Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Poslovni rezultati FCA / Stellantis

Recommended Posts

Stellantis ostvario rekordne polugodišnje preliminarne rezultate sa maržom od 11.4%, svi segmenti profitabilni
Prognoza za celu godinu podignuta na ~10% prilagođene operativne marže

 

stellantis logo opet.jpg

  • Preliminarni neto prihodi od 75.3 milijarde evra, povećanje od 46%
  • Preliminarni prilagođeni operativni prihod (''AOI'') od 8.6 milijardi evra, sa maržom od 11.4%; rekordna marža u Severnoj Americi od 16.1%
  • Snažan početak izvršavanja sinergija, sa ~1.3 milijarde evra neto gotovinskih sinergija u prvoj polovini 2021.
  • Preliminarni industrijski slobodni novčani odlivi od 1.2 milijardi evra, odražavajući negativne uticaje obrtnog kapitala zbog neispunjenjih narudžbina poluprovodnika, poništavajući pozitivne neto sinergije.
  • Snažna industrijska dostupna likvidnost od 51.4 milijarde evra.

Karlos Tavarez je rekao: ''Želim da srdačno zahvalim svim zaposlenima grupe Stellantis za njihovu izuzetnu fokusiranost na poslovnu izvrsnost i izvršavanje sinergija, što je pomoglo kompaniji da ostvari veoma snažne polugodišnje finansijske rezultate. Uz isporuku ovih snažnih poslovnih rezultata, kompanija je takođe ostvarila značajan napredak u strateškim pitanjima vezanim za ubrzavanje elektrifikacije i po pitanju softvera, koji predstavljaju glavne stubove naše strategije''.

  • Strategija električnih vozila: Punom brzinom napred uz predstavljanje 11 električnih (BEV) i 10 hibridnih (PHEV) vozila tokom naredna 24 meseca;
  • potpuno elektrifikovana gama lakih komercijalnih vozila u Evropi, uz kombije srednje klase sa gorivnim ćelijama na hidrogen, do kraja 2021. godine;
  • treća ''gigafabrika'' najavljena za Termoli (Italija); 
  • transformacija fabrike u Elsmir Portu (Ujedinjeno Kraljevstvo) u prvu fabriku kompanije koja proizvodi isključivo BEV vozila krajem 2022.
  • Najavljena inovativna partnerstva: Sa kompanijom Archer radi proizvodnje vozila sa vertikalnim pokretanjem i sa Engie EPS radi razvijanja mreža brzih punjača.

Severna Amerika

Rekordna profitabilnost, sa rekordnim polugodišnjim rezultatima prodaje brenda Ram na svetskom i američkom tržištu. Jeep Wrangler 4xe je bio najprodavanije PHEV vozilo u SAD u 2. kvartalu 2021. godine, nakon njegove premijere u martu 2021. Jeep širi svoju pokrivenost tržišta uz nadolazeće premijum modele Grand Wagoneer i Wagoneer.

 

Širi region Evrope (EU30 = EU27 bez Malte + Island+Norveška+Švajcarska+Velika Britanija):

Samostalno pridržavanje propisa o emisijama, udeo na EU30 tržištu povećan na 23,1% u 1. polovini godine, uz vodeću poziciju u segmentu lakih komercijalnih vozila sa udelom od 34,4%. Peugeot je drugi na EU30 tržištu sa udelom od 7.1%. Opel Corsa je lider u svom segmentu u Nemačkoj i Ujedinjenom Kraljevstvu; Fiat je lider na tržištu u Italiji, sa modelom 500e kao najprodavanijim električnim gradskim automobilom u deset zemalja.

 

Drugi regioni:

lider na tržištu Južne Amerike u 1. polovini godine, uz udeo od 23.6% i modelom Fiat Strada kao najprodavanijim automobilom u Brazilu; udeo na tržištu Bliskog Istoka i Afrike je povećan za 30 baznih poena na 11.9%.

 

Maserati:

Povratak na zelene grane sa prilagođenim operativnim prihodom od 29 miliona evra i povećanim udelom na svim tržištima u prvoj polovini godine.

 

Kliknite OVDE, radi preuzimanja integralne verzije saopštenja za medije, na FLCS Forumu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis beleži rekordni rast profita u prvoj polovini 2022. godine

 

fiat 500e 2021.jpg

 

Stellantis je objavio rezultate za prvu polovinu 2022. godine sa prilagođenom operativnom maržom od 14.1%, 8 milijardi evra neto dobiti i 5.3 milijardi evra slobodnog keša. Prodaja električnih vozila na globalnom nivou porasla je skoro 50%, Stellantis je među liderima u prodaji električnih vozila u zemljama EU30.

  • Neto prihodi od 88 milijardi evra, za 17% veći u poređenju prvim polugodištem 2021. godine, što oslikava snažno neto formiranje cena, povoljnu ponudu vozila i pozitivne efekte na prevođenje rezultata u stranim valutama.
  • Prilagođeni operativni prihod od 12.4 milijarde evra, za 44% veći u poređenju prvim polugodištem 2021. godine, uz maržu od 14.1%; svih pet regiona (4) ostvarili su dvocifrene marže.
  • Neto dobit od 8 milijardi evra, veća za 34% u poređenju prvim polugodištem 2021. godine.
  • 5.3 milijarde evra slobodnog keša, za porast od 6.5 milijardi evra u poređenju sa prvim polugodištem 2021. godine.
  • Snažna industrijska likvidnost od 59.7 milijardi evra.
  • Stellantis je drugi po prodaji električnih i vozila sa niskom emisijom CO2 na tržištu zemalja EU30; treći na tržištu SAD po prodaji vozila sa niskom emisijom CO2.
  • Prodaja električnih vozila porasla je skoro 50% na globalnom nivou u poređenju sa istim periodom prošle godine, na 136.000 jedinica.

Carlos Tavares (CEO) kaže: ''U zahtevnom globalnom kontekstu, mi nastavljamo da 'smelo idemo napred' i isporučujemo izvanredne performanse dok implementiramo svoju smelu strategiju elektrifikacije. Zahvaljujući izdržljivosti, agilnosti i preduzetničkom načinu razmišljanja naših zaposlenih, kao i našim inovativnim partnerima, mi oblikujemo Stellantis u tehnološku kompaniju za održivu mobilnost koja je spremna da se nosi sa izazovima budućnosti. Želeo bih da izrazim svoju iskrenu zahvalnost svim zaposlenima kompanije Stellantis za njihov predan rad i doprinos koji su dali ovim rezultatima.''

 

Strateški plan 'Dare Forward 2030' kompanije Stellantis napreduje punom parom, potpomognut rekordnom profitabilnošću i rastom prodaje vozila sa niskom emisijom CO2 (LEV), koja uključuju električna vozila, plug-in hibridna vozila i električna vozila sa gorivnim ćelijama. Kompanija je druga po prodaji električnih vozila i vozila sa niskom emisijom CO2 na tržištu zemalja EU30 (manje od hiljadu vozila zaostatka za liderom u prodaji LEV vozila) i treća po prodaji vozila sa niskom emisijom CO2 u Sjedinjenim Državama. Globalna prodaja električnih vozila kompanije Stellantis u prvom polugodištu je porasla skoro 50% u odnosu na isti period prošle godine na 136.000 jedinica. Kompanija sada nudi 20 električnih vozila, a dodatnih 28 električnih vozila će biti ponuđeno do kraja 2024. godine.

 

Ojačan baterijski ekosistem: Potvrđene su lokacije za pet gigafabrika (tri u Evropi i dve u Severnoj Americi), partnerstva sa kompanijama Automotive Cells, Samsung SDI i LG Energy Solution; poboljšana nabavka litijum hidroksida sa niskim sadržajem ugljenika, potpisivanjem ugovora sa kompanijama Vulcan Energy i Controlled Thermal Resources u Evropi i Severnoj Americi. Ugovori sa kompanijama Samsung SDI i LG Energy Solutions ostaju podložni uobičajenim uslovima pred zaključenje i regulatornim odobrenjima.

Globalni lider u mobilnosti: Kupovina kompanije Share Now, čime je Free2move pozicioniran kao globalni lider u mobilnosti, sa više od 6 miliona klijenata širom sveta.

Transformativna partnerstva: Najavljeni globalni, višegodišnji sporazumi sa Amazon-om i Qualcomm-om koji će transformisati iskustvo u vozilu za milione kupaca Stellantisa.

 

Severna Amerika: Postignut rekordan profit, sa korigovanom operativnom maržom od 18.1%; tržišni udeo porastao za 40 baznih poena u odnosu na prethodnu godinu na 11.3%, dok je udeo u SAD porastao 50 baznih poena na 11.7%. Jeep Wrangler 4xe ostao je najprodavaniji PHEV model u SAD. sa 19.000 primeraka prodatih u prvoj polovini godine, što je povećanje od 55% u odnosu na prethodnu godinu. Potpuno novi Jeep Grand Cherokee 4xe stiže u prodajne salone, a uskoro stižu i potpuno novi Wagoneer L i Grand Wagoneer L krajem 2022.

 

Širi region Evrope: Postignuta korigovana operativna marža od 10.4%, sa povećanjem od 160 baznih poena, dok je tržišni udeo u EU30 opao za 190 baznih poena i bio je na 21.2%. Fiat Novi 500 bio je najprodavaniji BEV model u Nemačkoj i Italiji, a Peugeot e-208 bio je najprodavaniji BEV model u Francuskoj. Jeep Compass i Renegade bili su prvi i drugi najprodavaniji LEV modeli u Italiji. Peugeot 208, Opel Corsa, Citroën C3, Fiat Panda i Fiat 500 predstavljaju 5 od 10 najprodavanijih vozila na teritoriji EU30.

 

Ostali regioni: Sva tri regiona su ostvarila dvocifrene korigovane operativne marže prihoda.

> Južna Amerika: više nego utrostručen korigovan operativni prihod 1 milijardi evra, sa maržom od 13.9%. Tržišni lider u regionu sa 23.5% učešća. Fiat je bio najprodavaniji brend u regionu, a Jeep najprodavaniji SUV brend u Brazilu.

> Bliski istok i Afrika: rekordna korigovana operativna marža od 15.5% do 580 baznih poena i korigovani operativni prihod od 472 miliona evra; tržišni udeo porastao za 20 baznih poena na 11.9%.

> Kina i Indija i azijsko-pacifički region: korigovana operativna marža od 13.4%, uz povećanje korigovanog operativnog prihoda za 40% na 289 miliona evra. Potpuno novi Jeep Meridian i Citroen C3 lansirani su u Indiji, a isporuke su počele u junu, odnosno julu.

 

Maserati: Na putu ka dvocifrenoj profitabilnosti, sa korigovanom operativnom maržom od 6.6% i povećanjem od 330 baznih poena. Korigovani operativni prihod se više nego udvostručio i bio je na 62 miliona evra. Potpuno novi MC 20 Cielo predstavljen je u maju; potpuno nov Grecale je pušten na tržište u Evropi sa prvim isporukama na kraju juna, a predstavljena je i ograničena serija MC 20 u julu.

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis ostvario rekordne rezultate u 2022.;

Globalna prodaja BEV automobila porasla 41%; Implementacija strategije Dare Forward 2030 ubrzana

 

rsz_allnewallelectricram1500rev-63f5b4d7402ec_63f5fd05bb14b.jpg

  • Neto prihodi od 179.6 milijardi evra, porast od 18% u poređenju sa 2021. godinom Pro Forma, odražava jake neto cene, povoljan miks vozila i pozitivni efekti translacije valuta 
  • Neto profit iznosi 16.8 milijardi evra, porast od 26%
  • Prilagođeni operativni prihod (AOI) porastao je za 29% na 23.3 milijarde evra, sa maržom od 13%, nadmašio je cilj za 2030. godinu od >12%; svi segmenti su doprineli rastu u svim segmentima poslovanja 
  • Industrijski slobodni novčani tokovi od 10.8 milijardi evra, što je porast od 78%, pokazuju rani napredak ka cilju do 2030. godine od >20 milijardi evra
  • Neto novčana sinergija od 7.1 milijardu evra, više od dve godine ispred godišnjeg cilja stabilnog stanja od 5 milijardi evra
  • Snažan bilans stanja, sa dostupnom industrijskom likvidnošću od 61.3 milijarde evra
  • Broj 1 u prodaji EU30 komercijalnih BEV vozila, broj 2 po ukupnoj EU30 prodaju BEV vozila, broj 1 po prodaji PHEV vozila u Americi 
  • Prvo BEV vozilo za američko tržište, Ram ProMaster, stiže 2023.
  • 23 BEV modela trenutno na tržištu, 9 dodatnih BEV modela se očekuju u 2023.
  • 4.2 milijarde evra običnih dividendi za raspodelu, što odgovara iznosu od 1.34 evra po akciji za isplatu, podložno odobrenju akcionara 
  • Odbor je odobrio program otkupa akcija kompanije u vrednosti do 1.5 milijardi evra, koji će biti realizovan na otvorenom tržištu do kraja 2023. 

Sva poređenja su sa pro forma finansijskom godinom 2021.

''Uz naše rekordne finansijske rezultate i fokusiranu implementaciju Dare Forward 2030 strateškog plana, demonstrirali smo i efektivnost naše strategije elektrifikacije u Evropi. Mi sada posedujemo tehnologiju, proizvode, sirovine i potpun baterijski ekosistem koji su neophodni za zauzimanje vodećeg mesta u istom transformativnom putu u Severnoj Americi, počevši od našeg prvog potpuno električnog vozila Ram očekivanih u 2023. godini i Jeep vozila u 2024. godini. Svi naši zaposleni i naši partneri imaju moju duboku zahvalnost za njhiov doprinos održivijoj budućnosti'', Carlos Tavares, glavni izvršni direktor
 
Stellantis je objavio rekordne rezultate za celokupnu 2022. godinu sa 16.8 milijardi evra neto profita i 23.3 milijarde evra prilagođenog operativnog prihoda (AOI), i pokazao brz napredak u implementaciji Dare Forward 2030 strategije, pošto je kompanija ostvarila zamah u elektrifikaciji, razvoju softvera i vertikalnoj integraciji u ključnom trenutku za industriju. Stellantis je već na putu ka ispunjenju svojih obaveza iz strateškog plana Dare Forward 2030, dok istovremeno radi na očuvanju slobode mobilnosti. Pokrenut u martu 2022. godine, Dare Forward 2030 strateški plan je izgrađen na tri osnovna stuba koji će voditi kompaniju ka ostvarenju svoje finansijske ambicije da udvostruči neto prihod na 300 milijardi evra do 2030. godine (u poređenju sa 2021.), uz održavanje dvocifrene marže AOI u toku cele dekade. 

 

fy2022resultskeyvisual-63f5e882ef4fa_63f5fd05c13d0.png

 

BRIGA:

Stellantis nastoji da postigne nultu neto emisiju ugljenika do 2038. godine sa srednjoročnim ciljem smanjenja emisija ugljenika na pola do 2030. godine, u poređenju sa nivoima iz 2021. godine. U 2022. godini, kompanija je smanjila svoj ugljenični otisak u industriji i nekretninama (Opsezi 1 i 2) za 11%. Kako se trudi da postane broj 1 u zadovoljstvu kupaca, Stellantis je postigao ~30% smanjenje stope kvarova na vozilima tri meseca nakon isporuke krajnjem kupcu. Svi ključni kadrovski procesi kompanije usklađeni su sa njenim obavezama u vezi sa raznolikošću i posvećenošću inkluziji, a 27% rukovodećih pozicija sada zauzimaju žene, a cilj je da njih na ovim pozicijama bude 30% do 2025. godine.

 

TEHNOLOGIJA:

Elektrifikacija modela kompanije Stellantis ubrzana je povećanjem međugodišnje globalne prodaje električnih vozila na baterije (BEV) od 41% na 288.000 vozila u 2022. godini. Sa 23 BEV-a koji su sada na tržištu, portfolio BEV vozila će se više nego udvostručiti na 47 do kraja 2024. godine, čime će se ispuniti cilj ponude više od 75 BEV vozila na globalnom nivou i globalne prodaje BEV vozila od 5 miliona do 2030. godine. Značajno je i da je Jeep otkrio prvu fazu svoje BEV ofanzive lansiranjem modela Jeep Avenger, prvog potpuno električnog Jeep SUV-a, a sada i Evropskog automobila godine 2023. Takođe je premijerno predstavljen potpuno električni Jeep Recon i Wagoneer ''S'', oba namenjena severnoameričkom i drugim velikim svetskim tržištima. Usledio je brend Ram, koji je ranije ovog meseca predstavio svoju dugo očekivanu potpuno novu, potpuno električnu proizvodnu verziju modela Ram 1500 REV koja će biti dostupna u četvrtom kvartalu 2024. Stellantis je broj 1 u prodaji BEV komercijalnih vozila u EU30 i broj 2 u EU30 po ukupnoj prodaji BEV vozila zahvaljujući  modelu FIAT Novi 500 kao brojem 1 po prodaji BEV vozila u Italiji, dok je Peugeot e-208 broj 1 u Francuskoj. Kompanija je pozicionirana kao broj 1 u SAD za prodaju plug-in hibridnih električnih vozila (PHEV), sa modelom Jeep Wrangler 4xe kao brojem 1 po prodaji PHEV vozila u SAD i Kanadi.

 

Kompanija je potvrdila lokacije za pet giga fabrika (tri u Evropi i dve u Severnoj Americi), u saradnji sa kompanijama Automotive Cells Company, Samsung SDI i LG Energy Solution. Kako je vertikalna integracija sirovina i dalje u fokusu, potpisani su zasebni sporazumi sa kompanijama Vulcan Energy, Controlled Thermal Resources, Alliance Nickel Limited (nekadašnji GME Resources Limited), Element 25 i Terrafame. Stellantis je osnažio strateško partnerstvo sa kompanijom Archer, najavljujući planove za zajedničku proizvodnju modela Midnight, Archer-ove vodeće električne letelice za vertikalno poletanje i sletanje (eVTOL) kako bi se smanjila gužva u gradskom saobraćaju. Kako bi ubrzala razvoj svoje ponude vozila sa pogonom na vodonik, kompanija je objavila planove za kupovinu udela u kompaniji Simbio, globalnom lideru u mobilnosti vodonika sa nultom emisijom. Pored toga, Stellantis Ventures je napravio 10 početnih investicija sa tri projekta spremnim za pokretanje 2023. godine.

 

Stellantis-ov softverski napredak je stekao prednost zahvaljujući snažnom partnerstvu sa kompanijama Amazon, Foxconn i Qualcomm, angažovanju više od 1.500 softverskih inženjera i oko 700 diplomaca sa Akademije za softver i podatke. U međuvremenu, razvoj softverskih platformi STLA Brain, STLA SmartCockpit i STLA AutoDrive napreduje. Ispitivanje prototipa na putu počinje u drugoj polovini 2023. godine, sa datumom početka proizvodnje tehnologije krajem 2024. godine. Kupovinom kompanije aiMotive, Stellantis je unapredio svoju tehnologiju veštačke inteligencije i jezgra autonomne vožnje. Ova akvizicija dopunjuje postojeću saradnju sa kompanijama BMW i Waymo. Strategija rasta softvera je na putu da postigne svoje ciljeve za 2030. od 20 milijardi evra neto prihoda i ~40% bruto marže, pošto je poslovanje poraslo za 25% u 2022. godini u odnosu na 2021. Na kraju godine, broj Stellantis monetizovanih povezanih vozila (zasnovano na petogodišnjem voznom parku) iznosio je ~13 miliona vozila, sa ciljem da taj broj poraste na ~34 miliona do 2030. godine. Očekije se i da će STLA Brain i napori na standardizaciji nasleđenih sistema i rešenja značajno oboriti ECU-a po vozilu za >50%.


VREDNOST:

Stellantis je dao prioritet svojim sedam aktivnim poslovanjima kako bi upotpunio svoju osnovnu delatnost i ostvario rast u odnosu na prethodnu godinu. Poslovanje Finco-a u SAD je nastavilo da se širi, sa približno 90% američkih dilera upisanih do danas. Predstavljena puna strategija kružne ekonomije, uključujući prvo čvorište cirkularne ekonomije u Italiji i strateško partnerstvo sa Qinomic-om za razvoj dokaza koncepta za električno naknadno opremanje lakih komercijalnih vozila. Aramis Grupa je ojačala svoju vodeću poziciju u prodaji polovnih automobila na mreži u Evropi preuzimanjima u Italiji i Austriji. Kompanija takođe proširuje dilersku onlajn prodaju polovnih vozila kroz lansiranje Spoticar-a u Severnoj Americi 2023. Mobilisights, nezavisna poslovna jedinica u potpunosti posvećena razvoju poslovanja podataka kao usluge, pokrenutog u januaru 2023. godine.

 

Važno je da svi regioni rastu i ostvaruju rekordnu profitabilnost. ''Treći motor'' - tržišta Bliskog istoka i Afrike, Južne Amerike i Kine i Indije i azijsko-pacifički region - povećao je neto prihod za 34% u odnosu na isti period prethodne godine i više nego udvostručio svoj doprinos AOI na 3.8 milijardi evra za 2022. godinu, ostvarivši napredak u postizanju cilja da čini više od 25% globalnih neto prihoda kompanije do 2030. godine. Ono što je Stellantis pokazao u prve dve godine samo je uvid u veliki uticaj koji kompanija očekuje da će imati na ekosisteme mobilnosti u budućnosti.

Što se tiče obične dividende od 4.2 milijarde evra koja odgovara 1.34 evra po akciji koja će biti isplaćena, podložno odobrenju akcionara, očekivani kalendar za NYSE, Euronext Milan i Euronext Paris će biti sledeći: raniji datum 24. april 2023. godine, (datum evidencije 25. april 2023. i datum plaćanja 4. maj 2023. godine. Dana 22. februara 2023. godine u 14.00 časova po srednjoevropskom vremenu / 8:00 po istočnoj vremenskoj zoni, održaće se onlajn prenos uživo i konferencijski poziv radi predstavljanja rezultata za celu 2022. godinu kompanije Stellantis.

 

Preuzmite potpunu verziju saopštenja sa FLCS servera klikom OVDE.

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

2022: godina preokreta za Alfa Romeo

 

rsz_1hero_ar.jpg

  • Alfa Romeo je napravio snažan doprinos rezultatima Stellantis grupe u 2022. godini, potvrdivši uspešan preokret, sa unapređenjem operativnih rezultata kao vrlo profitabilan brend.
  • Godina 2022. je bila ključna za strategiju „od nule do nule“ (Alfa Romeo će postati najbrži brend u globalnoj automobilskoj industriji koji će preći put od nula elektrifikovanih vozila do prodaje isključivo vozila bez emisija u 2027. godini).
  • Registracije Alfa Romeo vozila porasle su za 22% u odnosu na 2021. u Evropi (u regionu, gde je zabeležen pad od -11% u odnosu na 2021. godinu). 
  • Na kraju zahtevne godine 2022. portfolio kupaca Alfa Romea je značajno uvećan: 7 puta vredniji nego prethodne godine.
  • Rast brenda na Bliskom Istoku je bio značajan, a u Aziji, Stelvio je imao odlične rezultate.
  • Tonale je bio zvezda godine. Mediji su mu poželeli dobrodošlicu sa 8 međunarodnih nagrada, a ostvario je i prvi miljokaz u strategiji „od nule do nule“: smanjenje emisija CO2 od 40%.
  • Sveobuhvatni fokus na kvalitet, bez kompromisa: na svakom tržištu, Alfa Romeo snažno je unapredio svoje ključne pokazatelje učinka. Jedna nagrada je posebno istakla napore brenda: u SAD, prema Indeksu zadovoljstva sa kupovinom kompanije JD Power, Alfa Romeo zauzeo je prvo mesto u automobilskoj industriji.
  • Sportski duh i performanse su sastavni deo DNK Alfa Romea: snažni rezultati u F1, gde je Alfa Romeo F1 tim postigao sjajno 6. mesto u šampionatu proizvođača.

Alfa Romeo je objavio veoma pozitivne rezultate u 2022. Brend je snažno podržao prošlogodišnje rezultate grupe Stellantis, potvrdivši uspešan preokret, sa unapređenjem operativnih rezultata kao vrlo profitabilan brend. Tonale je postigao uspeh uz čvrstu kontrolu kvaliteta, koji je značajno unapređen. Godina je bila prepuna uzbudljivih izazova, ali pre svega i odličnih komercijalnih rezultata, koji pokazuju jasan rast u Evropi sa registracijama koje su porasle 22%, što je dovelo do značajnog rasta tržišnog udela, u odnosu i za razliku na rezultate regiona, gde je zabeležen pad od 11% u poređenju sa 2021. Što se tiče registracija, na mnogim tržištima su zabeleženi snažni rezultati u poređenju sa 2021. godinu: Francuska +101%, Italija +22%, Nemačka +22%, Španija +28%, Holandija +84%, Austrija +85%, Grčka +163%, Portugal +174%.

 

Globalno, rezultati opisuju stabilnu situaciju što se tiče poslovnih rezultata, slično konsolidovanim rezultatima iz 2021. a značajni rezultati u Turskoj se ističu u okviru globalnih rezultata kao najbrže rastuće tržište, sa četiri puta većim zapreminama u poređenju sa 2021. U Aziji, Stelvio je zabeležio najznačajniji rast od +25%.

Godinu 2022. je obeležio Tonale, prvi elektrifikovani terenac C-klase, koji je označio početak metamorfoze brenda i predstavlja miljokaz u procesu ''od nule do nule'', koji će omogućiti brendu Alfa Romeo da postane najbrži brend na svetu u tranziciji od nula električnih vozila (počevši od 2022.) do game potpuno nultih emisija 2027. Giulia i Stelvio, glavne zvezde ponude brenda Alfa Romeo i stubovi buduće proizvodnje brenda, su obnovljeni u smislu dizajna i tehnologije i spremni su da se pozicioniraju kao referentne tačke u svojim segmentima, kao što su to i bili od svoje premijere. Kao što su više puta naglasili predstavnici brenda, strategije brenda Alfa Romeo pokreće krilatica ''kvalitet bez kompromisa''. Zaista, postignuti su najviši globalni ciljevi. Jedan od njih je rezultat koji je objavila kompanija JD Power u SAD-u, a to je Indeks zadovoljstva kupaca, u okviru koga je Alfa Romeo na prvom mestu u svetu automobila.

 

2022. je godina za pamćenje, a zadovoljstvo i nagrade se tu ne završavaju. Rezultat postignut od strane Alfa Romeo tima u Svetskom šampionatu Formule 1 je doveo do skoka na visoko 6. mesto na tabeli konstruktora: najbolji rezultat tima u poslednjoj deceniji. 2022. koja je nagradila trud i posvećenost kohezivnog i odlučnog brenda, čiji je cilj da dodatno napreduje u 2023. godini koja obećava da bude puna izazova sa kojima će se Alfa Romeo suočiti sa svojim uobičajenim hrabrim stavom po kojem je brend prepoznatljiv, simbol plemenitog italijanskog sportskog duha od 1910.

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIAT je vodeći globalni Stellantis brend u 2022. i neosporivi lider u Brazilu, Italiji i Turskoj

 

rsz_1fiatnew500.jpg

  • U 2022. godini, FIAT je doprineo rezultatima grupe Stellantis kao brend broj jedan unutar grupe, sa više od 1.2 miliona vozila prodatih širom sveta.
  • FIAT je dokazao svoju snagu i jedinstvenost zahvaljujući uravnoteženom geografskom prisustvu i svom neosporivom vođstvu u Brazilu sa tržišnim udelom od 21.9% i vodećim pozicijama u Italiji i Turskoj.
  • Novi električni Fiat 500 je najprodavanije BEV vozilo grupe Stellantis, i na prve je tri pozicije na 10 najvećih tržišta u Evropi - prvi u Italiji, drugi u Španiji i treći u Nemačkoj.

Stellantis je upravo objavio svoje rezultate za 2022. godinu.

Brend FIAT je uspeo da uspostavi svoje globalno liderstvo među ključnim igračima u ovoj novoj eri, sa značajnim rezultatima. Olivije Fransoa, izvršni direktor brenda FIAT i globalni direktor marketinga grupe Stellantis, rekao je: ''FIAT je ponovo potvrdio svoj globalni uspeh, sa značajnim doprinosom rezultatima grupe. U pogledu prodaje, FIAT je vodeći brend u okviru Stellantis grupe sa više od 1.2 miliona vozila registrovanih u 2022. godini, uključujući FIAT, Abarth i Fiat Professional vozila. Mi smo apsolutni tržišni lider u Brazilu, Italiji i Turskoj i ubrzano se krećemo ka održivoj budućnosti sa električnim modelom Novi 500, kojih je registrovano skoro 120 hiljada u 2022. otkada je predstavljen. A zahvaljujući sinergijama ukorenjenim u grupi Stellantis, FIAT će u 2023. nastaviti da nudi rešenja relevantna za društvo i predstaviće četiri nova proizvoda.''

 

 04_fiatcronos-63f770d6308d6_63fc92857e20a.jpg

 

U Evropi, FIAT je uvek bio lider na tržištu gradskih automobila. Konkretno, usled sve veće pažnje posvećene ekološkim pitanjima, Novi 500 - električni simbol brenda FIAT - prošle godine je registrovan više od 66.000 puta, od ukupno 120.000 jedinica prodatih globalno otkad je predstavljen. Ovaj neverovatan uspeh čini ga najprodavanijim električnim automobilom na italijanskom tržištu, drugim najprodavanijim u Španiji i trećim u Nemačkoj. Pored toga, on je treće najprodavanije električno vozilo na baterije na 10 važnih evropskih tržišta i predstavlja najprodavanije električno vozilo Stellantis grupe. U segmentu gradskih automobila, takođe treba naglasiti rezultate modela Fiat 500 i Fiat Panda, dve legende, koji su na prvom i drugom mestu u segmentu, a zajedno su imali tržišni udeo od 43.8% tokom godine, ponovo potvrdivši lidersku poziciju brenda FIAT u Evropi. Konačno, brend je bio broj jedan u Italiji, sa udelom na tržištu od 15.1%.

 

02_fiattoro-63f770fda4235_63fc9284ec39b.png 01_fiatstrada-63f7710a9d300_63fc9284c32a5.jpg

 

FIAT je daleko najprodavaniji brend u Južnoj Americi, sa tržišnim udelom od 13.6%, i apsolutni je lider u Brazilu, najvažnijem tržištu brenda. U 2022. godini registrovano je 430.000 vozila i zabeležen je udeo od 21.9% - što je najbolji rezultat na godišnjem nivou, kao i najbolji rezultat bilo kog brenda u prošloj deceniji. Izvanredni rezultati postignuti su zahvaljujući modelima koji su osvojili srca Brazilaca u različitim segmentima: udeo od 24.7% u kategoriji malih automobila, skoro 50% u kategoriji pikapa i 37.1% u kategoriji kombija. I drugu godinu zaredom, model Fiat Strada bio je najprodavanije vozilo, dok je Fiat Toro bio najprodavaniji C-pikap u zemlji. Limuzina Cronos je takođe zabeležila dobre rezultate, sa 49% većom prodajom nego u 2021, kao i kompaktni terenac Pulse, koji je prodat u više od 50 hiljada primeraka tokom godine.

 

03_fiatpulse-63f770e639d59_63fc928548396.jpg 05_fiattipo_egea-63f770d4844b7_63fc9285871f5.jpg

 

Na Bliskom Istoku i u Africi, rezultati su bili izvanredni, posebno na turskom tržištu, gde je FIAT četvrtu godinu za redom bio najprodavaniji brend sa udelom od 18.7%. Apsolutna zvezda bio je definitivno Fiat Tipo, koji je osvojio titulu najprodavanijeg automobila u državi i kralja segmenta, koji je bio izbor za više od 50% kupaca.

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo započeo 2023. sa rekordnim prvim tromesečjem

 

alfa romeo tonale crveni.jpg

  • Alfa Romeo je završio prvo tromesečje 2023. godine sa rekordnim rezultatima: registracije su porasle 136% u Evropi, sa dupliranjem tržišnog udela u odnosu na 2022.
  • Na globalnom nivou, broj registracija je izuzetno dobar: uvećan je 64% u odnosu na isto tromesečje 2022.
  • Tržišni udeo: udvostručen u Italiji, Francuskoj, Nemačkoj i Holandiji. Utrostručen u Portugalu i Austriji.
  • Na Bliskom istoku, nakon što se 2022. godina završila sa snažnim rastom, brend je ponovo zabeležio izuzetne rezultate. Broj registracija je porastao 149%.
  • Razlog ovog snažnog rasta je komercijalni uspeh modela Tonale, koji je upotpunio ponudu proizvoda predstavljanjem Q4 Plug-In Hybrid motora, kao i zbog osvežene game, zahvaljujući uvođenju novih modela Giulia i Stelvio predstavljenih krajem 2022.
  • Rezultati iz prvog tromesečja predstavljaju značajnu potvrdu fokusa brenda na kvalitet, bez kompromisa i sa perspektivom od 360 stepeni.

Nakon izuzetno pozitivne 2022. godine, Alfa Romeo nastavlja sa oporavkom i ostvaruje rekordni prvi kvartal, što je rezultat čvrstog strateškog plana koji je rigorozno sproveden sa stalnim fokusom na kvalitet, sa perspektivom od 360 stepeni. Godina 2023. će biti kompleksna i puna izazova, iako je odličan komercijalni rezultat u prvom tromesečju obuhvatao jasan rast u Evropi, sa registracijama koje su se više nego udvostručile, što predstavlja povećanje od 136%. Tržišni udeo se takođe udvostručio, za više od 100%.

 

Što se tiče ujednačenog rasta tržišnog udela u regionu, kada govorimo o ''najboljim rezultatima'', moramo obuhvatiti podatke za zemlje kao što su Austrija i Portugal, gde su registracije porasle za 317% odnosno 400%, čime je tržišni udeo povećan više nego trostruko. Rezultati u ključnim zemljama kao što su Italija, Francuska, Nemačka i Holandija su se udvostručili, a tržišni udeo je više nego udvostručen u poređenju sa prvim tromesečjem 2022. Povećanja broja registracija bila su sledeća: Italija 188%; Francuska 174%; Nemačka 112%; Španija 121%; Holandija 186%.

 

Brojke na globalnom nivou takođe su izuzetno pozitivne, sa porastom registracija od 64% u poređenju sa prvim tromesečjem 2022. godine. Odlični rezultati predstavljaju jasan rast od kraja 2022. godine, što pokazuje stabilnost komercijalnih rezultata u skladu sa konsolidovanim rezultatima u 2021. godini. Na Bliskom istoku, uzbudljivi rast se nastavlja i nakon rekordne 2022. godine. Turska se u 2022. godini pozicionirala na globalnoj sceni kao tržište sa najbržim rastom, a obim se utrostručio u odnosu na prethodnu godinu. Ove cifre su potvrđene u 1. tromesečju 2023, kada je u regionu zabeležen rast od 149%, pri čemu je Turska doprinela sa 55% ukupnog rasta na Bliskom istoku. Godina 2023. obećava velike poslovne uspehe za italijanski brend na globalnom nivou, koji može da računa na potpuno obnovljen asortiman zahvaljujući novim modelima Giulia i Stelvio. Ove perjanice game i stubovi budućeg plana proizvoda brenda evoluirali su u pogledu dizajna i tehnologije i spremni su da se pozicioniraju kao referentne tačke u svojim segmentima, baš kao i do sad. Pored toga, Tonale je kompletirao gamu u Evropi sa verzijom Q4 Plug-In Hybrid i sprema se da prihvati uzbudljive poslovne izazove u regionima širom sveta.

 

Žan-Filip Imparato (Jean-Philippe Imparato), glavni izvršni direktor brenda Alfa Romeo:

''Rezultati koje je brend ostvario u prvom tromesečju ove godine opravdavaju rad tima i predstavljaju rezultat discipline s kojom sprovodimo našu strategiju, koja ima dva apsolutna prioriteta: nepokolebljiv kvalitet od 360° u svakom smislu, i stabilnost. Tim radi s istinskim osećajem skromnosti, postižući postavljene ciljeve, što nas čini ponosnima, ali smo svesni potrebe da nastavimo putovanje sa posvećenošću i odlučnošću po kojima se ističemo ako želimo da ostvarimo ambiciozne ciljeve u našem planu.''

 

Izvor: Stellantis Analytics, na osnovu zvaničnih podataka o registracijama iz država

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezultati za prvu polovinu 2023.

 

rsz_12024jeepwrangler4xe_hero.jpg

  • Stellantis ostvario snažan rast i postavio nove rekorde neto prihoda, prilagođenog operativnog prihoda i neto dobiti u prvoj polovini 2023.
  • Neto prihod od 98.4 milijarde evra, što predstavlja povećanje od 12% u odnosu na prvo polugodište 2022. godine, prvenstveno zbog većeg broja isporuka.
  • Korigovani operativni prihod od 14.1 milijarde evra, povećan je za 11% u poređenju sa prvim polugodištem 2022. godine, sa snažnom maržom od 14.4%.
  • Neto dobit od 10.9 milijardi evra, povećana je za 37% u poređenju sa prvim polugodištem 2022.
  • Industrijski slobodni tokovi gotovine od 8.7 milijardi evra, povećani su za 3.3 milijarde evra u poređenju sa prvim polugodištem 2022. 
  • Rekordni rezultati omogućavaju nastavak strateških investicija koje će voditi održivom putu transformacije ka nultim emisijana ugljenika.
  • Globalne prodaje BEV (električnih vozila na baterije) i LEV (lakih električnih vozila) povećane su za 24% u poređenju sa prethodnom godinom na 169 hiljada jedinica, odnosno za 28% u poređenju sa prethodnom godinom na 315 hiljada jedinica.
  • Stellantis je bio treći u ukupnoj prodaji BEV-a u regionu EU30, a drugi na tržištu SAD-a po prodaji LEV.
  • Kompanija je otkupila sopstvene akcije u vrednosti od 0.7 milijardi evra u prvom polugodištu 2023. godine, a očekuje se da će završiti najavljeni program otkupa akcija u vrednosti od 1.5 milijardi evra pre kraja 2023. godine.

Carlos Tavares, izvršni direktor (CEO): ''Naš izvanredan uspeh u prvom polugodištu ove godine podržava našu dugoročnu održivost i sposobnost da ostvarimo hrabre ambicije našeg plana Dare Forward 2030. Potrebno je zajedničko zalaganje i otvoren um svih naših zaposlenih da se upustimo u naše putovanje transformacije bez kompromisa, istovremeno štiteći kompaniju od spoljnih izazova. Želim da izrazim zahvalnost svakom zaposlenom i ponosno ističem da timovi ostvaruju rezultate u više dimenzija. Dobro smo pozicionirani za preostali deo 2023. godine i budućnost.''

 

Stellantis i dalje stvara vrednost u više dimenzija, ostvarujući snažan rast i postavljajući nove rekorde u neto prihodima, prilagođenom operativnom prihodu i neto dobiti, dok sprovodi transformacionu, ekonomičnu promenu proizvoda ka elektrifikovanim i softverski definisanim vozilima u okviru svojih 14 legendarnih brendova. Uprkos izazovnom poslovnom okruženju, Stellantis uspešno sprovodi svoje obaveze prema planu Dare Forward 2030 kroz efikasno i posvećeno fokusiranje na tri osnovna principa: 

 

Briga: Kako je navedeno u Izveštaju o korporativnoj društvenoj odgovornosti za 2022. godinu, Stellantis je na dobrom putu da ispuni svoje ambiciozno obećanje da dostigne nulte emisije ugljenika do 2038. godine, uz kompenzaciju preostalih emisija u jednocifrenom procentu. Konkretno, ukupna emisija ugljenika širom sveta smanjena je za 3.8% po intenzitetu (ekvivalent tona CO2/vozilu) u svim opsezima 1-2-3 po vozilu prodatom u poređenju sa 2021. godinom. Strategija smanjenja ugljenika uključuje program transformacije radnih mesta ''grEEn-campus'', koji ima za cilj stvaranje radnih mesta koja su ugljenično neutralna i koja omogućavaju saradnju, počevši od tri istorijske lokacije: Poasi, Francuska, Riselshajm, Nemačka i Mirafiori, Italija. Kompanija takođe nastavlja sa sklapanjem značajnih strateških partnerstava kako bi podržala svoje obaveze radi postizanja nultih emisija ugljenika, uključujući planiranu akviziciju udela od 33.3% u kompaniji Symbio, lideru u oblasti vodoničke mobilnosti bez emisija, i uspostavljanja zajedničkog poduhvata sa kompanijom Galloo za reciklažu vozila na kraju životnog ciklusa.


Tehnologija: Elektrifikacija game proizvoda kompanije i dalje ima snažan odjek, sa globalnim prodajama BEV (električnih vozila na baterije) i LEV (lakih električnih vozila) koje su porasle za 24% u odnosu na prethodnu godinu, na oko 169.000 jedinica, odnosno za 28% više u odnosu na prethodnu godinu, na oko 315.000 jedinica. Stellantis je bio treći u ukupnoj prodaji BEV-a u regionu EU30, a drugi na tržištu SAD-a po prodaji LEV. Trenutno, Stellantis ima 25 BEV modela dostupnih na tržištu, a još 23 modela će biti lansirana kroz 2024. godinu. Početak nove ere elektrifikovanih proizvoda obeležilo je predstavljanje STLA Medium, prvog globalnog dizajna platforme za BEV za vozila u segmentima C i D koji koristi BEV tehnologiju i obezbeđuje vrhunsku autonomiju, energetsku efikasnost, integrisanu snagu i snagu punjenja. Pored otvaranja gigafabrike ACC u Francuskoj, kompanija je nedavno objavila planove za izgradnju druge gigafabrike StarPlus Energy u Sjedinjenim Američkim Državama u saradnji sa Samsung SDI. Stellantis Ventures je izvršio 11 ključnih investicija od svog osnivanja u martu 2022. godine, uključujući revolucionarnu tehnologiju baterija za EV vozila na bazi litijum-sumpora kompanije Lyten Inc., koja ne koristi nikl, kobalt ili mangan.

 

Kompanija trenutno sprovodi višestranu strategiju kako bi obezbedila sigurnost snabdevanja i podstakla inovacije za ključne komponente neophodne za prelazak u održivu kompaniju tehnološke mobilnosti. U junu 2023. godine najavljen je zajednički poduhvat pod nazivom SiliconAuto, u partnerstvu sa kompanijom Foxconn, a posvećen je dizajniranju i prodaji porodice najsavremenijih poluprovodnika za automobilsku industriju, počevši od 2026. godine. Stellantis je nedavno povećao svoje strateško učešće u kompaniji Archer Aviation, a izgradnja svetskog prvog postrojenja za proizvodnju eVTOL letelica velikog obima u Džordžiji, SAD, dobro napreduje.

 

Vrednost: Stellantis je objavio novu, pojednostavljenu strukturu za usluge finansiranja i lizinga u Evropi, unapređujući svoje kapacitete za više brendova sa novim organizacijama Stellantis Financial Services i Leasys. Kompanija je takođe pojačala svoju aktivnost u SAD-u sa potraživanjima u iznosu od oko 4 milijarde evra (4 milijarde američkih dolara) na dan 30. juna 2023. godine, sa ciljem da dostigne 9 milijardi evra (10 milijardi američkih dolara) do kraja 2024. godine.

 

Stellantis je lider u komercijalnim vozilima u regionu EU30 i Južnoj Americi sa tržišnim udelima od 30.9% i 26.8%, i broj jedan po prodaji BEV vozila u regionu EU30. Novi Ram ProMaster BEV, prvi BEV kombi kompanije Stellantis u Severnoj Americi, stiže kasnije ove godine i upotpunjuje vodeću ponudu vozila sa vodoničnim gorivim ćelijama za evropsko tržište. Stellantis je takođe pokrenuo Free2move charge, ekosistem sa perspektivom od 360 stepeni koji će glatko omogućiti punjenje i upravljanje energijom za kupce EV u Severnoj Americi i Evropi. Free2move proširio je svoje fleksibilne usluge mobilnosti i sada ima oko 50% tržišnog udela u segmentu deljenja automobila u Evropi, sa više od 6 miliona korisnika u 19 gradova u devet zemalja, i sa 16 miliona vožnji u 2022. godini.

Na dan 30. jun 2023. godine, Stellantis je sproveo program otkupa sopstvenih akcija vredan 0.7 milijardi evra od planiranih 1.5 milijardi evra, otkupivši oko 45 miliona akcija, a očekuje se da će program biti završen pre kraja 2023. godine. Više od 6 milijardi evra je vraćeno akcionarima i zaposlenima u vidu dividendi i bonusa za fiskalnu godinu 2022.

 

Preuzmite potpunu verziju saopštenja KLIKOM OVDE.

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis napreduje u Evropi sa svojom električnom gamom i poslovanjem u oblasti komercijalnih vozila  

 

20230728_Stellantis_Brands_Cover_Hero.png

  • Stellantis je poboljšao svoje rezultate u Evropi sa snažnim rezultatima u svim segmentima.
  • Na ukupnom tržištu, za sve vrste pogona, Stellantis je lider u Francuskoj, Italiji i Portugaliji, u poređenju sa junom prethodne godine kao i u poređenju sa istim polugodišnjim periodom prošle godine.
  • Na tržištu 100% električnih automobila, Stellantis je broj 1 ove godine u Francuskoj, Italiji i Španiji, dok su Peugeot e-208 i Fiat 500 Electric na čelu svojih segmenata u regionu EU30
  • Stellantis je neosporivi lider na tržištu komercijalnih vozila (CV), u svim pogona, u regionu EU30, Belgiji i Luksemburgu (Beluks), Francuskoj, Italiji, Poljskoj, Portugaliji, Španiji i Holandiji, i  vodeći proizvođač originalnih delova na BEV CV tržištu širom regiona.

U tržišnoj atmosferi koju i dalje oblikuju poremećaji i transformacije bez presedana, Stellantis je saopštio snažne rezultate u prvoj polovini 2023. godine sa skoro 1.44 miliona registracija u regionu Evropa 30 (PC+CV), što je povećanje od 5.3% u odnosu na isti period 2022. godine, postigavši ukupni tržišni udeo od 19.1%. Stellantis je uhvatio zalet na tržištu komercijalnih vozila, potvrdivši svoje vođstvo u prodaji u Evropi sa skoro 292.900 prodatih jedinica, što je povećanje od 5.3% u odnosu na prvo tromesečje 2022, sa stabilnim tržišnim udelom od više od 30%.

 

20230728_Infographics_StellantisPerformance_H1 2023_TOTAL.png


Stellantis takođe ubrzava na putu ka mobilnosti sa nultom emisijom, nakon što se popeo na podijum u nekoliko država. Kompanija sada ima 24 električna vozila na baterije (BEV) na tržištu, i skoro će udvostručiti taj broj do kraja 2024; trenutno, električna vozila kompanije Stellantis kao što su Peugeot e-208 i novi Fiat 500 na vrhu su rang-listi elektrifikovanog tržišta u Evropi. Sveukupno, na tržištu BEV, Stellantis je dominantan u segmentu A (udeo od 39%), segmentima B i B-SUV (62% i 53%) i segmentu CV (46%). Stellantis je takođe pokrenuo Free2move charge, ekosistem sa perspektivom od 360 stepeni koji će glatko omogućiti punjenje i upravljanje energijom (Stellantis Charging & Energy Business Unit) kako bi se zadovoljile sve potrebe kupaca EV, svuda i u svakom pogledu. Sistemom Free2Move Charge upravlja nova Stellantis poslovna jedinica za punjenje i energiju, i on će odgovoriti na potrebe kupaca električnih vozila kod kuće, na poslu i na putu.

 

''Zahvaljujući našim brendovima, Stellantis je prava moćna mašinerija u nastajanju'', rekao je Uve Hohgešurc (Uwe Hochgeschurtz), operativni direktor kompanije Stellantis za region proširene Evrope. ''Naši brendovi su snažno pozicionirani, svaki sa svojom ličnošću kako bi se uklopili u različite delove tržišta, isporučujući sve bolje rezultate i negujući budućnost cele kompanije. Naši dobri komercijalni rezultati, zajedno sa dvocifrenim finansijskim rezultatima za prvo polugodište 2023. služe kao dokaz da smo na putu ka mobilnosti sa nultim emisijama, koja će poštovati životnu sredinu i biti pristupačna svima. Hteo bih da se zahvalim svim našim zaposlenima i našim partnerima na njihovom trudu i posvećenosti postizanju ovih rezultata, dok pravimo dalje korake ka sprovođenju našeg strateškomg plana Dare Forward 2030.''

 

20230728_Infographics_StellantisPerformance_H1 2023_CV.png

 

Glavni rezultati prodaje - jun i prvo polugodište 2023.
U prvom polugodištu 2023. godine, Stellantis dominira različitim tržištima širom Evrope:

  • Na ukupnom tržištu sa svim vrstama pogona, Stellantis vodi u Francuskoj, Italiji i Portugaliji. Modeli Peugeot e-208 i Fiat 500 Electric su najprodavaniji električni automobili u regionu EU30. 
  • Na tržištu Plug-In hibridnih električnih Vozila (PHEV), Stellantis je lider u Francuskoj, Italiji i Španiji. Novi Jeep Avenger doprinosi uspehu brenda u Italiji, a Jeep Compass 4xe je najprodavaniji PHEV automobil u toj zemlji.
  • Na tržištu putničkih automobila (PC) sa svim vrstama pogona, Stellantis takođe predvodi u Evropi, pri čemu je Fiat 500 na prvom mestu u A segmentu, a Fiat Panda je drugi najprodavaniji automobil, takođe najprodavaniji u Italiji.
  • U segmentu komercijalnih vozila (CV), Stellantis je lider u regionu EU30, Francuskoj, Italiji, Poljskoj, Portugalu, Španiji i Holandiji. Fiat Ducato je najprodavaniji kombi u Italiji, dok je Peugeot Partner lider u prodaji u Španiji.
  • Na tržištu 100% električnih komercijalnih vozila (CV), Stellantis pokazuje svoju posvećenost postizanju nultih emisija ugljenika, te je lider u nekoliko zemalja kao što su Francuska, Italija, Španija i Velika Britanija, zahvaljujući odličnim rezultatima brendova Peugeot (prvi u regionu EU30 i Francuskoj u junu), Opel (prvi u Italiji), Citroën (prvi u Španiji) i Vauxhall (prvi u Velikoj Britaniji).
  • Čak i na manjim tržištima, u segmentu električnih komercijalnih vozila (CV BEV), Stellantis održava svoje vođstvo i ima vodeće pozicije u Austriji, Beluksu, Portugalu i Holandiji, a u Poljskoj je Opel Vivaro-e najprodavaniji potpuno električni kombi. 
  • Stellantis je na čelu ukupnog tržišta u Portugaliji, uz pomoć Peugeot brenda, pri čemu Peugeot 2008 zauzima prvo mesto na listi prodaje, a sledi ga Peugeot 208. Peugeot Partner je takođe CV broj jedan.

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo objavio rekordne poslovne rezultate za prvih 6 meseci 2023. na globalnom nivou

 

rsz_homepage_ar.jpg

  • Alfa Romeo okončao je prvo polugodište 2023. sa izvanrednim ciframa: širom sveta, broj registracija povećao se za 57%. 
  • Isti rezultat u Evropi ukazuje na povećanje od 100% u odnosu na isti period u 2022.
  • Na Bliskom Istoku i u Africi, brojke ukazuju na eksponencijalni rast: povećanje od 173% u odnosu na isti period u 2022.
  • Na kineskom tržištu, za koje brend smatra da ima strateški značaj, brojke su stabilne. Vredno pominjanja je i povećanje prodaje Giulie od 35%.
  • U azijskom regionu, treba ukazati i na debi brenda Alfa Romeo u Hongkongu. Proslavljen je otvaranjem prvog zvaničnog Alfa Romeo prodajnog salona, čime je prisustvo legendarnog italijanskog brenda u ovom delu sveta ojačano.  
  • U SAD, gde je Tonale upravo postao dostupan, glavne stavke su rezultati u oblasti kvaliteta: Alfa Romeo je među vodećim premijum brendovima, i treći u industriji, u skladu sa Inicijalnom studijom kvaliteta (IQS) JD Power-a za 2023. 

Nakon rekordnog prvog kvartala, Alfa Romeo je završio prvu polovinu godine sa značajnim povećanjem rezultata. To potvrđuje njegov čvrst strategeški plan, koji se zasniva na strategiji posvećenoj u sveukupnom kvalitetu, disciplini i rigoroznosti u ostvarivanju dugoročnih ciljeva. Godina 2023. se pokazuje kao kompleksna i puna globalnih varijabli koje predstavljaju izazove, ali odlični poslovni rezultati u prvom polugodištu potvrđuje zamah iz prvog kvartala i konsolidaciju jasnog i stabilnog rasta.

 

Globalno, registracije su porasle za 57% u poređenju sa prvom polovinom 2022. godine, pri čemu je Evropa zabeležila snažan i stabilan rast: vrednosti su se udvostručile (rast od 100%).  Na području gde je rast snažan i ujednačen, ostvareni su izvanredni rezultati u Francuskoj (+123%), Nemačkoj (+116%) i Italiji (+131%). U regionu Bliskog Istoka i Afrike, nastavljen je snažan i ujednačen rekordan rast. Povećanje od 173% potvrđuje veoma pozitivan trend koji je postao konstanta od 2022. godine, kada je Turska postala globalni lider u pogledu stopa rasta obima prodaje. A eksponencijalno pozitivan trend se nastavlja na isti način, sa vrednostima koje su povećane više od deset puta. Kao konsolidacija rezultata u regionu, brojke u Izraelu su porasle za 40%, a u UAE za 37%. 

 

Azija predstavlja ključno strateško područje za brend Alfa Romeo. Prodajni rezultati za prvu polovinu godine su stabilni i u skladu sa rezultatima za isti period 2022. godine, sa upečatljivim brojkama u Kini, gde su registracije zabeležile rast od 94% u maju u odnosu na isti mesec 2022. godine. Komercijalni uspeh modela Giulia je u Kini ponovo bio značajan, beležeći rast od 35% tokom šestomesečnog perioda.
Kao dokaz fokusa na ovo područje, Alfa Romeo je nedavno predstavio novi model Giulia i novi model Stelvio u Kini, a prvi prodajni salon Alfa Romeo automobila u Hong Kongu je ponosno započeo svoje poslovanje.

 

U SAD-u, rezultati u pogledu kvaliteta su upečatljivi, na osnovu studije IQS koju je sproveo JD Power, globalni lider u istraživanjima potrošača, konsultantskim uslugama i analizi podataka. Njihova studija ''Inicijalna studija kvaliteta'' (IQS) ističe izuzetne rezultate koje je postigao Alfa Romeo, koji je zabeležio jasno poboljšanje u poređenju sa 2022. godinom. J.D. Power je intervjuisao kupce Alfa Romeo vozila 90 dana nakon kupovine i pratio eventualne probleme koji su se pojavili na 100 vozila (PP100) kako bi procenili performanse Alfa Romeo vozila. Alfa Romeo je zauzeo prvo mesto među premium brendovima i rangiran je treći u industriji. U poređenju sa 2022. godinom, Alfa Romeo je napredovao za 24 pozicije - najbolji rezultat u pogledu rasta u ovogodišnjoj studiji IQS. Takođe, Alfa Romeo Stelvio je ostvario najviši rezultat među velikim brojem konkurenata u segmentu premijum kompaktnih SUV vozila. 

 

Žan Filip Imparato (Jean-Philippe Imparato), izvršni direktor brenda Alfa Romeo:
''Rezultati za prvu polovinu godine potvrđuju rad celog tima. Postižemo ciljeve koje smo postavili sebi sa velikom skromnošću i požrtvovanošću. Disciplina sa kojom sprovodimo našu strategiju temelji se na želji da postanemo lider u premijum sektoru po pitanju kvaliteta, a nagrade koje smo dobili to potvrđuju. Zato održavamo našu posvećenost i odlučnost kako bismo osigurali da 2023. godina završi sa rezultatima koji ostaju na pravom putu i postaju još bolji od izuzetno pozitivne prve polovine godine.''

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIAT potvrdio da je vodeći brend kompanije Stellantis u prvom polugodištu 2023. sa globalnim rastom od 10%

 

rsz_1new500red.jpg

  • U prvom polugodištu 2023. godine, FIAT je doprineo izvanrednom uspehu kompanije Stellantis kao vodeći brend u grupi sa više od 645.000 prodatih jedinica širom sveta, što je povećanje od 10% u odnosu na prošlu godinu.
  • FIAT je pokazao svoju snagu zahvaljujući dobro uravnoteženom geografskom prisustvu koje čini brend jedinstvenim: više od polovine njegove prodaje realizuje se van matične regije, Evrope.
  • FIAT je lider na tržištima tri ključne zemlje - Brazil, Italija i Turska - u tri različite regije, sa tržišnim udelom od 22% u Brazilu, 18.2% u Turskoj i 12.8% u Italiji.
  • Model novi 500 je najprodavanije Stellantis električno vozilo na baterije (BEV), najprodavaniji mali BEV u Evropi i i dalje se nalazi među prvih 5 BEV vozila u bilo kojoj kategoriji u Evropi, Italiji, Nemačkoj, Francuskoj, Španiji. 

U prvom polugodištu 2023. brend FIAT potvrdio je svoju globalnu lidersku poziciju značajnim rezultatima. 

Olivije Fransoa (Olivier Francois), izvršni direktor brenda FIAT (CEO) i globalni direktor marketinga (CMO) kompanije Stellantis, rekao je:

''U poslednje dve godine, ostvarili smo niz uspeha unutar kompanije Stellantis, i učinili smo FIAT profitabilnijim i globalnijim nego ikada pre. Ove godine, FIAT je ponovo potvrdio svoj globalni uspeh, značajno doprinoseći izvrsnim rezultatima grupe. FIAT se pokazao kao vodeći Stellantis brend po prodaji u prvom polugodištu 2023. sa 645.000 jedinica, što je povećanje od 10% u odnosu na prošlu godinu. FIAT je lider na tržištima tri ključne zemlje - Brazil, Italija i Turska - u tri različite regije, sa udelom ukupne prodaje od preko 50% van matične regije, što je jedinstveni slučaj u automobilskom sektoru. Pored toga, predvodimo prelazak na održivu urbanu mobilnost zahvaljujući našem modelu novi 500 - globalnom simbolu 100% električnog vozila - koji je najprodavaniji električni gradski automobil u Evropi. I nastavićemo da utiremo put ka elektrifikaciji lansiranjem modela Fiat Topolino i novog Fiat 600e, koji su prvi novi modeli bazirani na Stellantis platformi. Zahvaljujući sinergijama i mogućnostima unutar grupe, u naredne 3 godine naš plan proizvoda će vratiti FIAT tamo gde pripada: na mesto lidera, uzora i omiljenog brenda.''

 

U prvom polugodištu 2023. godine, FIAT je pokazao svoju snagu i jedinstvenost zahvaljujući dobro uravnoteženom geografskom prisustvu koje čini brend jačim i otpornijim na ciklične promene. To je daleko najprodavaniji brend u Južnoj Americi, sa tržišnim udelom od 14.1%, i apsolutni lider u Brazilu, najvažnijem neevropskom tržištu za ovaj globalni italijanski brend, sa udelom od 22%. Takođe, Fiat Strada je drugi najprodavaniji automobil u Brazilu i prvi među lakim komercijalnim vozilima.

 

Izvanredni rezultati postignuti su i u Evropi, gde je brend zabeležio 271.800 registracija od ukupno 645.000 prodatih jedinica širom sveta u prvih šest meseci 2023. godine. U Evropi, gde je FIAT uvek bio lider na tržištu gradskih automobila, brend je apsolutni lider u Italiji sa tržišnim udelom od 12.8%, a legendarni Fiat Panda je najprodavaniji automobil na tržištu. U Evropi, novi Fiat 500 je najprodavaniji Stellantisov električni automobil, najprodavaniji električni automobil u segmentima A i B i među prvih pet u svim segmentima u Italiji, Nemačkoj, Francuskoj i Španiji, uz to što je najnagrađivaniji FIAT svih vremena. Rezultati u MEA regiji takođe su značajni, posebno na turskom tržištu gde je FIAT lider sa udelom od 18.2%, zahvaljujući modelu Fiat Tipo koji je najprodavanije vozilo u Turskoj. Pored toga, FIAT je postavio put za dalje širenje u MEA regiji, prvo se vraćajući u Alžir, a zatim postavljajući temelje za proizvodnju modela 500 Hybrid - prvog hibridnog vozila koje će se prodavati u Alžiru - i modela Doblò u toj zemlji, u fabrici Tafraoui - Oran, do kraja 2023. godine.

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis zabeležio snažan rast prodaje tokom cele 2023. na ukupnim i električnim tržištima Evrope

 

rsz_1stellantis_ilustracija_2023_eu29.jpg

  • Stellantis konsoliduje svoje drugo mesto na rang-listi prodaje na evropskom tržištu (EU29) svih vozila, ostvarujući tržišni udeo od 18.4% u 2023. godini i rast prodaje od 5.9% u odnosu na 2022. godinu
  • Liderska pozicija na tržištu lakih komercijalnih vozila (LCV) ostaje neosporena, sa tržišnim udelom od više od 30% i rastom prodaje od 15% u odnosu na 2022. godinu
  • Na tržištu baterijskih električnih vozila (BEV), Stellantis beleži rast od 14% u odnosu na 2022. i penje se na podijum u Evropi, sa tržišnim udelom od 14.2%
  • Stellantis je na putu da udvostruči svoju ponudu potpuno električnih modela u Evropi do kraja 2024. kao deo svog strateškog plana ''Dare Forward 2030''

U industriji koja je i dalje obeležena neviđenim poremećajima i transformacijama, uz sve veću konkurenciju sa novim učesnicima, Stellantis je zabeležio značajan rast prodaje u 2023. godini, od 5.9% u Evropi u svim segmentima i energetskim pogonima. Stellantis je prešao cilj kao drugoplasirani u prodaji na evropskom tržištu, obezbeđujući tržišni udeo od 18.4% tokom cele godine. Dominantnost Stellantis-a u CV segmentu, sa tržišnim udelom redovno iznad 30%, podržao je poslovni sektor Stellantis Pro One u njegovom liderstvu u sektoru.

 

Ostvareni su značajni rezultati na ključnim evropskim tržištima, sa prodajom (PC+CV) u porastu u odnosu na prethodnu godinu:

  • +2.2% u Francuskoj
  • +5% u Nemačkoj
  • +10.6% u Italiji
  • +3.5% u Španiji
  • +16.8% u Ujedinjenom Kraljevstvu.

Pozitivni rezultati beleže se i u ostatku Evrope, sa značajnim rastom i u Beneluksu, Irskoj, Portugalu i Švajcarskoj. Ukupno gledano, Francuska, Italija i Portugal predvode ukupno tržište, pri čemu su Francuska i Holandija ispred u segmentu elektrifikovanih vozila.

Na tržištu potpuno električnih vozila (BEV), Stellantis beleži značajan rast, sa povećanjem od 14% u odnosu na 2022. godinu, osvajajući tržišni udeo od 14.2% u Evropi i vodeći u različitim segmentima BEV. Prodaja BEV postepeno raste iz tromesečja u tromesečje, što Stellantisu donosi poziciju na postolju evropskog rangiranja. Modeli poput Fiat 500e, električnog Opel/Vauxhall Corsa, Peugeot e-208, Jeep Avenger i cela gama komercijalnih vozila BEV Pro One (38.6% tržišnog udela) poboljšali su rezultate kompanije. ''Kada se osvrnemo na izvanrednu godinu, naši rezultati prodaje za celu godinu potvrđuju našu poziciju kao neuporedivog borca za prvo mesto'', izjavio je Uwe Hochgeschurtz, glavni operativni direktor za tržište proširene Evrope. ''Ne samo da postavljamo tempo, već i iznova definišemo trku, osiguravajući vodeće pozicije na tržištu BEV vozila. Ovaj uspeh nije samo prekretnica; to je svedočanstvo naše neumorne posvećenosti oblikovanju električne budućnosti, gde ne pratimo samo trendove, već ih i stvaramo. Ovi rezultati služe kao dokaz rada i posvećenosti celog našeg tima, kao i snažne podrške od strane naših zaposlenih i partnera.''

 

U regionu EU29, ukupni rezultati ukazuju na pozitivan prelazak iz 2023. u novu godinu, odražavajući opšti trend iz ključnih evropskih zemalja. Kao vodeći proizvođač automobila u Francuskoj, Stellantis se ističe na tržištu elektrifikovanih vozila, postižući zapaženi udeo od 27.4%, značajno rastući u poređenju sa 2022. i nadmašujući glavnog konkurenta za 4 poena na tržištu potpuno električnih vozila (BEV).

U Italiji, Stellantis se istakao kao ukupni lider na tržištu, završivši 2023. godinu s dominantnim udelom od 45,5% u poslovanju s komercijalnim vozilima (CV). Kompanija jača svoje vođstvo u energetskoj tranziciji, sa svakim četvrtim elektrifikovanim vozilom i polovinom električnih komercijalnih vozila proizvedenih od strane Stellantis-a. Postignuti su i pozitivni rezultati u Nemačkoj, gde je Stellantis učvrstio svoju poziciju kao druga najveća automobilska kompanija. Opel Corsa nastavlja da bude najprodavanije vozilo u B segmentu već treću godinu zaredom, dostižući najviši nivo registracija od 2016. godine. Takođe, Stellantis već četvrti mesec zaredom predvodi tržište komercijalnih vozila. Postignuća kompanije proširuju se i na Španiju, gde prednjači na tržištu elektrifikovanih vozila i osvaja vodeće pozicije u prodaji plug-in hibridnih i 100% električnih komercijalnih vozila. U Velikoj Britaniji, Stellantis beleži rast u odnosu na prethodnu godinu, a Vauxhall se ističe kao treći najprodavaniji brend na tržištu lakih teretnih vozila; prednjači u oblasti električnih komercijalnih vozila, uz podršku modela Vivaro Electric. Serije Corsa i Mokka Electric dominiraju kao najprodavaniji supermini i električni B-SUV.

 

Sa uvođenjem nekoliko novih modela u 2024. godini, Stellantis planira da udvostruči ponudu potpuno električnih modela u Evropi do kraja godine. U sklopu svog strateškog plana ''Dare Forward 2030'' kompanija ostaje posvećena inovacijama, održivosti i pružanju vrednosti svojim zainteresovanim stranama.

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...