Jump to content
FAS Goran
obelix

Auto Gas, Plin, Tng - prednosti/mane

Recommended Posts

Mislio sam ma kvalitet delova, kao sto Martini kaze. Pa kada zahvaljujuci vajnim majstorima pocne da crkava jedno po jedno, plus sto im treba minimum par dana da otklone kvar koji se cesto navraca, bude bas veselo...

Ma u redu. Majstor/servis koji drzi do renomea nece sebe dovoditi u takvu situaciju mada ih i novi propisi na to primoravaju. Te price su u prolasku sa ovim garaznim majstorima !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Martini, da li se ti baviš ugradnjom auto gas sistema? Šta preporučuješ od sistema za stilo 1.6?

 

Ja radim Zavoli, ali nisu ni drugi kvalitetni uredjaji losi. Jednostavno koliko para-toliko muzike. I instalater i uredjaj mogu da naprave probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Zaključak

 

Prema gotovo svim računicama koje smo izveli, sa različitim TNG uređajima, potrošnjama i automobilima, vožnja na auto gas se i dalje isplati. Naravno, drastično manje nego prethodnih godina, ali svaka ušteda dobro dođe."

 

Ovo je iz teksta koji si sam postavio :D

Edited by Dalibor Brisk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da samo sto ovi shabani sto su pisali text nisu stavilu za plin i dodatni benzin za paljenje auta i trosenje tog istog benzina dok se rashladna tecnost ne zagreje + cene servisa na svakih 10000-15000...

 

Znaci ja sam cao osetio razliku u potrosnji tog beniza za plajenje i postizanje temperature dok prebaci na plin,od kad sam poceo da parkiram u auto u garazu znatno ga manje trosi jer brze prebaci,naravno leti je skorz druga prica

 

Prosto ne mogu da verujem da su to zaboravili !

 

I ne pije mi vodu njihova teorija 6l dizela 10 litra plina,mozda bi bilo elanije da je 7,5 - 8 dizela !

 

Moze da bude 6 l dizela neki motor od 1,3 mulidzet

 

U odnosu na beniz u svakom slucaju je i dalje isplativije !

Edited by saledelagano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada pogledam koliko se ljudi pate oko mene sa tim AC stagom, tih 100 evra za oridji uredjaj je malo...

Apsolutno se slazem! Od ugradnje Landi uredjaja sam presao 22000km. Do sada-besprekoran. Uparen sa Brisk platinum svecicama za TNG. Verujem da je instalater u dobrom delu takodje kumovao da sve radi kao doxa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Stavi u 1,2 16v 4 osobe, uključi klimu i kreni uzbrdo, a onda uradi to isto u JTD-u.

 

Pa taj auto jedva ide prazan sa uključenom klimom uzbrdo. Ima ortak / pre uspona gasi klimu i prelazi na benzin.

 

To verovatno neki losi primerci.  :down: Kad treba posle Bubanj potoka da se  uzverem na brdo pred BG, hvatam zalet do 130 na sat vec oko onog auto placa, Prvi trag, pa koliko mi izdrzi. Jednom, samo sa laganom verenicom od 55kg, izletesmo petom na vrh. Nazalost, kad te pajseri koji voze levom trakom preko 150 sateraju u srednju traku gde ima kamionsko-autobuske bagre koja se vuce 40 na sat, svaka ubrzanja su mucna. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razmisljao sam od ugradnji plina (Stilo 1.6) i prestao kada sam napravio par tabela i grafika. Kao sto rece "ex s@le", bitan a zaboravljeni faktor je potrosnja benzina na kolima sa TNG-om, kako od paljenja do prebacivanja na plin, tako i zbog neophodnosti voznje na benzin s vremena na vreme.

 

Podaci koje sam koristio:

- potrosnja prilikom voznje na benzin: 8.5l/100km
- potrosnja prilikom voznje na plin: 8.5l gasa+2l benzina/100km (upotrebom od oko 2l/100km verujem da bi se delimicno resio problem ventila i starog benzina u rezervoaru) + dodatni servisi 5000din/10000km

 

Racunajuci tekucu cenu goriva, da bi otplatio uredjaj cene od oko 380e (+120e taksi) potrebno je preci 30000km.

Ja ne znam gde cu biti za 2-3 god, ali tek tada bih, posle predjenih 30000km, poceo da stedim! Prva usteda bi mi bila posle recimo 2.5 god kod prvog narednog sipanja plina i to oko 500din za sledecih 100 km!
Drugim recima, ako bih ugradio plin, za 2.5 god i par dana bih rekao "Uh, odlicno, sada je konacno jeftinije". A da batalim "Sarajevsku drinu" mogu da ustedim 500e/god. 

 

Ukoliko neko izrazi zelju, okacicu Excel file i grafike.
Poz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unesi i razliku u ceni kupovine auta bez plina, a prodaje auta sa plinom ;)

 

Autu sa plinom je uzeta dusa, upravo je dokazano da se plin ugradjuje da bi se prelazile velike kilometraze. Cena sa plinom ili bez je prakticno ista za benzince iz razloga sto takav auto sa plinom je odavno odsluzio svoje. Slozio bih se sa Markom, auto sa vec ugradjenim plinom bih uzeo iskljucivo ako znam coveka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Razmisljao sam od ugradnji plina (Stilo 1.6) i prestao kada sam napravio par tabela i grafika. Kao sto rece "ex s@le", bitan a zaboravljeni faktor je potrosnja benzina na kolima sa TNG-om, kako od paljenja do prebacivanja na plin, tako i zbog neophodnosti voznje na benzin s vremena na vreme.

 

Podaci koje sam koristio:

- potrosnja prilikom voznje na benzin: 8.5l/100km

- potrosnja prilikom voznje na plin: 8.5l gasa+2l benzina/100km (upotrebom od oko 2l/100km verujem da bi se delimicno resio problem ventila i starog benzina u rezervoaru) + dodatni servisi 5000din/10000km

 

Racunajuci tekucu cenu goriva, da bi otplatio uredjaj cene od oko 380e (+120e taksi) potrebno je preci 30000km.

Ja ne znam gde cu biti za 2-3 god, ali tek tada bih, posle predjenih 30000km, poceo da stedim! Prva usteda bi mi bila posle recimo 2.5 god kod prvog narednog sipanja plina i to oko 500din za sledecih 100 km!

Drugim recima, ako bih ugradio plin, za 2.5 god i par dana bih rekao "Uh, odlicno, sada je konacno jeftinije". A da batalim "Sarajevsku drinu" mogu da ustedim 500e/god. 

 

Ti ako mislis ako je plin namenjen ljudima koji prelaze 10000 godisnje grdno se varas. Moj primer:

Ja godisnje sa Lybrom prelazim oko 40000 i naravno da sam zadovoljan ustedom. Jednom na 2 boce, a to je 1000km ili 10 dana sipam 1000 din benzina, a to dodje 0,7 lit. na 100km. Napominjem da ni sa ovakvim koriscenjem benzina nemam problema sa diznama i starim gorivom.

Odrzavanje uredjaja ne znam ko naplacuje 5000 na 10000km i ko je lud da plati toliko. Ja radim ugradnju gasa i moj servis na 10000 kosta 1500 a na 20000km 2500din. Znaci prosek 2000 din. na 10000km. To sto neko nabija cenu servisa uređaja i uz redovno odrzavanje na taj nacin uslovljava garancije od 5 ili 7 godina  to je njihova sramota. 

 

Moja racunica na 10000km u Srbiji je 1000lit plina po 87 je 87000 din. 900 litara benzina po 150 je 135000. Razlika je 48000. Tu imam da odbijem 10000 benzina i 2000 na odrzavanje. Ostaje ustede 36000 za 3 meseca voznje.

Racunica kada sipam u Bosni posto sam blizu granice je 1000 litara plina po 65 dinara sto je 65000 tako da mi se razlika povecava na 70000. Odbijem 12000 za benizin i odrzavanje i ostane mi 58000 na 10000km. Da li mi se isplati voznja na plin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko nije ni rekao da se ne isplati za 40 000 godisnje, ali se ne isplati za 10-15 000 km godisnje.


Jeste, ali je evidentno da je auto sa atestiranim plinom skuplji na trzistu od bezinca bez plina......jbg....

 

Treba videti koliko je auto kod vlasnika i kad je plin ugradjen, tj. koliko je predjeno km od ugradnje, to bi trebalo da odredi da li auto vredi ili ne. Ako je uopste moguce proveriti.

Edited by The Punisher

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko nije ni rekao da se ne isplati za 40 000 godisnje, ali se ne isplati za 10-15 000 km godisnje. 

 

Pa to sam gore i napisao. Ko prelazi 10000 godisnje moze i na benzin da vozi. A moja racunica ustede je na 10000

Edited by Martini

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niko nije ni rekao da se ne isplati za 40 000 godisnje, ali se ne isplati za 10-15 000 km godisnje.

 

Kako se ne isplati? Na svakih 100km predjenih na plin ustedis minimum 3 eur na razlici u ceni goriva.  Na predjenih 15000km usteda je garantovano cista od 300 eur kad odbijes i benzin i samo jedan servis tng uredjaja. 

Ugradnja plina se svakako isplati. Jedina caka je sacekati da prodje famozni period otplate ugradnje.  :thumbsup:

Voleo bih da znas kakva je milina kad za 1000din predjes 150km. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma znam, vozio sam sluzbene automobile i na plin. Kad pricam za privatni auto, kratke relacije koje uglavnom vozim, ne stizu ni da zagreju motor dovoljno da prebace na plin, zato se voznja svodi uglavnom na voznju na benzin i cekanje da se prebaci na plin. Kad se tako gleda nema tu ustede za takvu voznju i kilometrazu od 10-15 000.

Edited by The Punisher

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno, da se ima novca kao sto bi trebalo da se ima, o plinu ne bih ni razmisljao. Milina je piciti samo na benzin. Ma, muka natera coveka na svasta....

Share this post


Link to post
Share on other sites

+ 1 @ martini i gile smederevo

Iza sebe imam preko 250.000 km na gas.

Nekada je bilo srecnije vreme ali i sada je isplativo, bas ovako kako ste vas dvojca obracunali.

Od servisa na gas, za svu tu kilometrazu sam potrosio 2000 din na svakih 20.000 km za filtere, i povremeno aditiv za benzinske dizne od 700 din, nista vise. Oni sto su kupili automibile su menjali dizne za gas, nista vise. To je trosak od stotinak evra na 100.000 ili 150.000 km u zavisnosti od uredjaja.

Cim istekne garancija, ubacujem landirenzo u 500L, bez razmisljanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racunajuci tekucu cenu goriva, da bi otplatio uredjaj cene od oko 380e (+120e taksi) potrebno je preci 30000km.

Ja ne znam gde cu biti za 2-3 god, ali tek tada bih, posle predjenih 30000km, poceo da stedim! Prva usteda bi mi bila posle recimo 2.5 god kod prvog narednog sipanja plina i to oko 500din za sledecih 100 km!

Drugim recima, ako bih ugradio plin, za 2.5 god i par dana bih rekao "Uh, odlicno, sada je konacno jeftinije". A da batalim "Sarajevsku drinu" mogu da ustedim 500e/god. 

 

 

Ta količina para o kojoj pravimo računice u ekonomiji se zove dugoročna investicija koja, kako joj ime kaže, isplaćuje na duži vremenski period.

Ukoliko spadaš u one koji menjaju auto svake 3-4 godine, stvarno nema smisla ni razmišljati o gas uredjaju. Ali ukoliko planiraš da imaš auto na duže staze, ~ 8-10 god. plin se itekako isplati.

Sad, samo treba načisto šta radiš sa autom, malo malo pa ga menjaš ili ga voziš i arčiš.

 

Slobodno okači fajlove, interesovaće, pretpostavljam, mnoge.

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Unesi i razliku u ceni kupovine auta bez plina, a prodaje auta sa plinom ;)

 

Autu sa plinom je uzeta dusa, upravo je dokazano da se plin ugradjuje da bi se prelazile velike kilometraze. Cena sa plinom ili bez je prakticno ista za benzince iz razloga sto takav auto sa plinom je odavno odsluzio svoje. Slozio bih se sa Markom, auto sa vec ugradjenim plinom bih uzeo iskljucivo ako znam coveka.

 

 

 

Izvini ako ako neko ima uredne papire sa garancijom za ugradjeni plin,i svu istoriju servisiranja plinksog uredjaja zbgo te iste garancije ?

 

Sto da ne !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako ces da utvrdis koliko je presao auto od trenutka kad mu je ugradjen plin? Uvek moze da se vrati na magicnu cifru od 115 000 km. Benzinski motori manje prelaze od dizelasa. Znate da JTD bez vecih problema dolazi do 700 000 km, a ima dosta primera da nije pipan i do 1 000 000. Do te cifre ce benzinac da se 3 puta otvara i radi polugeneralna do generalna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TI ocigledno nkad nisi imao dodira sa plinsikm uredjajem !

 

Pa utvdjujes npr tako sto kad ugradis plin u servisu koji je iole normalan,

uz uredjaj dobijes i servisnu knjizicu za urejdaj u kojem naravno upisuju i KILOMETRAZU kad je ugradjen uredjaj i koji...

 

To se radi zbog garancije i servisnih intervala,neki servisi cak i unose u svoj pc u servisu datum,km. Tako da neko ko ima legalan  uredjaj koji je ugradjen u pravom servisu mora da ima i istojiju servisa na plinu kao i kad je ugadjen,sto se lako da proveriti ! Naravo da moze da se vrati kliometraza,al ako doticni ne da kao nema ili nesto trece servisnu knjizicu za plin onda treba bezati od toga...

A ovako opusteno nih uzeo cak i da je presao 50k km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...