Jump to content
FAS Goran
mdragic

Fiat Stilo - ne radi sirena

Recommended Posts

hvala ti puno na trudu za sematski prikaz, ali necete verovati....proradila sama od sebe, mozda se bila zatupila....a mozda sam i razmrdao osigurace pa je dobila spoj... Hvala :unworthy: :unworthy: :unworthy: :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, sa takvim predznanjem se krece autom na svadbu :) .Nema na cemu, a gornja semica ce sigurno nekad nekome biti od koristi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

intreresujeme koja vrsta sirene ide na fiat stilo karavan , jacina? ona spiralna ? jer ova fabricka je dotrajala ,zuji,skripi , a i hteo bih neku jacu :)

i jel moze bilo koja ili ?

 

hvala

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav drugari da li neko zna koji je osigurac za sirenu i da li to moze da bude uzrok zbog cega ne radi. inace radi se o stilu 1.9 jtd active

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

poteraj redom osigurace pa vidi ako je neki pregoreo,a ako je sirena riknula uzmi skini je i malo je izudaraj da se odlepi unutra ja sam tako par sirena popravio :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo proveri osigurač F10, on je na Stilu zadužen za sirenu.

Ne nalazi se u kabini već kod akumulatora:

cxcv2540.jpg

 

Običan osigurač od 15A, treći sa leve strane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je u redu osigurac, onda je mozda problem neki kablic, kontakt na sireni ili kod prekidaca...Mozda gubi kontakt negde...

Imao je kolega De la kroa problem sa sirenom na Daciji koji je uspesno resio, pa pogledaj, mozda ti pomogne nesto...

Edited by Angell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel zna neko gde se tacno nalazi sirena na fiat bravo nuova jel kod prednjeg desnog tocka kao na stilu pored hladnjaka ili... Nemoram valjda branik da skidam da bi je zamenio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mehanicki je maltene Bravo=Stilo, tj. ista pozicija:

 

horn.jpg

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za tebe mora, dok ovi sitni mogu iz kanala . Ako su ispravni releji / osigurači onda je sirena zalepila / nekad i može da se razradi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni vec izvesno vreme ne radi sirena i danas sam odlucio da pogledam detaljnije sta je.


Prvo sam proverio osigurac F10 i relej T3 (valjda bese T3, pise na poklopcu akumulatora). Relej sam zamenio sa onim od maglenki (isti je od 20A) - bez efekta.

 

Onda smo skinuli sirenu, povezali je direktno na akumulator - svira. Znaci nije ona problem.
Probnom lampom utvrdjeno da ne dolazi struja na konektor koji ide na sirenu. Znaci, problem negde u zicama.

 

Posto sam naknadno ubacivao volan sa komandama, posumnjao sam na to, pa ponovo odsrafim airbag... AKo se ne varam, ovaj beli konektor sa crvenom i crnom zicom bi trebao biti za sirenu?
image.jpg

I na njemu bi trebao biti stalni napon? Sirena radi i bez kontakta?
Probna lampa pokazuje da struja tu ne dolazi.

 

Sutra cu da skinem i plastiku ispod volana pa da vidim da li je sve dobro u konektoru spulne.

Kada sam namestio volan prvo sto sam proverio da li radi bila je sirena :D I radila je. Jedno vreme :D

 

Sta vi mislite, na sta jos da obratim paznju? Jel imate neki savet, sliku? Koja zica u konektoru spulne je za sirenu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

On 3/21/2013 at 11:46 AM, Ivan said:

Mislim da bi stvarno bilo preterano da Stilo pored gomile senzora dijagnostikuje bas i ovo ;) (ako sam dobro razumeo tvoju nameru).

Posto je kupe kao i kod mene u pitanju, skini onu desnu plastiku (resetku) u braniku, na zabice je, sirena je ispod. Dovoljno je za pristup (na 5v i karavanu nema tih resetki), a oznacio sam ti i gde se tacno nalazi:

DSC00118.jpg

Proveri imas li struju na njenom konektoru, kako bi izolovao problem. Ako je do sirene, malo je "cvakni" i ocisti, probaj i ovo sto su ti ljudi gore rekli, pre nego sto se zaletis da kupis novu.

Prethodno svako od nas zna. Postovao sam ovo, ako je problem je do struje, da bih okacio kompletno kolo sirene na Stilu:

sirena0.jpg sirena1.jpg

Proveriti osigurac F10, ali i ovo sto je Lanmi rekao. Sa dodatkom da u slucaju pritiskanja tastera sirene cakce rele T3, to je sve na prvoj slici. Rele je masom spojen za Clock Spring Coupling (illiti narodski spulnu, odmah ispod volana), njegova oznaka je D47 na desnoj slici, a njegovi pinovi 1 i 6 su za sirenu (3 i 4 opciono za CAN A i CAN B magistrale MF volana). D47 u stvari samo sprovodi signal do i od tastera na volanu. Znaci, imati u vidu da problem moze da bude i gore u volanu, spulni...

P5 je sirena sa naponom na pinu 1 i masom na pinu 2.

Nadam se da ce ovaj drugi deo posta biti od koristi nekome ako kvar nije u samoj sireni...

 

Danas skinuo plastiku ispod volana resen da vidim moze li se sta pronaci odozdo sto ukazuje na neki problem. Preko telefona otvorim ovu temu i vidim ovo sto je Ivan izbacio, pinovi 1 i 6 u konektoru koji ulazi u spulnu.

Nisam otvarao ove seme preko telefona a ne pise nigde sta je plus a sta masa. Zakacim probnu lampu za granicnik na vratima i pipnem pin 1 - svira :D

 

Dakle, trebalo bi da do spulne sve fino radi? Sto znaci da imam problem izmedju spulne i volana?

Sta je zapravo pin 1 a sta pin 6? Jel oni trebaju kratko da se spoje kada ja pritisnem sirenu i tako svira (kao sto sam ja uradio kada sam probnom lampom pipnuo pin 1), ili?

I jel su pin 1 i pin 6 zapravo izvedeni do onog belog konektora koji ide iz spulne u volan?

Edited by majkicbane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam se ukljucivao jer je sve ranije objasnjeno. Na slici ti je nacrtano da pritiskom na taster sirene kratko spajas pinove 1 i 6 i da je u pitanju masa. Pin 6 je direktna masa, a sa pina 1 je kratko spajas i uspostavljas kolo ka releju i sireni.

Zato ti je sirena i proradila kada si pin 1 spojio sa masom (na granicniku vrata).

Na obicnom volanu signal za sirenu ide iz spula direktno u beli konektor. Dok kod MF volana ide iz spula u crni konektor Digital Network Node, pa tek iz njega u beli konektor sirene.

Ne znam koji volan i spul imas trenutno, ja bih uzrok trazio od spula ka volanu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MF sa 11 dugmica.

Ustanovio sam da je problem od spulne do volana, jer do spulne sve funkcionise. Pa ne znam da li je problem u samoj spulni, da li ona moze da se otvara?

Pre par dana sam isto probnom lampom pipao u pinove onog belog konektora ispod airbaga (konektor sirene) i tada se nista nije desavalo, nije sviralo kao danas :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za svaki slucaj proveri banalno - da li si dobro dotegao airbag, tako da dobro ostvaruje kontakt na one 3 metalne plocice na svakom kraku, za tastere sirene.

Ali ako ti sirena radi spajanjem mase na pinu 1, a ne radi to isto na konektoru u volanu, verovatno je problem u spulni. Ona se sastoji od niza namotaja, koji omogucavaju rotaciju kablova zajedno sa volanom. Moguce da je neka linija u prekidu, vidjao sam i iskidane namotaje kod "strucne" montaze (kada ne dovedu volan i namotaje spula u istu osu), mada se u poslednjem slucaju javljaju greske na boardu. Mozes da pokusas sa drugim spulom ako ti je ostao, raskaci postojeci, vezi stari paralelno pa testiraj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joshi, ostala je stara. Eto mogu nju da vratim pa da vidim cisto da li ce sa njom da radi. Mada sam siguran 99% da hoce :D Jer signal dolazi do spulne, problem je dalje do volana.

 

Pritiskao sam one metalne kontakte iza airbaga dok je airbag bio podignut, ne desava se nista. Za neki dan ide ponovo rasturanje pa da vidimo. Zanimalo me samo sta se radi ako je problem u samoj spulni. Da li se moze popraviti (npr otvoriti i spojiti zica ako je u prekidu) ili se uzima druga :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako imas nekog ko je pedantan i ima zivaca da proveri linije, moze da se sredi stara. Spul je u stvari samo skup namotaja flat kabla koji omogucava rotaciju tih linija zajedno sa volanom u jednu ili drugu stranu. Nije Stilova spulna u pitanju, ali evo ti jedan primer na brzinu:

 

clk.jpg

 

Imas dosta toga na tu temu i po netu:

 

 

A i polovnih danas ima za smesne pare, pa kako ti volja...

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da sam definitivno locirao problem.

 

Danas sam skidao spulnu i vratio staru, sa njom radi sirena.

Onda sam unimerom proverio da nije slucajno neka linija u prekidu. U spulnu ulazi onih 12 zica a iz nje dalje izlazi (konektor koji ide u volan) 8 zica. Preostale 4 su, pretpostavljam, za airbag. Po dve za svaki konektor.

Sve zice koje ulaze u volan su ok, ni jedna nije u prekidu. Znaci da je i spulna u redu.

 

Skinuo sam onu potkovicu u volanu, ispod airbaga. Iz nje izlaze crvena i crna zica za sirenu. Zice su u redu, proverene unimerom.
Ostaje jedino da je problem u ploci koja je u potkovici.

 

Ne znam da li mi se isplati da nosim nekome plocu da ispita sve linije na njoj? I moze li se to popravljati uopste?
Ili da pojurim da kupim drugu tu potkovicu, mada ko ce mi to prodati odvojeno od volana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...