tosonije 3 Posted January 5, 2013 Moj slucaj! Letos,u sred bela dana,na plus beskonacno,po gudurama Crne gore,ja stadoh da bacim pogled na Djurdjevica taru,i rekoh da malo "oladim" masinu.Kad sam otvorio haubu,motor kao da nije ni radio.Bukvalno! Gde god pipnes-MLAKO! To je upravo ta prica o JTD i MJET motorima,i njihovim radnim temperaturama!Sad,mozete misliti kako ti motori uopste i mogu da postignu radnu temperaturu na 0 stepeni,a da ne pricamo na -10.Verovatno zato i toliko traju!Hvala bogu da je neko shvatio poentu price... :D :D Ista stvar i kod mene... u avgustu sam isao na staru planinu na babin zub, i na gore uzbrdice nagib svuda 10%, jugo ide prvom jedva, eventualnoi negde drugom mili i pregreva se Ja ga gazim na gore druga preko 3000-3500 obrtaja, i treca oko 2000-3000 obrtaja... bukvalno sam izleteo na Babin zub, i gore bas otvorim haubu, i ono sve mlako... Kao da je radio 5 minuta na leru... A uzmemo da silujemo malo bmw od druga (520 I ), ubacimo ga u garazu posle on zagreje celu garazu kao kvarcna grejalica... Quote Share this post Link to post Share on other sites
yuguar 2 Posted January 5, 2013 (edited) e sad je sve u redu ispustio vazduh na crevu iza termostata malo izaso i odma posla tecnost probao na ove druge curi tecnost.Sad sam se vratio sa probne voznje drzi temperaturu na leru i kad je vent. ukljucen i na nizbrdici, sad je cini mi se sve OK,mada je napolju toplije danas mislim da je problem resen.Hvala svima jos jednom.PozzSacekaj malo da udari minus pa probaj opet s ventilatorom na dvojci u mestu....ti termostati koji se valjaju kod nas su sve kinezi svaki drugi ne valja k..cu...ja sam ih se namenjao x...sad ljudima preporucujem reno 5 fix za zimu ..na leto se izvadi i ostavi "novi" termostat i sve radi. Ili original da se kupiIli ugradite webasto ko ja i uzivate od prvog trenutka dok ostali gule led sa stakala i kao greju motor Edited January 5, 2013 by Goran a. Quote Share this post Link to post Share on other sites
LjubeVG 86 Posted January 5, 2013 Mogu misliti koliko su originalni ti termostati za Renoa?! Svi termostati zaStila su MADE IN CHINA,a za Renoa su svi do jednog stigli iz Francuske? Ljudi SHVATITE da taj problem imaju i vlasnici Stila u Italiji,osim ako i oni po svojim ovlascenim servisima ne ugradjuju kineske termostate! Znaci-nema tog Fiat Stila JTD i MJET,koji nema problem sa obaranjem temperature-naravno u granicama dozvoljenog,ako je temperatura na MAX.,a brazina ventilatora 3 ili 4.I to NEMA VEZE sa termostatom! Naravno,govorimo o spoljnim temperaturama ispod 0 stepeni. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted January 13, 2013 (edited) Posto dosta ljudi pita sta je problem sa pothladjenim motorom evo teksta koji je, po meni, veoma poucan ai alarmantan kod redovnih problema sa termostatom kod JTD motora ( a i sire) .Jeste da nije sezona termostata i da su problemi "prosli" ali evo teksta za one koji imaju pitanje sta moze da se desi sa motorom. Problemi sa «podhlađenim» motorom u zimskim uslovima vožnjeNa niskim temperaturama, u zimskom periodu, a naročito u gradskoj vožnji sa čestim stajanjem i pokretanjem motora, često se i ne dostigne radna temperatura motora, odnosno motor je stalno «podhlađen».U tom slučaju sagorevanje goriva je nepotpuno. Nesagorelo gorivo negativno utiče na motor sa više aspekata. Na prvom mestu, velike količine čađi, koje se pojavljuju usled nepotpunog sagorevanja, troše velike količine disperzanata i na taj način skraćuju vek motornog ulja. Čađ zajedno sa kondenzovanom vlagom proizvodi velike količine taloga koji slepljuju klipne prstenove i vodove za ulje, a osim toga na visokim radnim temperaturama prelaze u tvrdi koks koji oštećuje cilindre i druge delove motora.Osim toga, nesagorelo gorivo razređuje motorno ulje, viskoznost ulja pada, a samim tim dolazi i do pada pritiska ulja u sistemu, pa se ne može obezbediti dovoljan dotok do svih mesta podmazivanja, što ima za posledicu povećano habanje delova motora. Zbog razređenog goriva uljni film slabi i prekida se, što se manifestuje preko povećane buke usled trenja. Zbog slabijeg zaptivanja između klipa i cilindra sporiji je start i manja kompresija.Nakon izvesnog vremena nesagorelo gorivo ispari, međutim ostaje talog koji slepljuje klipne prstenove i koksuje na pečurkama ventila, što ima za posledicu poremećeno ubrizgavanje goriva. Gorivo se ne raspršuje u vidu magle, već u vidu sitnih kapljica, što smanjuje iskorišćenje a povećava potrošnju.Dobar text.Uvek me izluđivalo što umesto brojeva imaju samo crtice na termometru pa sam se danas igrao na dijagnostikom i pratio temp motora.Kod ortaka na njegovom JTD 115 ks isto 80 C kad je kazaljka po vertikali. Edited January 13, 2013 by ivan.ik Quote Share this post Link to post Share on other sites
LjubeVG 86 Posted January 13, 2013 Zar ne bi trebalo da je radna temperatura-kad je kazaljka naravno na polovini-izmedju 88 i 92 C? Nekako mi tih 80 C dodje mako niza temperatura za JTD i MJET.Mislim,nisam siguran,pa zato pitam,zar ne bi trebalo da je oko 90 C?! A za ovu pothladjenost motora u zimskim uslovima se potpuno slazem,da to umnogome skracuje zivotni vek svakog motora-bilo dizela,bilo benzinca! Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted January 14, 2013 (edited) Vezano za el. grejač u Stilu. Koliko sam provalio imaju ih modeli (bila doplata) samo sa automatskom klimom i snage su 2x 100 W, čak ima i tema ovde na forumu http://www.fiat-lanc...pic=45396&st=40Ko hoće da dodatno ugradi može da kupi http://www.ebay.it/i...4#ht_874wt_1159 http://www.ebay.de/i...=item53ed0920d5http://www.ebay.de/itm/Fiat-Stilo-192-1-9-JTD-Heizung-Zusatzheizung-Kuehler-/160640433692?clk_rvr_id=438524883314 Edited January 14, 2013 by ivan.ik Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted January 14, 2013 (edited) Edited January 14, 2013 by ivan.ik Quote Share this post Link to post Share on other sites
bglion 401 Posted January 14, 2013 77363257 Fiat OEM broj Quote Share this post Link to post Share on other sites
LjubeVG 86 Posted January 14, 2013 Nadam se da smo posle ovoga,konacno razresili tu misteriju zvanu "Problem sa termostatom" na Stilu JTD i MJET?! Cim postoje ti grejaci,znaci da se realno pojavljivao taj problem sa obaranjem temperature,o kome smo toliko pisali.Znaci-sada stavljamo tacku na celu tu pricu? Nadam se... Hocu da kazem,ako je takav grejac postojao kao opcija,znaci da su u Fiatu bili svesni tog problema,koji nije bio do termostata,vec do sistema za grejanje kabine! Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted January 14, 2013 i to mi kaze da sam bio u pravu kad dam se pitao zasto svetli taster klime kada se stisne dugme za full grejanje tj odmagljivanje kabine!ovih dana na zlatiboru je u jednom trenutku bilo -10°! upalim totalno hladan auto, pritisnem dugme za odmagljivanje na automatskoj tj digitalnoj dvozonskoj klimi i desi se sledeceupali se grejac zadnjeg staklana displeju pise hisam podesi duvanje na gore tj ka soferkiventilator duva jako, ne bas na maxvazduh koji izlazi nije vruc ali ima jedno 10-15 stepenimeni totalno nejasno odakle mu mlak vazduh ali eto ti ga sad!inace kada stisnem to dugme pri spoljnoj temp oko 10-15stepeni odmah duva bas toplo iako je auto hladan!sto znaci da eto jos jednog gedzeta za koji nisam ni znao da ga moj stilo poseduje!ura! Quote Share this post Link to post Share on other sites
LjubeVG 86 Posted January 14, 2013 Iskreno,meni nije jasno zasto se pali i lampica klime,ako se automatski pali max. brzina ventilatora i zadnje staklo,i naravno da izduvava vazduh u soferku? Interesantno da sam to isto imao i na Marei TD 100,98 god. By the way,ja imam manuelnu klimu na svom Stilu JTD Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17442 Posted January 14, 2013 Iskreno,meni nije jasno zasto se pali i lampica klimePa da izvuce vlagu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted January 15, 2013 da, klima isusuje vazduh, ali skoro sam siguran da se na -10 kompresor nece upaliti nego samo bas taj grejac! Quote Share this post Link to post Share on other sites
LjubeVG 86 Posted January 15, 2013 Kompresor se pali samo iznad 7 stepeni,tako da na nizim temperaturama paljenje klime nema efekta,pa ne znam o kakvom ucinku na isusivanje vazduha tu govorimo? E sad,ako taj grejac postoji,a utvrdili smo da se pali pri max.defrost,zasto onda imamo tu pojavu da nam opada temperatura u leru,kada je ventilator na 3 ili 4? Zar ne bi taj isti grejac trebalo da "pomogne" sistemu da ugreje kabinu,a ne odvede izvesnu kolicinu toplote,i onako "mlakom" motoru! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvukoljub 0 Posted January 15, 2013 A zašto pali klimu kad se uključi max def i na starom Bravu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
underground79 19 Posted January 15, 2013 A jel neko zna koje je cimanje oko ugradnje tog grejaca u Stilo jtd ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted January 15, 2013 Najlakše za proveru, da se skine bočni panel (15 sec posao) i da se vidi da li ima uopšte grejač. Položaj i izgled grejača na vozilima koja ga imajuAko ga nema ovako izgleda, strelica pokazuje gde treba da budeOpis i funkcija dodatnog el. grejača. FIAT STILO RESISTENZA VENTOLA MAGNETI MARELLI A.521.002.00MAGNETI MARELLI A.521.002.0077363257 Fiat OEM brojADDITIONAL PTC HEATER (1.9 JTD)The additional PTC heater, available as an optional extra on the JTD versions,is designed to heat the passenger compartment more quickly wih the engine running (rpm > 700 rpm)in the case of adverse weather conditions (for example, particularly cold climate).It is a resistance located near the radiant mass with a maximum power of 700W and a voltage of 13.5VThe PTC additional heater control algorhythm manages the enablement checking whether the following conditionsexist simultaneously and persists for 3 seconds:Outside temperature < 20° C (winter temperature)Key onClimate control unit in position other than OFFEngine rpm > 7000 rpmEngine coolant temperature < 64 °CAir flow rate > 0Battery voltage > 12.2 VTreated air temperature Vent 50 °CWaiting for a period of 3 secondsWith the procedure in progress, it is aborted (until the next key-off/key-on) for any of the following conditions:RPM < 700 RPMEngine coolant temperature > 64 °Cwhilst the action is only suspended (and resumed when the condition that caused it to be suspended ceases):if the user manually selects a nil flow ratemanually selects the OFF button at the control unitVent Treated temperature > 50 °CThe outside temperature is no longer detected after this process.The logic involves activating/deactivating the relays according to the temperature of the water according to te P.T.C.thermal balance.PTC THERMAL BALANCEThe PTC control should also take into account the supply voltage (measured at the control unit terminals)to establish the enabling percentage depending on to the electrical balance of the vehicle according to the tablefor the first 120 seconds of the check.ELECTRICAL BALANCEThe P.T.C. is deactivated when the air flow rate is zero.If the P.T.C. heater is fitted on the vehicle the Quote Share this post Link to post Share on other sites
Acomarea 0 Posted February 26, 2013 Da li teromostat moze uticati na sledece,da broj obrtaja ne poveca kada je hladan znaci ugrejan ili ne on radi na 850,zatim sledece kazaljka radne temperature nece da dodje do polovine,nikako stalno je ispod izmedju pocetne crte i sredine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted February 26, 2013 Na obrtaje ne moze da utice...ne radi ti automatski sauh...a to sto ne podize temperaturu, to je sigurno do termostata, ostao otvoren Poslato sa ne znam sta cu sa njim kada krenu sorcevi i majce... Quote Share this post Link to post Share on other sites
batavs 0 Posted February 26, 2013 Da li teromostat moze uticati na sledece,da broj obrtaja ne poveca kada je hladan znaci ugrejan ili ne on radi na 850,zatim sledece kazaljka radne temperature nece da dodje do polovine,nikako stalno je ispod izmedju pocetne crte i sredine.Na kucistu termostata se nalazi davac temperature koji cita temperaturu rashladne tecnosti u sistemu,njega vidi kompijuter i treba da obogati smesu preko dizni ne menja broj obrtaja,vec obogacuje smesu preko kompa..To sto ti ne prelazi jednu crtu sigurno je termostat..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
RINGE 0 Posted February 28, 2013 (edited) Crko mi je termostat na svom Fiat Stilu 1.9 jtd popravio sam ga za 800din kome treba savet neka pise sve cu lepo objasniti Edited March 1, 2013 by neshaoct prebačeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted February 28, 2013 Meni je ostao otvoren termostat ali kod Punta 1.9D i najjeftinije resenje koje sam nasao je 5200 dinara u jednoj radnji naravno + majstoru za ruke mogao bi da napises resenje ovde ako moze da pomogne, a ne da cuvas tajnu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 795 Posted February 28, 2013 Kako? Ne bi bilo loše da nam objasniš jer termostat za JTD košta..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
RINGE 0 Posted February 28, 2013 Drugari znam da je veoma skup termostat ali postoji jedno odlicno resenje koje dosta stedi a kazaljka temperature stoji na polovini...... Kupi se termostat od renoa 4 kosta 620 din stvi se u crevo koje ide na stari termostat a vrh se ubaci i stari u plastican deo stegne se sa dve selne i gotovo sve funkcionise extra jeste "budzenje" ali radi i jeftinije dosta i taj renoov termostat necrkava http://www.alfisti.rs/forum/index.php?showtopic=2798 ovde imate i slike kako izgleda verujete bolje resenje nego nov termostat orginal koji crkava svaki cas Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted February 28, 2013 A sta ce mo sa protokom kod ovi cipovanih? A dosta ih je ovde?Ringe ne hebi masu u zdrav mozak... Quote Share this post Link to post Share on other sites