ISV_01 4023 Posted July 15, 2019 Zato sto se za to raspise tender, po zakonu jelte, velike nabavke i ide javno (bar bi trebalo). Najjeftinija ponuda (uglavnom kao parametar, ali ne mora uvek biti ako imaju dodatnih uslova) dobija ofc. Ali ako idemo tom logikom o javnoj nabavci, dobijemo Skode za policiju umesto Fiata (gledano sa aspekta najjeftinijeg i udela drzave) i tako...neko uzme lovu i cuti se. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bit 936 Posted July 15, 2019 Ma ne radi se tu o najjeftinije, bude to na papiru prvom, onda posle se to nakarika da za 1 kupljeni komotno mogu dva...Igrom slučaja sam prisustvovao, kako se od 3 miliona dinara na raspolaganju potroši 1 a 2 se podele među dvoje...papiru se urade lova sedne na račune "izvođača" ovi vrate keš nalogodavcima i tišina.Al bi ja to pohapsio i ju, pa na čišćenje ulica . Onako iz uljuljkanosti velikog džipa u uniformu pa metlu u ruke i u kvart gde živi udri dok ne vrati 120 din/satNajgore od svega takvi prosipaju pamet, umesto da bar ćute . Послато уз помоћ Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted January 10, 2020 Hoće li Ikarbus ponovo stati na noge? Nekadašnji gigant, preduzeće Ikarbus iz Zemuna koje proizvodi autobuse, mesecima je bez posla - fabrička hala je prazna, radnici ne primaju plate, proces privatizacije još traje, ali generalni direktor Aleksandar Vićentić veruje da će ta kompanija uspeti da se izvuče iz ove situacije. Zaposleni su za najavljivali štrajk ispred Vlade Srbije, ali su ga odložili jer je, kaže Vićentić za Tanjug, u Ministarstvu privrede postignut dogovor da se delu radnika ponudi socijalni program. ''To je trenutno jedino rešenje da se reše finansijski problemi dela naših zaposlenih'', kaže Vićentić koji veruje da će Ikarbus uspeti da se izvuče i nastavi poslovanje jer je, kako kaže, više puta bilo u sličnim situacijama. Prošla godina je, napominje on, bila veoma teška za Ikarbus jer nisu proizveli nijedan autobus, ali su opstajali zahvaljujući remontu vozila. ''Međutim, i to je stalo krajem prošle godine. Poslednji put smo isplatili plate krajem septembra i od tada ne primamo zarade. Imamo velikih problema, ali za sada uspevamo da platimo komunalije, struju, vodu, telefone'', rekao je Vićentić. Socijalni program je, inače, sproveden i krajem 2018. godine kada se za njega opredelilo oko 140 zaposleniih u Ikarbusu koji su dobili 200 evra po godini radnog staža, nakon čega je u preduzeću ostalo 120 radnika. Privatizacija preduzeća traje dugo zbog same kompleksnosti procesa, kaže Vićentić i objašnjava da se Ikarbus privatizuje kroz Unapred pripremljeni plan reorganizacije (UPPR) otkupom dugova. Kineska kompanija ''Jinglong'' je, kaže, otkupila dugove Ikarbusa i UPPR-om, koji je to preduzeće priložilo sudu, predviđeno je da kineska kompanija na osnovu toga što je otkupila dugove bude vlasnik 58 odsto Ikarbusa. Država Srbija će, objašnjava Vićentić, biti vlasnik oko 10 odsto, dok će preostali deo biti u vlasništvu malih akcionara. ''U novembru prošle godine je usvojen naš UPPR i čeka se njegova pravosnažnost. Teško je reći kada će to tačno biti, ali očekujemo da za dva do tri meseca postane pravosnažan'', rekao je Vićentić i dodao da će tek tada kineski partner biti većinski vlasnik Ikarbusa, odnosno i formalno preuzeti to preduzeće. U pitanju je firma koja je najveći svetski proizvođač baterija za elektrovozila i veliki proizvođač autobusa, kamiona i vozila na elektropogon. Objašnjava da oni planiraju da zadrže kompletan Ikarbusov proizvodni program koji je, ističe, odličan budući da domaća kompanija sarađuje sa najboljim kompanijama u branši - Mercedesom i MAN-om. ''Svi naši modeli koriste Mercedesove ili Manove motore, Simensov upravljački sistem. Pravimo vrhunske autobuse po prilično konkurentnoj ceni i kineski partner je odlučio da zadrži naš kompletan proizvodni program dizel vozila, i da dodaju elektrovozila koja neće biti kineska već Ikarbusova, s tim što će baterije i još neke elektrokomponente, koje su takođe odlične, biti iz Kine'', objasnio je Vićentić. Ikarbus“ je osnovan 1923. godine kao prva fabrika aviona na Balkanu, da bi kasnije promenio delatnost, a prvi autobus u tom preduzeću proizveden je 1954. godine. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites