Jump to content
FAS Euroauto Goran
malac1971

Veliki i mali servis za Stila / Nuova Bravo

Recommended Posts

Veliki pozdrav svima na  forumu, Imam jedno pitanjce.

Od skoro sam vlasnik Fiata Stilo Abarth kupio sam ga sa 130 000 km Auto je super ocuvan  uredna servis knjizica i sve ostalo funkcionise perfektno

Sledeci servis treba da mu radim na 140 000 pa me interesuje sta sve mora da mu se uradi cisto ono da bih znao sta me ceka

Inace kao sto napisah   radjeno mu je sve na vreme zupcasti vodena pumpa spaneri i ostalo je uradjeno na 80 000 km

e da poneka me zeza airbeg ali primetio sam uvek kad pomerim sediste da neko sedne pozadi  i vratim ga normalno tada se upali Airbag lampica  i posle

par minuta se sama ugasi postoji li neki lek  za to

unapred hvala i pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha..a ja mislio da ću stići nešto da pomognem i uputim pre nego što to uradi neko od Ivana.. :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bas tako :D

a sto se servisa tice uradi bolje i veliki i mali servis, 60.000 je vec dosta i bez osvrtanja na tacnost napisanog u knjizici.

ja sam pre 5-6dana radio sve, imas na forumu clana boleabarth, raspitaj se kod njega za delove jer ima originalne delove za pristupacan novac. kod njega sam uzeo sve za veliki i mali servis osim filtera vazduha i spanera pk ili ti klinastog kaisa.

p.s. ne veruj mnogo onome sto pise-papir trpi sve! moze biti da je tako ali ne mora da znaci-knjizica se pravi za smesne pare, enterijeri takodje, da ne nabrajam dalje-zato da ne boli glava uradis servise i miran si narednih par godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta se podrazumeva pod veliki i mali servis?

I Koje ulje mislite da je najbolje za ovaj Auto?

 

a evo ga radi se o ovom autu

 

www.milanovic.ch.vu

Edited by Boki_Svilajnac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod velikim i malim servisom se podrazumeva svi kaiševi (zuščasti, klinasti), zatezači, roleri, vodena pumpa, filteri, ulje, ponekad i neki semering, dihtung, ne daj bože neka remenica, zavisi ako treba, a to se sve vidi kad se skinu strai delovi.. Cene možeš videti na sajtuap-sporta (ako su ti bitne cene ovde, pošto vidim da ti je lokacija u inostranstvu..

 

Ulje..evo šta kaže proizvođač:

 

http://www.flitalia.it/en/fl/content/view/162/258/

 

e izem ti sajt..evo PrtScr:

 

ulje.jpg

 

neko selenia racing ulje..ajde da čujemo šta kaže noko iskusniji ili neko od majstora..

Edited by VladaNS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre svega da Vas sve pozdravim što uopšte čitate ovu temu s obzirom da nemate nikakve koristi od toga osim da pomognete nekome ko ima nedoumice kao npr JA  :)

 

Dakle priča je ovakva, kupio sam Fiat Stilo 1.2b, 16v, 3 vrata, 2002. godište, uvežen iz Italije, prešao (navodno) 68 500 km, inače u dobrom je stanju. Posle tehničkog, registracije itd prešao sam s njim oko 300 km i za sada nemam nikakvih zamerki što je dobro naravno. Pre nego što sam ga kupio, auto je pregledao moj prijatelj koji se inače jako dobro razume u kola i rekao mi je da je auto u veoma dobrom stanju, ako ne i više od toga, on ga je posle i oterao na tehnički umesto mene jer nisam mogao zbog posla i kaže da se i tamo dobro pokazao, tj da sve radi kako treba, sve je na svom mestu itd itd. Kaže mi takođe da veliki servis ne bih trebao da radim čak do kraja godine, jer je navodno na nekoj nalepnici na vratima video kad je zadnji put rađen servis pa je otprilike izračunao to, pa čak možda ni mali servis nema potrebe da radim još. Na toj nalepnici (od Shell motornih ulja) između ostalog piše:

 

 

- štiklirano je ulje Shell Helix Ultra 5w40, tako da pretpostavljam da je to ulje sada u motoru

- ispod piše DATA i pored "65 820" a to je verovatno zadnja kilometraža pre servisa

- zatim ima ULTIMA CAMBIO OLIO i tu piše "11/2012"

- i ispod još stoji PROSSIMO CAMBIO OLIO ali tu ne piše ništa

 

 

E sad, veliki servis ne bih trebao da radim bar još 5000 km jel tako ? Mali hoću da uradim pa me zanimaju i Vaše preporuke u vezi delova, šta, koliko, kako, gde...znači nije mi problem da dam i više para za to ali da znam da će da mi radi super, a ne da razmišljam da liće negde nešto da mi rikne ne daj Bože ! 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tarabi svašta piše.

Za 11 g samo 65 i kusur ?

Stavi slike.

Ja ne bi rizikovao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to i najverovatnije i nije ta kilometraža, to su verovatno spuštali "da se bolje proda" ... al ajd sad, nisam merodavan a i kako da znam....e slike ne mogu da stavim još, pošto me blutut zeza pa ne mogu prebaciti sa telefona :( 

A na šta si mislio kad kažeš da ne bi rizikovao ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, imate li neke preporuke što se tiče kupovine delova , odnosno proizvođač taj i taj, prodavnica ta i ta...nije problem koji je grad mada najviše bi me zanimalo gde ima u NS i BG i koliko otprilike može da me izađe veliki servis uključujući i mastora? 

A šta mislite o ovom Shell ulju, pošto znam da uglavnom svi sipaju Seleniu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam pre za Seleniu, ipak je to ono što fabrika predlaže... Od prodavnica AP sport, EuroAuto, Kit Komerc, dobro su snabdeveni, a cene su prilično pristupačne..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najiskrenije rečeno, ja nisam verovao ni fiskalnom računu i potvrdi vlasnika servisa gde je moj auto održavan da je veliki servis rađen. Ipak ljudi se trude da probaju auto što lakše i jedna od najjeftnijih investicija u "izgled" auta je lažiranje servisne knjige.  Tek sam počeo da im verujem kada je počelo nešto da skiči i cvili i kada smo, posle skidanja zupčastog kaiša videli da ne valja vodena pumpa što je savršeno odgovaralo servisnoj knjizi po kojoj ona nikada nije menjana u Srbiji..uglavnom poenta priče je da ako želiš da držiš auto kod sebe da uradiš odmah veliki servis jer manje boli glava,a  i ne moraš posle 5 godina da ga radiš, a toliko retko ko i vozi polovan auto.

 

Što se ulja tiće takođe se slažem sa drugaraima da treba sipati Seleniu. Ako je fabrika davala garanicju na nju i ako je motori ne troše ipak mi se nameće kao najočigledniji izbor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ja znam fabrika je izbacila da stilo benzinski motor ttosi ulje na svakih 1000 predjenih km. Ima na forumu video sam negde. Moj stilo 1.8 trosi 100grama ulja na svakih 1000 km.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ja znam fabrika je izbacila da stilo benzinski motor ttosi ulje na svakih 1000 predjenih km. Ima na forumu video sam negde. Moj stilo 1.8 trosi 100grama ulja na svakih 1000 km.

 

 

Hteo sam da kažem da mnogo manje troše propisano ulje nego ostala :) Meni Astra propisano potroši oko 1/4 šipke za godinu dana ili 7-9000km,a  ostala oko pola

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo i osnovno je da odmah uradis veliki i mali servis u kompletu, jer cak i da je tacna ta km na satu za ovih 11god je morao veliki servis dva puta da se radi. Delovi imaju svoj rok trajanja i po km i po godinama starosti( od 3-5god za set zupcastog). Trenutno ti auto nije siguran nizakakav put. Mali i veliki servis za tvoj auto je jeftin, oko 300e i miran si.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih rekao da je čak i dosta manje od 300e. Za jtd je oko 300, a samo na razlici u količini ulja koja ide u jtd će uštedeti 20-30e :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na savetima, u svakom slučaju oteraću ga majstoru, možda čak i Goranu iz Zemuna pošto vidim da dobija dosta pohvala, pa će mi neko reći šta i kako i u kakvom je stanju zapravo, a i pravo da Vam kažem i mene sad zanima zašto baš Shell ulje...mada, dok dobro irde nije ni bitno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na savetima, u svakom slučaju oteraću ga majstoru, možda čak i Goranu iz Zemuna pošto vidim da dobija dosta pohvala, pa će mi neko reći šta i kako i u kakvom je stanju zapravo, a i pravo da Vam kažem i mene sad zanima zašto baš Shell ulje...mada, dok dobro irde nije ni bitno...

 

Pisao sam već o tome kako je moj Stilo dobio Total 10W40 na malom servisu u isto vreme kada je urađen i veliki servis sa Seleniom WR  :laughing: Vole prodavci da dodaju tako etiketu na kojoj piše neko random ulje i potvrda o urađenom velikom ili malom servisu čak i kada to nema mnogo smisla kao kod mene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...