Jump to content
FAS Goran
obelix

Vulkanizer, preporuke

Recommended Posts

@Ivan Nexen zimske.. Montirao pred Novu godinu tamo kod dezurnog vulkanizera kod buvljaka i nisam znao da li je do felni ili do guma jer sam obe stvari tad kupio.. I ispostavilo se da je do vulkanizera :lol:

e da, i bile su preduvane sve 4 gume - 3 bara 

Edited by Danilo1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Danilo1 said:

skinuli su tockove i stavili na hanter masinu - lose izbalansirane gume a felne sve 4 prave

Ovo te nisam razumeo - lose su prvobitno balansirali ili je sama guma u disbalansu? Licno sam imao slucaj sa ovde "cuvenim" zimskim gumama pre jedno 10-12 godina, da su svi tockovi bili u nuli na masini, a treslo na nekoj brzini.

I Nexen nove ili polovne? Nemoj da mi rusis Sneska :) , jer sam upravo Nexen planirao da probam u iducoj iteraciji.

A ovo sto se tice prepumpanih guma kod vulkanizera - apsolutna klasika :D . Zato od kada sam poceo da vozim, u gepeku uz sav ostali alat, uvek imam manometar i pumpu. I za takve "strucnjake" kojima ne vredi pricati ni kada im naglasis, a i za kontrolu i korigovanje pritiska u redovnoj voznji. Evo na ovakve nagle promene vremena zna da varira i po 0.2-0.3 Bar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan lose izbalansirali.. Polovne sam uzimao pa sam mislio da je do njih dok mi vulkanizer iz Coninga nije sve lepo na hanteru pokazao, kaze da su ovi lepili tegove a nisu ni gledali gde trebaju da se lepe..<_<

Sa kime god sam pricao, svi su hvalili Nexen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato i hocu da ih probam ;) , vozio sam svasta do sada, ali njih ne.

Hvala za info.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad spomenu Nexen.

U onom filmu Underground 6 gde voze onu zelenu Djuliju QV, na pocetku filma auto je na Nexen gumama :)

Kad moze mali Ferrari mozes i ti Ivane :D:D

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doprinos temi ... Najpre smorni uvod, tačka 1, a onda razlog obraćanja, pod tačkom 2  :)

 

 

1. Vulkanizeri spadaju u kategoriju uslužnih delatnosti od kojih me baš hvata panični strah, jer sam u više navrata do sada imao prilike da mi načine „lepu štetu“, koju nisam bio u stanju odmah da uočim. Primera radi:

- zgnječe mi prag/ove pri dizanju (i to ne jednom ),

- šutnu omaškom u šaht deo šrafova pa ti ne kažu, a ti ne vidiš odmah (jer imaš ratkapne),

- oštete ti šrafove i/ili brezone,

- otpadnu SVI balans tegovi sa SVIH točkova,

- loše izbalansiraju,

- loše okrpe ...

Toliko me strah njih da, kad sam zimus otišao u „Deltu“ da preuzmem nov zimski set za Hondu i kada su  ponudili da mi to odmah montiraju umesto letnjeg seta, ja glatko odbih i rekoh – „samo mi spakujte te točkove u gepek, sam ću ja posle to u garaži da zamenim“, na šta će prodavac – „ma, gospodine, ne treba ništa da platite, da ipak montiramo?“ Rekoh: „Ne, ne, ja to radije sam ...“

Ne kažu džabe – „Koga su zmije grizle, i guštera se boji“

 

2. Kada sam početkom 2020 prodao moj 308 iz 2009, znao sam ga „u dušu“. I znao sam ( mislio sam) i da nema problema sa šrafovima točkova ( jer sam svake sezone sam u garaži menjao zimski i letnji set ), ali mu je jedan vulkanizer davno zgnječio levi prag J

Juče, zove me sadašnji vlasnik ( ukupno, treći) maltene besan, da se požali kako su pozadi levo totalno uništena dva šrafa ( što je shvatio kada je probio gumu ) i da je taj točak maltene bio ušrafljen samo sa dva šrafa. Prethodno je zvao drugog vasnika, a drugi reče da pojma nema, pa ga uputio na mene. Pa me pita šta je to?

Ja zaista sav u čudu, niti znam, niti bih se sa time igrao. I onda mi pade na pamet ... Polovinom 2019. sam kupio novi set felni i (dve) gume (jer sam pre toga bio razbio jednu felnu i pocepao gumu) i odem u „Beo-Car“ da mi sve to smontiraju. Kada je došlo do montaže točkova na kola (bio sma u dovrištu ), primetim neko komešanje oko zadnjeg levog točka, pridjem i bilo je: „ne brinite ništa, sve je u redu“ i nastavih da posmatram iz daljine. Sada nemam dilemu da su pri zavrtanju pištoljem odmah oštetili jedan šraf, onda ni ručno nije htelo ni da krene, pa da su ureznicom pokušavali da „saniraju“, a onda su na tu poziciju stavili drugi šraf, a onaj ošetećni na drugo mesto i sve to kao dobro stegnuli ( a sada je jasno da i nisu ).

Tako su oštetili ne samo dva šrafa ... već i taj zadnji disk, koji se kod 308 menja zajedno sa ležajem točka. Ekonomski, to uopšte nije naivna šteta i šrafovi su tu najmanji trošak.

Ja budala teška posle te posete vulkanizeru nisam ništa proveravao ( bile su AS gume, pa nisam u jesen imao šta da menjam ) i ta sam kola tako vozio još oko pola godine ( nema gde nisam porodično za to vreme putovao ), a tako ih je vozio i drugi vlasnik, a i treći – dok sada gumu nije probio.

 

3. Tako da – "čuvajte se" vulkanizera :) 

Ima ih odličnih. Oni su ogromna većina.

Ali, na žalost, ostaće vam u jakom sećanju samo oni loši, manjina, koji život mogu da vam ogade i koji bacaju ljagu na sve one koji počteno i kvalitetno rade taj posao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro sam na drugom forumu čitao iskustvo člana (koji je ranije bio i ovde) sa Beo car-om, od prilike slična priča, po'ebali mu sraf/lozu na sličan način, ali je uočio odmah, na kraju balade je menjao diskove. Naravno, kad im je ukazao na problem, bilo je "tako ste dosli".

Sent from my 3310 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na žalost, kao što i sam kažeš, čovek (vozač) je tu maltene nemoćan. I sve se uglavnom svede samo na neizvesnost sa kolikim zakašnjenjem će saznati da je oštećen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iliti spasavanje skupocenog "Triangle" Kineza, sa kraterom od 5x5 cm u boku. Kao dusa posle intervencije, nova, nova, nova, neka komsija pukne od zavisti kada vidi golemu alu-felnu za zimski set...

I jos na sav ovaj horor hashtagovi: #sportscar, #speed i #autotrend...

krstise.gif.e0f4d439a6918c0281f3c70ec3f456a5.gif

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mobilni vulkanizer - koliko košta, gde sve dolazi i druga pitanja

 

pexels-andrea-piacquadio-3806249.jpg

Fotografija od Andrea Piacquadio sa Pexels

 

Skoro svi smo do sada čuli za mobilne vulkanizere, ali malo ko kakve sve usluge pružaju na terenu, po kojim cenama i da li to može da vas spasi vikendom u nekoj nedođiji u 02:00 ujutro?

 

Zamena guma ili točkova kod vas

Pozovete, oni dođu, i u vašem dvorištu ili na parkingu ispred zgrade zamene vam na licu mesta gume (zimske ili letnje), točkove, poprave probušenu gumu, balansiraju točkove i slično. Dakle, u stanju su da na terenu urade gotovo sve što rade i u vulkanizerskoj radnji. Pošto mobilni vulkanizeri uglavnom rade u okviru klasičnog vulkanizerskog servisa, kod nekih postoji mogućnost usluge ''hotela za gume/točkove''. Kod njih ostavite zimske ili letnje gume ili točkove, pa kad želite da ih zamenite, oni ih donesu kod vas i obave zamenu.

 

Probušena guma na putu

Mnogi smatraju da bi svaki vozač trebalo da ume da stavi rezervni točak. Međutim, tu postoji nekoliko problema:

  • Nema svaki auto rezervni točak, naročito noviji, već imaju razne setove za krpljenje gume. Međutim, ti setovi ne mogu da poprave isečen bok gume i generalno veća oštećenja, a ne pomažu ni kada se iskrivi ili pukne felna. Tada ostaje da vam neko donese drugi točak, da odnesete nekako točak kod vulkanizera, da zovete šlep službu...
  • Rezervni točak punih dimenzija ume da bude prilično težak, pa starija osoba, neko ko ima problema sa leđima i slično jednostavno nije fizički u stanju da obavi zamenu.
  • Ukoliko su šrafovi suviše jako zategnuti ili ''zapekli'', može da bude bukvalno nemoguće da ih odvrnete.

Postoje i razne druge stvari koje mogu da zakomplikuju situaciju kada se probuši guma ili ošteti felna. Uglavnom, rešenje je mobilni vulkanizer.

 

Koliko košta dolazak mobilnog vulkanizera?

Navešćemo primere cena, ali naglašavamo da cene mogu drastično da se razlikuju u zavisnosti od grada, udaljenosti vulkanizera od mesta gde je vama potrebna intervencija, vremenskih uslova, saobraćajnih gužvi, preopterećenosti poslom... Naprimer, jedna beogradska firma izlazak na teren na teritoriji Beograda naplaćuje 1.200 dinara (mada je besplatno ako se menjaju sve četiri gume). Međutim, ne znamo kolika je teritorija ovom cenom pokrivena. Cena kod druge firme kreće od 2.500 pa sve do 5.500 din u zavisnosti od zone, dok se izlazak van zona naplaćuje po pređenom kilometru. Istina, zona 2 sa cenom od 3.500 din pokriva zaista širok deo oko Beograda. U manjim gradovima dolazak može da bude i samo 500 dinara.

 

Neki ne naplaćuju posebno dolazak, već je cena intervencije viša za određeni procenat u odnosu na cenu iste intervencije kada vi dođete u servis. Takođe, neki mobilni vulkanizeri imaju jednu cenu do završetka redovnog radnog vremena (npr. posle 18:00 ili 20:00), a nakon toga se cena određuje u zavisnosti od više faktora, tako da će biti različita od slučaja do slučaja. I oni kojima je zvanično radno vreme 0-24h imaju jedan cenovnik do npr. 21:00, a nakon toga važi drugi cenovnik sa višim cenama ili se cene određuju kada mušterija pozove telefonom. U svakom slučaju, ukoliko imate izbor, pozovite više vulkanizera i uporedite cene.

 

Koliko košta dolazak ''u nedođiju''?

Zavisi koliko ste daleko od samog vulkanizera. Oni koji su spremni da krenu na duži put kako bi stigli do vas uglavnom naplaćuju 1 evro po pređenom kilometru u jednom pravcu.

 

Proverite način plaćanja

Možete da se nađete u situaciji da kod sebe nemate dovoljno keša da platite mobilnog vulkanizera, ali imate novac na računu. Zato pitajte da li primaju kartice. Neki mobilni vulkanizeri imaju bežične POS terminale, pa možete da platite karticom.

 

Ne može svaka guma da se popravi

Ukoliko ste gumu baš ozbiljno oštetili, naročito ukoliko je reč o bočnoj strani, možda će popravka (krpljenje) biti jednostavno nemoguća. Zato bi trebalo prilikom pozivanja da opišete kakvo je oštećenje, a nije loša ideja da pošaljete sliku ako je oštećenje baš veliko. Tada će mobilni vulkanizer da ponese novu gumu, za svaki slučaj, ukoliko vaša ne bude mogla da se sredi. Isto važi i za situacije kada je oštećena felna. Bolje da kupite čeličnu felnu (ukoliko imate alu felne) kako biste mogli da nastavite put, a originalnu felnu možete kasnije da popravite ili nabavite istu takvu.

 

Radno vreme mobilnih vulkanizera

Neki mobilni vulkanizeri imaju fiksno radno vreme, tako da npr. pozive radnim danima primaju samo do 17:00 časova, subotom do 14:00 časova, a nedeljom uopšte ne rade. Mnogi ipak rade svakim danom, uključujući subotu i nedelju, a možete da ih pozovete bez ozbira na doba dana ili noći. Međutim, cene će noću biti više - jedni imaju unapred određene noćne cene, dok se kod drugih cena određuje u zavisnosti od intervencije i drugih faktora.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knezevic76

Prica o sigurnosnim srafovima prebacena je u odgovarajucu temu ;) (pisalo se vec vise puta detaljno i o izboru, duplikatima kljuceva, cenama itd.):

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/39870-sigurnosni-šrafovi/&do=findComment&comment=1646921

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...