Jump to content
FAS Euroauto Goran
Guest 13292

Aditivi za dizel/benzinske motore & za zaptivanje motora

Recommended Posts

Guest 13292

Da li neko ima iskustva u vezi aditiva za dizel gorivo preko zime? Sta predlazu u servisima i ako treba da se stavlja, koje je dobro?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Ice prof for diesel" do -26C ,proizvođač Wunn's, Na EKO pumpama pošle godine.

Isproban na nekih -17C, 1,2,3 i vrrrrrrr, a bilo je da su palili i vatricu ispod kola, Kop.

E sad, možda bi išlo i bez ovoga?, ali nije skup 125ml za jedan rezervoar 500-600din.

Share this post


Link to post
Share on other sites

prosle godine kastrolov.10ml na 10l goriva pakovanje od 0.5l znaci za 500l goriva.kazu da gorivo (euro dizel) ima u sebi vec aditiv do -15C ali nisam proveravao.koji god aditiv da kupis proveri rok trajanja,da nije neka stara zaliha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ga konkretno nisam stavljao prosle zime i nisam imao problema!

vec ga u eurodizelu imas a i toliko je cist tj nema parafina tako da netreba da se sipa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni ja nikad nisam sipao i mislim da ne treba. Atestirano do -12C ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li su dobri - verovatno jesu. Da li pomaži - verovatno. Da li smetaju - ne! (ne bi smeli da se prodaju). Ja sam to koristio, skoro sve tipove (a mislim da ih ima 3: za čišćenje dizni, za bolje sagorevanje,....) koštaju od 300 do 500 din po pakovanju. U principu za standard evrodizela ne bi trebalo dodavati nikakav aditiv, pa čak ni za hladno vreme, ali ako "proguglate" malo netom" i recimo ukucate "kvalitet evrodizela u Srbiji"- dobićete nekoliko članaka koji govore i najgorem kvalitetu goriva koji se sipa u Evropi. Naime, monopolista uvoza ovih derivata nabavlja goriva po najjeftinijom nabavnoj ceni iz Rumunije i Bugarske, a ni jedan od ta dva "tzv" evrodizela ne odgovara normi propisanoj za vaš auto (videćete tačno standardnu normu kvaliteta za vaš auto u uputstvu), pa otkucajte tu oznaku (ponovo na GOOGLE-u) i videćete šta sve našem gorivu nedostaje da bi bio pravi evrodizel. Bilo kako bilo, vozila se voze, proizvodjači zbog toga drastično smanjuju garantni rok za održavanje motora, a aditivi su vam jedina stvar kojom možete bar da smirite osećaj odgovornosti da ste preduzeli sve što je u vašoj moći.

Inače ocena je da je kvalitet goriva (svih) u našoj zemlji na nivou osamdesetih. Od tada ništa na tehnološkom nivou u NIS-u nije preduzimano.

Koji su rezultati rada motora sa ovim gorivom:

1. Češća zaprljanost dizni, i turbine

2. Lošije sagorevanje, reciklaža nesagorelih plinova iz motora usmerena EGR ventilom na ponovno dogorevanje (kako bi se na auspuhu dobio ekološki tolerantan vazduh, u skladu sa euro3 normama) pravi mnogo više čadji od standarno predvidjenih, pa ne samo što EGR trpi koroziju sumpornih oksida, već se i katalizator zapušava. To i jeste razlog što će vam dobar deo majstora i preporučiti da taj ventil ukinete....

Šta su očekivanja:

Gasprom se obavezao da će početi proizvodnju euro4 dizela u narednom periodu i tehnoliški renovirati naša postrojenja

Fiat se svakako ne bi obavezao za proizvodnu i prodaju benzinskih i dizel vozila bez ove pretpostavke u Kragujevcu.

Sve u svemu, ja očekujem od sredine iduće godine - NORMALNO, EVROPSKO GORIVO. ( za sad ga nemamo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kako se kaze-iz vasih usta u bozije usi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prerada tj. proizvodnja EURO 4 dizela bi trebalo da je počela u Novom Sadu...

Bićete obavešteni iz prve ruke...

Pozdrav...

Edited by etibor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaš pivo od mene čim javiš.... gde oćeš - može i u Pančevu. Mnogo mi se svidja taj gradić. U mnogo čemu "graskiji od BGD-a

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovorima .da lina Mol pumpama je stvarno madjarsko gorivo ja sam sipao za 590km koje sam presao ima jos nepali se lampica na displelu mi je prosek 8.7 .prosek brzine 25km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ja sam u proteklih par dana napravio 1000km kombinovane vožnje sa Lybrom 2,4 jtd 103kw. Relacija SM - Banja Luka koridorom 310 km u jednom pravcu, prosečna potrošnja prosečne brzine 63 Km/h je bila 5,8 l na 100 km. U gradu trošim oko 8 l na 100 km. E sada grad je vrlo diskutabilna mera, ne kao otvoreni put. Semafori, špicevi, vreme, klima itd, ti faktori daleko manje utiču na otvoreni put. U globalu rekao bih da je prosek oko 7 litara. Aditivi konkretno sa sadašnjim gorivom nikada mi nisu trebali, kada dođe zima rafinerija u Euro dizel dodaje aditive shodno spoljnoj temeraturi. Da se razumemo, ovdašnji Euro dizel je najgori, mada ja to iz iskustva ne znam, točim ga stalno u Bosni, em jeftniji em kvalitetniji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni jedna pumpa u Srbiji ne toči standardno eurodizel gorivo. Sve ga nabavljaju od NIS-a!!. Zapamtite ovo molim Vas. To je odluka Vlade od pre 5 godina koja se mora poštovati. Praktično isto gorivo sve pumpe toče, samo sa različitim marketinškim pakovanjem. Recimo centar Boban na sve strane piše da toče "uvozni evrodizel" - naravno da je uvozni, ali iz Rumunije - kao što i ostale pumpe isto toče uvozni evrodizel. Daleko je to od Shella, Agip-a, BP-a, Arrala .... Da ne pominjem nesrećnu EKO pumpu koja je čoveku prodalo toliko rafinisano gorivo da je u njemu bilo više od 90% vode!. Na sreću, imao račun, a prodavci - verovatno ne znajući ko im je i kako uvalio iz cisterne takvo "gorivo" - pristadoše na kompletno obeštećenje mušteriji, obzirom da je motor uništen. Skoro je to bilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala za pivo... :) dogovorićemo se... Pokušaću da saznam od nekog pouzdanog iz RNP-a...

Eurodizel je jedino gorivo koje se može uvoziti, pošto se ne proizvodi u dovoljnim količinama u NIS-u. Ali je trik u tome što kada je donesen taj zakon EURO dizel nije bio definisan kao danas EURO 350, EURO 50, EURO 4, EURO 5, ili kako već ide... Nego se sve to zvalo EURODIZEL... "Trebalo bi" da na MOL-u dovoze iz Mađarske, mada sam ja video KLACHKA cisterne kako se prazne na MOL-ovoj pumpi, ali ne znam koje gorivo... Mada iste te cisterne voze gorivo i za druge pumpe...

Aditive bi trebalo da dodaju pumpe po svom izboru.

Ja sama koristio Wurth-ov DISEL CR aditiv, i mislim da malo mirnije i lepše radi motor kada ima ovog aditiva u gorivu...

Pozdrav...

Edited by etibor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni auto nikad bolje nije radio. U poslednje vreme sipam samo na MOL. Auto je sasvim prestao da dimi, ide super. Skrećem pažnju da je sve na motoru originalno i u ispravnom stanju, EGR ispravan, otvoren, katalizatori na broju, dizne nikad nisu dirane, prešao malo manje od 140.000 od 2004., motor JTD.

U prvoj brzini pun gas sa semafora (prva, druga, gas do poda), jedva se malo zasivi iz auspuha (noć, osvetljen mi auto farovima, svedok u vozilu odmah iza mene).

Aditiv sam jednom sipao, zimus, Wynss mislim da je bio. Nikad drugo ništa nisam sipao. Od 40k koliko je kod mene, uglavnom sam sipao na Eko (kod YUBC), možda jednom na OMV ili dvaput, i u poslednje vreme samo MOL.

Napominjem da auto jeste dimio kad je kupljen, prve godine poprilično - crn gust dim. U poslednje vreme ja u retrovizoru ne uspevam da vidim dim u bilo kojim uslovima, pa sam cimnuo svedoka da vozi malo iza mene pre neki dan.

Meni to sve liči na to da je gorivo mnogo bolje nego pre - ako vas nešto zeza vaš auto, definitivno nije do goriva, tj. imate neki drugi problem. Ne znam koja je ovo tema po redu na kojoj se kritikuje gorivo i ponavljam (iako me smara) - ne može gorivo biti loše nekome od vas, a za moj auto dobro, ili obrnuto. Za benzin ne znam, ali dizel je definitivno sasvim dobar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istini za volju, meni je dimio dok nisam ukinuo EGR. Sad uopšte ne dimi. Auto mi ide poprilično dobro... Aditive sam koristio STP, Wynis, Wurth.... Čini mi se da sam sa dva ili tri tanka malko sredio stvar, ali kako mi se čini valjalo bi brizgaljke porčistiti i turbinu... Miki će to da vidi, kad bude imao vremena...

Share this post


Link to post
Share on other sites

LOW BUDGET - aditivi za čišćenje sistema ubrizgavanja do 600 din, jel vrede nešto , jel ko stavljao i koje marke Wurth, Sonax, Castrol , Stp ... :question:

ili neki drugi aditivi predlog pre nego što prežalim 60 eur za čišćenje brizgaljki... a sve zbog smanjenja potrošnje !! :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nemoj da zalis 60e posto nijedan od tih aditiva ne vredi k.....

misli da smo vec 182736 puta zakljucili da nema nista kvalitetno i da valja za male pare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima jedna bolja stvar od aditiva. Mnogo bolja. Pročistiti i dekalcificirati brizgaljke - dizne, očistiti EGR (ako vredi), i očistiti turbinu i interkuler. Košta otprilike kao 10 tih go...v...na.., a pravi je učinak!. I ne samo to: nego kad ih središ, miran si bar 50.000 km. Pa recimo, ako na svaki tank nafte naspeš tu vodu "adžijazmu" u gorivo - proceni koliko ti je jeftnije da pročistiš pošteno usis, nego stalno da daješ taksu za "nazovi" čišćenje koje te košta kao 7-10 lit goriva po tanku. Logično, zar ne!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vako...Wurth aditivi svi rade.E sad...zasto ne cistiti brizgaljke aditivom?Procistices samo puteve kuda ide gorivo,sve ostalo ostaje cementirano,sto znaci da ce vrlo brzo ponovo zatvoriti puteve jer naslage brze privlace nove naslage.Inace toplo preporucujem ispiranje motora Wurth aditivom,pogotovu dizele.Takodje karb kliner radi opasno cisti throtlove.Kontakt Wurth sjajno odrzava kontakte.Ipak strcaljke,samo kod majstora.Ja malo varam naseg majstor Mixija,posto vozim na seqvent uredjaj,sipam Wurth u trecinskoj razmeri u benzin pa tako prolongiram ciscenje dizni na duze intervale.Ipak svi kad tad zavrsimo sa izvadjenim strcaljkama kod majstora.Zato,koristi Wurth al samo kao pomoc,nikako ne misli da ces time zameniti servis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manite se corava posla :)

Svi ti aditivi, power boosteri itd. su bacanje para i placeebo efekat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto se mi svi na ovom forumu zalažemo za prava rešenja i pomoć prilikom funkcionisanja sklopa kao što je motor, svakako da bi Virt, Zonaks ili drugi preparati pomogli putniku na putu... medjutim, prava stvar je otkloniti problem u nastajanju. Onog momenta kada ste osetili da vam auto ne "vuče" kako treba, da gubi dah, snagu, a nije vam nužda da se pomažete aditivima (recimo ako ste na putu)-mnogo je pametniji i bolji izbor očistiti ceo usis. Pogotovu na JTD motorima. Na nesreću, imali smo prilike da trpamo u naše tankove svašta od dizel goriva (najgore vrste) i kao posledicu toga doživljavali smo kojekakve dimove iz auspuha, gušenje prilikom naglog pritiska na pedalu gasa...Srećom, izgleda da smo ovog meseca dobili pravi eurodizel i to kako na MOL pumpama, tako i na EKO pumpama, a i NIS tvrdi da mu gorivo odgovara evropskim standardima. Prema tome, najdobronamerniji savet koji mogu da Vam dam, a u kojeg sam se vlastitim primerom uverio : PROČISTITE CEO SISTEM USISA. Posle toga nikakvi aditivi vam neće padati na pamet. Nemoguće je očistiti višegodišnje naslage katrana, gareži i kreća na vodovima, interkuleru, brizgaljkama, EGR-u sipajući aditive. Stvar treba da se reši radikalno - ČIŠĆENJEM KOMPLETNOG USISA - a potom će te uživati u vožnji, ubrzanju, brzini.... svemu( potrošnji !!!). Uradite to i zaboravite na aditive. Nije loše strpati ih sa vremena na vreme, ne štete radu motora, kako bi korigovali eventualne nedostatke goriva, ali osnovna stvar se time ne rešava.

Evo mog slučaja: Čistio sam protokomer, čistio filter za vazduh (imam KN filter)... sve živo što je moglo, pa čak i overboost ventil. Medjutim, posle čišćenja interkulera, turbine, a pogotovu brizgaljki, automobil se ponaša potpuno drukčije... I to frapantno! Uradite to. Nije skupo. Aditivi su mnogo skuplji.

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

e malo sam prostudiro ovu temu,pa me zanima koliko bi kostalo kod mikija ,otprilike da se ociste dizne i taj ERG ventil.ne znam kako bi isao auto,nikad nisam vozio neki drugi punto 1.9d.ja sam na te aditive nesto sumnjicav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...