Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Alfa Romeo Giulia

Recommended Posts

21 hours ago, neshaoct said:

Ako je već FCA uspeo da ''dohvati'' 180 konja, mora da bude onda i preko 270 Nm...

Ne mora da dižu maksimalni moment. Dovoljno je da ublaže pad krive momenta nakon maksimalnih 270 Nm i da tamo na 5250 rpm motor razvija 240 Nm umesto 200 Nm. Po obrascu se onda dobija 240 Nm * 5250 rpm / 7024 = 180 ks.

 

Screenshot_20.jpg

 

320 Nm nije nemoguće, ali bi motor morao da prođe kroz specijalan tretman. Vredi li za bazni motor Đulke? Bolje da oslabe trenutni 2.0 Turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja se slažem da je bolje da oslabe 2.0 Multiair, ali moguće da je ovaj modularni jeftiniji.

Za krivu si u pravu gotovo sigurno, jer je na današnjim motorima maksimalna snaga već u padu obrtnog momenta. Neće ni na ovom motoru biti drugačije.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguće je 320nm u dve varijante, sa boljim turbom, ali takav turbo je skuplji, a pretpostavljam da je ideja 1.3 da se skresu troškovi ili da bude neki blagi hibrid.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, kvaka said:

Ne mora da dižu maksimalni moment. Dovoljno je da ublaže pad krive momenta nakon maksimalnih 270 Nm i da tamo na 5250 rpm motor razvija 240 Nm umesto 200 Nm. Po obrascu se onda dobija 240 Nm * 5250 rpm / 7024 = 180 ks.

 

Screenshot_20.jpg

 

320 Nm nije nemoguće, ali bi motor morao da prođe kroz specijalan tretman. Vredi li za bazni motor Đulke? Bolje da oslabe trenutni 2.0 Turbo.

 

Mislim da je kod 180 KS verzije max snaga na čak 5750 o/min. To je oko 220 Nm onda. Opet je 270 Nm na 1850 o/min kao i kod 150 KS verzije.

 

17 hours ago, kvaka said:

Bolji turbo bi svakako morao da se dobije bolje punjenje na višim obrtajima. Mogli bi da ubace twin-scroll turbinu.

Pričalo se o mogućnosti twin-scroll turbine za ovaj motor. No koliko sam ja upoznat twin-scroll u katalozima većine proizvođača postoji za motore obujma 1.5 do 2 litre. Ne i za manje.

 

Mogao bi doći za ovaj motor u budućnosti P2 mild hybrid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još jedno poređenje, još jedna pobeda za Giuliu. Ovoga puta poraženi je Mercedes AMG C63.

 

AN66SAz9XF6FxA3cKbngsV0u_l0K5ZPyZ-onxGv2 Fifth Gear video: Mercedes AMG C63 vs Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

 

Ovde je samo onaj deo oko driftovanja u kojem je Mercedes bio zabavniji za vožnju, bolji. Da pogledate kompletan test u kojem je na kraju Giulia trijumfovala, kliknite ovde:

Fifth Gear: Prva epizoda nove sezone

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrih pola sata, od čega najveći deo vožnje Giulie QV.

Obradio je sve, od motora, menjača, šta je to sa kočnicama, ponašanje na putu, upravljivost kao i unutrašnjost automobila. Jedan test onako iz ugla običnog čoveka:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Alfa Romeo Giulia QV

 

GiuliaQV-70.jpg

 

Vredelo je čekati jer se nakon više od dve decenije, Alfa Romeo vratio pogonu na zadnje točkove i to u velikom stilu, sa kompaktnom sportskom limuzinom Giulia Quadrifoglio koju pokreće V6 biturbo motor od 510 KS poreklom iz Ferrarija. Dugo smo čekali na jedan ovakav model iz kuće Alfa Romeo. Neki bi rekli i predugo! Automobil u svakom smislu dostojan slavne prošlosti italijanskog proizvođača, sportske marke koja je nastala još 1910 godine. Samo tri godine po osnivanju, sa velikim uspehom uplovila je u svet trka, gde je brojnim pobedama ubrzo uspostavila dominaciju, a možda i ključan doprinos uspesima Alfe 30-ih godina dao je glavom i bradom Enzo Ferrari koji je pod okriljem Alfe osnovao trkački tim Scuderia Ferrari.

 

GiuliaQV-74.jpg

 

Sve do 90-ih, Alfe su posedovale taj upečatljiv sportski žar koji je potom iščezao, na žalost mnogih poklonika marke. Međutim, povezanost Alfe Romeo i Ferrarija postoji i dan danas jer ekskluzivna marka iz Maranela takođe posluje u sastavu FCA grupacije. I upravo ta srodnost je lepotici sa našeg testa, Gulia Quadrifoglio, podarila ono najvažnije - ''srce'', odnosno motor.

 

GiuliaQV-60-e1541581559536.jpg

 

Testirani primerak pod haubom krije modifikovanu verziju Ferarijevog V8 turbo motora koji je sa 3.8 litara, eliminisanjem dva cilindra, ''daunsajzovan'' na V6 od 2.9 litara sa 510 KS. Podatak za svaki respekt i strahopoštovanje konkurencije u segmentu kompaktnih sportskih sedana, gde se Giulia Quadrifoglio svrstava zajedno sa Mercedesom AMG C 63 i BMW-om M3.

 

GiuliaQV-58.jpg

 

Ništa od ovoga ne bi bilo moguće da Giulia nije od samog starta razvijana u sportskom pravcu. Ovakva filozofija podrazumevala je povratak korenima i koncepciju sa uzdužno postavljenim motorom te pogonom na zadnje točkove. Kako bi proizveli što jači publicitet, Italijani su se prilikom lansiranja novog modela odmah ''razmahali'' najsnažnijom verzijom. Ali, nije baš sve išlo bez poteškoća i na najvećim mukama bili su dizajneri.

 

GiuliaQV-9.jpg

 

Navodno, čitav projekat je kasnio zato što je Marchionne nezadovoljan zamišljenim izgledom, vratio crteže na početak. I na tome mu treba zahvaliti! Malo ko će se obazirati na činjenicu da je Alfa Romeo imao višegodišnji prazan hod u D segmentu, podsetimo, Alfa 159 je otišla u penziju 2011. godine, a Giulia je zvanično predstavljena četiri godine kasnije na Salonu automobila u Frankfurtu. Ali, na kraju smo dobili pravu lepoticu, remek delo sa autentičnim pečatom dizajnerskog studija ''Centro Stile AR'' koje izaziva ljubav na prvi pogled.

 

GiuliaQV-65.jpg

 

Kompaktna limuzina zaobljenih ivica apostrofira oštrinu eklatantnim sportskim nabojem. Automobil ''leži'' svega 100 mm od tla, a da sa njim nema šale može da se zaključi po velikim prednjim uvodnicima vazduha, dominantnom zadnjem difuzoru na koji se nadovezuju po dve duple izduvne cevi sa svake strane, a tu su i veliki aluminijumski točkovi od 19 inča sa perforiranim diskovima, baš kao i diskretan karbonski spojler na poklopcu prtljažnika.

 

GiuliaQV-7.jpg

 

Kod ultimativne Giulia QV, karbon je korišćen i prilikom izrade krova, odnosno haube. Ta rešenja su, u kombinaciji sa aluminijumskim komponentama nezavisnog oslanjanja i aluminijumskim motorom koji poseduje karbonsku radilicu, svela masu na svega 1.525 kilograma. Dakle, na papiru su prisutni svi atributi za jednu ultimativnu sportsku limuzinu kakvom se Giulia QV predstavlja. I ne zaboravite da je reč o automobilu koji sa vremenom od 7 minuta i 38 sekundi drži rekord u svojoj klasi na Nurburgringu.

 

GiuliaQV-76.jpg

 

Doduše, to vreme je postigla verzija sa automatskim menjačem, ova ''naša'' je sa manuelnim. Možda nije toliko brza na stazi, ali zadovoljstvo je utoliko veće jer su ručni menjači postali pravi raritet kod ''sportista''. Nažalost, od januara 2018. godine, Giuliu Quadrifoglio možete dobiti samo sa automatskim menjačem, čime ovaj test dodatno dobija na ekskluzivnosti.

 

GiuliaQV-77.jpg

 

Ako ekskluzivnost tražite u kokpitu, ovde je nećete pronaći, barem ne kod modela sa osnovnom opremom. Ulazak u enterijer ne otkriva ništa spektakularno. Smeštamo se u nešto uža sedišta koja od pogleda skrivaju, ali ipak pružaju bočnu potporu. Ispred je poznata instrument tabla, desno od nje pleni jako lepo rešen ''krov'' prednjeg panela koji se table ''meko'' spušta udesno. Arhitektura kokpita zaslužuje sve pohvale, kao i ergonomija.

 

GiuliaQV-31.jpg

 

Zamerku stavljamo na mali centralni displej od svega 6.5 inča i sa ne previše kvalitetnom grafikom, doduše, opciono dolazi veći ekran od 8.8 inča. Mnogo više godi to što su pozicija sedenja i raspored komandi na visokom nivou - briljantni volan daje dobru interakciju sa rukama, a ručica menjača je ''usađena'' tačno tamo gde treba. Blizu nje se nalazi jedna od najvažnijih komandi u ovom automobilu.

 

GiuliaQV-30.jpg

 

To je točak preko kog birate temperament automobila režim vožnje i određuje odziv na gas, čvrstinu upravljanja, rad amortizera i jačinu zvuka. Na raspolaganju su četiri - A za ''All eficiency'', N za ''Normal'', D za ''Dynamic'' i R za ''Race''. I sva tri moda odlično odrađuju svoj deo posla. Za prvi je dovoljno reći da u gradskom režimu sa pažljivom nogom na gasu, zahvaljujući sistemu deaktivacije cilindara, može svesti potrošnju na svega 12-13 litara.

 

GiuliaQV-23.jpg

 

Ekonomičnost i Alfini automobili su ranije predstavljali dijametralne suprotnosti, očigledno je da su se vremena promenila. Sa druge strane, Giulia je vratila neka stara obeležja za koja su fanovi italijanske marke bili uskraćeni decenijama unazad. To se pre svega odnosi na zadnji pogon, poslednji takav model iz Milana bila je Alfa 75. Samo, za razliku od 75-ice, ovde imamo enormnu količinu snage - 510 KS, uz maksimalnih 600 Nm u opsegu od 2.500 do 5.000 obrtaja.

 

GiuliaQV-38.jpg

 

Da bi se osetio pun potencijal, potrebno je pomeriti kružni selektor u Dynamic položaj. Alfa odmah menja ćud i stavlja u pripravnost čitavu metalnu konjicu, postaje britka na volanu i potentna na gasu. V6 motor sa dva turbo punjača, lepo i bez trzaja ili bilo kakvih zastoja prihvata gas i to već od 2.000 o/min. Kako se kazaljka obrtomera približava crvenom polju na 6.500 o/min, potisak u leđa postaje sve intenzivniji, zvuk sve prodorniji, a vaše raspoloženje sve bolje. Doduše, zvuk motora jeste glasan, ali u kabini ne ostavlja toliko uzbudljiv utisak kao što to čini spolja jer se ljutito režanje Giulie QV nadaleko čuje.

 

GiuliaQV-16.jpg

 

Ali, zato uzbuđenja donose, malo je reći, dobra vozna svojstva. Pun gas iz mesta, munjevito ''šaltovanje'' iz prvog u drugi stepen prenosa i posle nepune četiri sekunde, automobil premašuje 100 km/h uz upozorenje na instrument tabli da je trenutak za promenu stepena prenosa. Krajnji limit u drugoj ''brzini'' dostiže se na 110 km/h pri 7.000 obrtaja, a ''brišući let'' Giulia nastavlja i trećom ''brzinom'', sve do 170 km/h! Čini nam se da bi ručica menjača mogla da ima nešto kraći hod, a i nije baš savršeno precizna - ume da zaluta kada se iz trećeg munjevito posegne ka drugom stepenu prenosa.

 

GiuliaQV-19.jpg

 

Uz strahovite performanse dolazi i fenomenalno upravljanje i oko toga ne postoji ni trunka sumnje. Teško ćete pronaći automobil u ovoj klasi koji se tako brzo i neposredno pokorava komandama volana. Sa rasporedom težine u odnosu 50:50 po osovinama, Giulia je kadra za nagle promene pravca, toliko da stičete utisak kako vas sedišta udaraju u leđa sa suprotne strane od one u koju je ''bacite''. A da bi mogla ovako brzo da skreće i da istovremeno prihvata gas bez gubitka stabilnosti, Giulia je dobila mehanički diferencijal sa zatvaračem koji može kanalisati i do 100 odsto snage na zadnji točak sa boljim prianjanjem.

 

GiuliaQV-26.jpg

 

Srećom, automobil je opremljen sistemom za automatsko dodavanje međugasa, tako da prilikom kočenja motorom i ''šaltanja'' naniže, nema bojazni da će doći do gubitka kontrole usled kočenja zadnjih točkova. Kada smo se dotakli kočenja, dodaćemo da Brembo kočnice sa šest čeljusti napred i četiri pozadi odlično obavljaju posao. Za one koji imaju nameru da više vremena provode na stazi nego u redovnom saobraćaju, preporuka su svakako opcione karbon-keramičke kočnice. No, i diskovi izrađeni kombinacijom livenog gvođža i aluminijuma pokazali su se odličnim.

 

GiuliaQV-55.jpg

 

Isto važi i za sistem oslanjanja sa aktivnom kontrolom tvrdoće amortizera koji dopušta da odaberete za jedan stepen mekšu konfiguraciju čak i kada ste u Dynamic modu. I tada Giulia daje sve od sebe u pogledu perfromansi, a udobnost ne plaća danak. Automobil je iznenađujuće prijatan za vožnju po ulicama i drumovima, uopšte ne drmusa i ne remeti komfor. Međutim, nešto mekše oslanjanje se odražava na voznu dinamiku pri višim brzinama, čak i kada su amortizeri podešeni tako da imaju najčvršći hod.

 

GiuliaQV-2.jpg

 

Ipak, vožnja ovako snažnog automobila sa pogonom na zadnje točkove nije šala i zahteva dosta veštine, pogotovo u kombinaciji sa ručnim menjačem. Potrebno je imati savršenu motoriku tj. usklađen brzi rad ruku i nogu, jer ste uposleni sa svih strana. To se naročito odnosi na ''Race'' mod koji smo isprobali onako kako fabrika preporučuje - na zatvorenoj stazi.

 

GiuliaQV-5.jpg

 

Kada se pogase elektronski sistemi kao što su kontrola stabilnosti i proklizavanja, oslobađate divlju zver koju mogu ukrotiti samo vični vozači sa velikim iskustvom. Tada svako preterivanje sa gasom proizvodi zanošenje zadnjeg kraja. Sve to je zabavno, ali i opasno, ne samo po vas, već i po druge ukoliko se upustite u takvu avanturu na otvorenom drumu.

 

GiuliaQV-78.jpg

 

Za kraj, možemo da zaključimo kako je sa Giuliom Quadrifoglio, Alfa konačno dosanjala san da ponudi u najmanju ruku jednako uzbudjiv automobil kao što su recimo Mercedes-AMG C 63 S, takođe sa 510 KS i nedavno ugašeni BMW M3 Competition koji oslobađa 450 konja. Ali, sa maksimalnom brzinom od 307 km/h Giulia QV je brža od oba Nemca... I dok ''Italija pobeđuje'', ova Alfa pobuđuje ljubav i to na svaki, a ne samo na prvi pogled.

 

Utisak
Alfa Romeo konačno u svojim redovima ima automobil koji, pored stila, nudi brutalnu snagu i fenomenalan doživljaj vožnje.

 

Tekst: Uroš Dedić/TopSpeed

Fotografije: Aleksandar Savin

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9.11.2018. at 5:53 PM, neshaoct said:

I ne zaboravite da je reč o automobilu koji sa vremenom od 7 minuta i 38 sekundi drži rekord u svojoj klasi na Nurburgringu.

Ispravka, 7:32. To gore navedeno vreme je sa ručnim menjačem. 

Auto je brutalan, i ko god je sumnjao vreme je pokazalo kakva je to zver. Samo da nastave da razvijaju dalje, da izbacuju još jače i bolje verzije, i da dočekamo veliku limuzinu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislis da docekamo jos jedan auto koji necemo moci da priustimo zbog premium cene? :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahah.  Bice valjda to 'uskoro' na placevima za ~7-8 hiljada, baba vozila, pravih 160.000 km, NOV NOV NOV :lol::D  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrlo malo verovatno kad je QV u pitanju. Za modele ispod ostaje tek da vidimo, ali toliko se malo kupuju da će biti izgleda poprilična egzotika.

Doduše i 159 je bila dosta retka kad sam je ja pazario, a sad imam utisak da su sve ikad prodate završile u Srb.

Plaši me jedini da održavanje Đulije neće biti ni približno jeftino. Videćemo.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, horvat said:

Hahah.  Bice valjda to 'uskoro' na placevima za ~7-8 hiljada, baba vozila, pravih 160.000 km, NOV NOV NOV :lol::D  

Sad ni Đulijete stare 8 godina nema za 7-8 hiljada, a koštale su oko 17 u startu, Đulija košta 30 u startu i nije realno da im padne cena toliko a da nisu stare tipa 12,13g ...

 

A QV realno ne mozemo ni da priustimo da odrzavamo i vozimo ni kao polovne, sa nasim standardom... Đulijetu QV sa duplo slabijim motorom nema ko da kupi, a kamoli ovo...

Edited by shomispc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salio sam se naravno :) 

 

Inace delim misljenje, koliko mi je drago sto Alfa konacno ima proizvod da konkurise nemcima, toliko mi je i zao sto sada zapravo nastaje rupa unutar FCA grupe za nas (koji volimo FCA a ne volimo SUV i krosovere). Fiat po meni nema nista dovoljno "vozacko", Lancia je mrtva, a Alfa je daleko cenovno. Giulietta je poslednji proizvod koji se kako-tako uklapa u taj neki slot sto nama odgovara, mada je i dalje malo preskupa :) Racunam da ce naslednica biti samo jos skuplja... 

 

Tipo ce pokriti nesto, ali ipak, nedostatak motora jacih od 120ks, ga po meni ne svrstava u potpunosti, u taj gore opisani 'sablon'... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 17. 09. 2018. at 4:05 PM, horvat said:

https://www.allpar.com/news/2018/09/making-fours-and-sixes-engine-plans-and-plants-42007

 

Hoce mozda ovo popuniti rupu izmedju veloce i qv, sa tipa ~350 ks ? :) 

Taj sajt je nekada bio dobar izvor informacija za američki dio grupacije FCA. Dosta ljudi je otišlo na moparinsiders uključujući neke koji imaju direktne informacije.

Ja mogu reći da GME T6 uistinu postoji. Da će u nekim verzijama imati eBooster ako ne čak u svim. Znači za usporedbu pogledati novi Mercedes redni šestak.

Isto tako znam da bi trebao debitirai 2020. ili kasnije sa novom generacijom jednog jako popularnog FCA vozila. Popularnog u SAD-u. U na isto ima jedan pomalo premium status.

Što se tiče GME T4 ili nekog drugog budućeg motora za Alfu evo par informacije i observacija:
https://moparinsiders.com/is-a-1-5-liter-firefly-engine-gse-in-the-works/

https://moparinsiders.com/alfa-romeos-electrification-plans/

 

12 hours ago, banjo1990 said:

Ispravka, 7:32. To gore navedeno vreme je sa ručnim menjačem. 

Auto je brutalan, i ko god je sumnjao vreme je pokazalo kakva je to zver. Samo da nastave da razvijaju dalje, da izbacuju još jače i bolje verzije, i da dočekamo veliku limuzinu. 

 

Teško će ikada biti velike limuzine.

No 2 SUV modela su jako izgledna. Jedan C, a drugi E segment.

 

Novi CEO Mike Manley upire da Alfa dođe u Ženevu sa konceptom SUV-a u C segmentu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto je najmanji dizel 2.2 ne verujem da ce biti popularna na nasem trzistu kao polovnjak zbog registracije.

Samim tim ce biti vrlo nezgodno za odrzavanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na AutoScout-u ih ima vec od nekih 20k, sto je za auto star 2 godine dobra cena i ispada da je neko izgubio maltene 5k evra godisnje na njemu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...