Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Alfa Romeo Giulia

Recommended Posts

1 hour ago, Ivan said:

Ako na ovakvom tehnickom i vozackom autu nekome bas toliko znaci odziv i dijagonala ekrana, konektivnost i ostale IT stvari za zaglupljivanje masa (inace sam profesionalno u toj bransi :D) - jbg onda... 

Tehnički, tehnika... Pa valjda onda ide i tehnologija. Samo što većina ljudi danas za tehnologiju smatra samo ono vezanim za IT.

 

Kažem što se tiče gadgeta neke stvari su ispravili, a biti će to i bolje samo što je MCA pomaknut za godinu dana. Trebao je biti predstavljen ove, a biti će tek sljedeće godine. U planu je i prelazak sa Giorgio na ono što se u internim prezentacijama zvala Giorgio Global. Mogućnost hardvera za L3 autonomnu vožnju, sa drugačijim stražnjim ovjesom mogućnost BEV(čak 800 Volti što nema ni Tesla) i PHEV verzija. MHEV su mogući i sada no tu se čeka da bude spremna nova generacija ZF mjenjača. Naravno može i rješenje bez motora u mjenjaču kako koriste sjeverno-američki FCA brandovi.

 

I za kraj dolazi Uconnect 5. Uconnect 5 je već predstavljen prije 2 ili 3 dana na Chrysler Pacifici MCA. Tamo je ekran veličine 10.1", omjera 4:3. Za Alfu i Maserati bi ovisno o modelu trebao biti wide screen 10.25" ili 12.3". U Giuliju i Stelvio ne stane veći od 10.25", a isti će biti u Tonaleu. Isto tako dolazi virtualni kokpit od 12.4" već za Tonale.

 

Ove godine osim Pacifice MCA dolaze i Dodge Durango MCA, zatim Compass MCA i čini se po prekjučerašnjoj najavi Tipo MCA koji donosi napokon i GSE/FireFly motore. Naravno Maserati Ghibli, Levante i Quattroporte će dobiti prvi, odnosno drugi MCA.

Novi modeli su električni Fiat 500, zatim Jeep Grand Cherokee sa 2 ili 3 reda sjedišta, Jeep Wagonneer i Grand Wagoneer.

Navodim ove modele jer svi će biti predstavljeni tokom ove godine i svi će dobiti Uconnect 5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat auto star 3 ili 4 godine nikako nije nov auto, to je polovan nekoriscen auto ako ima 0km, nove gume na njemu su 4 godine stare, kao i svi fluidi u autu, od kocione tecnosti, antifriza, ulja, kaiseva, a to niko nece raditi iako je vremenski propisano.

 

@neshaoct niko nije rekao da prodaja govori jel neki auto bolji ili losiji.

 

Ono sto ja kazem pre svega da imaju losu prodaju iz raznih razloga i da treba da se potrude na razne nacine da pojacaju prodaju.

 

Ljudi se vezu za marku auta, pronadju tu nesto sto im odgovara i ako su zadovoljni nemaju zelje ni potrebe da eksperimentisu van brenda osim ako ih ne privuce nesto izuzetno ka nekom drugom brendu ili ih trenutni razocara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tek registrovan i vozen (makar i tih 200km), nije nov...

Ja samo pokusavam da kazem da Giulia nije nerealno zacenjena, spram toga sta nudi. Da ima rupa u ponudi, ima, da brendu fali kontinuiteta - fali, da su mozda napravili trzisni promasaj - moguce, ali da je skuplja spec-za-spec od BMW-a, nije sigurno, iako po internetima svasta moz da se nadje, pa stekne takav utisak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravno gledano sve do pola godine ili određenog broja kilometara je u EU novi automobil. LOL

Ima veze sa davanjima državi i uvoza/izvoza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

carscom.jpg Cars.com video: 2020. Alfa Romeo Giulia

 

Iako je ''fejslifting'' u pitanju, ''lice'' uopšte nije dirano jer je generalni stav da je Giulia lep auto. Ono što je najviše zamerano je infotainment sistem, on je zato potpuno nov i sa softverske i sa hardverske strane (displej je sada osetljiv na dodir, ali je zadržano rukovanje sistemom i preko centralnog dugmeta na centralnoj konzoli ukoliko se tako želi). Bukvalno je sve u vezi njega novo, osim zadnje kamere (njena rezolucija i dalje nije sjajna). Dodato je još pregrada unutra za sitnice, kao što je npr. u naslonu za ruku sada posebno mesto za mobilni sa bežičnim punjačem, ali je dosta urađeno i po pitanju najnovijih ADAS sistema kojima je Giulia sada dostigla konkurenciju u tom pogledu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

363967cf1df32cffbf3061bb2d2aeafa.jpg

998955eeec970d1319dab2d9675a09ec.jpg

Apropo price o katastrofalnoj prodaji.

Ako Audi proda 20k A4, onda je Alfa ubila sa 10k Giuliom... I ne zaboravimo da A4 postoji i kao karavan, dok Giulia ne... 

Alfa se bolje prodaje od Lexusa, Volva, Jaguara, prakticno bilo kog "alternativnog" vozila u premium D segmentu...

Ne verujem da je iko ikad pomislio ili planirao ili verovao da ce Alfa preteci nemacku trojku. A sve ostalo je pretekla. Tacno je tamo gde treba da bude :)




Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad mogu porse i ferari da prave karavane moze i alfa, ne treba da glume ludilo.

Takodje su trazena vozila tipa audi a5, bmw4 gc tj kao neke liftbek varijante.

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo priprema iznenađenje za sajam u Ženevi

 

Konkretni detalji nisu saopšteni (neki se nadaju da bi to mogla da bude Giulia GTA), dok sajam za novinare počinje 3. marta:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Alfa Romeo Giulia GME 280

 

Alfa Romeo Giulia GME 280

 

U 2020. Alfa Romeo slavi 110 godina postojanja, pa je u vezi sa tim jubilejom restilizovao modele Giulia i Stelvio. Akcenat nije na kozmetičkom spoljašnjem ulepšavanju, već tehnološkom i unutrašnjem u vidu unapređenja kvaliteta enterijera, infotejment i sistema konekcije, te uvođenju Nivoa 2 autonomne vožnje. Sećam se toga, kao da je juče bilo... Prelepa Giulia predstavljena je u junu 2015. Uživo sam je prvi put video u proleće naredne godine, a tek u jesen te 2016. smo se i zvanično upoznali. Tada sam odmah pomislio ono - ''da smo se ranije sreli''?! Jer, na taj prvi susret sa novim modelom Alfa Romea sam zaista dugo čekao, baš kao i većina ljubitelja ove marke. Verovatno čak i predugo imajući u vidu njegov značaj za celu Fiat Grupu i koliko je u ovaj projekat uloženo.

 

Foto: Zoran Živkov

 

A uloženo je prilično i sredstava i vremena, jer ovim modelom Alfa Romeo je trebao da odgovori na Audi A4, BMW Serije 3, Mercedes C-klase, pa i Jaguar XE, Lexus IS i slične dinamične sportske limuzine. Pogotovo u situaciji kada njena prethodnica 159-ka nije bila tako uspešna. Sećam se da su tada ambicije italijanskog proizvođača bile da se proda oko 400.000 vozila do kraja 2018. godine. Međutim, to se baš i nije dogodilo, a vremena za čekanje nema budući da konkurencija ne spava! Zato je Alfa Romeo krenuo u još jedno ''osvežavanje'' modela Giulia, ali i mlađeg i većeg brata Stelvia. A, to nije ono kozmetičko spoljašnje, već tehnološko, više unutrašnje u vidu unapređenja kvaliteta enterijera, infotejment i sistema konekcije, te uvođenje Nivoa 2 autonomne vožnje, itd.

 

Foto: Zoran Živkov

 

Dakle, više nije dovoljna samo čuvena italijanska lepota. Nije dovoljna ni priča o istoriji, snovima koji se ispunjavaju, tradiciji i trkama. Mada trka i dalje ima... I snova...

A Alfa Romeo sve to vešto prepliće kroz WTCR, F3 i F1 aktivnosti. Jer, upravo je prisustvo u najelitnijem automobilskom sportu samo u ovoj godini povećalo bazu fanova za 76%. Pitanje je samo koliko će to pospešiti prodaju? Pri tom, ne treba zaboraviti da u 2020. čuvena italijanska marka proslavlja izuzetan jubilej - 110 godina postojanja! A novi modeli još uvek neće stići na tržište. Zbog svega toga, Alfa Romeo je prosto u obavezi da reaguje barem osvežavanjem postojećih. Zato je na neki način ova restilizacija Giulie i Stelvia zapravo ''hvatanje koraka'' sa konkurencijom, ubacivanje nove tehnologije kao i odgovor na kritike i otklanjanje nedostataka. Sve onako, u paketu, kako bi se eventualno proširio krug kupaca.

 

Već sam spomenuo da spolja i na karoseriji nema nikakvih promena. Čak ni na branicima, maski i uvodnicima vazduha nema izmena. A to su detalji koje proizvođači automobila kod restilizacija najčešće menjaju. Ovde su i svetlosne grupe ostale potpuno iste, iako nisu u potpunosti u LED tehnologiji. Dizajneri Alfa Romea kažu da bi sada njihova izmena samo narušila izgled vozila. I tu su, donekle, u pravu jer ''polovično'' rešenje, odnosno izmena samo radi izmene u principu nije dobar potez. Uz to i dodaju da će novi model Tonale doneti i potpuno nove LED svetlosne grupe, koje će biti ''one prave'' sa novim vizuelnim identitetom marke. No, i pored toga, Giulia je i dalje lepotica. Skladna i zavodljivih oblina. Još u novim bojama koje su deo ovih najnovijih promena izgleda zaista atraktivno!

 

Foto: Zoran Živkov

 

A da li je savremena? U smislu, recimo, ekološki ''osvešćena'' sa hibridnim ili pogonom na električnu energiju - nije. Ni tu promena nema jer su u ponudi dobro poznati benzinski i dizel motori. Kažu da će Tonale biti prvi EV Alfa Romeo! S obzirom šta sve bih ja njima rekao na temu EV, bolje da se to i ne dogodi. Šta je tu kod Giulie i Stelvia zaista novo? Stručnjaci za marketing tvrde da su spomenuta limuzina i SUV Alfa Romea zapravo evolucija postojećih modela. Glavne promene su ispod ''haljine'', pardon lima, odnosno unutar vozila, a inspirisane su pažljivim osluškivanjem komentara kupaca. Naravno, sve ovo treba posmatrati kao ''fino podešavanje'' onoga što nije tako upadljivo!

 

Foto: Marco Alpozzi

 

Mada... U enterijeru se primećuje nešto drugačija ergonomija i izgled instrumenata, zapravo centralne konzole. Kvalitet materijala je bolji, a i ona je sada veća, sa povećanim prostorom za odlaganje sitnica između sedišta i ležištima za čaše, odnosno flaše, kao i mestom za bežično punjenje mobilnog telefona. Ručica menjača je takođe nova i nekako deluje savremenije i prijatnije na dodir, mada meni lično su draže one velike komande smeštene iza, malo izmenjenog upravljača kod ovog modela u opremi Veloce. E, a to nas dovodi do još jedne izmene, a ona se odnosi na nazive paketa opreme.

Osnovni je ''Super'', a iznad njega je ''Business'' koji je namenjen uglavnom flotnim automobilima. Verzije koje su sada nadograđene italijanskom elegancijom i stilom imaju oznaku ''Ti'', što su inicijali od ''turizmo internacionale''. ''Sprint'' i Veloce'' oznake jasno upućuju na sport, mada je moguća i kombinacija kod modela Giulia sa trimom ''Veloce Ti''. I šta nedostaje? Pa, supersportska verzija Quadrifoglio sa više od 500 konja koja će se u ozveženom izdanju pojaviti na tržištu tokom 2020. godine.

 

Foto: Marco Alpozzi

 

No, da se vratim u enterijer. Nove su, dakle, i rotacione komande na centralnoj konzoli uz ručicu menjača, baš kao i ekran dijagonale 8.8 inča osetljiv na dodir. On ima potpuno novu grafiku, optimizovanu i pregledniju, uz mogućnost dodatne individualne konfiguracije. To znači da svaki vozač može personalizovati svoju ''naslovnu stranu'' i ostalo, pa potom surfovati kroz novi meni na samom ekranu ili putem rotacionog kontrolera. Što se tiče ekrana, nov je i onaj TFT od 7 inča između analognih instrumenata neposredno ispred vozača. Grafika je redizajnirana kako bi se omogućio prikaz većeg broja informacija jer su sada tu i neki novi ''elementi''.

 

Foto: Marco Alpozzi

 

Ti novi elementi kod modela Giulia i Stelvio odnose se ponajviše na autonomnu vožnju i to nivo 2. U praksi to zanči prisustvo naprednih sistema ADAS (Advanced Driver Assitance Systems) kod kojih vozač delimično postaje ''putnik''. Mada, nisam siguran da to oni pravi Alfisti žele, ali 'ajde, vremena se menjaju?! Vozač može Giuliji i Stelviu da prepusti ubrzanje, kočenje i skretanje pod izvesnim uslovima, jer tu su sistem održavanja vozila u saobraćajnoj traci (Lane Keeping Assist), detekcije objekata u mrtvom uglu (Blind Spot Assist), aktivni tempomat (Active Cruise Control) koji tesno sarađuje sa sistemima za prepoznavanje saobraćajnih znakova (Traffic Sign Recognition) i inteligentne kontrole brzine (Intelligent Speed Control).

 

Foto: Marco Alpozzi

 

U ovom poslednjem slučaju vozilo upozorava na ograničenje brzine, a vozač je taj koji odlučuje da li će to prihvatiti i tek tada će aktivni tempomat uskladiti brzinu kretanja sa novim limitima. Potom, tu je i asitencija u saobraćajnoj gužvi (Traffic Jam Assist), kao i na auto-putu (Highway Assist), kod koje pored aktivnog tempomata vozilo zadržava sredinu saobraćajne trake. Na kraju, tu je i sistem za održavanje pažnje, odnosno vozilo prati ponašanje vozača i upozorava ga ukoliko računar primeti kašnjenje ili odsustvo reakcija. Ukratko, Giulia je postala samostalnija i prati vas možda više nego što bi to neko poželeo. Možda? Ne znam koliko je svo ovo silno ''praćenje'' i ''nadziranje'' dobro za neku ''stabilnu vezu'', da ne spominjem ''brak'', ali opet 'ajde neka sami Alfisti procene. Konačno, oni u vezi sa ovom lepoticom mogu biti i na drugi način... Konekcijom! Novi infotejment sistem omogućava dijalog pun emocija, jednostavan i intuitivan.

 

Foto: Marco Alpozzi

 

Pod ovim se podrazumeva povezanost kroz skup usluga koje unapređuju komfor u vožnji i bezbednost. Tako su tu opcije ''My Assitant'' sa SOS funkcijom ili pozivom u pomoć u slučaju vanrednih situacija, sudara, kvarova itd. Poziv je moguće obaviti i pritiskom na dugme ''Assist'' na plafonu, ali i komandom na ekranu, glasom ili upotrebom aplikacije na pametnom mobilnom telefonu. U celom ovom paketu asistencije postoji mogućnosti i pribavljanja mesečnog izveštaja o, recimo, kretanju vozila, koji stiže na Email. Ja bih se samo zapitao, da li stvarno želite to da znate ili da to zna neko drugi? Fukcija ''My Remote'' putem pametnog telefona obuhvata više usluga kako što su daljinsko otključavanje i zaključavanje, upotrebu svetla, komunikaciju sa sistemima Alexa i Google Home, lociranje i monitoring određenih parametara (na primer brzina i lokacije), korišćenje alarma itd. I za ovo u vezi ovoga budite pažljivi da Giulia eventualno ne oda neku tajnu.

 

Tu su i one manje ''opasne'' funkcije ''My Car'', ''My Navigation'' i ''My Wi-Fi'', koja dopušta konekciju sa čak osam mobilnih uređaja. E, moja Giulia... Toliko o vernosti, ali to su ti savremeni trendovi. Savremene veze! Barem vlasnik putem ''My Theft Assistence'' može da dobije obaveštenje o krađi vozila, ako je za neku utehu. A ''My Fleet Manager'', e ta funkcija više služi za upravljanje flotama. Znači, mogućnosti konekcije su raznorazne, ali poznavajući prave Alfiste, ono ''tvrdo jezgro'' nisam ubeđen da će ih sve ovo oduševiti. Znaju oni već zašto! Opet, treba napomenuti da su neke od ovih funkcija deo serijske opreme, a neke ne, kao što nisu sve ni istovremeno ušle u upotrebu, odnosno biće dostupne tek u drugoj polovini naredne godine u zavisnosti od tržišta do tržišta.

 

Foto: Marco Alpozzi

 

Što se tiče pogona, tu se situacija nije mnogo promenila. U zavisnosti od nivoa opreme Alfa Romeo nudi i odgovarajuće motore, benzinske ili dizel, a u kombinaciji sa manuelnom ili automatskom transmisijom. S obzirom da je ovo automobil od kojeg se očekuje izvrsna vozna dinamika, logično da ništa drugo ispod paketa ''Veloce'' nisam mogao da prihvatim! A to znači benzinski 2.0 motor i 280 KS. Moćni redni četvorocilindarski turbo agregat tu snagu oslobađa pri 5.250 obrtaja u minuti. Maskimalni obrtni moment od 400 Nm postiže pri 2.250 o/min. U verziji Q2, znači sa pogonom na zadnje točkove ubrzanje do 100 km/h traje 5.7 s, dok je kod modela gde, takođe automatski osmostepeni menjač snagu prenosi na sva četiri točka, tj. Q4 varijante, ono za pola sekunde kraće! U oba slučaja je maksimalna brzina ista - 240 km/h.

 

I Giulia se nije ništa promenila po pitanju vozne dinamike, koja je i dalje odlična! Jer, dimenzije i proporcije su ostale iste, baš kao i veoma dobar balans odnosno raspored mase. Ukratko, ako ste i ranije voleli ovu italijansku lepoticu zbog ovoga, volećete je i dalje, bez obzira što po pitanju agilnosti tu nema nekih promena. To zapravo znači da je ona bila i ostala pravi vozački automobil i da bi bilo kakvi pokušaji promene tu samo nešto mogli da pokvare! Pri svemu tome, nikako se ne sme zaboraviti ko su glavni kupci modela Alfa Romeo Giulia... To su uglavnom osobe koje cene svoju individualnost i žele da budu drugačiji. Jedan sasvim poseban soj, koji je spreman i da prihvati određene nedostatke ovog modela. Srećom, ovom restilizacijom koja nije dotakla spoljašnjost, ali je napravila pomake upravo tamo gde je trebala u enterijeru, što se tiče komfora i tehnologije.

 

Foto: Marco Alpozzi

 

Konačno, kod svake restilizacije, pa i zamene modela treba biti obazriv, jer činjenica je da se životni vek skraćuje. Da budem precizniji, tržišni vek je sve kraći, i u tom smislu potrebno je ćešče praviti restilizacije ili osvežavanja, pa i menjati generacije. Razloga za to ima više. Tehnika svakim danom sve više napreduje i sve je više novih sistema koji se ugrađuju u vozila, tako da je prosečnih sedam godina u tržišnom životu nekog modela previše dug period, baš kao što i samo jedna restilizacija na polovini tog vremena nije dovoljna, već barem dve. Pored toga što treba ići u korak sa vremenom, treba pratiti i rivale koji ne miruju.

S obzirom da je Giulia već priliično kasno stigla na tržišnu žurku u ovom D segmentu, logično da je ovo bilo krajnje vreme da se ona unapredi. I to je učinjeno sasvim dobro. Ona sada ''igra'' na jednom novom nivou. Međutim, da bi se tu održala Alfa Romeo treba da već 2021. i 2022. godine, kako je uostalom i najavljeno na prezentaciji na samom jugu Italije, bude spreman za novu restilizaciju Giulie. Ili čak i novu generaciju! Konačno, i lepota prolazi sa vremenom, a tehnologija stari još i brže.

 

Tekst: ZoranŽivkov/TopSpeed

Fotografije: Marco Alpozzi

 

preuzeto sa - topspeed.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da je neka novotarija danas na programu :)

 

Na instagramu su napisali da su uspeli da spuste tezinu na 745kg, obzirom da Giulia ima 1600kg ili su prebacili sve u karbon i izbacili kompletan enterijer (što je manje verovatno) ili je nešto divlje :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi dobro razumeo. To 'tease'-uju sa press materijalom koji je koriscen za Giuliu GTA iz '70 ih godina. Najavljuju 'spiritualnog naslednika'. 

 

Najvece je pitanje da li ce to biti ova Giulia koja jeste, samo u GTA izvedbi, iliiiiiiiii mozda, nekim cudom, 0.1% verovatnoca, da bude kupe - izmedju ostalog, kao sto je i ta stara bila :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, pa jbg, ja sam to drugacije shvatio nakon onoga tizera da su podigli haubu da bi mogli da ubace i veci motor. 
Kupe bi stvarno bio pun pogodak, aaaaaliiiiiii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, pa i to sa haubom je deo press materijala za tu staru Giuliu, pa je pretpostavka da ce se voditi slicnim principima pri kreiranju ovog.,,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo će uzdrmati moto svet: legenda se vraća

 

Legend returns.jpeg

 

Kako bi se proslavila 110. godišnjica brenda Alfa Romeo, legenda moto sveta, i ključna prekretnica u istoriji brenda, sprema se za povratak.

Uz odavanje počasti originalu, pogledaćemo u budućnost -  uskoro: danas, u ponedeljak, 2. marta, u 16:30 posetite OVAJ LINK.

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brate, cekaj.. 

Napravili su isti auto sa silnim plastikama cipovan na 620ks.

Cititacu velikog Dragana Torbicu: "Sta ti decko radis". 

Super je ovo za nas koji gledamo klipove na netu, oborice neke rekorde opet, ali ne vidim kako ce da sacuvaju kompaniju/brend od raspadanja i odlaska u zaborav. 

Prodaja jedino moze da ih spasi a oni maltene prodaju samo najblizoj porodici i prijateljima kad se pogledaju rezultati. 

Giulia_GTA.jpg

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Giulia GTA: veliki povratak Alfa Romeo legende

  • 110 godina nakon svog osnivanja, Alfa Romeo se vraća svojim korenima, s povratkom jedne od legendi svoje istorije i automobilizma uopšte: modela Giulia GTA.
  • Sa tehničkog stanovišta, i u smislu koncepta, novi model Giulia GTA je inspirisan modelom Giulia GTA iz 1965. godine: „Gran Turismo Alleggerita“ koje je razvila kompanija Autodelta na osnovu modela Giulia Sprint GT koji je postigao mnogo uspeha širom sveta.
  • Giulia GTA je zasnovan na modelu Giulia Quadrifoglio i dolazi sa snažnijom verzijom motora Alfa Romeo 2,9-litarski V6 Bi-Turbo sa 540 KS. 
  • Pozamašno koristeći  veoma lake materijale, ovaj model ima prednost u vidu smanjene težine od 100 kg u poređenju sa modelom Giulia Quadrifoglio. Postižući odličan odnos snage i težine od 2,82 kg/KS, model je najbolji u klasi.
  • Takođe, specifična tehnička rešenja su razvijena za druge aspekte, specifično za aerodinamiku, usklađivanje smera i upravljivost.
  • Fokus će takođe biti na verziji GTAm, ekstremnoj 100% „legalnoj za ulicu“ verzija modela GTA, koju karakterišu dva trkačka sedišta, zaštitni kavez i sigurnosni pojas sa šest tačaka vezivanja.
  • Alfa Romeo sada prihvata informacije o zainteresovanosti za modele Giulia GTA i GTAm, koji su dostupni u samo 500 sertifikovanih, numerisanih primeraka. Za srećne kupce, Alfa Romeo je razvio ekskluzivno iskustvo, sa procesom prodaje jedan-na-jedan i posvećenim paketom dobrodošlice.
     

Giulia_GTA.jpg

 

24. juna, Alfa Romeo će dostići važnu prekretnicu u svojoj jedinstvenoj istoriji: 110 godina poslovanja. Tokom tog vremena od više od jednog veka, njegovi inženjeri i dizajneri su neumorno radili na inovacijama, dok su uvek ostajali verni onome što čini DNK brenda. Tokom godina, ta DNK - savršena kombinacija sportskih osobina i elegancije - stvorila je ne samo neka od najpoznatijih vozila ikada napravljenih, već i vozila koja se podjednako dobro snalaze na stazi za trke i na takmičenju lepote. Kako bi obeležila svoj 110. rođendan, Alfa Romeo će zadiviti svoje fanove kao i ljubitelje automobilizma sa vozilom koje u potpunosti predstavlja povratak počecima brenda, uz odavanje počasti jednom od najtipičnijih vozila brenda Alfa Romeo: Giulia GTA.

 

Skup inicijala sa legendarnim osećajem: GTA
GTA je skraćenica od ''Gran Turismo Alleggerita'' (allegerita je italijanska reč za ''olakšano''), i pojavila se 1965. sa modelom Giulia Sprint GTA, posebnom verzijom koja je proistekla iz modela Sprint GT, a koja je dizajnirana kao sportski automobil i predstavljena je na Sajmu automobila u Amsterdamu te godine. Karoserija modela Giulia Sprint GT je zamenjena identičnom verzijom izrađene od aluminijuma, što je dalo konačnu težinu od 745 kg, u poređenju sa 950 kg za drumsku verziju. Druga verzija je imala motor od 1.570 cm3 Twin Cam motor koji je, u drumskoj konfiguraciji, sa duplim paljenjem, razvijao neverovatnih 115 KS. Tehničari trkačkog tima brenda Alfa Romeo, Autodelta, izabrali su ga kao referentno vozilo za ''Touring'' kategoriju, i razvili su ga da postiže maksimalnu snagu od 170 KS. Uspeh modela u takmičenjima je onda bio momentalan: tri uzastopne pobede na „Challenge Europeo Marche“, desetine nacionalnih šampionata i stotine individualnih trka u svakom delu sveta. A način na koji je izgradio imidž cele game je takođe bio impresivan: model Giulia Sprint GTA je izjavu ''Pobeda svaki dan u Vašem svakodnevnom vozilu'' / ''A victory a day in your everyday car'' doveo do savršenosti. Od tada, GTA je stekla reputaciju neprikosnovene ikone sportskog karaktera brenda Alfa Romeo, i skraćenica GTA je postala toliko uspešna da je javnost uskoro počela da je povezuje sa svakim sportskim Alfa Romeo vozilom uopšte.

 

Legenda se obnavlja sa odličnim tehničkim rešenjima
Povodom predstavljanja izvanrednog modela Giulia GTA, Alfa Romeo namerava da prekrši nekoliko pravila: ne namerava da priča o istoriji, pogotovo ne o svojoj, niti želi bilo kakve poklone za svoj rođendan. Umesto toga, više želi da preda poklon ljubiteljima brenda tako što će predstaviti Giulia GTA. Danas, ovo je pravi povratak korenima brenda Alfa Romeo koji idu duboko u svet performansi i ''grand touring'' svet.

 

Posebne tehničke karakteristike i funkcionalan stil
Za novi model Giulia GTA, inženjeri brenda Alfa Romeo su ciljali da unaprede aerodinamiku i upravljivost, ali i iznad svega da smanje težinu: iste smernice su praćene i sa modelom Giulia GTA iz 1965. Aktivna aerodinamika je posebno proučavana kako bi se povećalo aerodinamično opterećenje. Ova rešenja sadrže tehničko znanje koje dolazi direktno iz Formule 1, zahvaljujući sinergiji sa kompanijom Sauber Engineering i korišćenjem Sauber Aerokit paketa. Isti zadatak je zadat bočnim usisnicima, posebnom zadnjem spojleru i aktivnom prednjem spojleru. Titanijumski Akrapovič centralni izduvni sistem integrisan u difuzor od ugljenih vlakana je takođe nov, kao i točkovi od 20 inča sa centralnim zaključavanjem, koji se pojavljuju na limuzini po prvi put. Lakoća upravljanja pri velikim brzinama je unapređena proširivanjem putanje prednjih i zadnjih točkova za 50 mm i razvijanjem novog seta opruga, amortizera i bušinga za sisteme vešanja. U modelu GTAм, prednji aerodinamični deo je optimizovan do ekstremnog nivoa, dodavanjem većeg prednjeg spojlera i zadnjim krilom od pravih ugljenih vlakana, koji obezbeđuju teže, savršeno izbalansirano opterećenje pri visokim brzinama. Što se tiče performansi, motor Alfa Romeo 2.9 V6 Bi-Turbo koji je napravljen od aluminijuma i razvija čak 510 KS u standardnoj konfiguraciji, postiže 540 KS u modelu Giulia GTA, zahvaljujući pažljivom razvoju i kalibraciji od strane inženjera brenda Alfa Romeo. Isti tim je uspeo da optimizuje pozitivan uticaj primene novog centralnog izduvnog sistema proizvođača Akrapovič, sa prepoznatljivim zvukom. 

 

U unutrašnjosti vozila, nekoliko novih detalja privlači pažnju: elementi od 100% Alcantara materijala na kontrolnoj tabli, panelima vrata, kaseti za rukavice, bočnim stubocima i centralnim delovima sedišta. Materijal Alcantara je još više iskorišćen u verziji GTAm, gde je zadnja klupa uklonjena, stvarajući prostor za potpuno presvučenu veliku pregradu, koja ima specifične kalupe dizajnirane za držanje kaciga i aparata za gašenje požara. Novi mat umeci od ugljenih vlakana daju unutrašnjosti karakterističnu tehničku i estetsku eleganciju. U novom modelu GTAm, unutrašnjost se blago razlikuje u tome što ima zaštitni kavez, nema panele vrata ili zadnja sedišta, a vrata se otvaraju pomoću kaiša umesto ručke, još jedan detalj tipičan i koji je inspirisan svetom trkanja.

 

Odličan odnos težine i snage
Međutim, snaga sama po sebi nije dovoljna da obezbedi vrhunske performanse. Posao koji je urađen sa ciljem da se smanji težina vozila je veoma precizan, i dao je posebno impresivne rezultate kod modela GTA. Ukupno smanjenje težine dosiže do 100 kg, zahvaljujući laganim materijalima kao što su karbonska vlakna za pogonsko vratilo, haubu, krov, prednji branik, umetke za prednji i zadnji blatobran, kao i konstrukciji posebnih sportskih sedišta sa Sabelt sigurnosnim pojasevima sa šest tačaka vezivanja. Zatim, laki aluminijum je korišćen u motoru, vratima i sistemima vešanja, kao i mnogi drugi kompozitni materijali koji se koriste za mnoge druge delove. Primera radi, Lexan - jedinstvena smola iz porodice polikarbonata koja dolazi direktno iz sveta moto-sportova - korišćena je u izradi bočnih i zadnjih okvira stakala, što je dodatno doprinelo smanjenju težine. Rezultat je težina koja iznosi oko 1.520 kg i koja, u kombinaciji sa porastom ukupne snage na 540 KS, dovodi odnos težine i snage na izvanredan nivo od 2.82 kg/KS, što čini model Giulia GTAm sposobnim da pruži izvanredne performanse. Ubrzanje od 0 do 100 km/s postiže se munjevito - zahvaljujući sistemu Launch Control, hronometar se zaustavlja na samo 3,6 sekundi. Giulia GTAm nudi dvosednu konfiguraciju koja može da se koristi na putu, sa prednjim razdelnikom i većim vidljivim zadnjim krilom od karbonskih vlakana, vrhunskim izrazom sportskog karaktera. U GTA paketu opreme, sa istom ukupnom snagom, model Giulia nudi četiri sedišta, bez zadnjeg zaštitnog kaveza; spojler i razdelnik optimizovani su za svakodnevnu upotrebu na putu; ima iste panele za vrata, sedišta i prozore kao i model Giulia Quadrifoglio. Rezultat je superautomobil za svakodnevnu upotrebu.

 

Privilegija za 500 srećnih kupaca...
Model Alfa Romeo Giulia GTA i njegova izraženija verzija, Giulia GTAm, proizvešće se u ograničenoj seriji od svega 500 primeraka ukupno, svi numerisani i licencirani i spremni da zauzmu svoje mesto zajedno sa svojim prethodnikom iz 1965. godine kao jednim od najtraženijih kolekcionarskih primeraka. Ovi modeli nisu samo veličanstveni po svom izgledu, već su spremni da prikažu impresivnu snagu na putu koja je rezultat niza inovativnih tehničkih rešenja. Ista ekskluzivnost koja je odlika modela Giulia GTA i Giulia GTAm će takođe obuhvatiti i posebno jedinstveno korisničko iskustvo, osmišljenom sa ciljem da nagradi 500 srećnih kupaca autentičnim iskustvom koje je 100% Alfa Romeo. Nakon predrezervacija, koje su sada zvanično na raspolaganju i koje će se obustaviti čim se rezerviše 500-ti primerak, prodaja će se vršiti jedan-na-jedan, s tim da će stručnjak za proizvode koji je ujedno i brend ambasador ispratiti postupak za svakog kupca, od porudžbine do isporuke. Međutim, iskustvo kupovine se ne zaustavlja na specijalnom postupku prodaje. Nesumnjivo, novi vlasnici će takođe dobiti i personalizovani komplet dobrodošlice koji obuhvata kacigu Bell u specijalnim GTA bojama, kompletan trkački komplet Alpinestars (trkačko odelo, rukavice i obuću) i personalizovanu ciradu Goodwool kako bi ona ili on zaštitili svoj model GTA ili GTAm. Pored druge opreme za istinske poštovaoce, korisničko iskustvo Alfa Romeo obuhvata i specijalni vozački kurs koji je osmislila Vozačka akademija Alfa Romeo.

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...