Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Poslovni rezultati FCA / Stellantis

Recommended Posts

Fiat je u drugom tromesečju ove godine zabeležio veći gubitak nego što se očekivalo, ali i dalje planira da u 2009. ostvari profit, preneo je Wall Street Journal.

Kako se navodi na internet stranici tog lista, Fiat je u tromesečju koje se završilo 30. juna zabeležio gubitak od 179 miliona eura, dok je u istom periodu prošle godine poslovao sa profitom od 646 miliona eura.

Gubitak je veći od očekivanja analitičara, koji su predviđali oko 110 miliona evra gubitka.

"Očekujemo poboljšanje situacije u preostalom delu godine, pošto se uslovi trgovine poboljšavaju i stabilizuju u većem delu našeg poslovanja", saopštila je italijanska kompanija.

Fiat za 2009. godinu planira neto profit veći od 100 miliona evra, navodi se u Wall Street Journal.

 

 

Edited by neshaoct
update naslova teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grupa FCA objavila pozitivne finansijske rezultate

 

fiat500xusa1.jpg

 
Kompanija FCA (Fiat Chrysler Automobiles) je objavila da je u drugom kvartalu prodala 1.19 miliona vozila. Blagim rastom u odnosu na prodaju u istom periodu prošle godine, FCA je još jednom ostvario pozitivne poslovne rezultate, pa je objavljeno i to da je zarada kompanije u drugom kvartalu porasla na 1.53 milijarde evra (značajno povećanje u odnosu na 968 miliona evra prošle godine). Operativni profit je prema tome porastao za čak 25 odsto na 29.2 milijarde evra, što je svakako iznenadilo analitičare, ali i dokazalo da povećanjem prodaje u SAD-u, FCA ima šansu da preporodi brendove kao što su Maserati i Alfa Romeo. To je u stvari i osnovni cilj, jer je sada više od polovine profita donelo tržište u SAD-u i pored toga što FCA posluje na praktično svim kontinentima.
 
Iako je SAD definitivno najznačajnije tržište, mora se priznati da su Evropa, Srednji Istok i Afrika postali drugo najznačajnije područje prema zaradi. Nažalost, usporen rast u Kini i značajan pad prodaje u Južnoj Americi uticali su na to da FCA ostvari blage gubitke na tim tržištima. Sa velikim brojem brendova (Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Ram Trucks, Abarth, Mopar i SRT, Ferrari, Maserati, Comau, Magneti Marelli i Teksid), FCA je definitivno jedna od najznačajnijih kompanija na svetu, ali ako pogledamo u brendove koje poseduju, mora se priznati da Marchionnea i njegov tim čeka veliki posao u revitalizaciji imena kao što su Alfa Romeo, Fiat, Lancia i Fiat Professional. Poznato je da upravo ovi brendovi još čekaju na pravu priliku da procvetaju na tržištu. Srećom, zaradom u SAD-u FCA se može usmeriti ka unapređenju posrnulih italijanskih brendova.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrarijevi rezultati

 

130017-Ferrari%20California%201.jpg

 
Ferrari je u trećem ovogodišnjem kvartalu zabeležio rast operativnog profita od 22 posto zahvaljujući velikom rastu isporuka automobila koje su uspele da nadoknade pad prodaje u sestrinskoj kompaniji Maserati. Profit pre nego što se oduzme kamata, porez na dobit i amortizacija (EBITDA) kompanije Ferrari u trećem tromesečju 2015. dostigao je 213 miliona evra. Prihod kompanije je porastao devet posto, na 723 miliona evra, prenosi AFP. Isporuke su u navedenom periodu porasle 21 posto, na 1.949 automobila. Kompanija očekuje da će ove godine isporučiti 7.700 vozila a da će EBITDA dostići vrednost između 725 i 745 miliona evra. Ferrari, filijala Fiat Chrysler Automobila, prošle nedelje je debitovala na Njujorškoj berzi s procenjenom tržišnom vrednošću od 9.8 miljardi dolara (8.9 miljardi evra).
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA povećao procenu profita posle jakog trećeg kvartala

 

jeep_grand_cherokee_srt.jpg

 

Italijansko-američka automobilska kompanija Fiat Krajsler Automobili (FCA) povećala je procenu profita za 2016. godinu, nakon što se u trećem kvartalu vratila na staze profita zahvaljujući snažnim rezultatima u Severnoj Americi. Prilagođeni neto profit kompanije je u trećem tromesečju iznosio 606 miliona evra u odnosu na gubitak od 387 miliona evra iz istog perioda prošle godine, prenosi američka agencija AP. Prihodi FCA su, međutim, stagnirali na 26.8 milijardi evra, a isporuke su blago smanjene, na 1.12 miliona jedinica. Automobilska grupacija je povisila i procenu prilagođene neto dobiti za 2016. godinu na iznad 2.3 milijarde evra sa prethodne procene od najmanje 2 milijarde evra. Najveći deo prihoda u trećem kvartalu, FCA duguje tržištu Severne Amerike, ali su i poslovni rezultati u Evropi i u Aziji ostvarili poboljšanje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekordna godina za FCA grupu: završili 2016. godinu s 1.8 milijardi evra profita

 

126927-Jeep%20Renegade%2011.jpg

 

Iako je ukupna proizvodnja pala za 3 posto, rashodi su smanjeni što je rezultiralo puno boljim rezultatima. Fiat-Chrysler grupa je juče objavila finansijske rezultate koji pokazuju najbolje rezultate otkada je grupa formirana. Pritom su obećali dodatne pogodnosti za svoje radnike u obliku bonusa. Izvršni direktor Sergio Marchionne je izjavio da su dobre brojke rezultat sprovođenja strateškog plana koji za cilj ima povećanje prisutnosti grupe na tržištima i povećanje profita. ''Ovo je bila rekordna godina za nas, ali trenutno smo ostvarili tek 60% od plana koji smo zacrtali da ostvarimo od 2014. do 2018. godine. Iako se tada plan mnogima činio nerealnim, dokazali smo da možemo poslovati uspešno i da ostvarujemo zacrtane ciljeve'' - izjavio je Marchionne.

 

Profit FCA grupe nakon oporezivanja u 2016. godini je iznosio 1.8 milijardi evra. To je ogromno poboljšanje u odnosu na prošlu godinu kada je profit bio tek 93 miliona evra za šta su najviše krivi opozivi i restrukturiranje. Za 2017. godinu kao plan navode ostvarenje profita od 3 milijarde evra, što je prilično optimistička tvrdnja. Što se tiče tržišta vrednosnih papira, i tu su ostvarili odlične rezultate budući da je cena deonice u poslednja tri meseca porasla za 70 posto. Kao nagrada za dobre rezultate, radnicima će u februaru biti isplaćeni bonusi prema broju odrađenih sati. Zanimljivo je da je ukupna prodaja u 2016. godini iznosila 4.7 miliona primeraka, što je pad od 3 posto u odnosu na godinu pre. Ukupni prihodi iznosili su 111 milijardi evra (oko milijardu i po manje nego prošle godine). Ipak, zbog povećanja profitnih marži u SAD-u (prodajom većeg broja pick-up vozila i SUV-ova) kao i povećanja prodaje u Evropi godinu su završili sa priličnim profitom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povećan profit Fiat-Chryslera, radnicima bonus od 5.000 dolara

 

jeep%20wrangler%20unlimited%20rubicon%20

 

Profit proizvođača automobila ''Fiat-Krajsler'' prošle godine povećan je na 1.81 milijardu evra zahvaljujući profitabilnijem poslovnom modelu. Inače, dobit ove kompanije je u 2015. iznosila svega 93 miliona evra. U saopštenju se navodi da je prošle godine porastao i profit luksuzne marke Maserati. ''Fiat-Krajsler'' je saopštio da bolje posluje u SAD i Kanadi. Kompanija je najavila da će, zbog rasta profita, njenih 40.000 radnika u SAD dobiti prosečno po 5.000 dolara bonusa.Šef kompanije Serđo Markione je rekao da rezultati pokazuju da je ovaj proizvođač automobila napravio planirani progres u petogodišnjoj strategiji.

''Ovo je rekordna godina za FCA, ali ono što je još važnije je da smo plan iz 2014, koji treba da se realizuje do 2018, već 60 odsto ostvarili'' - kaže Markione, i dodaje da je i prodaja u Evropi značajno povećana. Na Starom kontinentu, profit FCA je 540 miliona evra, što je više nego duplo u odnosu na 2015, kada je ''Fiat-Krajsler'' zaradio 213 miliona evra. U ovoj godini FCA očekuje da profit premaši tri milijarde evra globalno, ''Fiat-Krajsler'' je prodao 4.7 miliona vozila u 2016, što je rast od tri odsto. Markione ipak kaže da je, bez obzira na sve, zacrtani plan prodaje od 7 miliona vozila u 2018. godina još daleko od ostvarenja i da je neophodno dalje napredovanje. FCA je prošle godine obustavio proizvodnju nekih manje traženih modela, a uložio je u proširenje kapaciteta za proizvodnju Jeep-a i Ram-a pikapa. Ova kompanija je objavila da namerava da ponovo pozicionira Alfa Romeo u Severnoj Americi. Ove godine će dva velika aduta ovog brenda Giulia i Stelvio biti promovisani na ovom tržištu. Kompanija se nada i da će da lansira novih osam Alfa Romeo modela do 2018. i da će uspeti da dostigne prodaju od 400.000 vozila ove marke. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?yyyy=2017&mm=03&dd=06&nav_id=1237207

 

Ovo bi sa stanovista smanjenja troskova bio logican potez. U ITA ostaviti 1 fabriku za Maserati i 1 za Alfa Romeo D i E segemnt i SUV. Mito, Giuliettu, Y i svr Fiatr izmjestiti na istok. Kvalitet se sigurno ne bi smanjio sto svjedoce i proizvodi Hyundai-Kia, Audi, VW, Mercedes, PSA...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobit kompanije FCA porasla znatno iznad očekivanja

 

145777-maserati%20l%201.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, dobit ''Fiat-Krajsler Automobila'' porasla je za 11 odsto, znatno iznad očekivanja, budući da su se preorijentisali sa sedana na profitabilnija sportska vozila. Istovremeno, akcije FCA su skočile najviše u tri meseca, izveštava agencija Blumberg. Prilagođena dobit pre kamata i oporezivanja u prvom tromesečju porasla je na 1.54 milijardi evra sa 1.38 milijardi evra godinu dana ranije, objavila je danas italijansko-američka kompanija. Analitičari su u proseku predviđali profit od 1.44 milijarde evra. FCA je potvrdio ciljeve za 2017. godinu, među kojima je i prilagođena dobit pre kamata i poreza od najmanje 7.0 milijardi evra. Zaradu u prvom kvartalu je pogurao rastući profit luksuznog brenda Maserati i poboljšanje poslovanja u Evropi. Maseratijev profit se vinuo sa prošlogodišnjih 16 miliona na 107 miliona evra u prvom kvartalu ove godine, na krilima novog SUV modela Levante. Dobit u ranije problematičnom evropskom poslovanju grupe, gotovo se udvostručila na 178 miliona evra, pošto su novi modeli Alfa Romea i Fiat Tipo pomogli proizvođaču automobila da prigrabi tržišni udeo. U Severnoj Americi zarada je porasla za 1.1 posto na 1.24 milijarde evra, iako su isporuke pale za 6.0 procenata usled okončanja proizvodnje malog automobila Dodž Dart i sedana Krajsler 200, i otpočinjanja proizvodnje novog SUV modela Jeep Compas. Akcije ''Fiat-Krajslera'' skočile su u jednom trenutku čak za 4.6 odsto, što je najoštriji dnevni rast od 24. januara, a rano popodne u 2:08 časova trgovane su na berzi u Milanu po ceni većoj za 3.7 posto, na nivou od 10.05 evra. Akcije FCA su ove godine porasle za 16 procenata, što je rezultiralo rastom vrednosti kompanije na 14.9 milijardi evra, navodi Blumberg.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markione se ne plaši da će optužbe za varanje uticati na poslovanje kompanije

 

148648-marchionne.jpg

 

Markione se povlači početkom 2019. godine

Predsednik alijanse Fiat-Chrysler potvrdio je medijima u Veneciji da će se povući početkom 2019. godine. U daljem razgovoru sa novinarima, Markione je izjavio da trenutna istraga u SAD protiv FCA neće ugroziti kratkoročne ciljeve ove grupe. Podsetimo, američke vlasti optužile su FCA da su koristili nedozvoljeni softver da prođu testove emisije gasova na najmanje 104.000 automobila. FCA predlaže promenu spornog softvera za modele za 2017. godinu i potom rešavanje problem spomenutih 104.000 vozila. Dok se čeka odgovor američkog nadležnog ministarstva, Markione tvrdi da kratkoročni plan za period 2017-2018. godina nije ugrožen. Kako on kaže, želja FCA za ovu i narednu godinu je revitalizacija brendova Alfa Romeo, Jeep i Maserati, kao i akumulacija najmanje četiri milijarde evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat-Chrysler udvostručio dobit u 2017.

 

Alfa_Romeo-Giulia_Quadrifoglio 11.jpg

 

Neto dobit automobilske kompanije Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) je skoro udvostručena prošle godine. Neto dobit je dostigla 3.5 mlrd EUR, što je duplo više u odnosu na 1.8 mlrd EUR iz 2016. godine, dok su prihodi iznosili 111 mlrd EUR, što je niže u odnosu na očekivanih između 115 i 120 mlrd EUR prihoda, navodi se u saopštenju FCA. Kompanija je, kako je i najavljeno početkom 2017, uspela i da gotovo prepolovi dug na 2.4 mlrd EUR.

FCA je 2017. isporučio 4.7 miliona automobila širom sveta, što se poklapa sa podacima iz 2016. godine. Prodaja u SAD-u je pala za 8% na 2.1 milion automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

Kažu za ovu godinu da stižu Forda sa obrtom love. Za dobit ne znam. Ali i to je već uspjeh ako se dogodi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ce stvarno biti uspjeh ako prihodi budi u rangu Forda. Ford ima siru paletu modela, ali mislim da Ford dugorocno, ako ne uspiju sta da promijene sa Lincolnom nema svijetlu buducnost. Vidimo da se sada glavna lova ubira na premium proizvodima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

To su prognoze. Može se i pogriješiti. Obično Marchionne i CFO Richard Palmer budu jako precizni. Naravno osim ako se ne dogode neke nepredviđene okolnosti.

Oni kažu da su bitni financijski rezultati, na prodajne brojke. Recimo neobično za auto industriju. Jako ne ortodoksno. Recimo jedan Carlos Ghosn skroz suprotno radi. Zato ne znam je li uopće ima veću dobit od FCA.

 

Činjenica je da jedan Jeep Grand Cherokee, ili npr. RAM 1500, imaju jako visoku prosječnu prodajnu cijenu. Kao da su neki premium proizvod. A imaju i veliku dobit na njima.

 

Nije drugačiji ni Ford. No njima dobit skoro isključivo ovisi o F150. Oni nemaju svoj Jeep. Nemaju ni svoj Maserati koji je za FCA prošle 2017. sasvim pristojno odigrao.

 

Ali Ford ima jedan drugi problem kojega barem sada FCA nema.

Ford gomila gubitke u Južnoj Americi i Europi.

Istina da FCA tu nema vrhunske rezultate ali barem su u plusu.

 

Zapravo. Pratim sada neke strane forume. Prije svega američke. Mržnja prema FCA tamo nije normalna. Sve se vrti oko GM-a ili Forda.

Kada treba kenjati po FCA svi su tu. Čak i Mopar fanovi.

Ali sada kada su izašli ovi rezultati skoro da nema komentara o FCA. Toliko su Ford i GM fanovi u nevjerici.

Doduše FCA je jedina koja sve financije da javno, a da su iznimno detaljne.

 

Da se sada malo raspišem oko GM-a. 

Njih je jedine Trumpova porezna reforma dugoročno naguzila. Oni kao negdašnji gubitaši su koristili pogodnost da ne plaćaju određene poreze. A Trump je to ukinuo.

Odjednom su dobili dodatni trošak od skoro 7 milijardi dolara u dogledno vrijeme.

 

Neki mogu pomisliti i da je rezultat FCA posljedica Trumpove porezne reforme.

Nije istina.

FCA će korist od nje imati tek u drugoj polovici sljedeće godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA je u toku 2017. godine ostvarila prihod od 111 milijardi evra, i prijavila veću zaradu na svim tržištima, pa je zarada (pre oporezivanja) ukupno iznosila oko 6.3 milijardi evra.

 

Po tržištima:

  • severna Amerika sa Meksikom, profit povećan sa 5.13 mlrd evra u 2016. godini na 5.23 mlrd evra.
  • Latinska Amerika, profit povećan sa 5 miliona evra u 2016. godini na 151 milion evra.
  • Azija i Pacifik, profit povećan sa 105 miliona evra na 172 miliona evra.
  • Evropa, profit povećan sa 540 miliona evra u 2016. godini na 735 miliona evra u 2017. godini.

 

fca-2.jpg

 

Marchionne je očigledno svoje napore usmerio u pravcu ostavljanja svojim naslednicima profitabilne kompanije. Želi da im ostavi kompaniju u debelom plusu, a ne veću kompaniju (po količini prodatih vozila), koja bi se istovremeno borila sa crvenim saldom, pa je tako već sada izvesno da neće biti ostvaren ciljani broj (iz 2014. godine) od 8 miliona prodatih vozila u toku 2018. godine. Nemoguće je zdravo rasti u volumenu (obimu proizvodnje) ukoliko se nema novca za nove platforme/modele. Međutim, ne može se zauvek samo skupljati novac/vraćati dugovi, mora se krenuti jednom i u ekspanziju proizvodnje.

 

fca-4.jpg

 

U toku 2017. godine FCA je širom sveta isporučila 4.74 miliona vozila. To je samo nekih 20.000 automobila više nego u toku 2016. godine, ali je zato profit porastao za celih 93% u odnosu na profit u 2016. godini. To je ona priča sa početka da se struktura unutar tih skoro 5 miliona prodatih vozila promenila, pa je tako sa skoro istim brojem prodatih kao 2016. godine zarađeno mnogo više novca. Stopa profita FCA je porasla sa 5.5% na 6.4%, što predstavlja značajan rast koji su prepoznali i investitori. Kada se globalni FCA rezultati pogledaju po regionima, onda je situacija sledeća:

- Tržište severne Amerike nastavlja da bude glavno FCA tržište i po pitanju količine prodaje, i po pitanju profita. Profitabilnost na tom tržištu je povećana tako što se FCA rešio jeftinih flotnih automobila poput Dodge Darta i Chryslera 200, tj. smanjeno je oslanjanje na flotnu prodaju (sa 24% na 19% učešća u ukupnoj prodaji). Koliko god povećanje profita na ovako važnom tržištu mora da bude plus, dotle ima i svoju drugu stranu jer dva FCA brenda, tj. Chrysler i Dodge gube deo svojih pozicija.

- U latinskoj Americi je prodato više automobila nego godinu pre, ali se tržišni udeo nije značajno povećao, što znači da su i ostali igrači na istom tržištu imali dobre rezultate, tj. i oni su povećali svoju prodaju. Unutar FCA, brend Fiat počinje lagano da gubi poziciju u koristi Jeep brenda jer i tamo žele više SUV i krosover modela, a tu Jeep ima više da ponudi kupcima. Ipak, koliko je Jeep u tom delu sveta doprineo da se povećaju stope profita jer su njegovi modeli generalno skuplji deo FCA ponude, toliko su masovni Fiat modeli poput novog Fiata Mobi, Cronos i Argo, pomogli i da se količinski podigne prodaja. I u ovoj 2018. godini Jeep i Fiat Toro će donositi glavni profit za FCA u Brazilu.

- Azija i Pacifik ostaju i dalje izazov za FCA, ali i veliki neiskorišćeni potencijal za razvoj u narednim godinama. Naravno, dokle god FCA ne počne da prodaje svoje modele u Aziji prvo u stotinama hiljada, a onda i u milionima primeraka, nema ništa od ostvarivanja cilja da se dođe na sam vrh svetskih proizvođača automobila. Kina kao prvo, i Indija kao peto najveće svetsko tržište automobila ostaju veliki potencijal za FCA koji se treba iskoristiti. Povećanu prodaju brenda Jeep u Kini i Indiji, i zaradu koja je time ostvarena, ''pojele'' su investicije u lokalizaciju proizvodnje, i investicije u povratak brenda Alfa Romeo u taj region. Jeep-u tamo ide dobro, ali mu treba još prodaje postojećih modela u ponudi, i još dodatnih modela koje će ponuditi u tom delu sveta.

- U Evropi je stopa profita takođe povećana, sa 2.5% u 2016. godini na 3.2% u 2017. godini. Bila bi ta stopa i veća, ali ''slatke pare'' koje se zarade od Alfe i Maseratija odu na troškove drugih modela koji nisu toliko profitabilni, a opet ih je neophodno nuditi na tržištu kako bi se zadržao tržišni udeo. Maserati je odlično poslovao u Evropi u toku 2017. godine zahvaljujući Levanteu. Novi SUV je povećao prihod, količinu prodaje i zaradu Maseratija. Ali, postoji i problem jer je sav taj dobar poslovni rezultat Maseratija postignut zahvaljujući samo jednom modelu, pa je samim tim veoma ranjiv na bilo kakve značajne promene u prodaji Levantea, a one su već počele jer je u poslednjem kvartalu 2017. godine došlo do pada prodaje tog modela od skoro 10%, a kada to krene, zna se - restajling modela. 

 

fca-3.jpg

 

Iako je napretka bilo u svim delovima sveta što se tiče profita, suština je da je ipak severna Amerika najviše utiče na zdravlje kompanije. Iako povećane u odnosu na 2016.godinu, stope profita su još uvek male u Evropi, Aziji i Pacifiku, i latinskoj Americi. Tržište NAFTA regiona (severna Amerika uključujući i Meksiko) vodi rast kompanije, a nastavak tog pozitivnog trenda se može očekivati i u toku 2018. godine. Može se očekivati iz više razloga, tj. FCA će predstaviti još kamioneta (Ram), i SUV modela (Jeep) na kojima se dobro zarađuje, plus administracija predsednika Trampa sprovodi poresku reformu želeći da stimuliše proizvodnju unutar granica SAD, tako da će FCA imati manje poreza da plati za iste prihode nego pre, što znači više će joj novca ostajati.

 

izvor slika i dela teksta - 1

izvor dela teksta - 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA Poslovni rezultati za prvi kvartal 2018. godine, ukratko:

 

- neto prihod 27.0 milijardi evra

- neto profit 1.038 milijardi evra (povećanje od 55% u odnosu na prva tri meseca 2017. godine kada je ostvareni neto profit iznosio 671 milion evra).

 

Ko želi detaljnije, klik OVDE za .pdf fajl na FLCS serveru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne posluju sa gubitkom, to je lako videti na APR-u. Šta će raditi sa iskazanim profitom (dobiti) odlučuje vlasnik fabrike. Fabrika ima većinskog vlasnika, a kao što znamo to nije država Srbija.

 

Evo poslednjeg podnetog ''Bilansa uspeha'' za 2016. godinu (2017. godinu APR još uvek obrađuje), ukratko:

 

- Poslovni prihodi 132.6 milijardi dinara

Od toga:

  • prihodi od prodaje robe na stranim tržištima 0.48 milijardi dinara
  • prihodi od prodaje robe na domaćem tržištu 4.3 milijarde dinara
  • prihodi od prodaje proizvoda i usluga na stranim tržištima 122.4 milijardi dinara
  • prihodi od prodaje proizvoda i usluga na domaćem tržištu 1.6 milijardi dinara
  • prihodi od premija, subvencija, dotacija, donacija i sl. 3.8 milijardi dinara

 

- Poslovni rashodi 130.2 milijardi dinara

- Poslovni dobitak 2.4 milijarde dinara

- Neto dobitak 2.122.702.000 dinara

 

Ko hoće da gleda kompletan bilans, klik OVDE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam...to za ovu god?
Pa zar nije prica kako jadni nemaju zaradu ovde, a sve zato sto placaju skupo svoje delove u Italiji.
Vecinski vlasnik bira sta ce, ali drzava je tu svakako.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Martino De Ambroggi - Equita SIM SpA

Okay. Thank you. And the second question is on Alfa Romeo, you mentioned the starting point for your successor will be good for the group, but what will be the starting point for Alfa Romeo standalone?

 

 

Sergio Marchionne - Fiat Chrysler Automobiles NV

I'm not sure I understand the question about standalone Alfa. I don't think I ever made a comment about the brand standing alone. I think the starting point for my successor in running the group is a much better starting point that I've seen since I've been here in the last 14, 15 years. I just think that – and hopefully, we will be able to delineate the development that we expect out of Alfa and Maserati going forward as we get together on June 1, but I think the future for both of those premium brands is pretty clear.

I go back to what I say, the minute you start repeating yourself you should be careful, but I think those brands today represent a pretty visible assertion of the technical skill level that FCA has been able to develop in the last few years. And I think we have spent – if I told you how many hours we have spent internally analyzing the architectural choices that we've had to make in connection with the launch of the new Grand Cherokee which is coming on in 2020. And if we were to explain to you the interconnectedness of that architecture with the work that's gone on with Alfa in the last four years, you will be incredibly surprised as to how the depth of knowledge that we acquired since 2012 in developing Alfa has actually weaved itself into the development of the Grand Cherokee.

And I think we can't ignore those facts. I think they keep on reinforcing the fact that all these things are ultimately connected and then it's up to us in managing these processes to make sure that we extract the highest level of, I hate using the term synergy, but we extract the highest level of utilization from these investments which have been pretty massive and large over time and they effectively benefit the whole portfolio of FCA. That's something hopefully will become visible on June 1 as we point out the far reaching changes that are going on not just in terms of architectures, but also in terms of engines, (00:38:47) and the intrusion of electrification into the portfolio. So we're less than two months away from that day, June 1 is pretty close. So, just hang on to your seat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA šalje na prinudni odmor 3.245 radnika fabrike Mirafiori zbog njenog restrukturiranja

 

maserati mirafiori.jpg

 

Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) poslaće na prinudni odmor 3.245 radnika fabrike Mirafiori u Torinu, koji će trajati godinu dana. Sindikati su već obavešteni da će od 1. januara 2019. godine zbog restrukturiranja pogona Mirafiori 2.445 zaposlenih u ovom pogonu biti poslato svojim domovima, a njima će se 4. marta pridružiti još 800 radnika. Kako piše ''AutoNews'', prinudni odmor trajaće do 31. decembra 2019. godine. U tom periodu zaposlenima će primanja biti umanjena, a plate će dobijati iz programa finansiranja u kome zajednički učestvuju FCA i italijanska vlada.

 

U međuvremenu, radnici će pohađati obuku za proizvodnju električnih i automobila na hibridni pogon, s obzirom da se fabrika Mirafiori priprema da 2020. započne sa izradom sledeće generacija električnog Fiata 500e. Mirafiori inače ima oko 5.000 zaposlenih, a reč je o Fiatovom najstarijem pogonu u Italiji. U ovoj fabrici su se, između ostalih, proizvodili prva generacija modela Panda, zatim Fiat Punto, kao i Alfa Romeo MiTo, a trenutno se izrađuje samo Maserati Levante. Prodaja prvog SUV-a marke Maserati ove godine je u krizi, a u prvih 10 meseci zabeležen je pad isporuka u Evropi za 24%, dok je u SAD prodaja smanjena za 14%. FCA će nastaviti da proizvodi Maserati Levante i tokom restrukturiranja pogona Mirafiori, tako što će se radnici koji su na prinudnom odmoru povremeno uključivati u proizvodni proces i odmenjivati one koji već rade.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA prijavio gubitak u trećem kvartalu uprkos rekordnoj zaradi u Severnoj Americi

 

maserati-levante-sq4-gransport.jpg

 

FCA je prijavio gubitak u trećem kvartalu uprkos rekordnoj zaradi u Severnoj Americi. Italijansko-američki proizvodjač automobila je saopštio da je imao gubitak od 179 miliona evra u trećem kvartalu zbog lošijih pokazatelja u Evropi i njegovom odeljku luksuznih vozila Maserati. To se poredi sa dobiti od 564 miliona evra u istom periodu 2018. godine. Prihodi su ostali nepromenjeni na 27 milijardi evra. U Severnoj Americi prihodi su porasli za četiri odsto na dve milijarde evra uprkos padu obima od 11 odsto. FCA smanjio je gubitke u Aziji na 10 miliona evra, dok su se gubici u Evropi skoro udvostručili na 55 miliona evra zbog slabije prodaje. Maserati odelenje je imalo gubitak od 51 miliona evra, a isporuke su skoro prepolovljene.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat-Chrysler u prvom kvartalu 2020. zabeležio gubitak od 1.7 milijardi evra

 

136055-fiat 500x.jpg

 

Fiat-Chrysler Automobili je saopštila da je u prvom tromesečju zabeležila gubitak od 1.7 milijardi evra usled oštrog pada prodaje automobila zbog posledica pandemije. FCA je naveo da će uticaj krize na poslovanje u drugom tromesečju biti još oštriji. Taj italijansko-američki konglomerat je povukao prognoze o godišnjim zaradama zbog teškog poremećaja na tržištu. Direktor kompanije Mike Manley je rekao da uprkos krizi nisu promenjeni uslovi spajanja sa francuskom kompanijom PSA, i da cilj ostaje da ono bude završeno do kraja 2020. ili početkom sledeće godine.

Za razliku od gubitaka u ovogodišnjem prvom tromesečju, Fiat-Chrysler je zaradio 619 miliona evra u istom periodu 2019. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat-Chrysler u drugom kvartalu izgubio preko milijardu evra

 

196125-fiat 500x.jpg

 

Fiat-Chrysler (FCA) je zabeležio gubitak od nešto više od milijardu evra u drugom tromesečju. Izvršni direktor Mike Manley je rekao da su uspeli da se nose s krizom izazvanom pandemijom covida-19 i da su finansijski dovoljno jaki da nastave da sprovode svoj plan. Gubitak je niži u drugom tromesečju nego u prvom kada se zaustavio na 1.7 milijardi evra. Investitori su pozitivno odgovorili na izveštaj o poslovanju, budući da su deonice kompanije na milanskoj berzi porasle 0.8% na gotovo devet evra. Neto gubitak se zaustavio na 1.048 milijardi evra, dok je FCA zabeležila 793 miliona evra neto dobiti u drugom tromesečju prošle godine. ''Prodaja je pala zbog mera povezanih sa pandemijom koje su zaustavile proizvodnju i potražnju'', napisala je kompanija u saopštenju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...