The Punisher 6613 Posted February 24, 2014 Kako nisam, vozio sam 2 auta sa plinom, ali su bila sluzbena i nije me bilo briga koliko su presli. Postoji mnogo mesta za manipulaciju, pitanje je samo kome verovati. Ja licno ne verujem autu sa vec ugradjenim plinom, neko se se sloziti, neko ne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
saledelagano 26 Posted February 24, 2014 Ako ides tom logikom zasto u opste verovati bilo kom polovnom autu ? Ako pazaris neki auto polovan svakako ga treba proveriti u nekom servisu istoriju odrzavanja,a ako ima plin onda i plinski uredjaj i istoriju servisiranja ! Ako nema ni jedno ni drugo ne treba ga ni gledati dal imao plin ili ne ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
The Punisher 6613 Posted February 24, 2014 (edited) Moje razmisljanje je da niko ne ugradjuje plin da bi mu auto stajao, znaci auto sa plinom koji se prodaje je po mom misljenju zreo za otpad, veca su ulaganja nego sto auto nudi u tom trenutku, inace bi ga vlasnik jos vozio. To je moje misljenje. Mnogo je veca sansa naci dobar auto bez plina nego sa plinom. Ne kazem da nije moguce, ali je teze.Evo ti moj primer, ja moj Stilo vozim vrlo malo oko 10-15 000 godisnje, jer vozim sluzbeni auto. Kad bih prestao da vozim sluzbeni i poceo da vozim moj za posao, kilometraza bi mu skocila na 30-40 000 sigurno, onda bih ugrado plin. A kad bi doslo vreme za prodaju koji bi auto pre kupio od mene, onda sto je presao 120 000 bez plina ili onaj sto je presao 320 000 sa plinom? Edited February 24, 2014 by The Punisher Quote Share this post Link to post Share on other sites
saledelagano 26 Posted February 24, 2014 Ne bi ni jedan koiji je presao 320000 ! Do 200000 ako je presao sa plinom ili bez sve jedno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3448 Posted February 24, 2014 The PunisherNacelno , razmisljanje ti je ispravno! Izmedju pitanja i zakljucka uvek postoji mogucnost lutanja i gubljenja krajnjeg cilja ili pravog odgovora. Hocu reci, nije sve tako crno-belo ili nije sasvim tacno jedno ili drugo.Ovakvoa konstatacija o ugrdnji autogasa i njegova primena radi enorme eksploatacije vozila bi delimicno bila tacna cak i pre tridesetak godina.Jako je bitna istorija vozila , t.j. da li je za licnu ili neku drugu potrebu.Moj primer je da sam se odlucio za vozilo sa GAS-om je , pored toga sto ne zelim traktor u garazi, cisto ekonomski momenat mada ni ekoloski nije zanemarljiv.Prelazim takodje 15000-20000 km godisnje i znam da sam u velikoj ustedi. Sem redovnog odrzavanja nema potrebe za bilo cim ako su osnovni uslovi ugradnje i eksploatacije ispostovani.Do sada sam sa gasnim uredjajem presao cca. 60000 km.Nije isto kada poredite auto pribliznih km na dva pogonska goriva. Opste je poznato da vozila na GAS manje habaju sklopove iako se neki i danas protive takvim dokazima.Iz toga proistice, da su vozila na GAS dugotrajnija i produzava im se vek eksploatacije, ali samo ako se postuju pravila upotrebe takvih vozila a verujte da nisu zahtevna.Na kraju , za svaku robu postoji kupac i obratno ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
saledelagano 26 Posted February 24, 2014 ^ Objasnio Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted February 24, 2014 Punisherovo razmisljanje je o TNGu je generalizovano misljenje pod jakim uticajem onoga sto vidja na poslu, tj to da se automobili izrabljuju i pri tom koriste gas kao gorivo. Suma sumarum, Mijailovic je sve lepo srocio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted February 25, 2014 Kao što pre pomenuše, nije sve crno - belo. Po meni, butan je OK ako je ugrađen u dobrom servisu i ako je dobar uređaj, što je valjda i logično.Za razliku od kolege Mijailovića, ja sam hteo traktor na parkingu , jer nemam živaca da se zezam sa atestima, punjenjem boce na svakih 250-300km, i da idem kod plinadžije na štelovanje i smaranje. Doduše, kupio sam ovu deregliju jer znam da je JTD dobar motor, i naravno, da bi ga čipovao i kidao, i da se ne bi smarao sa čestim posećivanjem pumpe, jer od toga popizdim. Da sam hteo baš jeftino da se vozim uzeo bi punta 1.2 sa butanom, pa bi se pomirio sa tim da ne ide itd.Uopšteno sam protiv butana, ali kada bi kupio na primer Lybru 2.0 20v ne bi ni sekunde razmišljao, nego bi odma otišao kod Martinija u Šabac da mi ugadi tu skalamuriju Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3448 Posted February 25, 2014 Demokratski al' pošteno ! zulutapka Quote Share this post Link to post Share on other sites
saledelagano 26 Posted February 25, 2014 Eo jedne racunice letovanja tj predjenog puta : BG-Lefkada (Grcka) 1000km jedan pravac*2=2000+500 (zujanja tamo) 2500 predjenih km Beznin : 7L(na 100km) * 25 (2500km) = 175 L benzina * 150din = 26250 Plin : 8L * 25 = 200 L plina * 89 = 17800 dinara * 1000 din za benzin (max 1000 mozd i manje,em leto em otvoren put) =18800 Benz = 26250Plin = 18800 Usteda = 7450 dinara (malo li je) Za samo jedno letovanje od 10ak dana ! Primer je za neku normalnu voznju do 120-130 kmh Inace neko je pomenuo isplativost ugradnje plina tj posle koliko se ispalti ugradnja,po svim mojim racunicama koje su skroz relane u mom slucaju sa mojim autom 1,8 133 konja na svakih 10000 km usteda je od 22000 do 28000 dinara (zavisi iskljucivo od perioda zima-leto) zbog vece potrosnje benzina u vremenu hladnih dana dok prebaci na plin ! Tako da se plin isplacuje nakon 20000 km max 25000 sa sve atestom i ugradnjom, e sad za koliko je to meseci zavisi ko koliko prelazi... Gledano da u Sribji prosecan vozac predjo oko 15000 km to je max 2 god,mnogi prelaze i mnogo mnogo vise od toga ! Oni stariji sistemi plina gde si mogao da plais auto odmah n aplin to je tek keva isplativosti ! Inace moje misljenje a samim tim i odjava iz ove teme "Glupo je porediti plin-beniz isplativost kad se vrlo dobro zna sta je isplativije" Da se poredi JTD ili multijet 1.3 pogotovo na kratkim relacijama pa i da se komentarise i to o malim razlikama,a o benzinu vs plinu dzaba govoriti... Ko misli drugacije ili ne zeli da usedi na potrosnji nema sta da trazi u ovoj temi,benizn i pun gas ! A moze i neki turbo uz to Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3448 Posted February 25, 2014 Ako si dobar u varalicarenju kao u ovome , onda kapa dole ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted February 25, 2014 U pravu si, ali ima tu još par detalja:- da li tvoj stilo do lefkade i nazad potroši 7l/100km?- drugar ima stila karavana sa motorom kao tvoj, 1.8 16v. Ugradio je sekvent pre cca 4 godine, kod rašića čini mi se, platio je onda 1000€, i posle 2 godine mu eksplodira usisna grana. Ni Goran nije mogao da kaže zašto se to desilo. Pitaj ga sada šta misli o plinu. Naravno, posle je kupio AR 159 1.9JTD. Quote Share this post Link to post Share on other sites
saledelagano 26 Posted February 25, 2014 (edited) Ako si dobar u varalicarenju kao u ovome , onda kapa dole ! Jos bolji ako ne verujes javi se nekad da odem zajedno da umachemo varke ako pecas . U pravu si, ali ima tu još par detalja:- da li tvoj stilo do lefkade i nazad potroši 7l/100km?- drugar ima stila karavana sa motorom kao tvoj, 1.8 16v. Ugradio je sekvent pre cca 4 godine, kod rašića čini mi se, platio je onda 1000€, i posle 2 godine mu eksplodira usisna grana. Ni Goran nije mogao da kaže zašto se to desilo. Pitaj ga sada šta misli o plinu. Naravno, posle je kupio AR 159 1.9JTD. Da benzina 7L,a plina 8 lagane umerene voznje na otvorenom putu ! Smem da potpisem za potrosnju od 7 litara benzina na otvorenom putu,normalne voznje i postovanja ogranicenja brzine !(npr letos bg-bela crkva sipao 2000 dinara nesto oko ne punih 14 litara benzina,presao nesto jace od 200 km,4 osobe pun auto jedva smo stali,naravno normlan voznja) A ako nije lagano ako je preko 120-130 naravno da raste potrosnja,kaka god da je voznja razika plin-benzin u istim uslovima puta je do 1litar max vise plina u ondosu na benzin na otvorenom putu po gradu je odnos mozda i do 1,5-2L sve zavisi kakav je plin... Ako bi racunao 9 benz a 10 plina usteda bi bila jos veca Prosto : Veca brzina-veca potrosnja = jos veca usteda Veca kubikaza=veca potrsnja==jos veca usteda u odnosu na benzin_________ Za tog drugara,jbg treba paziti gde ugradjivati plin i naravno ako se tako nesto desi treba debelo naplatiti !Nadam se da on jeste Edited February 25, 2014 by saledelagano Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted February 25, 2014 (edited) Dobra ti je potrošnja.Meni je do Grčke i nazad, doduše sa krovnim koferom, punim autom i vožnjom oko 140, tj oko 130 po GPS gde god sam mogao, na mahove i 160, i vozikanjem tamo, većim delom sa klimom, potrošnja bila oko 6,4l/100km.U prevodu - bem ti krovni kofer. Imam prav put ispre sebe, gazio bi ga 180-190, al ne smem, a i troši više PSMa drugar nije ništa naplatio. Kao moguće da je bobina zatrokirala, sve živo su proveravali, i ništa. Mada, realno, motor mu je kanta, otišao mu je naravno varijator, radi kao traktor na leru. E da, u garanciji su menjani dal leteći ili ležeći ležajevi, pošto je auto bio nov kupljen kod nas, zvali su prethodnog vlasnika da to urade, kao bila je neka serijska greška na tim motorima. I dalje doduše pijucka ulje, ali neće time da smara. Edited February 25, 2014 by marko.jovanovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
SikterBre 31 Posted February 25, 2014 Ako bih birao između Stila 1.8 sa plinom i 1.9 JTD, verovatno bih izabrao dizela.. Tu su razlike u potrošnji i cenama održavanja prilično slične, a turbo dizel bih vozio isključivo zbog torque-a... Svi plinske uređaje vezuju za karburatore, gašenje auta, trokiranje i sl, sa sekventom taj problem ne postoji, a i da postoji rešava se mnogo jeftinije nego što je zamena plivajućeg zamajca... Što se tiče tih poseta plinadžijama, ja sam za skoro tri godine otišao samo jednom, a to je da zamenim filter plina, što spada u redovan servis plinskog uređaja.. Prešao sam nekih 40.000km otprilike na plin, ugradnju i atest sam isplatio u prvih 15tak hiljada, ovo ostalo se vozim duplo jeftinije nego što bih se vozio na benzin... Jednom rečju slatko mi je kada za dva soma mogu da se vozim duplo više, nego što bih se vozio na benzin.. Vezano za kupovinu auta sa plinom, prodao bih svoj auto samo da bih kupio malo veći i jači, npr Stilo 1.6 sa plinom ili Alfa 147 1.6 bez varijatora, takođe sa plinom, a ne jer sam ga izmuzao, garantujem da ko ga bude imao posle mene, da će slatko da se navozi sa njim za male pare, čak bih smeo da dam garanciju na njega i da u narednih 10.000km podelim svaki trošak sa narednim vlasnikom vezan za vanredno održavanje.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted February 25, 2014 Ja razmisljam, a Sikter pise umesto mene. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sttipe 0 Posted April 22, 2014 (edited) pozdrav,zanima me kako se slaže fiat uno 1.0 ie sa plinskim instalacijama i plinom kao gorivom.dobio sam preporuku da ga ni u ludilu ne instaliram u una. na ponekim forumima sam čita da se dobro slažu uno i plin..a mehaničar mi kaže da se smrzava isparivač jer vodena nema snage za dodatni sistem,da poizgaraju ventili,pumpa goriva,injektor monopointa,i da su ulaganja u djelove veća od ušteda.. imam una 2001g,200 000km,poravnata je glava nedavno,i obradjeni ventili i sjedišta kod bivšeg vlasnika-prijatelja..tako da uno na benzin radi ka singerica..plin imam iz bivšeg auta brc,jedino je flandja od astre 1.4,ona sa 38mm rupom. Imao sam 2 auto jugo floridu 1.4 talijanski motor,iz fiat tipa,mislim da je bija od lancie,u njoj sam isto ima plin koji je radija ok, a ima je samo gumu zabijenu u filter zraka,iz isparivača...sva iskustva i preporuke dobrodošle.. Edited April 23, 2014 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
sttipe 0 Posted April 24, 2014 hvala.sory za "prekovremeni rad" Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted April 24, 2014 Bez ljutnje... Polako...Odlicno radi plin na tom motoru, dobro mehanicki i elektronski podnosi i vodena pumpa ima snage za sve. Trosi oko 8-9 litara. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sttipe 0 Posted April 24, 2014 hvala asu..jel podnosi monopoint isključivanje relejom?mora li kompjuter umišat svoje prste ili sve radi i vakumski -mehanički?u cilju mi je pokupovat sve djelove i složit to..nakon toga sakupit šta novca i kupit novu bocu i odvest auto meštru kod kojeg kupujem djelove na pregled i platit mu ugradnju,da mi da nešto popusta..ako bude tija..dotad bi vozija na crno..nemogu sve odjednom puno mi love,a cili sistem imam doma..samo boca ostarila..isparivač skoro nov i onaj magnetski ventil-filter..vidi se datum kupnje na računu.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1601 Posted April 24, 2014 Pročitao sam danas da će od sledeće godine opet da povećaju akcizu na plin, onda ce zahvatanja drzave na litri plina ici i do 40% , veselo ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted April 24, 2014 hvala asu..jel podnosi monopoint isključivanje relejom?mora li kompjuter umišat svoje prste ili sve radi i vakumski -mehanički?u cilju mi je pokupovat sve djelove i složit to..nakon toga sakupit šta novca i kupit novu bocu i odvest auto meštru kod kojeg kupujem djelove na pregled i platit mu ugradnju,da mi da nešto popusta..ako bude tija..dotad bi vozija na crno..nemogu sve odjednom puno mi love,a cili sistem imam doma..samo boca ostarila..isparivač skoro nov i onaj magnetski ventil-filter..vidi se datum kupnje na računu.. Mora relej na diznu. Pročitao sam danas da će od sledeće godine opet da povećaju akcizu na plin, onda ce zahvatanja drzave na litri plina ici i do 40% , veselo ... Mene licno ne tangira. Sipam u BIH za 52 din. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sttipe 0 Posted April 24, 2014 (edited) u nas 5 kuna litra..mrvu manje..7.5 kuna je 1 euro..znači cca,66 eurocenti...litra benzina 10.5kn...skoro smo švicarska jbte!!! sve moguće vrste crnjačenja su u gadnom porastu.. love ilegalne plinaše a ukralo nam kompletnu privredu, i sad rovare za resurse..megalopovi,dileri i reketari su manje opasni..vaši prepisuju..srića vaša kasnite koju godinu, i možete prepisivat od nas kako rješit pojedinu državnu aktivnost...i kako god okrenili,uvik vas manje deru nego "naši" nas... Edited April 24, 2014 by sttipe Quote Share this post Link to post Share on other sites
sttipe 0 Posted April 25, 2014 imam još 2 pitanja. na astri sam ima 2 žice,koje su išle na monopoint prika mi je 1. odriza i spojija "u seriju" relej.sad kaže da nezna koju triba rizat na una,jer on ima 4 žice,koje se djekom uštekaju na monopoint.pa ako netko zna koju se provede priko releja,otklonija bi mi veliku nedoumicu. zanima me i kakav "mikrorelej" tribam da bi moga palit na benzin i da bi onda prebacivao na plin,na odredjene djire..takav mi je put od kuće, da do ceste i većeg gasa auto radi nekih 2-3 minuta, to bi mi bilo ok.na starom autu sam palija ili na plin ili na benzin,i pribaciva ručno,puštanjem gsa i na "šalter". većinom kad počme trzat... dizna na monopointu bi mi bila zahvalna da složim sistem di će svako paljenje radit ponešto i na benzin.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
milos66 39 Posted October 27, 2014 danas sam ugradio plin u MAKEDO gasu naravno kao clan foruma imao sam popust,sve pohvale zaista iskreno,majstor koji ti lepo pokaze i uputi te u ono sto je uradio ukratko ti da i savet... sve preporuke,tako se radi.... em pristojan popust em usluga onakva kakva treba . bravo... sto se tice potrosnje i ustede na 100 km ustedim 500 din gde ces bolje jeftinije i od dizela,a ako uzmemo racunicu koliko kosta remont jedne bosh pumpe ili ne daj boze turbine plin se itekako isplati! Quote Share this post Link to post Share on other sites