Jump to content
FAS Goran
djape1977

Fiat 131 restauracija i upgrade

Recommended Posts

najzad je doslo vreme da se poradi i na 131-ci!

nekada je izgledao ovako

28194732.th.jpg

cak i na ovoj fotki se vidi da je prednji branik malo kriv, da su zadnja vrata radjena jer su bila udarena...

posle jos par godina ovoga

67772039.th.jpg

ovoga

25749286.th.jpg

i ovoga

76615428.th.jpg

doslo je do ovoga

19253096.th.jpg

pocela je da izbija korozija po rubovima krila i ostalim coskovima karoserije. prednji trap je raspad sistema, motor trosi 0.4l ulja na 1000km, alternator je crko, brava na vozackim vratima ne radi, podizaci prozora sa desne strane ne rade... auto je na dobrom putu da postane krsina.

Edited by djape1977

Share this post


Link to post
Share on other sites

dakle - pravo je vreme da se krene u akciju

76702521.th.jpg40719423.th.jpg43680642.th.jpg53051903.th.jpg70256998.th.jpg

48196464.th.jpg68220018.th.jpg48011148.th.jpg62892754.th.jpg

dakle redom :

sedista napolje. krila, branici, maska, farovi - skinuti.

situacija i nije katastrofalna, cak je imanje strasno nego sto sam mislio. uglavnom je u pitanju povrsinska korozija. znaci ciscenje i zastita. trebace i poneka fleka mada s obzirom da je '82. godiste...

Share this post


Link to post
Share on other sites

spisak delova nabavljenih pre pocetka radova:

krstovi kardana, hardijev zglob, lezaj kardana

nova ramena, letva volana i spone

kompletna vrata, sa elektropodizacima i centralnom bravom

sva 4 amortizera

zadnje opruge

sajtne i zadnji rubovi krila

solje amortizera, sve 4

set za remont menjaca

motor 1.6 dohc i sve sto vec treba za generalku doticnog motora, ukljucujuci i abarth bregaste, usisnu i izduvnu granu. trebalo bi da bude oko 120ks

sedista od lancije K. teget od prevrnute koze, cista perverzija.

felne 14" sa guma

mala boca za plin, umesto rezervnog tocka

novi farovi, bice i neke maglenke

Edited by djape1977

Share this post


Link to post
Share on other sites

99317481.th.jpg

fulda 205/60/14 i 14" felne sa fiata 132. spoljni izgled auta ostaje maksimalno stock, ovakve felne su i fabricki isle na bolje opremljene verzije 131 ali 13"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svidja mi se 131.

Ja bih ga spustio jedno pola metra, rasirio te celicnjare na jedno 8-9j i stavio neke malo nize gume (bar 205/50) :) , ali dobro to sam samo ja... :D

Takve felne koje pominjes 13` sam ja hteo da uzmem za juga, da ih sirim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovo se zove pravi ljubitelj Fiata :thumbsup: ,i uopste italijana.svaka cast Djape1977 :welcome: ,bice 131 utegnut ko pistolj :2guns: ,kad ga sredis i nadam se da cemo imati priliku da ga vidimo na nekom od skupova :whistle: ,na skupu nam je najstariji auto proizveden 2000god,dobro bi dosao neki old timer da razbije monotoniju ;),a ujedno da vidimo i deo istorije auto-industrije :unworthy: !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Danilo:

gde si nasao takve 13ce? ima li ih jos uvek? ja imam 2 komada i rado bih se dokopao kompleta.

ko sada siri felne?

Bio je moj drugar u Zemunu ali je na zalost pokojni od 2004. poslednje felne koje je rasirio u zivotu su na mojoj ladi 7x13 sa 205/60/13 gumama. sada ne znam nikoga ko siri felne a valjalo bi mi da imam majstora za to na raspolaganju, ume da zatreba. ove 205/60/14 sam nabio na 5.5x14 felne a valjalo bi da su 6.5-7

sto se patosiranja i sirenja tice, vec imam jedan auto u tom fazonu, ladu 2.0dohc. 131 ostaje stock spolja. pasce neko lepo farbanje i kraj. nanjusio sam i klimu za njega tako da uz el podizace i centralnu i kozna sedista ima da bude full.

@mik

hvala. 131ca i jeste utegnuta solidno, kad bi ga sada provozao uopste ne bi imao utisak da si za volanom auta od 27 godina. sto se tice utiska u voznji, pre bi rekao da je 7-8 godina star. presao je 140.000km i upravo je takav i osecaj. ova korozija je najvise rezultat stajanja.

skupovi... videcete ga ali stvarno radim kao konj i nemam bas mnogo vremena. cak ni vikendima. biti privatnik ima svojih prednosti ali i mana.

inace zaista treba da nesto razbije monotoniju - punto, punto, punto, bravo, punto, punto, punto...marea, punto, punto, punto... ne smem ni da zammislim sta ce da bude sada kad je punto postao domace vozilo.

istorija. zaista ima mnogo tehnickih resenja na 131 koje bi lako prepoznali na mnogo novijim automobilima. bio je veoma napredan za svoje vreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te felne sam bio video na solovom otpadu u zeleniku na jednom kecu pre jedno godinu - dve... Tako da je to vec odavno u presi. Ima moj drug nekoliko komada 14` sa 132, nesto je pobacao a nesto je ostalo, ako ti trebaju mogu da ga pitam jel prodaje...

A za sirenje ima ljudi, znam za jednog u zemunu, prosle godine sam celicnjare sa bmw-a hteo da sirim na 8j i zvao da pitam, trazio mi je valjda 100 eura. Ako te zanima pokusacu da nadjem telefon pa da ti dostavim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam tih 14ca jedno 16 komada. moze ako su dzabe ili skoro dzabe

ajde vidi za broj za sirenje felni

Share this post


Link to post
Share on other sites

raduckalo se po malo ovih dana... zamena zadnjih rubova. sve lepo ocisceno, zasticeno, sad varenje. kad se rubovi menjaju kako treba, onda se stari naravno iseku i skinu a novi se izbuse po ivicama i onda se varenjem te rupe popunjavaju. posle brusenja se dobija jedna prilicno ravna povrsina na koju ide vrlo malo gita. teoretski, mogao bi se raditi i ceoni pun var ali je to po meni vec preterivanje.

mage0012.th.jpg

mage0011.th.jpg

mage001.th.jpg

Edited by djape1977

Share this post


Link to post
Share on other sites

raducka se pomalo. s obzirom da nije obicna krpacina u pitanju, treba puno vremena i truda ali je pedanterija na prvom mestu

32658606.th.jpg

45226385.th.jpg

91361798.th.jpg

36950156.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

djape svaka ti cast, ti ne popustas u ovome. Drago mi je da vidim da ima ljudi koji za razliku od vecine (ukljucujuci i mene) uglavnom cene samo novija vozila i njima se okrecu.

Ima taj stari dizajn svoje cari, i mislim da nema vece srece, nego kad sam restauriras takav "oldtimer"

keep it up!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala. veruj mi, i jeste ogroman deo zadovoljstva kad mogu da kazem da sam ja to napravio i popravio...

okretace se ljudi i za ovim kad bude gotov

Share this post


Link to post
Share on other sites

radovi na fiatu odmicu, nisam se setio bas svaki detalj i svaku flekicu da slikam ali napreduje fino...

nego, primice se trenutak da izaberem boju. vec dugo mi se mota jedna idejica po glavi: lada je sa "carbon look" haubom. smisljam sta da uradim sa mirafiorijem? bilo bi bezveze da bude isto carbon look, pa sam mozgao sta na tu foru a da ne bude isto... nasao sam resenje!

samo sad imam novu muku! a kad bi ga celog bacio u ...?

Ts8scRr.jpg

Ts8smQ0.jpg

Ts8srPi.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka prijatelju ti bas volis 131. Nisam ni ja bolji ,promenio sam ih 4 dok nisam kupio 5. koji je bio privatni auto direktora Zastavine KONSIGNACIJE tj. firme preko koje su uvezeni svi fiati 131,132 i 850 svi modeli. Ja sam moj auto zakrpio samo jednim parcetom 5x5 cm i to je sve.

1kstqS.jpg

Imao sam i ja fiat 850 SC ali je bio u katastrofalnom stanju.

Edited by djape1977

Share this post


Link to post
Share on other sites

supermirafiori 1300. dosta retka verzija. fino izgleda.

sto si mu skratio zadnji branik? cekaj, pa tvoj je mk2 a moj mk3! kakva su ti to sedista u njemu? nisu originalna. koji je motor? 1300dohc kao sto bi trebalo ili? od cega su te felne? imas li jos uvek njegove originalne 13"?

napravi novu temu u sekciji za oldtajmere pa ga lepo i detaljno predstavi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Pazi ovo do pre mesec dana sam smeo da se kladim u beskonacnu sumu da ne postoji 1300 TC , ali prc u mestu Vlaski Do kod Pozarevca ima ga covek 1354cm i oko 65 konja. Ovo je bio 131 CL iz 1980 god. a onda sam ja izvadio motor sipkas ili ti OHV i ubacio 1600 TC iz sivog auta ,poslacu ti sliku a on je bio najnoviji model tj mk3 1984 god. Branik sam skratio jer mi je nekako bio isuvise dugacak , i to je branik sa mk3 ali nikako nisam mogao da ga lepo utopim uz skoljku , sta nisam sve radio , cak sam i metalni nosac okretao nekoliko puta i nista a na mk3 je stajao kao saliven , ali ne verujem da je skoljka nesto drugacija . A sad se setih nabavi mi zadnje stop lampe za moj auto a ja ti dam za tvoj , one novije. Sedista sam zatekao u njemu od HONDE Prelude. Felne su MOMO a kupio sam ih od jedne NEZNALICE za 50 jevreja sve cetiri a coveku bile na prikolici za kola. Imam dve originalne felne 13" i cetiri 14" a na njima mi je trenutno auto. Mada imam i ove tockove sto su mi na nebo plavom TC-u , to je FERGET sa gumama 205/60x13.

BE550.jpg

BE7A9.jpg

BEa4i.jpg

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pazi sad, koliko ja znam, postoje sledece verzije motora u 131:

1,3 ohv

1,3 dohc (1298ccm)

1,4 sohc

1,4 dohc (1354ccm)

1,6 ohv (1598ccm)

1,6 sohc (1585ccm) (moj 131)

1,6 dohc (1585ccm) isti blok kao i 1,6 sohc

1,8 dohc (1756ccm) samo za americko trziste

2.0 dohc (1995ccm)

2.0 sohc dizel

2.5 sohc dizel (2445ccm)

krila i vezni limovi su isti za sve verzije 131 tako da je problem uklapanja branika samo problem nosaca.

prednja i zadnja hauba se razlikuju izmedju mk1 i mk2

stopaljke su razlicite na mk1, mk2 i mk3.

tvoj crveni je mk2, a moj teget je mk3

stopaljke su mi dobre a imam i rezervne, ali ako imas viska, sto da ne.

za tvoj auto ima kod mog drugara na otpadu. citave su i upotrebljive mada ne i savrsene. ako ti odgovaraju, pazaricu od njega pa ti saljem.

4jOTA.jpg

sto se branika tice, kao sto vidis na fotkama mog auta, nisu mi branici neka katastrofa ali nisu ni savrseni. najvise bih voleo da se dokopam plasticnih branika za mk3 ali samo pod uslovom da nisu krivi i krpljeni. ako samo treba da se osmirglaju i prefarbaju, nije problem.

sto se felni tice, pitao sam za originalne misleci da imas celicne 13 crno srebrne, kao sto su isle na 132 ali 14

a te druge felne, jesu li sirene ili su fabricki sa tako sirokim falcem?

sto se sedista tice, samo sam radoznao. ako te zanima, prodajem komplet sedista iz mog 131. ne trebaju mi, ubacujem iz lancie kapa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ djape1977

Za zadnje lampe imamo dogovor , menjaza pada , ove sa slike nisu lose. Ja jurim lampe preventivno , jer su mi udarili auto na parkingu i slupali levu lampu ,pa sam nesto bio krpio i uspelo je , ali ipak volim da imam rezervne. Imam originalne felne za koje me pitas ali samo dve . FERGET felne su fabricki takve nisu sirene a bile su na jednom 131 kao originalne. Felne 13 coli originalne , kao i 14 coli sa 132 su isto Ferget , tj to je firma koja ih pravi za prvu ugradnju, imas ih i ti pa pogledaj . Branike imam od mk 2 isti model kao metalni samo su plasticni . Haube se razlikuju na mk1 i mk2 jer mk1 ima dva uzduzna rebra , imam jednu od mk1 i dve od mk2. A imao sam mk1 i rasturio sam ga , imam dva mk2 i imao sam mk3 i rasturio sam ga , tako da sam prosao kroz sve evolucije.

MQN2i.jpg

1Q1mF9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ajde redom:

pokupicu stopke za tvoj auto ovih dana, kad uhvatim malo vremena i kad stane kisa i sneg

imam i ja dve ferget 13ce sa sarom kao 132kine 14ce tako da biraj: ili da mi ih prodas ili da ti ih prodam.

slikaj mi te branike. ako je to sto mislim, kupujem.

imam viska haubu od i plastiku sto ide preko tunela menjaca od supermirafiorija '84. kao i par novih retrovizora za mk2. ako te zanima, dogovoricemo se. imam i nekih mehanizama za prozore, kvaka, brava, instrument tablu od mk3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djape1977:

Ovi branici koje ti imas nisu od 131-ce vec od 132-ke, bar ovaj zadnji koji se vidi na slici !

izvini mala sugestija...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pobrkao si ili slike ili branike.

moj auto ima svoje originalne branike, 131 CL

1ldkPS.jpg

image013lh.jpg

a ovaj na otpadu ima zadnji od 132ke, lose ofarban pride

1ldnk0.jpg

cQH0J.jpg

ocu da ih zamenim jer su krivljeni pa ispravljani sto na hromiranim branicima nema teorije da se sredi i jos su poceli da korodiraju povrsinski. glupo mi je da na lepo ofarban auto stavim ostecene branike. plasticne mi je mnogo lakse da sredim ako nisu bas skroz ubijeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ajde redom:

pokupicu stopke za tvoj auto ovih dana, kad uhvatim malo vremena i kad stane kisa i sneg

imam i ja dve ferget 13ce sa sarom kao 132kine 14ce tako da biraj: ili da mi ih prodas ili da ti ih prodam.

slikaj mi te branike. ako je to sto mislim, kupujem.

imam viska haubu od i plastiku sto ide preko tunela menjaca od supermirafiorija '84. kao i par novih retrovizora za mk2. ako te zanima, dogovoricemo se. imam i nekih mehanizama za prozore, kvaka, brava, instrument tablu od mk3.

Ma lako cemo sve da se dogovorimo , nego sofersajba mi je katastrofa ,nesto je izgrebana jel ima sanse da se skine sa tog teget auta? Felne 13" bi pre otudjio nego kompletirao , jer imam vec tri kompleta tockova. Branike cu da ti slikam ovih dana. :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...