Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

carwow.jpg CarWOW: 2022. Dacia Duster

 

Svaki Duster sada ima LED farove, novi je dizajn i zadnjih svetala, najveći točak koji može da ima je 17 inča, a najjači mtoor pod haubom je 1.3 turbo-benzinac sa 150 konja. Taj najjači Duster je ujedno i jedina verzija koja dolazi sa automatikom, za sve ostale automatik ne postoji ni kao opcija:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Produženi Dacia Duster za biznismene

 

dacia limo 03.jpg

 

Univerzitet za mehaniku i tehnologiju u rumunskom Piteštiju je nedavno organizovao svoj sajam automobila sa raznim automobilskim projektima svojih studenata. Jedna od najvažnijih tema sajma su bile prerade Dacija, marke koja u blizini univerziteta ima fabriku.

 

226907-dacia limo 02.jpg

 

Ovo je bila prilika da se otkrije limuzinska verzija prve generacije Dacije Duster iz 2018. za čije konstruisanje su zaslužni studenti, i da se o njoj sazna više.

 

226908-dacia limo 01.jpg

 

Duster je produžen je za 152 cm, odnosno međuosovinsko rastojanje je rastegnuto na 419 cm, a ukupna dužina vozila iznosi 584 cm. Konstruktori su ga nazvali ''mobilna kancelarija''.

 

 

Dacia Duster ima pet sedišta u vozilu, uključujući dva reda po dva sedišta okrenuta jedno prema drugom pozadi. Uz dodatne bočne prozore, tri staklena otvora su na krovu. Putnici imaju na raspolaganju utičnice za punjenje prenosnog kompjutera, internetsku vezu putem mobilne mreže, veliki ekran i kamere koja im omogućavaju učestvovanje u videokonferencijama.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia Duster Commercial

 

dacia duster c03.jpg

 

Dacia je nedavno svoju ponudu modela modifikovala novom maskom i amblemom, a sada je to uradila i sa dostavnom verzijom SUV modela Duster. U pitanju je Duster Commercial, koji sada karakterišu iste vizuelne promene kao i nedavno obnovljenu standardnu verziju. Dakle, Duster Commercial odlikuje izmenjena maska sa novim Dacia amblemom i natpisom Dacia na vratima prtljažnika.

 

dacia duster c02.jpg

 

Sa baznom opremom Essential, Duster Commercial standardno dolazi sa LED prednjim svetlima, crnim krovnim šinama, branicima u boji karoserije i setom čeličnih točkova od 16 inča. Skuplji Expression dodaje alu felne od 16 inča, ručice na vratima u boji karoserije i svetla za maglu. Duster Commercial je dostupan sa izborom od sedam boja, uključujući Dusty Grey. Treba napomenuti i da klirens iznosi 210 mm. Što se ostalog tiče, Duster Commercial nema zadnja sedišta, a raspolaže ravnim podom za teret i mrežastom pregradom koja ga odvaja od prednjih sedišta.

 

dacia duster c01.jpg

 

Prtljažni prostor ima kapacitet od 1.623 litra dok je nosivost do 503 kg. Dužina tovarnog prostora je 1.792 mm, širina 1.247 mm, a visina 917 mm. Tu je i pokrivač za teret koji se može ukloniti, gumene prostirke i opcioni rezervni točak. Komandna tabla je identična putničkoj verziji, sa novim amblemom na volanu. Što se tiče opreme, Essential dobija klima-uređaj, električne prednje prozore, tempomat, Bluetooth i USB konekciju. Ako želite više, Expression paket ima i 8-inčni infotainment ekran osetljiv na dodir sa vezom za Android Auto i Apple CarPlay, zadnju kameru, dva USB porta, kožni volan, naslon za ruke vozača, plus vozačko sedište podesivo po visini sa lumbalnom podrškom. Duster Commercial je dostupan sa tri različita motora: 1.0 TCe 90 benzinac sa 90 KS i ručnim menjačem koji šalje snagu na prednju osovinu, pa 1.3 TCe benzinac sa 150KS sa EDC automatskim menjačem i pogonom na prednje točkove i na kraju 1.5 dCi dizel sa 115KS koji može da ima 4×2 ili 4×4 pogon.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia Duster Mat Edition na sajmu u Parizu

 

Dacia Duster 3mat.jpg

 

Dusteru je posvećeno posebno mesto na Dacia štandu u Parizu, sa novom ''Mat Edition'' verzijom.Ekskluzivno izdanje ima jedinstvenu postavku, u kojoj se koriste benzinski TCe 150 motor sa EDC menjačem, najbolja oprema i ekskluzivna Comet Grey boja karoserije.

 

Dacia Duster 2mat.jpg

 

Vozilo standardno dolazi sa crnim alu točkovima od 17 inča, antenom visokog sjaja i odgovarajućim poklopcima retrovizora sa narandžastom trakom u sredini, a tu su i 8.0-inčni ekran osetljiv na dodir za Media Nav infotainment i automatski klima uređaj.

 

Dacia Duster 1mat.jpg

 

Dacia će početi da prima narudžbine za Duster Mat Edition u narednim mesecima, uz najavu da će ovaj specijalni model ''biti na tržištu samo u nekoliko stotina primeraka'' (cena za sada nije saopštena).

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: 2022. Dacia Duster

 

Jura je otišao u Maroko kako bi isprobao prave mogućnosti Dustera. Jurio je po kamenju, pesku i kroz vodu. Evo priče:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako će izgledati nova Dacia Duster

 

Ranije ove godine Dacia je potvrdila izlazak nove generacije Dustera, a kolesa.ru nam pruža pregled kako bi ovo vozilo moglo da izgleda. Ove digitalne ilustracije nisu zvanične slike ili renderi, ali uzimaju brojne špijunske fotografije prototipova novog Dustera kao osnovu, i pokušavaju da otkriju sve skrivene elemente iza kamuflaže:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia Duster Carpoint Yellow Edition

 

carpoint 03.jpg

 

Nemački tjuner CarPoint predstavlja Duster CarPoint Yellow Edition koji izgleda kao SUV sa performansama koji nikada nije izašao iz fabrike. Najočiglednija izmena je novi set 20-inčnih aluminijumskih felni sa pet krakova u crnoj boji sa žutim detaljima. Šire niskoprofilne gume definitivno će ograničiti off-road karakteristike Dustera, kao i značajno spušteno oslanjanje koje ga približava tlu dajući mu sportskiji stav.

 

carpoint 02.jpg

 

SUV ima upečatljivu žutu karoseriju koja je u kontrastu s crnom oblogom oko karoserije i ima grafiku ''CarPoint Edition'' na zadnjim četvrtinama. Dodatno, Duster dolazi opremljen s prednjim nosačem i dvostrukim izduvnim cevima pozadi. Konačno, maska s novim Dacia amblemom dobija žute akcente kako bi se istakla u gomili Dustera.

 

carpoint 01.jpg

 

Opcijske karakteristike uključuju kuku za prikolicu, dodatni set 16-inčnih aluminijumskih felni na zimskim gumama ili gumama za sve vremenske uslove na standardnim 20-inčnim felnama.

Promene su manje očigledne unutar kabine jer su ograničene na pragove vrata od nerđajućeg čelika i patosnice od velura. Posebno izdanje se nadovezuje na Prestige visokih specifikacija koji standardno dolazi sa 8-inčnim Media Nav infotainmentom, kamerom sa višestrukim pregledom, automatskom kontrolom klime, grejanim sedištima i tempomatom. Duster sportskog izgleda ne dobija nikakve nadogradnje performansi, ali se bazira na opremi 1.3 TCe 150 4WD koja je najsnažnija u ponudi. 1.3  motor sa turbom proizvodi 150 KS i 250 Nm obrtnog momenta, šaljući snagu na sva četiri točka putem 6-stepenog manuelnog ručnog menjača.

 

Dacia Duster CarPoint Yellow Edition košta 33.990 evra...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Dacia Duster

 

Ovo je drugi restajling aktuelne (druge) generacije Dustera. Dobio je nova kompanijska obeležja...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Dacia Duster 4x4

 

Jednostavni, radni, sposobni off-road sa i dalje pristojnom cenom:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia Duster Journey 1.5 Blue dCi 115 4x4 

 

20230618224311_photo 08.jpg

 

Ove godine Dacia Duster je postao tinejdžer. To je odlična prilika da se stane pred ogledalo i obuče novo odelo. Novi logo, novi saloni, novi dizajn, nove boje...

Još prošle godine, Dacia Duster se pohvalio, da je pronašao put do više od 2 miliona zadovoljnih vlasnika u 60 zemalja. Da, oni su zaista zadovoljni, jer podaci Dacije pokazuju da vlasnici automobila marke Dacia čuvaju svoje ljubimce u proseku 8 godina, a čak 70 % ispitanika je reklo da bi automobil ove marke kupili ponovo. Dacia Duster se, u skladu sa aktuelnim trendovima, može pohvaliti potpuno novim identitetom. Automobil je dobio potpuno novu masku hladnjaka sa belim lamelama i velikim belim slovima ''DC'' u sredini. Test automobil može se pohvaliti i novom nemetalik bojom karoserije Lichen Kaki, za koju je potrebno izdvojiti dodatnih 560 evra. S obzirom na efekat koji ova boja obezbeđuje na ulici, mislimo da vredi svakog uloženog centa.

 

20230618224311_photo 07.jpg

 

Vladan Petrović je proveo nekoliko dana za volanom ovog automobila i utisci su pozitivni. ''Zaista se za automobilom okreću svi, i mladi i stari. Boja uživo izgleda zaista atraktivni i privlačno. Zapravo, kompletan paket promena, koje su dizajneri pripremili, daju rezultate. Iako se radi o restajlingu, automobil na ulici izgleda potpuno sveže i atraktivno, kao da se radi o potpuno novoj generaciji. Dizajneri od mene dobijaju palac nagore.''

 

Velike promene primećujemo i u enterijeru. Pri tome ne mislimo samo na novi veliki stilizovani natpis Dacia na volanu, koji je zamenio stari logo ove marke, već na kompletno redizajniranu armaturnu tablu, sa potpuno novim otvorima klimatizacije. Duster je dobio i nekoliko novina, kao što je funkcija automatskog preklapanja spoljašnjih retrovizora. To Duster ranije nije mogao da ima. Retrovizori sa električnom komandom deo su paketa opreme Journey, koji uključuje i felne od lake legure prečnika 17 inča, automatski klima uređaj, zadnju parking kameru, Media NAV Infotainment sistem sa 8-inčnim ekranom osetljivim na dodir, audio sistem sa 6 zvučnika, tempomat sa limiterom brzine, volan podesiv po visini i dužini, LED dnevna svetla, LED oborena svetla, svetla za maglu, sedište za vozača podesivo po visini sa podesivim lumbalnim osloncem, senzori za svetlo i kišu...

 

20230618224311_photo 06.jpg

 

Pored toga, testirani automobil se može pohvaliti sa nekoliko dodatnih detalja: sistem Multiview kamera sa prednjom, zadnjom i dve bočne kamere (420 €), Hands-Free kartica za pristup i startovanje vozila i 2 USB-a (190 €), rezervni točak (120 €)...zbog čega cena testiranog automobila iznosi nešto preko 25.000 evra.

''Dacia Duster zaslužuje pohvale za enterijer. Kabina je prijatno prostrana, položaj za volanom je povišen, preglednost je odlična. Ergonomija komandi je takođe dobra, pre svega zahvaljujući fizičkim kontrolama. Sve je na svom mestu i tamo gde ga očekujete, tako da u unutrašnjosti nema iznenađenja. Infotaiment takođe zadovoljava svojom jasnoćom i funkcionalnošću. Ako nešto moramo zameriti, onda je to činjenica da Duster nema kontrolnu lampu koja ukazuje na nedostatak tečnosti za pranje vetrobranskog stakla. Da nema tečnosti, saznao sam tek kada sam trebao očistiti šoferšajbnu'', ističe Petrović. Prtljažni prostor Duster verzije sa pogonom na sve točkove ima zapreminu od 411 litara, a kada preklopimo naslone zadnjih sedišta dolazimo do 1.444 litra.

 

Pod haubom se nalazi dobro poznati i pouzdani dizelski 1.5 Blue dCi, koji razvija maksimalnu snagu od 115 konja pri 3.750 obrtaja. Agregat razvija maksimalni obrtni moment od 260 Nm u rasponu obrtaja od 1.750 do 2.750 obrtaja. Iz stanja mirovanja do stotke potrebno mu je 10.4 sekunde, a sposoban je da postigne maksimalnih 175 km/h. Zanimljivo je da pogon na sve točkove kod Dustera možete dobiti samo u kombinaciji sa ričnim menjačem, dok je EDC automatizovani menjač rezervisan samo za najviši nivo opreme i sa pogonom na prednje točkove. 

 

20230618224311_photo 05.jpg

 

To je ono što smo pronašli na papiru, a kako ceo paket funkcioniše u praksi, objasnio nam je naš test vozač: ''Sklop manuelnog menjača, dizel motora i sistema pogona na sve točkove je veoma interesantan. Prvi stepen prenosa je toliko kratak, tako da imate osećaj da slobodno možete da startujete drugom brzinom. Prva brzina u dizelskom Dusteru 4x4 praktično služi kao redukcija u ima funkciju da na strmom terenu automobil krene bez problema. U gradskim uslovima na ulicama Beograda, probali smo nekoliko puta da startujemo drugim prenosom i automobil se nije bunio, niti je gubio dah. Dizel motor je kultivisan, ima 8 ventila i prepoznatljiv zvuk, koji će se svideti ljubiteljima dizela.''


Što se karakteristika u normalnoj međugradskoj vožnji tiče, za ovaj auto imamo samo reči hvale. Agregat je dinamičan i zahvaljujući dobro odmerenim prenosnim odnosima u menjaču, u svim režimima rada pruža odličnu elastičnost. Iako ima 4x4 pogon, potrošnja je zaista mala. Mi smo u gradskim uslovima zabeležili potrošnju od 6.5 l/100 km, na otvorenom putu 5.5, a na autoputu sa teškom nogom na gasu, board kompjuter je pokazao 6.5 l/100 km.

 

20230618224311_photo 04.jpg

 

Oslanjanje modela Dacia Duster predstavlja kompromis između udobnosti i robusnosti neophodne za terensku vožnju. Na normalnim asfaltnim putevima, Duster se ponaša odlično, u čemu mu pomažu odlični pneumatici dimenzija 215/60 R17. Oni obezbeđuju odlični prijanjanje za asfalt i u kombinaciji sa dobro podešenim oslanjanjem, odlično ležanje u krivinama. Udobnost je sasvim zadovoljavajuća. U isto vreme, Duster se ne plaši terena, posebno u kombinaciji sa 4x4 pogonom. Automobil automatski aktivira pogon na zadnje točkove, u situaciji kada to uslovi na putu (ili van puta) zahtevaju.

 

20230618224311_photo 03.jpg

 

''Preko rotacionog prekidača iza menjača, između sedišta, vozač može uključiti i režim čistog prednjeg pogona. U ovom slučaju, Duster se ponaša potpuno kao automobil sa prednjim pogonom. S druge strane, kada uključimo mod 4WD Lock, aktivira se permanenti sistem pogona na sve točkove sa blokadom diferencijala, sa kojima možemo savladati i najzahtevnije terenske staze. Međutim, u ovom režimu je moguće voziti do brzine od 80 km/h, a ukoliko voziti brže ili ako vozite između 60 i 80 km/h u intervalu dužem od jednog minuta, automobil samostalno isključuje 4WD Lock i aktivira automatski mod. Ono što je zanimljivo, test auto je imao pneumatike za sva godišnja doba i moram priznati da se odlično snalaze i na asfaltu ali i na blatanjvom terenu,'' zaključuje Petrović. 

 

20230618224311_photo 02.jpg

 

Testirani Dacia Duster, koji je vrhunski opremljen sa nekoliko doplatnih funkcija, košta nešto više od 25.000 evra.

Na prvi pogled, možda nekom izgleda skupo. Međutim, pogled na ponude konkurencije, otkriva nam da ovaj kompaktni SUV i dalje održava odličan odnos cena - kvalitet. Inženjeri su u najnovijem unapređenju uspeli da isprave većinu nedostataka. Dacia Duster više nema spartanski i jeftin enterijer, već izgleda veoma moderno, robusno i prijatno za vožnju. Pored toga, ispod haube se nalazi odličan dizel motor kombinovan sa pogonom na sve točkove. Za one kojima sva navedena tehnika nije potrebna i koji se mogu zadovoljiti osnovnim što Duster pruža, tu je i bazna benzinska verzija sa pogonom na prednje točkove, za koju je potrebno izdvojiti 16.790 evra. Dobar ''komad'' auta za uložen novac - drugi komentar nemamo.

 

20230618224311_photo 01.jpg

 

Tekst: Vladan Petrović

Foto: Milomir Bošković

 

preuzeto sa - automagazin.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

km77youtubelogo.jpg km77.com: Dacia Duster na testu izbegavanja ''severnog jelena''

 

2022. Duster restajling sa 1.3 TCe motorom od 150 konja, automatikom (EDC) sa 6 brzina i pogonom napred.

Dacia Duster je jedan od najjeftinijih SUV-ova na tržištu. Postoji verzija sa benzinskim motorom od 101KS koja može da radi i na TNG. Pored toga tu su još dva benzinska motora -131 i 150 konja - i jedan dizel sa 116 konja. Dizel se jedini može poručiti sa pogonom na svim točkovima, ostali samo sa prednjim. Ovakav benzinac od 150 konja može biti samo sa automatskim menjačem, ostali su uvek manuelci.

Verzija Dustera koju je testirao km77.com, u manevru izbegavanja pokazala je ponašanje veoma slično Dusteru iz 2018. godine. Poskakivanje i osetljiva pomoć kontrole stabilnosti. Gume na testiranom autu su bile Continental EcoContact 6 u dimenziji 215/60 R17 96H.

 

Uporedili su ga sa MG ZS, i kinez je precizniji, stabilniji, bolji u ovakvom testu izbegavanja iznenadne prepreke.

Duster se naginje previše, poskakuje, zadnji desni točak mu je u vazduhu...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Dacia Duster na prvim slikama

 

238851-dacia duster 2024 06.jpg

 

Nova, treća generacija popularnog Dacijinog Dustera će premijeru imati kasnije ove nedelje (29. novembra), ali nekoliko slika je već sada procurelo u javnost.

 

238852-dacia duster 2024 05.jpg

 

Kao što se i očekivalo, dizajn je inspirisan koncept automobilom Dacia Bigster, dok je kao baza iskorišćena platforma CMF-B.

 

238853-dacia duster 2024 04.jpg

 

Tako će dužina novog Dustera premašiti aktuelnih 4.3 metra (imaće oko 4.4-4.5 metara), što će omogućiti prostraniju unutrašnjost i veći prtljažnik.

 

dacia duster 2024 03.jpg

 

Zvaničnih detalja još nema, ali novi Duster bi trebalo da bude dostupan sa 1.2 litarskim 3-cilindarskim MHEV motorom sa 130 KS, za početak samo sa manuelnim menjačem. Kasnije će se pojaviti i 4x4 LPG benzinac, pa 1.3 turbo motor i automatski menjač. Takođe, u ponudi će se naći i hibridna verzija sa 1.6 benzinskim motorom.

 

dacia d 2024 02.jpg

 

Osim toga, Dacia će ponuditi i bogatiju opremu (panoramski krovni otvor, veliki ekran osetljiv na dodir, kamera za parkiranje od 360 stepeni, el. podesivo vozačevo sedište...), pa se očekuje da će i cene porasti, možda i na više od 20.000 evra za osnovni model.

 

dacia duster 2024 01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Dacia Duster na novoj slici

 

dacia duster 2024 10.jpg

 

Dan pre zvanične premijere imamo još jednu sliku nove generacije Dacie Duster.

Ranije objavljene fotografije možete pogledati u prethodnim postovima teme na kojoj ste...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Duster zvanično

 

238872-Dacia Duster 24 11.jpg

 

Potpuno nova Dacia Duster otvara sledeće poglavlje u priči o modelu koji je izrastao u postavljača standarda na svom tržištu. To je sveobuhvatna ikona koja obuhvata sve ono što brend Dacia predstavlja: ''Robust and Outdoor'', ''Essential but Cool'' i ''Eco-Smart''. Duster je rođen 2010. godine, izmenjen je 2017. i uspeo se do vrha segmenta.

 

238873-Dacia Duster 24 10.jpg

 

Duster je dokazana priča o uspehu. U svojoj 13 godina dugoj karijeri, nagrađen je sa više od 40 priznanja, proizvodnja iznosi 2.2 miliona jedinica i raste, a popularnost mu je u stalnom porastu, rangirajući se kao najprodavaniji SUV u Evropi u svim segmentima na maloprodajnom tržištu u 2022. Oko 1.000 Duster SUV-ova silazi sa proizvodnih linija u Dacia fabrici u Piteštiju u Rumuniji, svakog dana.

 

Dacia Duster 24 09.jpg

 

I dalje ima upečatljiv izgled koji je doveo prethodne generacije do vrha - posebno njegov čvrsti SUV karakter - ali ih gura dalje sa Dacijinim novim, prepoznatljivim dizajnom.

 

Dacia Duster 24 08.jpg

 

Dacia filozofija obezbeđivanja svih osnovnih stvari primenjuje se na dizajn potpuno novog Dustera kao i na svaki drugi model. Dizajnerski tim je počeo jednostavno, gledajući kabinu, haubu i krila. Zatim su ih sklopili u ceo automobil kako bi modelu dali moderan, dobro izgrađen stil, sa namerno zategnutim, samouverenim linijama.

 

Dacia Duster 24 07.jpg

 

Jednostavni oblici i zapremine doprinose snazi dizajna, uključujući oštru, vertikalnu stranu, zakošene štitnike lukova točkova, velika vrata prtljažnika i bočne prozore.

 

Dacia Duster 24 06.jpg

 

Bočni štitnici se povezuju sa lukovima točkova, koji se zauzvrat spajaju sa prednjim i zadnjim branicima, čineći potpuno novi Duster robusnijim i spremnijim za upotrebu na van puteva nego ikad.

 

Dacia Duster 24 05.jpg

 

Dizajn potpuno novog Dustera je dosledan, kreće se sa vremenom i kombinuje svoj avanturistički karakter sa održivijom oštricom.

 

Dacia Duster 24 04.jpg

 

Bočni štitnici, štitnici lukova točkova, zaštitni znakovi, trouglovi na prednjem braniku i zadnji štitnik su napravljeni od čvrstog materijala zvanog Starkle. Dizajniran od strane Dacijinih inženjera i hemičara LyondellBasella, materijal koji je predstavljen na konceptnom automobilu Manifesto je recikliran do 20%. Njegov sastav uključuje bele čestice koje mu daju išaran izgled.

 

Dacia Duster 24 03.jpg

 

Kao i spolja, unutrašnjost dolazi sa svim bitnim stvarima - što znači karakteristike koje služe svrsi. Mnogo je posla uloženo u ergonomiju, uključujući centralni ekran od 10.1 inča postavljen u vidno polje vozača i pod uglom od 10° prema njemu.

 

Dacia Duster 24 02.jpg

 

Zaravnjene površine volana na vrhu i na dnu čine ga izuzetno udobnim za rukovanje. YouClip je potpuno novi sistem kačenja sa 6 mogućih pozicija kojim možete bezbedno montirati svoj pametni telefon, 3-u-1 dodatnu opremu (lampa, kuka, držač za čašu) ili bilo koji drugi praktičan predmet na različita mesta u unutrašnjosti vozila. Na kraju, novi ''potpis u obliku slova Y'' naglašava vezu između unutrašnjosti i eksterijera potpuno novog Dustera.

 

Dacia Duster 24 01.jpg

 

Potpuno novi Duster je napravljen na platformi CMF-B, koja igra centralnu ulogu u Dacijinoj industrijskoj strategiji. Ova konkurentna i izuzetno fleksibilna platforma je prvo korišćena na najnovijim modelima Sandero i Logan, a zatim i na Joggeru. Pruža svu svestranost koja je Daciji potrebna za optimalno primenu svog ambicioznog plana proizvoda. Na platformi CMF-B, potpuno novi Duster ima više prostora za putnike i prtljag od prethodne generacije, ali je sveukupno samo delimično duži (4.343 mm). Napredni inženjering platforme takođe smanjuje vibracije i buku sa puta, povećavajući udobnost. Pruža kvantni skok u užitku u vožnji uz neusporedivu vezu sa putem. CMF-B platforma je takođe pokrenula potpuno novi Duster na svom putu ka elektrifikaciji jer može da primi pogonske sklopove koristeći blage hibridne i potpuno hibridne tehnologije.

 

Potpuno novi Duster je dostupan sa 4x4 Terrain Control transmisijom, koji uključuje pet podešavanja vožnje: Auto, Snow, Mud/Sand, Off-Road i Eco. Klirens potpuno nove Dacije Duster je 217 mm u verziji 4x4. Sa do 31° napred i 36° pozadi (4x4 verzije), uglovi prilaza i odlaska omogućavaju mu da ukloni još više prepreka. Potpuno novi Duster ima kontrolu brzine nizbrdo, što je posebno korisno na neravnom terenu i strmim padinama. Sistem uglavnom aktivira kočnice kako bi održao brzinu vozila pod kontrolom između 0 i 30 km/h. Uveden je novi All Road Info sistem sa raznim korisnim informacijama prikazanim na centralnom ekranu od 10.1 inča tokom vožnje van puta.

 

 

Motori:

 

- Duster HYBRID 140: Ovaj pogonski sklop, koji je Dacia usvojila za Jogger početkom 2023. sada je dostupan sa potpuno novim Dusterom. Izgrađen je tehnologijama koje je Renault Grupa isprobala i testirala, a sastoji se od 4-cilindričnog, 1.6 benzinskog motora od 94 KS, dva elektromotora (pogona od 49 KS i visokonaponskog starter generatora) i automatskog menjača. Regenerativno kočenje, veliki kapacitet regeneracije energije baterije od 1.2 kWh (230V) i efikasnost menjača omogućavaju vožnju u potpuno električnom režimu do 80% vremena u gradovima, što smanjuje potrošnju za 20% (mešoviti ciklus) do 40% (gradski ciklus).

 

- Duster TCe 130: Kombinuje 3-cilindrični, 1.2 benzinski motor sa turbo punjenjem nove generacije koji koristi Milerov ciklus i blagi hibridni motor od 48V. Ovaj motor pomaže motoru sa unutrašnjim sagorevanjem kada se automobil pokrene ili ubrzava, smanjujući prosečnu potrošnju i emisiju CO2 za oko 10% u poređenju sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem sa ekvivalentnom snagom. Takođe obezbeđuje više snage tokom ubrzanja od postojećeg modela TCe 130. Sistem regenerativnog kočenja puni bateriju od 0.9 kWh bez primetne razlike za vozača. Pogonski agregat TCe 130 je dostupan sa 6-stepenim manuelnim menjačem u verzijama 4x2 i 4x4.

 

- Duster TCe 100 Bi-Fuel: Dacia nudi opciju dvostrukog goriva (benzin i TNG) na modelima sa unutrašnjim sagorevanjem, pod oznakom Bi-Fuel. Potpuno novi Duster dolazi sa ovom ugrađenom isprobanom i testiranom tehnologijom koja garantuje bezbednost i pouzdanost. Kada radi na TNG, potpuno novi Duster TCe 100 Bi-Fuel u proseku oslobađa 10% manje CO2 od uporedivog benzinskog motora. Može da pređe do 1.300 km (WLTP) sa svoja dva rezervoara koji drže 100 litara između njih - 50 litara benzina i 50 litara TNG-a (potonji je ispod poda prtljažnika, tako da ne utiče na kapacitet tereta). Dugme koje je neprimetno ugrađeno u komandnu tablu prebacuje motor sa jednog goriva na drugo trenutno i neprimetno.

 

Potpuno novi Duster će nastaviti da ispunjava Dacijino obećanje o vrednosti za novac. Kombinovaće najpristupačnije cene u svom segmentu sa većim putničkim delom nego ikada pre u najbolju cenu na tržištu. Imaće više tehnologije, uključujući novu digitalnu kontrolnu tablu od 7 inča, novi centralni ekran osetljiv na dodir od 10.1 inča i novi infotainment sistem. Potpuno novi Duster će biti pametniji nego ikad, sa modularnim krovnim šipkama i uvođenjem pametnog Dacia YouClip sistema dodatne opreme. Tempomat/limiter brzine je sada standardna oprema za sve pakete. Novi sistemi za pomoć vozaču, dodati potpuno novom Dusteru kako bi ispunio najnovije evropske bezbednosne zahteve, kao što su automatsko kočenje (u gradskim i prigradskim sredinama, uključujući detekciju drugih automobila, pešaka, bicikala i motocikala), prepoznavanje saobraćajnih znakova i upozorenje o prekoračenju brzine, pomoć pri parkiranju, signal za hitno zaustavljanje, upozorenje o napuštanju trake, pomoć pri zadržavanju trake, upozorenje na pažnju vozača i hitni pozivi (eCall). I, kako bi olakšala život svojim kupcima, Dacia dodaje pametno dugme, My Safety, za vozače da brzo konfigurišu svoje omiljene sisteme pomoći vozaču.

 

Prelazak na platformu CMF-B je otvorio više prostora unutra - posebno širinu napred i prostor za noge pozadi (+30 mm). Pod prtljažnika je niži, a otvor prtljažnika širi i viši. Sam prtljažnik je takođe širi i viši, pružajući do 6% dodatnog prostora (472 litra ispod ladice za pakete u potpuno novom Dusteru 4x2). Duster dolazi sa raznim pogodnostima koje olakšavaju život. Električna parkirna kočnica je uključena u Expression paket, a Extreme i Journey dolaze sa retrovizorima sa električnim mehanizmom za podešavanje i preklapanje. Pošto je spremniji nego ikada da se uhvati u koštac sa najtežim uslovima, potpuno novi Duster je dostupan i sa grejanim volanom i sistemom za odleđivanje na vetrobranskom staklu.

 

Cene tek treba da budu objavljene, ali je Dacia obećala da će Duster imati ''najpristupačnije cene u svom segmentu''. Denis Le Vot, izvršni direktor Dacie, otkrio je da će nova generacija startovati ispod granice od 20.000 evra u Evropi.

 

 

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Srbiju dolazi novi Duster, a u nekim delovima sveta stari model je redizajniran

 

239910-renault 03.jpg

 

Na evropsko tržište nova Dacia Duster dolazi ove godine, ali u nekim delovima sveta stari model je redizajniran. U Brazilu je redizajniran Duster, koji se tamo prodaje pod imenom Renault te je osim novih vizuelnih detalja dobio i šest vazdušnih jastuka u serijskoj opremi.

 

239911-renault 02.jpg

 

Na sva tržišta, osim evropskog, novi Duster dolazi tek 2025. godine, a ovaj redizajnirani model je prelazna faza. Južnoamerički redizajnirani Duster će se prodavati u četiri konfiguracije: kao Intense Plus 1.6 (118 KS) sa manuelnim menjačem ili CVT-om, kao Iconic Plus 1.6 CVT i kao Iconic Plus 1.3 Turbo (170 KS).

 

239912-renault 01.jpg

 

Ovaj model je dobio nova prednja i zadnja svetla te prednji branik u koji je integrisan još jedan par svetala. Početna verzija košta 22.795 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Renault Duster

 

renault duster 05.jpg

 

Nakon novog Dustera treće generacije sa logom Dacije, ovaj SUV stiže i sa oznakama matičnog brenda, dakle Renaulta. Proizvodnja novog Renault Dustera će se odvijati u Turskoj, a lokalna fabrika će postati glavna proizvodna lokacija za izvoz (Dacia Duster za Evropu se proizvodi u Rumuniji).

 

renault duster 04+.jpg

 

Francuska kompanija do 2027. namerava da postane lider na turskom tržištu, a planiraju da lokalnu fabriku Oyak-Renault pretvore u globalni izvozni centar, za koji će biti izdvojeno više od 400 miliona evra. Kako navodi Renault, većina automobila koji se trenutno proizvode u Turskoj (uglavnom Clio) šalje se u Evropu, ali novi plan predviđa izvoz ''u više od 50 zemalja'' (isporuke će biti proširene na Bliski istok i Afriku). Takođe je najavljeno da će u naredne tri godine u proizvodnu liniju turske fabrike ući najmanje četiri nova modela, od kojih će tri biti krosoveri. Renault takođe očekuje da će jedna trećina sve prodaje biti od elektrifikovanih automobila.

 

239099-renault duster 03.jpg

 

Što se tiče novog Renault Dustera, bazira se na CMF-B platformi i biće ponuđen u nekoliko verzija, a u paleti više nema dizel motora.

 

239100-renault duster 02.jpg

 

Viši nivoi opreme dolaze sa instrument tablom od 7.0 inča i multimedijalnim sistemom sa 10.1-inčnim ekranom osetljivim na dodir.

 

renault duster 01.jpg

 

Duster je dugačak 4.343 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2.657 mm. U Turskoj će novi Renault Duster biti u ponudi sa trocilindričnim 1.0 TCe LPG motorom (100 KS), 1.2 TCe benzinskim turbo motorom (130 KS), kao i E-Tech hibridom sa 140 KS. U Turskoj je početak prodaje nove generacije Renault Dustera najavljen za drugi kvartal ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...