Jump to content
FAS Goran
nidza

Termostat JTD

Recommended Posts

uuuuu...

kod mene treba oko 10-15 min u mestu, i 20-tak minuta vožnje, sa grejanjem na prvoj brzini. Znači duplo više vremena.

A termostat sam menjao pre manje od godinu dana. Moguće je da ne zatvara do kraja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

obara malo, ako uključim na treću brzinu duvanja, i vozim na 1600-1800 obrtaja. Ali ne obara bas kao diabloJTD-u. Posle ukupno oko 30min rada motora može da stigne do radne temperature, ako ne uključim ventilator na 3 ili 4 brzinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sta znam,meni je obarao trebalo mu je puno da se zagreje sad ga prvo paljenje pustim 5 min i krenem da vozim saltam na max 2000 obrtaja i on brzo zagreje a mlako krene da izbacuje bukvalno posle tih 5 min kad doje do pola tu i ostane jedino obori za debljinu skazaljke na semaforu koji duze drzi ako je ukljucen recimo na 2-3 brzinu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni na otvorenom, kada kazaljka dodje na pola, ne obara ni malo i duva toplo, ali u gradu gde se cesto staje nema sanse da se digne na optimum, a termostat sam menjao pre 2 meseca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meni je na otvorenom putu pri 120-130km/h bila na pola a pri 60km/h bila podeok ipo ispod pola sad cu da vidim gde su mi te slike pa cu da postavim

NXys9.jpg

fb3mJ.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova tema se polako pretvara u opštu priču o radnoj temperaturi...a, takva tema već ima :thumbup: :

Radna temperatura

Ukratko:

Temperatura uvek, bez izuzetka uvek, treba da stoji zakucana na pola ( na radnoj ) u uobičajenoj vožnji.

Da li je napolju +40 - nije važno za postizanje radne temperature.

Da li je napolju -20 - nije važno za postizanje radne temperature.

Da li se vozi na 2000, 3.000 ili 5.000 obrtaja - nije važno za postizanje radne temperature.

Da li se stoji u mestu, ili se vozi 180 Km/h - nije važno za postizanje radne temperature.

Da li je upaljena klima ili zimi grejanje - nije važno za postizanje radne temperature.

Svi ovi nabrojani faktori će uticati da brže ili sporije motor dođe na radnu temperaturu, ali NE i na to da li će uopšte doći do radne temperature, niti da li će je održati jednom kada je dostigne.

Funckija ispravnog sistema i jeste da drži temperaturu zakucanu na pola. Čim to nije slučaj, NEMA OPRAVDANJA zbog kojeg bi to odjednom postalo normalno.

Naravno, postoje situacije kada će temperatura krenuti da prelazi pola ( bez obzira što je sistem ispravan ).

To znači da se mora smanjiti opterećenje motora jer se preteralo. :)

To zna da se dogodi npr. prilikom šlepovanja...ili kada se dugo motor drži u režimu visokog broja obrtaja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni po ovoj hladnoci u toku voznje ne predje ni jednu cetvrtinu. Nikad ne prelazi pola, osim kad je guzva leti na +40 na primer, pa predje milimetar, pali se ventilator i spusti na normalu. Znaci mene zanima, da li je ok to sto zimi ne moze da predje 1/4 dok se vozi? Fazon, tek ako stoji u mestu 45minuta postigne radnu temperaturu, odnosno 1/2. Strucno misljenje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesha je u pravu. Međutim Termostat i radna temperatura su usko povezani. Mi se izvinjavamo ako smo nešto pogrešili. :whistle:

@vukašin

Ja mislim da je to relativno normalno, jer kada uključiš grejanje u kolima tj. ventilator, ako ne zatvoriš dovod vazduha od spolja (recirkulacija) onda kroz mali hladnjak u kabini prolazi spoljni vazduh koji je veoma hladan i tako hladi ceo sistem. Kao što nesha reče motor mora stići do radne temperature i "ostati tamo", samo je pitanje koliko mu vremena treba.

Kada dostigne radnu temperaturu ne sme drastično da padne ako voziš na otvorenom putu. Ako padne skroz, onda je termostat zaglavio na otvoreno.

Pozdrav...

Edited by etibor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Narode, jako se sporo greje moje traktorče, mada je živa istina da ga ja vozim strašno laganeze. Počeo sam da gajim sumnje da mu termostat ne zatvara do kraja. Naime, vozim, kao što znate, i Octaviu TDI, takođe laganeze, ali ona se ugreje dok trepneš.

Ono, dostigne on radnu temperaturu, ali nešto mi nije ubedljiv.

Da li je vreme da se nabavlja novi deo? Svakako me čeka servis u narednih metar dva, pa da spremim logistiku. :)

Ja sam primetio dve stvari:

1. Termostat jako sporo "raste" ali ode do polovine i tu stoji, eventualno manje za "debljinu crte" posle duže vožnje.

Grejanje dobro radi, jako je toplo, ali mu treba vremena...

Ako se odma prži po gasu, mnogo brže skoči, al ne bih da mi ode hladna turbina da bi ugrejo motor! Ima logike?

2. Sada kada su ovi jako hladni dani, pokazivač spoljne temperature kao da je malo pobrljavio. Kad upalim auto (koji je napolju celu nоć na -10C, on pokaže +3, pa onda tokom vožnje polako pada.

Ja sumnjam da je akumulator pri kraju, mada uredno, istina maaalko duže vergla -max 2s i upali.

Jel se ovo još nekom događa ili ja samo tripujem oko davača temperature (koji se valjda nalazi na retrovizoru)?

Da li ima uticaja na davač kada se upali "high" grejanje na startu-tada se upali i otapanje retrovizora?

pozzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

i meni se desava taj problem

temperatura nikad nije na pola, pocne da duva posteno tek

kad je na visim obrtajima. Proverio sam creva kako je Miksy rekao

levo je hladno, desno je toplo,

znaci termostat radi, samo pitanje je koliko dobro

dobro, jos niko nije rekao sta u slucaju da ono crevce ne vraca

sta onda treba uraditi ?

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites
mene zanima, da li je ok to sto zimi ne moze da predje 1/4 dok se vozi? Fazon, tek ako stoji u mestu 45minuta postigne radnu temperaturu, odnosno 1/2. Strucno misljenje?

Ja ga zbog sliče situacije menjam u Pon. Samo meni temperatura ne pada na 1/4 već prvu crtu ispod pola u vožnji van grada.

Ako ne bude držao polovinu sve ću vas optužiti za dezinformisanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meni po ovoj hladnoci u toku voznje ne predje ni jednu cetvrtinu.
Normalno ako ideš od Padine do Žarkova... :whistle:
da li je ok to sto zimi ne moze da predje 1/4 dok se vozi?
Nije. Mora da dostigne radnu temperaturu, jedino što će mu trebati malo više vremena zimi. Ali, mora da je dostigne.
Fazon, tek ako stoji u mestu 45minuta postigne radnu temperaturu, odnosno 1/2. Strucno misljenje?
Evo, juče sam palio Stila, ali nisam mogao da mrdnem bilo gde. Radio je u mestu oko 40 minuta.

Već posle 10 minuta ( ili manje ) bio je na radnoj temperaturi. Kasnije je nekoliko puta palio ventilator...

A, kad se ovde ispričamo, onda svi ovi postovi odoše u onu gornju temu... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Jedina je razlika sto je tvoj Stilo benzinac, a nasi (sa problemima) dizeli. Meni je pre par godina crkla vodena pumpa i presao sam do majstora 20 km na 900-1000 obrtaja i temperatura je bila ne optimumu. Kada bi presao 1000 o/min dizao je temperaturu u crveno, a kada bi skinuo obrtaje vratio bi se u normalu. Napolju je bilo 35C. Potpuno se drugacije ponasaju benzinci i dizelasi. Leti mi retko kada pali ventilator na hladnjaku. Malo je Off, ali me ponelo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vukašinov Punto, kome sam odgovarao na pitanje, je benzinac 1.8 16v :thumbup:

Dizeli ISTO moraju da budu na radnoj temperaturi. Razlika je što im treba više vremena da do nje dođu.

Evo...Boki je skoro sredio termostat na svom Stilu JTD 115KS:

u moj stilo doslo leto pre vremena,danas zamenjen termostat uz puno muke ali na kraju i radosti za mene,grejanje je takvo da ne moze da se drzi na maximumu a skazaljka u bilo kom rezimu voznje stoji na pola i ne mrda ali bukvalno tako

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index....st&p=661566

Share this post


Link to post
Share on other sites
^^^ Jedina je razlika sto je tvoj Stilo benzinac, a nasi (sa problemima) dizeli. Meni je pre par godina crkla vodena pumpa i presao sam do majstora 20 km na 900-1000 obrtaja i temperatura je bila ne optimumu. Kada bi presao 1000 o/min dizao je temperaturu u crveno, a kada bi skinuo obrtaje vratio bi se u normalu. Napolju je bilo 35C. Potpuno se drugacije ponasaju benzinci i dizelasi. Leti mi retko kada pali ventilator na hladnjaku. Malo je Off, ali me ponelo.

Bas tako!

Dajte da komentarisemo probleme na "istim" kolima koliko je to moguce, ne ulazeci u sitne modifikacije.

Mozda se, ponavljam, mozda se ne ponasaju isto ni dizelas od 80HP i od 115HP (valjda ovaj slabiji nema intercooler?)

Tako da porediti rad motora beznca sa dizelasom je kao zemlja i nebo! (ovim redosledom).

Zamislite da neko krene: Moj multijet se zagreva za 5 sec. na -10C ovako.... a ne ko tvoj jtd 20 min u leru...

Na sta bi to licilo? Ja bi reko da mu motor kanta, pa se pregreva, on bi se branio da je to nova tehnologija... itd u nedogled.

Molim Vas sve, drzite se teme: Termostat Jtd.

Inace, ne treba zagrevati motor u leru! Pise i u uputstvu.

JTDovci svih zemalja, ujedinimo se!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, moj odgovor je bio namenjen Vukašinu, a njegov Punto je BENZINAC 1.8 16v :thumbup:

Takođe, sve ovo će biti prebačeno u temu o Radnoj temperaturi, jer nema razlike JTD, ili benzin...

Radna temperatura SE MORA dostići. Benzinac će je dostići pre, dizelaš kasnije.

Motor ne treba grejati u leru ako ionako misliš da voziš auto negde. Zato je tada bolje laganom vožnjom ga grejati.

Ali, ukoliko već ne planiraš da voziš bilo gde tog dana, nema ničega štetnog da motor radi u leru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije da ne treba, nego nije isplativo finansijski, a i zagađuje se okolina...

Na malim obrtajima se dizel dosta sporije greje od benzinca. To je jedina razlika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam se javljao povodom ovog problema zvanog termostat. Imam manje-više iste probleme kao svi, ali opet mi nije jasno....ako je termostat neispravan, onda motor nikako ne može dostići radnu temperaturu. Laganom vožnjom nikad kazaljka ne pređe 1/4 skale, ali kad ga "pržim" po auto-putu oko 140-150, to nije problem. Kazaljka je na pola. Isto mi se desilo juče, kad sam se zaglibio u nekom snegu. Malo sam šlajfovao, ne više od 3000-3500 obrtaja i kazaljka je bila na sredini. Nisam pametan da li je termostat ili ne....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ovim temperaturama pretpostavljam da bi JTD trebao na leru da radi jedno 3 sata do radne temperature.

Itekako neisplativo, plus bi verovatno rikn'o u kolima od promrzlina. :D

Umesto toga, ako kreneš odmah, pri čemu ne bi trebalo da se opterećuje previše motor, nego samo lagano, počeće da greje već za par minuta, a dostići će radnu temperaturu za desetak - doduše zavisi i to od opterećenja. Npr, kad se vraćam sa posla, imam lagano penjanje uzbrdo i hladan krene da diže temperaturu za minut. Kad idem na posao ujutru, ljudi se vuku ko creva u Jurija Gagarina, nema teoretske šanse da se makne kazaljka sa minimuma do autoputa. Posle toga već nije problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je odprilike zamena termostata? Jos ako neko zna za HGTa tacno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...