Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Nova Dacia Duster bez verzije sa sedam sedišta

 

168107-dacia%20duster.jpg

 

Ovaj terenac iz Dacie nalazi se u procesu stvaranja i u njega se polažu velike nade. Biće u potpunosti novi model koji će zameniti skoro osveženu verziju i biće predstavljen na sajmu automobila u Frankfuru u septembru ove godine. Trenutni model nalazi se u prodaji već sedam godina, pa kao posledica toga uskoro će biti zamenjen. Očekuje se da će se nova verzija naći u prodaji tek od leta 2018. godine.

 

168108-dacia%20duster%2011.jpg

 

Što se tiče dizajna, nova verzija se neće mnogo razlikovati od prethodne verzije. Maska je takođe veoma slična sadašnjoj, ali farovi imaju novi oštriji dizajn. Što se karoserije, Dacia će verovatno hteti da zadrži cenu na minimumu, pa stoga će biti bazirana na novoj B0 platformi. Motor će verovatno biti preuzet od Renaulta. Sada je Duster dostupan u dve verzije sa četvorocilindričnim motorom, jedan ima 108 konjskih snaga i zapreminu 1.6 litara, a rugi ima 124 konjskih snaga i zapreminu 1.2 litara. Dizel motor dCi ima 109 konjskih snaga i zapreminu 1.5 litara. Postoji mogućnost da se u ponudi nađe i nešto novija verzija dizel verzija zapremine 1.6 litara. Pogon na svim točkovima je rezervisan samo za najskuplju verziju. Na ceremoniji povodom milionitog automobila u Tandžiru otkriveno je da novi Duster neće imati verziju sa sedam sedišta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Renault Duster

 

172903-renault%20d%201111.jpg

 

Nakon što je u septembru na sajmu automobila u Frankfurtu Dacia prikazala novu generaciju Dustera, sada je ovaj model ugledao svetlost dana i sa znakom Renaulta (između ostalog za tržište Južne Amerike i Rusije). Razlike između Dacia i Renault verzija se pre svega odnose na modifikovani prednji deo sa drugačijom maskom, kao i točkove i volan sa logom francuske marke.

 

172900-renault%20d%201.jpg

 

Sve ostalo je isto, što znači da je i novi Renault Duster dobio vetrobransko staklo pomereno unapred za 100 mm, naglašene blatobrane, doterana prednja svetla sa LED dnevnim svetlima, upadljivu zaštitu branika, drugačija zadnja svetla...

 

renault%20d%20111.jpg

 

Što se enterijera tiče, Francuzi navodi da je on kompletno redizajniran u odnosu na stari model, uz kvalitetnije materijale i novu opremu.

 

172901-renault%20d%2011.jpg

 

Ovde treba pomenuti i bogatiju listu standardne i opcione opreme, od Multi-view kamere, preko upozorenja na mrtvi ugao, Keyless entry sistema, automatskog uključivanja svetala, pa do sistema Hill Descent Control i Hill Start Assist. Kao i sada, ponovo će na raspolaganju biti varijante sa 4x2 i 4x4 pogonom, a jedan od motora u ponudi Renault Dustera biće i 2,0 litarski benzinac sa 145KS (koji se neće nuditi u Dusteru koji će Dacia nuditi u Evropi). Prvi Duster je inače predstavljen na sajmu automobila u Ženevi 2010. godine, dok je u septembru 2013. godine blago doteran kada je dobio modifikovani prednji deo i redizajniranu unutrašnjost. Renault takođe navodi da je u proteklih nešto više od sedam godina širom sveta prodato preko milion Dustera.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi utisci: Dacia Duster Laureate dCi 110 EDC

 

dacia%20duster%20nk.jpg

 

Aktuelni Daster je gotovo spreman za smenu i uvođenje nove generacije, a na našem testu se po prvi put našla verzija sa pogonom ''samo'' na prednjim točkovima i još jednom novinom za Daster…EDC menjačem. Uvodni pasus govori dosta o temperamentu ovako opremljenog vozila. Rekli bi smo da je u ovoj konfiguraciji Daster malo više okrenut urbanoj eksploataciji i da je njegov temperament promenjen u udnosu na 4×4 pogonjeni manuelni model koji je daleko više raspoložen za silazak sa asfalta što smo u nekoliko navrata imali prilike da testiramo.

 

17nkblog_duster3.jpg

 

Automatski šestostepeni menjač sa duplim kvačilom (EDC) savršeno odrađuje posao u gradskim uslovima vožnje, ali je elektronika dosta troma da obezbedi živahnija međuubrzanja kada je u pitanju magistralna vožnja. Uvođenje multimedija sistema sa navigacijom i kartama Evrope je vrlo pohvalna stavka, ali je sama pozicija displeja vrlo nisko i daleko od vidnog polja vozača, što je još jedan u nizu rešenja na Dačija vozilima koja govore da je u pitanju vozilo gde ergonomija nije bila u prvom planu projektantima.

 

17nkblog_duster1.jpg

 

Pomenuli smo da je Duster u kombinaciji 1.5 dCi motora i EDC menjača odličan izbor za grad, ali će vozači naviknuti na moderne automobila sigurno biti iznenađeni vrlo malom servo asistencijom na upravljaču. Vozači Lade Nive će, sa druge strane, biti oduševljeni koliko se lako upravljač okreće.

 

17nkblog_duster2.jpg

 

Potrošnja je oblast gde Duster pravi odličan rezultat, 5.2l na 100 pređenih kilometara što je za EDC vrlo dobar rezultat, pa se uz cenu od 16.540 EUR koliko košta test primerak, može reći da je ekenomski opravdan izbor.

 

preuzeto sa - nacionalnaklasa.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Dacia Duster stigao u Srbiju, cene od 11.990 evra

 

dacia duster di.jpg

 

Kod druge generacije modela Duster sve je novo, ali ono što je najvažnije ostalo je isto - koncepcija i cene. Domaće predstavništvo kompanije Dacija, je za specijalizovane novinare organizovalo probnu vožnju druge generacije modela Duster. Na putu do Stare planine smo imali priliku da se donekle upoznamo sa ovim modelom. Već sada su poznate cene. Osnovni model sa benzinskim motorom od 1.600 kubika, 115 konjskih snaga i pogonom na prednjoj osovini, košta 11.990 evra. Najjeftiniji model sa pogonom na sva četiri točka i istim benzinskim motorom je dve hiljade evra skuplji. Što se modela sa dizel motorima tiče, osnovna verzija sa 1.5 DCI motorom u verziji sa 90 konjskih snaga i 4x2 pognom košta 13.990 evra, dok bazna verzija sa istim dizelom u verziji od 110 konjskih snaga i 4x4 pogonom, košta 16.390 evra. U pitanju su modeli sa osnovnim paketom opreme Essential, koji je prilično bogat. Pomenimo samo to da se za taj novac dobija klima uređaj, elektro pomična prednja stakla, daljinsko zaključavanje... I sigurnosna oprema baznog modela je obimna, a na spisku su ABS, ESP, ASR, prednji vazdušni jastuci, bočni vazdušni jastuci i vazdušne zavese, sigurnosni pojasevi sa ograničenjem sile zatezanja...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Dacia Duster predstavljen na Staroj planini

 

175619-dacia duster nk.jpg

 

Druga generacija Dacia Duster modela je predstavljena u izuzetno prikladnom ambijentu Stare planine, koja je obezbedila prikladnu količinu snežnog pokrivača da 4WD pogon bude u punoj meri iskorišćen. Novi model nudi više svega, a po istoj ceni kao i prethodni, tako da Renault Nissan Srbija očekuje odlične prodajne rezultate. Dvodnevna promocija novog modela je upriličena neposredno pred početak prodaje na domaćem tržištu, tako da kupci od 25. januara mogu u prodajnim salonima poručiti novi Daster.

 

duster_promocija1-696x464.jpgduster_promocija2-1-696x464.jpg

 

Novi Daster stiže sa sloganom ''više Dastera nego ikada pre'', što jasno govori da je ideja da se novi model prodaje po ceni starog ili da ta cena bude vrlo bliska onoj koju je nosila poslednja restilizacija do početka prodaje novog modela. Dačija, odnosno Reno Nisan Alijansa, je prilikom konstruisanja novog modela pomno pratila šta su kritike postojećih vlasnika i većinu svog angažovanja je usmerila upravo u pravcu poboljšanja tih elemenata vozila. Šta je to u praksi donelo, ali i pokazalo? 

 

duster_promocija3-696x464.jpgduster_promocija4-696x464.jpg

 

Čini se da vlasnici apsolutno nisu imali zamerku na pogonski sistem niti motorizaciju, tako da su ogibljenje, paleta motora i 4WD sistem pretrpeli minimalne izmene. Karoserija takođe, bar kada su u pitanju dimenzije. Pa šta je onda novo kod novog Dastera? Dosta toga. 

 

duster_promocija5-696x464.jpg

 

Već na jutarnjem okupljanju pred početak ekspedicije, parkirani Dasteri su, i pored prilično tmurnog i oblačnog vremena, unosili dosta vedrine mišićavom pojavama, ali i novom bakarnom bojom karoserije. Izmene na karoseriji su bile intezivne, a marketing menadžer Renault Nissan Srbija, Vladimir Jeremić je, na kasnije održanoj prezentaciji, potvrdio zvaničnom tvrdnjom da novi model ima potpuno novu karoseriju i sa starog modela nije prenet niti jedan panel. Silueta je sada još mišićavija, LED dnevna svetla u kombinaciji sa širim bokovima i novim zadnjim svetlima daju daleko ozbiljniji ''šmek'' Dasteru kojeg sada lako možete pobrkati sa nekim daleko egzotičnijim vozilom. 

 

duster_promocija6-696x392.jpg

duster_promocija8-696x464.jpgduster_promocija7-696x464.jpg

 

Nakon sedanja u novi Daster bilo je jasno da je pored eksterijera, Dačija značajno unapredila i enterijer. Centralna konzola sada ima tri metalna prstena koji predstavljaju kontrole novog automatskog klima uređaja, a tu su i novi prekidači za ostale funkcije kao što je aktiviranje ECO režima rada, uključivanje/isključivanje parking senzora, start/stop sistema i slično… Sve je to veoma efektno rešeno kako po pitanju kvaliteta materijala, a tako i po pitanju položaja - što je do sada bio standardni problem sa Dačija vozilima kod kojih su komande obično bile vrlo nezgodno pozicionirane. Drugi utisak je bio izuzetno tih rad motora. Kolega iz druge redakcije je sa zadnjeg sedišta odmah dobacio ''jel to benzinac?'' na šta ni autor ni kolega sa suvozačke pozicije nisu mogli odmah da odgovore. Nije pomogao ni letimični pogled na vozačku instrumentaciju koji je potpuno nov i koji nema nacrtano crveno polje koje odmah odaje o kojem tipu motora se radi. Zvučna izolacija je u stanju mirovanja dramatično bolja nego što je to bio slučaj kod prethodnika, a izlazak sa parkinga i prvi kilometri na autoputu su ipak potvrdili da je u pitanju dCi 110 agregat. Nešto kraći menjački odnosi (ne samo prvi stepen, već svih šest) su optimizovani da pruže što više snage, dok ukoliko želite nešto ležerniju vožnju autoputem onda će tu mogućnosti pružiti dCi 110 model bez 4WD pogona kome su menjački prenosi nešto duži. 

 

duster_promocija10-696x464.jpgduster_promocija9-696x464.jpg

 

Zimski pneumatici, 4WD pogon, kraći menjački odnosi i kutijasta karoserija počinju da proizvode nešto primetniju buku pri brzinama većim od 130kmč, kada zvučna izolacija više nije u stanju da izoluje putnički prostor tako dobro kao što to radi pri nižim brzinama. Izuzetno prijatno iznenađenje predstavljaju nova sedišta sa dužim sedalnim prostorom, koja su omogućila da se ruta od oko 200km sa lakoćom odveze bez ikakvih tegoba, što je bila naša zamerka kod prethodnog modela. 

 

duster_promocija11-696x464.jpg

 

Od Aleksinca se snežni pokrivač već često može naći ne samo kraj puta, već i na obodu kolovoza. Silazak sa autoputa je obeležio izuzetno loš kvalitet puta ka Svrljigu kojeg je ogibljenje Dastera sa lakoćom apsorbovalo i pored novih 17″ točkova koji su još jedan od noviteta kada su u pitanju bolji paketi opreme na novom modelu. Prolazimo Kalnu, a snežni smetovi kraj očišćenog puta su skoro 1m visoki, tako da je to bio pogodan momenat da na MediaNav sistemu aktiviramo još jednu novost - 4×4 monitor, koji je prikazivao uzdužni i poprečni nagib, kao i kompas. Potrošnja goriva usled sve niže temperature i sve višeg nagiba puta je bila daleko iznad uobičajenog proseka koji smo imali tokom većeg dela puta, ali ta brojka je i dalje bila vrlo korektna. 

 

duster_promocija12-1-696x464.jpg

 

U Hotelu Stara Planina je održana konferencija gde su nam novi Daster ispred kompanije Renault Nissan Srbija predstavili Ivana Mitrović, Milan Belin i Vladmir Jeremić. Dačija od novog Dastera očekuje mnogo, imajući u vidu činjenicu da je prva generacija prodata u više od 2 miliona primeraka! Prodaja kompletne marke je takođe u velikom rastu tokom proteklih godina i jasno pokazuju da je odluka o formiranju niskobudžetne marke bila pun pogodak. 

 

duster_promocija14-696x464.jpg

 

Pogon i motorizacija su identični - bazni 1.6 16v sa 115KS, TCe 125 sa benzinske strane ponude, dok sa dizel strane stoji 1.5 litarski dizelaš u dCi 90 i dCi 110 verzijama. 4×4 pogon je opcija za sve motore osim za dCi 90, dok je EDC menjač opcija samo za dCi 90.

 

duster_promocija13-696x464.jpg

 

Novi Daster donosi i nove pakete opreme, čiji su nazivi sada Essential, Comfort i Prestige. Ovi paketi menjaju postojeće Ambiance, Laureate i Freedom, ali je osnovna ideja da se za istu cenu sada dobija dosta više opreme u novoj karoseriji, tako da Prestige nudi keyless, digitalnu klimu, 17'' točkove i više modernih sigurnosnih sistema. Cena novog Dastera kreće od 11990 za bazni 1.6 benzinac, dok je bazna dizel opcija 13990E. Modeli sa 4×4 kreću od 13990E za 1.6, preko 15990E za TCe 125 i 16390 za dCi 110. Garantni period je 3 godine ili 100.000 pređenih kilometara, a na snazi je akcija gde kupci novih vozila dobijaju i dodatni set zimskih pneumatika. 

 

preuzeto sa - nacionalnaklasa.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boze koliko sramotan video... Ne mogu da verujem da je ovo novinar koji radi za neku redakciju... ovo je stvarno strasno...

Ovo je redakcija i ovo je test: 

 

 

I jos jedan: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia Duster dobija ogoljenu teretnu verziju Fiskal

 

dacia fiskal 1.jpg

 

Dacia je transformisala novi Duster u lako teretno vozilo a kupcima će biti ponuđena i verzija sa pogonom 4x4. Dacia je Dusterom prve generacije osvojila tržište niskobudžetnih terenaca, a namerava da dobre prodajne rezultate nastavi i sa novim modelom lansiranim 2017. Zato će ponudu ovog modela na nekim tržištima proširiti teretnom van verzijom sa oznakom Duster Fiskal.

 

dacia fiskal 11.jpg

 

Duster Fiskal bio je dostupan i u prvoj generaciji na tržištu Austrije, a njegovim stopama sada kreće novi laki teretnjak. Zasnovan na regularnom Dusteru, model Fiskal se od standardnog terenca razlikuje po zadnjem delu putničke kabine koja je modifikovana u tovarni prostor. Zadnja klupa je izbačena, a zadržana su samo sedišta vozača i suvozača. Deo kabine iza njih, koji je razdvojen zaštitnom čeličnom mrežom, ima potpuno ravan pod prekriven gumificiranom podlogom. Tako je dobijen funkcionalan prostor dužine 1.64 m, sa 4 pozicije za učvršćivanje tereta koji se prevozi. Umesto zadnjih bočnih prozora nalaze se neprozirni paneli koji su iznutra tapacirani.

 

dacia fiskal 111.jpg

 

Dacia nije navela podatak o zapremini teretnog prostora, ali je on sličan kao kod standardnog Dustera sa oborenim zadnjim sedištima. Poređenja radi, regularni Duster sa prednjim pogonom ima maksimalnu zapreminu prtljažnika od 1.636 litara, dok je ona u verziji 4x4 nešto manja i iznosi 1.604 l.

 

dacia fiskal 1111.jpg

 

Inače, Duster Fiskal biće dostupan i sa opcionim 4x4 pogonom, što predstavlja prednost u odnosu na druga laka komercijalna vozila sličnog tovarnog prostora. Dacia Austrija za kupce u toj zemlji vrši konverziju Dustera u varijantu Fiskal uz doplatu od 1.730 evra u odnosu na standardnu putničku verziju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia Duster dobio snažnije dizel motore

 

dacia d 3.jpg

 

Poznati 1.5 litarski četvorocilindarski turbo dizelski motor (by Renault) koji Dacia ugrađuje u Duster, umesto dosadašnjih 90 i 110KS, sada će raspolagati sa 95 i 115KS. Pored ponude u Dusteru druge generacije, rumunska automobilska kompanija pod okriljem Renaulta snažnije dizelske motore (Blue dCi 95 i Blue dCi 115) uskoro će ponuditi i uz nekoliko ostalih modela iz svoje ponude. Iza dodatka ''Blue'' krije se poznati 1.5 litarski četvorocilindarski turbo dizelski motor koji u slabijoj varijanti sada nudi 95 konjskih snaga i 240 Nm najvećeg obrtnog momenta, a kupci snažnije verzije mogu da računaju na 115 konjskih snaga i 260 Nm najvećeg obrtnog momenta. Slabiji Duster Blue dCi 95 će od 0 do 100 km/h stizati za 12.6 sekundi, što je 1.2 sekunde bolje od vremena koje je ostvarivao sa motorom dCi 90, a maksimalna brzina je povećana sa 158 na 167 km/h. Snažnijem Dusteru Blue dCi 115 za pomenuto ubrzanje će umesto ranijih 11.8 biti potrebno 10.5 sekundi. Njegova maksimalna brzina umesto 171 sada iznosi 179 km/h.

 

169874-dacia duster 4.jpg

 

Pored boljih performansi osveženo izdanje 1.5 litarskog motora karakteriše manja emisija izduvnih gasova, a u Daciji kažu da je prosečna potrošnja goriva ostala nepromenjena u odnosu na stare motore.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo dobra ova fiskal, samo da je malo višlji taj tovarni deo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

NK Test: Dacia Duster dCi 4WD Prestige

 

181071-dacia duster nk.jpg

 

Ekspresno nakon promocije nove generacije, novi Daster je stigao u našu test flotu. Česta pitanja gde naši sagovornici traže paralelu sa dosta skupljim C-SUV modelima koji su prilično skuplji govori da je Dačija dovoljno unapredila Daster da kupci sada malo teže vagaju dobitak u odnosu na više uloženog novca koji nude jeftiniji modeli nešto bolje renomiranih proizvođača. Dačija je sa Dasterom zapravo napravila i najveći proboj ka kupcima koji verovatno ne bi razmatrali niskobudžetno novo vozilo, već neki polovnjak. Na tržištu pre pet godina, kada se Daster pojavio, nije nudilo niti jedan automobil takvih gabarita i terenskih sposobnosti, čak ni u dosta višim cenovnim razredima jer su tadašnji trendovi, nalik i današnjim, bili okrenuti ka malo ''mekšim'' urbanim krosover-SUV modelima koji su sa sobom nosili i ozbiljnu cenovnu premiju.

 

nktest_2018duster30-1024x683.jpg

 

Prvo, da malo osvežimo znanje o Dasteru…

Dačija je međunarodnoj javnosti prvi put predstavila Daster na Sajmu automobila u Ženevi 2010. godine, a kako smo saznali na promociji aktuelnog modela, održanoj na Staroj Planini, prodaja Dastera je iz godine u godinu bivala sve bolja tako da je do početka 2018. prodato preko 2 miliona Dastera!

 

nktest_2018duster4-1024x683.jpg

 

Dačija je Daster najavila kao SUV vozilo koje koristi platformu B segmenta, ali prtljažnik i putnički prostor vrlo blizu modelima iz C segmenta. Pogonski sistem se oslanjao na Nissan tehnologiju, dok su pogonski agregati u kompletu preuzeti iz Reno ponude. Enterijer je, takođe, prenet iz starijih Reno modela što je trebalo da bude sasvim dovoljno za kupce koji su tražili svestrano vozilo za relativno malo novca. U zavisnosti od tržišta, Daster je negde nosio Reno značku (Rusija, Južna Amerika, Indija), dok je na nešto zahtevnijim tržištima, poput evropskih, nosio Dačia logotip. Agregati za evropsku klijentelu su se sastojali od 1.6 benzinca i 1.5 dizelaša, da bi nakon restilizacije u ponudu uveden i 1.2 TCe. S obzirom da imamo sjajnu saradnju sa Reno Nisan Srbija, naša redakcija je imala priliku da isprati kompletan ''razvojni put'' Dastera počevši od prve promocije održanoj na Ravnoj Gori početkom leta 2010, da bi smo nakon toga na testu imali i 1.6 16v verziju sa prednjim pogonom, kao i 1.5 dCi model sa 4×4 pogonom.

Restilizacija je na snagu stupila tokom jeseni 2013. godine, a naša redakcija je bila na licu mesta (iliti do kolena u blatu) da proveri šta revizija nudi. Restilizovani model je pored modernijih pogonskih agregata doneo blage izmene u dizajnu i moderniji enterijer, što je na testu potvrdio Duster 1.5 dCi 4WD. Konačno, imali smo priliku da isprobamo i kako radi novi EDC menjač, koji je takođe debitovao u restilizovanom modelu. Spomenućemo da je Daster u sklopu promotivnh aktivnosti nastupao i na trkačkim stazama, kako u Andros šampionatu koji se vozi po zaleđenoj podlozi, a tako i na brdskoj trci ''Pajks Pik''. U oba slučaja je korišćen Daster kome je izvršena transplantacija Nissan GT-R 3.8 litarskog V6 twin turbo agregata. Sticajem okolnosti, autor teksta je imao prilike da vidi ovaj automobil uživo prilikom posete proizvodnim pogonima Dačije.

 

Dimenzije, iako nisu menjane, su subjektivno drugačije jer Daster sada ima daleko agresivniju siluetu. Uprkos tome, treba imati na umu da je Daster SUV iz B segmenta, a ne C-SUV gde Dačija marketing pokušava da ga ''prošvercuje'' na konto činjenice da je novi Daster jedan od najvećih modela u B-SUV segmentu. Daster je 4341mm dugačak, širok 1804mm i visok 1693mm uključujući i krovne nosače.

 

nktest_2018duster3-1024x683.jpg

 

Novi model, iako po dimenzijama skoro identičan prethodniku, ima daleko oštrije i agresivnije linije karoserije što novog Dastera čini primetno modernijim vozilom nego što je to ranije bio slučaj. Međutim, proporcije i osnovne karakteristike dizajna su ostale verne originalnom konceptu, tako da novi model i izgleda novo i ne izgleda, ako tako možemo da se izrazimo. Novi, trodelni, potpis dnevnih LED svetala je jasan indikator da je u pitanju novi model, tako da ukoliko ste u nedoumici - to je jasan znak da li je pred vama nova generacija Dastera.

 

nktest_2018duster5-1024x683.jpg

 

Maska i branik su takođe dobili nešto moderniji izgled, sa posebnim estetskim elementima koji su rezervisani za skuplje pakete opreme, što je bio slučaj sa našim test vozilom koje je isporučeno u najbogatijem, Privilege, paketu opreme.

 

nktest_2018duster6-1024x683.jpg

 

Bočno gledano, plastični elementi po boku vozila na kojima se nalazi 4WD oznaka, ukoliko je vozilo opremljeno 4×4 pogonom, novi dizajn aluminijumskih felni uključujući i potpuno nove 17'' točkove rezervisane za, već pomenuti, Privilege paket opreme kao i plastični elementi koji ističu robusnost vozila čine novi profil Dastera. Vetrobransko staklo je pomaknuto napred za 10cm i sada ima veći ''pad'' što je malo promenilo bočni profil, a vrlo pozitivno uticalo kako na potrošnju, a tako i na buku koju stvara opstrujavanje. Novi su i aluminijumski krovni nosači, koji takođe imaju moderniji izgled i odlično se integrišu u novu, moćniju, siluetu Dastera.

 

nktest_2018duster7-1024x683.jpg

 

Zadnjim delom dominira nova svetlosna grupa koju smo u nešto drugačijoj varijaciji već imali prilike da vidimo na novom Sanderu, ali je na Dasteru ona daleko efektnija. Zadnji branik, zajedno sa plastičnim elementima koji su tu ponovo radi isticanja robusnosti, zaokružuju spisak noviteta koji su prisutni kada je u pitanju druga generacija Dastera.

 

nktest_2018duster9-1024x683.jpg

 

Ako je dizajn karoserije propustio da ukaže kako je novi Daster ozbiljan korak u napred, već prvo sedanje u kabinu će vam to jasno ukazati - bez obzira da li ste seli kao vozač, suvozač ili putnik na zadnjoj klupi.

 

nktest_2018duster10-1024x683.jpg

 

Svi elementi enterijera su dramatično kvalitetniji nego što bi se to moglo pomisliti. Naime, Daster je po onome što smo mogli da primetimo daleko kvalitetniji proizvod nego ostali modeli iz aktuelne ponude Dačije.

 

nktest_2018duster12-1024x683.jpg

 

Upravljač, kada su u pitanju vozila sa bogatijim paketima opreme, je opšiven kvalitetnijim materijalom, a sam obruč je deblji što je još jedan od elemenata koji Daster, korak po korak, udaljavaju od ostalih Dačija modela, a približavaju ga dosta skupljim alternativama. Novi taster na centralnoj konzoli su takođe novog dizajna iako u ovom slučaju kvalitet plastike nije povećan koliko bi njihov izgled možda mogao sugerisati. Kontrole klima uređaja su potpuno nove i one su, verovatno, najupadljiviji element enterijera. Dizajn, ali i kvalitet izrade su sjajni i apsolutno neviđeni u ovoj cenovnoj klasi vozila. Iskreni da budemo, čak ni mnogo skuplji automobili ne mogu da se pohvale ovako dobro urađenim kontrolama klima uređaja, a da pri tome ne uzimamo u obzir koliko su specijalizovane kontrole klime postale velika ekskluziva s obzirom da novi automobili sada mahom traže beskonačno pipkanje po nekom od ekrana u pokušaju da bilo šta smisleno uradite u vozilu. Ručica menjača je, poput komandi klima uređaja, izrađena sa nalik-aluminijumskim prstenom koji i ovu komandu čini vrlo taktilnom i sjajnom za dodir.

 

nktest_2018duster11-1024x683.jpg

 

Dačija je u ponudu uvela novi paket opreme, Prestige, koji se nalazi na samom vrhu ponude i sadrži prilično modernu tehnologiju koja se obično nije nalazila u Dačija modelima do sada - keyless sistem ulaska i startovanja vozila, Multi View Camera (MVC) sistem koji se sastoji od četiri kamere koji u potpunosi pokrivaju okolinu vozila nudeći ne samo asistenciju prilikom kretanja u nazad, već i bočno što će biti od pomoći u kompleksnim situacijama van asfalta kada vozač mora da ima dobar pregled ne samo kada su u pitanju prepreke, već i kada je potrebno da zakretanje točka bude veoma precizno.

 

nktest_2018duster14-1024x683.jpg

 

Pozicija ekrana osetljivog na dodir, a koji preuzima ulogu info-zabavnog sistema MediaNav kao i MVC sistema je sada podignut za 7.4cm više nego što je to bio slučaj, tako da je Dačija konačno rešila da se pozabavi ergonomijom što je do sada bila osnovna razlika između Dačija i Renault modela. Ergonomija je dramatično bolja, tako da su svi propusti na koje smo isticali sada popravljeni. Pozicija info-zabavnog ekrana je sada pri samom vrhu centralne konzole što je omogućilo da se komande klima uređaja takođe pomere na gore i sada nije potrebno ''zaroniti'' ispod konzole da bi ste promenili odredište na navigaciji ili promeniti temperaturu. Da, treba reći da je klima uređaj digitalni, što je još jedan novitet kada je u pitanju Dačija.

 

nktest_2018duster17-1024x683.jpg

 

Glavni ''trn u oku'', kada je naša redakcija u pitanju, su do sada bila sedišta. Na skoro testiranom Sandero Stepway modelu smo primetili da su sedišta nešto bolje konstrukcije nego ranije, ali je sedalni deo i dalje bio kratak. Sada, sa novim Dasterom, sedišta su produžena za 2 cm što u kombinaciji sa boljom konstrukcijom i bočnom potporom menja situaciju dramatično. Vozačevo sedište se sada ima veći hod pomeranja po visini (6 umesto dosadašnjih 4cm), tako da je daleko lakše naći idealnu sedalnu poziciju čemu doprinosi i upravljač podesiv po visini i dubini.

 

nktest_2018duster21-1024x683.jpg

 

Prtljažni prostor u unutrašnjosti kabine je povećan za 2.8l uvođenjem ladice ispod suvozačkog sedišta tako da zapremina prostora za odlaganje sitnica unutar kabine iznosi sada 27.2l. Prtljažnik ima zapreminu od 445l (478 VDA) kod modela sa prednjom pogonskom osovinom, dok 4×4 model ima 34l (samo 11l manje po VDA normi pakovanja) manje na raspolaganju. U praksi, više nego dovoljno prtljažnog prostora za veliku većinu vozača, a ukoliko imate potrebu da transportujete nešto kabasto prtljažnik se obaranjem zadnjih sedišta povećava na 1478l (1623l VDA).

 

Za razliku od enterijera i eksterijera, pogonski sistem je već dobro poznat i tu nema nikakvih posebnih unapređenja jer je Dačija već revidirala gamu motora prilikom restilizacije prethodne generacije modela uvođenjem u ponudu TCe 125 motora i EDC menjača. Kupci prethodnih modela su najmanje zamerki imali upravo na pogonski sistem, tako da je zadržavanje već proverenih agregata bila dobra odluka ne samo za proizvođača već i za vlasnike jer cena održavanja će i dalje ostati veoma niska.

 

nktest_2018duster18-1024x683.jpg

 

Gama se sastoji od 1.6 16v sa 105KS i 1.2 turbo benzinca sa 125KS. Sa dizel strane ponude se nalazi 1.5 litarski dCi dizelaš koji se nudi i verziji sa 90 i 110KS. 4×4 pogonski sistem se može poručiti sa svim pogonskim agregatima, osim sa dCi 90. Automatski menjač sa duplim kvačilom (EDC) se isporučuje isključivo u kombinaciji sa dCi 110, a kako je to već uobičajeno u Dačija-Reno programu, nije moguće poručiti automatski menjač i 4×4 pogon, već morate izabrati jedno od ta dva.

 

nktest_2018duster19-1024x683.jpg

 

4×4 pogonski sistem je vrlo dobro poznat jer se već dugo ugrađuje u skoro sve modele iz Dačija-Reno-Nissan programa. U pitanju je sistem koji je razvijen od strane Nisan inženjera, a koji nudi tri režima rada: 2WD, 4WD AUTO i 4WD LOCK. Odabirom 2WD režima se isključuje nadzor proklizavanja točkova i mogućnost da se pogon prebaci na zadnju osovinu, dok se sa druge strane postiže maksimalna efikasnost tj. minimalna potrošnja. 4WD LOCK ''zabravljuje'' pogon sa rasporedom snage 50:50 po osovinama i ovaj režim radi do brzine od 40kmč, kada se automatski vraća u 4WD AUTO. Dačija nudi šestostepeni automatski menjač sa duplim kvačilom (EDC) isključivo u kombinaciji sa dCi 110 motorom, dok se svi ostali modeli isporučuju upareni sa manuelnim menjačima. 1,6 litarski benzinci sa pogonom na prednjoj osovini imaju petostepeni menjač, dok ostali modeli imaju šestostepeni.

 

nktest_2018duster20-1024x683.jpg

 

Šestostepeni manuelni menjač je, kada je u pitanju vozilo sa 4×4 pogonom, sa skraćenim prenosnim stepenima kako bi vozači imali više snage kada su van asfaltne podloge. Naravno, to znači da će vožnja po asfaltnoj podlozi biti bučnija, a potrošnja na autoputu veća. Što se tiče ''mehanike'', Dačija nije mnogo toga menjala - kupci su po tom pitanju evidentno bili vrlo zadovoljni tako da značajnih izmena nije bilo - napred je i dalje Makferson, dok je pozadi elastična osovina.

 

Najprimetniji pomak koji se da osetiti tokom vožnje novog Dastera nije ni više opreme, niti udobnija sedišta, niti kvalitetniji materijali, niti lepši izgled karoserije. Najveći napredak je udbonost i zvučna izolacija, koje su sada na vrlo visokom nivou i uporedive sa daleko skupljim vozilima. U nekoliko navrata smo, želeći da proverimo koliko je bučniji automobil u 4WD LOCK režimu, namerno vozili malim brzinama forsirajući da centralni diferencijal šalje snagu na zadnju osoviu želeći da ustanovima povećanje buke i ono je bilo primetno, ali ponovo daleko manje nego što je to bio slučaj sa prethodnim modelom.

 

nktest_2018duster22-1024x683.jpg

 

Potrošnja, uprkos skraćenim prenosnim odnosima i prisustvu 4×4 sistema, je bila sasvim prihvatljiva i u granicama očekivanog. U uslovima gradske vožnje start/stop sistem sigurno da može biti od pomoći da se mesečni troškovi za gorivo smanje za par procenata, tako da će potrošnja u (Beo)gradskim uslovima vožnje biti 5.5-6 litara, mada smo van standardnih špiceva imali priliku da vidimo potrošnju koja je bila bliža 5l. Za automobil sa 4×4 pogonom - sjajno! U gradskim uslovima vožnje na scenu stupa i novi, progresivni, servo upravljač koji obezbeđuje snažnu asistenciju prilikom sporih manevara i parkiranja na šta su se obično žalili vozači koji su navikli na snažne servo sisteme u modernim vozilima.

 

nktest_2018duster23-1024x683.jpg

 

Potrošnja na magistralnim putevima je podjednako niska, tako da i u tim uslovima vožnje možete očekivati potrošnju u istom rangu, 5-6l, a ono što je uvek lepa osobina kada su u pitanju dizel agregati, vozači sa nešto agresivnijim stilom vožnje neće imati primetno veću potrošnju. Na autoputu, pri 120-130km/h, potrošnja je nešto viša - oko 7.5l. Izolacija pri ovim brzinama i dalje radi svoj posao jako dobro uprkos nešto bučnijim zimskim pneumaticima. Van asfalta, potrošnja je svakako veća, ali i pored dosta vožnje sa 4WD AUTO sistemom, bord kompjuter i dalje nije prikazivao potrošnju veću od one koju je pokazivao na autoputu, iako smo tokom testa imali prilike da Daster isprobamo i po snežnoj podlozi, blatu, pesku i makadamu. Prilikom vožnje van asfalta će od pomoći biti i novi 4×4 monitor koji nudi kompas i nagib vozila po poprečnoj i uzdužnoj osi. MVC sistem takođe može da olakša terensku vožnju tako što bočne kamere prikazuju u položaj točkova tako da će u nekim kompleksnim situacijama suvozač biti pošteđen izlaska iz vozila kako bi navodio vozača.

 

nktest_2018duster24-1024x683.jpg

 

Skraćeni menjački odnosi kod modela sa 4×4 pogonom imaju i svoje naličje, a to je da će vozači imati ''pune ruke'' posla konstantnim menjanjem brzina jer je opseg obrtaja u kojem dCi 110 nudi upotrebljivu snagu je vrlo uzan što znači da vožnja magistralom će često zahtevati od vas da budete u nešto višim obrtajima jer naredni stepen prenosa već ne može da ponudi dovoljno snage da bi se zadati tempo održao. Situacija je identična i u gradskoj vožnji gde do 50km/h morate ''potrošiti'' 5 stepena prenosa, gde će vozači kretnje za promenu stepena prenosa 3-4-5 i 5-4-3 postati jako dobro uvežbane.

 

nktest_2018duster25-1024x683.jpg

 

Srećom, kvačilo i menjač su vrlo mekani tako da zamor ekstremiteta neće baš biti potpun. U odnosu na prethodni model, kretanje iz stajanja je daleko nežnije gde automobil i pored jako kratkog prvog stepena prenosa neće poskočiti. Naravno, kretanje iz drugog stepena prenosa je potpuno ispravno (pa čak i poželjno), čime možete malo smanjiti broj promena brzina. Ako moramo da tražimo neku zamerku, onda je upravo taj ''skraćeni'' menjač ili nemogućnost da kombinujete EDC menjač sa 4×4 pogonom. No, takva zamerka se odnosi na kompletan Renault-Nissan-Dacia program, tako da ni kod dosta skupljih vozila iz ove grupacije ne možete imati ovu kombinaciju. Daster je briljirao na kočenju gde je uz pomoć Goodyear Ultragrip pneumatika imao kočioni put od samo 46.4m uprkos tome što su performanse merene pri temperaturi od samo 2C i po susnežici!

 

nktest_2018duster26-1024x683.jpg

 

U odnosu na prethodnika, novi model je dramatično bolji u svim aspektima, a posebno u onima zbog kojih smatramo da će Daster doći ''na nišan'' kupcima koji do sada nisu razmišljali o kupovini Dačije: udobnost, zvučna izolacija, kvalitet materijala, atraktivan izgled. Niski troškovi održavanja će samo biti šlag na toj, vrlo pragmatičnoj, torti.

 

nktest_2018duster27-1024x683.jpg

 

Što se zamerki tiče, njih naravno ima. Pitanje je samo da li su one realistične, imajući u vidu cenovnu kategoriju u kojoj se Daster nalazi. Istina, cena testiranog vozila je poprilična imajući u vidu Dačija brend - 18.190€, a na to treba dodati opcionale i posebnu Atakama narandžastu boju tako da cena na kraju iznosi 19.330€. Dakle, najskuplji Daster se približio psihološkoj granici od 20.000€.

 

nktest_2018duster28-1024x683.jpg

 

Za kupce koji možda razmišljaju o Dasteru kao alternativi za Sportage ili Tucson - izbor EDC menjača umesto 4×4 pogona će značajno doprineti kvalitetu vožnje, ali se mora žrtvovati deo terenskog potencijala Dastera. No, imajući u vidu klirens od 210mm, Daster čak i bez 4×4 pogona može da izađe na kraj sa širokim spektrom izazova - kako van asfalta, a pre svega na njemu. Za one kojima je 4×4 pogon presudan, Daster je jedini realističan izbor sa cenom ispod 20.000€, gde konkurenti u visu Suzuki modela startuju sa 21-22.000€, dok Škoda Karoq nudi tek od 23.000€ (sa daleko snažnijim 2.0 TDI motorom, da budemo precizni).

 

nktest_2018duster29-1024x683.jpg

 

Novi Daster je dobro zakoračio iz ''niskobudžetnih'' okvira, a da pri tome svojom cenom i dalje čvrsto stoji u toj kategoriji što znači da je odnos dobijeno/plaćeno odličan. Svakako organizujte test vožnju, čak iako ste čvrsto rešeni da želite prestižniju marku nego što je Dačija. Daster će vas vrelo verovatno iznenaditi.

 

preuzeto sa - nacionalnaklasa.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrele Gume test: Dacia Duster Confort 1.2 TCe/125 4x4

 

183100-dacia duster vg.jpg

 

Po ugledu na predhodni Duster i novi poseduje efikasnu integralnu transmisiju, čime je njegovo polje delovanja znatno prošireno. Tim bolje, no u tom slučaju zaboravite na početnu cenu od 12.000 evra. Za najeftiniji 4x4 treba vam 4.000 evra više. Nakon prvog druženja sa Dusterom 1.5 dCi 2WD, red je došla verzija sa integralnim pogonom, pokretana benzinskim 1.2 TCe od 125 KS. Potpuno obrnuto od onoga što sam poželeo i što mi je trebalo, jer je prvi navedeni vožen u zimskim uslovima po francuskim i švajcarskim Aplima, dok je 4WD Duster testiran usred žarkog leta. Bolje ikad nego nikad, iako njegove off-raod kapacitete nismo mogli proveriti u datim okolnostima. Naime, sušni period koji je zahvatio Francusku omogučio nam je vožnju jedino po zemljanim i šumskim putevima, kao i požnjetim poljima, blata nije bilo ni za lek!

 

No dobro, ovaj Duster i nije ograničen samo na bespuća, ujedno smo se bolje upoznali sa benzinskim 1.2 TCe, bez obzira što će dotični ubrzo biti zamenjen novim 1.3 TCe. Po rečima odgovornih u francuskom DACIA Press centru, 1.2 TCe nastaviće još izvesno vreme karijeru na skromnijim tržištima (čitajte našem), ali neće i na domaćem Francuskom. Iz tog razloga jedva ga dobih na test, i to poprilično ''nabudženi'' primerak koji je ostao sa međunarodne prezentacije od zimus. Hoću da kažem da je poslužio kao eksponat, sa brojnim atraktivnim opcijama koje su mu nakalemljene. Mislim pre svega na masivni metalni odbojnik napred i proširene pragove, dok su krovni nosači, aluminijumski naplaci od 16 cola i snažno zatamljena zadnja stakla, više manje u serijskoj ponudi za najviši završni nivo Prestige. Što zahvaljujući njima, što modernijem dizajnu, deluje prilično atraktivno, i kao takav dekompleksiran je u poređenju sa prestižnijim SUV. 

 

duster_501.jpg

 

Rekao bih skromna evolucija, bazirana na detaljima, iz prostog razloga jer proizvođač nije želeo značajnije odstupiti od stila i koncepta koji je doprineo njegovom uspehu. Iako se to ne bi reklo na prvi pogled, svi elementi karoserije su novi. Duster 2 prepoznaćete tako po višim bokovima, specifičnim branicima, izraženijim prorezima za točkove, finijom prednjom maskom sa svetlima razvučenim na krajeve karoserije i zadnjom svetlosnom grupom u stilu Jeep-a Renegade. Bolji poznavaoci brenda odmah će zapaziti i novi dizajn aluminijumskih felni, atraktivnije boje karoserije i ''škrge'' na bokovima, čisto estetskog karaktera. Spomenuti metalni odbojnik na voženom primerku spada u dopunsku opremu, za koju nisam siguran da prolazi sigurnosne norme u pojedinim zemljama. Prošireni pragovi sa stepenicom nemaju taj problem, ali uzivši u obzir da Duster nije uzdignut od tla pola metra već "samo" 21 cm, više smetaju nego što nečemu zaista služe. Tako je i sa zaštitama za sunce u obliku zadnjih stakla, nakačenim na okvire prozora. Rekao bih nepotrebna, ''jeftina bižuterija'', koja služi isključivo za personalizaciju vozila, jer Duster 4x4 ima dovoljno realnih kvaliteta. Baš zato, pre nego se posvetimo njima, recimo da je voženi primer bio u srednjem završnom nivou Comfort (ispod je Essential a iznad Prestige), koji, kako i samo ime kaže, poseduje minimum neophodne opreme za komfornu vožnju. Mislim pre svega na manuelni klima uređaj, vozačevo sedište i upravljač podesivi po visini i dubini, električne podizače za sva četiri stakla, tempomat i limiter brzine, preklopivu zadnju klupu u odnosu 1/3 - 2/3.

 

Cena za ovu verziju iznosi 16.590 evra, odnosno 2.000 manje ukoliko vam ne treba integrealni pogon (2WD). Naizgled veoma povoljno, samo ukoliko poželite primerak kao na fotografijama, računajte na još nekoliko hiljada evra opcija. Ja sam došao do sume od oko 19.000 evra (metalizirana boja, hi-Fi sistem Focal, taktilni ekran od 7 inča, parking senzori sa kamerom, aluminijumski naplaci....), tako da je možda mudrije odmah se opredeliti za završni nivo Prestige. Jeste da je u startu skuplji za 1.500 evra (17.890 evra), ali tako dolazite do automatske klime i nekoliko dodatnih paketa, odnosno do opcija kao što je kartica slobodne ruke (150 evra), nedostupnih uz niže pakete. Sa 11.990 evra, koliko košta osnovna verzija, dođosmo tako do 20.000 evra, što baš i nije primerna suma za jedan niskobudžetski automobil.

 

duster_502.jpg

 

Ulepšan spolja, Duster je logično evoluirao i u unutrašnjosti. Međutim, poređenje sa modernijim SUV, tipa Nissan Qashqai, Renault Kadjar ili Peugeot 3008, za njega je dalje nepovoljno, nivo prezentacije i izbor materijala znatno je inferiorniji. Naprotiv, uporedimo li ga sa Dusterom prve generacije, posebno pre restilizacije (početak 2014. godine), možemo konstatovati značajan progres na planu kvaliteta, ergonomije i opreme. Po otvaranju vrata teško je ne primetiti sasvim novu komandnu tablu, klasičnog ali dopadljivog dizajna, blago zaokrenutu prema vozaču. Karakterišu je tri, umesto nekadašnja dva centralna izduva za vazduh, ispod kojih je ekran od 7 inča, osetljiv na dodir. Sada je smešten za desetak santimetara višlje, što olakšava manipulaciju i preglednost. Novi su i instrumenti, dva analogna sa elegantnom crvenom kazaljkom, koje se po startovanju motora ''zakucaju'' udesno! Grafika je interesantna, ali Dacija ovde nastavlja u istom stilu; identičan obromer za sve agregate, bez obeleženog crvenog zabranjenog polja. Komplimente zaslužuju novi prekidači na centralnoj konzoli, u stilu Peugeota 3008, kao i komande klima uređaja, koji može biti i automatski

 

duster_503.jpg

 

Inače moram naglasiti, automatski klima uređaj po prvi put pronalazimo u jednoj Daciji, iako će cepidlake odmah zakukati kako nije dvozonski. Neka mi oproste pojedini čitaoci, koje ni Duster ni sve što dolazi od Dacije ne interesuje, što ću u ''sitna creva'' izložiti sva zapažanja u vezi enterijera, ali zbog velike aktuelnosti ovog na to sam prisiljen. Dobrim delom odnose se na ergonomiju, evidentno poboljšanu, ne i idealnu. Komande za električne podizače prozora (četiri u našem slučaju) su kako i treba na vratima, ali su smeštene previše unazad, zbog čeka je levu ruku neophodno svaki put neprijatno uvrnuti u laktu i ramenu. Vozačevo sedište se najzad podešava znatno preciznijom ručicom i po visini, kao i u lumbalnom delu, točkićem sa desne strane, integrisanim u naslonu za lakat (opcija). Osim što je u sedalnom delu produženo za 2 cm, udobnije je i sa jačim bočnim osloncima. Po želji, sedišta mogu biti biti presvučena i kožom, ali samo u jednom uskom delu koje ima kontakt sa telom. Podešava se i upravljač, najzad u dve ose, opet ne i za bazični Essential. A kad smo već kod upravljača, sada je elegantniji i sa četiri paoka. Dobri poznavaoci znaju da ga je proizvođač zamenio pred kraj životnog veka Dustera 1. Bolji osećaj volanom je evidentan, čak je i prostor za putnike napred superiorniji.

 

duster_4.jpg

 

U Daciji navode da su u tom cilju pomerili A stubove za 10 cm prema napred. Uočljiv je i pomak po pitanju završne obrade. Primera radi, glave zavrtanja koje smo mogli videti u dnu kučišta, gde su ručice za otvaranje vrata, sad pokriva parče crne plastike. Kazem bolje nego li pre, ali smo i dalje od standarda koji važe za ''normalne'' SUV. Naime, gumeni zaptivci na B stubovima postavljeni su od oka (barem na test vozilu), dok se pri ulasku na zadnja sedišta mogu zapaziti podni tepisi spojeni ''zihericim'', kao da su krojeni za neko drugo vozilo. Sama armatura je i dalje od tvrda, ne preterano rafinirane plastike, mada je manje zrnasta i rustična nego u predhonom Dusteru. Prostora za odlaganje sitnica ne nedostaje, iako nisu rekordne zapremine, pregrade u vratima mogu da prime flašu od 1.5 lit. Standardni boks ispred suvozača je osvetljen, a ispod njegovog sedišta pronašli smo i poveću praktičnu fijoku. Putnici pozadi od sada mogu isprazniti džepove u ostave na vratima i to bi se mogao nazvati kao najveći pomak novog Dustera u ovom sektoru. 


duster_5.jpg

 

Prostor na zadnjoj klupi nije preterano izdašan. Zbog debljih prednjih sedišta stekao sam utisak da se izgubilo par santimetara za kolena. Naslon zadnjih sedišta je kao i pre, preterano uspravan, i kao takav prilično neudoban za duža putovanja. Usled neizmenjenih spoljašnjih dimenzija (4.34 m), odnosno međuosovinskog rastojanja, prtljažnik se isto tako nije povećao. Konkretno, verzija sa pogon na prednje točkove poseduje 445 litara korisne zapremine (po nekim merenjima 475 lit), bez obzira da li je u dnu točak istih dimenzija. U slučaju verzije sa 4x4 pogonom, pod prtljažnika je uzdignut, samim tim zapremina je smanjen na 411 litara. Njegova unutrašnjost sada je bolje izolovana, istim materijalom kao i kabina. Podrazumeva se da se naslon zadnje klupe obara u odnosu 2/3, odnosno iz jednog dela kod najeftinijeg Dustera.

 

duster_6.jpg

 

Kao što smo rekli, nakon dobro poznatog dizela 1.5 dCi/110, ovoga puta obreli smo se u najsnažnijem benzinskom 1.2 Tce od 125 KS. Isto tako najavili smo da bez obzira što je savremene koncepcije, biće zamenjen u dogledno vreme, po ugledu na dizel. Radi se zapravo o novoj generaciji 1.5 dCi sa prefiksom ''Blue'', čistijem i snažnijim. Renault je objavio da će razvijati 95 i 115 KS, i da je prvom navedenom obrni momenat podignut za 30 Nm (240 Nm pri 1750 o/min). Ok, vratimo se opet našem malom benzincu, sposobnom da podari Dusteru neophodan elan. Dobrim delom zahvaljujući i kraćim prenosnim odnosima, isključivo kada se radi o verziji sa intergralnom transmisijom. Proizvođač čak savetuje da se krene drugim stepenom prenosa, koliko je prva kratka. Na to smo već navikli kod Dustera i pokazalo se kao praktična stvar! Jer osim što skraćeni prenosi omogučuju efikasniju off-road vožnju, pomažu i prilikom ubrzanja i međubrzanja, što nije na odmet ukoliko se zna da je 4WD verzija teža za 117 kg. Agregat rado i brzo se penje u obrtaje, uz veoma diskretan zvuk. Izolaciji kabinskog prostora posvećena je znatno veća pažnja, dok sam pogonski agregat prikazuje veliku kulturu rada.

 

duster_506.jpg

 

Ipak, valja priznati, obrtni moment od 205 Nm, koliko razvija, danas ne impresionira ni vozače motocikala, no uprkos takvom marketingu elastičnost je iznenađujuća u svakodnevnoj vožnji. Po gradu se bez problema može održavati nekih 60 km/h u petoj brzini, pa i polako ubrzati, bez potrebe da se ''prešaltuje'' u niži stepen. Naravno da je 1.5 dCi/110 bolji na ovom polju, ali perfomanse benzinca su ipak superiornije. Vožnja na auto putu ne predstavlja nikakvo mučenje, čak ni pri prohibiciskim brzinama iznad 150 km/h. Treba ipak reči da je režim rada visok, pri 130 km/h motor se vrti na 3.000 o/min. Prekidač za tempomat (regulator brzine) smešten je potpuno neprimereno između sedišta, pored ručne kočnice, i nije sposoban da samostalno održava distancu sa vozilom ispred, kao kod savremenijih SUV modela. Ogibljenje je udobno, buka od kotrljanja i šumovi od vetra su prigušeni, jedini problem je potrošnja. Sa aerodinamikom kao ormar, ovaj Duster troši 9 litara kao od šale, pri prosečnoj brzini od 132 km/h! Naravno da može i manje (oko 7 litara), ali i znatno više u slučaju komplikovanije gradske vožnje (11-12 litara). U ovakvim okolnostima primetno je neprijatno cimanje (A-Cup), kada se naglo doda ili oduzme gas. Mod ''Eco'' koji osetno kvari perfomanse i ne služi ama baš ničemu, ništa ne menja. Zabeležni prosek potrošnje nakon jedne sedmice testiranja i nekih 1.500 pređenih kilometara iznosio je 8.8 litara benzina.

 

duster_507.jpg

 

Oba agregata mogu dakle biti u sprezi sa integralnom transmisijom, ali samo dizel ima pravo na automatski menjač sa duplom spojnicom. Šteta, jer iako se šestostepeni ručni pokazao dovoljno preciznim i prijatnim, ovakva odluka nije u skladu sa aktuelnom ''politikom'' proterivanja dizela iz urbane sredine. Upravo kada sam vratio ovaj Duster u pres vozni park, bio sam na muci kako da odem kući sa mojim privatnim Meganom 1.5 dCi, ostavljenim na parkingu ispred!? Zbog velikog zagađenja vazduha Pariska profektura zabranila je tri dana uzastopno cirkulaciju vozila koja nose vinjete broj 4 i 5 (sva vozila u Francuskoj podeljena su u pet kategorija u zavisnosti od količine CO2 koji ispušaju), u protivnom sledi kazna od 68 evra, uz imobilizaciju vozila i eventualno odnošenje paukom. Šta je tu je, u svakom slučaju 4WD nama taj problem (automatski EDC menjač ide samo uz 2WD), pa hajde da vidimo šta zna i može izvan asfaltiranih puteva. Pre nego ih napustimo samo konstatacija da dinamički kvaliteti Dustera nisu za potcenjivanje. Čak i prilikom dinamične vožnje ESP se retko palio, i to u slučaju kada je selektor između sedišta u pozici 2WD. U modu Auto još je sigurniji, ukoliko prednji proklize i do 50% obrtnog momenta prelazi na zadnje točkove. Činjenica je da se prilično naginje i da je izraženo podupravljanje, ali opša bezbednost nije dovedena u pitanje. Nije loše za vozilo postavljeno na prastaroj platformi modela Clio 2. Po zemljanim stazama, ili još bolje van svih puteva, ogibljenje pokazuje začuđujuću sposonost da apsorbuje sve nepravilnosti i razne rupetine.

 

duster_508.jpg

 

Stavljanjem selektora u poziciju 4WD Lock postaje pravi terenac, sa napadnim i izlaznim uglom od 30 i 33°. Snaga se ravnopravno rasporedi na sva četiri točka, kada se stiče utisak da je odziv na gas slabiji. Tako je sve do brzine od 60 km/h, pod uslovom da se vozi najmanje jedan minut. Potom, blokada se automatski isključi, kao i u slučaju kada se dostigne 80 km/h. A kako se ne bi preteralo sa entuzijazmom, na ekranu se lepo može konstatovati nagib vozila prilikom uspona i spusta, odnosno bočni nagib. Elektronski je kontrolisana i brzina pri jakoj nizbrdici, ukljušivanjem sistema HDC ograničena je na 10 km/h. Podrazumeva se da se ESP može isključiti ukoliko je to neophodno (vožnja po blatu, snegu i slično), no ovaj se opet samostalno aktivirati kada vozilo dostigne 50 km/h (60 km/h u modu 4WD Lock). Na početku testa rekosmo i kako nam je sušni juli onemogučio vožnju po klizavoj podlozi, za uzvrat proverili smo kako se ''pentra'' po drveću! Naravno da preterujem, u šumi nadomak Pariza mogli smo samo da se popnemo na nekoliko nasipa, često sa jednom "šapom" visoko u vazduhu. Zaključak, kome zaista treba vozilo za sve terene, Duster 4WD je odličan izbor. U protivnom, standardnI 2WD je ''puna kapa'' za svakodnevnu upotrebu, a za razliku u ceni od 2.000 evra, gotovo da si možete priuštiti automatski menjač i znatno ekonomičniji dizel motor. Jer ovaj je skuplji za samo 400 evra, a kako razlika u potrošnji iznosi bezmalo 2 litre, začas se amortizuje. Jeste da su perfomanse benzinca nešto superiornije i da je ujedno prijatniji za vožnju, no moj glas ipak ide ekonomičnijem dizelu. Verujem da u Srbiji ovi neće biti zabranjeni u dogledno vreme, kao što verujem da gradske vlasti Pariza neće uspeti u nameri da ih prognaju do 2020-te godine, kao što je planirano...

 

duster_9.jpg

 

Tekst i slike: Perica Rajković

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...