DA :) 

 

 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hteo bih da dodam jos nesto, u vezi sa MultiAir-om. Dosta sam citao o tome, naravno ne samo o MA, nego o svim novijim tehnologijama koje za cilj imaju da smanje potrosnju uz zadrzavanje performansi. I moj neki zakljucak svega toga, jeste da se tim tehnologijama samo prosiruje 'opseg optimalne upotrebe goriva', ali ne i bezuslovno manju potrosnju. Termalna efikasnost motora tu ostaje ista ili slicna, dok se tim sistemima optimizuju razni slucajevi upotrebe, pre svega slucajevi sa malim opterecenjem. Ali i dalje kad se ta snaga koristi, potrosnja ne bude ni malo manja, cak mozda i veca od pandan atmosferaca. 

 

Ne zelim da kazem da MA ne moze da trosi manje, nego samo da ljudi ne uzimaju to bas tako zdravo za gotovo... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokušavam da pronađem WLTP za taj motor i jedino što sam našao je da je izbačen iz svih modela. Očigledno ove potrošnje nisu samo zbog relacije i vozača.

Imaju sad ovaj novi 1.3, ali ne znam da li već postoji u nekom modelu? Spominjala se verzija od čak 180ks u Giuliji. Svakako moraju više da se potrude, TSI konkurenti troše znatno manje godinama unazad u većim i težim automobilima.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji u Fiatu 500x/Jeep Renegedu.

 

MultiAir, barem po mojem saznanju, se vise ne proizvodi... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, nidza said:

Pokušavam da pronađem WLTP za taj motor i jedino što sam našao je da je izbačen iz svih modela. Očigledno ove potrošnje nisu samo zbog relacije i vozača.

Imaju sad ovaj novi 1.3, ali ne znam da li već postoji u nekom modelu? Spominjala se verzija od čak 180ks u Giuliji. Svakako moraju više da se potrude, TSI konkurenti troše znatno manje godinama unazad u većim i težim automobilima.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
 

Vau vau najbolje laže, a od Euro 6d Temperature sa papučicom do poda i najgore povlači.

 

Ali ispiranje mozga je neumoljivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je "Tjet" odnosno bez MultiAir-a :)




Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, da, 1.4 88kW su iskljucivo T-Jet u Giuliettama. MultiAir je u kod njih isao u varijanti od 170 KS, a posle 2015. i u varijanti 150 KS (uz varijacije na drugim modelima).

Pored tog 88kW motora, od ovih "narodnih" benzinaca iz grupacije, u Euro 6d Temp od trenutnih mislim da upadaju jos 1.2 i 1.4 atmosferci, zatim TwinAir, E-Torq Brazilac i naravno najnoviji GSE (T3 i T4) koji su zamenili MA. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ide i u Tipo sa automatskim menjacem, ali mislim da nije dostupan na nasem trzistu... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW samo grad, malo centar malo Novi Bg i Zemun 11.2 poslednjih skoro 1.5km.

Delta na istim relacijama nesto manja prosecna brzina oko 26-27km/h 6.8 po bordu mada ‘kraducka’ izadje oko 7.2. Nije mala razlika 4l :)

A5-B8869-D-32-A9-44-AA-97-D2-7751896-E0-

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMW samo grad, malo centar malo Novi Bg i Zemun 11.2 poslednjih skoro 1.5km.
Delta na istim relacijama nesto manja prosecna brzina oko 26-27km/h 6.8 po bordu mada ‘kraducka’ izadje oko 7.2. Nije mala razlika 4l
A5-B8869-D-32-A9-44-AA-97-D2-7751896-E0-B35.jpg
6 cilindara plus automatik

Послато са SM-N9005 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...