Jump to content
FAS Goran
obelix

Auto Gas, Plin, Tng - prednosti/mane

Recommended Posts

Kod nas sekventasa nema teorije da se najedes kupusa.Kupus je rezervisan za narodnu kujnu.Zna se sta narod voli.Matore Golfove,Fordove i Zastave.Mada nekako mi drazi i kupus od produvanih dizela koji dime da bukvalno ne vidis ispred sebe.Na kraju ipak je najbitnije da se tockovi vrte.Znas kako kazu?Bolja se svaka losa voznja od dobrog pesacenja. :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ne znam ja... neki su se prošle nedelje žalili da im auto ne ide najbolje na benzin...

A imaju built in izbacivač miris kupusa za koji tvrde da ne može da šteti ubrizgavanju :lol:

A inace na Fiatu je prava retkost da se dizne zaprljaju :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

E posto mi je neki lik rekao da je za motor bolji plin od benzina tj da se manje trosi motor voznjom na plin nego na benzin, recimo bas je dao primer kako se isto istrosi motor sa 100 000 km voznje na plinu kao 50 000 km voznje na benzinu ! Da li je to tacno ???? Znaci sta bolje podnosi motor TNG ili BMB ?

bmb i bas je kontra habanje motora je vece kad vozis na tng ali kad iskalkulises sve opet se isplati i po cenu malo ranije generalne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar TNG nema bolje sagorevanje??? Neko moje razmisljanje,manje čadji,bolje podmazivanje duzi vek motora. Ako vec znas da motor duze traje radeci na benzin kazi i zbog čega,da naučimo i mi nesto.

Ja tj. moj ćale vozi Tipa na TNG jos od kada vecina nije ni znala da je to moguće i da postoji. Tipo je do sada presao 203.000km. Neka od toga bude i 150.000km na TNG posto uvek pali na benzin i tako ga vozim sve dok se ne zagreje. Leti to bude 1.5-2km,a zimi i oko 5km. Do sada nisam imao nikakvih problema.

Radi se o motoru 1.6i.e. Mozda je malo veci potrosac posto mi u nekoj mesovitoj voznji trosi 10l na 100km,ispod toga nema sanse ma koliko se trudio. Predpostavljam da bi i benzin briblizno toliko potrosio posto je ipak u pitanju stariji motor sa dosta kilometara iza sebe tako da sam ja sve u svemu zadovoljan.

Na potrosnju sigurno malo uticu i tockovi od 15 cola sa gumama 205/50 :)

Sto se tice razlike u ubrzanju,ja je apsolitno ne primecijem. Nikad nisam ukljucivao stopericu,ali osecaj je isti.

Edited by saleTIPO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono sto se voznjom na TNG haba su lezista-sicevi ventila. Razlog tome je veca temperatura sagorevanja gasa i nedostatak aditiva koje benzin sadrzi i koji sprecavaju habanje siceva. Neki motori su manje podlozni tome,neki vise. Fiat generalno nema problema sa tim. Preventiva kod motora sa tim problemom je tecnost Flash Lube koja se pomocu "kapalice" uvodi u motor i koja svojim sadrzajem prodizava vek siceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tng najvise zaza ventile ali i to je diskutabilno i zavisno koji motor je u pitanju fordove masine nikako ne trpe plin jer je kvalitet materijala los dok nemci i pojedini japanci plin podnose bez problema ali u sustini ne valja sagoreva na vecoj temperaturi nije ni malo masan i cesto se rastelije zbog loseg kvaliteta plina a losa smesa haba motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo do pola se slazem sa vama.Istina je da plin ima najmanje olova u sebi i da zbog toga dolazi do brzeg habanja siceva ventila.Ona prica o visokoj temperaturi ne pije vodu.Plin ima vecu oktansku vrednost sto se tice tacke paljenja,ali mu je kalorijska vrednost niza od benzina za 3-4%,pa samim tim ne moze da utice na motor povecanom temperaturom.Istina je da zbog nedostatka olova,slabije stiti siceve ventila i da mu je temperatura smese niska,pa je veci sok za materijal prilikom paljenja.U principu to moze u krajnjoj meri da skrati vek motora za 10-ak posto,sto je po meni prihvatljiv rizik.Sa druge strane zbog manje tvrdih cestica u gasovima cuva motor i produzava mu vek.Na pojedincu je da odluci kako ce sve to da shvati i da li ce se odluciti na ugradnju TNGay-a. :whistle: A sto vise mozgaju,novac svakim danom otice iz dzepa kroz rezervoar.Treba reci ne,ili se odmah odluciti za ugradnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozim na LPG vec 5 godina. Ovo mi je drugi automobil. Prljanje dizni je jedini problem koji sam iskusio ali ako se na vreme reaguje moze se spreciti. S vremena na vreme provozate 50ak kilometara na benzinu i to je to.

Ugradnja TNG sistema podrazumeva jos jedan redovan servis i to treba uzeti u obzir. Tu je ponekad i vanredni servis (dizne za gas...).

U principu uvek se isplati ali zavisi koliko imas vremena. Moja neka racunica kaze da se ne isplati ugraditi TNG u auto ako ne mozes da odplatis instalaciju za godinu, godinu i po dana jer to znaci da ne vozis mnogo a onda je to cimanje sa sitne pare.

U Grckoj je cena gassa 0.66 a benzina 1.45 a u Nemackoj 0.62 a benzina 1.45.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni je jako bitno koliko planiras da zadrzis auto pa na osnovu toga da se vidi za koje ce vreme da se isplati uredjaj. Ako auto planiras da zadrzis 10 godina,kao sto je recimo slucaj kod mene sa Puntom (kredit je 7 i jos koji godinu da ga vozim tj. cale) onda nije strasno da ti se uredjaj isplati i za 3 godine.Ako planisas da ga prodas sledece godine onda neces mnogo ustedeti pa da ti se uredjaj isplati i za 6 meseci. Ja cu Puntu obavezno ugraditi samo cekam da mi izadje garancija na motor posto sada da bih je zadrzao moram ugradnju da izvrsim kod ovlascenog servisera,a onda me uredjaj kosta 980e. Ovako kad ona istekne odem kod bilo kog gde je cena sugurno upola manja.

Moj zakljucak: Nema dva dobra! Negativna uticaj na ventile sa jedne strane,ali zato sigurno ima neki deo koji pozitivno utice na rad motora garant i onda verovatno dodje na isto sto se tice trajnosti motora.

U reviji SAT je bio jedan deo gde su uporedjivali Gas-Benzin. Prednosti gasa su bile pored ostalog i duzi vek motora. E,sada koliko im je verovati to sami prosudite ja rekoh samo kako sam procitao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sale,to ti dodje ko filozofska rasprava ko ce duze...Onaj sto pusi ili onaj sto pije? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontaktirao sam mog majstora :) (AC Rasic) koji kaze da se problem sa ventilima moze pojaviti ako smesa nije odgovarajuca. Ja dodajem kao laik, mozda je to kod onih koji kazu da im auto slabije ide ali manje trosi?!?! Ako je sve podeseno kako treba nema zime za ventile. E sad poreostaju mi dve opcije. Jedna je da verujem majstoru a druga ga vozim jos (vec 80.000km a prethodni auto 100.000 km na TNG i jos se vozi) i da sam vidim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na žalost i ovakve stvari se dešavaju.

Odakle je došla varnica?

Eksplozija pri punjenju auto-gasom

U eksploziji prilikom točenja plina na benzinskoj pumpi "Eko" na novosadskom Bulevaru Vojvode Stepe juče oko 17 sati oštećena su tri automobila, ali povređenih nema.

Vatra je veoma brzo lokalizovana i ugašena. Na lice mesta došli su ubrzo i pripadnici novosadske Vatrogasne brigade, saznajemo nezvanično.

Po rečima očevidaca, vozač "punta" novosadskih registarskih oznaka je stajao pored svog automobila kad je iznenada došlo do ekplozije. Plamen je buknuo do visoke nadstrešnice, a tom prilikom ispale su i neke svetiljke s nje. Na "puntu" je izgoreo zadnji deo, unutrašnjost je oštećena i popucala su bočna i zadnja stakla, Vozač "Be- Em-Vea" koji je bio metar iza, munjevito je pomerio vozilo desetak metara unazad, na sigurno. Ipak, oštećena mu je hauba i otpao prednji branik. I vozilo "Novus" taksija je pretrpelo oštećenja jer je u trenutku detonacija bilo s druge strane aparata za točenje gasa.

– Nije mi jasno kako tom čoveku nije ništa bilo, meni je šajbna pukla, ušao mi je plin ispod nje, a on je bio bliži eksploziji – objašnjava vozač "Be-Em-Vea". Vatrogasci su ovom čoveku predložili da startuje svoj automobil dok su oni još tu, za svaki slučaj.

Okupljeni ljudi su komentarisali kako se eksplozija jako čula u okolini, kao da je grunula bomba. Inače, ovo se dešavalo u vreme dok je pripadnik protivdiverzione jedinice izviđao situaciju na mestu gde su pronađeni avionski projektili u blizini, s druge strane ovog bulevara.

Vozač "punta", zatečen situacijom, stigao je samo da nam kaže da mu nije jasno šta se desilo i potvrdio da je punio gas, i dodao:

– Morao sam da platim gas, a auto mi uništen. Na brojaču oštećenog aparata se vidi da je iscurilo 31,5 litar, a u bocu mi staje 30. Gas je curio i pomagao vatri – prokomentarisao je ojađeni vozač "punta"

Izvor: "Dnevnik" Novi Sad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre nekoliko dana sam kupio Fiat Stilo 1.6 16v, 2004 godiste sa troje vrata. Interesuje me vase misljenje o tome koliko je stetno po motor ugradjivanje plina i da li bih ako prelazim godisnje max 15000km (posao-kuca i ponekad malo dalji put) dobio neku ustedu?

Iskreno cuo sam mnogo toga loseg oko plina, pa se dvoumim oko ugradnje i bas bih voleo da cujem i misljenja drugih ljudi.

Hvala!

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozim isti taj auto vec neko vreme na plin bez problema,ugradjuj slobodno :thumbup: A sto se ustede tice i te kako je ima ;) Pozzz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ugradis u dobrom servisu i dobar uredjaj problema nece biti a usteda je neverovatna, stavi sam na papir i vidi, posle 10 000 ili nesto vise ga isplacujes sigurno :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa oko 650 okupatorskih.Sve ti je to isto,Bravo,Punto,Stilo...

A koliko bi orijentaciono kostao uredjaj za Cromu 2.0i.e Turbo '90god????....Kupio sam je sa nekim "priveznim" uredjajem (imas fotke kod mene), koji radi samo do 3000rpm, posle prc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa oko 650 okupatorskih.Sve ti je to isto,Bravo,Punto,Stilo...

A koliko bi orijentaciono kostao uredjaj za Cromu 2.0i.e Turbo '90god????....Kupio sam je sa nekim "priveznim" uredjajem (imas fotke kod mene), koji radi samo do 3000rpm, posle prc!

Mozda od nekih 450 do 700 zato sto je turbo i u zavisnosti od instalatera i proizvodjaca opreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planiram da ugradim plin u svoj auto,brava 1.6 16v , auto vozim vec 8 godina,i moram priznati da sam skeptican u p.m ali jednostavno ovo sa benzinom je postalo neizdrzivo (bukvalno).Auto je 2000 god i ima plasticnu usisnu granu,mogu da ugradim sekvent za 350e,to je preko veze.Citam ovde po forumu razne price,da su se ukopali ventili,da su neki morali da rade glavu da ovo da ono,naravno medalja uvek ima 2 strane,znam ljude koji su se navozali sa plinom samo tako a znam neke koji su prosli ko bosi po trnju.Svako ko ima neku pametnu neka pise...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja i svi u mojoj familiji vozimo na plin, ja sam ga imao na starom autu, imam ga i sad na Puntu, nikad nikakav problem, da čuknem u drvo, nisam imao, tako da moj glas uvek ide za vožnju na plin :thumbup:Cvele 1.6 16v lično moj dobar drug vozi Bravo sa istim motorom na plin, mislim da nije imao nikakvih problema :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...