Jump to content
FAS Goran
Ostoja-91

Krpljenje branika i farbanje

Recommended Posts

ja sam slicna a i teza ostecenja uspeo da saniram.uz malo truda i dobre volje.imas u postu iznad pa se uveri

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako nije problem sta si radio,tj kojim redom? Da li si skidao svu boju pa prajmer za plastiku git i farbanje ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

skidanje stare,pa gitovanje.spricgit,da popuni jos ako negde ima rupica i sl pa susenje do sutra.sutra skidanje tzv kora od narandze i glacanje vodenom smirglom.kad smo izvukli sta smo mogli izvuci,jer bili su poprilicno izudarani onda smo ih oprali, odmastili lepo odmascivavem,prefarbali baznom i na kraju lakiranje.
ostalo mi je jos samo da ispoliram,ne stizem od posla i ovih policijskih casova,i to ce biti top
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima... Jutros zatekao na parkingu oštećen zadnji branik na Grande puntu...Imate li savet za nekog plastičara, koji relativno povoljno može da sanira ovo? Ili se možda više isplati kupovina polovnog branika sa nekog otpada?

 

Branik_1.jpg Branik_2.jpg

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Monopolist90

 

Ne vidim sa slika...jel' tu pukao branik, ili nije? Kao da jeste u tom donjem delu oštećenja... Ako je i pukao, ovo se krpi, tj. ne kupuje se drugi polovni branik zbog ovog oštećenja (koliko na slici vidim).

Pogledaj prethodno napisano u temi na kojoj smo, pominjali su se neki plastičari već... (mislim na skorije upise).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

Nisam uspeo lepo da uslikam, jeste pukao u donjem delu..U gornjem delu je malo iskrivljen... Tražio mi je u Zemunu neki branik servis 120 EUR-a (montaža/demontaža, krpljenje i farbanje pola branika), ne znam koliko je to realna cena, nisam imao sličnih intervencija...Raspitaću se kod još nekih plastičara svakako... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popravka branika - koja oštećenja mogu da se srede u servisu?

 

branik popravka.jpg

 

Novi originalni branici za neke automobile mogu da budu izuzetno skupi, a oni su uglavnom prvi na udaru kada dođe do nekog incidenta. Zamenski (neoriginalni/aftermarket) branici su obično znatno jeftiniji, mada tu imamo pitanje kvaliteta - kakva im je elastičnost i otpornost na pucanje i druga oštećenja, da li se uklapaju kako treba... Tu su i polovni originalni branici. Međutim, za neke modele ih je veoma teško ili nemoguće naći. Zato, sledeća adresa - servis za popravku, i evo šta su nam rekli u jednom od njih:

 

Kakva oštećenja na braniku mogu da se poprave, a kakva ne mogu?

Retko se desi da je popravka branika nemoguća. Skoro svaki branik može da se uradi. Čak i ukoliko nedostaje deo branika, to može da se sredi navarivanjem komada koji nedostaje. Ako nedostaje baš veliki deo, iseče se deo sa drugog branika i zavari na onaj koji se popravlja. Varenje plastike omogućava da se gotovo svaki branik popravi.

 

Da li popravka branika ostavlja neke tragove?

Ne, nikakvi tragovi ne ostaju. Nakon farbanja branik izgleda kao nov.

 

Postoje li neki ozloglašeni modeli automobila kada je u pitanju popravka branika?

Generalno, kod vozila marke Audi zbog pomalo specifičnog načina montaže branika može da bude problematično da se branik idealno uklopi. Nije lako objasniti u par rečenica, ali Audi je uglavnom najproblematičniji po tom pitanju. Postoje i drugi automobili koji mogu da budu problematični, mada se sve uspešno rešava, samo je potrebno više truda i vremena.

 

Popravka branika

Prvo se pregleda kompletan branik, pa se u zavisnosti od oštećenja i materijala od kojeg je izrađen branik određuje način i proces popravke. Ukoliko je potrebno da se izravna neko udubljenje ili je uz pucanje došlo i do krivljenja plastike branika, koristi se fen kojim se plastika vraća u što približnije stanje originalnom. Zatim se branik spolja vari na mestu pucanja. Nakon toga se vari iznutra. Spoljašnja strana se, logično, izbrusi, gituje i ''ostalo'' - tu su i drugi koraci kako bi površina branika na mestu gde se varilo bila potpuno glatka i spremna za farbanje, tako da nakon farbanja ne može da se prepozna mesto gde je rađena popravka.

 

Koliko su jaki varovi na mestu pucanja branika nakon popravke?

Do sada nismo imali reklamacije po tom pitanju. Neće doći do pucanja varova u vožnji zbog vibracija. U stvari, pošto se branik vari i sa spoljašnje i sa unutrašnje strane, pri čemu se brusi samo sa spoljašnje, iznutra je praktično ojačan. Može se reći da će u slučaju udarca branik pre da pukne na nekom drugom mestu, nego na mestu vara.

 

Nosači branika - oni se isto kvalitetno popravljaju?

Tako je, nosači mogu da se poprave i srede, bez obzira da li je u pitanju prednji ili zadnji branik.

 

Maska hladnjaka - može li ona da se popravi?

Kada je maska hladnjaka u pitanju, to zavisi od raznih stvari. To su praktično rešetke hladnjaka u raznim oblicima, npr. kao saće. Uglavnom, kada puknu teško ih je popraviti toliko dobro da to deluje kao novo. Zato se uglavnom više isplati da se kupi nova maska hladnjaka, pošto nisu naročito skupe.

 

Postoje li branici koji ne mogu da se poprave?

Neki retki slučajevi prave problem ako imaju pur-penu iza, kao npr. stariji modeli Ford modela, i slično. Međutim, to je baš retko. Takođe, problem može da se javi ukoliko branik ili spojler nije fabrički, nego naknadno ugrađen.

 

Razlika u ceni - popravljanje branika i kupovina drugog branika?

Uglavnom je bolje, odnosno isplativije popraviti branik, nego kupovati nov zamenski ili polovan originalan.

Novi zamenski koji koštaju 5.000-6.000 dinara po kvalitetu ne mogu da se mere sa originalnim branikom. To je jednostavno znatno niži nivo kvaliteta. Polovne originalne branike često nije lako naći, a za neke automobile je i nemoguće. Sa druge strane, polovni branici nisu ni toliko jeftini koliko mnogi očekuju. Pritom originalni može da istrpi znatno snažnije udarce i veće privremene deformacije bez oštećenja. Zamenski, iako su novi, nemaju takvu elastičnost kao originalni (fabrički), pa lakše dolazi do pucanja i drugih oštećenja. Stoga je uvek bolje popraviti originalan branik, osim ukoliko je oštećenje takvo da mora da se kupi novi.

 

Zaključak

Ukoliko vaš auto pretrpi oštećenje branika, prvo se obratite servisima za popravku i proverite da li i po kojoj ceni može da se uradi popravka. Istovremeno proverite može li da se nađe polovan, ako je oštećenje baš veliko, pa se možda kupovina polovnog možda više isplati. U svakom slučaju, ispitajte sve opcije pre nego što donesete konačnu odluku.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...