Jump to content
FAS Goran
obelix

Auto Gas, Plin, Tng - prednosti/mane

Recommended Posts

@ marko.jovanovic

 

Ne bih se slozio, to za autonomiju i tocak je tacno ali za performanse ne mora biti. U firmi imam punta mjet, minimalna potrosnja mu je 3.8 n otvorenom prevedeno u plin to je 8.2l, a stilo 1.6 od druga je veci komforniji i brzi a trosi 6.7 plina na otvorenom! Cak mogu punta uporediti i sa xsarom koja ima 100ks vise od njega, a trosi oko 100din vise na 100km ako se vozi normalno...

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dellas:

Porediš babe i žabe. Evo ja vozim Brava 1.9JTD, u mom režimu, što će reći 95% gradska vožnja troši 6.5l/100km. Imam tešku nogu na gasu. Auto je čipovan, ide malo lošije od Fantomovog (takva je mapa, ekonomik što bi se reklo :D).  Da vozim brava 1.6 smorio bi se prvo koliko ne ide, a drugo troši bar 11l plina + benzin + nemaš gepek + glavobolje oko plina + sex sa atestom + smešna autonomilja. Da li znaš da mi za oko 33000km auto nije nikada zaštucao, niti cucnuo, nema veze da li je +50 ili -20 napolju. Svaki božji dan gledam butandžije kako se muče.

PS

Šta bi sa kappom 2.0 20V? Ako je taj motor tolko dobar na plin i inače, zašto si je se ratosiljao?

I nije korektno da porediš stila i punta. Taj stilo 1.6 troši 11l plina u gradu, a punto 1.3MJET 6l nafte. I ovde važi sve ono što sam gore napisao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta je jeftinije 11l plina ili 6l nafte? Plus je stilo 1.6 brzi i komforniji od tog 1.3 punta. Naravno ima primera kada je i obrnuto, zavisi sve od auta motora i sl, hteo sam reci da ne mora biti onako kako si gore napisao ima i potpuno suprotnih primera. Na kraju se svede na to da je stvar ukusa. Ako uporedimo punto 1.2 i 1.3mjet, jeftiniji je 1.2 i za voznju i održavanje ali bih licno kupio mjet jer je teska 1.2 mrcina.

A sto se kape tice prodao sam je jer mi je bila preveliki auto, i da bih kupio nesto brze, to je sve, auto je radio odlicno.

 

P.S. Ako ti bravo trosi 6.5l nafte to ti je kao 14l plina, toliko ce da trosi i neki turbo benzinac na plin...opet je stvar ukusa ;)

Edited by dellas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nije sve u parama suvim. A gde je benzin? Reci iskreno, da li ti je za 33000km plin uvek radio biiip, nije zajebavao ni jednom? Drugo, imam potpuno prazan gepek. Pod ravan, sve čisto i uredno. Kako je kod tebe?


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

+ imas dizel zvuk koji svi mi znamo kako zvuchi :thumbdown:

+skuplja registracija sto zbog kubikaze sto kilovata

+skuplji za voznju pa makar trosio 4 litra dizela

Edited by s@le

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presao sam tek 15-ak hiljada, kad bude 30 reci cu ti. Bravo ima jako mali gepek i kad nema plin, dok sam vozio brava sa plinom ludeo sam zbog boce pozadi, nije mogla 1 torba da se stavi, dok mi sad uopste ne smeta, xsara sad sa plinom(obicna boca, tocak je na svom mestu) ima veci gepek nego bravo bez njega tako da mi to ne predstavlja problem. Ne kazem da je to idealna stvar, idealna stvar je voznja na benzin ako je benzinac, ali silom prilika je stvar jako korisna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+zvuk je biiip :D Volim leti kada otvorim prozor da čujem i turbinu pomalo, i kako sve odzvanja od okolnih automobila i objekata :p

-Jebe mi se za registraciju, ne vozim 2.4JTD, mada možda i to dođe u obzir

-Opet poredimo babe i žabe.

 

+neprocenjivo zadovoljstvo kada odimim nekog smarača iza sebe :D Dellas to zna, dobio ga Fantom :D:guitar:  :harhar:

 

Mrzim plin jednostavno, previše glavobolje..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam imao u kadetu plin i preko verovao ili ne +100000 na plinu i nikad nista nisam servisirao na njemu niti menjao cistio neki filter koji se satro cisti ili menja na 10000,bilo je samo malo drkanja na pocetku mozd prvih mesac dana stelovanja par puta dok se nije ustimalo kako treba i vise nikad nije video majstora znaci za 6 god i 100k km!!!

 

Eno i dan danas se vozi verovao ili ne da i da napomenem uredjaj koji u njemu je LOVTEC to je neka kopija lovata 230 e bila ugradnja cak je ona najobicnija varijanta na vakum crevo sto ide u izduvnu granu !!!

 

Sad u Puntu nemam plin jer mi se ne daje 400 za uredjaj za auto koji vredi 1000 (malo je logike) ali najradije bih ga imao,

i ako punto trosi smesno grad 6,5 do 7 grad a na otvorenom 5 cak i ispod 5 80-110 na sat !

 

Taj JTD koji toliko hvalis i lozis da kida jest moze da se pohvali ubrzanjem ali sam chuo da 16 16v stilo dere jtda na duze kako hoces !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostaje onda da probas i ti da me "odimis" :)

 

Niko nije rekao da dizeli ne mogu biti brzi kao i sportski benzinci, to nije ni bila tema vec potrosnja, odrzavanje, autonomija isplativost... Ali ajde kad se vec vracamo fantomu, 1:1 je bilo tad i svakako me nije "odimio" u toj njegovoj pobedi vec je bio malo brzi i ja sam mu cestitao, kao i on meni u prvoj. 

 

A ako mrzis plin ti nemoj ni voziti na njega i svi srecni i zadovoljni. Znam i ja dizele kojima je radjena turbina na 130 000km i koji je zadao lepe glavoblje pa sta da se radi, sve zavisi od auta i on nacina voznje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Redovno im stradaju turbine zbog loseg goriva...

 

A fazon servis nije ispod 100-150 e to se naravno cuti a vide se sitinice rastelovanog plina ili ne nastelovanog dobro itd + ima i losih uredjaja +losih majstora koji ugradjuju iste !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbina ne odlazi zbog lošeg goriva, pre svega zbog lošeg ulja i lošeg vozača.

Zna se koliko košta remont turbine za ove naše ćumuraše. I famozni remont dizni.

Koji crni servis nije ispod 100-150 e ? Imaš tamo delove u AP pa saberi na kraju.

Dosta problema kod motora upravo vožnja na plinu izazove i o tome se ne priča.

Sve koje znam non-stop nešto oko plina čačkaju.

Ja nisam imao nekih problema sa plinom ali sam progledao sa dizelom. I sa sada ne bi se vratio na plin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dovoljno je da se prečešlja samo ovaj naš FLSC forum pa da se vidi koliko ljudi imaju problema sa plinom. Moj drugar bre ima stila 1.8, pre jedno 4 godine je ugradio plin za 1000€, i prošle godine mu eksplodira usisna grana!!! Šteta - 300€. Inače servisira auto kod Gorana. I naravno, odvratno je kada u stilu SW vidim rezervni točak u gepeku. Pa koji će mi takav auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dellas:

Porediš babe i žabe. Evo ja vozim Brava 1.9JTD, u mom režimu, što će reći 95% gradska vožnja troši 6.5l/100km. Imam tešku nogu na gasu. Auto je čipovan, ide malo lošije od Fantomovog (takva je mapa, ekonomik što bi se reklo :D).  Da vozim brava 1.6 smorio bi se prvo koliko ne ide, a drugo troši bar 11l plina + benzin + nemaš gepek + glavobolje oko plina + sex sa atestom + smešna autonomilja. Da li znaš da mi za oko 33000km auto nije nikada zaštucao, niti cucnuo, nema veze da li je +50 ili -20 napolju. Svaki božji dan gledam butandžije kako se muče.

PS

Šta bi sa kappom 2.0 20V? Ako je taj motor tolko dobar na plin i inače, zašto si je se ratosiljao?

I nije korektno da porediš stila i punta. Taj stilo 1.6 troši 11l plina u gradu, a punto 1.3MJET 6l nafte. I ovde važi sve ono što sam gore napisao.

 

Bravo 1.6 generalno troši dosta. Ja sam vozio dva 1.6 koji su trošili od 13 do 17 litara, a poslednji mi je bio Bravo od Vlade, 2.4 motor, sa sekvent plinom. Potrošnja mu je bila 13l. To mu dođe kao tih 6l dizela, a auto je daleko brži i startniji...o zvuku je glupo pričati ;)

 

Dakle, jako je bitan odnos snage motora i težine vozila, kako se neki motor pokazao kao potrošač u određenom modelu automobila...

Fiatov JTD je odličan motor, jako kvalitetan i izdržljiv, ali i troši. Ukoliko nije meren od čepa do čepa nikada neće moći da se odredi potrošnja. Bord ne pokazuje tačno jer vuče prosek, a kada auto stoji u mestu i radi na leru bord neće prikazivati ništa, pa samim tim prosek potrošnje ima da bude manji ;)

 

Renault 1.5dci troši daleko manje od JTD-a, a ide skoro isto.

 

Gas (plin/metan) će uvek biti isplativija investicija, pogotovo što se ta tehnologija dosta razvila u poslednjih par godina (direktna ubrizgavanja, brze dizne, programi sa autoadaptacijama i kalibracijama...). Jedino se javlja problem ako benzinski sistem ili elektronika imaju neki problem, pa zbog toga plinski kompjuter ne može da napravi dobru mapu ili slično...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Renault 1.5dci troši daleko manje od JTD-a, a ide skoro isto.

 

 

 

U to mi je baš teško da poverujem. Ostalo može.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dalibore, uvek sipam od čepa do čepa, a i nemam bord u kolima. Prešao sam 33000km sa njim, pa znam koliko mi troši. U mom režimu 6.5l/100km. Koleginica sa posla ima klia 1.5DCi 2010g, novog ga je kupila, na sličnim relacijama, pošto i ona živi u Mirijevu, troši joj 6l. Ne mogu da se porede moj i njen auto, ja imam oko 130-140ks a reno ima 75. Meni je auto čipovan, ponavljam. Ranije je trošio oko 7.5.

Pitanje oko metana, konkretno za lanica lybra 2.0 20v:

1. Koliko koštaju uređaj + atest?

2. Gde idu boce - u gepek ili ispod patosa?

3. Koliko su teške boce + uređaj, tj koliko auto oteža?

4. Da li je potrebno ojačavati vešanje

5. Pošto ne znam pošto je metan i koliko ga troši, koliko bi kg metana trošila ta lybra, i koliko je to parica. U gradu troši 12-14l benzina recimo.

Hvala unapred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video sam na oglasima par automobila (razlicitih proizvodjaca) na plin. Malo sam se vrteo po forumima, ali nisam uspeo da zakljucim gde se ljudi zale na plin zbog loseg instalatera, a gde je u stvari problem odredjenog benzinskog motora.

Recimo, oktavija. 1.6 navodno ima nesto lose reseno, pa se hvata vodeni kondenz na cepu od ulja (majonez efekat). Mislim, bas me briga za majonez ako ne steti motoru.

Od pre mi ostalo kao da je neko pominjao da 1.4 kod fiata nije bas najsretnije resenje itd.

 

Koje motore treba izbegavati, pogotovo za ugradnju plina?

 

 

Punto mi je treci auto na plin. On je sekvent, a dva su bili atmosferci. Imao sam problem sa prvim kod stelovanja. Problem je bio do priucenih majstora. Nasao sam na nekom forumu gde neki majstor iz Hrvatske opisuje stelovanje plina na atmosfercu i uradio kako covek rece i od tada bez problema. Sekvent sam dva puta podesavao kod majstora jer nisam bio zadovoljan kako vuce uz brdo. Ko moze toliko da istrpi ima od mene najiskrenije preporuke za plin.

Posto sam i ja na Mirijevu, evo kako moj komso dizelas meni odgovara na "Koliko gradske?". "Gradska, sest, sest i po, sedam maksimalno zimi". Pogledam: 1.9JTD, libra, fabricki gradske trosi 8.1l. Onda pogledam rutu kretanja. 4,6km ima od mesta stanovanja do ukljucenja na autoput i do destinacije dodatnih 21,3km autoputem. Sam ili jos jedno u autu.

Dizelasi su dobra auta. Svaka cast. Redovno me neki pretekne. Ja samo ne mogu da prelomim da me 100km duplo vise kosta ako uzmem oktaviju TDI Radije bih taj novac da ulozim u gume i odrzavanje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne možeš Z10 tj Punta sa (pretpostavljam 1.2 8V) da porediš da Octavia-om ili Lybra-om ili Stilo-m. Najrealnije 1.3 MJ , istim tempom.

Stilo 1.9 JTD norma  7,5 l MW (sa 1410 kg) pa uporedi sa 1,6 ili 1,8 kojima je norma 10,5 tj 11,7.

 

 

Dosta stradaju benzinske dizne jer se retko i vozi na benzin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ponavljam po ko zna koji put da sam prešao preko 40.000 km bez štucanja, evo u poslednje vreme se desi na prebacivanju sa benzina na plin da trzne, što je znak da trebam da zamenim svećice, što će biti odrađeno uskoro, za sada ne smeta, jer se taj cim jedva oseti i desi se samo na prebacivanju i pored toga više nema nikakvog problema... 

 

1.3 mJet me dere pošteno, na semaforu ne mogu ni da pomislim da ga stignem, i ako šaltam u višim obrtajima, on odlazi i to debelo... Cena održavanja najpribližnija Stilu 1.6 16v za koji bih se pre odlučio nego za taj 1.3 mJet. Poredeći 1.2 16v na plin sa svojih 80ks i 1.9 jtd sa 80/6ks, pre bih odabrao benzinca u Sporting opremi sa šestostepenim menjačem, jer njemu prijaju ti visoki obrtaji, i dosta je ekonomičniji sa plinom od JTD-a, a cena registracije i delova je daleko jeftinija od JTD-a, jedini plus je što na JTD-u može da se uradi remap i da se za malo para dobije malo veći obrtni moment i što lakše podnosi uspone od benzinaca..

Edited by SikterBre

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan_ik

Ovo za dizne je hipoteza !

Sa druge strane, koje će dizne pre krepati one što se povremeno-umereno koriste ili ove druge, ne uzimajući u obzir razliku u kvalitetu goriva ? ;)

zulutapka

Edited by Mijailović P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ove benziske koje se retko / umereno retko koriste.

Ove naše kada se štedi i sipa kojekakvo đubre od goriva iz kanti. I dizel u prošlom vremenu (bio diesel).

Share this post


Link to post
Share on other sites

E sad, kada uzmemo u obzir i razliku u kvalitetu tvrdim da će se manje pohabati dizne koje su manje izložene uticaju đubreta koje se sipa ... i na pumpama !


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja i dalje tvrdim da kad bacis na papir sve, dodjes na cifre koje se razlikuju taman toliko da mi je nebitno da li je plin ili dizel. eto dizel mi natrcao.

i ubedjen sam da dizel kosta retko a skupo a plin cesto ali jeftino i zato na kraju sve dodje na svoje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...