Jump to content
FAS Goran
malac1971

Veliki i mali servis za Stila / Nuova Bravo

Recommended Posts

Sto se ulja tice, moj stilo je presao nekih 110.000km dok je bio kod mene, sipana je samo Selenia i nikad nisam menjao niti gledao druga ulja. Na predjenih 10.000km, trosio je u proseku oko 300gr. 

U Bravu sam sad sipao isto Seleniu kao i prethodni vlasnik, presao je nekih 10.500km od servisa, ulje na istom nivou. 

To je neko moje dosadasnje iskustvo, uglavnom problema nisam imao :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav društvo. Imao sam zapušenost  dpf-a, trenutno je na čišćenju, mora promena ulja, pa rekoh i mali servis da odradim. Sad, uzeo sam 5w30 Ravenol VMP, da li neko ima iskustva sa njima? Pored toga, rešio sam i menjačko ulje da promenim,jer mi zapinje u prvoj i rikvercu, u prodavnici su mi dali Total Traxium Gear 8 75w80 API GL-4, malo mi je čudno, piše "Approved Peugeot Citroen", da li smem uopšte njega u moj menjač ili da vratim?

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

@aro_kv

Dopisi bar koja je motorizacija i menjac u pitanju, da bi znali o cemu pricamo (ili dodaj motorizaciju u svoj avatar).

Po default, 5-30 ulje ide u slucaju postojanja DPF (ako ga skidaju i iskljucuju, neretko sipaju i 5-40 kasnije).

Tako da je gradacija dobra, a Ravenol su odlicna ulja, full sintetika sa PAO osnovom, nema greske. A upravo VMP verzija je preporucena i za matori 1.9, kao i novije 1.6 i 2.0 sa DPF.

 

Sto se menjaca tice, ako je Bravo restyle (MY10) - i u verzije 1.6 i 2.0 su isli iskljucivo noviji FPT C635 menjaci (posto je 1.9 motor izbacen), takodje i na MY10 turbo benzince.

A za njih je fabricka preporuka Tutela Transmission GearForce 75W, namenjeno bas za FPT C635 MT i C635 DDCT menjace. Ide malo manje od 2l, znaci potrebne su dve litarke:

On 8/3/2019 at 10:25 PM, Ivan said:

I da, Petronas je malo "modernizovao" nalepnice, tako da vise nije ona plava sa zupcanicima :) :

 

030820196696.thumb.jpg.8146efb85c9b25d9c432f13dd9ab5ce5.jpg

U starijim 1.9 i 1.6 moze da bude FPT-ov C530.5 ili C530.6 menjac, a u 2.0 pre restyle i C542 (Opelov F40).

 

Ako zelis i ostavljas auto za sebe duze, u svakom slucaju mozes da dodas i neki MOS2 aditiv (Liqui Moly). Tubica je par stotina kinti, ide jedna na 1l menjackog ulja. A apropo zapinjanja, cisto sumnjam da ce ti samo zamena ulja pomoci.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan Prvo hvala na opširnom odgovoru, drugo izvinjavam zbog nepružanja dovoljno informacija.

 

U pitanju je Multijet 1.6 77KW (U eper-u iz nekog razloga piše JTD) Menjač PCC530 6 brzina, nije restyle varijanta. 

Ništa, vratiću ovaj Total, dokupiću i Liqui aditv, a za 530.6 isto GearForce 75w?

Nakon ovoga ide dalje na servis, pretpostavljam i ja da nije do ulja, no da se promeni kad se već sređuje, ali prvo dizne i dpf :)

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, to su one Eco verzije 90 i 105 KS. Koliko se secam jeste C530.6, samo sa duzom 4. i 5. brzinom u odnosu na isti menjac u 120 KS verziji. Ostali prenosi su identicni.

38 minutes ago, aro_kv said:

a za 530.6 isto GearForce 75w

Koliko se secam, za njih ide Tutela Transmission Technyx 75W-85, ako ces vec fabricki preporuceno.

 

Untitled5.thumb.png.881c872ecc6e6bba1e5aa9efbd2016c0.png

 

Sa GearForce su krenuli od C635 menjaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, Ivan said:

Koliko se secam, za njih ide Tutela Transmission Technyx 75W-85, ako ces vec fabricki preporuceno.

Ne mora fabrička preporuka, ako misliš da ima nešto bolje, otvoren sam za predloge. Znači Liqui Moly MOS2 ide jedna tubica na litar? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ona mala tubica od 20g ide na najvise litar menjackog ulja.

https://www.liqui-moly.com/en/mos2-antifriction-for-gears-p000009.html#1040

 

Sa motornim uljima sam se i igrao, ali licno sam uvek sipao Tutelu u menjac, ne znaci da nema boljih... Gledaj samo da zadovoljava onaj FIAT sertifikat za ulje taj menjac (bese 9.5550 MX3).

Imas i Oil Selectore svih vecih proizvodjaca pa pogledaj nesto u kvalitetu, ako te vec zanima (Motul, Ravenol,...).

Cuo sam da hvale i Fusch menjacka ulja, konkretno Titan FE koje u sebi vec ima aditive.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, zanima me koliko sati treba da se uradi veliki servis na ovom modelu, hvala svima unapred.

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Egocid

Pozdrav i dobrodosao na FLCS forum. Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uradio sam servis ulja i filtera. Selenia WR 5W40 od prvog km-a do 348k, uljni standard, vazduh standard. E jedino mi uvalili M&D za gorivo, stavili u kesu nisam ni gledao pa me mrzelo da se vracam u radnju kad sam vec bio ispod kola a menjao i menjacko ulje Selenia 75w85 nesto manje od 2 litre. Da li da odvrcem taj M&D i stavljam Champion ili opusteno?
Servis me izasao oko 11 hiljada sa menjackim

I imam jos jedno pitanje za interkuler crevo ako moze moderator da me prebaci na tu temu? Ne znam gde tacno da pitam.
Auto Stilo 1.9 Mjet 120 2006

Poslato sa CLT-L29 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa bilo sta. Ako je to M&D onaj Meat & Doria ja nisam cuo da su losi

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod rizikom da me napusite i odgovorite sa "Pali bre, sve ti lagano pise u prethodne 47 strane" - ipak moram da pitam za savet.

 

Fiat Bravo, 2011, 1.6 multijet

 

Kad raditi veliki servis?

Zadnji put radjen pre 5 godina, ili 52.000km.

Preselio sam se, moj prethodni majstor je planirao da ga uradi nakon 50.000, a ovaj novi kaze da sam miran barem 60-70.

 

Nikakvih problema sa autom nisam imao, drugi vlasnik, odrzavan kako valja, gram ulja nije potrosi na 206.000 predjenih km.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se drzim 5g ili 50-60k km, sta prvo dodje...uglavnom je pre 5g starost nego kilometraza. Moj savet je da, ako vec nisu menjani ili ne znas da li su, menjaj sve remenice pored delova za redovan veliki servis i miran si dugo.

Nije deo koji je u sklopu redovnog velikog servisa jer se menja maltene po potrebi ili preventivno.

I takodje promeni semeringe na radilicama ako nisi sigiran da li su i oni menjani da ne krene da slini pa majstor opet sve rastura zbog gluposti od 10-20e ceha...

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada sam uzeo auto, Bravo 1,6 105 ks, uradjeni mali i veliki servis krajem februara 2023 god. Presao 9000 i mislio da uradim sad mali jer racunam ulje je vec staro, ne odgovara mu zima i minusi. Onda se setim da sam u junu radio turbo i gledam u knjizici zamenjeno tada ulje i filter ulja, sipano kao i prvi put neko Eneos 5w 40. Od tada presao 7000km. Proveravao danas ulje je na max, jedino sto je crno kad obrisem maramicom onu sipku za merenje. Da li je pametno ipak uraditi servis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je izvadjen DPF onda moze 5w-40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...