Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Unikatni Ferrari Enzo od 3.5 miliona dolara

 

151001-ferrari%20e%201.jpg

 

Od 400 Enzo Ferrarija ikada napravljenih, samo jedan je dobio telo od čistih ugljeničnih vlakana, što ga čini zaista specijalnim. Ferrari je sada već davne 2002.godine predstavio svoj Ferrari Enzo asortiman vrhunskih automobila, koji su nazvani po osnivaču ove kompanije i predstavljaju luksuzne i ekskluzivne superautomobile. Zbog svoje izrazito primamljive aerodinamike, elemenata od karbona i interesantnog izgleda, Ferrari Enzo modeli su se od samog pojavljivanja prodavali kao alva – a verovali ili ne, tražio se automobil više, uprkos njihovoj visokoj ceni.

 

151002-ferrari%20e%2011.jpg

 

Prvobitno, Ferrari brend je ponudio samo 349 Enzo modela za kupovinu. Ipak, nakon što su ih sve rasprodali i dobili brdo zahteva za kupovinu, ovaj proizvođač automobila iz Italije odlučio je da napravi još 50, što nas dovodi do ukupne cifre od 399.

 

151003-ferrari%20e%20111.jpg

 

Ipak, nijedan od tih modela nije toliko specijalan kao četristoti po redu, odnosno ovaj o kom sada pričamo, koji je napravljen ekskuzivno za Vatikan i doniran u humanitarne svrhe. Telo ovog automobila ostavljeno je golo, odnosno nije dobilo nikakvu boju, pa sa ponosom nosi svoje detalje od ugljeničnih vlakana. Proizveden je zahvaljujući Carrozzeria Zanasi, kompaniji koja blisko sarađuje sa Ferrari brendom i zapravo izvršava deo njihovog posla, kao i besprekorne projekte prilagođavanja koje naručuju razni entuzijasti i kolekcionari. Oni se bave čak i popravkom oštećenih Ferrari modela. Ponuđen za kupovinu u Exotic Motors za tri i po miliona dolara, ovaj Enzo model sadrži Tipo F140 B, šestolitarski V12 motor sa unutrašnjim sagorevanjem, koji može da proizvede 651 konjsku snagu na 7.800 obrtaja i 657 Nm obrtnog momenta. Njegova visoka cena opravdana je činjenicom da je ovaj ekskuzivni model unikat, a i podatkom da Flojd Mejveder prodaje svog ''običnog'' Enza za 3.2 miliona dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tommy Hilfiger prodaje svoj Ferrari Enzo

 

158313-ferrari%20e%201.jpg

 

Ako izuzmemo primerak koji je u dobrotvorne svrhe poklonjen Vatikanu, Ferrari je model Enzo napravio u samo 399 primeraka, a jedan od njih će novog vlasnika potražiti na aukciji koju će RM Sotheby's Arizona održati 19. januara 2017. godine. Nazvan po imenu osnivača legendarne italijanske automobilske kompanije, Ferrari Enzo s brojem šasije 50152 je proizveden 2003. godine i u vlasništvu je poznatog modnog dizajnera Tommyja Hilfigera koji je za proteklih 13 godina s njim prešao samo 5.829 kilometara.

 

158315-ferrari%20e%20111.jpg

 

Na fotografijama se može videti da je Hilfigerov crveni Enzo u savršenom stanju, kako spolja, tako i iznutra, a imajući u vidu da se za nekoliko sličnih primeraka na ranijim aukcijama tražilo (i dobilo) od 2.9 do 4 miliona dolara, u RM Sotheby’s misle da će novi vlasnik za Tommyjev primerak morati da izdvoji više od 4 miliona.

 

158316-ferrari%20e%201111.jpg

 

Enzo je dizajnirao Japanac Ken Okuyama koji je svojevremeno bio šef dizajna u Pininfarini, a mnogi ga smatraju jednim od najboljih Ferrarija svih vremena. Pokreće ga centralno smešten 6-litarski atmosferski V12 motor (F140B) koji raspolaže sa 660KS pri 7.800 obr/min i 656 Nm najvećeg obrtnog momenta pri 5.500 obr/min. Prenos snage na zadnju osovinu obavlja se preko 6-stepenog poluautomatskog menjača, a obilnim korišćenjem karbona masa automobila iznosi samo 1.365 kilograma.

 

158314-ferrari%20e%2011.jpg

 

Za ubrzanje od 0 do 100 km/h Enzu su potrebne samo 3.2 sekunde, a maksimalna brzina iznosi 350 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari Enzo vredan četiri miliona

 

160015-ferrari%20e%201.jpg

 

Nazvan po osnivaču kompanije, Ferrari Enzo je odavno učvrstio svoju poziciju među najboljima ovoga brenda i same elite superautomobila, uprkos tome što je lansiran tek 2002. godine.

 

160016-ferrari%20e%2011.jpg

 

Kao jedan od poslednjih čistih superautomobila srednjih motora iz svog vremena, Enzo je postao prava ikona i trenutno je jedan od najpoželjnijih modela na planeti. Kao rezultat, svako pojavljivanje ovog modela na tržištu kolekcionarskih automobila izaziva pravu uzbunu.

 

160017-ferrari%20e%20111.jpg

 

Ovaj posebni Enzo je postavljen na prodaju u Sjedinjenim Američkim Državama i proizveden je 2003. godine. Cena automobila iznosi gotovo četiri miliona dolara, tačnije 3.9 miliona, što ga nikako ne čini jeftinim, ali prvi pogled na fotografije sugeriše da vredi svaku paru.

 

160018-ferrari%20e%201111.jpg

 

Ključ prodajne tačke predstavlja to što je automobil prešao svega 226 km, što ga čini Enzom sa najmanjom pređenom kilometražom od svih. Radi poređenja, Enzo Floida Mejvotera je sa 902 pređena kilometra prodat na aukciji za 3.3 miliona dolara.

 

ferrari%20e%2011111.jpg

 

Kako spolja tako i iznutra, ovaj Enzo izgleda dobro kao kada je izšao iz fabrike u Maranelu oktobra 2003. godine. Dok je LaFerrari najbrži ulični automobil 21 veka, možete biti potpuno uvereni da će cena modelu Enzo rasti još više kako vreme bude prolazilo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju jedini Ferrari Enzo FXX legalan za drumsku vožnju

 

fxx%201.jpg

 

Jedini Ferrari Enzo FXX legalan za drumsku vožnju prodaje se u Velikoj Britaniji za 9.999.999 funti (oko 11.7 miliona evra).

 

fxx%2011.jpg

 

Ovaj Enzo je samo jedan od 38 primeraka, koji nakon izlaska iz fabrike 2008. godine nije bio legalan za vožnju. Tako je bilo sve do 2015. godine, kada ga je upravo Ferrari prilagodio standardima potrebnim za drumsku vožnju.

 

fxx%20111.jpg

 

Porađeno je na oslanjanju koji se može podešavati, dodati su pokazivači smera i zadnja svetla, kao i ručna kočnica, ''obične'' gume, sirena i farovi.

 

fxx%2011111.jpg

 

Automobil i dalje pokreće 6.3 litarski V12 atmosferski motor koji razvija 850KS, a njegova maksimalna brzina iznosi 397 km/h. Motor je uparen sa šestostepenim sekvencijalnim menjačem, a za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je nešto više od 2.5 sekunde. Za zaustavljanje se brinu karbon-keramičke kočnice.

 

fxx%201111.jpg

 

Iako je star gotovo deset godina, automobil je prešao samo 2.092 km. Ofarban je u originalnu Rosso Corsa crvenu boju sa belim ukrasnim detaljima i FXX oznakama. U unutrašnjosti su dva sedišta presvučena tkaninom, upravljač presvučen alkantarom i drugo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedini plavi Ferrari Enzo uskoro na aukciji

 

ferrari%20e%207.jpg

 

Prema procenama aukcijske kuće RM Sotheby’s, za jedan od ukupno 400 proizvedenih primeraka automobila kojim je Ferrari 2002. godine odao počast svom osnivaču, novi vlasnik će morati da izdvoji više od dva miliona dolara.

 

ferrari%20e%2077.jpg

 

Četiri godine nakon što je Ferrari 1998. godine završio proizvodnju modela F50, na sceni ultrasportskih automobila pojavio se novi najsnažniji Ferrari čiji je dizajn potpisao Japanac Ken Okuyama.

 

ferrari%20e%207777.jpg

 

Iza naziva Enzo (kojim je italijanska kompanija na najbolji način odala priznanje svom osnivaču) predstavljen je automobil koji je izgledom pojedinih delova svoje karoserije trebalo da pokaže kako bi izgledao bolid Formule 1 sa krovom i blatobranima.

 

ferrari%20e%20777.jpg

 

Ferrari je Enzo ponudio u samo 400 primeraka, a jedinstvenost modela koji je proizveden 2004. godine i koji će aukcijska kuća RM Sotheby’s uskoro ponuditi na aukciji podupire činjenica da je jedini Enzo čija karoserija je ofarbana plavom bojom Tour de France.

 

ferrari%20e%2077777.jpg

 

Prema preliminarnim procenama, novi vlasnik će za izuzetno očuvani primerak koji je prešao 8.884 kilometra morati da izdvoji više od dva miliona dolara, a zauzvrat će dobiti automobil koji pokreće centralno smešteni 6-litarski atmosferski V12 motor čijih 660 konjskih snaga je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h nakon 3.3 sekunde i više od 350 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Schumacherov Ferrari Enzo - ponovo

 

ferrari schumacher 11.jpg

 

Ferrari Enzo koji je u vlasništvu F1 legende Michaela Schumachera je na prodaju, i to ponovo.

Schumacherov Ferrari Enzo ima samo 8.363 kilometra na satu, od čega je legendarni vozač napravio više od 8.000 lično. Šta više, u svoj Enzo dodao je i nekoliko nestandardnih delova opreme, kao što su električni podizači prozora i Bose audio sistem, crvene kočione čeljusti, posebni naplatci u boji titanijuma. Uz ovaj posebni Ferrari, koji je dovoljno egzotičan i sam po sebi obzirom da je proizvedeno samo 399 komada, idu i neki specijalni detalji, kao što su Schumacherov logo utisnut u sedištima i vratima, kao i poklopac prtljažnika sa potpisima svih važnijih vozača i ličnosti sveta Formule 1. Ovo nije prvio pokušaj prodaje ovog Enza. Ponuđen je uporedo sa Schumacherovim FXX još 2013. kada je čuveni vozač doživeo nesreću na skijanju, ali tada nije prodat po ceni od preko milion evra. Očekuje se da i sada cena bude preko milion evra, ali nije saopštena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polovni motor Ferrari Enza košta kao novi 812 Superfast

 

ferrari-enzo-blue.jpg

 

Samo 1.500 kilometara je prošao motor Ferrari Enza koji se prodaje preko servisa eBay po ceni od neverovatnih 375.000 dolara. Samo za poređenje, za taj novac može da se kupi potpuno novi Ferrari 812 Superfast. Naime, Ferrari 812 Superfast takođe koristi atmosferskog benzinca 6.5 V12. Razvija 800KS pri 8500/min i 718 Nm pri 7000/min. Sasvim dovoljno da do stotke stigne za 2.9 s i pojuri 340 km/h. Dakle, osim što je u svakom pogledu snažniji i brži, nemojmo zaboraviti da u slučaju da 375.000 dolara odlučite da potrošite na Ferrari 812 Superfast za tu cifru dobijate kompletan automobil. Ili je bolje kupiti samo motor od Ferrari Enza? 

Ipak, pre nego što se izvede bilo kakav zaključak potrebno je pogledati širu sliku. Ferrari Enzo nije običan Ferrari. On je bio perjanica ponude, stvoren u čast velikog Enza Ferrarija, a na tržište je stigao kao zamena za legendarni Ferrari F40. Dakle, Ferrari Enzo je u svakom pogledu važna karika bogate istorije proizvođača iz Maranella. U svoje doba je bio F1 bolid za puteve, a 6.5 litarski V12 motor, iz 2003. godine, koji se prodaje razvija impresivnih 650KS pri 7800/min.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW video: Ferrari Enzo vs LaFerrari

 

Kad su kočnice u pitanju razlika od 10 godina između ova dva modela se vidi 'nako... :) ali kad je brzina u pitanju stvar je malo drugačija: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW video: Test Ferrari Enzo

 

Mnogo pametnih stvari možete videti u ovom testu, pa i to da Enzo Ferrari iz 2002. ima jedan isti problem u unutrašnjosti kao i npr. Fiat Stilo tog vremena :D 

Za razliku od Stila, taj problem mu ne smeta da danas bude jedno 4-5 puta skuplji nego kad je bio nov:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

supercarblondie.jpg SupercarBlondie video: Ferrari MIG-U1

 

Gemballa je nemačka tjunerska kuća koja se još od 1981. godine, skoro u potpunosti bavi preradom Poscheovih automobila. Ipak, u ovom slučaju napravili su jedan izuzetak.

U pitanju je Gemballa MIG-U1, za čiju izradu je kao osnova poslužio Ferrari Enzo. Međutim, iako se spolja mogu nazreti njegove konture, najveći deo karoserije je izmenjen i posebno (re)dizajniran. To se odnosi i na enterijer, i naravno na motor koji je dobio 700 konjskih snaga, 50-ak više od fabričke verzije:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari Enzo iz 2004. godine na prodaju za 2 miliona dolara

 

201388-ferrari enzo 1.jpg

 

Prelepi Ferrari Enzo iz 2004. godine stavljen je na prodaju i cena mu je 2 miliona dolara. Ferrari Enzo proizveden je u samo 400 primeraka, a prvi put je javnosti prikazan na stazi u Nirnbergu kada ga je vozio čuveni Mihael Šumaher. Ovaj Ferrari je prešao svega 6.500 kilometara i njegova cena iznosi 2 miliona dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polovni Ferrari Enzo oborio rekord

 

203761-ferrari e 03.jpg

 

Ovo je najskuplji automobil ikada prodat na online aukciji.

Prelepi italijanski super automobil, koji je jedan od samo 400 modela ikada napravljenih, upravo je prodat na jednoj online aukciji.

 

203762-ferrari e 02.jpg

 

Ovaj Enzo ima samo 2.012 kilometara na odometru i izgleda jednako dobro kao kada je napustio fabrički pod pre 17 godina. Uprkos tome što je stari model, on je i dalje je veoma brz čak i po današnjim standardima, a brzinu od 0-100 km/h postiže za nešto više od 3 sekunde, dok mu je najveća brzina 350 km/h.

 

203763-ferrari e 01.jpg

 

6.0 V12 motor pravi 651 konjsku snagu i obrtni moment od 485 Nm, koji se usmerava na zadnje točkove putem šestostepenog automatizovanog ručnog menjača. O izgledu nećemo mnogo pričati jer svi znamo kako Ferrari izgleda, ali moramo napomenuti da je ovaj aukcijski model prodat po ceni od 2.04 miliona evra, što ga čini najskupljim automobilom prodatim na online aukciji ikada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari Enzo sa 568 km prodat za 3.8 miliona dolara

 

217116-ferrari enzo 03.jpg

 

Ferrari Enzo je jedan od najvažnijih hiperautomobila u istoriji, a jedan primerak je prodat za 3.8 miliona.

Od njegovog nosa inspirisanog izgledom bolida Fomule 1 pa do 6.0 atmosferskog V12 motora, sve govori da je ovaj italijanski hiperautomobil napravljen s fokusom na performanse. Ferrari je proizveo samo 400 primeraka modela Enzo između 2002. i 2004. godine, a tek ''šačica'' je lakirana u Rosso Scuderia boju koja je krasila i neke napoznatije Ferrarijeve F1 bolide. Automobil na fotografijama je proizveden 2003. godine te je prešao svega 568 kilometara.

 

217117-ferrari enzo 02.jpg

 

Iako je forma Enza danas uobičajena u poređenju sa modernim hiperautomobilima, ovaj model je u svoje vreme doneo revoluciju. Tome doprinosi njegov dizajn inspirisan bolidom Formule 1 što je najbolje vidi na nosu automobila, a tu su i sistem kontrole prijanjanja te aktivne aerodinamičke komponente. Pomenuti 6.0 V12 motor razvija 651KS i 658 Nm obrtnog momenta, a sva snaga se prenosi na zadnje točkove preko 6-stepenog automatizovanog manuelnog menjača nazvanog F1.

 

217118-ferrari enzo 01.jpg

 

Zahvaljujući karoseriji od ugljeničnih vlakana, Enzo je težak 1.480 kilograma. Dugačak je 4.702, širok 2.035 i visok 1.147 mm, što znači da je značajno veći od modela F50. I dok ovi elementi čine Ferrari Enzo veoma poželjnim, automobil na fotografijama je otišao korak dalje. Njegova unikatna Rosso Scuderia boja odlikuje još svega nekoliko primeraka koji su izašli iz Maranela, a ovo je jedini takav primerak u SAD-u. Među ostalim aktuelnim ili nekadašnjim vlasnicima automobila u ovoj boji su Michael Schumacher, Jean Todt i papa Ivan Pavle II. Poslednji proizvedeni primerak, koji je bio u vlasništvu pomenutog pape Ivana Pavla II, prodat je za više od 6 miliona dolara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Ferrari Enzo sa potpisima Schumachera, Barrichella, Todta, Brawna...

 

225038-ferrari e 03.jpg

 

Ferrari Enzo je oduvek bio poseban automobil, a šta tek reći za primerak koji su potpisale legende F1 tima iz Maranella uključujući sedmostrukog šampiona Michaela Schumachera.

Enzo je proizveden u svaga 400 primeraka, a u Velikoj Britaniji ih se nalazi 31 među kojima je i pomenuti koji je ponuđen na prodaju. Ovaj Enzo je poseban i zbog činjenice da poseduje potpise Ferrarijevog F1 tima iz 2004. godine.

 

225039-ferrari e 02.jpg

 

Prvi vlasnik automobila je bio poznati kolekcionar koji je specijalno naručio automobil 2004. godine, a s obzirom na blisku vezu s brendom, bio je u prijateljskim odnosima s direktorima i zaposlenima fabrike i F1 tima. Zbog toga su njegov Enzo potpisali Michael Schumacher, Rubens Barrichello, Luca Di Montezemolo, Jean Todt, Ross Brown i Nigel Stepney.

 

225040-ferrari e 01.jpg

 

Vrednost Enza je danas milionska, a cenu znatno povećavaju pomenuti potpisi. Koliko ona iznosi, potencijalni kupci mogu da saznaju na upit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video iz Velike Britanije: Slupan Ferrari Enzo

 

Jedan od samo 400 proizvedenih primeraka, vredan više od milion evra:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj Enzo je jedini kojeg je Ferrari pristao da isporuči u mat crnoj boji

 

229899-ferrari enzo 03.jpg

 

Sada je to gotovo teško zamisliti, ali 2004. godine, kada se Ferrari Enzo prodavao, mogućnosti boja za automobile italijanske marke bile su ograničene. Ipak, ovaj Enzo je bio ispred vremena na više načina i bio je jedini primerak koji je ikada napustio fabriku s mat crnom bojom.

Prema RM Sotheby's, samo je uticaj prvobitnog kupca omogućio da ovaj automobil napusti fabriku u nijansi Nero Opaco. Tu privilegiju dobio je kupac koji je bio deo brunejske kraljevske porodice, koja je poznata po posebnom ukusu kada je reč o kupovini superautomobila. Ovaj Enzo isporučen je nov vlasniku u Londonu pre nego što je prevezen u Aziju.

 

229900-ferrari enzo 02.jpg

 

Međutim, nedavno je vraćen u Carrozzeriju Zanasi, zvaničnu lakirnicu za Ferrarijeve hiperautomobile. Tamo je njegov vlasnik navodno potrošio 110.000 evra na ponovno lakiranje automobila, kozmetičke popravke i zamenu predmeta poput lepljivih prekidača i zadnjeg stakla na motoru.

 

229901-ferrari enzo 01.jpg

 

Kao i kod drugih Enza, i ovog pokreće atmosferski, centralno postavljeni 6.0 V12 koji razvija 660 konja (485 kW) i kojem crveno počinje na 8.200 obrtaja. Snaga se prenosi na zadnje točkove preko ''F1'' automatizovanog ručnog menjača. Uprkos tome što je jedinstven i pokazuje samo 5.730 km na satu, prodaje se putem kuće RM Sotheby's sa cenom na upit.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modifikovani Ferrari Enzo

 

iding 03.jpg

 

Ferrari Enzo je među najvažnijim automobilima kompanije iz Maranella, nosi ime po osnivaču italijanskog brenda, a jedan japanski tjuner je dodatno unapredio njegov izgled i iz motora izvukao više snage.

 

Na YouTube kanalu Dino DC objavljen je intervju s čovekom koji stoji iza projekta, a to je Ide-san iz tjuning radionice Iding Power, odakle je Enzo izašao snažniji nego ikad. Ferrarijev 6.0 F140B atmosferski V12 motor sada ima zapreminu od 6.3 litra, čime se dobilo dodatnih 40 KS i 19 Nm obrtnog momenta, tako da Iding Power F-07 Ferrari Enzo sada juri ulicama Tokija sa oko 700 konja. Automobil je dobio 20-inčne magnezijumske felne, koje su uprkos činjenici da su veće ipak lakše od 19-inčnih fabričkih za 2.5 kg. Ide-san tvrdi da je upravljivost unapređena.

 

iding 02.jpg

 

On je poradio na prednjim svetlima koja su slična onima na modelu Ferrari LaFerrari. Crni krov je takođe pozajmljen od naslednika, a u crnoj boji su i pragovi kao i prednji lip spojler. Bočni retrovizori su zamenjeni kamerama, koje izgledaju suptilnije. Nazad je branik sa horizontalim letvicama te podseća na onaj s modela Ferrari Daytona SP3 i Testarossa. Ide-san ga je redizajnirao dodavanjem 3D printovane rešetke s dva završetka izduvnog sistema u centralnom delu, a tu su i otvori na poklopcu motora koji pomažu pri hlađenju.

 

iding 01.jpg

 

Ide-san je priznao da trenutno ima problema s hlađenjem, posebno u saobraćajnim gužvama tokom leta. On nije zadovoljan fabričkim sistemom hlađenja pa je upravo rešenje tog problema njegov naredni korak koji podrazumeva unapređenje dva hladnjaka koja se nalaze napred. Na projektu Ide-san radi već deset godina i ističe da mu je prioritet kvalitet izrade, a ne cena.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...