Jump to content
FAS Goran
Guest 13292

Aditivi za dizel/benzinske motore & za zaptivanje motora

Recommended Posts

Lanća za Lybru preporučuje servisni interval 20.000 km (ili godinu dana za ulje) i ja to poštujem. +/- 5%, naravno, ne mogu istog dana da odradim servis. Za veliki servis je interval 120.000 km. I to je to.  Ne verujem da lokalni majstor može više znati od inženjera i tehnologa koji su pravili taj motor. 

Još nisam čuo da je neko popravio boš pumpu dvotaktol uljem, ali dobro, ako majstor Mile kaže - onda sipaj ! Ako Mile kaže "transformatorsko ulje" onda - transformatorsko ulje. Ne kapiram samo šta će onda majstori - bošisti da rade, ako se pumpe popravljaju dvotaktol uljem ?!

 

Ma, mislim, neka sipa ko šta hoće u svoj auto. Svako je kovač svoje sreće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne popravljaju nego se pere elektro ventil i podmazuje, ako ovi iz zeravice nisu bosisti onda ne znam ko jeste. A evo sad si cuo da je neko spaso bosch pumpu dvotaktolom :fun:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa CBC foruma

 

 
ragazzoni 21 Jan 2010 10:32 
 
Ne mogu da odolim da ne napišem koju reč za ED. , mada nemam nameru šta da dodajem ljudima od struke. Mnogi postovi na ovom forumu su napisani na ovu temu, ali se stalno vrti isto pitanje ŠTETI LI ED. MOTORU, sa posebnim akcentom na mehaničko habanje pumpe i brizgaljki? E sad lakše je postaviti pitanje nego prelistati stranice sa sličnom temom.
Na jednom seminaru za obuku kadrova za servisere PVP, dotični serviser je pitao tog nemačkog stručnjaka KOL'KO DVOTAKTOLA DA SE SIPA U ED, KAD SE KORISTI UMESTO D2???
Odgovor tog experta je glasio: ''JOŠ JEDNO TAKVO GLUPO PITANJE, I PREKINUĆU SEMINAR, KO STE VI DA ODOKATIVNO DODAJETE RAZNE HEMIKALIJE PA I DVOTAKTOL? MI U ''TEHNIČKI ZAOSTALOJ'' Nemačkoj koristimo ED. I ZA MUZEJSKE I EKSPERIMENTALNE MOTORE SA POČETKA 20-TOG VEKA, U MOMENTU KADA JE NAPRAVLJENO, SVOJIM KVALITETOM I FUNKCIONALNOŠĆU POKLOPILO JE I ZAMENILO SVA PREDHODNA DIZEL GORIVA. ŠTO SE TIČE D2 U MNOGIM PA I VAŠOJ ZEMLJI MI GA STRUČNO NAZIVAMO-RAFINERIJSKI OTPAD.!'' Siroti Nemac, a ja bih samo dodao da tribološki mereno, ED. ima manji koeficijent trenja, i da priča o LOŠEM podmazivanju ne pije vodu. Priča da je nekom stradala pumpa stara 20 godina, progutala krša 50 tona i da je RIKNULA od ED. meni je nepojmljiva. Prvo treba znati u kakvom je stanju i bila. Standarne pumpe rade na pritisku brizgaljki do max. 350bar, uglavnom, a comon-rail pumpe na pritisku od 900-2000bara. Kome je potrebno kvalitetnije gorivo, procenite sami! Govorimo naravno o uticaju na sistem za napajanje gorivom, o drugim stvarima neki drugi put.
 
 
Na Fordovom forumi ima vlasnika koji sipaju redovno dvotaktol Nisotec 2T Nautic i tvrde da im motori tiše i mekše rade.
Iskreno nisam ljubitelj ovakvih igrarija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj momenat sam totalno zaboravio.  :thumbdown:

Mada realno bolje koristiti za to namenjene aditive (iskreno ljubitelj sam Liqui Moly-a) nego se igrati sa ATF ili dvotaktolom.

Tu je katalizator ili DPF.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To još nisam probao. :laughing:

Inače lično sam sipao u menjač Renoa (čuo se ležaj diferencijala) Liqui 1040 i čudo se desilo. Kum isto na Mečki u menjač i diferencijal dobio lakše šaltanje i tiši menjač. Itd da ne davim sa tim.

Da čujemo iskustva sa ATF ili dvotaktol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema iskustva. Sipano, potroseno i toliko ( kod ovih obicnih) a za cr ne verujem da se usudio neko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A šta je sa baznim uljima koja se uvoze bez carine i mešaju sa dizelom?

U naše gorivo tko naspe bilo šta nemože ga previše pokvariti.

Inače moje lično mišljenje je da malo ulja (do 0.5%max) nikako ne može da škodi pogotovo za stare dizel motore sa mehaničkom pumpom.

U moj auto ne sipam ali sam se lično uverio da se pumpa na starom traktoru daleko malo čuje sa dodatkom ulja u naš famozni ED.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kako je uvedeno markiranje goriva, uvoz baznih ulja opao je za preko 80%. Što znači - do sada je svo to bazno ulje završavalo u dizelu, i prodavano.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Metnuo sam motulov aditiv za gorivo i ciscenje dizni. Afto malo trza na leru u nizim obrtajima i nekako bas smrdi na auspuhu i kao da pljucka. Odnosno stojao sam na parkingu gde je trava kod auspuha i posle minut bio mi mokar branik iznad auspuha. Jel to normalno?

Edited by Bumblebee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na koju količinu goriva si sipao? I ne znam ništa za Motulov, meni preporučili neki Zenox kao bez premca...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam sipao dva puta onaj Wynn's. Nisam imao nikakve simptome ali ni neko poboljšanje vidno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 40llitara, pise tamo na maksimum 60 reko aj mozda je i ovako ok.

Pa nemam pojma za taj su mi rekli u kit komercu da je najbolji a bome kostao je soma i po.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je prvo aditiv pa onda gorivo.

Zamisli sad ako skenjam dizne ili nesto :) bice opet si cackao mecku :) Ima da kupim punto klasik majke mi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majku mu, ne znam šta je. 
Ja sam na 14, 15l u rezervoaru sipao aditiv na pumpi, i onda preko toga dosuo još 15ak litara goriva. I sve je bilo okej, nikakve promene u radu, nego tek na dijagnostici kad sam potrošio to gorivo.
Biće to okej. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Savet za ovaj moj čistač je da provozaš auto 40-50km po sipanju. Opiči ga malo negde van grada pa javi ima li promena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ne možeš da skenješ ništa. Izađi negde,promućkaj auto malo i pun gas da isteraš piliće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa normalno, mislim da je to svakako uradio, podrazumeva se. :)  :scooter:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam dosuo jos 20litara posto je pisalo na bocici za rezervoar od 60l samo sam ja sipao 40l dizela. Sad sam sipao jos 20 i izduvao ga po bulevaru evrope onaj deo do rumenackog puta 170 x( sva sreca nigde zive duse. Vratio se do zgrade i sad ok i mirno radi. U utorak cu ga naprziti na otvorenom. Hvala ljudi bas sam se uprpio x\

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...