Jump to content
FAS Goran
nidza

Termostat JTD

Recommended Posts

Ja sam kupio original termoatat u Bogunovicu,bas iz rezloga sto sam citao dosta o problemima sa radnom temperaturom i grejanjem u kabini. Jednostavno JTD ima problem sa grejanjem. I kod mene je ista situacija kao sto je Manfred opisao. Ja sam merio i od prilike za 5 do 6 km mi dostigne radnu temperaturu i to kada mi je ventilacija iskljucena. Ja imam digitalnu klimu koja je stalno ukljucena,a pocinje da radi cim temperatura motora predje 50 stepeni,tj kada kazaljka krene sa peve crte. Kada mi je ventilacija ukljucena vreme za postizanje radne temperature je znatno duze i ako ne vozim preko 2000 obrtaja cesto se desi da i ne dostigne polovinu skale.

Takodje mi se desava da kada bez ukljucivanja ventilacije dostigne radnu temperaturu nakon ukljucivanja grejanja temperatura pocne da pada opet ako ne vozim preko 2000 obrtaja. Jedino resenje je kao sto je Manfred rekao prebacim na unutrasnju cirkulaciju,temp na max a ventilator na 2. Zvao sam Gorana zbog takvog grejanja ali mi je covek rekao da jednostavno JTD ima taj problem od samog starta i da se povodom toga nista ne moze uraditi.

Da li sam u pravu ako kazem da termostat nema nikakve veze sa sa cirkulacijom tecnosti od motora do kabine,vec da on prekida vezu izmedju hladnjaka i motora? Tom logikom inzinjeri FIATa su malo predimenzionisali cevi i hladnjak za grejanj da bi se dobilo dobro grejanje u kabini pa cim pustite grejanj on dosta obara temperaturupa nemamo ni dobro grejanje ni brzo dostizanje temperature. Ja znam da mi je termoatat ispravan jer kada ne koristim grejanje sve funkcionise,problem je sa delo vezanim za grejanje kabine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre neki dan sam video sta rade taxisti kod stila jtd pa reko da podelim ovde . Crko termostat na stilu ode baja kupi od renoa 4 za 500din ,skine crevo koje ide iz termostata ka hladnjaku namaze uljem da lakse udje ovaj reno-ov i ugura ga unutra stavi selnu oko njega vrati sve nazad i auto radi normalno ne dize temperaturu grejanje radi sve po ps-u ,i jos tu saznam da svi taxisti toce euro loz ulje na Altini i tu neki sa audijem A6 2007 isto toci lozaka ,al ja ne smem....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima o tome nadugačko i naširoko na forumu... :thumbup: U svakom slučaju, hvala što si se setio da podeliš informaciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kao sto kaze nas tata foruma (vec pricano) pa zato i ja da se nadovezem.

Nek taksisti budze sta hoce! (u stanju su da ture i obican zamajac umesto plivajuceg)

Nije to dobro za zdravlje i dzep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne rade to taksiti samo brale moj,nego ko god se uhvati kljuca misli da je majstor,pa ja sam imao slucajeva da covek mehanicar dodje kupi deo za stila primera radi i hoce set kvacila skinuo ga,a ne zna da li mu je plivajuci zamajac ili ne..

sto se tice loz ulja to ne treba komnetarisati :realmad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zimus sam zamenio termostat,od onda sve radi kako treba,stavio sam neki vernet.Moram reci da nisam primetio da opada temperatura nikad,a bas sam probao posle zamene na -5 maksimalno grejanje stajao auto u mestu 5 minuta i nista,inace je multijet 1.9.

A sto se tice tih fora sa termostatom,loz uljem, zamajcem i ko zna jos cime to ima smisla kod taksista jer voze po sistemu dok izdrzi izdrzi, i onako prave 70-80 k godisnje pa 2-3-godine i menjaj.sve te budzevine traze izuzetnu paznju jer nikad nisi nacisto kad ce da zaglavi i to zatvoren u avgustu negde u guzvi i ako ne obratis paznju eto belaja.

Moram da prokomentarisem i ovo sa zamajcem iako nije za ovu temu.Moze da se vozi i sa "zavarenim "zamajcem ali vrlo oprezno jer svaki nagli start rizikuje veliku havariju.

I na kraju se postavlja pitanje kad sve to "ubudzis "zasto si kupio auto od 120 konja sa svom opremom ako ekstemno moras da pazis na grejanje ,hladjenje ,kvacilo, gas,......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zimus sam zamenio termostat,od onda sve radi kako treba,stavio sam neki vernet.

Uzeo si najbolji tj najkvalitetniji, gde si ga kupio?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto dosta ljudi pita sta je problem sa pothladjenim motorom evo teksta koji je, po meni, veoma poucan ai alarmantan kod redovnih problema sa termostatom kod JTD motora ( a i sire) :).

Jeste da nije sezona termostata i da su problemi "prosli" ali evo teksta za one koji imaju pitanje sta moze da se desi sa motorom.

Problemi sa «podhlađenim» motorom u zimskim uslovima vožnje

Na niskim temperaturama, u zimskom periodu, a naročito u gradskoj vožnji sa čestim stajanjem i pokretanjem motora, često se i ne dostigne radna temperatura motora, odnosno motor je stalno «podhlađen».

U tom slučaju sagorevanje goriva je nepotpuno. Nesagorelo gorivo negativno utiče na motor sa više aspekata. Na prvom mestu, velike količine čađi, koje se pojavljuju usled nepotpunog sagorevanja, troše velike količine disperzanata i na taj način skraćuju vek motornog ulja. Čađ zajedno sa kondenzovanom vlagom proizvodi velike količine taloga koji slepljuju klipne prstenove i vodove za ulje, a osim toga na visokim radnim temperaturama prelaze u tvrdi koks koji oštećuje cilindre i druge delove motora.

Osim toga, nesagorelo gorivo razređuje motorno ulje, viskoznost ulja pada, a samim tim dolazi i do pada pritiska ulja u sistemu, pa se ne može obezbediti dovoljan dotok do svih mesta podmazivanja, što ima za posledicu povećano habanje delova motora. Zbog razređenog goriva uljni film slabi i prekida se, što se manifestuje preko povećane buke usled trenja. Zbog slabijeg zaptivanja između klipa i cilindra sporiji je start i manja kompresija.

Nakon izvesnog vremena nesagorelo gorivo ispari, međutim ostaje talog koji slepljuje klipne prstenove i koksuje na pečurkama ventila, što ima za posledicu poremećeno ubrizgavanje goriva. Gorivo se ne raspršuje u vidu magle, već u vidu sitnih kapljica, što smanjuje iskorišćenje a povećava potrošnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Behr je i u Fiatovoj kutiji. Gde se može kupiti Behr i po kojoj ceni ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvek me izluđivalo što umesto brojeva imaju samo crtice na termometru pa sam se danas igrao na dijagnostikom i pratio temp motora.

tabla_2_uvecana.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala na postu. Meni se dešava da mi stoji uvek na ovih 72C sem kada sam u guzvi ili kada je baš toplo. To verovatno znači da je termostat ostao otvoren ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle svih postova moje pitanje ce biti glupo:)

Meni Alfa postigne temp. 90 u gradu, ali cim izadjem na otvoreno i malo mu ga dam po gasu pada na 75 stepeni.

Znaci da je termostat? :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

i ja i drugar smo na stilu imali problem sa temperaturom, stalno je varirao pogotovo zimi nikad na pola kazaljka nije bila.....samo novi termostat i to je to

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po vasem dosadasnjem iskustvu koji bi termostat bio najbolja kupovina?

U AP sportu imaju kao orginal fiat 6200din u Kitu imaju Facetov 5990din u VS Group imaju Vernetov za 4400din i BEHR oko 6000din

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam stavio Fiat. Konsultovao sam se sa majstorom i termostat nije stvar koja se svaki dan kupuje, tako da smo zaključili da je najbolje uzeti original pa si sigurno miran 10ak godina sa tim. Inače, ta cena koju vidiš na internetu nije tačna :wallbash: Ja sam uzeo pre 2 nedelje i košta 6700 u AP-u.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa taj orginal FIAT me bas i brine, Auto je 2006 godiste i jos prosle zime je poceo da otvara ranije i pusta vodu u veliki hladnjak. Ne samo kod mene ogroman broj ljudi je izmenjalo termostate. Moj prijatelj i komsija isto na stilu 2006 sa fabrickim je imao problema on je jos prosle godine stavio facetov. Zato pitam, ima vise proizvodjaca pa reko da podelimo iskustva kako se koji kome pokazao. Generalno ne gine mi oko 6000 da izdvojim za novi.

Edited by drvac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...