Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Beograd nekada....davno...

Recommended Posts

Kneza Milosa, u visini bivse americke ambasade, 1953. god.

Sa strane se vide sine stare tramvajske linije koja je vodila ka Topcideru.

Takodje i saobracajni kolaps za nijansu manji nego danas :) :

blDnqOv.thumb.png.fc03011b8763a9c4ae7d80b91eb38142.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/13/2017 at 1:06 PM, skile86 said:

Vidi koliko zelenila...

Upravo je krajem 19. i pocetkom 20. veka i bila je poznata kao gradsko setaliste ;) , korzo, trgovinska ulica, jedna od prvih ulica sa tramvajskim saobracajem... U gornjem delu bile su (kao i danas) smestene razne drzavne institucije, a donji deo krasile su raskosne kuce, Artiljerijska skola, tj. kasnije Vojna akademija Kraljevine Srbije. Prvobitno je trasirana u vreme kneza Milosa, kao veza ka Topciderskom parku i knezevom konaku (poznata i kao Topciderski drum, kasnije Milosa Velikog).

 

ulica-kneza-milosa-beograd-0.thumb.jpg.7544f88dd4bc264475a824f5d1d99bb2.jpg

 

Nazalost, vremenom se pretvarala u jednu od najprometnijih saobracajnica, polako gubila dodatne sadrzaje i sa vise devastiranih objekata, trotoarima zakrcenim parkiranim automobilima postajala ulica kroz koju se prolazi samo kolima ili GSP-om. Koliko gledam projekat koji krece za par meseci, rekonstrukcijom ce pokusati da joj vrate stari sjaj i posecenost. Radice se podzemna garaza koja bi trebala da duplira broj parking mesta i oslobodi povrsinski prostor. Ulica bi trebalo da dobije po 3 saobracajne trake sa razdelnim ostrvom, biciklisticke staze, drvored, klupe, poplocani trotoar... Uzor bi trebala da bude cuvena Passeig de Gracia u Barseloni. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vec je izdata gradjevinska dozvola za rekonstrukciju i izgradnju podzemnog parkinga sa 480 mesta u jednom nivou (u ravnijem delu od Nemanjine do Visegradske). Start radova najavljuju za prolece 2018., kada se kompletno zavrse trenutni "cepovi" u sirem centru zbog renoviranja Slavije + Bulevara Oslobodjenja, kao i Ruzveltove ulice koji primetno odmicu i vec na oko su blizu kraju (skoro svakog dana prolazim pored oba gradilista).

 

Ne bih zeleo da ulazim u politiku, iskljucivo sam izneo nadu da ce kao renovirana Milosa Velikog vratiti stari sjaj, ponovo zaziveti kao gradski korzo, dobiti dodatne sadrzaje koji ce privuci posetioce i turiste, a takodje u svom donjem delu omoguciti bolji prilaz Prokopu. Evo jos nekih starih slika, jedne iz WW II, trenutnog stanja u donjem delu ulice i kako bi to trebalo da izgleda:

 

59bb949e1904b_UlicaKnezaMilo__a.thumb.jpg.914c8ae3df2b9c4ea6b270eaa328e4d8.jpgbeograd_1941-45.thumb.jpg.2642e6ff54df5c188666eda7c46fa447.jpg29190-ulica-kneza-milosa-580x0.thumb.PNG.a3b36b6d9817384c015a4691abcc9dd6.PNG

KNEZA-MILOSA3_620x0.thumb.jpg.45b46b0787498b56f0199325dbaa8f02.jpgtuFktkq.thumb.jpg.549fb9093693ba198279bfe6da8b87b1.jpgKNEZA-MILOSA2.thumb.jpg.86c7e7efc6fd69de4a4ae6183a66a9c7.jpgKNEZA-MILOSA1.thumb.jpg.9f00bb2fb854836488d3a7e38899948b.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grade izraelci onaj Skyline Belgrade dole na mestu bivšeg saveznog SUP-a, generisaće taj novi poslovno-stambeni kompleks dosta dodatnog saobraćaja u ulicu koja je već bila uglavnom zagušena, tako da radovi u Kneza Miloša imaju veze i sa tim. Baš zato i verujem da će ih uraditi jer bez toga izraelci uzalud ulažu oko 200 miliona u te tri zgrade jer bi im pristup bio katastrofalan. 

 

skyline-belgrade-3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kalemegdan, 1908.:

kalemegdan1908.thumb.jpg.7c2643021e01f421887293cfe73b5768.jpg

 

Saborna crkva, 1929.:

picture06.thumb.jpg.215917493b65c3c17fee18cc1d6ef803.jpg

 

Dusanova, 1930.:

picture10.thumb.jpg.245604f4750c5624bca7b8fbea3f23f4.jpg

 

Izgradnja mosta kralja Aleksandra 1930-1934 (tada poznat i kao Zemunski most, preko koga je isla tramvajska linija 14 ka Zemunu), uz par kasnijih fotografija:

Most_kralja_Aleksandra_7.thumb.jpg.f6abb016778166d8a5e84d8f59d28f50.jpg Most_kralja_Aleksandra_2.thumb.jpg.895783c23768557e2ff2d6963d45ec94.jpg Most_kralja_Aleksandra_14.thumb.jpg.4420bb6b42d1352c5ed578994c9ea260.jpg brankov-most.thumb.jpg.c2ea5f25dcf244dc1e1cb8787b1325e5.jpg

 

Avionski snimak mosta, Venac, Kalemegdan, Veliko ratno ostrvo i pogled ka Zemunu i danasnjem delu Novog Beograda:

panorama.thumb.jpg.f7902f2953aa1b044d9ac78923f29df2.jpg

 

Avionski snimak Kalemegdana, 1936.:

5c8ea83673ee3_Beograd1936.Kalemegdan.thumb.jpg.6135e5e99af6adf3048fc6f4bfc2a6be.jpg

 

Kupaliste izmedju mostova:

beograd-nekad-savski-kej-izmedju-mostova.thumb.jpg.cdd6729c0afd5da8358a328970404486.jpg

 

Zdanje Narodne skupstine:

D1e-u0iX0AEPL1d.thumb.jpg.7209e87dbddddc51890803971b03ac01.jpg

 

Izgradnja mosta "Gazela", 1969.:

beograd-nekad-gazela-1969.thumb.jpg.df9861e9d7fe102bc6a4501c23fbf886.jpg

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo linije 14 - pre 2. svetskog rata preko mosta kralja Aleksandra isla je tramvajska linija 14 za Zemun. Rusenjem mosta 1941. nastavila je da postoji ali u skracenoj verziji samo od sajmista do zemunskog keja. Evo i tramvaja na Avijaticarskom trgu, ispred zgrade Komande vazduhoplovstva:

 

3v.thumb.jpg.3a9a2e77d6d7d00a9c010acbe1d8c469.jpg

 

Izgradnjom Brankovog mosta u saobracaj se ukljucuju trolejbusi od Zelenog venca do Gornjeg grada (linija 14), Novog grada (15) i Pohorske (16). Pocetkom 70-ih, prepravkom NBG bulevara i ukidanjem uskog grla u vidu cuvenog podvoznjaka kod Opstine NBG, nazalost se iz upotrebe izbacuju trolejbusi na liniji 14 i kasnije ce ih zameniti autobuska linija 84 produzena do Nove Galenike. Nesto pre toga, takodje su trolejbuske linije 15 i 16 zamenjene autobuskim, sto je ostalo i do dan danas.

 

Jos par detalja - slika pomenutog, cuvenog (po demonstracijama iz '68.) podvoznjaka kod Opstine NBG:

 

download.thumb.jpg.ea666fa58ccad477490d5e03341b19b6.jpg 5c91528637b10_-.thumb.jpg.56e60cb3ec2523b4f96e33dd43b26553.jpg

 

I pogled na podvoznjak iz pravca danasnjeg kruznog toka i ulice Pariske komune (u pozadini se vide SIV i tadasnja zgrada CK, danasnje Usce):

 

podvoznjak.thumb.jpg.dac99b590867a6e3745b58384f108097.jpg

 

Preko njega je prelazila stara pruga Beograd-Zagreb, stanica je bila prekoputa danasnjeg hotela Jugoslavija, a kasnije je savijala kroz Prve pruge i isla preko Tosinog bunara, gde i danas kod Paviljona postoje betonski podvoznjaci:

 

125.thumb.jpg.a015e4d6234e56b0fab91062bc21a258.jpg 105.thumb.jpg.3678bd5073f5dfecada129d8e14d02f2.jpg 100.thumb.jpg.af1a60dddfa83006b637756a6516024e.jpg 35.thumb.jpg.ef73ad082da7586664a4c6ce86d3c2f3.jpg 5c914f8707db6_PodvonjaktzvtuneliizmeuZemunaiPavlijona.PogledizuliceJernejaKopitarauPaviljonima..thumb.jpg.da9118d9b4deb8c957b82030a28ecaec.jpg 

 

Prelaz pruge preko Tosinog bunara, tacno na mestu danasnjeg servisa "Bogunovic", na 2. slici Kalvarija u pozadini:

 

02.thumb.jpg.e68b235f36c894a9836ae962634268e0.jpg 03.thumb.jpg.1b57028408e6596fc56d1990430c9d36.jpg

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beograd 1919. Trg Kneza Mihaila sa spomenikom

 

Beograd, 1919. Trg Kneza Mihaila sa spomenikom knezu, zgrada Uprave fondova (današnji Narodni muzej), Narodno pozorište.

Radovi na Narodnom pozorištu su u sklopu najobimnije rekonstrukcije koja je započeta 1912. godine, a obustavljena je tokom rata, tako da je završena 1922. Tada su dodate dve kule na uglovima, promenjene su stilske karakteristike fasade, urađen je enterijer, po projektu arhitekte Josifa Bukarca. - by Marone

 

 

 

Beograd, 1919. Ulica kralja Milana

 

Ulica kralja Milana sa zgradom ruskog poslanstva. Kuća Krsmanovića u kojoj je tada živeo regent Aleksandar Karađorđević.

 

 

 

Beograd 1919. Kalemegdan

 

Beograd, 1919. Ulaz u Kalemegdanski park. Fontana sa skulpturom ''Zlosrećni ribar'' Simeona Roksandića.

 

 

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zemun je nekada imao svoju pravu železničku stanicu, koja je zbog potreba tadašnje industrijske zone imala dosta koloseka koje su koristile samo lokalne fabrike...od Ikarusa (pre nego je političkom odlukom preseljen u Mostar i tamo napravljena fabrika aviona ''Soko''), i ostalih. Zgrada stanice sa svim kolosecima uklonjena je pre više od pola veka kada ju je ''progutao'' Novi Beograd. Ovako je to izgledalo u vreme kada je već bio napravljen Hotel Jugoslavija i probijen današnji bulevar Nikole Tesle:

 

zemun nekada.jpg

 

Vidi se veliki broj koloseka i vagona na njima, kao i sama zgrada stanice.

Od stare zgrade i koloseka, danas na Keju možemo videti ovo:

 

danas.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Davno ''Pozorišni trg'', pa Trg Republike...pa ne znam da li su mu danas vratili taj stari naziv:

 

bg-trg_pogled na dunav.jpg

 

Još jedan trg koji se trenutno sređuje, današnji Savski trg ispred nekadašnje glavne železničke stanice:

 

Savski trg.jpeg

 

Ista stanica u vreme oslobođanja Beograda od fašista 1944. godine, vide se velika oštećenja posle aprilskog bombardovanja 1941., ali još razornija po zgradu su bila bombardovanja saveznika tokom 1943/44 godine:

 

stari bg.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije Beograd, nego Njujork 1911. godine

Snimak je digitalno obrađen, stabilizovan, podignuta mu rezolucija i obojen (još uvek u beta fazi). Uglavnom, lik je uradio odličan posao i dočarao kako je to sve izgledalo pre skoro 110 godina:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...