Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Alfa Romeo Giulia

Recommended Posts

Poseta fabrici u kojoj se proizvodi Alfa Romeo Giulia GTAm

 

Giulia GTAm izbliza - video je sihronizovan na ENG:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Giulia, Evropa:

- decembar 2020. : 815 komada;

- kompletna 2020. godina: 7.436 komada;

- ukupno od pocetka produkcije: 70.597 komada.

 

Znamo da je menadzment svojevremeno planirao da ce samo godisnja prodaja Giulia biti 80.000 komada (a model je vec u 5. godini na trzistu):

 

Untitled8881.thumb.png.726b701c6e3301681bce31da110d181b.png Untitled988.thumb.png.ac9767ee24f06159d2b141f23d53c85c.png

 

Koliko je prodaja u Evropi pala, pokazuje podatak da su po prvi put prodali vise Giulia u USA (8.203 komada). Gde je prodaja npr. 2017. bila trostruko manja nego u Evropi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voleo bih da istraju i da ne propadnu, da osluskuju sta trazi trziste i da to ispune.

Super sto je vozacki automobil, ali je to ipak pre svega obican putnicki automobil i treba pre svega da bude odlican putnicki automobil, pa onda da ga izuzetna voznja izdvoji od ostalih.

 

Jer na autoputu, gradu, ravnoj magistrali djulija ne odskace iznad konkurencije, tu joj nesto fali.

Jer ne kupuje se djulija dizel kao vikend auto za trke po stazi, niti se tako prodaju desetine ili stotine hiljada primeraka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Giulia osvojila titulu najboljeg automobila u Nemačkoj

 

giulia ger.jpeg

  • U Nemačkoj, Giulia je zauzela prvo mesto u kategoriji uvoznih vozila srednje klase prema glasovima čitalaca magazina ''auto motor und sport''.
  • Alfa Romeo Giulia je 2021. godine četvrti put u pet godina proglašena za dobitnika nagrade za najbolji automobil.
  • Više od 101.000 čitalaca su glasala za svoje favorite između 378 modela vozila dostupnih na nemačkom tržištu.

Alfa Romeo Giulia osvojila je još jednu prestižnu nagradu nakon što je proglašena za najbolji automobil 2021. godine u izboru časopisa ''auto motor und sport''. Čitatelji su izglasali italijansku sportsku limuzinu za pobednika u kategoriji uvoznog vozila srednje klase i to četvrti put u poslednjih pet godina. Sa osvojenih 22% glasova, Alfa Romeo Giulia je nadmašila 14 konkurenata, a Alfa Romeo Giulietta i Alfa Romeo Stelvio, drugi odnosno treći u svojim kategorijama, upotpunili su uspeh brenda Alfa Romeo u dodeli nagrada za najbolji automobil 2021. godine.

 

Četvrta pobeda modela Alfa Romeo Giulia u poslednjih pet godina na dodeli nagrada za najbolji automobil je samo dodatno pokazala koliko je nepokolebljiv entuzijazam nemačkih ljubitelja automobila. Ovo se može videti ne samo iz pobede modela Giulia, već takođe i iz vrhunskog plasmana modela Stelvio i Giulietta u svojim kategorijama. Više od 101.000 čitatelja je učestvovalo u 45. izdanju takmičenja pod nazivom ''Best Cars'' koje organizuje automobilski magazin ''auto, motor und sport''. Oni su mogli da biraju između 387 modela podeljenih u 11 kategorija, uključujući posebna priznanja za uvozna vozila. Ceremonija dodele nagrada je prvi put ikada održana virtuelno.

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

chasingcars.jpg ChasingCars: 2021 Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

 

I dalje ne postoji jeftiniji Ferrari sa 4 vrata -  Giulia Quadrifoglio:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autocar.jpg Autocar: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio vs BMW M3 Competition

 

Najnovijija i najjača varijanta M3 protiv, kako kažu iz Autocara ''its greatest competitor'' Giulia Quadrifoglio.

Na kraju, oba lika bi izabrali Giuliu:

 

 

 

pistonheads.jpg PistonHeads:

 

I njemu je Giulia pobednik duela:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raikonen i Đovanazi predstavljaju najmoćniji Alfa Romeo u istoriji

 

212672-alfa gta 03.jpg

 

Formula 1 se vratila prošlog vikenda, sa prvom trkom koja se vozila na Bahrain International Circuit stazi. Za početak nove sezone, Alfa Romeo tim odlučio je da provoza svoj C41 bolid zajedno sa Giulia GTAm ulično leganim automobilom jednom stazom, ali ne u Bahreinu. Vozači tima, Kimi Raikonen i Antonio Đovanazi nalazili su se u odelima opremljenim sa GTA i GTAm imenima tokom prethodne nedelje, u čast najmoćnijeg proizvodnog automobila performansi italijanskog brenda do dana današnjeg.

 

212673-alfa gta 02.jpg

 

Giulia GTA i GTAm modeli poseduju pogonske sklopove koji su gotovo isti kao kod normalnih Quadrifoglio automobila, osim što poseduju dodatnih 30 konja. Ovo možda ne deluje kao preterano poboljšanje, ali najbitnija razlika se zapravo krije u poboljšanoj aerodinamici automobila, zajedno sa upravljačkim modifikacijama.

 

212674-alfa gta 01.jpg

 

Raikonen i Đovanazi su lično bili uključeni u razvoj GTA i GTAm automobila, provodeći svoje vreme sa njima na stazi Balocco Proving Ground. Vešanje novih varijanti poseduje nove opruge, amortizere i koševe, sa obe osovine proširene za pedeset milimetara. Po pitanju aerodinamike, obe verzije, GTA i GTAm poseduju nove branike, pragove i ekstraktore, dok GTAm poseduje prednosti dodatnog velikog stabilizatora pozadi. Po pitanju redukcije kilaže, GTAm smršao je za sto kilograma, u poređenju sa modelom Quadrifoglio koji teži 1.726 kg, zajvaljujući ekstenzivnom upotrebom ugljeničnih vlakana, upotrebom leksana na bočnim i zadnjim prozorima umesto stakla, točkova sa centralnim zaključavanjem i uklanjanjem zadnja tri sedišta.

 

GTAm varijanta pridružila se C41 trkačkom bolidu koji predstavlja izazivača kompanije Alfa Romeo u ovogodišnjoj Formula 1 sezoni. Ovaj trkački F1 model doživeo je sitne promene u poređenju sa prošlom sezonom, jer će pravom redizajnu moći da se posvedoči tek sledeće godine kada stižu i nova regulatorna pravila ovog šampionata. Za volanom C41 modela naći će se Raikonen i Đovanazi, koji će verovatno imati priliku da napreduju u šampionatu zahvaljujući novom Ferrari agregatu njihovih bolida.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Giulia GTAm - specijalni gost Kimija Raikonena i Antonija Đovinacija na Imoli

 

home_page.jpg

  • Na Imola Gran priju koji će biti održan u nedelju debitovaće model Alfa Romeo Giulia GTAm na pozornici Italije i sveta.
  • Alfa Romeo Giulia GTAm u upečatljivoj crvenoj boji prvi put biće zvezda pit stopa.

U 15 časova u nedelju 18. aprila druga runda Svetskog šampionata Formule 1 započeće na stazi Enco i Dino Ferari u Imoli. Iako se i dalje odigrava iza zatvorenih vrata, ovaj događaj će imati ogroman medijski uticaj. Kako bi se proslavila ova prilika, regija Emilija-Romanja, u partnerstvu sa Ministarstvom spoljnih poslova Italije, pripremila je komunikacionu kampanju fokusiranu na koncept ''Made in Italy'' i italijansku izvrsnost na polju automobilizma. Alfa Romeo, perjanica italijanskog sportskog duha na četiri točka, odabrao je ovu pozornicu za zvanični debi modela Giulia GTAm.

 

Giulia_GTAm_-_Emilia_Romagna_Grand_Prix_(3).jpg

Giulia_GTAm_-_Emilia_Romagna_Grand_Prix_(2).jpg Giulia_GTAm_-_Emilia_Romagna_Grand_Prix_(4).jpg

 

Super-automobil Biscione-a, čiji logo je već prepoznatljiv na uniformama vozača Alfa Romeo Racing Orlen trkačkog tima, specijalni je gost na traci pit-stopa, zajedno sa vozačima Kimijem Raikonenom i Antonijem Đovinacijem. U razvojnoj fazi oni su podržali Alfa Romeo tim putem testiranja koje je bilo usmereno na usavršavanje projekta, a sada odaju počast brendu time što će dočekati u garaži tima najmoćniji automobil koji je Alfa Romeo ikada proizveo.

 

Giulia_GTAm_-_Emilia_Romagna_Grand_Prix_(5).jpg Giulia GTAm - Emilia Romagna Grand Prix (6).jpg

 

Zajedno sa svojom ''sestrom'' modelom GTA, Giulia GTAm predstavlja naslednicu modela Giulia Gran Turismo Alleggerita iz 1965. godine, jednog od najuspešnijih automobila brenda Alfa Romeo u istoriji. Zahvaljujući plodnoj sinergiji sa timom švajcarske kompanije Sauber Engineering, GTAm uvodi tehnička i aerodinamička rešenja koja predstavljaju svojevrsni mig svetu trka i Formule 1, kao što je korišćenje ultra-lakih materijala i komponenti od ugljeničkih vlakana, kako bi se unapredio odnos težine i snage i usavršila aerodinamičnost; ili 20-inčne felne sa jednim zavrtnjem za fiksiranje felne, rešenjem koje je tipično u svetu jednosedišnih F1 vozila, ali jedinstveno na tržištu drumskih sedana.

 

Giulia_GTAm_-_Emilia_Romagna_Grand_Prix_(7).jpg

 

Alfa Romeo Giulia GTAm i staza: slika koja je postala stvarnost na legendarnoj stazi Imola.

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo Giulia (još jedan) restajling do kraja godine

 

213990-alfa giulia.jpg

 

Alfa Romeo očigledno pamti puno slavnija i bolja vremena. Tako je trenutno gama koju nudi pala na dva modela - Alfa Romeo Giulia i SUV Stelvio. Kako bi i ta dva modela zadržala korak sa sve agresivnijom i opasnijom konkurencijom, Alfa Romeo je najavio da će do kraja ove godine predstaviti obnovljene verzije oba automobila.

 

Tek treba da se vidi šta će doneti za jesen najavljeni dugoročni plan oporavka marke Alfa Romeo. Nekako istovremeno bi trebalo da objave kada će doći obnovljena Giulia i Stelvio, a novosti će pre svega biti na površini karoserije. U unutrašnjosti će dobiti novi dizajn, novu instrument ploču, veći ekran uz novu generaciju informativno-zabavnog sistema. O motorima se samo nagađa. Očekuje se da će Alfa zadržati u ponudi dizel motor, a govorka se da bi ispod haube svoje mesto mogao pronaći motor koji koristi Maserati Ghibli Hibrid, odnosno dvolitarski benzinac koji koristi pomoć blagog hibrida od 48V. I dok ćemo obnovljenu Giuliu videti do kraja ove godine, verovatno će u prodaju stići u prvom kvartalu 2022. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li ima inside-erskih informacija o izgledu redizajniranih Giulia i Stelvio? 

Koji je odnos TD-TB prodanih modela u Evropi?

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/19/2021 at 2:49 PM, N.N. said:

Portugalac je tražio da Stelvio i Giulia u proizvodnji uštede 1000 eura po primjerku...

Sa ove teme...

 

Ako je tako, onda je jasno da je cilj (novog) restajlinga ušteda.

Negde na Forumu sam isto pročitao (da sad ne tražim), da će svaka Giulia osim QV izgubiti karbonski kardan, kao i da se odustalo od full virtuelne table jer bi se zbog nje morala menjati cela prednja konzola, a to je skupo. Mislim da će joj konačno staviti full LED farove, ubaciti još veći centralni displej infotainmenta jer on može da stane bez da se menja cela prednja konzola...već dugo postoji aftermarket rešenje sa 10.25 inča (Giulia sada ima 8.8 inča), još bolji softver za njega...možda dodati i ''pravo'' ambijentalno...ali svuda gde se ne vidi (kao karbonski kardan, ali ne samo on sigurno) će uštedeti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Giulia GTA: legenda je izašla na ulice

 

gta giulia 01.jpeg

  • Alfa Romeo je predstavio novi model Giulia GTA međunarodnim medijima na Balocco stazi ''za dokazivanje'' (provincija Verčeli), gde je Autodelta razvila njegovog legendarnog prethodnika - 1965. Giulia GTA, ''Gran Turismo Alleggerita'', koji je nizao sportske uspehe širom sveta.
  • Inspirisana jednim od najuspešnijih modela u istoriji brenda Alfa Romeo dugoj 111 godina , nova Giulia GTA je epitom stila, mehanike i uživanja u vožnji.
  • Model Giulia GTA pokreće Alfa Romeo 2.9 V6 Bi-Turbo motor, osnažen do 540 KS, sa najboljim odnosom snage i težine u klasi od 187 KS po litru. Sa opsežnom upotrebom ultralakih materijala, ima korist od smanjenja težine za 100 kg u poređenju sa modelom Giulia Quadrifoglio, postižući ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 3.6 sekundi.
  • Dodatno, posebna tehnička rešenja su takođe razvijena za druge aspekte, uključujući aerodinamiku, prianjanje i upravljivost. Projekat je takođe koristio veštine Sauber Engineering tima i vozača Alfa Romeo Racing Formula 1 tima, Antonija Đovanacija i Kimi Rajkonena. 
  • Nove karakteristike uključuju 20-inčne felne sa jednom sigurnosnom maticom, prvi put na jednoj limuzini i titanijumski Akrapovič centralni izduvni sistem sa njegovim nepogrešivim zvukom. 
  • Širok izbor opcija za prilagođavanje - kao deo ponude koja podseća na duh modela 1965. Giulia GTA: od boja stvorenih od strane dizajnera u Alfa Romeo Centru stila do bezbrojnih detalja, uključujući čeljusti kočnica i u unutrašnjosti, balans štangle, sigurnosne pojaseve i šavove.
  • Biranje modela Giulia GTA stoga otvara vrata ka posvećenom korisničkom iskustvu, projektu koji traži kolektorske niše, kao i vrhunce na stazi: 500 numerisanih primeraka specijalno za EMEA tržište.
  • Ekskluzivno korisničko iskustvo i posvećeni proces prodaje, postprodajna usluga, sa ekskluzivnim paketom iskustva uključuje Bell kacigu u specijalnim GTA bojama, Goodwool pokrivač za auto krojen po meri, i ekskluzivne usluge. GTAm takođe dolazi sa Alpinestars kompletom trkačke odeće.  

Na Balocco stazi danas počinje da se prikazuje međunarodnim medijima model Alfa Romeo Giulia GTA, kao i ''ekstremna'' GTAm konfiguracija i da se organizuje test vožnja. Reč je o povratku jedne od legendi automobilizma i miljokaza u istorijatu brenda: modela Giulia GTA iz 1965. Zato je to autentični povratak korenima brenda osnovanog pre 111 godina, u svetu performansi i putovanja. Model koji je vraćen u život otelotvoruje jedinstvenu sposobnost brenda Alfa Romeo da kombinuje stil i sportski karakter.

 

Giulia_GTAm_Etna_Red_02.jpg Giulia_GTAm_ETNA_Red_04.jpg  

 

Jedine moguće lokacije za zvanično debitovanje bile su bivše radionice Autodelte na Balocco poligonu (u provinciji Verčeli), mestu gde je 1960-ih kreirana Giulia Sprint GTA, jedan od najuspešnijih automobila u istoriji brenda Alfa Romeo. Ova lokacija koja pobuđuje sećanja - sagrađena pre 60 godina, sa površinom od 6 km2, sa 27 različitih staza, ukupno 80 km - dom je razvoja i testiranja svih Alfa Romeo automobila. Baš su tu novinari isprobali novi Alfa Romeo super-automobil, kako bi uživali u njegovim kvalitetima vožnje na slikovitoj putanji van staza, u seoskim predelima provincije Verčeli, ka moreni Ivrea i Lago di Viverone u podnožju Alpa.

 

Giulia GTAm ETNA Red 03.jpg

 

Ukratko o modelu 
Giulia GTA je momentalno prepoznatljiva zahvaljujući ekskluzivnoj karakterizaciji koja je i estetska i funkcionalna, potvrđujući da u pitanju nije samo vežba iz stila nego vozilo visokih performansi koja su zasnovana na automobilu serijske proizvodnje, izvanrednom modelu Giulia Quadrifoglio. Sa opsežnom upotrebom ultralakih materijala, težina modela Giulia GTA je smanjenja za do 100 kg u poređenju sa modelom Giulia Quadrifoglio, a pokreće je unapređena verzija Alfa Romeo 2.9 V6 Bi-Turbo motora od 540 KS, sa odnosom težine i snage od 187 KS/l koji je najbolji u klasi. Takođe isporučuje izvanredne performanse, kako u pogledu vremena na stazi tako i ubrzanja. Sa sistemom Launch Mode, ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 3.6 sekundi.


Inženjeri Alfa Romeo su ciljali da unaprede aerodinamiku i upravljivost, ali i iznad svega da smanje težinu, prateći iste smernice kao za model Giulia GTA iz 1965. Kako bi se postigli ovi ciljevi, opsežno su korišćene komponente od ugljeničnih vlakana i kompozitnih materijala. Aerodinamika je specijalno dizajnirana da poveća aerodinamički pritisak. Ova rešenja otelotvoruju tehničku stručnost koja dolazi direktno iz Formule 1, zahvaljujući sinergiji sa timom Sauber Engineering. Njima su povereni aerodinamični dodaci, novi zadnji spojler - podesiv u 4 pozicije na modelu GTAm, i novi aktivni prednji spliter, koji se može produžiti za do 40 mm za korišćenje na stazi na modelu GTAm. Druge razvijene karakteristike uključuju Akrapovič centralni izduvni sistem od titanijuma, ugrađen u zadnji difuzer od ugljeničnih vlakana, i 20-inčne felne sa jednom sigurnosnom maticom, po prvi put viđene na jednoj limuzini, upareni sa specijalno odabranim Michelin gumama Pilot Sport Cup 2 Connect. Aerodinamičko istraživanje u vetro-tunelu nije bilo ograničeno na aerodinamičke dodatke, nego je obavljeno i za specijalno razvijeno podvozje koje ima kompletnu oplatu.

 

GTA i GTAm takođe koriste specijalni novi vazdušni ekstraktor koji može da poveća ''efekat na tlo'' automobila, time garantujući odlično prianjanje na put pri velikim brzinama. Konkretno, na modelu Giulia GTAm, najintenzivnija aerodinamička konfiguracija omogućava da se stvori trostruko više pritiska u poređenju sa Giulia Quadrifoglio, modelom koji je prethodno predstavljao referentnu tačku u klasi. Upravljivost je unapređena proširivanjem razmaka između prednjih točkova za 25 mm i zadnjih za 50 mm, i razvijanjem posebnog podešavanja vešanja za sisteme vešanja (prednji sa dva oscilirajuća ramena, dok zadnji koriste nezavisno ''multilink''). Specifična podešenost vešanja i upravljanja osigurava veću brzinu pri oštrom skretanju i u krivinama i poboljšanja stabilnosti bez uticaja na udobnost na svim površinama.

 

Na kraju, što se tiče performansi, Alfa Romeo 2.9 Bi-Turbo motor, koji se u potpunosti sastoji od aluminijuma i sposoban je da oslobodi ne manje od 510 KS u modelu Giulia Quadrifoglio, dostiže izlaznu snagu od 540 KS na modelu Giulia GTA, zahvaljujući pedantnom razvoju i kalibraciji inženjera brenda Alfa Romeo, koji su se pozabavili protokom hlađenja klipova i dizajnom klipnjača. Cirkulacija vazduha u rashladnim i prenosnim krugovima motora je takođe povećana. Za tako ekskluzivan model, brend je stvorio širok izbor prilagođavanja namenjenih za jedinstveno iskustvo kupovine ovog superautomobila, uključujući i paket iskustva sa Bell kacigom u specijalnim GTA bojama koja može biti prilagođena sa serijskim brojem, posebnim Goodwool pokrivačem za auto kao i posvećene usluge. GTAm takođe dolazi sa Alpinestars kompletom trkačke odeće. U Italiji, Giulia GTA i GTAm iskustvo košta 175.000 i 180.000 evra (uključen italijanski PDV od 22%).

 

Giulia_GTAm_Etna_Red_01.jpg

 

Jedinstven, funkcionalan dizajn koji prevazilazi vreme
Specifičnosti koje su uvek izdvajale Alfa Romeo kreaciju definitivno uključuju dizajn jedinstven u svetu zbog svoje osnove u veštoj kombinaciji forme i funkcije. Zaista, stil automobila mora odgovarati sveobuhvatnim postavkama lepote, da bi nadišao protok vremena, istovremeno održavajući funkcionalnost u korist aerodinamičke i mehaničke efikasnosti. Ova maksima je uobličena u modelu Giulia GTA, gde su specifični procesi kako na karoseriji tako i na unutrašnjosti usmereni na uveličavanje smelog duha verzije Quadrifoglio, na kojoj je zasnovana.

 

Karoserija ima moćan prednji deo koji izražava svu moć koju nudi motor, sa novim, većim usisnicima vazduha i tehničkim elementima izrađenim od ugljeničnih vlakana, što daje specifičnu i tačno određenu ulogu i poziciju estetici. Čak ni kultni ''Trilobo'' nije iza sebe ostavio svoj DNK u procesu proizvodnje; slični onima iz ranih dana F1, prorezi obrubljuju značku, usmereni na optimizaciju hlađenja, koji su takođe postali tipične karakteristike vozila brenda Alfa Romeo. U donjem delu, aktivni spliter je redizajniran. Nekada ugrađivan isključivo u Giulia Quadrifoglio vozila, sada je na GTAm modelu napravljen da bude 40 mm veći, a može se i podešavati po dužini kako bi se osigurala savršena ravnoteža sa zadnjim delom vozila. Veliki spojler je ponos zadnjeg dela, posebno kod GTAm modela. Sa svojim aerodinamičnim profilom i podešavanjem od 4 položaja (niski-visoki otpor) centralnog dela, automobil je ovde takođe savršeno aerodinamički uravnotežen. Na bokovima, bočni pragovi od ugljeničnih vlakana, prošireni prednji blatobrani i jasno vidljivi zadnji blatobrani od ugljeničnih vlakana ističu ''utisak veličine'' automobila, imidž snage i dinamičnosti. Nove felne od 20 inča sa jednom sigurnosnim šrafom, posebno su dizajnirani da maksimiziraju stil, lakoću i samim tim celokupnu upravljivost automobila: rešenje tipično za F1 bolide, predstavljaju jedinstvenu karakteristiku u limuzinama na tržištu.  


U enterijeru se izdvaja nekoliko novih detalja: obloga od 100% Alcantara materijala nalazi se na instrument tabli, vratima, pretincu za rukavice, bočnim stubovima i centralnim detaljima na sedištima. Ovaj cenjeni materijal pruža vozaču odgovarajuće trenje i smanjuje uobičajene odsjaje na instrument tabli i drugim plastičnim delovima. Alcantara se još opsežnije koristi u verziji GTAm gde su zadnja sedišta uklonjena, ostavljajući prostor za potpuno tapacirano ''korito'', na kojem se nalaze specifične lajsne namenjene držanju kaciga i aparata za gašenje požara. Novi mat ulošci od ugljeničnih vlakana daju unutrašnjosti prepoznatljivu tehničku i estetsku eleganciju. Unutrašnjost novog GTAm modela se malo razlikuje po tome što sadrži balans štanglu, ali nema obloga na vratima niti zadnjih sedišta, a vrata se otvaraju pomoću kaiša umesto ručke, u istim bojama kao Sabelt sigurnosnim pojasevima sa 6 tačaka vezivanja, još jedan element tipično inspirisan trkačkim svetom.

 

Giulia_GTA_trofeo_white_02.jpg

 

Odličan odnos težine i snage
Snaga sama po sebi nije dovoljna da se obezbede izuzetne performanse. Rad na smanjenju težine vozila je bio detaljan i proizveo je posebno impresivne rezultate: težina je smanjena za do 100 kg, zahvaljujući usvajanju lakih materijala poput ugljeničnih vlakana za prednji i bočne branike, kao i u prednjim blatobranima i posebnim sportskim sedištima od ugljeničnih vlakana integrisanih sa karoserijom; izmena na vrhovima komponenti već uključenim u Giulia Quadrifoglio, poput krova, haube i pogonskog vratila. Aluminijum se naširoko koristio u motoru, vratima, vešanju i različiti kompozitni materijali su korišćeni za mnoge druge komponente: u GTAm, polikarbonat je korišćen za okvire bočnih i zadnjih prozora, dodatno smanjujući težinu. Kombinacija manje težine i povećanja snage na 540 KS rezultuje odličnim performansama. Zahvaljujući sistemu Launch Mode, potrebno je samo 3,6 sekundi da se ubrza od 0 do 100 km/h. Za razliku od GTA, Giulia GTAm nudi konfiguraciju sa dva sedišta i zadnjom balans štanglom, ali je i dalje tipski odobren za korišćenje na drumu. U GTA paketu, sa istom snagom, Giulia nudi 5 sedišta: istinski superautomobil koji je pogodan za celu porodicu.

 

Giulia_GTA_trofeo_white_01.jpg

 

Aerodinamika F1, zahvaljujući neprocenjivom znanju tima Sauber Engineering
Jedan od faktora od kojeg su tehničari brenda Alfa Romeo imali koristi je aerodinamika, zagarantovana stručnošću i mogućnostima kompanije Sauber Engineering. Sa svojih 50 godina iskustva u moto-sportu - od toga 27 u F1, ova švajcarska firma stekla je detaljno poznavanje aerodinamike, delimično zahvaljujući sopstvenom vazdušnom tunelu, jednom od najnaprednijih u Evropi. Tim kompanije Sauber Engineering je aktivno učestvovao u dizajniranju, pravljenju prototipa i proizvodnji aerodinamičkih komponenata novog modela Giulia GTA. Zahvaljujući ručno podesivom prednjem spliteru i zadnjem krilu, model Giulia GTAm može svoje aerodinamičke performanse da prilagodi bilo kojoj vrsti staze, tačno prateći zahteve i preference svog vozača.

 

GTA i GTAm modeli takođe imaju koristi od specijalnog novog ekstraktora vazduha koji je u stanju da poveća efekat prijanjanja automobila na put, garantujući tako odlično upravljanje pri velikim brzinama. Tačnije, model Giulia GTAm je u stanju da razvije dvostruki pritisak u poređenju sa modelom Giulia GTA, i trostruki porast u poređenju sa Giulia Quadrifoglio, izuzetno značajnom figurom koja svedoči o sjajnom radu tehničara brenda Alfa Romeo i kompanije Sauber. U ovom poslu učestvovala su dva vozača iz F1 tima, Antonio Đovinaci i Kimi Rajkonen, koji su igrali aktivnu ulogu u nekim sesijama ispitivanja na stazi, tokom kojih su pružili neprocenjive uvide, posebno po pitanju aerodinamičkih komponenti automobila i upravljanju.

 

Giulia_GTA_Montreal_Green_04.jpg Giulia_GTA_Montreal_Green_03.jpg

 

Super automobili po meri
Ipak, zadovoljstvo posedovanja automobila kao što je Alfa Romeo Giulia GTA leži ne samo u njegovim izuzetnim specifikacijama, već i u ekskluzivnosti. Zato je Alfa Romeo uveo ekskluzivan proces posvećen kupovini, koji uključuje direktan odnos između kupca i ambasadora brenda. Ekskluzivnost naglašava i paket iskustva, koji uključuje Bell kacigu u GTA stilu sa namenskim serijskim brojem, specifičnom GoodWool bojom za pokrivač - koji se može podešavati i ekskluzivnim uslugama nakon kupovine. GTAm takođe dolazi s kompletnom trkačkom odećom Alpinestars. Na raspolaganju je i sofisticirana paleta podešavanja koja ima za cilj jedinstveno iskustvo kupovine ovog superautomobila.

 

Polazna tačka su boje kreirane neposredno u Alfa Romeo Centro Stile, koje podsećaju na istoriju i iznose najbolje pobede i ikonografiju Alfa Romea: prednja strana koju karakteriše istorijski bela ili pastelno smeđa „maska“ nesumnjivo je prvi element koji se ističe i u kombinaciji s uzdužnim prugama na krovu i vratima gepeka, kao i legendarnim elementima Alfa Romeo logotipa kao što su krst i zmija na poklopcu motora odmah uvodi srce i um u trke. Svaki kupac može da traži i jednu od ponuđenih boja, uključujući jednu verziju s italijanskom zastavom, drugu s bojama Lipari Brown, a da ne govorimo o ostalim mogućnostima odabira što se tiče ukrasa na bočnim vratima. Kad prilagođenih boja više ne bude bilo, Giulia GTA i GTAm biće dostupne u Etna crvenoj, Trophy beloj i Montreal zelenoj boji, paleti boja koja odaje počast italijanskoj zastavi. Drugi sloj podešavanja leži u odabiru boje čeljusti kočnica - uključujući potpuno novu zlatnu boju; i u enterijeru, balans štangli, sigurnosnim pojasevima i šavovima.


Giulia_GTA_Montreal_Green_01.jpg

 

GTA i Autodelta, uparivanje koje je prepuno istorije i sportskih uspeha 
Inicijali GTA označavaju ''Gran Turismo Alleggerita'' (''Gran Turismo Lite''), smišljeni 1965. godine za Giulia Sprint GTA, posebnu verziju koja je proistekla iz modela Sprint GT, dizajnirana kao sportski automobil i predstavljena na Sajmu automobila u Amsterdamu te godine. Karoserija modela Giulia Sprint GT je zamenjena identičnom aluminijumskom verzijom, ukupne težine 745 kg u poređenju sa 950 kg drumske verzije. Druga varijacija je imala 1570-cc dvostruki motor sa bregastom osovinom koji, u svojoj drumskoj konfiguraciji sa dvostrukim paljenjem, postiže impresivnu snagu od 115 KS. Autodelta tehničari, prvi oblik zvaničnog ''Trkačkog odeljenja'' kompanije Alfa Romeo, su ga izabrali kao referentno vozilo za Touring kategoriju, i razvili ga da postignu maksimalnu snagu od 170 KS.

 

Uspeh na takmičenjima je ubrzo pristigao: tri uzastopne pobede na ''Challenge Europeo Marche'', desetine nacionalnih šampionata i stotine pojedinačnih trka širom sveta. Povratak imidža cele game je ostavio svoj trag: stvarno, Giulia Sprint GTA je epitom izjave ''pobeda svaki dan u Vašem svakodnevnom vozilu''. Od tada, GTA je postala deo kolektivnog nesvesnog, kao neprikosnovena ikona sportske prirode ''Zmije''\Biscione, snaga njenih inicijala je ubedila javnost da generalno prepozna Alfa Romeo sportske automobile samo kroz ''GTA''. Na kraju, treba reći da je, kao i GTA inicijali, i ime ''Autodelta'' podjednako kultno, a radionica tog naziva koja se nalazi na Balocco stazi predstavlja čuvara njegovog dragocenog nasleđa.

 

Giulia_GTA_Montreal_Green_02.jpg

 

Doprinosi izuzetnih partnera
Alfa Romeo je iskoristio veštine i saradnju izuzetnih partnera poput kompanija Michelin, Bosch i Alcantara. Kratak opis njihovih neprocenjivih doprinosa se nalazi ispod.

 

Michelin, pravo prianjanje za ekstremne performanse
Novi Pilot Sport Cup 2 Connect dozvoljava modelu Giulia GTA da pomera granice prianjanja, podržavajući njegove ekstremne performance. Arhitekturalne inovacije u ovoj gumi, poput gaznog sloja sa dva jedinjena – čvršćeg materijala u unutrašnjosti, i fleksibilnijeg na spoljašnjosti - i tehnologija talasastog vrha pružaju unapređenje čvrstine gaznog sloja, nudeći bolju preciznost upravljanja koja veoma doprinosi uživanju u vožnji i savršenoj kontroli vozila pri svim uslovima brzine.

 

Bosch, kontrola bezbednosti i performansi za novi Giulia GTAm
Bosch pokreće model Giulia GTAm sa dva kontrolna modula u motoru. Dve kontrolne jedinice, po jedan na cilindru, mogu biti kontrolisani individualno; jedan cilindar može biti isključen ukoliko treba u skladu sa potrebnim obrtnim momentom, sa značajnim smanjenjem potrošnje i emisija. Bosch moduli takođe kontrolišu sistem direktnog ubrizgavanja visokog i niskog pritiska u košuljici. U ovom projektu, Bosch i Alfa Romeo inženjeri su radili zajedno na funkcijama kontrole ubrzanja i novim mapiranjima turbo punjenja. Na kraju, Bosch električno upravljanje sa kaišnim prenosom reguliše upravljanje vozila, osiguravajući odličnu preciznost u izboru putanja, veću bezbednost u slučaju greške i smanjenje emisija i potrošnje u poređenju sa konvencionalnim hidrauličnim upravljanjem.

 

Alcantara, stil i funkcionalnost napravljeni u Italiji
Unutrašnjost modela Alfa Romeo GTA je od jednostavnog Alcantara® materijala u antracit sivoj i crnoj, jedinstvenog materijala koji uspeva da kombinuje smisao i estetike i funkcionalnosti. Prijatan na dodir, prepoznatljiv i elegantan, a kada je reč o praktičnosti, Alcantara je otporan na habanje i može da diše, prijanja uz telo vozača, nudeći savršen nivo prianjanja kojim se izbegava preterano drmusanje pri velikim brzinama. Njegovo korišćenje na instrument tabli - sa njegovim svojstvom nereflektovanja - sprečava dosadne odsjaje koji smetaju vozaču.

 

Dodatno, laganost materijala, uparen sa ugljeničnim vlaknima, dovodi do značajnog sveukupnog smanjenja težine vozila u poređenju sa drugim materijalima, što pogoduje sveukupnim performansama automobila. Alcantara se stoga koristi još više na modelu GTAm, gde uklanjanje zadnjih sedišta ostavlja prostor za posebne odeljke za kacige i aparat za gašenje požara, koji su takođe presvučeni materijalom Alcantara. Kontrastni vez u boji karoserije i vezeni GTA logo u Alfa Romeo crvenoj naglašavaju trkački duh vozila. Naposletku, ali ne i najmanje bitno, kao i Alfa Romeo, i Alcantara je brend koji je napravljen u Italiji, što znači da može da napravi proizvode korišćenjem naprednih tehnologija, uz brigu za detalje koja je tipična za zanatstvo - jedne od prednosti njihovog rada.

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

pistonheadsyoutubelogonovi.jpg PistonHeads: 2021. Alfa Romeo Giulia GTAm

 

Kada je Alfa Romeo 2016. godine lansirala Giulia Quadrifoglio, pokazala nam je vrhunsku italijansku super-limuzinu 21. veka. Nismo znali da je tim, koji stoji iza nje, video potencijal za još mnogo više.

Više godina kasnije pred nama je spektakularni rezultat iskorišćavanja tog potencijala - projekat GTAm, ili ''Il Mostro'', kako ga naziva sama Alfa:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

thewheelnetwork.jpg TheWheelNetwork: 2021. Alfa Romeo Giulia GTA/GTAm

 

Nema priče, ima skoro 13 minuta lepih snimaka i detalja o nove dve varijante Giulie:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo Giulia za italijanske karabinjere

 

214467-alfa carabinieri.jpg

 

Italija je zemlja kojoj je stalo do stila pa sve izgleda ušminkano. Čak i prosečni policajac kao da paradira u svečanoj uniformi. Uglavnom, Italijani su patriotski odlučili da pomognu vlastitoj industriji, pa su naručili 1.770 Alfa Romeo Giulija za svoja karabinjere, policijsku jedinicu koja je pod ingerencijom vojske.

Ovde nije reč o standardnim modelima kojima je samo dodata policijska oprema. Giulije za karabinjere su opremljene i B4 stepenom zaštite, odnosno one će zaustaviti sve metke iz pištolja. Stakla su neprobojna, a rezervoar goriva je zaštićen od eksplozija. Uz to, postoje zvučni i svetlosni signali. Trepćuća svetla čak su i aerodinamična. Karabinjeri su se odlučili za 2.0 turbo-benzinske motore sa 200 KS i automatski menjač sa osam stepeni. Druge policijske jedinice u Italiji čak imaju i nekoliko Giulia Quadrifoglio sa 510 konja. Inače, italijanske policijske jedinice i Alfa Romeo se druže već 70 godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

shmee.jpg Shmee150: Alfa Romeo Giulia GTAm

 

Kada je Alfa Romeo pre nekoliko godina lansirala Giulia Quadrifoglio, to je odmah nagovestilo novi početak kompanije sa vrlo sposobnim, sportskim i uzbudljivim modelom. Ovo je automobil za koji izgleda kao da nema nikakvog smisla; posebno u ''ogoljenom'' GTAm obliku, ali to je samo dok ne sednete za volan.

 

U pitanju je ograničena serija od samo 500 automobila, podeljenih između GTA i GTAm u zavisnosti od porudžbina kupaca. 2.9 V6 BiTurbo sada pravi 540 konjskih snaga i 600 Nm obrtnog momenta, ali više se fokusira na aero, uštedu težine i performanse na stazi. Vizuelno auto je širok i agresivan, dostupan u 3 različite boje: GTA crvena, bela Trophy i Montreal zelena (boje italijanske zastave), plus puno karbonskih detalja i dodataka. Giulia GTAm na poklopcu gepeka ima gigantski podesivi spojler, kao što se i prednji spojler (lip) može podešavati. U unutrašnjosti GTAm nema zadnja sedišta u korist ''kaveza'', dok su zadnji prozori od pleksiglasa. GTAm je od GTA skuplja za oko 6.000 evra...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

chasingcars.jpg Chasing Cars: Alfa Romeo Giulia vs Lexus IS

 

Giulia na testu je 2.0 sa 200 konja, Lexus ima takođe 2.0 turbo ali sa 240KS...jedino što Lexus ima i 250 kilograma više, pa je ustvari on sporiji auto od ova dva.

I, tu ustvari počinje i dalje se proteže glavna razlika između ova dva auta - jedan je više sportski, drugi je luksuzniji:

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2021. Alfa Romeo Giulia GTAm

 

Milano Monza Motor Show (MIMO) se ove godine malo drugačije održava. Od 10 do 13. Juna u centru Milana postavljeno je preko 100 automobila od strane 60 brendova, a Alfa je ovako pokazala svoju novu Giulia GTAm:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT: Alfa Romeo Giulia GTAm

 

Ovo je limuzina koja ne želi da se dopadne svima. Giulia GTA nije tek 30 konja snažnija Giulia Quadrifoglio, niti je Giulia GTAm plod rada dizajnera. Ovo su automobili na koje su ponosni mašinski inženjeri. Ovo je jedan od poslednjih pravih vozačkih automobila za ljude koji ne misle da znaju da voze, već su zaista vešti za volanom. Imali smo veliku privilegiju da budemo među samo 60 ljudi iz celog sveta pozvanih u test-centar Alfa Romea u Balocco (Italija) gde smo zaista vozili na limitu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kimi Raikonen testirao Giulia GTA

 

Kimi Raikkonen - Giulia GTA Balocco.jpg

  • Finski vozač Formule 1 iz tima Alfa Romeo Racing - Orlen sproveo je završnu sesiju testiranja konačne verzije modela Giulia GTA i GTAm. 
  • Ova sesija usledila je nakon testova koje su prošle jeseni sproveli vožači Kimi Raikonen (Kimi Räikkönen) i Antonio Đovinaci (Antonio Giovinazzi), s ciljem usavršavanja novih aerodinamičnih rešenja razvijenih od strane brenda Alfa Romeo i Sauber Engineering. 
  • Testiranje je održano na test poligonu Baloko (Balocco), gde se razvijaju i testiraju svi Alfa Romeo automobili još od 1960-ih godina.

Nakon test sesije na modelima Giulia GTA i GTAm od prošle jeseni, finski svetski šampion se pre nekoliko dana vratio na test poligon Baloko kako bi lično procenio rad na ovoj sportskoj limuzini sa najboljim performansama koju je italijanska marka ikada proizvela. Njegove reči ne ostavljaju mesta sumnji: ''Stvarno mi se sviđa. Ovo je automobil koji se može koristiti svakodnevno ali takođe može biti i na stazi, i to na nekoj na kojoj biste zaista uživali''.

 

Kimi Raikkonen - Giulia GTA Balocco 009.jpg 

 

Kimi Raikonen analizirao je promene na automobilu, posebno u pogledu aerodinamike. Već je radio na ovom aspektu u prvoj sesiji kada je dao neprocenjive savete o novim dodacima koji su dodati kako spreda – novi podesivi spliter ugrađen u novi prednji branik - tako i pozadi - dodatak novog manuelno podesivog krila. Takođe su napravljene opšte promene u ukupnom balansu zagarantovanom interakcijom ovih novih komponenata sa usisnikom i podvozjem. Kimijeva ocena?

 

Kimi Raikkonen - Giulia GTA Balocco 001.jpg Kimi Raikkonen - Giulia GTA Balocco 002.jpg Kimi Raikkonen - Giulia GTA Balocco 003.jpg Kimi Raikkonen - Giulia GTA Balocco 004.jpg

 

''Naravno, bolje je pri velikim brzinama u smislu ravnoteže. Izgleda da je prednji deo automobila niži, što omogućava brže upravljanje. Brz je, lak za vožnju i dobro reaguje na komande''. Jednom kada bude skinuo trkačko odelo i skloni se sa reflektora, Kimi Raikonen se vraća da obavlja češće svoje obaveze jednog tate, i tako, vodiće decu u školu. Zato veruje da Giulia GTA predstavlja idealnu kombinaciju za svakodnevnu upotrebu i za stazu. Krug procesa razvoja se, stoga, zatvara tako što su vozači pozajmili svoje veštine inženjerskom timu kompanije Alfa Romeo. Ovaj proces je počeo prošlog oktobra prvom sesijom testiranja, usredsređenom na specifična rešenja preduzeta u pogledu aerodinamike i upravljanja.

 

Kimi Raikkonen - Giulia GTA Balocco 005.jpg Kimi Raikkonen - Giulia GTA Balocco 006.jpg

 

Alfa Romeo poverava kompaniji Sauber Engineering proizvodnju većine komponenata od karbonskih vlakana u GTA i GTAm, posebno onih koje utiču na aerodinamiku vozila. Tu se ubrajaju novi prednji branik, bočne pregrade, usisnik vazduha, GTA spojler i GTAm krila. Zahvaljujući ručno podesivim prednjim i zadnjim krilima, Giulia GTAm može prilagoditi svoje aerodinamičke performanse bilo kojoj vrsti staze ili puta, tačno prateći zahteve i preference svog vozača. Aerodinamička istraživanja u vazdušnom tunelu nisu bila ograničena na dodatke krila, već su se fokusirala i na donji deo, potpuno oslabljen kao u Giulia Quadrifoglio. GTA i GTAm takođe imaju koristi od specijalnog novog usisnika vazduha koji je u stanju da poveća stabilnost automobila, garantujući tako odlično držanje puta pri velikim brzinama. Konkretno, na Giulia GTAm najintenzivnija aerodinamična konfiguracija udvostručuje pritisak Giulia GTA, trostruko u poređenju sa Giulia Quadrifoglio, prethodnikom u svom segmentu. Vrhunske statistike koje svedoče o velikim dostignućima koja su rezultat saradnje Alfa Romea i Sauberovih tehničara.

 

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...