Jump to content
FAS Goran
malac1971

Veliki i mali servis za Stila / Nuova Bravo

Recommended Posts

Fabricka pravila su i da se ulje menja na 30.000km...da li se pridrzavamo toga? Pa naravno da ne...menjas sve filtere i ulje na 10.000 i mirna glava. Nista nisi ustedeo ako izbacis iz kombinacije neki od filtera...bar ja tako razmisljam

 

8 minutes ago, Legolas said:

-Rp evolution ulje, da li je ok?


 

Ovo bi verovatno trebao biti Repsol.
Repsol je kvalitetno ulje, mada konkretno taj evolution nema fiat specifikacije, koliko vidim...

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Legolas

Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom o malom/velikom servisu za Nuova Bravo.

 

Sto se tice zamene filtera - filter ulja na svakom malom servisu, naravno. Kod filtera goriva, vrlo cesto ga menjaju na svakom 2. intervalu, ako se sipa krsteno gorivo (fabrika je propisivala zamenu na 60.000 km za 1.6 i 2.0, sto mu dodje neki slican odnos). Znam dosta ljudi/servisa koji to praktikuju. Licno sam iskljucivo tako radio na bivsem dizelasu, koga sam bez problema terao skoro punu deceniju. Ako mislis da treba, naravno da mozes da menjas i na svakom servisu, naravno da nece skoditi :) . Filter klime takodje na malom servisu, mada opet licno znam da ocistim kuciste usisivacem i zamenim filter i cesce od toga (jer to i udisem).

 

Apropo ulja (a nisi pomenuo nista detaljnije) - najbitnije je da zadovoljava fabricku specifikaciju (za 1.6 MultiJet je to FIAT 9.55535 S1, ACEA C2) i gradaciju (5-30). Tako da se najcesce sipa Selenia WR PE, Shell Helix Ultra, Motul 8100 X-Clean, Ravenol VMP, SMP, Petronas Syntium 5000AV, itd., a u teoriji moze sve "krsteno" sa pomenutim specifikacijama. Ako je auto sa DPF i dalje, ako nije znaju to da spuste i na 5-40.

Odgovarajuca tema o uljima, gde je o svemu do u detalje pisano: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/33155-selenia-ili-koje-ulje-sipati/

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinjavam se za napotrebni otvaranje teme… ne snadjoh se


 

Mislim da cu zameniti filter… cisto da sam miran.

 

sto se ulja tice, u pitanju je 

 RP ELITE EVOLUTION LONG LIFE 5W30

auto je sa DPF-om

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

olio-repsol-elite-evolution-longlife-5w30-5-litri--367349.thumb.jpg.b948af9d19659c767b2b5a659d1eb6bb.jpg

 

Interesantno da na Repsol Oil Selectoru ne izbacuje ni jedno njihovo ulje kompatibilno za Bravo 1.6 MultiJet. Moguce iz razloga sto nemaju Fiat odobrenja, bas proverih za benzince recimo iskace vise njihovih 5-40 solucija. Iskreno, prvi put i da cujem da neko ovo ulje sipa u MultiJet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, Ivan said:

olio-repsol-elite-evolution-longlife-5w30-5-litri--367349.thumb.jpg.b948af9d19659c767b2b5a659d1eb6bb.jpg

 

Interesantno da na Repsol Oil Selectoru ne izbacuje ni jedno njihovo ulje kompatibilno za Bravo 1.6 MultiJet. Moguce iz razloga sto nemaju Fiat odobrenja, bas proverih za benzince recimo iskace vise njihovih 5-40 solucija. Iskreno, prvi put i da cujem da neko ovo ulje sipa u MultiJet.

I ja sam cackao Oil selector i bilo mi je cudno… e sad vidim da je cenovno tu negde sa ostalim uljima koje se sipaju, plasim se da mi eventualno ne napravi neki problem…

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta ćeš napraviti, prati gradaciju i tip ulja i to je to, i da je iole poznata firma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/19/2020 at 10:26 PM, Ivan said:

Salu na stranu, na iducem malom servisu (ako auto ostane kod mene) planiram zamenu svecica.

Bravac se i dalje vrti :D , tako da i ovo dodje na red. Do same zamene nije bilo apsolutno nikakve zamerke na rad svecica. Ali im je vreme, pa ih zamenih prethodnog vikenda:

 

IMG_20211009_111731.thumb.jpg.605b0b8c5a63ba0b82748430293f901a.jpg

 

Sve 4 normalno cadjave i suve, elektrode se bele, macchina OK. Stavljene fabricki preporucene NGK IKR9J8 (Laser Iridium), ceh 55 evrica:

 

IMG_20211009_105621.thumb.jpg.b748990098ce1eddd3455952ba2e1683.jpg IMG_20211009_105722.thumb.jpg.06e476bd99995ac32dfce896fecabfc2.jpg

 

Mali servis i kontrola auta standardno kod naseg Gorana, sa kojim ne mozes a da se slatko ne ispricas :) . Sem filtera klime (koga zamenih letos uz usisavanje kucista), uz 3.5l Shell Helix HX-7 ECT 5-40, ukupan ceh za mali servis sa FLCS popustom izadje 58 evrica.

Evo i potrosnje ulja neposredno pred zamenu, u ovoj turi oko 11.000 km. Bilo je i malo vise otvorenog puta, tako da je nivo na nekih 7-8 "kockica" (od 14) na meracu. Da kazemo da je MultiAir stukao oko 0.5l ulja na tih 11.000:

 

IMG_20211009_075142.thumb.jpg.c927be77724b03e0433c8e867824ebd6.jpg

 

I do sada se to vrtelo na slicnih 3.5-4 dl na 10.000 km.

Peglamo dalje, pun gas :scooter:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zeljko_mo

 

To zavisi od kvaliteta delove za koje se odlučiš. Nema univerzalne cene.

Ovako napamet, samo veliki servis (bez malog servisa) negde oko 130-150 evra delovi, plus ruke, plus zavisi i od toga koliku garanciju daje servis gde se obavi veliki servis (daje li je uopšte)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam izracunas, cena seta zupcenja + cena seta pk kruga i na to ti ostaju samo jos ruke majstora, 50-70e, kako gde, negde i vise.

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj posto vodim informacije o cenama delova i kad sam sta menjao i koliko me sta kosta na autu, evo pregled nakon 4tog servisa
image.thumb.png.4fe0a8f3ee879f7e2e220e78f0a09555.png

*prvi i drugi put je sipan Shell (5l), a druga dva puta Ravenol (5l), filter goriva je uvek Champion, filter kabine je uvek neki sa aktivnim ugljem, filter ulja i vazduha je uglavnom neki kvalitetniji (ovo poslednje je Mann ulje, Meyle vazduh, za ranije ne znam)

**prva tri puta kupovano u VDV u Partizanskoj u NS, ovo poslednje je sa autohub-a.

Edited by andreja.micovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali servis, Nuova Bravo, T-Jet 120:

- filter ulja UFI                     814din

- filter kabine UFI                715din

- filter vazduha Blue Print   1250din

- Selenia 5w-40 K PE          3L/3750din

 

Edited by Ivan
Prebaceno, sredjen format

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odradismo jutros kod naseg Goranceta jos jedan mali servis. Cene delova su maltene iste kao prosle godine:

- Shell Helix HX7 ECT 5-40 je 1.100 dinara po litru. U MultiAir Turbo ide 3.5l, ukupno 3.850 din za ulje. Na servisnom intervalu je potrosio opet 8 od 14 kockica na meracu, tj. malo jace od 0.5 l. Ni jednom do sada u vlasnistvu nisam dolio ni kap ulja.

- filter vazduha 1.020 din

- filter ulja 750 din

- filter klime menjam sam (posto volim da usisam kuciste od raznoraznog djubreta koje se nakupi), cena za UFI je 670 din

- ruke su sa FLCS clanskom karticom 2.400 din

 

Ili ukupno 70-ak evrica, okruglo 10 EUR skuplje nego prosle godine... Uzimajuci u obzir koliko je sve otislo u vis, stvarno i vise nego korektno.

 

A posto Bravac vrhunski sluzi i kvarovi turbo benzinca u mom slucaju izgledaju ovako zadnjih godina (da ne ureknem):

 

IMG_20221101_181924_resized_20221101_070551826.thumb.jpg.e68c80aca55f7532d7cc0cbbe8aeeb9c.jpg

 

Uvek uz mali servis bacim jos po neki dinar unapred ili preventivno... Zamena menjackog ulja, svecice (iridijumske), sada sam odlucio da zamenim donji nosac (reket) koji je polako krenuo (mada je moglo jos da tera :D).

Uzeh naravno iz originala, kod ovlascenih je trenutno 12.000 din. Zahvaljujem se kolegi @MiloshBg preko koga je uzeto visestruko jeftinije, takodje preporuka za saradnju.

 

IMG_20221030_114636_resized_20221101_075422959.thumb.jpg.0a5c86e70bfca1856972d96820cc46c9.jpg IMG_20221030_114751_resized_20221101_075423068.thumb.jpg.995a78af8a6fc14ff881e024e17a952f.jpg IMG_20221030_114821_resized_20221101_075423290.thumb.jpg.02ed6d2e2fc0ba107e5a8bfc1f3f338a.jpg IMG_20221030_115154_resized_20221101_075423187.thumb.jpg.ad0fb470e4ecb16382839766bf269064.jpg

 

Nosac je od restyle modifikovan, za MultiAir Turbo nosi sifru 51910854. Uz ranije zamenjeno menjacko ulje, podmazao sam nedavno sajle i mehanizam na zvonu menjaca i jabucicu u kabini. Tako da sada saltanje deluje jos za trunku lepse, ako nije placebo efekat :D . Ako jeste, nema veze, pocastio sam iduceg vlasnika :stuart: .

Zamena kod Gorana je (opet uz clansku karticu) bila 640 din.

Summa summarum: 70-ak evrica za mali servis, 50-ak za nosac... Caskanje sa Goranom koji nam nazalost polako odlazi u penziju, neprocenjivo :) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/29/2021 at 10:26 AM, andreja.micovic said:

Aj posto vodim informacije o cenama delova i kad sam sta menjao i koliko me sta kosta na autu, evo pregled nakon 4tog servisa
image.thumb.png.4fe0a8f3ee879f7e2e220e78f0a09555.png

*prvi i drugi put je sipan Shell (5l), a druga dva puta Ravenol (5l), filter goriva je uvek Champion, filter kabine je uvek neki sa aktivnim ugljem, filter ulja i vazduha je uglavnom neki kvalitetniji (ovo poslednje je Mann ulje, Meyle vazduh, za ranije ne znam)

**prva tri puta kupovano u VDV u Partizanskoj u NS, ovo poslednje je sa autohub-a.

Nisam ni znao da sam već ovu tabelu kačio, ali evo taman da updateujem
image.thumb.png.a19149e4cc3ab4cc4ca5cf3290d60311.png

Ovo poslednje je od pre par dana, VDV je u pitanju. Što se ulja tiče, vratio sam se na Shell. 
Može se videti da inflacija ne utiče toliko na delove. Cena ulja, standardno skače. Vratio sam se na Shell posle 2 sipanja Ravenola jer nisam primetio neki značajan benefit. Čak sam primetio da ga više troši, a skuplje je jedno 40% po litru u odnosu na shell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po ovom uzorku od zadnja 2x oko pola litre od zamene do zamene. Toliko dospem ali gledam da je uvek na max. Posle vožnje Ap uglavnom primetim da je potrošio 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to povezujem sa vožnjom nekad između 3.5 i 4k rpm jer uvek gledam da ga izduvam kad se dohvatim autoputa. I naravno da produvam i dpf. Čak i piše u uputstvu da je očekivano zbog dpf-a da bude potrošnje. Mislim da sam tako pročitao. Al me nervira kad ode ispod maksimuma pa dolivam redovno. 

I sav taj sistem što Fiat kaže za proveru nivoa ulja mi nije nikako smislen. Po uputstvu, kad se stane, treba sačekati 5 minuta i onda proveriti nivo, ako ima ulja na šipci između min i max, u redu je. Ja ostavim preko noći pa ujutru prekontrolišem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, cudno s obzirom da meni ne pomeri nivo ulja ni malo na 15 hiljada km. Mereno na hladan motor na istom mestu. Selenia wr 5w40 od kada je auto kupljen nov. Sada ima 340 hiljada predjenih. Mjet 1.9 motor

Poslato sa CLT-L29 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve blagodeti i cari novijih generacija motora... Eko norme koje moraju da zadovolje, a takodje sam ubedjen da neke stvari namerno rade i "tanje", kako bi se naplatili kasnije, kroz delove i odrzavanje.

Uz svima omiljeni DPF polako nam na red stize i AdBlue, benzinci sa GPF... Stvari koje su implementirane jos pre nekoliko godina i polako ce stizati i kod nas sa polovnjacima. Samo glavobolja vise.

 

15 hours ago, andreja.micovic said:

c.png.5910e7bc88bd39d7137735163a6ec7f8.png (1018×44)

Lepo su ovi jos prosle godine nazidali cenu ulja. Jeste da je Ravenol full sintetika sa PAO osnovom... Ali secam se i da je pre vise godina bio jeftinija solucija, imenjak IK ga je porucivao i "lozio" i mene da uzmemo zajedno. Secam se da je bilo jeftinije od Shell Helix Ultra, a primetno jeftinije od Selenie WR koje sam tada koristio na 1.9 ...

A za ovu cenu samo Ravenol ulja iznad - ja iste te prosle godine, za manje para, uradih na benzincu kompletan mali servis i to sa rukama. Neosporno je dobro ulje, ali ga malo preterase sa cenom, neko mi rece da im je u Subotici 5-40 VMO 1400 din, a 5-30 VMP lepih 1650 din.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam sta je bolje od 5w40 WR za 870 din po litri. Nema tu sta da se eksperimentise. Ima na nekim drugim delovima ali na tom kvalitetu ulja ja ne bi trazio dalje i nikad nisam.

Poslato sa CLT-L29 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selenia WR, sem sto je fabricka preporuka i sto ima odlican TBN od 11, nije ne znam kakvo ulje, prosek. Cak nije ni full sintetika, nego samo ulje sa sintetskom osnovom.

A i pre 10-ak godina dok sam imao Stilo, cena je bila blizu 10 EUR/l, kako je sada toliko jeftino? Kasnije sam se prebacio na Helix Ultra 5-40.

Svakako su od oba bolji pomenuti Ravenol (prava sintetika sa PAO osnovom), Motul, Marly ... - ali su i daleko skuplja.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Ivan said:

cena je bila blizu 10 EUR/l, kako je sada toliko jeftino?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...