Siciliano 1482 Posted December 9, 2016 (edited) @Ivan_KV, meni se temperatura na Cromi ponasa identicno tvojoj, osim sto mislim da pre krene sa grejanjem, vec nakon par minuta. Radnu temperaturu dostigne za 4-5 km a onda kazaljka seta kao sto si opisao. Ne znam koji termostat imam a i ne interesuje. Dok god se brzo zagreva, odlicno greje i ne pada ispod crtice do, nista ne diram Sent from my Samsung Sent from my Samsung Edited December 9, 2016 by Siciliano Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan_KV 3 Posted December 9, 2016 Meni regularno radi kada je lepo vreme,ali kada je kao jutros npr. bilo -7 teško je došao do radne temperature,a onda je skazaljka krenula da varira između srednje crte i one ispod nje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1601 Posted December 9, 2016 Ako ti radi ventilator u kabini, a radi, on je taj koji skida radnu temperaturu Ako hoces da ti motor bude topliji, stavi neku zastitu ispred hladnjaka Quote Share this post Link to post Share on other sites
Memphis 15 Posted December 15, 2016 Problem je u tome kaj vi svi koji stavljate termostat od Renaulta 4 ne gledate jednu bitnu stvar. A to je da R4 ima 4 vrste termostata koji su identični a otvaraju na različitim temperaturama. A to su 75, 83, 86, 89. JTDov original otvara na 88 C. I naravno tko je stavio 89 da može očekivat kazaljku na sredini bez obzira koliki je vani minus. Tko je stavio 83 ili 86 odmah se vidi ... gdje im kazaljka stoji. Kod Vernetovih termostata to ćete prepoznati tako da posljednja zadnja dva broja oznake (iza točke) termostata označuju na kojoj temperaturi termostat otvara. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1263 Posted December 15, 2016 U pravu si, fizički termostati su isti samo su im temperaturne tačke različite. Moj je za R 5 gt turbo i otvara na 89℃. Skazaljka je zakucana na srednju crtu, a normalno je da na neopterećenom motoru, pri uključenom grejanju, malo padne ali ne previše (crtu ili dve, u zavisnosti od spoljne temp). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Golden 1 Posted December 30, 2016 Radi testa sam meto nov Renoov termostat u crevo, sonda prema kucistu fabrickog naravno. Pratim na FiatEcuscan ravnomerno dize temp. do 60C ka pocne da otvara taj reno termostat utvrdjujem sto do tada ladno crevo pocinje da bude toplo. Reno Termostat sam proverio u polako zagrevnamoj posudi vode i tacno na 86C otvara polako na 90C je otvoren. Pomislio sam da je termodavac los pa sam i njega probao zagrevati i pratio preko tabele koliki otpor treba da bude na kojoj temperaturi sve prati savrseno (drugi nemam). Nije mi jasno, i nema logike. Isto se ponasa i sa mojim BeHr termostatom koji mislim da nije menjan bar sudeci po fabrickim selnama. Slikao sam da vidim da li je zatvoren vidi se da jeste. Sta dalje mogu ispitati? Dobicu neki termometar koji se zavrce na mesto senzora pa da ispratim u radu temperaturu. Inace skala zakucana na 1/4 i ne dize dalje. (skala testirana sa FiatEcuscan testom) Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1263 Posted December 30, 2016 Termostat treba da bude potpuno otvoren na 86 (88℃); a otvaranje treba da krene 3-5 ℃ ranije. Ako krene da otvara na šezdeset i nešto ℃, odradio je svoje. Motor će teško ili nikako dostizati radnu temperaturu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Golden 1 Posted December 30, 2016 Cudno mi je to da i pre nekoliko dana nov Reno termostat u crevu na istu izmerenu temperaturu 60C isto otvara i osetim na crevu da je pustio. Otptilike od 0C koliko je sad do 60C za oko 5min držanja 1500 obraja u mestu. Neverujem da je 88C a da laze termodavac. Cudno bas. Quote Share this post Link to post Share on other sites
aleksandar984 0 Posted January 2, 2017 Da se upisem u R4 klub termostata i da prijavim da je pocelo negde da kaplje posle zamene, da li je neko imao slicno stanje? Svakako idem sutra da pogledam Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted January 3, 2017 Hbt, od rešoa termostati, vozite kola koja ste mukom zaradili i kupili pa onda sami dozivate đavola. Nekome će presesti jednom pa će da se češka kada ode glava dole, ode dihtung... Kao da košta 100e i ruke 80e... Užas, Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 795 Posted January 3, 2017 S jedne strane znam brdo ljudi koji su kupovali "originalni" termostat i menjali, davali po 50€, pa im opet posle par meseci ili jedne sezone počne praviti probleme, ne diže temeraturu, ne radi kako treba. S druge strane, R4 termostat mi je bio najpametnija stvar koju sam stavio na kola, evo mislim četvrta godina, možda i peta, kako radi besprekorno, temperatura zakucana na pola uvek, a trošak neverovatnih 400-500 dinara za nov deo. Kad se montira kako treba i kad su creva zdrava, nema kapljanja, puštanja i gluposti, sve je full. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1263 Posted January 3, 2017 + 1 ! Isti slučaj. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Memphis 15 Posted January 3, 2017 On 1/3/2017 at 8:01 AM, Vule said: S jedne strane znam brdo ljudi koji su kupovali "originalni" termostat i menjali, davali po 50€, pa im opet posle par meseci ili jedne sezone počne praviti probleme, ne diže temeraturu, ne radi kako treba. S druge strane, R4 termostat mi je bio najpametnija stvar koju sam stavio na kola, evo mislim četvrta godina, možda i peta, kako radi besprekorno, temperatura zakucana na pola uvek, a trošak neverovatnih 400-500 dinara za nov deo. Kad se montira kako treba i kad su creva zdrava, nema kapljanja, puštanja i gluposti, sve je full. Sve se to svodi na onu koliko para toliko muzike. Ak kupiš najjeftiniji tipa FACET možeš očekivat drugu zimu da ćeš imati isti problem. Ako staviš Behr (prva ugradnja) onda možeš očekivati duži vijek ali to je naravno skoro duplo skuplja opcija. Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 319 Posted January 3, 2017 Nema pravila, mom Facetu je ovo peta zima i još uvek radi Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanStilo 2 Posted January 3, 2017 On 1/3/2017 at 3:35 PM, Memphis said: Sve se to svodi na onu koliko para toliko muzike. Ak kupiš najjeftiniji tipa FACET možeš očekivat drugu zimu da ćeš imati isti problem. Ako staviš Behr (prva ugradnja) onda možeš očekivati duži vijek ali to je naravno skoro duplo skuplja opcija. Ja sam stavio tad Behr I nije valjao u opste, posle stavio od r4 I tako je I prodat posle 70.000km. Quote Share this post Link to post Share on other sites
IlijaGM 5 Posted January 3, 2017 Gde si kupio taj od R4,koje je marke bio? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bane000 108 Posted January 3, 2017 Imas u svim prodavnicama auto delova. Ja sam uzeo Vernet. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Memphis 15 Posted January 4, 2017 On 1/3/2017 at 8:19 PM, MilanStilo said: Ja sam stavio tad Behr I nije valjao u opste, posle stavio od r4 I tako je I prodat posle 70.000km. E sad ovisi koji BEHR jer imaš BEHR, BEHR italy i BEHR-THOMSON. Tu je razlika velika. Al ako staviš BEHR (njemačka) ili Gates i sl. sigurno će biti trajniji ... a i cijena je takva ... naravno u svakoj robi ima i nešto škarta tako da je sve moguće. On 1/3/2017 at 7:29 PM, milan-jtd said: Nema pravila, mom Facetu je ovo peta zima i još uvek radi Istina ... al realno je FACET lošije kvalitete ... kad ih staviš jedan kraj drugoga vidiš na oko .... pa je za očekivat da će prije riknut ... iako to ne mora značit a i cijena mu je razumna tome. Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 319 Posted January 4, 2017 Ma da, oduvek bilo ako ne znaš šta valja, gledaj sta je skupo. Ja kada sam kupovao termostat, u AP sportu su samo taj imali, i eto, radi već 90 000, mada sada već primećujem da cim dostigne radnu, ako pustim grejanje i ventilator na max, ume da spusti za neku crticu ali nadoknadi to posle nekog vremena. Uglavnom, zadovoljan sam i nemam nista protiv R4 termostata, ali ipak se držim fabrike. Mašinac sam po struci pa kontam sta i kako radi, a rade isto samo je jedan u komplikovanom kućištu a drugi je u gumenom crevu, pa ko sta voli... Quote Share this post Link to post Share on other sites
aleksandar984 0 Posted January 5, 2017 On 1/3/2017 at 8:01 AM, Vule said: S jedne strane znam brdo ljudi koji su kupovali "originalni" termostat i menjali, davali po 50€, pa im opet posle par meseci ili jedne sezone počne praviti probleme, ne diže temeraturu, ne radi kako treba. S druge strane, R4 termostat mi je bio najpametnija stvar koju sam stavio na kola, evo mislim četvrta godina, možda i peta, kako radi besprekorno, temperatura zakucana na pola uvek, a trošak neverovatnih 400-500 dinara za nov deo. Kad se montira kako treba i kad su creva zdrava, nema kapljanja, puštanja i gluposti, sve je full. Mislis da je do creva, da nije dobro vraceno? Quote Share this post Link to post Share on other sites
SrdjanNS86 20 Posted January 9, 2017 I ja sam danas na ovom minusu (-8) stavio termostat od R4 koji radi na 86.Posto mi je iscurelo antifriza jer sam se namucio sa selnom do hladnjaka morao sam kasnije dosuti 2 L razredjenog antifriza.Dok sam dolivao primetio sam da voda brboce odnosno da ispusta vazduh.Provozao sam se 2km oko ulice malo i radio je ostatak u mestu ali slabo je on dostigo radnu temperaturu da nekazem kao i pre ubacivanja.I cim upalim klimu digitalnu na pola one duvaljke temperatura 25 on pocinje da spusta temperaturu.Sta moze biti problem.Jer moguce da ima jos vazduha u sistemu ili nije do termostata problem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Memphis 15 Posted January 9, 2017 (edited) Vjerojatno ima još zraka ... ozrači ga .... Jel ti radi grijanje? Edited January 9, 2017 by Memphis Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 795 Posted January 9, 2017 Teško će ti za 2 kilometra JTD dići temperaturu A što se termostata tiče, neće on mnogo pomoći oko brzine zagrevanja motora, samo će ga držati na fabrički propisanoj temperaturi, za razliku od recimo neispravnog originalnog, koji ostaje otvoren pa ne može nikad ni da dostigne 90C. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted January 9, 2017 Moras da drzis gas dugo u mestu da dodje do radne i otvori termostat Quote Share this post Link to post Share on other sites
Golden 1 Posted January 9, 2017 On 1/9/2017 at 8:49 PM, SrdjanNS86 said: I ja sa.... tebi isto kao kod mene, vozim 50km u jednom pravcu 1/4 skale 60C, stavim reno termostat opet 1/4 skale testiram termodavac u posudi pratim omazu sa jedne tabele vidim da je to to dobro meri, ostaje jos da proverim tako sto cu izvaditi termodavac i ostaviti ga pripopcanog da pratim preko diagnostike i onda u toplu vodu mozda instalacija do ECU pravi veci otpor, nije mi jasno.... ovako izlgeda kad se skine crevo, kod mene kad je hladan potpuno zatvoren necuri voda tabela omaze termodavaca Quote Share this post Link to post Share on other sites