Jump to content
FAS Goran
malac1971

Veliki i mali servis za Stila / Nuova Bravo

Recommended Posts

Pozdrav svima.

Interesuje me kada se radi koji servis na stilu?

Koliko vidim u uputstvima pise da bi on trebalo da se radi tek na 120000km, ili gresim? Da budem konkretniji, kada ste kupili polovan auto da li ste odmah radili veliki servis?

Interesuju me pre svega vase preporuke i iskustva.

Moj auto je presao oko 87000km (Stilo JTD, 115KS), a posto sam ga skoro kupio nisam odmah bio u mogucnosti da uradim veliki servis vec sam uradio samo mali. Majstor mi je rekao da je ulje u autu, kao i filteri, izgledalo super. Coveka nisam nista pitao a on je sam to rekao.

Predloyi, saveti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvek je dobra ideja (ako je moguce) odmah uraditi kompletan servis. Ja sam mesec dana posle kupovine odradio veliki servis (dok se skupilo para) cisto da mi bude mirna glava.

E sad sto se tice servisnog intervala (posto smo skontali da se izgleda razlikuje od uputstva do uputstva tj modela i godine proizvodnje) najbolje je da ti to objasni miki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malac, uradi ti veliki servis za svaki slučaj. Ipak si ti uzeo polovan automobil, pa ma koliko on bio u odličnom stanju, reskiraj 200 evrića! Bolje 200 evra nego mnogo više, em para, em živaca.

Isto sam se dvoumio, pa sam skontao da je bolje ovako, nego da kao štedim pare...a ustvari, ništa ne uštedim. Ako budeš ulagao, stavljao original delove i ulje, može dugo da te služi.

Pozdrav :thumbup:

Edited by Maki

Share this post


Link to post
Share on other sites

U svakom slucaju kod nas se ne preporucuje cekati 120.000km (mozda ako je prvi servis u pitanju - fabricki originalni delovi). Obicno se kasnije ta cifra prepolovi, znaci 60.000 - 70.000 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zlox u uputstvu koje sam nasao na srpskom na netu i skinuo procitao sam podatak da se veliki servis radi na 120000km, nije bitno koji je tip stila u pitanju. Na netu sam pronasao da neki ovlascerni servisi preporucuju na svakih 60000km dok neki na 80000km ali ni tu nisu precizirali tip motora vec su rekli u zavisnosti od vidjenog stanja.

Na netu sam i pronasao da serviseri iz Delte, na slicno pitanje, odgovaraju da se auto mora pogledati i da ce onda odluciti da li ce da se u toku velikog servisa menja i vodena pumpa.

Odmah da kazem da imam iskustva po pitanju mehanike ali iz vazduhoplovstva. Na osnovu iskustva ako je proizvodjac predvideo da se neki deo menja na odredjenoj kilometrazi, taj deo bi trebalo da se zameni u nekom okvirnom roku koji je vrlo blizu tog, odnosno sve pre toga je bacanje para (ako funkcionise) a posle je rizik (VELIKI).

E sada postavlja se pitanje, kako ce majstor "ODOKATIVNOM" metodom utvrditi da li npr. vodena pumpa treba da se menja na velikom servisu ili ne?

Ok. Slazem se da je preventive radi bolje to uraditi ako se nezna kilometraza, ali sta ako se zna? Posmatrajmo samo ovo hipoteticki jer se i ja slazem da je tako nesto u nasim uslovima skoro nemoguca misija!

LybraJTD i ja se slazem sa tvojom konstatacijom.

Na koliko mali servis radite?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na osnovu iskustva ako je proizvodjac predvideo da se neki deo menja na odredjenoj kilometrazi, taj deo bi trebalo da se zameni u nekom okvirnom roku koji je vrlo blizu tog

Još kad bi znao ko je "proizvodjač" :whistle:

kako ce majstor "ODOKATIVNOM" metodom utvrditi da li npr. vodena pumpa treba da se menja?

Za neke stvari može (npr. zatezač), ali za neke ne. Zato i postoji servisni interval, pa menjaš na toliko i ne misliš i ne oslanjaš se na "oštro" oko majstora.

Na koliko mali servis radite?

Ako sipaš kvalitetno ulje (npr. Selenia WR) možeš slobodno na 10k km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sipaj kvalitetno gorivo (MOL ili NIS) i koristi Seleniju, možeš opušteno servis raditi na 10000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malopre sam nasao u jednom postu gde je mikisxy napisao "fabricki interval zamene kajseva za stilo jtd je 120000km ili 60 meseci" a sto sam i ja nasao u uputstvu.

Iz jos nekih postova kao i vasih predloga i sugestija cini mi se da preporucujete da se interval velikog servisa od fabricke ugradnje skrati na 100000km a zatim svakih 60000km posle tog prvog velikog servisa.

Mali servis predlazete da se radi svakih 10000km ali sa koriscenjem ulja Selenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to ti je čuvena priča o održavanju po stanju ili vremenski ograničenom - kod aviona se menja svašta preventive radi

jer jednostavno nemožeš da staneš pored puta i pozoveš majstora mada u GA ni to više nije obavezno u srbiji...

moje iskustvo jes da nije Stilo već Punto MTJ za sada je Ok ( > 200 kkm i 99% da mu je menjan lanac neposredno što sam ga ja uzeo) , jer mu nisam odradio veliki servis ( 200 eur + ruke isto)

već samo mali servis i planiram ga opet kad pređem 8kkm jer se malo vozi i uglavnom u extra gradskim uslovima ...

opet izbor je tvoj, mada ja da sam siguran u kkm verovatno bi odložio do nekih 100kk na satu čisto da zaokružim...

nego jer možeš da nam obezbediš neka mesta u ladu za aeromiting 13.09 ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

servisni interval po fabrici jeste 120 000km a sad ide ono ali-kad smo bili u fiat sistemu ovlascenih servisa pokazalo se da taj interval ne pije vodu pa vremenom smo dosli do nekih 70-80000km da nebude problema.u celoj prici o servisnim intervalima postoje neke zackoljice a to je da kazu pored kilometraze navode i vremenski interval.u normalnim okolnostima vremensko "trajanje" kajsa je 5 godina ili 3 godine u otezanim uslovima,e sad je pitanje po kojim parametrima se odredjuju ti uslovi pod kojima je vozen.ako se za nasu zemlju uzme prosek 15000km/godina pa puta 5 godina dobijas onu cifru o kojoj sam pricao da se pokazala u praksi najsigurnija.stanje zupcastog kajsa i pratecih delova je nezahvalno proveravati jer niko vizuelno ne moze da vidi stanje tkanja u kajsu koje i u stvari drzi kajs kao i stanje kuglica,lezajeva u roleru i spaneru.moj savet ako nemas siguran podatak o zameni jer moze da posle kosta puno,pored popravke opet ces staviti novi kajs,mislim da je jeftinije samo kajs bez popravke.sto se tice zamene ulja moja preporuka je za dizele 8000k,ne zbog kvaliteta ulja ili samog auta vec goriva.ulje pored podmazivanja i hladi i cisti motor od produkata sagorevanja.ovo su moje preporuke a auto,pare i odluka je na vlasnicima kola

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo jos jedan mali dodatak, ta kilometraza mi blago sumnjivo deluje iskreno, tako da ti toplo preporucujem da to proveris.

A eto preporuka svih je da uradis "veliki" servis, tj zameni kaisheve i sve ostalo, da te ne boli glava, a onda uzivaj. Taj auto ce te (dace bog) sluziti odlicno ako ga odrzavas redovno.

p.s. dobrodosao u klub :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice "odokativne" metode kod velikog servisa, mislim da se to pre svega odnosi na vodenu pumpu, koja se ako je dobra ne dira, jer, kako sam cuo, fabricka vodena pumpa je mnogo boljeg kvaliteta od zamenskog dela. A ostale stvari: kaisevi, spaneri, roleri.... to se sve menja, u kompletu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskustva su takva da sam u poslednjih mesec dana cuo za dva pucanja zupcastog kaisa i da je u jednom slucaju cifra bila 120.000, a u drugom 140.000 dinara.

Jbg, nikom se ne daje 300 evra ako ne treba, ali ako hoces mirno da spavas, bolje ti je da i pozajmis pare.

U te price o kilometrazi i velikom servisu kod predhodnog vlasnika poverovao bih jedino sebi i mozda rodjenom burazeru.

Jedino ako ima racun, pa da i servis gde je radjeno to ima u svojoj evidenciji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

danas doterao covek auto i na vratima nalepnica o uradjenom redovnom servisu ali kad sam pogledao datum na filteru kabine on kasniji nego sto su stavili na nalepnici.sta reci vise

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima na savetima i misljenjima. Ipak nemam iskustva sa ovim novijim autima. Ja sam do sada vozio one nase "nacionalne" aute - stojadina, golfa 1 i legendarnog golfa 2 a sada sam presao na ovaj "NOVI".

Ovome sam se i nadao, da cu dobiti dosta odgovora od stalnih forumasa koji su pravi zaljubljenici u FIAT automobile a da u savet nije ukljucen neki licni interes, a sto kod vecine majstora koje ne poznajes jeste.

mikisxy koliko bi me kostao veliki servis kod tebe sa delovima? A koliko mali? Ako se moze znati?

Hvala svima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

veliki servis da se menja sve oko zupcastog i PK kajsa svi roleri i spaneri izadje otprilike 20000din. ako nesto ne bude rtebalo(oko PK) moze samo jeftinije.mali servis ukljucujuci i filter klime oko 7500din.cene nisu bas u dinar tacne ko ce da popamti za sve modele tacne cene :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto sam ja prošao znatno jevtinije (pa mi zato škripi PK :thumbup: ), koliko su u ovim cenama delovi, a koliko zlatne majstorove ruke i znojavo hladno pivo (komada više)? Može i procentualno. Sve delove sam kupio u AP Sport-u.

Edited by jboban

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ap sport nikada nije bio garant za delove , prvo su mi na vozdovcu da lipogresan termostat za Brvo HGT-a , a pole mesec dana i prednje amortizere...struchnjaci, ali kad se uzmi dobavljaci svih rezervnih delova slicna im je radna snaga sto se strucnost i tumachenja tehnichke literature tice ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

imaju u APu onakvih i ovakvih delova a cesto se desi da zeznu deo zbog nekih varijacija po godistima i opremi.u principu nisu losi ako znas konkretno sta ti treba.

@jboban-cene delova su iste u svim radnjama AP sporta samo zavisi sta ti je sve zamenjeno i koju marku kajseva si stavljao a onih 20000din podrazumeva zamenu oba kajsa(JTD sa klimom) i svih toskica i spanera na njima.ruke su oko 5000din za celu gimnastiku

Share this post


Link to post
Share on other sites

mikisxy@imaju u APu onakvih i ovakvih delova a cesto se desi da zeznu deo zbog nekih varijacija po godistima i opremi.u principu nisu losi ako znas konkretno sta ti treba.

pa, ne znam sta je konkretnije od termostata za HGT-a 1996 god (da lisu mi termostat od 1,6) nisam im trazio ono gumeno sto ide na poluosovinu(djunta).... grese i drugi ali ne dva puta.... a svi znamo da....centrala moze da pogreshi jednom a ne sto puta... :animier:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ima i tamo ovakvih i onakvih prodavaca,a tebe bas islo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma razumem i njih jako retk im se pojavljuju 2.0 i verovatno se razlikuju po godistima pa se potkrade greska...a tu je i marfi da pripomogne

Share this post


Link to post
Share on other sites

mikisxy hvala ti na odgovoru i savetu.

Da li je obavezno da se menja i vodena pumpa na velikom servisu? Ako mislis da ne treba da je menjas na osnovu cega odlucis?

Skontao sam da u onih 20000 din ona nije ukljucena. Njena cena?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kad rasturis sve onda lako mozes da vidis kako se okrece,da ne zapinje,ne curi,da nije ostecena remenica....kod fiata vodena pumpa je jedan od najkvalitetnijih delova sto sam sreo.za ovih 10ak godina zamenio par komada tako da cenu ne znam,mislim 3-4000din.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...