Jump to content
FAS Goran
scul

Lancia Lybra 1.9 JTD - signalna lampica za pojas, svetla, trip computer

Recommended Posts

Nakon povratka sa odmora i predjenih 1500km utisci o mojoj novoj Lybri su vise nego pozitivni. Prosecna potrosnja se kretala od 5.5 do 5.8 litara na 100km (rezervoar punjen do vrha), i to mahom magistralnim putevima i oko 400 km autoputa. Primetio sam da motor posle promene ulja i velikog servisa koji sam uradio pred put, ide bolje, mada i dalje osecam neku "knedlu" na 3000 obrtaja i kao da mu ponestaje daha. U svakom slucaju nameravam uskoro da uradim kompletno ciscenje svih tih senzora i ventila o cemu sam vec citao na ovom forumu.

Evo i nekoliko problema koje sam uocio, pa bih voleo da cujem i jos necije misljenje

1. Crvena lampica pojasa tokom voznje trepce (srecom pa nema zvucnog signala). Izgleda da je problem u kontaktu jer kad rukom jace pritisnem deo u koji ulazi kopca pojasa lampica se ugasi. Jedan prijatelj mi rece da tu nema neke pomoci, jer se taj kontakt stalno kvari usled pomeranja sedista. Sta vi mislite o tome?

2. Srednja svetla mi bacaju toliko visoko da skoro i da ne primetim razliku izmedju dugih i srednjih. Primetio sam da uredjaj za regulisanje nivoa snopa ne radi (mozda je ostao blokiran u tom polozaju, mada, kontam da bi onda trebalo svetla da bacaju nize...), proverio sam osigurace u redu su. Da li prvo da sredim taj uredjaj ili da samo rucno nastelujem farove?

3. Trip kompjuter - Trenutna potrosnja: pokazuje sve zivo samo ne trenutnu potrosnju. Nakon polaska i tokom ubrzavanja desi se da pokaze npr. 9.5 l/100km, a nakon toga mu treba jedno 5 minuta da skonta da vozim petom pri 2000 obrtaja i tek onda pocne da smanjuje polako do nekih 4.5 ili 5 l... vrednosti se uvek menjaju na nekih 30 sek i to sa zakasnjenjem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragi Lybrašu, ti verovatno od skora voziš tu "elektro-napravu".

1. Za trepćući kontakt u samom ulazu u sigurnosni pojas, preporučujem ti kontakt sprej. Ako ga nemaš, može i svemogući WD 40. To ne bi trebalo da bude nikakav problem.

2. Stelovanje svetala se vrsi u polumraku, sa upaljenim motorom i imbus ključem. Zavrtnji prema motoru služe za GORE_DOLE, a prema faru za LEVO DESNO. Svaki okretaj imbus ključa za 360 o. pomera sijalicu za 1 stepen. Ukoliko je to toliko raštelovano biće potrebno malko strpljenja 5 - 10 min., jedan pa drugi. Preporučujem ti nekakav miran i napušten kraj sa zidom ispred tebe, na 5 metara rastojanja. Upaljen motor, i posle svakog okretaja imbusa gledaj na zidu šta se dogadja... Ako se ništa ne dogadja- ili je ženski deo pojeden od silnog drndanja šrafcigerom, ili je opruga spala sa navoja. (u šta sumnjam)

3. Potrošnja po drumu je odista tolika, a po centru grada odista preko 9. Nemoj da očekuješ da ćeš od semafora do semafora vozeći prvom i drugom, i čekajući sa upaljenim motorom u redu za zeleno svetlo da trošiš manje. Taj auto ima 120 konja i 1.5 tonu težine i "nemere" manje! Drugo, setuj boardcomp na prosečnu potrošnju, od kad si sipao gorivo. Tebi je komp setovan na stalno resetovanje, odnosno na kratke distance pa ti se i dešava da ti recimo u Miloša Velikog bude 6, a kad dodješ do Skupštine i počneš da se mučiš sa semaforima 9 ili 10!

Knedla na 3000 obrtaja je prljav usis. Ne prati ventil slobodnog nadpritiska tvoje želje, pa kad šutneš gas u želji da ga ubrzaš, a on sitroma se iznenadi i kao preko volje počne da kao nešto ubrzava. Jesi li probao maksimalnu brzinu!?. Hoće li preko 180... ili dodje do 145-150 i stane!?. Ako se tako ponaša - trk u servis i ceo usis na pranje. I dizne, i turbinu, i interkuler... SVE!

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zahvaljujem na brzom odgovoru g. Damjanovicu.

1. Mislim da nije problem u kontaktu same kopce pojasa sa lezistem, nego negde nize, cini mi se na samom podu. Jer, kad cvrsto pritisnem rukom kopcuu leziste i sve to blago pomeram rukom lampica opet treperi.

3. Shvatam da su vrednosti trenutne potrosnje takve kakve su i to me ne brine, ali me zbunjuje princip rada kompjutera, vrednosti se menjaju sporo, cesto nemaju uopste veze sa trenutnim nacinom voznje. Kod drugih automobila koje sam vozio (npr. kod Oktavije) trenutna potrosnja se menja bukvalno 1, 2 sekunde nakon npr. jakog dodavanja gasa. Da li kod Lancie inace komp. ovako prikazuje trenutnu potrosnju ili je to samo kod mene problem?

Sto se tice voznje autoputem i maksimalne brzine, probao sam ga dva puta, ide do 190 bez problema, ali osecam da mu na blagim usponima ponestaje snage... mozda i ja previse ocekujem od 110 KS, i 1400kg, u svakom slucaju jedva cekam da uradim jedno dobro ciscenje usisa. Samo jos da pronadjem Wuerthov sprej za ciscenje usisa, gledao sam na vise OMV i EKO pumpi ali imaju sve ostalo, samo to ne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragi "JTD". Namesti kompjuer na "KEY" Sada ti je zakucan na "TRIP"-u, pa ti se zato menja na svakih 5 km. Na "KEY"-u se menja svakih 1 km. i to od pocetka, kad upalis auto. On startuje sa 10, pa pada, pada, pada, i posle jedno 4 km vožnje menjace se 6,7,8, ako voziš po gradu. Kad uključiš "TRIP", on ti od poslednjeg reseta pamti sve, i ako ti je pretežno bila gradskaa vožnja odmah će da ti pokaže veću potrošnju... Uglavnom komp. ne greši toliko. Možda pokazuje 2-3% više predjenih kilometara (ili onaj na glavnim instrumentima pokazuje manje). Meni se do sad nije desilo da u kilometar pokazuju isto. Recimo, ako sa tankom prodjem 650 km, na board-u ću pročitati 655 . . Inače sam procesor je Amstrad-ov.

Molim te, ta sredstva za čišćenje ne škode, ali niko još nije mogao da mi potvrdi koliko koriste. (I ja ih stavim na svaki treći - četvrti tank: čisto da predupredim neku evrodizelsku podvalu) Najbolje je da odeš kod MIKIJA da ti izglanca turbinu, interkuler i dizne i glava da te ne boli. Drugi auto, veruj mi

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako pricamo o lybri 2001 godiste ili kasnije sa 1.9 jtd motorom 85kw i 114 konja 9 litara po gradu je zaista mnogo , ja skoro samo po gradu i vozim kombinovano nocu kad ima malo guzve i danju u krkljancu bez klime prosecna potrosnja mi je 6,3 ume ponekada da se popne i na 7 ali to je max na otvorenom putu do srebrnog jezera prosecna voznja 115 -120 km/h trosio mi je 4 litre

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. Upravo o toj Lanči. Ona bi trebalo po fabričkim podacima da troši po gradu bez klime 8 litara, a svakako je da je u Torinu saobraćaj bolje regulisan nego u Beogradu. Ukoliko dodate na ovo beogradski saobraćajni haos, i uključenu klimu, teško da će te sa 114 ks i 1500 kg moći da trošite 6.3! To ne može ni Pežo 107. što se duma tiče i brzine od 115 - troši tačno 4.

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta dodati na ovaj zadnji komentar: TAČNO, ista potrošnja kao i kod mene. Ona priča o 6l i Peugeotu 107: TAČNO :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragi "JTD". Namesti kompjuer na "KEY" Sada ti je zakucan na "TRIP"-u, pa ti se zato menja na svakih 5 km. Na "KEY"-u se menja svakih 1 km. i to od pocetka, kad upalis auto. On startuje sa 10, pa pada, pada, pada, i posle jedno 4 km vožnje menjace se 6,7,8, ako voziš po gradu. Kad uključiš "TRIP", on ti od poslednjeg reseta pamti sve, i ako ti je pretežno bila gradskaa vožnja odmah će da ti pokaže veću potrošnju... Uglavnom komp. ne greši toliko. Možda pokazuje 2-3% više predjenih kilometara (ili onaj na glavnim instrumentima pokazuje manje). Meni se do sad nije desilo da u kilometar pokazuju isto. Recimo, ako sa tankom prodjem 650 km, na board-u ću pročitati 655 . . Inače sam procesor je Amstrad-ov.

Molim te, ta sredstva za čišćenje ne škode, ali niko još nije mogao da mi potvrdi koliko koriste. (I ja ih stavim na svaki treći - četvrti tank: čisto da predupredim neku evrodizelsku podvalu) Najbolje je da odeš kod MIKIJA da ti izglanca turbinu, interkuler i dizne i glava da te ne boli. Drugi auto, veruj mi

Dižem ovaj post iz prašine iz navedenoga pitanja.

Kod mene je potrošnja podešena na "KEY" ali se ponaša kao što je navedeno u tekstovima prije. Dakle, on u biti ne pokazuje trenutnu potrošnju nego prosječnu potrošnju od trenutka paljenja motora? da lije tako i kod drugih Lybri?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgovor sa zakašnjenjem:i kod mene je tako.Svako gašenje motora-očitava iznova/KEY/.Ako je na TRIP onda ti pravi prosjek od zadnjeg reseta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene (ICS NAV) piše npr. od 17.30 ako sam auto upalio u pola šest popodne i prikazana potrošnja je prosek od tad pa do sadašnjosti. E sad, ako stanete da kupite nešto u prodavnici, pa nastavite dalje, i dalje piše od 17.30 sve dok auto nije ugašen više od 2 sata, nakon čega se restartuje i piše novo vreme paljenja. E sad, u svakom trenutku je moguće restartovati da počne ponovo.

Drugar koji ima 1.9jtd iz 2001. mi kaže da mu trip komp laže po litar čak (prikazuje manje), dok meni nikad nije lagao više od 0.1, a merim uvek od čepa do čepa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...