Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

Nikako da se setim da dopisem... Update za MultiAir Turbo 140, za zadnjih zimskih 1000 km. Prva zima u vlasnistvu, u mojim uslovima voznje tesko da moze veci prosek na tu kilometrazu. Bilo je svega - jedno 60% voznje po BG, rada u mestu, kreni/stani u kolonama u prednovogodisnjem ludilu. Ostatak otvoren put, nesto AP, nesto magistrale...

Summa summarum, prosecna brzina 31 km/h, 78.4 l obicne NIS 95-ce (iz 2 ture sipanja do cepa), predjeno 1042 km, sto mu dodje prosek od 7.52 l. Board je solidno tacan, pokazivao je 0.2 l manje. Generalni prosek potrosnje u mom vlasnistvu se blago mrdnuo na 6.67 l (Stilo JTD ranije pomenutih 6.1, u istim uslovima).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lancia thesis. 2.0 turbo. Ibarska magistrala 5.8. Ako verujete u bord-ove. :D Ne mogu da nadjem drugu sliku izgleda da sam obrisao. Otvoren put BG-NS 120km/h tempomat 6.5 l, u povratku 130 tempomat 7.1...

20181103_171502.jpg

Edited by aNGRY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo to, visak delova :D. Prilican torque na niskim obrtajima utice na to da uopste ne mora da se "cepa" u obrtaje za performanse. Sto automatski vuce i nizu potrosnju, a u kombinaciji sa uslovima na nasim putevima daje rezultat iznad. Razvucem ga ja ponekad do crvenog za svoju dusu, ali jednostavno nema realne potrebe.

Npr. u poredjenju sa 1.4 atmo od 90KS u istom autu, po fabrickim specifikacijama trosi i do 1.5l manje ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, aNGRY said:
Lancia thesis. 2.0 turbo. Ibarska magistrala 5.8. Ako verujete u bord-ove. Ne mogu da nadjem drugu sliku izgleda da sam obrisao. Otvoren put BG-NS 120km/h tempomat 6.5 l, u povratku 130 tempomat 7.1...
20181103_171502.thumb.jpg.a206abada1ea4e2e86277c4ce15d2e14.jpg

Laze bord za sve pare :D
Gledam sada Lancia thesis 2.0 deklarisana na 15.5l gradske vožnje, a 8.5l otvoreno u idealnim laboratorijskim uslovima :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Ivan said:

Nikako da se setim da dopisem... Update za MultiAir Turbo 140, za zadnjih zimskih 1000 km. Prva zima u vlasnistvu, u mojim uslovima voznje tesko da moze veci prosek na tu kilometrazu. Bilo je svega - jedno 60% voznje po BG, rada u mestu, kreni/stani u kolonama u prednovogodisnjem ludilu. Ostatak otvoren put, nesto AP, nesto magistrale...

Summa summarum, prosecna brzina 31 km/h, 78.4 l obicne NIS 95-ce (iz 2 ture sipanja do cepa), predjeno 1042 km, sto mu dodje prosek od 7.52 l. Board je solidno tacan, pokazivao je 0.2 l manje. Generalni prosek potrosnje u mom vlasnistvu se blago mrdnuo na 6.67 l (Stilo JTD ranije pomenutih 6.1, u istim uslovima).

Znači ništa Super 100 i slično? To je zanimljivo.

Kod većine turbo motora, poglavito ako je GDI što ovaj MA nije, je ipak poželjni lijevati 100-icu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato mi i ove vase potrosnje od 3.9 litara po gradu zvuce sjajno. :lol::lol: Kao kolega vagenovac sa premocnim 1.9 tdi-jem od 90 konja kome auto u spicu i guzvi trosi 4.5 litara a na otvorenom 4.. Da da, kako da ne. Ne verujem da tezis trosi 8.5 na otvorenom. Ipak je on tu na 2800 obrtaja na 130 km 6-ta brzina mnogo znaci. Da je preko 3000 rekao bih da trosi 8.5

Edited by aNGRY

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, N.N. said:

Znači ništa Super 100 i slično? To je zanimljivo.

"Interesantna" ponuda benzina na nasem trzistu, iskljucivo to je u pitanju ;) .

Sipao par puta te pojacane/aditivirane (NIS G-Drive, MOL Evo Plus i sl...), impresije slicne.

Dok sam vozio na dizel, godinama sam sipao obican/aditiviran na MOL, jer se znalo odakle stize.

PS: NIS recimo ima 95, 98 i 100 (G-Drive), a sacni sta npr. MOL kod nas nudi od benzina (potrosnja iznad je sa obicnom 95 u ovoj turi tocenja, sto sam i naglasio):

 

image.thumb.png.8c3487884dc7af50afefab7a7fcf2948.png

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Ivan said:

Upravo to, visak delova :D. Prilican torque na niskim obrtajima utice na to da uopste ne mora da se "cepa" u obrtaje za performanse. Sto automatski vuce i nizu potrosnju, a u kombinaciji sa uslovima na nasim putevima daje rezultat iznad. Razvucem ga ja ponekad do crvenog za svoju dusu, ali jednostavno nema realne potrebe.

Npr. u poredjenju sa 1.4 atmo od 90KS u istom autu, po fabrickim specifikacijama trosi i do 1.5l manje ;) .

Ivane, ne znam te lično i kako voziš, ali mi je IvanIk rekao da se smorio da tobom do Šabca, hteo je sa sedne na bus, kaže pre će stići :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: , secam se, a nije Sabac nego isli preko Obrenovca do Jelence da gledamo neki auto zajedno...

Pusti celavog i njegove provokacije, lepo je kad te neko lozi, a sedi na suvozackom mestu. Verovatno bi bilo obrnuto da smo isli njegovim kolima :lol: .

U povratku dzedzi radar na 30 km/h u nekom selu ispred TENT-a, sto se mene tice moze suvozac slobodno da potpaljuje koliko hoce :) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni zvuči sjajno uvek kada neki auto troši manje nego što je deklarisan, a svaki vlasnik istog kao upisan, njemu toplo, drugi se smeju, ali se i on smeje kada je neko drugi upisan :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TSI 230 KS gradski smor, neaktivan start-stop:

32064215957_c0f4bc02da_b.jpg

 

TSI 230KS tempomat 130, blago nepovoljni uslovi:

40040999463_4ecef2252b_b.jpg

 

TDI 150KS, 170km autoput, tempomat 142 (GPS 136, ciljao sam 131 prosek između naplatnih, napravio 129), magistrala ostatak

32064231967_8817d5e70c_b.jpg

 

edit: besprekorno tačna oba BC

Edited by nidza

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, vagenovac said:

Meni zvuči sjajno uvek kada neki auto troši manje nego što je deklarisan, a svaki vlasnik istog kao upisan, njemu toplo, drugi se smeju, ali se i on smeje kada je neko drugi upisan :D

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 

Deklarisanje nekad i sad dva razlicita pojma. Dok sam vozio xsaru vts 99-to god potrosnja po gradu 11l moze i vise kad se stisne, a fabrika kaze 13.8 sto je zaista u ekstremnim situacijama moguce.

Danas fabrika kaze 4.9, a auto ti trosi 10.9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih se nikako slozio, stariji 1.6 u laksim autima 1000-1200kg bez problema trose 10l po gradu lagane voznje, a xsara vts je deklarisana na 12l, nebitno, mozda su ti takve relacije.

Danas kao i nekad u realnim uslovima bude za par litara veca potrosnja od fabrike.

 

Svakako ono sto sam ja primetio jeste da deklarisana potrosnja na otvorenom moze da se postigne ili cak nesto spusti na 90kmh.

Takodje kao i sto vidimo kod primera gore kod novih auta uglavnom nema laganja borda, a pojavice se vremenom ili kada zgaze par stotina hiljada km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WLTP kombinovan test je vrlo blizu stvarnosti:

https://www.skoda.co.uk/new-cars/octavia/octavia-hatch-se-l/octavia-engines

 

Prevedno UK imperial na l/100km:

TDI 150 je 5,2-5,8

TSI 190 je 6,9-7,5

 

Uvek ima ekstremnih relacija, iz primera iznad, da TDI troši mnogo manje, dok nekome sigurno troši i više. WLTP teži nekom proseku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, vagenovac said:

Ne bih se nikako slozio, stariji 1.6 u laksim autima 1000-1200kg bez problema trose 10l po gradu lagane voznje, a xsara vts je deklarisana na 12l, nebitno, mozda su ti takve relacije.

Danas kao i nekad u realnim uslovima bude za par litara veca potrosnja od fabrike.

 

Svakako ono sto sam ja primetio jeste da deklarisana potrosnja na otvorenom moze da se postigne ili cak nesto spusti na 90kmh.

Takodje kao i sto vidimo kod primera gore kod novih auta uglavnom nema laganja borda, a pojavice se vremenom ili kada zgaze par stotina hiljada km.

Gresis sto mislis da je danas kao i nekad isto definisano. Meni je definisano za 525d 10.6, a danasnji 530 ima definisanu od 5l jer mislis da je to podjednako tacno? Da i meni i njemu trosi isti % vise? Njemu laze za 80%, a meni za 5%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne gresim, nego pogresno gledas na stvari, danasnji 530d ima 265ks, tvoj 525d ima 163ks, on je za 8l vozio neuporedivo brze u svim uslovima nego ti za 11l. Takodje velika stavka ustede u gradskoj voznji kod novijih auta je start stop, vecina to ne voli i iskljucuje, ali itekako ima znacajan uticaj na gradsku potrosnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, nidza said:

WLTP kombinovan test je vrlo blizu stvarnosti:

https://www.skoda.co.uk/new-cars/octavia/octavia-hatch-se-l/octavia-engines

 

Prevedno UK imperial na l/100km:

TDI 150 je 5,2-5,8

TSI 190 je 6,9-7,5

 

Uvek ima ekstremnih relacija, iz primera iznad, da TDI troši mnogo manje, dok nekome sigurno troši i više. WLTP teži nekom proseku.

Samo što auto homologiran po WLTP ne povuče ni blizu kao onaj po NEDC, ubiše međuubrzanja Bar je tako slučaj kod Vau Vau grupacije. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

p.s. imam 520d sa starim tipom motora i najnoviji tip motora i drasticna je razlika u potrosnju, pre svega po gradu. Tesko je preci 7l sa b47 po gradu, dok m47 manual 9-10l bez problema, a tebi 525d automatic trosi jedva 11l, a deklarisan na 10.6.

 

Ja verujem licnom iskustvu, tako verovatno i ostali, neko ima malo manji uzorak, neko veci i tu se nalaze nasa neslaganja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, vagenovac said:

Ne gresim, nego pogresno gledas na stvari, danasnji 530d ima 265ks, tvoj 525d ima 163ks, on je za 8l vozio neuporedivo brze u svim uslovima nego ti za 11l. Takodje velika stavka ustede u gradskoj voznji kod novijih auta je start stop, vecina to ne voli i iskljucuje, ali itekako ima znacajan uticaj na gradsku potrosnju.

Nikakav odgovor mi nisi dao. Pitanje je bilo koliko odstupa njegova potrosnja u % u odnosu na fabricki deklarisanu , a koliko odstupa moja i da li se isto laze danas i nekad? :) Svakako je on brzi, sto nema nikakve veze sa tim da su slagali potrosnju za 80+%.

26 minutes ago, vagenovac said:

p.s. imam 520d sa starim tipom motora i najnoviji tip motora i drasticna je razlika u potrosnju, pre svega po gradu. Tesko je preci 7l sa b47 po gradu, dok m47 manual 9-10l bez problema, a tebi 525d automatic trosi jedva 11l, a deklarisan na 10.6.

 

Ja verujem licnom iskustvu, tako verovatno i ostali, neko ima malo manji uzorak, neko veci i tu se nalaze nasa neslaganja.

525 i 520 trose gotovo isto, razlika je u pola L + razlika automatik / manuelni, kada su im menjaci isti jako je mala razlika, to sam iskusio sa 3.0 i 2.0 motorima kod e46 i e39 razlika je bas minimalna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, aNGRY said:

Lancia thesis. 2.0 turbo. Ibarska magistrala 5.8. Ako verujete u bord-ove. :D Ne mogu da nadjem drugu sliku izgleda da sam obrisao. Otvoren put BG-NS 120km/h tempomat 6.5 l, u povratku 130 tempomat 7.1...

20181103_171502.jpg

Brt, tačno znam kako ti je, što se iskrenosti borda tiče. B)

Slobodno dodaj jedan litar na sve to.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, marko.jovanovic said:

Ivane, ne znam te lično i kako voziš, ali mi je IvanIk rekao da se smorio da tobom do Šabca, hteo je sa sedne na bus, kaže pre će stići :lol:

haha pa kad je IvanIK navikao na bus,kad ga svaki dan vozi,

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, N.N. said:

Samo što auto homologiran po WLTP ne povuče ni blizu kao onaj po NEDC, ubiše međuubrzanja Bar je tako slučaj kod Vau Vau grupacije. 

Nisam ništa primetio na 150 KS TDI. Svi vuku ko zdravlje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Par strana ranije sam napisao da mi je potrošnja po gradu oko 10,5 l/100 km sa Alfom 159.

Ovih dana kako je toplije i ja se bacio na ”štednju” spustio sam gradsku vožnju na ovo:

 

Potrosnja.thumb.jpg.44c0d356923b325694a35d4faf6f08dc.jpg

 

A uskoro ću se smoriti od štednje i ode opet potrošnja gore.

Ali sam sebi dokazao da može ispod 10 l po gradu, pa sam ”psihički” miran...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...