Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Poslovni rezultati FCA / Stellantis

Recommended Posts

Stellantis ostvario rekordne polugodišnje preliminarne rezultate sa maržom od 11.4%, svi segmenti profitabilni
Prognoza za celu godinu podignuta na ~10% prilagođene operativne marže

 

stellantis logo opet.jpg

  • Preliminarni neto prihodi od 75.3 milijarde evra, povećanje od 46%
  • Preliminarni prilagođeni operativni prihod (''AOI'') od 8.6 milijardi evra, sa maržom od 11.4%; rekordna marža u Severnoj Americi od 16.1%
  • Snažan početak izvršavanja sinergija, sa ~1.3 milijarde evra neto gotovinskih sinergija u prvoj polovini 2021.
  • Preliminarni industrijski slobodni novčani odlivi od 1.2 milijardi evra, odražavajući negativne uticaje obrtnog kapitala zbog neispunjenjih narudžbina poluprovodnika, poništavajući pozitivne neto sinergije.
  • Snažna industrijska dostupna likvidnost od 51.4 milijarde evra.

Karlos Tavarez je rekao: ''Želim da srdačno zahvalim svim zaposlenima grupe Stellantis za njihovu izuzetnu fokusiranost na poslovnu izvrsnost i izvršavanje sinergija, što je pomoglo kompaniji da ostvari veoma snažne polugodišnje finansijske rezultate. Uz isporuku ovih snažnih poslovnih rezultata, kompanija je takođe ostvarila značajan napredak u strateškim pitanjima vezanim za ubrzavanje elektrifikacije i po pitanju softvera, koji predstavljaju glavne stubove naše strategije''.

  • Strategija električnih vozila: Punom brzinom napred uz predstavljanje 11 električnih (BEV) i 10 hibridnih (PHEV) vozila tokom naredna 24 meseca;
  • potpuno elektrifikovana gama lakih komercijalnih vozila u Evropi, uz kombije srednje klase sa gorivnim ćelijama na hidrogen, do kraja 2021. godine;
  • treća ''gigafabrika'' najavljena za Termoli (Italija); 
  • transformacija fabrike u Elsmir Portu (Ujedinjeno Kraljevstvo) u prvu fabriku kompanije koja proizvodi isključivo BEV vozila krajem 2022.
  • Najavljena inovativna partnerstva: Sa kompanijom Archer radi proizvodnje vozila sa vertikalnim pokretanjem i sa Engie EPS radi razvijanja mreža brzih punjača.

Severna Amerika

Rekordna profitabilnost, sa rekordnim polugodišnjim rezultatima prodaje brenda Ram na svetskom i američkom tržištu. Jeep Wrangler 4xe je bio najprodavanije PHEV vozilo u SAD u 2. kvartalu 2021. godine, nakon njegove premijere u martu 2021. Jeep širi svoju pokrivenost tržišta uz nadolazeće premijum modele Grand Wagoneer i Wagoneer.

 

Širi region Evrope (EU30 = EU27 bez Malte + Island+Norveška+Švajcarska+Velika Britanija):

Samostalno pridržavanje propisa o emisijama, udeo na EU30 tržištu povećan na 23,1% u 1. polovini godine, uz vodeću poziciju u segmentu lakih komercijalnih vozila sa udelom od 34,4%. Peugeot je drugi na EU30 tržištu sa udelom od 7.1%. Opel Corsa je lider u svom segmentu u Nemačkoj i Ujedinjenom Kraljevstvu; Fiat je lider na tržištu u Italiji, sa modelom 500e kao najprodavanijim električnim gradskim automobilom u deset zemalja.

 

Drugi regioni:

lider na tržištu Južne Amerike u 1. polovini godine, uz udeo od 23.6% i modelom Fiat Strada kao najprodavanijim automobilom u Brazilu; udeo na tržištu Bliskog Istoka i Afrike je povećan za 30 baznih poena na 11.9%.

 

Maserati:

Povratak na zelene grane sa prilagođenim operativnim prihodom od 29 miliona evra i povećanim udelom na svim tržištima u prvoj polovini godine.

 

Kliknite OVDE, radi preuzimanja integralne verzije saopštenja za medije, na FLCS Forumu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis beleži rekordni rast profita u prvoj polovini 2022. godine

 

fiat 500e 2021.jpg

 

Stellantis je objavio rezultate za prvu polovinu 2022. godine sa prilagođenom operativnom maržom od 14.1%, 8 milijardi evra neto dobiti i 5.3 milijardi evra slobodnog keša. Prodaja električnih vozila na globalnom nivou porasla je skoro 50%, Stellantis je među liderima u prodaji električnih vozila u zemljama EU30.

  • Neto prihodi od 88 milijardi evra, za 17% veći u poređenju prvim polugodištem 2021. godine, što oslikava snažno neto formiranje cena, povoljnu ponudu vozila i pozitivne efekte na prevođenje rezultata u stranim valutama.
  • Prilagođeni operativni prihod od 12.4 milijarde evra, za 44% veći u poređenju prvim polugodištem 2021. godine, uz maržu od 14.1%; svih pet regiona (4) ostvarili su dvocifrene marže.
  • Neto dobit od 8 milijardi evra, veća za 34% u poređenju prvim polugodištem 2021. godine.
  • 5.3 milijarde evra slobodnog keša, za porast od 6.5 milijardi evra u poređenju sa prvim polugodištem 2021. godine.
  • Snažna industrijska likvidnost od 59.7 milijardi evra.
  • Stellantis je drugi po prodaji električnih i vozila sa niskom emisijom CO2 na tržištu zemalja EU30; treći na tržištu SAD po prodaji vozila sa niskom emisijom CO2.
  • Prodaja električnih vozila porasla je skoro 50% na globalnom nivou u poređenju sa istim periodom prošle godine, na 136.000 jedinica.

Carlos Tavares (CEO) kaže: ''U zahtevnom globalnom kontekstu, mi nastavljamo da 'smelo idemo napred' i isporučujemo izvanredne performanse dok implementiramo svoju smelu strategiju elektrifikacije. Zahvaljujući izdržljivosti, agilnosti i preduzetničkom načinu razmišljanja naših zaposlenih, kao i našim inovativnim partnerima, mi oblikujemo Stellantis u tehnološku kompaniju za održivu mobilnost koja je spremna da se nosi sa izazovima budućnosti. Želeo bih da izrazim svoju iskrenu zahvalnost svim zaposlenima kompanije Stellantis za njihov predan rad i doprinos koji su dali ovim rezultatima.''

 

Strateški plan 'Dare Forward 2030' kompanije Stellantis napreduje punom parom, potpomognut rekordnom profitabilnošću i rastom prodaje vozila sa niskom emisijom CO2 (LEV), koja uključuju električna vozila, plug-in hibridna vozila i električna vozila sa gorivnim ćelijama. Kompanija je druga po prodaji električnih vozila i vozila sa niskom emisijom CO2 na tržištu zemalja EU30 (manje od hiljadu vozila zaostatka za liderom u prodaji LEV vozila) i treća po prodaji vozila sa niskom emisijom CO2 u Sjedinjenim Državama. Globalna prodaja električnih vozila kompanije Stellantis u prvom polugodištu je porasla skoro 50% u odnosu na isti period prošle godine na 136.000 jedinica. Kompanija sada nudi 20 električnih vozila, a dodatnih 28 električnih vozila će biti ponuđeno do kraja 2024. godine.

 

Ojačan baterijski ekosistem: Potvrđene su lokacije za pet gigafabrika (tri u Evropi i dve u Severnoj Americi), partnerstva sa kompanijama Automotive Cells, Samsung SDI i LG Energy Solution; poboljšana nabavka litijum hidroksida sa niskim sadržajem ugljenika, potpisivanjem ugovora sa kompanijama Vulcan Energy i Controlled Thermal Resources u Evropi i Severnoj Americi. Ugovori sa kompanijama Samsung SDI i LG Energy Solutions ostaju podložni uobičajenim uslovima pred zaključenje i regulatornim odobrenjima.

Globalni lider u mobilnosti: Kupovina kompanije Share Now, čime je Free2move pozicioniran kao globalni lider u mobilnosti, sa više od 6 miliona klijenata širom sveta.

Transformativna partnerstva: Najavljeni globalni, višegodišnji sporazumi sa Amazon-om i Qualcomm-om koji će transformisati iskustvo u vozilu za milione kupaca Stellantisa.

 

Severna Amerika: Postignut rekordan profit, sa korigovanom operativnom maržom od 18.1%; tržišni udeo porastao za 40 baznih poena u odnosu na prethodnu godinu na 11.3%, dok je udeo u SAD porastao 50 baznih poena na 11.7%. Jeep Wrangler 4xe ostao je najprodavaniji PHEV model u SAD. sa 19.000 primeraka prodatih u prvoj polovini godine, što je povećanje od 55% u odnosu na prethodnu godinu. Potpuno novi Jeep Grand Cherokee 4xe stiže u prodajne salone, a uskoro stižu i potpuno novi Wagoneer L i Grand Wagoneer L krajem 2022.

 

Širi region Evrope: Postignuta korigovana operativna marža od 10.4%, sa povećanjem od 160 baznih poena, dok je tržišni udeo u EU30 opao za 190 baznih poena i bio je na 21.2%. Fiat Novi 500 bio je najprodavaniji BEV model u Nemačkoj i Italiji, a Peugeot e-208 bio je najprodavaniji BEV model u Francuskoj. Jeep Compass i Renegade bili su prvi i drugi najprodavaniji LEV modeli u Italiji. Peugeot 208, Opel Corsa, Citroën C3, Fiat Panda i Fiat 500 predstavljaju 5 od 10 najprodavanijih vozila na teritoriji EU30.

 

Ostali regioni: Sva tri regiona su ostvarila dvocifrene korigovane operativne marže prihoda.

> Južna Amerika: više nego utrostručen korigovan operativni prihod 1 milijardi evra, sa maržom od 13.9%. Tržišni lider u regionu sa 23.5% učešća. Fiat je bio najprodavaniji brend u regionu, a Jeep najprodavaniji SUV brend u Brazilu.

> Bliski istok i Afrika: rekordna korigovana operativna marža od 15.5% do 580 baznih poena i korigovani operativni prihod od 472 miliona evra; tržišni udeo porastao za 20 baznih poena na 11.9%.

> Kina i Indija i azijsko-pacifički region: korigovana operativna marža od 13.4%, uz povećanje korigovanog operativnog prihoda za 40% na 289 miliona evra. Potpuno novi Jeep Meridian i Citroen C3 lansirani su u Indiji, a isporuke su počele u junu, odnosno julu.

 

Maserati: Na putu ka dvocifrenoj profitabilnosti, sa korigovanom operativnom maržom od 6.6% i povećanjem od 330 baznih poena. Korigovani operativni prihod se više nego udvostručio i bio je na 62 miliona evra. Potpuno novi MC 20 Cielo predstavljen je u maju; potpuno nov Grecale je pušten na tržište u Evropi sa prvim isporukama na kraju juna, a predstavljena je i ograničena serija MC 20 u julu.

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis ostvario rekordne rezultate u 2022.;

Globalna prodaja BEV automobila porasla 41%; Implementacija strategije Dare Forward 2030 ubrzana

 

rsz_allnewallelectricram1500rev-63f5b4d7402ec_63f5fd05bb14b.jpg

  • Neto prihodi od 179.6 milijardi evra, porast od 18% u poređenju sa 2021. godinom Pro Forma, odražava jake neto cene, povoljan miks vozila i pozitivni efekti translacije valuta 
  • Neto profit iznosi 16.8 milijardi evra, porast od 26%
  • Prilagođeni operativni prihod (AOI) porastao je za 29% na 23.3 milijarde evra, sa maržom od 13%, nadmašio je cilj za 2030. godinu od >12%; svi segmenti su doprineli rastu u svim segmentima poslovanja 
  • Industrijski slobodni novčani tokovi od 10.8 milijardi evra, što je porast od 78%, pokazuju rani napredak ka cilju do 2030. godine od >20 milijardi evra
  • Neto novčana sinergija od 7.1 milijardu evra, više od dve godine ispred godišnjeg cilja stabilnog stanja od 5 milijardi evra
  • Snažan bilans stanja, sa dostupnom industrijskom likvidnošću od 61.3 milijarde evra
  • Broj 1 u prodaji EU30 komercijalnih BEV vozila, broj 2 po ukupnoj EU30 prodaju BEV vozila, broj 1 po prodaji PHEV vozila u Americi 
  • Prvo BEV vozilo za američko tržište, Ram ProMaster, stiže 2023.
  • 23 BEV modela trenutno na tržištu, 9 dodatnih BEV modela se očekuju u 2023.
  • 4.2 milijarde evra običnih dividendi za raspodelu, što odgovara iznosu od 1.34 evra po akciji za isplatu, podložno odobrenju akcionara 
  • Odbor je odobrio program otkupa akcija kompanije u vrednosti do 1.5 milijardi evra, koji će biti realizovan na otvorenom tržištu do kraja 2023. 

Sva poređenja su sa pro forma finansijskom godinom 2021.

''Uz naše rekordne finansijske rezultate i fokusiranu implementaciju Dare Forward 2030 strateškog plana, demonstrirali smo i efektivnost naše strategije elektrifikacije u Evropi. Mi sada posedujemo tehnologiju, proizvode, sirovine i potpun baterijski ekosistem koji su neophodni za zauzimanje vodećeg mesta u istom transformativnom putu u Severnoj Americi, počevši od našeg prvog potpuno električnog vozila Ram očekivanih u 2023. godini i Jeep vozila u 2024. godini. Svi naši zaposleni i naši partneri imaju moju duboku zahvalnost za njhiov doprinos održivijoj budućnosti'', Carlos Tavares, glavni izvršni direktor
 
Stellantis je objavio rekordne rezultate za celokupnu 2022. godinu sa 16.8 milijardi evra neto profita i 23.3 milijarde evra prilagođenog operativnog prihoda (AOI), i pokazao brz napredak u implementaciji Dare Forward 2030 strategije, pošto je kompanija ostvarila zamah u elektrifikaciji, razvoju softvera i vertikalnoj integraciji u ključnom trenutku za industriju. Stellantis je već na putu ka ispunjenju svojih obaveza iz strateškog plana Dare Forward 2030, dok istovremeno radi na očuvanju slobode mobilnosti. Pokrenut u martu 2022. godine, Dare Forward 2030 strateški plan je izgrađen na tri osnovna stuba koji će voditi kompaniju ka ostvarenju svoje finansijske ambicije da udvostruči neto prihod na 300 milijardi evra do 2030. godine (u poređenju sa 2021.), uz održavanje dvocifrene marže AOI u toku cele dekade. 

 

fy2022resultskeyvisual-63f5e882ef4fa_63f5fd05c13d0.png

 

BRIGA:

Stellantis nastoji da postigne nultu neto emisiju ugljenika do 2038. godine sa srednjoročnim ciljem smanjenja emisija ugljenika na pola do 2030. godine, u poređenju sa nivoima iz 2021. godine. U 2022. godini, kompanija je smanjila svoj ugljenični otisak u industriji i nekretninama (Opsezi 1 i 2) za 11%. Kako se trudi da postane broj 1 u zadovoljstvu kupaca, Stellantis je postigao ~30% smanjenje stope kvarova na vozilima tri meseca nakon isporuke krajnjem kupcu. Svi ključni kadrovski procesi kompanije usklađeni su sa njenim obavezama u vezi sa raznolikošću i posvećenošću inkluziji, a 27% rukovodećih pozicija sada zauzimaju žene, a cilj je da njih na ovim pozicijama bude 30% do 2025. godine.

 

TEHNOLOGIJA:

Elektrifikacija modela kompanije Stellantis ubrzana je povećanjem međugodišnje globalne prodaje električnih vozila na baterije (BEV) od 41% na 288.000 vozila u 2022. godini. Sa 23 BEV-a koji su sada na tržištu, portfolio BEV vozila će se više nego udvostručiti na 47 do kraja 2024. godine, čime će se ispuniti cilj ponude više od 75 BEV vozila na globalnom nivou i globalne prodaje BEV vozila od 5 miliona do 2030. godine. Značajno je i da je Jeep otkrio prvu fazu svoje BEV ofanzive lansiranjem modela Jeep Avenger, prvog potpuno električnog Jeep SUV-a, a sada i Evropskog automobila godine 2023. Takođe je premijerno predstavljen potpuno električni Jeep Recon i Wagoneer ''S'', oba namenjena severnoameričkom i drugim velikim svetskim tržištima. Usledio je brend Ram, koji je ranije ovog meseca predstavio svoju dugo očekivanu potpuno novu, potpuno električnu proizvodnu verziju modela Ram 1500 REV koja će biti dostupna u četvrtom kvartalu 2024. Stellantis je broj 1 u prodaji BEV komercijalnih vozila u EU30 i broj 2 u EU30 po ukupnoj prodaji BEV vozila zahvaljujući  modelu FIAT Novi 500 kao brojem 1 po prodaji BEV vozila u Italiji, dok je Peugeot e-208 broj 1 u Francuskoj. Kompanija je pozicionirana kao broj 1 u SAD za prodaju plug-in hibridnih električnih vozila (PHEV), sa modelom Jeep Wrangler 4xe kao brojem 1 po prodaji PHEV vozila u SAD i Kanadi.

 

Kompanija je potvrdila lokacije za pet giga fabrika (tri u Evropi i dve u Severnoj Americi), u saradnji sa kompanijama Automotive Cells Company, Samsung SDI i LG Energy Solution. Kako je vertikalna integracija sirovina i dalje u fokusu, potpisani su zasebni sporazumi sa kompanijama Vulcan Energy, Controlled Thermal Resources, Alliance Nickel Limited (nekadašnji GME Resources Limited), Element 25 i Terrafame. Stellantis je osnažio strateško partnerstvo sa kompanijom Archer, najavljujući planove za zajedničku proizvodnju modela Midnight, Archer-ove vodeće električne letelice za vertikalno poletanje i sletanje (eVTOL) kako bi se smanjila gužva u gradskom saobraćaju. Kako bi ubrzala razvoj svoje ponude vozila sa pogonom na vodonik, kompanija je objavila planove za kupovinu udela u kompaniji Simbio, globalnom lideru u mobilnosti vodonika sa nultom emisijom. Pored toga, Stellantis Ventures je napravio 10 početnih investicija sa tri projekta spremnim za pokretanje 2023. godine.

 

Stellantis-ov softverski napredak je stekao prednost zahvaljujući snažnom partnerstvu sa kompanijama Amazon, Foxconn i Qualcomm, angažovanju više od 1.500 softverskih inženjera i oko 700 diplomaca sa Akademije za softver i podatke. U međuvremenu, razvoj softverskih platformi STLA Brain, STLA SmartCockpit i STLA AutoDrive napreduje. Ispitivanje prototipa na putu počinje u drugoj polovini 2023. godine, sa datumom početka proizvodnje tehnologije krajem 2024. godine. Kupovinom kompanije aiMotive, Stellantis je unapredio svoju tehnologiju veštačke inteligencije i jezgra autonomne vožnje. Ova akvizicija dopunjuje postojeću saradnju sa kompanijama BMW i Waymo. Strategija rasta softvera je na putu da postigne svoje ciljeve za 2030. od 20 milijardi evra neto prihoda i ~40% bruto marže, pošto je poslovanje poraslo za 25% u 2022. godini u odnosu na 2021. Na kraju godine, broj Stellantis monetizovanih povezanih vozila (zasnovano na petogodišnjem voznom parku) iznosio je ~13 miliona vozila, sa ciljem da taj broj poraste na ~34 miliona do 2030. godine. Očekije se i da će STLA Brain i napori na standardizaciji nasleđenih sistema i rešenja značajno oboriti ECU-a po vozilu za >50%.


VREDNOST:

Stellantis je dao prioritet svojim sedam aktivnim poslovanjima kako bi upotpunio svoju osnovnu delatnost i ostvario rast u odnosu na prethodnu godinu. Poslovanje Finco-a u SAD je nastavilo da se širi, sa približno 90% američkih dilera upisanih do danas. Predstavljena puna strategija kružne ekonomije, uključujući prvo čvorište cirkularne ekonomije u Italiji i strateško partnerstvo sa Qinomic-om za razvoj dokaza koncepta za električno naknadno opremanje lakih komercijalnih vozila. Aramis Grupa je ojačala svoju vodeću poziciju u prodaji polovnih automobila na mreži u Evropi preuzimanjima u Italiji i Austriji. Kompanija takođe proširuje dilersku onlajn prodaju polovnih vozila kroz lansiranje Spoticar-a u Severnoj Americi 2023. Mobilisights, nezavisna poslovna jedinica u potpunosti posvećena razvoju poslovanja podataka kao usluge, pokrenutog u januaru 2023. godine.

 

Važno je da svi regioni rastu i ostvaruju rekordnu profitabilnost. ''Treći motor'' - tržišta Bliskog istoka i Afrike, Južne Amerike i Kine i Indije i azijsko-pacifički region - povećao je neto prihod za 34% u odnosu na isti period prethodne godine i više nego udvostručio svoj doprinos AOI na 3.8 milijardi evra za 2022. godinu, ostvarivši napredak u postizanju cilja da čini više od 25% globalnih neto prihoda kompanije do 2030. godine. Ono što je Stellantis pokazao u prve dve godine samo je uvid u veliki uticaj koji kompanija očekuje da će imati na ekosisteme mobilnosti u budućnosti.

Što se tiče obične dividende od 4.2 milijarde evra koja odgovara 1.34 evra po akciji koja će biti isplaćena, podložno odobrenju akcionara, očekivani kalendar za NYSE, Euronext Milan i Euronext Paris će biti sledeći: raniji datum 24. april 2023. godine, (datum evidencije 25. april 2023. i datum plaćanja 4. maj 2023. godine. Dana 22. februara 2023. godine u 14.00 časova po srednjoevropskom vremenu / 8:00 po istočnoj vremenskoj zoni, održaće se onlajn prenos uživo i konferencijski poziv radi predstavljanja rezultata za celu 2022. godinu kompanije Stellantis.

 

Preuzmite potpunu verziju saopštenja sa FLCS servera klikom OVDE.

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

2022: godina preokreta za Alfa Romeo

 

rsz_1hero_ar.jpg

  • Alfa Romeo je napravio snažan doprinos rezultatima Stellantis grupe u 2022. godini, potvrdivši uspešan preokret, sa unapređenjem operativnih rezultata kao vrlo profitabilan brend.
  • Godina 2022. je bila ključna za strategiju „od nule do nule“ (Alfa Romeo će postati najbrži brend u globalnoj automobilskoj industriji koji će preći put od nula elektrifikovanih vozila do prodaje isključivo vozila bez emisija u 2027. godini).
  • Registracije Alfa Romeo vozila porasle su za 22% u odnosu na 2021. u Evropi (u regionu, gde je zabeležen pad od -11% u odnosu na 2021. godinu). 
  • Na kraju zahtevne godine 2022. portfolio kupaca Alfa Romea je značajno uvećan: 7 puta vredniji nego prethodne godine.
  • Rast brenda na Bliskom Istoku je bio značajan, a u Aziji, Stelvio je imao odlične rezultate.
  • Tonale je bio zvezda godine. Mediji su mu poželeli dobrodošlicu sa 8 međunarodnih nagrada, a ostvario je i prvi miljokaz u strategiji „od nule do nule“: smanjenje emisija CO2 od 40%.
  • Sveobuhvatni fokus na kvalitet, bez kompromisa: na svakom tržištu, Alfa Romeo snažno je unapredio svoje ključne pokazatelje učinka. Jedna nagrada je posebno istakla napore brenda: u SAD, prema Indeksu zadovoljstva sa kupovinom kompanije JD Power, Alfa Romeo zauzeo je prvo mesto u automobilskoj industriji.
  • Sportski duh i performanse su sastavni deo DNK Alfa Romea: snažni rezultati u F1, gde je Alfa Romeo F1 tim postigao sjajno 6. mesto u šampionatu proizvođača.

Alfa Romeo je objavio veoma pozitivne rezultate u 2022. Brend je snažno podržao prošlogodišnje rezultate grupe Stellantis, potvrdivši uspešan preokret, sa unapređenjem operativnih rezultata kao vrlo profitabilan brend. Tonale je postigao uspeh uz čvrstu kontrolu kvaliteta, koji je značajno unapređen. Godina je bila prepuna uzbudljivih izazova, ali pre svega i odličnih komercijalnih rezultata, koji pokazuju jasan rast u Evropi sa registracijama koje su porasle 22%, što je dovelo do značajnog rasta tržišnog udela, u odnosu i za razliku na rezultate regiona, gde je zabeležen pad od 11% u poređenju sa 2021. Što se tiče registracija, na mnogim tržištima su zabeleženi snažni rezultati u poređenju sa 2021. godinu: Francuska +101%, Italija +22%, Nemačka +22%, Španija +28%, Holandija +84%, Austrija +85%, Grčka +163%, Portugal +174%.

 

Globalno, rezultati opisuju stabilnu situaciju što se tiče poslovnih rezultata, slično konsolidovanim rezultatima iz 2021. a značajni rezultati u Turskoj se ističu u okviru globalnih rezultata kao najbrže rastuće tržište, sa četiri puta većim zapreminama u poređenju sa 2021. U Aziji, Stelvio je zabeležio najznačajniji rast od +25%.

Godinu 2022. je obeležio Tonale, prvi elektrifikovani terenac C-klase, koji je označio početak metamorfoze brenda i predstavlja miljokaz u procesu ''od nule do nule'', koji će omogućiti brendu Alfa Romeo da postane najbrži brend na svetu u tranziciji od nula električnih vozila (počevši od 2022.) do game potpuno nultih emisija 2027. Giulia i Stelvio, glavne zvezde ponude brenda Alfa Romeo i stubovi buduće proizvodnje brenda, su obnovljeni u smislu dizajna i tehnologije i spremni su da se pozicioniraju kao referentne tačke u svojim segmentima, kao što su to i bili od svoje premijere. Kao što su više puta naglasili predstavnici brenda, strategije brenda Alfa Romeo pokreće krilatica ''kvalitet bez kompromisa''. Zaista, postignuti su najviši globalni ciljevi. Jedan od njih je rezultat koji je objavila kompanija JD Power u SAD-u, a to je Indeks zadovoljstva kupaca, u okviru koga je Alfa Romeo na prvom mestu u svetu automobila.

 

2022. je godina za pamćenje, a zadovoljstvo i nagrade se tu ne završavaju. Rezultat postignut od strane Alfa Romeo tima u Svetskom šampionatu Formule 1 je doveo do skoka na visoko 6. mesto na tabeli konstruktora: najbolji rezultat tima u poslednjoj deceniji. 2022. koja je nagradila trud i posvećenost kohezivnog i odlučnog brenda, čiji je cilj da dodatno napreduje u 2023. godini koja obećava da bude puna izazova sa kojima će se Alfa Romeo suočiti sa svojim uobičajenim hrabrim stavom po kojem je brend prepoznatljiv, simbol plemenitog italijanskog sportskog duha od 1910.

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIAT je vodeći globalni Stellantis brend u 2022. i neosporivi lider u Brazilu, Italiji i Turskoj

 

rsz_1fiatnew500.jpg

  • U 2022. godini, FIAT je doprineo rezultatima grupe Stellantis kao brend broj jedan unutar grupe, sa više od 1.2 miliona vozila prodatih širom sveta.
  • FIAT je dokazao svoju snagu i jedinstvenost zahvaljujući uravnoteženom geografskom prisustvu i svom neosporivom vođstvu u Brazilu sa tržišnim udelom od 21.9% i vodećim pozicijama u Italiji i Turskoj.
  • Novi električni Fiat 500 je najprodavanije BEV vozilo grupe Stellantis, i na prve je tri pozicije na 10 najvećih tržišta u Evropi - prvi u Italiji, drugi u Španiji i treći u Nemačkoj.

Stellantis je upravo objavio svoje rezultate za 2022. godinu.

Brend FIAT je uspeo da uspostavi svoje globalno liderstvo među ključnim igračima u ovoj novoj eri, sa značajnim rezultatima. Olivije Fransoa, izvršni direktor brenda FIAT i globalni direktor marketinga grupe Stellantis, rekao je: ''FIAT je ponovo potvrdio svoj globalni uspeh, sa značajnim doprinosom rezultatima grupe. U pogledu prodaje, FIAT je vodeći brend u okviru Stellantis grupe sa više od 1.2 miliona vozila registrovanih u 2022. godini, uključujući FIAT, Abarth i Fiat Professional vozila. Mi smo apsolutni tržišni lider u Brazilu, Italiji i Turskoj i ubrzano se krećemo ka održivoj budućnosti sa električnim modelom Novi 500, kojih je registrovano skoro 120 hiljada u 2022. otkada je predstavljen. A zahvaljujući sinergijama ukorenjenim u grupi Stellantis, FIAT će u 2023. nastaviti da nudi rešenja relevantna za društvo i predstaviće četiri nova proizvoda.''

 

 04_fiatcronos-63f770d6308d6_63fc92857e20a.jpg

 

U Evropi, FIAT je uvek bio lider na tržištu gradskih automobila. Konkretno, usled sve veće pažnje posvećene ekološkim pitanjima, Novi 500 - električni simbol brenda FIAT - prošle godine je registrovan više od 66.000 puta, od ukupno 120.000 jedinica prodatih globalno otkad je predstavljen. Ovaj neverovatan uspeh čini ga najprodavanijim električnim automobilom na italijanskom tržištu, drugim najprodavanijim u Španiji i trećim u Nemačkoj. Pored toga, on je treće najprodavanije električno vozilo na baterije na 10 važnih evropskih tržišta i predstavlja najprodavanije električno vozilo Stellantis grupe. U segmentu gradskih automobila, takođe treba naglasiti rezultate modela Fiat 500 i Fiat Panda, dve legende, koji su na prvom i drugom mestu u segmentu, a zajedno su imali tržišni udeo od 43.8% tokom godine, ponovo potvrdivši lidersku poziciju brenda FIAT u Evropi. Konačno, brend je bio broj jedan u Italiji, sa udelom na tržištu od 15.1%.

 

02_fiattoro-63f770fda4235_63fc9284ec39b.png 01_fiatstrada-63f7710a9d300_63fc9284c32a5.jpg

 

FIAT je daleko najprodavaniji brend u Južnoj Americi, sa tržišnim udelom od 13.6%, i apsolutni je lider u Brazilu, najvažnijem tržištu brenda. U 2022. godini registrovano je 430.000 vozila i zabeležen je udeo od 21.9% - što je najbolji rezultat na godišnjem nivou, kao i najbolji rezultat bilo kog brenda u prošloj deceniji. Izvanredni rezultati postignuti su zahvaljujući modelima koji su osvojili srca Brazilaca u različitim segmentima: udeo od 24.7% u kategoriji malih automobila, skoro 50% u kategoriji pikapa i 37.1% u kategoriji kombija. I drugu godinu zaredom, model Fiat Strada bio je najprodavanije vozilo, dok je Fiat Toro bio najprodavaniji C-pikap u zemlji. Limuzina Cronos je takođe zabeležila dobre rezultate, sa 49% većom prodajom nego u 2021, kao i kompaktni terenac Pulse, koji je prodat u više od 50 hiljada primeraka tokom godine.

 

03_fiatpulse-63f770e639d59_63fc928548396.jpg 05_fiattipo_egea-63f770d4844b7_63fc9285871f5.jpg

 

Na Bliskom Istoku i u Africi, rezultati su bili izvanredni, posebno na turskom tržištu, gde je FIAT četvrtu godinu za redom bio najprodavaniji brend sa udelom od 18.7%. Apsolutna zvezda bio je definitivno Fiat Tipo, koji je osvojio titulu najprodavanijeg automobila u državi i kralja segmenta, koji je bio izbor za više od 50% kupaca.

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...