Jump to content
FAS Euroauto Goran
italiano

Fiat Punto mk.2 1.2 8v - pumpa za gorivo

Recommended Posts

Pre neki dan nisam mogao da upalim mog Punta 1.2 8v. Vergla ali ne pali, akumulator je ok. Kada dam kontakt ne cuje se onaj zvuk za pumpu za gorivo. Bio kod majstora, sve je pregledao i jedva nasao uzrok - aktivirao se senzor za protivpozarnu zastitu i prekinuo dotok goriva... Posto smo se slozili da se moze voziti i bez tog senzora ( kosta oko 7000 din), povezao je strujno kolo bez tog senzora i motor je odmah upalio i sve je bilo u redu i prilikom kasnijeg paljenja ali ... Medjutim, jutros opet nece da pali, vergla ali nista. I naravno, opet se ne cuje zvuk pumpe za gorivo pri davanju kontakta! U cemu je problem? Da li bi ugradnja novog senzora resila problem ili tu moze biti jos nesto u pitanju?

Polako pocinjem da ludim zbog Fiata i sada sam se uverio da je elektronika katastrofalno resena u globalu, to je VELIKI MINUS za Fiat! Jos me tesi to da sam uglavnom zadovoljan autom, nemam vecih zamerki na ostalo... :)

Pomagajte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Code lampica, da li se gasi prilikom davanja kontakta?

Kakvi su kontakti na pumpi goriva, proveriti i ocistiti.

Imao isti problem svojevremeno na alfi 145 boxer, kvar bio u releju pumpe goriva.

Mozes i da proveris i ovaj osigurac koji se nalazi ispod haube F22, prikazano na ovoj slici:

80426983.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

kad ti se aktivira prekidac za gorivo ne moras ga menjati samo se pritisne dugme sa gornje strane i vozi dalje.kao sto rece kolega proveri struju i kontakte,vidi dolazi li do pumpe 12V,inace prekidac prekida masu a ne 12V.ako sve to imas do pumpe izmeri pritisak goriva jer to kod tebe malo oce malo nece moze da bude da negde gubi struju ili pumpa pocela da glavi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponovnim pregledom nadjeno je da se izolir traka deformisala od toplote i napravila kratak spoj. Protivpozarni prekidac je definitivno zaobidjen, strujno kolo povezano direktno i sada je sve ok...

@visconti: kad sam davao kontakt sijalica se upali i ugasi posle par sekundi, ali nikakvog zvucnog signala nije bilo. Sada ima i jedno i drugo a pali iz prve, Bogu hvala :respect:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobar ti majstor kad je dozvolio da se to desi.

A sto se tice problema kako je resena elektronika, kupi nekog novijeg renoa ili citroena, pa's da vidis ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

imamo isti auto, i kod mene je bilo tako pa je na kraju pumpa skroz crkla i to na pumi kad sam sipao gorivo i ono mosa nece da ubali ali stvarno. sutra dan sam direktno spojio pumpu i mrtva. otiso u radnju kupio novu i to radi ko da nista nije bilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravio sam da napisem da sam dan pre ovoga kvara uleteo u rupcagu na putu i da je verovatno to aktiviralo prekidac. Prekidac se nije mogao ponovo aktivirati jer je plastika pukla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas mi se desio sledeći problem. Išao sam i preko Njegoševe sam nalete na rupu i auto se izgasio. Pošto sam imao ranije problema sa pumpom i promenio sam poklopac (auto Fiat Punto 1.2 8v mk2) i nastavio crevo za gorivo, mislio sam da je verovatno tu puklo i da ne može da nabije gorivo pod pritiskom ali je sve ok i pumpa mi se čuje drugačije i grgori ali ne izbacuje gorivo. Pregledao sam pumpu i deluje ok spolja, koliko sam shvatio benzin vraća kroz cevčicu iz plastike u koju pumpa ubaci gorivo.

Znači:

- pumpa radi

- pošto je providno crevo - ne dolazi gorivo do drugog creva koje izlazi iz rezervoara

- čuje se čudno - grgori tj negde ima vazduha

Ima još nešto kada zatvorim cecicu koja vraća gorivo u rezervoar pumpa radi normalno. Da li sme da se zatvori potpuno, vereovatno je preliv neki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kapacitet el. pumpi je oko 130 l/h (negde manje negde više-kad je ispravna). Šta misliš gde bi gorivo sve završilo ?

Vidi prvo kako ti pumpa nabija pritisak pa redom, regulator pritiska.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nije to fontana pa da samo gura tečnost. Ima pritiska, gde će da ode 130l/h.. Namerno nisam totalno začepio odvod kako bi kada izgasim auto opao pritisak i kako bi se benzin vratio u rezervoar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

od gledanja nema selameta.... :)

manometar u ruke i meri,a to sto si prepravljao samo ti znas sta si radio.....pritisak bi trebao da bude 3 bara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pronašao sam problem. Ispao mi je čep sa donjeg dela pumpe koji benzin iz preliva vraća u posudu ispod pumpe. Čep sada lako izspadne jer je nezgodno da se čvrsto utisne pošto je posuda plastična. To je izvor problema i to me je ostavilo u vožnji. AKo je neko imao problem sa tim čepićem i ako ga je rešeo neka podeli rešenje.

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari imam jedan problem i moram vama da se obratim :)

Juce punto nije hteo da mi upali, verglao je i nista.Jutros kad sam mu dao kotakt primetio sam da se nije cula benzinska pumpa kako radi tako da sam nabavio neku polovnu od drugara ali problem je sto ne znam kako svoju da skinem.Da li mozda znate kako se skida, tj.primetio sam da preko pumpe ima neki plasticni prsten koji se odvrce ali je nemoguce to uraditi bez nekog alata ili ima neka fora...Ako je neko imao iskustav sa tim neka pomogne

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzmes srafciger i cekic, namestis srafciger na neki od zljebova koji su na tom prstenu i cekicem kuckas u pravcu odvrtanja naravno. Slobodno jace udari nemoj da mazis srafciger nece tom prstenu nista biti. Kod mene je skidano na -15 pa nije pukao :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lezajevi ili neki drugi problem mehanicke prirode.

Ako se moze rastaviti moze se popraviti ali s obzirom na cene polovnih ne znam da li je i koliko isplativo.

Dok radi motor radi i pumpa za gorivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sinoc parkiram auto ugasim . Danas da podjem do grada  dam kontakt ne cuje se pumpa da zuji okrenem kljuc auto upali par sekundi izgleda dok je imalo benzina i ugasi se, dam ponovo kontakt ne cuje se pumpa.Proverim osigurac F22 ispravan .Dam kontat uzmem unimer nema struje na pumpi , plovak radi normalno. Zna li neko u cemu je problem dal je crkla pumpa ili ima neka posebna caka za proveru struje na pumpi?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveri Inertia Switch. To je prekidač koji prekida napajanje pumpe strujom pri sudaru. On hoće da iskoči. Nalazi se u prednjem desnom stubu, ispod tapacirunga, desno ispod police. Ukucaj na Google Punto Inertia Switch pa potraži slike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...