Jump to content
FAS Goran
nidza

Termostat JTD

Recommended Posts

Moj slucaj! Letos,u sred bela dana,na plus beskonacno,po gudurama Crne gore,ja stadoh da bacim pogled na Djurdjevica taru,i rekoh da malo "oladim" masinu.Kad sam otvorio haubu,motor kao da nije ni radio.Bukvalno! Gde god pipnes-MLAKO! To je upravo ta prica o JTD i MJET motorima,i njihovim radnim temperaturama!

Sad,mozete misliti kako ti motori uopste i mogu da postignu radnu temperaturu na 0 stepeni,a da ne pricamo na -10.Verovatno zato i toliko traju!

Hvala bogu da je neko shvatio poentu price... :D :D :D :D :D

Ista stvar i kod mene... u avgustu sam isao na staru planinu na babin zub, i na gore uzbrdice nagib svuda 10%, jugo ide prvom jedva, eventualnoi negde drugom mili i pregreva se :p Ja ga gazim na gore druga preko 3000-3500 obrtaja, i treca oko 2000-3000 obrtaja... bukvalno sam izleteo na Babin zub, i gore bas otvorim haubu, i ono sve mlako... Kao da je radio 5 minuta na leru... A uzmemo da silujemo malo bmw od druga (520 I ), ubacimo ga u garazu posle on zagreje celu garazu kao kvarcna grejalica... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

e sad je sve u redu :D ispustio vazduh na crevu iza termostata malo izaso i odma posla tecnost probao na ove druge curi tecnost.Sad sam se vratio sa probne voznje drzi temperaturu na leru i kad je vent. ukljucen i na nizbrdici, sad je cini mi se sve OK,mada je napolju toplije danas mislim da je problem resen.Hvala svima jos jednom.Pozz

Sacekaj malo da udari minus pa probaj opet s ventilatorom na dvojci u mestu....ti termostati koji se valjaju kod nas su sve kinezi svaki drugi ne valja k..cu...ja sam ih se namenjao x...sad ljudima preporucujem reno 5 fix za zimu ..na leto se izvadi i ostavi "novi" termostat i sve radi. Ili original da se kupi

Ili ugradite webasto ko ja i uzivate od prvog trenutka dok ostali gule led sa stakala i kao greju motor :)

Edited by Goran a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogu misliti koliko su originalni ti termostati za Renoa?! Svi termostati zaStila su MADE IN CHINA,a za Renoa su svi do jednog stigli iz Francuske? Ljudi SHVATITE da taj problem imaju i vlasnici Stila u Italiji,osim ako i oni po svojim ovlascenim servisima ne ugradjuju kineske termostate!

Znaci-nema tog Fiat Stila JTD i MJET,koji nema problem sa obaranjem temperature-naravno u granicama dozvoljenog,ako je temperatura na MAX.,a brazina ventilatora 3 ili 4.I to NEMA VEZE sa termostatom!

Naravno,govorimo o spoljnim temperaturama ispod 0 stepeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto dosta ljudi pita sta je problem sa pothladjenim motorom evo teksta koji je, po meni, veoma poucan ai alarmantan kod redovnih problema sa termostatom kod JTD motora ( a i sire) smile.gif.

Jeste da nije sezona termostata i da su problemi "prosli" ali evo teksta za one koji imaju pitanje sta moze da se desi sa motorom.

Problemi sa «podhlađenim» motorom u zimskim uslovima vožnje

Na niskim temperaturama, u zimskom periodu, a naročito u gradskoj vožnji sa čestim stajanjem i pokretanjem motora, često se i ne dostigne radna temperatura motora, odnosno motor je stalno «podhlađen».

U tom slučaju sagorevanje goriva je nepotpuno. Nesagorelo gorivo negativno utiče na motor sa više aspekata. Na prvom mestu, velike količine čađi, koje se pojavljuju usled nepotpunog sagorevanja, troše velike količine disperzanata i na taj način skraćuju vek motornog ulja. Čađ zajedno sa kondenzovanom vlagom proizvodi velike količine taloga koji slepljuju klipne prstenove i vodove za ulje, a osim toga na visokim radnim temperaturama prelaze u tvrdi koks koji oštećuje cilindre i druge delove motora.

Osim toga, nesagorelo gorivo razređuje motorno ulje, viskoznost ulja pada, a samim tim dolazi i do pada pritiska ulja u sistemu, pa se ne može obezbediti dovoljan dotok do svih mesta podmazivanja, što ima za posledicu povećano habanje delova motora. Zbog razređenog goriva uljni film slabi i prekida se, što se manifestuje preko povećane buke usled trenja. Zbog slabijeg zaptivanja između klipa i cilindra sporiji je start i manja kompresija.

Nakon izvesnog vremena nesagorelo gorivo ispari, međutim ostaje talog koji slepljuje klipne prstenove i koksuje na pečurkama ventila, što ima za posledicu poremećeno ubrizgavanje goriva. Gorivo se ne raspršuje u vidu magle, već u vidu sitnih kapljica, što smanjuje iskorišćenje a povećava potrošnju.

Dobar text.

Uvek me izluđivalo što umesto brojeva imaju samo crtice na termometru pa sam se danas igrao na dijagnostikom i pratio temp motora.

tabla_2_uvecana.jpg

Kod ortaka na njegovom JTD 115 ks isto 80 C kad je kazaljka po vertikali.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar ne bi trebalo da je radna temperatura-kad je kazaljka naravno na polovini-izmedju 88 i 92 C? Nekako mi tih 80 C dodje mako niza temperatura za JTD i MJET.Mislim,nisam siguran,pa zato pitam,zar ne bi trebalo da je oko 90 C?!

A za ovu pothladjenost motora u zimskim uslovima se potpuno slazem,da to umnogome skracuje zivotni vek svakog motora-bilo dizela,bilo benzinca!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezano za el. grejač u Stilu. Koliko sam provalio imaju ih modeli (bila doplata) samo sa automatskom klimom i snage su 2x 100 W, čak ima i tema ovde na forumu http://www.fiat-lanc...pic=45396&st=40

Ko hoće da dodatno ugradi može da kupi http://www.ebay.it/i...4#ht_874wt_1159

http://www.ebay.de/i...=item53ed0920d5

http://www.ebay.de/itm/Fiat-Stilo-192-1-9-JTD-Heizung-Zusatzheizung-Kuehler-/160640433692?clk_rvr_id=438524883314

grejac.jpg

El_grejac_kabine_releji.jpg El_grejac_kabine_1.jpg El_grejac_kabine_foto.jpg El_grejac_kabine_foto_1.jpg

El_grejac_kabine_foto_1a.jpg El_grejac_kabine_foto_1aa.jpg El_grejac_kabine_foto_1aaa.jpg El_grejac_kabine_foto_1ab.jpg

El_grejac_kabine_foto_1abb.jpg El_grejac_kabine_foto_1abb1.jpg El_grejac_kabine_foto_1abb1a.jpg El_grejac_kabine.jpg

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadam se da smo posle ovoga,konacno razresili tu misteriju zvanu "Problem sa termostatom" na Stilu JTD i MJET?! Cim postoje ti grejaci,znaci da se realno pojavljivao taj problem sa obaranjem temperature,o kome smo toliko pisali.Znaci-sada stavljamo tacku na celu tu pricu? Nadam se...

Hocu da kazem,ako je takav grejac postojao kao opcija,znaci da su u Fiatu bili svesni tog problema,koji nije bio do termostata,vec do sistema za grejanje kabine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

i to mi kaze da sam bio u pravu kad dam se pitao zasto svetli taster klime kada se stisne dugme za full grejanje tj odmagljivanje kabine!

ovih dana na zlatiboru je u jednom trenutku bilo -10°! upalim totalno hladan auto, pritisnem dugme za odmagljivanje na automatskoj tj digitalnoj dvozonskoj klimi i desi se sledece

upali se grejac zadnjeg stakla

na displeju pise hi

sam podesi duvanje na gore tj ka soferki

ventilator duva jako, ne bas na max

vazduh koji izlazi nije vruc ali ima jedno 10-15 stepeni

meni totalno nejasno odakle mu mlak vazduh ali eto ti ga sad!

inace kada stisnem to dugme pri spoljnoj temp oko 10-15stepeni odmah duva bas toplo iako je auto hladan!

sto znaci da eto jos jednog gedzeta za koji nisam ni znao da ga moj stilo poseduje!

ura! :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno,meni nije jasno zasto se pali i lampica klime,ako se automatski pali max. brzina ventilatora i zadnje staklo,i naravno da izduvava vazduh u soferku? Interesantno da sam to isto imao i na Marei TD 100,98 god.

By the way,ja imam manuelnu klimu na svom Stilu JTD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno,meni nije jasno zasto se pali i lampica klime

Pa da izvuce vlagu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompresor se pali samo iznad 7 stepeni,tako da na nizim temperaturama paljenje klime nema efekta,pa ne znam o kakvom ucinku na isusivanje vazduha tu govorimo? E sad,ako taj grejac postoji,a utvrdili smo da se pali pri max.defrost,zasto onda imamo tu pojavu da nam opada temperatura u leru,kada je ventilator na 3 ili 4? Zar ne bi taj isti grejac trebalo da "pomogne" sistemu da ugreje kabinu,a ne odvede izvesnu kolicinu toplote,i onako "mlakom" motoru!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlakše za proveru, da se skine bočni panel (15 sec posao) i da se vidi da li ima uopšte grejač.

filter2.jpg filter3.jpg

Položaj i izgled grejača na vozilima koja ga imaju

El_grejac_kabine_foto_1.jpg

Ako ga nema ovako izgleda, strelica pokazuje gde treba da bude

El_grejac_kabine_foto_11a1.jpg

Opis i funkcija dodatnog el. grejača.

el_grejac_1.jpg el_grejac_2.jpg el_grejac_3.jpg

el_grejac_4.jpg el_grejac_5.jpg el_grejac_6.jpg

FIAT STILO RESISTENZA VENTOLA MAGNETI MARELLI A.521.002.00

MAGNETI MARELLI A.521.002.00

77363257 Fiat OEM broj

ADDITIONAL PTC HEATER (1.9 JTD)

The additional PTC heater, available as an optional extra on the JTD versions,

is designed to heat the passenger compartment more quickly wih the engine running (rpm > 700 rpm)

in the case of adverse weather conditions (for example, particularly cold climate).

It is a resistance located near the radiant mass with a maximum power of 700W and a voltage of 13.5V

The PTC additional heater control algorhythm manages the enablement checking whether the following conditions

exist simultaneously and persists for 3 seconds:

Outside temperature < 20° C (winter temperature)

Key on

Climate control unit in position other than OFF

Engine rpm > 7000 rpm

Engine coolant temperature < 64 °C

Air flow rate > 0

Battery voltage > 12.2 V

Treated air temperature Vent 50 °C

Waiting for a period of 3 seconds

With the procedure in progress, it is aborted (until the next key-off/key-on) for any of the following conditions:

RPM < 700 RPM

Engine coolant temperature > 64 °C

whilst the action is only suspended (and resumed when the condition that caused it to be suspended ceases):

if the user manually selects a nil flow rate

manually selects the OFF button at the control unit

Vent Treated temperature > 50 °C

The outside temperature is no longer detected after this process.

The logic involves activating/deactivating the relays according to the temperature of the water according to te P.T.C.

thermal balance.

PTC THERMAL BALANCE

The PTC control should also take into account the supply voltage (measured at the control unit terminals)

to establish the enabling percentage depending on to the electrical balance of the vehicle according to the table

for the first 120 seconds of the check.

ELECTRICAL BALANCE

The P.T.C. is deactivated when the air flow rate is zero.

If the P.T.C. heater is fitted on the vehicle the

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li teromostat moze uticati na sledece,da broj obrtaja ne poveca kada je hladan znaci ugrejan ili ne on radi na 850,zatim sledece kazaljka radne temperature nece da dodje do polovine,nikako stalno je ispod izmedju pocetne crte i sredine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na obrtaje ne moze da utice...ne radi ti automatski sauh...a to sto ne podize temperaturu, to je sigurno do termostata, ostao otvoren :rolleyes:

Poslato sa ne znam sta cu sa njim kada krenu sorcevi i majce...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li teromostat moze uticati na sledece,da broj obrtaja ne poveca kada je hladan znaci ugrejan ili ne on radi na 850,zatim sledece kazaljka radne temperature nece da dodje do polovine,nikako stalno je ispod izmedju pocetne crte i sredine.

Na kucistu termostata se nalazi davac temperature koji cita temperaturu rashladne tecnosti u sistemu,njega vidi kompijuter i treba da obogati smesu preko dizni

ne menja broj obrtaja,vec obogacuje smesu preko kompa..To sto ti ne prelazi jednu crtu sigurno je termostat.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crko mi je termostat na svom Fiat Stilu 1.9 jtd popravio sam ga za 800din kome treba savet neka pise sve cu lepo objasniti

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je ostao otvoren termostat ali kod Punta 1.9D i najjeftinije resenje koje sam nasao je 5200 dinara u jednoj radnji naravno + majstoru za ruke

mogao bi da napises resenje ovde ako moze da pomogne, a ne da cuvas tajnu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari znam da je veoma skup termostat ali postoji jedno odlicno resenje koje dosta stedi a kazaljka temperature stoji na polovini...... Kupi se termostat od renoa 4 kosta 620 din stvi se u crevo koje ide na stari termostat a vrh se ubaci i stari u plastican deo stegne se sa dve selne i gotovo sve funkcionise extra jeste "budzenje" ali radi i jeftinije dosta i taj renoov termostat necrkava

http://www.alfisti.rs/forum/index.php?showtopic=2798 ovde imate i slike kako izgleda verujete bolje resenje nego nov termostat orginal koji crkava svaki cas

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta ce mo sa protokom kod ovi cipovanih? A dosta ih je ovde?

Ringe ne hebi masu u zdrav mozak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...