Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
Krle

Bravo 1.9jtd ili 1.6tng :)

Recommended Posts

Ovih dana krecem u kupovinu, izbor je pao na FIAT BRAVO, godista od 1999 do 2001, u prvoj varijanti sam planirao 1.6 naravno sa plinom, ali sam u zadnje vreme poceo da se zagledam u 1.9 jtd :D.

Citao sam na forumu, dizel vs plin i brdo ostalih tema itd. Ali moj problem zapravo jesu cene, umesto da padaju (poceo sam od marta da pratim) one rastu, pa ovo sa strancima, pa u oglasima stampanim jedno, na web oglasima drugo, jednostavno je trziste totalno konfuzno, pa onda razlika izmedju istog godista istog modela i slicnog stanja auta bude 1000e....:S

Uglavnom, hteo sam pitati za vase najiskrenije misljenje, koji je jeftiniji za odrzavanje, naravno koji se cesce kvari - dizel ili benzin i takodje ono sto me najvise zanima koje su realne cene gore pomenuitih modela????

Jos da naglasim da imam na raspolaganju ciste gotovine plafon 4200 eura!

Zahvaljujem se svima unapred!

Share this post


Link to post
Share on other sites

JTD, sipaš i ne misliš. Za nov auto je zeznuto malo uzeti dizel, jer je skup, pa improvizuješ, dok polovnjak, posebno kad je Fiat u pitanju, cena dizelaša se zapravo uopšte ne razlikuje.

Pazi, ako nađeš stvarno sjajan auto, a benzinac, uzmi ga i turi mu plin. Prioritet je pre svega da uzmeš dobar i očuvan auto, koji ti se sviđa, jer ćeš ti da ga voziš, a ne ja ili neko drugi sa foruma. Odluka je tvoja i ti vozi ako ti se sviđa. E, sad, ako pre toga nikad nisi vozio novijeg dizelaša, obavezno probaj kao to sve izgleda u praksi. Benzinca si, pretpostavljam, vozio - sa plinom je potpuno isto, samo brutalno jeftinije.

U principu je vožnja na plin najjeftinija i ekološki najčistija. Imao sam istu dilemu, pa da mi je naleteo neki baš dobar benzinac Stilo, moguće da bih ga uzeo, ali sam potajno želeo JTD - i dobio. Nisam ni trenutka zažalio, samo sipam i ne mislim, već treću godinu. Ništa mu nisam pipnuo do sad sem kvačila, prednjih pločica i redovne zamene ulja i filtra. Trap nisam nikad ni gledao, kakav je stigao iz Italije, takav je. Kad imam vremena operem ga i usisam, i to je to.

Iz ove perspektive, verovatno sledeći auto će biti isto dizelaš. Dilema, što se mene lično tiče, je postojala dok nisam ukapirao koliko je dizel u principu jednostavniji za vožnju, naročito u promenama ritma iz ekonomične vožnje u žustru i obrnuto.

Želim ti sve najbolje u kupovini Fiata.

Edited by nidza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na konfuzno tržište i na velike razlike u cenama ti nemožeš da utičeš tako da ti se ne isplati uoopšte to i gledati, barem ja tako mislim s obzirom da se nalazim u istoj situaciji kao i ti s tim što ja ne razmišljam o bravo-u već punto ili stilo varijanti... Jednostavno treba obići lično prodavce, placeve... i pogledati, kad naletiš na nešto što ti odgovara kupiš i uopšte više ne razmišljaš da li si mogao negde da nađeš jeftinije ili bolje po istoj ceni ili slično...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako nadješ DOBROG benzinca sa ili bez plina - kupuj! Preradjuj posle ako nema plin, bar ćeš usput dobro i da "pretreseš" motor. Ako ga ne nadješ - u svakom slučaju jtd, mada je skuplji! Pa kad sabereš dobrog benzinca bez plina + ugradnja plina i uporediš sai dizelašem dodje ti isto. Što se eksploatacije tiče - nepoznato mi je. Čuo sam dosta pohvala na račun prerade benzinaca na plinsko gorivo - nikad ga nisam vozio. Istina je da auto ne ide onako žustro kao kad je besprekoran benzinac u pitanju. Istina je da mu je kraći "domet". Istina je da je tiši u radu.... Dizel je bučniji, skuplje ti dodje kilometar... al traje... do bestraga. Lično se ne bih dilemio. Gledao bih da su karoserija i vešanje u dobrom stanju ( Da nije lupan, natezan na "panteru"-to bar može da se vidi). Motor spolja niko nije uspeo da okom snimi. Jednostavno - gledaj koji ti je bolji.

da ne zaboravim: staro mišljenje da su benzinski motori konstruisani za benzin kao pogonsko godivo, polako se potiskuje iskustvima i tehničkim unapredjenjima plinskih uredjaja. Sadašnje performanse plinskih napajanja benzinskih motora toliko su uznapredovale u odnosu na proteklu deceniju da se pojedini proizvodjači odlučuju da u svom redovnom asortimanu nude i plin kao alternativu benzinskom motoru u fabričkoj verziji, kao novo vozilo (Dačija na primer). U Belgiji, Holandiji i Lukseburgu, pa i Francuskoj, masovno se vrše prepravke motora na plin. Naravno, osnovni razlog je ekonomske prirode, ali nedostaci plinskih uredjaja ni izdaleka nisu kao što su bili pre petnaestak godina.

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je meni to jasno, ali treba naci dobar primerak, a zasto se zanosim cenom, pa tako sto i ako na letis na "dobar" primerak a vidis da je dosta jeftiniji odmah sumljas da mu nesto hvali, a oni sto su "dosta ulozili" nece da spuste cene, a svi znamo da su kupovine polovnog uvek macka u dzaku...samo zato...

Prvo hvla na odgovorima, drugo znam sve prednosti sto se modela tice, moje pitanje se nije odnosilo na ekonomiju voznje nego na ekonomiju kupovine, pa me je zanimalo da mi kazete realnu cenu pomenutih modela kao i njihovo servisiranje.

Videcu ovih dana gledam, trazim idem da gledam pa cemo videti ste ce na kraju ispasti. Da li mi neko od vas moze reci, sta sve spada u veliki servis i koliko kosta, kao i to da li treba verovati servisnim knjizicama (tipa zamenio sam to to i to pre 3000km)???

@Sirius9

ja o puntu i ne razmisljam, ali o stilu bih razmisljao ali oni su od 5K pa navise, tako da i preostaje bravo, mozda bih skupio i vise kesa (npr. 4500e) ali mi je to mnogo za jedan bravo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veliki servis (po mom znanju) su zamena svih filtera, ulje, kaishevi i shpaneri? nek me ispravi neko ako gresim. A sto se tice servisnih knjizica, odes u servis pa proveris. Mada ja sumnjam da bi servis davao fals potvrde za tako nesto.

Sto se ekonomije kupovine tice, to je vec (kao sto si i sam rekao) skroz diskutabilno i varira. Dizeli su bili dosta skuplji godinama. Sad su opet na ceni benzinci samo zbog ugradnje TNG-a. Ali lepo kazu kolege forumasi, pogledaj auto i nadji koji ti se svidja, a sto se trajanja tice, sve govori da dizel mnogo duze traje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eno ga Maki iz Sremske Mitrovice našao Mareu limuzinu ko bombonu, ne zna se šta je lepše na njoj - za 3.800!. Pa nadji i ti takvu, uloži u nju 500 e (veliki servis, nešto što joj je propalo) i vozi se ko čovek. Samo budi uporan. Nikad ljubav na prvi pogled. Beležnicu u ruke i pamti gde si šta video. Pa sutradan, ili kroz neki dan, sabereš sve utiske i doneseš odluku. I eto tebe ofijaćenog!

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro ni Stilo nije los auto... :whistle: :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...