Branko 0 Posted February 18, 2012 Ja sam kupio original termoatat u Bogunovicu,bas iz rezloga sto sam citao dosta o problemima sa radnom temperaturom i grejanjem u kabini. Jednostavno JTD ima problem sa grejanjem. I kod mene je ista situacija kao sto je Manfred opisao. Ja sam merio i od prilike za 5 do 6 km mi dostigne radnu temperaturu i to kada mi je ventilacija iskljucena. Ja imam digitalnu klimu koja je stalno ukljucena,a pocinje da radi cim temperatura motora predje 50 stepeni,tj kada kazaljka krene sa peve crte. Kada mi je ventilacija ukljucena vreme za postizanje radne temperature je znatno duze i ako ne vozim preko 2000 obrtaja cesto se desi da i ne dostigne polovinu skale. Takodje mi se desava da kada bez ukljucivanja ventilacije dostigne radnu temperaturu nakon ukljucivanja grejanja temperatura pocne da pada opet ako ne vozim preko 2000 obrtaja. Jedino resenje je kao sto je Manfred rekao prebacim na unutrasnju cirkulaciju,temp na max a ventilator na 2. Zvao sam Gorana zbog takvog grejanja ali mi je covek rekao da jednostavno JTD ima taj problem od samog starta i da se povodom toga nista ne moze uraditi. Da li sam u pravu ako kazem da termostat nema nikakve veze sa sa cirkulacijom tecnosti od motora do kabine,vec da on prekida vezu izmedju hladnjaka i motora? Tom logikom inzinjeri FIATa su malo predimenzionisali cevi i hladnjak za grejanj da bi se dobilo dobro grejanje u kabini pa cim pustite grejanj on dosta obara temperaturupa nemamo ni dobro grejanje ni brzo dostizanje temperature. Ja znam da mi je termoatat ispravan jer kada ne koristim grejanje sve funkcionise,problem je sa delo vezanim za grejanje kabine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Manfred 2 Posted February 19, 2012 Potpuno si u pravu druze Brano Quote Share this post Link to post Share on other sites
Petza 1 Posted April 16, 2012 Pre neki dan sam video sta rade taxisti kod stila jtd pa reko da podelim ovde . Crko termostat na stilu ode baja kupi od renoa 4 za 500din ,skine crevo koje ide iz termostata ka hladnjaku namaze uljem da lakse udje ovaj reno-ov i ugura ga unutra stavi selnu oko njega vrati sve nazad i auto radi normalno ne dize temperaturu grejanje radi sve po ps-u ,i jos tu saznam da svi taxisti toce euro loz ulje na Altini i tu neki sa audijem A6 2007 isto toci lozaka ,al ja ne smem.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted April 16, 2012 Ima o tome nadugačko i naširoko na forumu... U svakom slučaju, hvala što si se setio da podeliš informaciju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Petza 1 Posted April 16, 2012 Video pa reko ajde da pomognem ljudima da ne bacaju pare ako radi Quote Share this post Link to post Share on other sites
STILISTA 2 Posted April 16, 2012 kao sto kaze nas tata foruma (vec pricano) pa zato i ja da se nadovezem.Nek taksisti budze sta hoce! (u stanju su da ture i obican zamajac umesto plivajuceg)Nije to dobro za zdravlje i dzep. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted April 16, 2012 Ne rade to taksiti samo brale moj,nego ko god se uhvati kljuca misli da je majstor,pa ja sam imao slucajeva da covek mehanicar dodje kupi deo za stila primera radi i hoce set kvacila skinuo ga,a ne zna da li mu je plivajuci zamajac ili ne..sto se tice loz ulja to ne treba komnetarisati Quote Share this post Link to post Share on other sites
Botunjac 0 Posted April 17, 2012 Zimus sam zamenio termostat,od onda sve radi kako treba,stavio sam neki vernet.Moram reci da nisam primetio da opada temperatura nikad,a bas sam probao posle zamene na -5 maksimalno grejanje stajao auto u mestu 5 minuta i nista,inace je multijet 1.9. A sto se tice tih fora sa termostatom,loz uljem, zamajcem i ko zna jos cime to ima smisla kod taksista jer voze po sistemu dok izdrzi izdrzi, i onako prave 70-80 k godisnje pa 2-3-godine i menjaj.sve te budzevine traze izuzetnu paznju jer nikad nisi nacisto kad ce da zaglavi i to zatvoren u avgustu negde u guzvi i ako ne obratis paznju eto belaja. Moram da prokomentarisem i ovo sa zamajcem iako nije za ovu temu.Moze da se vozi i sa "zavarenim "zamajcem ali vrlo oprezno jer svaki nagli start rizikuje veliku havariju. I na kraju se postavlja pitanje kad sve to "ubudzis "zasto si kupio auto od 120 konja sa svom opremom ako ekstemno moras da pazis na grejanje ,hladjenje ,kvacilo, gas,...... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dfast 2 Posted April 18, 2012 Zimus sam zamenio termostat,od onda sve radi kako treba,stavio sam neki vernet.Uzeo si najbolji tj najkvalitetniji, gde si ga kupio? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bglion 401 Posted April 19, 2012 Posto dosta ljudi pita sta je problem sa pothladjenim motorom evo teksta koji je, po meni, veoma poucan ai alarmantan kod redovnih problema sa termostatom kod JTD motora ( a i sire) .Jeste da nije sezona termostata i da su problemi "prosli" ali evo teksta za one koji imaju pitanje sta moze da se desi sa motorom. Problemi sa «podhlađenim» motorom u zimskim uslovima vožnjeNa niskim temperaturama, u zimskom periodu, a naročito u gradskoj vožnji sa čestim stajanjem i pokretanjem motora, često se i ne dostigne radna temperatura motora, odnosno motor je stalno «podhlađen».U tom slučaju sagorevanje goriva je nepotpuno. Nesagorelo gorivo negativno utiče na motor sa više aspekata. Na prvom mestu, velike količine čađi, koje se pojavljuju usled nepotpunog sagorevanja, troše velike količine disperzanata i na taj način skraćuju vek motornog ulja. Čađ zajedno sa kondenzovanom vlagom proizvodi velike količine taloga koji slepljuju klipne prstenove i vodove za ulje, a osim toga na visokim radnim temperaturama prelaze u tvrdi koks koji oštećuje cilindre i druge delove motora.Osim toga, nesagorelo gorivo razređuje motorno ulje, viskoznost ulja pada, a samim tim dolazi i do pada pritiska ulja u sistemu, pa se ne može obezbediti dovoljan dotok do svih mesta podmazivanja, što ima za posledicu povećano habanje delova motora. Zbog razređenog goriva uljni film slabi i prekida se, što se manifestuje preko povećane buke usled trenja. Zbog slabijeg zaptivanja između klipa i cilindra sporiji je start i manja kompresija.Nakon izvesnog vremena nesagorelo gorivo ispari, međutim ostaje talog koji slepljuje klipne prstenove i koksuje na pečurkama ventila, što ima za posledicu poremećeno ubrizgavanje goriva. Gorivo se ne raspršuje u vidu magle, već u vidu sitnih kapljica, što smanjuje iskorišćenje a povećava potrošnju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Grenmlin 0 Posted April 19, 2012 Veoma poucno,svaka cast! Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted May 13, 2012 Behr je i u Fiatovoj kutiji. Gde se može kupiti Behr i po kojoj ceni ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
filipovic 0 Posted May 14, 2012 ap sport- ja ga kupio stavio i ok Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted May 24, 2012 Uvek me izluđivalo što umesto brojeva imaju samo crtice na termometru pa sam se danas igrao na dijagnostikom i pratio temp motora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
benlika 0 Posted May 24, 2012 hvala na postu. Meni se dešava da mi stoji uvek na ovih 72C sem kada sam u guzvi ili kada je baš toplo. To verovatno znači da je termostat ostao otvoren ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kejd 1 Posted May 24, 2012 Da, verovatno je ostao otvoren, isti problem sam imao do zamene. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gremlin 0 Posted May 29, 2012 Posle svih postova moje pitanje ce biti glupo:)Meni Alfa postigne temp. 90 u gradu, ali cim izadjem na otvoreno i malo mu ga dam po gasu pada na 75 stepeni.Znaci da je termostat? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bglion 401 Posted May 30, 2012 Termostat 100% Quote Share this post Link to post Share on other sites
DUKA_ 0 Posted June 16, 2012 i ja i drugar smo na stilu imali problem sa temperaturom, stalno je varirao pogotovo zimi nikad na pola kazaljka nije bila.....samo novi termostat i to je to Quote Share this post Link to post Share on other sites
drvac 0 Posted September 19, 2012 Po vasem dosadasnjem iskustvu koji bi termostat bio najbolja kupovina?U AP sportu imaju kao orginal fiat 6200din u Kitu imaju Facetov 5990din u VS Group imaju Vernetov za 4400din i BEHR oko 6000din Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted September 19, 2012 naj jeftiniji i onda ga menjas na svakom redovnom servisu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2821 Posted September 19, 2012 Ja sam stavio Fiat. Konsultovao sam se sa majstorom i termostat nije stvar koja se svaki dan kupuje, tako da smo zaključili da je najbolje uzeti original pa si sigurno miran 10ak godina sa tim. Inače, ta cena koju vidiš na internetu nije tačna Ja sam uzeo pre 2 nedelje i košta 6700 u AP-u. Quote Share this post Link to post Share on other sites
drvac 0 Posted September 19, 2012 (edited) Pa taj orginal FIAT me bas i brine, Auto je 2006 godiste i jos prosle zime je poceo da otvara ranije i pusta vodu u veliki hladnjak. Ne samo kod mene ogroman broj ljudi je izmenjalo termostate. Moj prijatelj i komsija isto na stilu 2006 sa fabrickim je imao problema on je jos prosle godine stavio facetov. Zato pitam, ima vise proizvodjaca pa reko da podelimo iskustva kako se koji kome pokazao. Generalno ne gine mi oko 6000 da izdvojim za novi. Edited September 19, 2012 by drvac Quote Share this post Link to post Share on other sites