Jump to content
FAS Goran
nidza

Termostat JTD

Recommended Posts

Koliko ja znam, postoje dve vrste termostata :

 

1. Termostati čiju  komoru ispunjava čvrsto punjenje na bazi parafina i opiljaka bakra (veoma retko se primenjuju, a neispravnost se manifestuje pothlađivanjem (ostao otvoren) ili pregrevanjem (ostao zatvoren). Namenjeni su za specijalne uslove rada i veoma malo rasprostranjeni u auto-industriji.

2.Termostati čiju komoru popunjava tečno visoko- dilataciono sredstvo (etar, specijalni vosak i sl), koje putem zagrevanja, svojim širenjem-isparenjima pomeraju ventil termostata. Ovakav tip termostata je najrasprostranjeniji u auto-industriji i karakteriše ga konstruktivna osobina da uvek ostaje otvoren. E, sad, uvek postoji mogućnost da protok kroz termostat zaustavi nešto drugo (prljavština, korozija, kamenac ili mehanički lom-pucanje osovine termostata), što je veoma retko, ali ne i nemoguće.

 

Zaključak je da termostati na našim vozilima (Vernet, Behr, Facet) ne bi trebali da dovedu do prokuvavanja istog, ali postoji mala mogućnost.

Zato postoji uređaj za kontrolu temperature na instrument tabli čije vrednosti bi vozač trebao da prati !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzor temperature već ima na kućištu termostata, samo da nađe i neki odgovarajući toplomer koji će da mu se slaže uz enterijer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ima on sve i na bordu. Treba samo sa obd da izvuce odgovarajucu zicu da nabudzi neki aftermarket, al sto bi to radio :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kapiram ja to, ali hoću da je stalno imam na oku, a ne da svaki put pipkam po boardu. Za mene, to je uvek najvažniji instrument i naravno brzinomer, zbog ovih što iskaču iz zasede !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna informacija,kupio sam nedavno auto Stilo 1.9 JTD 2004g i samo prvi dan mi je temperatura bila na pola i tu je drzao samo prvi dan.sad ga vozim vec 5-7 dana i najvise popne samo 2 crte nikako da dodje na pola.Kad ukljucim kao grejanje posto imam digitalnu klimu jedva grije sa desne strane toplo suvozaceva strana a moja vozaceva strana duva hladno ,Jos ne znam kako se koristi bas ta digitalna klima ali dobro.Molim za instrukcije koliko se razumem moram menjati termostat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jer pare se otisle u druge svrhe vaznije kao sto je termostat trap kocnice a za protokomer nemam para.Molim da mi kazete sta da radim.Ja sam po struci automehanicar ali samo za Teretna vozila Autobuse i Kamione,nikad nisam nista radio na kolima sem zamene gume termostata sijalica tako nekih bas osnovnih stvari tako  da oko auta nista ne znam a za autobus mogu sta hoces.Pa vas molim da me izvedete na pravi put.Unapred hvala

 

Da li  zameni termostat  ili ne ?  

A to što ti na jednoj strani duva hladno a na drugoj toplo (osim ako nije tako podešeno na klimi) računaj da je klapna sjebana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostat cu da menjam jer sam za to skupio pare sutra idem kupiti sve te delove sto mi fale.Kako za tu klapnu sta da radim.Pre ce biti da ja ne znam da koristim digitalnu klimu i podesim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo resi dostizanje radne temperture (termostat), pa ces videti na cemu si sa grejanjem i da li tu postoji problem.

Ako, ne daj Boze, budes uocio da nesto ne radi kako treba, sve smo detaljno ispisali u postojecoj temi: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41104-fiat-stilo-automatska-digitalna-klima/

Ako nesto ne bude jasno oko klime, slobodno se dopisi u toj temi.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

ljudi da se nadovezem na temu vezano za instrument tablu i merne jedinice mada je u pitanju kazaljka goriva...ovo je pocelo da mi se desava od kad je poceo ovaj pad temperature.dam kontakt i sacekam grejace ,kazaljka podigne do mere do koje je pun rezervoar,onda kad okrenem kljuc i upalim auto kazaljka se resetuje (ponovo na nulu i nazad) i cuje se kao neki zvuk iz instrument table .i moram da napomenem da se to ne desava kada je vruc ili preko dana kad je toplo i slicno vec samo neki put.e sad primetio sam da mi se jednom i desilo da mi akumulator se kao ispraznio ujutru da li je moguce da je malo ak. oslabeo pa se to zimi pored paljenja malo poremetilo i ovo na meracu.

ovo pitam jer do sada kazaljka pocela da pokazuje gorivo tek kada upalim auto i nije se cuo nikakav zvuk.

stilo 1.9 jtd 85 kw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno pitanje pošto ste ugrađivali ove r4 termostate u dizele zanima me dal može da se ubaci u benzince konkretno za moj bravo 1,6 .Da li su creva standarne širine da bi mogao da uguram ovaj

termostat ?

Kolko vidim ubacuje se u gornje crevo koje ide od hladnnjaka ka motoru?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sa tim vernetom nisam imao sreće ni na jednom autu. Na bmw-u sam tri puta reklamirao i posle toga je radio, a na lanciji dedri dva termostata sam menjao i ponovo nije ispravan(otvoren non stop)

Jedno pitanje, da li je normalno da predjem 10 km da bi mi se auto zagrejao na radnoj temperaturi? Nov termostat je stavljen pre par meseci. Fiat doblo 1.9jtd (zatvoren egr)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalno. Ja ujutru dođem do posla (11 km), ako nema gužve, tek kad parkiran, tu je blizu radne. Dobro, grejanje palim kad krene da diže skalu, oko 55-60*.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti za 10 km dostigne radnu, kazaljka zakuca na pola ti si srecan covek! Meni je jutros trebalo oko 15ak km da kazaljka dodje na pola skale. To je normalno za JTD.  I ja palim grejanje kada odlepi skalu.

 

Moj facet iz AP Sporta i posle pune 3 godine radi normalno, pu pu pu  :smoke:  Ovo ce mu biti cetvrta zima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da l' sam istripovao, ali čini mi se da se u kabini oseća malo na izduvne gasove pri grejanju od kada je riknuo termostat. Verovatno to nema veze jedno s drugim, ali nisam siguran. Je l' imao neko sličnog iskustva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam juče ugurao termostat od R5 GT-a koji otvara na 89.
Auto sam upalio i radio je 5 minuta u mestu.
Nakon toga stigao je na radnu posle 5 kilometara (vožnja od Bloka 45 do Intera).

Grejanje nisam palio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da l' sam istripovao, ali čini mi se da se u kabini oseća malo na izduvne gasove pri grejanju od kada je riknuo termostat. Verovatno to nema veze jedno s drugim, ali nisam siguran. Je l' imao neko sličnog iskustva?

Mislim da ti se cini, zimi se uvek vise osete izduvni gasovi, mada proveri i filter klime u kakvom je stanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se javim sinoc sam zamenio termostat koji sam kupio u kitkomercu 4300 dinara za dva sata bez zurbe lagano zamenjeno i izluftirano i sada ne da greje nego razibija kako greje.Sto se tice same zamene nije to nista toliko komplikovano samo lagano i sve sto vam smeta bolje skinite da imate lep pristup i rad i samo rad.Kupiti lepo sve selne vise komada  i to je to.Ako niste sigurni u sebe onda bolje platiti majstora da to zameni pa nek se muci on.Jedini problem sam imao sa tim donjim srafom tj bio je brezon koji malo duzi pa to smeta da se svuce ali kad raskacite sve oko njega malo napnete pajserom zavucete kljuc 13 i odvrci...to je jedini problem kad je tako inzenjer napravio mesto da je stavio lepo obican sraf i gotova stvar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...